Spring naar bijdragen

verkiezingen, hallo?


Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Noel2:

Ik vind het wel logisch wat er gebeurd is, wantrouw Wilders omdat in de geschiedenis zijn soort personen vaak gingen voor absolute macht en dictatuur, maar denk dat de rechtsorde in Nederland wel sterk is. Het alternatief, een volk dat braaf allerlei impopulaire maatregelen slikt en economische achteruitgang, is volgens mij nooit te verwachten. Als het oorlog wordt, een beproefd middel voor rechtse staten om hun interne problemen te maskeren, zal men nog willen dat men meer keuze had welke welvaart te behouden en welke in te leveren.

 

De politieke boodschap dat klimaatverandering ons bestaan in de delta onmogelijk maakt is nu eenmaal niet zo sexy als mensen bang maken voor vreemdelingen.  Wie kiest er nu voor klimaatmaatregelen als er voorlopig nog niks aan de hand is?  Je kinderen moeten misschien ooit vluchten voor het water (dan zijn we zelf vluchteling/vreemdeling) , maar dat duurt vast nog wel 20 jaar of langer.

Die 'enge buitenlander' stroomt alle dagen ons land binnen.    Daarom zie ik Wilders ook als de anti-Christus.   Met de Christus-liefde in mijn hart heb ik wel eens (een enkele keer) met die 'enge buitenlanders' gesproken.  En wat denk je?  Het zijn gewoon mensen zoals ik!   Niets helpt beter tegen de boodschap van Wilders dan de Christus-liefde.  Daarom zegt deze monsterzege van Wilders mij ook wel iets.  Ik heb meer te vrezen van de PVV stemmers dan van die 'enge buitenlanders'.

Verder was natuurlijk het afzeiken van Rutte de nationale hobby.  Nu ga ik Rutte en zijn kabinet hier niet verdedigen , maar er is wel degelijk wat gedaan voor de laagste inkomens.  De laagste inkomens hebben 4000 euro aan energie subsidie gekregen over 22/23 plus dat er een energieplafond is ingesteld.   En wie was de schuldige van die energie crisis?   In het Kremlin vond iemand het nodig om een oorlog te beginnen.  En wie is er goed bevriend met het Kremlin?  Daar komen we vriendje Geert weer tegen.

De kern is dat de PVV stemmer alleen vanuit angst kan denken en niet vanuit de naastenliefde die Jezus representeert. Zo zie je maar dat de teloorgang van het christendom ook zo zijn nadelen heeft.   Want oprechte christenen stemmen natuurlijk geen PVV, dat is een heldere zaak.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 244
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Misschien is het interessanter om bij een totalitaire samenleving eens verder te kijken dan overheden alleen. Zuid-Korea bijvoorbeeld is weliswaar een democratie, maar in de praktijk zijn er nog altij

WILLEN JULLIE MEER OF MINDER KABINET?

Wat ik benoem, en waar jij niet op in gaat, is we hier mensen opvangen, die stellen  hun land uit te zijn gevlucht omdat het daar voor hun niet veilig is. Dat vind ik een goede reden om je land te o

46 minuten geleden zei Hopper:

Niets helpt beter tegen de boodschap van Wilders dan de Christus-liefde. 

Of je nou buitenlanders veroordeelt of natuurmensen……de basishouding is hetzelfde.

Opvallend dat je tegen Wilders bent, want die heeft dezelfde houding las jouw Godsbeeld: het uitsluiten van mensen.

Tegen beide boodschappen helpt niets beter dan de Christus-liefde.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Hopper:

De kern is dat de PVV stemmer alleen vanuit angst kan denken en niet vanuit de naastenliefde die Jezus representeert. Zo zie je maar dat de teloorgang van het christendom ook zo zijn nadelen heeft.   Want oprechte christenen stemmen natuurlijk geen PVV, dat is een heldere zaak.  

Mijn idee van “evenwicht” is ook doorbroken door GL/PvdA te stemmen. Eigenlijk kan je beter een half-rechts kabinet Rutte-D66-CU hebben dan wat we nu hebben, verenigd links en verenigd rechts.

Maar het is moeilijk om op die manier te stemmen, en een middenweg te stemmen. Ik dacht mijn ‘hart’ te volgen, zelfs de smalle weg, maar mijn hoofd zei eerst “als je het maar laat”, uiteindelijk veel stress dat stemproces.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Hopper:

De politieke boodschap dat klimaatverandering ons bestaan in de delta onmogelijk maakt is nu eenmaal niet zo sexy als mensen bang maken voor vreemdelingen.  Wie kiest er nu voor klimaatmaatregelen als er voorlopig nog niks aan de hand is?  Je kinderen moeten misschien ooit vluchten voor het water (dan zijn we zelf vluchteling/vreemdeling) , maar dat duurt vast nog wel 20 jaar of langer.

Die 'enge buitenlander' stroomt alle dagen ons land binnen.    Daarom zie ik Wilders ook als de anti-Christus.   Met de Christus-liefde in mijn hart heb ik wel eens (een enkele keer) met die 'enge buitenlanders' gesproken.  En wat denk je?  Het zijn gewoon mensen zoals ik!   Niets helpt beter tegen de boodschap van Wilders dan de Christus-liefde.  Daarom zegt deze monsterzege van Wilders mij ook wel iets.  Ik heb meer te vrezen van de PVV stemmers dan van die 'enge buitenlanders'.

Verder was natuurlijk het afzeiken van Rutte de nationale hobby.  Nu ga ik Rutte en zijn kabinet hier niet verdedigen , maar er is wel degelijk wat gedaan voor de laagste inkomens.  De laagste inkomens hebben 4000 euro aan energie subsidie gekregen over 22/23 plus dat er een energieplafond is ingesteld.   En wie was de schuldige van die energie crisis?   In het Kremlin vond iemand het nodig om een oorlog te beginnen.  En wie is er goed bevriend met het Kremlin?  Daar komen we vriendje Geert weer tegen.

De kern is dat de PVV stemmer alleen vanuit angst kan denken en niet vanuit de naastenliefde die Jezus representeert. Zo zie je maar dat de teloorgang van het christendom ook zo zijn nadelen heeft.   Want oprechte christenen stemmen natuurlijk geen PVV, dat is een heldere zaak.  

Ja laten wij vooral verder de EU volgen waar de koploper finaal steenkool mocht stoken om het agenda letterlijk draaiende te houden.

Waar ga je de energie halen als iedereen op EV gaat rijden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Noel2:

Ik vind het wel logisch wat er gebeurd is, wantrouw Wilders omdat in de geschiedenis zijn soort personen vaak gingen voor absolute macht en dictatuur, maar denk dat de rechtsorde in Nederland wel sterk is. Het alternatief, een volk dat braaf allerlei impopulaire maatregelen slikt en economische achteruitgang, is volgens mij nooit te verwachten. Als het oorlog wordt, een beproefd middel voor rechtse staten om hun interne problemen te maskeren, zal men nog willen dat men meer keuze had welke welvaart te behouden en welke in te leveren.

 

Een groot en groeiend aantal mensen ziet het gevaar voor de democratie nu juist bij extreem links. Dat zie je nu ook bij de uitslag van de verkiezingen. Oorlogen om de aandacht van interne politieke problemen af te leiden is trouwens geen specifieke eigenschap van rechtste staten. Een vraagje: Welke huidige dictaturen zijn rechts? En welke links?

43 minuten geleden zei Hopper:

Daarom zie ik Wilders ook als de anti-Christus.

De antichrist is degene die de Gezalfde in het vlees ontkent. Zoals jij dat o.a. doet dus.

43 minuten geleden zei Hopper:

En wie was de schuldige van die energie crisis?

Onze overheid. 

14 minuten geleden zei Noel2:

Maar het is moeilijk om op die manier te stemmen, en een middenweg te stemmen. Ik dacht mijn ‘hart’ te volgen, zelfs de smalle weg, maar mijn hoofd zei eerst “als je het maar laat”, uiteindelijk veel stress dat stemproces.

Het is inderdaad moeilijk om "juist" te stemmen. Ik heb er ernstig voor gebeden en over nagedacht tot ik voor mezelf enige duidelijkheid kreeg.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja laten wij vooral verder de EU volgen waar de koploper finaal steenkool mocht stoken om het agenda letterlijk draaiende te houden.

Waar ga je de energie halen als iedereen op EV gaat rijden?

Je feliciteerde ons met Wilders……en die wil terug naar de kolen.

6 minuten geleden zei Willempie:

Een groot en groeiend aantal mensen zien het gevaar voor de democratie nu juist bij extreem links. 

Elke mogelijkheid om tegen links aan te schoppen moet natuurlijk aangegrepen worden. Dat dit de verkiezingen heeft bepaald is weer zoiets. Je wilt zo graag dingen zien…….dat je ook denkt dat ze waar zijn.

Mensen blijken hun baan nietige haten vanwege de groene revolutie.

Mensen hebben niets voor Wilders gekozen vanwege Palestijnse protesten

En mensen in Nederland denken niet dat links een gevaar is voor de democratie.

En zo creëer jij je eigen werkelijkheid. Los van de realiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei HJW4:

Elke mogelijkheid om tegen links aan te schoppen moet natuurlijk aangegrepen worden. Dat dit de verkiezingen heeft bepaald is weer zoiets. Je wilt zo graag dingen zien…….dat je ook denkt dat ze waar zijn.

Ik heb er geen behoefte aan om tegen links aan te schoppen maar probeer slechts trends waar te nemen. Ik geef mijn gedachten weer. Wat ik wil of niet wil doet daarbij niet ter zake. Deze wereld gaat niet de kant uit die ik zou willen. Verder zou ik het prettig vinden als je gewoon inhoudelijk een gesprek zou proberen aan te gaan. Wat ik bij jou voortdurend merk is pure intolerantie tegen mensen die er een andere mening op nahouden dan jij. En laat dat nu juist het grootste gevaar zijn voor de democratische rechtsstaat en onze hele westerse beschaving! 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Ik heb er geen behoefte aan om tegen links aan te schoppen maar probeer slechts trends waar te nemen. Ik geef mijn gedachten weer. Wat ik wil of niet wil doet daarbij niet ter zake. Deze wereld gaat niet de kant uit die ik zou willen.  

Het is geen trend, dat is het punt, het is je eigen angst. Het zijn idd je eigen gedachten, maar vaak niet te staven met feiten, integendeel. Dat wil ik opmerken.

De wereld wordt de laatste tijd steeds rechtser, dat zie je niet graag ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei HJW4:

Het is geen trend, dat is het punt, het is je eigen angst. Het zijn idd je eigen gedachten, maar vaak niet te staven met feiten, integendeel. Dat wil ik opmerken.

De wereld wordt de laatste tijd steeds rechtser, dat zie je niet graag ?

Kennelijk ken jij mij beter dan ik mezelf ken. Heel bijzonder is dat! En nee, ik ben niet rechts en ook niet links en angst ken ik al helemaal niet. Jouw vooroordelen zijn onterecht. Ik vind ze nogal dommig. 

15 minuten geleden zei HJW4:

En beide zorgen voor stijgende temperaturen. 

Het stoken op kolen zorgt voor lucht- en milieuvervuiling. Gas nauwelijks. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Willempie:

Kennelijk ken jij mij beter dan ik mezelf ken. Heel bijzonder is dat! En nee, ik ben niet rechts en ook niet links en angst ken ik al helemaal niet. Jouw vooroordelen zijn onterecht. Ik vind ze nogal dommig. 

Het stoken op kolen zorgt voor lucht- en milieuvervuiling. Gas nauwelijks. 

Je geeft aan trents te signaleren:

- mensen haten hun baan vanwege groene revolutie….die trent blijkt er niet te zijn

 - mensen kiezen voor Wilders vanwege Palestijnse protesten…..die trent blijkt er niet te zij

- mensen kiezen voor rechts omdat links de democratie bedreigt…..die trent blijkt er niet te zijn.

Ik heb geen vooroordelen, ik constateer. Jij hebt aangegeven dat jij denkt dat God Trump in het Witte Huis heeft gezet. Ik heb je in alle jaren nog nooit op een licht kritische opmerking op Trump kunnen betrappen. Terwijl tegen links de zweep erover gaat. Je vindt het verontrustend als mensen kritisch reageren op Trump, maar zelf zet je Timmermans weg als misdadiger.

Dus tja…..je bijdragen lezend ( je ging misschien stemmen op Baudet) geven een heel sterk beeld. Dus niet dommig of bevooroordeeld, maar gebaseerd op je eigen bijdragen. Op inhoud. Je reactie is vooral emotie.
 

Kolen zorgt voor milieuvervuiling, gas en kolen zorgen allebei voor temperatuurstijgingen en daar had ik het over.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Willempie:

Een groot en groeiend aantal mensen ziet het gevaar voor de democratie nu juist bij extreem links. Dat zie je nu ook bij de uitslag van de verkiezingen. Oorlogen om de aandacht van interne politieke problemen af te leiden is trouwens geen specifieke eigenschap van rechtste staten. Een vraagje: Welke huidige dictaturen zijn rechts? En welke links?

De antichrist is degene die de Gezalfde in het vlees ontkent. Zoals jij dat o.a. doet dus.

Onze overheid. 

Het is inderdaad moeilijk om "juist" te stemmen. Ik heb er ernstig voor gebeden en over nagedacht tot ik voor mezelf enige duidelijkheid kreeg.

GL/PvdA is geen extreem links. Hoogstens krijg je een sociale kijk op bijvoorbeeld pedofilie mee, wat wel jammer is. Bij D66 weer een progressieve kijk op abortus en euthanasie.

in Rusland, Turkije en Italië hebben ze wetten lopen aanpassen om langer aan de macht te kunnen blijven, of onschendbaar te zijn. Poetin, Erdogan, Berlusconi. Rusland acht ik wel een rechtse dictatuur. Ik twijfel over Turkije en Italië.

Ik ben of was in de leer bij God, voor wat betreft politiek inzicht, maar heb nu toch (eigenwijs) voor mijn linkse hart gekozen. Wat direct is afgestraft door de zege van Wilders.

Cognitieve dissonantie zegt me dat alles wel ergens goed voor is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Willempie:

Wat ik bij jou voortdurend merk is pure intolerantie tegen mensen die er een andere mening op nahouden dan jij. 

Je gaat over op de ad hominems. En wel op ondeugdelijke wijze. Ik geef juist anderen de ruimte om een andere mening te hebben, ook op geloofsgebied. Deze persoonlijke aanval siert je niet, zullen we terugkeren naar de inhoud ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW4:

- mensen haten hun baan vanwege groene revolutie….die trent blijkt er niet te zijn

Waar haal je dit nu weer vandaan? Je schept de indruk niet goed begrijpend te kunnen lezen en niet al te intelligent te zijn. Of ik met een boze kleuter aan het praten ben.

4 minuten geleden zei HJW4:

- mensen kiezen voor Wilders vanwege Palestijnse protesten…..die trent blijkt er niet te zij

Volgens mij dus wel. Volgens jou niet. Dat mag.

4 minuten geleden zei HJW4:

- mensen kiezen voor rechts omdat links de democratie bedreigt…..die trent blijkt er niet te zijn.

Volgens mij dus wel. Volgens jou niet. Dat mag.

5 minuten geleden zei HJW4:

Ik heb geen vooroordelen, ik constateer. Jij hebt aangegeven dat jij denkt dat God Trump in het Witte Huis heeft gezet. Ik heb je in alle jaren nog nooit op een licht kritische opmerking op Trump kunnen betrappen. Terwijl tegen links de zweep erover gaat. Je vindt het verontrustend als mensen kritisch reageren op Trump, maar zelf zet je Timmermans weg als misdadiger.

Ook deze constateringen van jou zijn onjuist.

6 minuten geleden zei HJW4:

Dus tja…..je bijdragen lezend ( je ging misschien stemmen op Baudet) geven een heel sterk beeld.

Ik heb niet op Baudet gestemd. Ook niet op Wilders trouwens. Maar als ik dat wel gedaan zou hebben maakt dat van mij nog geen monster.

8 minuten geleden zei HJW4:

Kolen zorgt voor milieuvervuiling, gas en kolen zorgen allebei voor temperatuurstijgingen en daar had ik het over.

Of gas voor temperatuurstijging zorgt is nog maar zeer de vraag. Maar jij zal het ongetwijfeld zeker weten.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Willempie:

Waar haal je dit nu weer vandaan? Je schept de indruk niet goed begrijpend te kunnen lezen en niet al te intelligent te zijn. Of ik met een boze kleuter aan het praten ben.

Volgens mij dus wel. Volgens jou niet. Dat mag.

Volgens mij dus wel. Volgens jou niet. Dat mag.

Ook deze constateringen van jou zijn onjuist.

Kijk aan, de volgende persoonlijke aanval. Waarom toch ? Vanwaar die behoefte ?
Jij hebt hier zelf dat verband gelegd,  aar die bleek niet te kloppen. 
Als jij denkt dat die trent er is, moet je dat onderbouwen. Echter, nergens blijkt dat uit. Het zijn je eigen gedachten en dat mag. Maar bij toetsing aan de werkelijkheid blijft er niets van over.

Jij hebt niet aangegeven dat God Trump in het Witte Huis heeft gezet ? Jij hebt Timmermans geen misdadiger genoemd ?

Op 3 november 2021 meld je op GG:

 - de misdadige praktijken van Timmermans

 - deze misdadigers

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Noel2:

GL/PvdA is geen extreem links. Hoogstens krijg je een sociale kijk op bijvoorbeeld pedofilie mee, wat wel jammer is. Bij D66 weer een progressieve kijk op abortus en euthanasie.

GL is voortgekomen uit de voormalige communistische partij. Ik vind de denkbeelden tamelijk extreem. Bij de PvdA ligt dat geheel anders maar nu ze samen gaan weet ik het niet zo goed meer. D66 is een partij die ik verafschuw omdat de arrogantie er vanaf spat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

GL is voortgekomen uit de voormalige communistische partij. Ik vind de denkbeelden tamelijk extreem. Bij de PvdA ligt dat geheel anders maar nu ze samen gaan weet ik het niet zo goed meer. D66 is een partij die ik verafschuw omdat de arrogantie er vanaf spat. 

Wat er over is van de communisten zit volgens mij bij de SP, niet GL. GL komt uit PSP en zo.

5 minuten geleden zei Willempie:

GL is voortgekomen uit de voormalige communistische partij. Ik vind de denkbeelden tamelijk extreem. Bij de PvdA ligt dat geheel anders maar nu ze samen gaan weet ik het niet zo goed meer. D66 is een partij die ik verafschuw omdat de arrogantie er vanaf spat. 

Wat er over is van de communisten zit volgens mij bij de SP, niet GL. GL komt uit PSP en zo.

Ok toch ook CPN:

 

https://nl.wikipedia.org/wiki/GroenLinks#:~:text=GroenLinks is in 1990 opgericht,de CPN en de EVP.&text=De partij heeft politieke vertegenwoordigers,Eerste Kamer en Europees Parlement.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Noel2:

in Rusland, Turkije en Italië hebben ze wetten lopen aanpassen om langer aan de macht te kunnen blijven, of onschendbaar te zijn. Poetin, Erdogan, Berlusconi. Rusland acht ik wel een rechtse dictatuur. Ik twijfel over Turkije en Italië.

Zelf weet ik niet meer zo goed wat nu rechts of links is. Of Poetin rechts of links is weet ik niet. Erdogan is voor het herstel van het Islamitische Ottomaanse rijk. Dat heeft niets met rechts of links te maken. Berlusconi is niet meer. Italië is geen dictatuur maar nog steeds een democratische rechtstaat. Ik ben voor verstandig bestuur en zorg voor armen, gehandicapten, ouderen en kinderen. De overheid heeft tot taak een leefbare maatschappij in stand te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Willempie:

Ik heb niet op Baudet gestemd. Ook niet op Wilders trouwens. Maar als ik dat wel gedaan zou hebben maakt dat van mij nog geen monster.

Of gas voor temperatuurstijging zorgt is nog maar zeer de vraag. Maar jij zal het ongetwijfeld zeker weten.

Heb ik ergens de suggestie gewekt dat je een monster zou zijn als je op één van deze heren zou hebben gestemd ? Het is gelukkig hier een vrij land, dus je bent geheel vrij om te stemmen op wie je wilt. Deze suggestieve opmerking heeft dus geen grond.

Ik ga af op de deskundigen en die geven dat vrij breed aan. De gasindustrie denkt daar anders over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei HJW4:

 - de misdadige praktijken van Timmermans

Dan moet je het boek "Alles verloren" eens gaan lezen, geschreven door een onderzoeksjournalist die jarenlang samen met anderen onderzoek heeft gedaan naar het Europese asielbeleid, onder leiding van Timmermans. Hij is direct verantwoordelijk voor duizenden vluchtelingen die verdronken zijn in de Middellandse zee. Verder is hij met ons belastinggeld miljonair geworden, woont in een paleis met zestien slaapkamers, zonder zonnepanelen en zonder windmolens in de buurt. Waarlijk een boegbeeld voor sociale mensen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Dan moet je het boek "Alles verloren" eens gaan lezen, geschreven door een onderzoeksjournalist die jarenlang samen met anderen onderzoek heeft gedaan naar het Europese asielbeleid, onder leiding van Timmermans. Hij is direct verantwoordelijk voor duizenden vluchtelingen die verdronken zijn in de Middellandse zee. Verder is hij met ons belastinggeld miljonair geworden, woont in een paleis met zestien slaapkamers, zonder zonnepanelen en zonder windmolens in de buurt. Waarlijk een boegbeeld voor sociale mensen.  

Ik zei dat je Timmermans als misdadiger wegzette, en jij gaf aan dat dat niet klopte. Het blijkt dus wel degelijk te kloppen.

We hebben het eerder gehad over het boek en ik heb het toen gelezen. Al jouw beschuldigingen bleken niet te kloppen, ik heb dat toen nog met bladzijdenummers en citaten weerlegd. 
Punt dat ik maakte is dat je het verontrustend vindt als mensen negatieve dingen roepen over Trump en je stelt dat je mensen niet moet veroordelen. Maar je hebt er helemaal geen probleem mee om anderen af te fikken. Ook dat is dan verontrustend. Je hebt hier in juni aangegeven dat je geen recht hebt om anderen te veroordelen. Toch fakkel je Timmermans volledig af.

En je schuwt ook de persoonlijke aanval op mij niet. 

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het interessanter om bij een totalitaire samenleving eens verder te kijken dan overheden alleen. Zuid-Korea bijvoorbeeld is weliswaar een democratie, maar in de praktijk zijn er nog altijd hele stevige machtsstructuren die bepalen hoe mensen moeten leven en denken en die een zeer ingrijpende invloed uitoefenen op hun levenskeuzes, financiële situatie, vriendenkring, cultuur en levensbeschouwing, etc.. Alleen zijn het daar geen grote overheden, maar grote bedrijven die deze macht cultiveren. Bedrijven oefenen er een absolute, hiërarchische macht uit over hun werknemers, zo had ik eens begrepen, met veel nadruk op prestatiedrang, gehoorzaamheid en zeer lange, uitputtende werkweken (60 tot 80 uur is geen uitzondering). Denk je dat deze mensen echt vrij, ongedwongen leven, alleen omdat ze in een staatsrechtelijke democratie leven? De vele suïcides daar vertellen een ander verhaal.

Maar ook hier in het vrije westen zie je toch echt dat grote techbedrijven en andere internationale franchises ongestraft hen onwelgevallige uitingen censureren, onze privacy schenden op een manier waar Big Brother jaloers op zou zijn, ongelooflijk veel data over ons verzamelen en een directe, diepgaande invloed uitoefenen op hoe wij leven en denken. Onze (mentale) gezondheid en welbevinden is voor hen daarbij volstrekt irrelevant; het zijn vaak juist onze overheden die daarin het voor ons op proberen te nemen. Zelfs het straatbeeld wordt in elke woonplaats steeds eenvormiger, met overal dezelfde winkels, horeca, huizen, advertenties en evenementen. Net zoals in communistische staten eigenlijk. En net zoals in veel totalitaire staten doen gewone burgers net zo goed mee hieraan, door elkaar net zo scherp in de gaten te houden en te beoordelen, vrijwillig persoonlijke gegevens met iedereen te delen en van anderen te verwachten dat zij daaraan meedoen. En dan heb ik het nog niet eens over de absolute, wereldwijde macht van de volstrekt amorele tot immorele financiële markten...

We hebben onze mond vol over het meer democratiseren van onze overheden en dat is ook terecht. Maar misschien moeten we ons ook eens wat meer richten op het democratiseren, hervormen en eens flink beperken tot zelfs ontmantelen van al deze grote machten en hun slinkse tot ronduit malafide propagandamethoden. Want een totaal kapitalistische, 'rechtse' samenleving verschilt uiteindelijk weinig tot niets van een totaal communistische, 'linkse' samenleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Willempie:

Zelf weet ik niet meer zo goed wat nu rechts of links is. Of Poetin rechts of links is weet ik niet. Erdogan is voor het herstel van het Islamitische Ottomaanse rijk. Dat heeft niets met rechts of links te maken. Berlusconi is niet meer. Italië is geen dictatuur maar nog steeds een democratische rechtstaat. Ik ben voor verstandig bestuur en zorg voor armen, gehandicapten, ouderen en kinderen. De overheid heeft tot taak een leefbare maatschappij in stand te houden.

De bgeginselprogramma’s van politieke partijen zoals GL, wat is daar dan op tegen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/GroenLinks#Standpunten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid