Spring naar bijdragen

verkiezingen, hallo?


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als uw niveau van onderwijs zich op de wereld aanpast om gelijkheid te bereiken; is dat een lang termijn effect van ongekende schade.

Men kan bv hoogbegaafden toelaten via migratie, maar we zagen geen toename van niveau. Integendeel. We hebben een generatie die niet eens meer haar dt regels op orde heeft. Niet dat ik altijd perfect Nederlands schrijf, maar het gaat hier over serieuze klachten. Professoren uit de universiteit hebben de taalachterstand aangeklaagd. 

Gelijkheid is wat ons het Marxisme zal leveren. Wat is de maatstaf om iedereen op gelijk te stellen? Discriminatie is overal en altijd onvermijdelijk, welke is in het algemene belang?

Ik denk dat we beter eerst zorgen dat vluchtelingen en migranten weer veilig naar land van herkomst gaan. En we onze bestaande diensten ontlasten omdat ze uitbreiden geen optie is.

Steeds minder zorg, onbetaalbare rusthuizen, een komende pensioencrisis, wooncrisis, ...

We hebben AI, we hebben de tech, we hebben voldoende know how om zelfvoorzienende landen te worden zonder de rest van de wereld erbij te betrekken.

Dat Nederlandse kinderen niet meer fatsoenlijk kunnen lezen heeft niets met buitenlanders te maken. De suggestie is onterecht.

Gelijkwaardigheid is een groot goed en heeft niets met marxisme te maken. Als homo’s mogen trouwen krijgen we geen communisme. Absurde vergelijking.

Ahh….je stokpaardje van een aantal jaren geleden komt ook weer naar boven….die verrekte buitenlanders die hier alles kapot maken.

Je hebt het er maar druk mee.

Het is onzin dat er steeds minder zorg komt. Er komt juist steeds meer zorg doordat er steeds meer behandelingen mogelijk zijn en de mensen steeds ouder worden met alle kwaaltjes vandien. Zonder maatregelen zijn de zorgkosten in 2040 verdubbeld en moeten 1 op de 4 werknemers in de zorg werken.  Nu is dat 1 op 7. Kortom: het wordt compleet onbetaalbaar. En dus moeten er maatregelen komen de stijging van de zorg in te dammen. Stellen dat er minder zorg komt bekt wel lekker, maar is feitelijk volledig onjuist. 
Pensioencrisis ? Pensioen is een bak met geld voor pensioendatum tot sterfdatum. Als we echter steeds ouder worden kan elke kleuter begrijpen dat die pot niet meer voldoende is. Dus moet of de premie flink omhoog, of de jaarlijkse uitkering naar beneden of het pensioen start later.

“Crisis” komt dus alleen door het steeds ouder worden.

We hebben nog lang niet de AI en de tech om zelfvoorzienend te zijn. Maar je oude stokpaardje komt er ook weer bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Misschien is het interessanter om bij een totalitaire samenleving eens verder te kijken dan overheden alleen. Zuid-Korea bijvoorbeeld is weliswaar een democratie, maar in de praktijk zijn er nog altij

Wat ik benoem, en waar jij niet op in gaat, is we hier mensen opvangen, die stellen  hun land uit te zijn gevlucht omdat het daar voor hun niet veilig is. Dat vind ik een goede reden om je land te o

Kom op, even serieus. Wilders is de enige die echt iets te vertellen heeft in de partij. De rest volgt. 

Zojuist zei HJW4:

Dat Nederlandse kinderen niet meer fatsoenlijk kunnen lezen heeft niets met buitenlanders te maken. De suggestie is onterecht.

Gelijkwaardigheid is een groot goed en heeft niets met marxisme te maken. Als homo’s mogen trouwen krijgen we geen communisme. Absurde vergelijking.

Ahh….je stokpaardje van een aantal jaren geleden komt ook weer naar boven….die verrekte buitenlanders die hier alles kapot maken.

Je hebt het er maar druk mee.

Het is onzin dat er steeds minder zorg komt. Er komt juist steeds meer zorg doordat er steeds meer behandelingen mogelijk zijn en de mensen steeds ouder worden met alle kwaaltjes vandien. Zonder maatregelen zijn de zorgkosten in 2040 verdubbeld en moeten 1 op de 4 werknemers in de zorg werken.  Nu is dat 1 op 7. Kortom: het wordt compleet onbetaalbaar. En dus moeten er maatregelen komen de stijging van de zorg in te dammen. Stellen dat er minder zorg komt bekt wel lekker, maar is feitelijk volledig onjuist. 
Pensioencrisis ? Pensioen is een bak met geld voor pensioendatum tot sterfdatum. Als we echter steeds ouder worden kan elke kleuter begrijpen dat die pot niet meer voldoende is. Dus moet of de premie flink omhoog, of de jaarlijkse uitkering naar beneden of het pensioen start later.

“Crisis” komt dus alleen door het steeds ouder worden.

We hebben nog lang niet de AI en de tech om zelfvoorzienend te zijn. Maar je oude stokpaardje komt er ook weer bij.

Het heeft er ALLES mee te maken als het niveau van onderwijs zich aanpast op de achterstand van een ander.

We hebben alles om zelfvoorzienend (in de basisbehoeften) te worden. Maar als ge liever een economie hebt waar de ene via chantage van de andere afhankelijk is om een handelsoorlog te voorkomen zodat ge uw made in China luxe kunt behouden, is dat niet mogelijk neen.

Ik volgde onderwijs en volg het via de kinderen opnieuw op. Er zijn verpletterend veel veranderingen aangebracht en niet voor het betere neen.

Er is wel degelijk een pensioencrisis omdat er geen vergrijzing meer is, maar de sociale kost daarvan veel maal hoger is dan de effectieve pensioenlast. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het heeft er ALLES mee te maken als het niveau van onderwijs zich aanpast op de achterstand van een ander.

We hebben alles om zelfvoorzienend (in de basisbehoeften) te worden. Maar als ge liever een economie hebt waar de ene via chantage van de andere afhankelijk is om een handelsoorlog te voorkomen zodat ge uw made in China luxe kunt behouden, is dat niet mogelijk neen.

Ik volgde onderwijs en volg het via de kinderen opnieuw op. Er zijn verpletterend veel veranderingen aangebracht en niet voor het betere neen.

Er is wel degelijk een pensioencrisis omdat er geen vergrijzing meer is, maar de sociale kost daarvan veel maal hoger is dan de effectieve pensioenlast. 

Dat gebeurt dan ook niet. Het onderwijs past zich, althans in Nederland, niet aan aan de achterstand van de ander. Wederom: het bekt wel lekker, maar het is feitelijk onjuist.

Het kan zijn dat we dat kunnen worden, maar zover zijn we nog lang niet.  Het kan ook zover komen dat mensen als jij en ik overbodig gaan worden en dat er nog een dunne laag mensen overblijft die via AI voor zichzelf zorgt. Dus ik zou maar een beetje uitkijken met de AI wensen. Het kon wel eens als een boemerang op je terugkomen.
Ik heb niets met producten uit China. Dat is nog heel wat anders dan geheel zelfvoorzienend zijn. Nederland is voor 70% afhankelijk van internationale handel en 1 op de 3 banen heeft ermee te maken. Zelfvoorzienend is voor de Nederlandse economie rampzalig. Leuke gedachte hoor, maar met heel weinig realiteitszin.

Het niveau van het onderwijs is zeker gedaald. De Nederlandse kinderen zijn, op Griekenland na, het slechtst in begrijpend lezen in de EU. Dat komt niet door de buitenlanders, maar door fout onderwijsbeleid.

Ik heb de pensioencrisis helder uitgelegd.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei HJW4:

Dat gebeurt dan ook niet. Het onderwijs past zich, althans in Nederland, niet aan aan de achterstand van de ander. Wederom: het bekt wel lekker, maar het is feitelijk onjuist.

Het kan zijn dat we dat kunnen worden, maar zover zijn we nog lang niet.  Het kan ook zover komen dat mensen als jij en ik overbodig gaan worden en dat er nog een dunne laag mensen overblijft die via AI voor zichzelf zorgt. Dus ik zou maar een beetje uitkijken met de AI wensen. Het kon wel eens als een boemerang op je terugkomen.
Ik heb niets met producten uit China. Dat is nog heel wat anders dan geheel zelfvoorzienend zijn. Nederland is voor 70% afhankelijk van internationale handel en 1 op de 3 banen heeft ermee te maken. Zelfvoorzienend is voor de Nederlandse economie rampzalig. Leuke gedachte hoor, maar met heel weinig realiteitszin.

Het niveau van het onderwijs is zeker gedaald. De Nederlandse kinderen zijn, op Griekenland na, het slechtst in begrijpend lezen in de EU. Dat komt niet door de buitenlanders, maar door fout onderwijsbeleid.

Ik heb de pensioencrisis helder uitgelegd.

Wat minder uit je nek lullen en wat meer luisteren naar mensen in the field:

https://www.vub.be/sites/default/files/2022-12/2022_Taalachterstand onder jongeren_Poppelaars_De_Greef_01-07-2021.pdf

Wat daar nog geen probleem vandaag is, wordt dat morgen wél onder de huidige omstandigheden.

Als je miljoenen nieuwe mensen opneemt en dan blaat over "gelijkheid" offer je pertinent de verworven vrijheden en instituten op van de volgende generatie.

Waar het nu reeds te laat voor is vrees ik dus is het beter een exit strategie op individuele basis te voorzien. De regeringslieden van de EU hebben ons iets aangedaan wat onherroepelijke schade aan onze samenleving toebracht.

De hele cultuur wordt aangepast door een woke massa en de prijs daarvan zal zich nog op termijn kenbaar maken.

Maar ontken vooral verder het licht in de zon en denk "dat heb ik uitgelegd" voldoende is. Zoveel credibiliteit dicht ik u echter niet toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

We hebben een generatie die niet eens meer haar dt regels op orde heeft. Niet dat ik altijd perfect Nederlands schrijf, maar het gaat hier over serieuze klachten. Professoren uit de universiteit hebben de taalachterstand aangeklaagd. 

Het is nog erger.." Een kwart van de vijftienjarigen beheerst het Nederlands niet goed genoeg om volwaardig mee te kunnen doen in de maatschappij."

 

6-12-'23 https://www.lezen.nl/onderzoek/kloof-tussen-sterke-en-zwakke-lezers-groeit/

Een derde van de Nederlandse vijftienjarigen is onvoldoende geletterd om goed te kunnen functioneren op school en in onze maatschappij. Zij scoren op het laagste niveau van leesvaardigheid in het internationale PISA-onderzoek, en lopen het risico om laaggeletterd te worden. Nederland telt meer zwakke lezers dan de meeste andere landen

 

 

https://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/2022/09/de-gevolgen-van-laaggeletterdheid-in-de-praktijk/

"Ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders zijn laaggeletterd. Zij hebben moeite met het lezen en begrijpen van een een bijsluiter of een brief van de overheid of met het invullen van formulieren. Laaggeletterden hebben vaak beperkte digitale vaardigheden en beperkte gezondheidsvaardigheden. De gevolgen kunnen groot zijn: als iemand de inhoud van een bijsluiter niet begrijpt en medicijnen verkeerd inneemt, kan dat ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.

In de loop van de jaren zijn de toelatingseisen voor de pabo verlaagd om de instroom van nieuwe studenten te vergroten. Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de onderzoekscommissie, vindt dat de lat op de pabo’s omhoog moet en dat er hogere eisen gesteld moeten worden op de pabo’s. BON pleit hier ook al jaren voor."

 

 

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat minder uit je nek lullen en wat meer luisteren naar mensen in the field:

https://www.vub.be/sites/default/files/2022-12/2022_Taalachterstand onder jongeren_Poppelaars_De_Greef_01-07-2021.pdf

Wat daar nog geen probleem vandaag is, wordt dat morgen wél onder de huidige omstandigheden.

Als je miljoenen nieuwe mensen opneemt en dan blaat over "gelijkheid" offer je pertinent de verworven vrijheden en instituten op van de volgende generatie.

Waar het nu reeds te laat voor is vrees ik dus is het beter een exit strategie op individuele basis te voorzien. De regeringslieden van de EU hebben ons iets aangedaan wat onherroepelijke schade aan onze samenleving toebracht.

De hele cultuur wordt aangepast door een woke massa en de prijs daarvan zal zich nog op termijn kenbaar maken.

Maar ontken vooral verder het licht in de zon en denk "dat heb ik uitgelegd" voldoende is. Zoveel credibiliteit dicht ik u echter niet toe.

Het leest beter als “ uit je nek lullen” achterwege blijft. Het voegt inhoudelijk niets toe.

Ik heb het gelezen mbt stukje “mogelijke oorzaken”.  Daar staat niet dat het onderwijs slecht is doordat het zich aanpast aan de achterstanden. Geen onderbouwing van je verhaal dus.

Mensen die nieuw binnen komen vallen onder de gelijkheid,  zo werkt nou eenmaal de rechtsstaat. Maak je onderscheid, dan is dat discriminatie. Dus nieuwkomers hebben zich aan de Nederlandse wet te houden en worden beschermd door de Nederlandse wet. Net als ieder ander, gelijkheid.

Je kunt wat moeilijk omgaan met veranderingen en tja…….de maatschappij verandert. En zal dat ook blijven doen. Het roeptoeteren over exit-strategie en onherroepelijke schade bekt wel weer lekker en doet een beroep op onderbuikgevoelens….feit is dat we het in West-Europa erg goed voor elkaar hebben en dat de gelukkigste mensen van de wereld in deze contreien wonen. Dat is dan wel weer onderzocht. 
Je haalt twee dingen door elkaar: problemen met een ouder wordende bevolking en de sociale kosten daarvan en zaken die het pensioen aangaan. Het pensioengedeelte heb ik kristalhelder uitgelegd en is feitelijk geheel juist. Dat dat jou niet aanstaat is een ander verhaal.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Petra.:

Het is nog erger.." Een kwart van de vijftienjarigen beheerst het Nederlands niet goed genoeg om volwaardig mee te kunnen doen in de maatschappij."

 

6-12-'23 https://www.lezen.nl/onderzoek/kloof-tussen-sterke-en-zwakke-lezers-groeit/

Een derde van de Nederlandse vijftienjarigen is onvoldoende geletterd om goed te kunnen functioneren op school en in onze maatschappij. Zij scoren op het laagste niveau van leesvaardigheid in het internationale PISA-onderzoek, en lopen het risico om laaggeletterd te worden. Nederland telt meer zwakke lezers dan de meeste andere landen

 

 

https://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/2022/09/de-gevolgen-van-laaggeletterdheid-in-de-praktijk/

"Ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders zijn laaggeletterd. Zij hebben moeite met het lezen en begrijpen van een een bijsluiter of een brief van de overheid of met het invullen van formulieren. Laaggeletterden hebben vaak beperkte digitale vaardigheden en beperkte gezondheidsvaardigheden. De gevolgen kunnen groot zijn: als iemand de inhoud van een bijsluiter niet begrijpt en medicijnen verkeerd inneemt, kan dat ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.

In de loop van de jaren zijn de toelatingseisen voor de pabo verlaagd om de instroom van nieuwe studenten te vergroten. Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de onderzoekscommissie, vindt dat de lat op de pabo’s omhoog moet en dat er hogere eisen gesteld moeten worden op de pabo’s. BON pleit hier ook al jaren voor."

 

 

 

Dit hebben we allemaal moeten zien aankomen. Geen verrassing. Overheid had gebruik van mobieltjes moeten reguleren maar men heeft het aangemoedigd. Mobieltjes vereisen compleet ander taalgebruik. Daarom is het niet eerlijk om de generatie van nu te toetsen en af te rekenen op eisen uit tijden van vóór de mobiele telefoons. Taal is voortdurend in beweging, moet meegroeien. Dus de lesmethoden en eisen zullen asngepast moeten worden. Kids lezen geen boeken meer. Dat mogen we niet verlangen. Ook bijsluiters zijn veel te uitgebreid. Dat heeft niets te maken met informeren maar met indekken: I told you so!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hermanos2:

Dit hebben we allemaal moeten zien aankomen. Geen verrassing. Overheid had gebruik van mobieltjes moeten reguleren maar men heeft het aangemoedigd. Mobieltjes vereisen compleet ander taalgebruik. Daarom is het niet eerlijk om de generatie van nu te toetsen en af te rekenen op eisen uit tijden van vóór de mobiele telefoons. Taal is voortdurend in beweging, moet meegroeien. Dus de lesmethoden en eisen zullen asngepast moeten worden. Kids lezen geen boeken meer. Dat mogen we niet verlangen. Ook bijsluiters zijn veel te uitgebreid. Dat heeft niets te maken met informeren maar met indekken: I told you so!

Het verklaart niet waarom Nederlandse kinderen slechter lezen dan kinderen uit andere EU landen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Als uw niveau van onderwijs zich op de wereld aanpast om gelijkheid te bereiken; is dat een lang termijn effect van ongekende schade.

Probeer je hier te zeggen: 
Als je gelijkheid in het onderwijs nastreeft, heeft dit op de lange termijn ongekende schade tot gevolg.
De zin die je schreef klopt niet.

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Men kan bv hoogbegaafden toelaten via migratie, maar we zagen geen toename van niveau. Integendeel. We hebben een generatie die niet eens meer haar dt regels op orde heeft. Niet dat ik altijd perfect Nederlands schrijf, maar het gaat hier over serieuze klachten. Professoren uit de universiteit hebben de taalachterstand aangeklaagd. 

En dat schrijf je na zo'n kromme zin? Jouw geluk: de methode van taalonderwijs heeft niets van doen met het gemiddelde IQ. En de intelligentie van mensen verandert niet als ze zich in een andere taal uitdrukken.

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Gelijkheid is wat ons het Marxisme zal leveren. Wat is de maatstaf om iedereen op gelijk te stellen? Discriminatie is overal en altijd onvermijdelijk, welke is in het algemene belang?

Het is de bedoeling om iedereen gelijk te behandelen, niet om iedereen gelijk (als in: eenheidsworst) te maken. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat we beter eerst zorgen dat vluchtelingen en migranten weer veilig naar land van herkomst gaan. En we onze bestaande diensten ontlasten omdat ze uitbreiden geen optie is.

Zo is dat. EU opheffen en die Vlamingen zelf hun problemen met Wallonië op laten lossen. De noordelijke helft spreek geen Nederlands, de zuidelijke helft spreekt geen Frans. Wie wil dat nou financieren? Bodemloze put.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei HJW4:

Het verklaart niet waarom Nederlandse kinderen slechter lezen dan kinderen uit andere EU landen. 

Dat is niet moeilijk.
De taalvaardigheid van 15-jarigen holt achteruit sinds 2012.
De oorzaak is gewoon bekend: de methodes die gebruikt worden bij 'begrijpend lezen'.
In 2005 werd de methode 'Nieuwsbegrip' ingevoerd in het basisonderwijs bij 8 jarigen.
Die waren 15 in 2012.... 

 

1 uur geleden zei Hermanos2:

Dit hebben we allemaal moeten zien aankomen. Geen verrassing. Overheid had gebruik van mobieltjes moeten reguleren maar men heeft het aangemoedigd. Mobieltjes vereisen compleet ander taalgebruik. Daarom is het niet eerlijk om de generatie van nu te toetsen en af te rekenen op eisen uit tijden van vóór de mobiele telefoons. Taal is voortdurend in beweging, moet meegroeien. Dus de lesmethoden en eisen zullen asngepast moeten worden. Kids lezen geen boeken meer. Dat mogen we niet verlangen. Ook bijsluiters zijn veel te uitgebreid. Dat heeft niets te maken met informeren maar met indekken: I told you so!

Mobieltjes zijn maar deels de oorzaak. De taalvaardigheid holt achteruit in vergelijking met andere landen, maar daar hebben kinderen toch echt ook mobieltjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet moeilijk.
De taalvaardigheid van 15-jarigen holt achteruit sinds 2012.
De oorzaak is gewoon bekend: de methodes die gebruikt worden bij 'begrijpend lezen'.
In 2005 werd de methode 'Nieuwsbegrip' ingevoerd in het basisonderwijs bij 8 jarigen.
Die waren 15 in 2012.... 

Ik had ook niet aangegeven dat het moeilijk zou zijn en had al aangegeven dat het komt door fout onderwijsbeleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Probeer je hier te zeggen: 
Als je gelijkheid in het onderwijs nastreeft, heeft dit op de lange termijn ongekende schade tot gevolg.
De zin die je schreef klopt niet.

 

En dat schrijf je na zo'n kromme zin? Jouw geluk: de methode van taalonderwijs heeft niets van doen met het gemiddelde IQ. En de intelligentie van mensen verandert niet als ze zich in een andere taal uitdrukken.

 

Het is de bedoeling om iedereen gelijk te behandelen, niet om iedereen gelijk (als in: eenheidsworst) te maken. 

Zo is dat. EU opheffen en die Vlamingen zelf hun problemen met Wallonië op laten lossen. De noordelijke helft spreek geen Nederlands, de zuidelijke helft spreekt geen Frans. Wie wil dat nou financieren? Bodemloze put.

Als je het niveau verlaagt op nieuwkomers, tref je daar dus iedereen mee he. As de lat verlaagd wordt, is dat voor iedereen.

Uw xenofobie is al even dom als uw reactie.

14 uur geleden zei Petra.:

Het is nog erger.." Een kwart van de vijftienjarigen beheerst het Nederlands niet goed genoeg om volwaardig mee te kunnen doen in de maatschappij."

 

6-12-'23 https://www.lezen.nl/onderzoek/kloof-tussen-sterke-en-zwakke-lezers-groeit/

Een derde van de Nederlandse vijftienjarigen is onvoldoende geletterd om goed te kunnen functioneren op school en in onze maatschappij. Zij scoren op het laagste niveau van leesvaardigheid in het internationale PISA-onderzoek, en lopen het risico om laaggeletterd te worden. Nederland telt meer zwakke lezers dan de meeste andere landen

 

 

https://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/2022/09/de-gevolgen-van-laaggeletterdheid-in-de-praktijk/

"Ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders zijn laaggeletterd. Zij hebben moeite met het lezen en begrijpen van een een bijsluiter of een brief van de overheid of met het invullen van formulieren. Laaggeletterden hebben vaak beperkte digitale vaardigheden en beperkte gezondheidsvaardigheden. De gevolgen kunnen groot zijn: als iemand de inhoud van een bijsluiter niet begrijpt en medicijnen verkeerd inneemt, kan dat ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.

In de loop van de jaren zijn de toelatingseisen voor de pabo verlaagd om de instroom van nieuwe studenten te vergroten. Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de onderzoekscommissie, vindt dat de lat op de pabo’s omhoog moet en dat er hogere eisen gesteld moeten worden op de pabo’s. BON pleit hier ook al jaren voor."

 

 

 

Het is veel te erg. Die mensen gaan niet voor uw pensioen werken, uw kleinkinderen gaan meer dan de helft mogen afgeven om wir schaffen das en consoorten te financieren.

 

14 uur geleden zei HJW4:

Het verklaart niet waarom Nederlandse kinderen slechter lezen dan kinderen uit andere EU landen. 

In BE kende mijn kinderen alle kleuren en het alfabet voor ze naar het lagere gingen. Om dan tot de vaststelling te komen dat ze het abc niet eens meer leren...

Waar zijn we dan mee bezig???

____

Mijn jongste kiest gelukkig voor thuisonderwijs. De oudste leert voor psychologie en gaat te graag naar school. Ze heeft het allemaal al lang uitgedokterd hoe en waar te studeren.

Het is beter dat ze leren leren dan leren naspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Als je het niveau verlaagt op nieuwkomers, tref je daar dus iedereen mee he. As de lat verlaagd wordt, is dat voor iedereen.

Dit is een klassieke stropop.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Waar zijn we dan mee bezig???

____

Mijn jongste kiest gelukkig voor thuisonderwijs. De oudste leert voor psychologie en gaat te graag naar school. Ze heeft het allemaal al lang uitgedokterd hoe en waar te studeren.

Het is beter dat ze leren leren dan leren naspreken.

We zijn met slecht onderwijsbeleid bezig. Wat geheel los staat van buitenlanders. 
Prima toch als je dochters die eigen keuzes maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-12-2023 om 19:28 zei Barnabas:

Vanuit christelijk standpunt is er al een wet, de wet van Mozes, waarbij de tien geboden een grondwet zijn. Zo is daar bijvoorbeeld het gebod op huwelijkstrouw en echtscheiding. Een grondwet die nageleefd zou moeten worden maar waarbij in de Nederlandse wet veel aan afgedaan is. Het herzien daarvan zou veel en grondig werk vergen dat niet over één nacht ijs zou moeten gaan. Terwijl ondertussen de wet van Mozes ook voorziet in een voorschrift dat veiligheid in de bouw vertegenwoordigt,

 Ik zie eerlijk gezegd niks nuttigs in die nieuwe grondwet. Moeten we weer offerdieren slachten ? Eerstgeborenen vrijkopen ? 

De nieuwe grondwet ziet er namelijk dan zo uit: 

1.sluit geen verbond met landen waar je naar op weg bent, breek altaren af en hak Asjerapalen om, etc.

2. maak geen godenbeelden

3.  Vier het feest van het ongedesemde brood

4.. Je moet de eerstgeborene mannelijke dieren vrijkopen of hun nek breken. Ook de oudste zonen moet je vrijkopen.

5. Niemand mag met lege handen voor God verschijnen. 

6. Je  moet zes dagen werken, en één dag rusten

7. Vier het Wekenfeest. Ga driemaal per jaar op reis om voor God te verschijnen. 

8..Als je een offerdier voor Mij slacht, mag het bloed van het dier alleen vloeien wanneer er niets aanwezig is dat zuurdesem bevat.

9. Breng de eerste opbrengst van je akker naar het heiligdom van God 

10. Je mag een geitenbokje niet in de melk van zijn moeder koken. 

 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/EXO.34/Exodus-34/

"11  Jullie moeten je houden aan de geboden die Ik je vandaag geef. Ik zal de Amorieten, de Kanaänieten, Hethieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten voor je verdrijven. 12  Wacht je ervoor een verbond te sluiten met de inwoners van het land waarheen je op weg bent, want dat zou jullie ondergang zijn. 13  Breek hun altaren af, verbrijzel hun gewijde stenen en hak hun Asjerapalen om, 14 want jullie mogen niet voor een andere god neerknielen. De HEER, de Afgunstige, duldt geen ontrouw. 15 Sluit geen verbond met de inwoners van dat land, want wanneer die zich met hun goden afgeven en offers aan hen brengen, zouden ze jullie uitnodigen om aan hun offermaaltijden deel te nemen. 16  En als jullie uit hun dochters voor je zonen vrouwen kiezen, en die vrouwen geven zich met hun goden af, zullen ze ook je zonen daartoe verleiden.

17  Maak geen godenbeelden.

18  Vier steeds het feest van het Ongedesemde brood, en wel op de daarvoor vastgestelde dagen van de maand abib, de maand waarin jullie weggetrokken zijn uit Egypte. Eet dan zeven dagen lang ongedesemd brood, zoals Ik je heb opgedragen.

19  Alles wat als eerste de moederschoot verlaat behoort Mij toe. Ieder eerstgeboren mannelijk dier van je kudde is voor Mij, zowel van je runderen als van je schapen en geiten. 20  Elk eerstgeboren veulen van een ezel moet je vrijkopen met een schaap of geit. Koop je het niet vrij, dan moet je het de nek breken. Ook alle oudste zonen moet je vrijkopen.

Niemand mag met lege handen voor Mij verschijnen.

21  Zes dagen lang mag je werken, maar op de zevende dag moet je rust houden, ook in de ploegtijd en in de oogsttijd.

22   Vier het Wekenfeest wanneer je de eerste opbrengst van de tarweoogst binnenhaalt, en het Inzamelingsfeest wanneer het jaar ten einde loopt. 23 Driemaal per jaar moeten alle mannen voor de Machtige, de HEER, de God van Israël, verschijnen. 24 Ik zal de andere volken voor jullie verdrijven en je een uitgestrekt gebied geven; niemand zal dan je akkers in bezit durven nemen wanneer je driemaal per jaar op reis gaat om voor de HEER, je God, te verschijnen.

25  Als je een offerdier voor Mij slacht, mag het bloed van het dier alleen vloeien wanneer er niets aanwezig is dat zuurdesem bevat, en van het offerdier voor het pesachfeest mag niets tot de volgende morgen bewaard worden.

26  De allereerste opbrengst van je akker moet je naar het heiligdom van de HEER, je God, brengen.

Een geitenbokje mag je niet koken in de melk van zijn moeder.’

27  De HEER zei tegen Mozes: ‘Stel deze geboden op schrift, want op grond van deze geboden sluit Ik met jou en de Israëlieten een verbond.’ 28  Veertig dagen en veertig nachten bleef Mozes daar bij de HEER, zonder te eten of te drinken. En de HEER schreef de tekst van het verbond, de tien geboden, op de platen.

29  Mozes daalde de Sinai af, met de twee platen van het verbond bij zich."

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW4:

Dit is een klassieke stropop.

We zijn met slecht onderwijsbeleid bezig. Wat geheel los staat van buitenlanders. 
Prima toch als je dochters die eigen keuzes maken.

Het staat er niet los van.

Praat eens met een leerkracht.

De pdf gaf als oorzaak taalarme gezinnen, ergo gezinnen die 1 taal spreken maar geen Nederlands.

Puntje 3.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het staat er niet los van.

Praat eens met een leerkracht.

De pdf gaf als oorzaak taalarme gezinnen, ergo gezinnen die 1 taal spreken maar geen Nederlands.

Puntje 3.

Ik heb gepraat met meerdere leerkrachten en niemand bevestigt je verhaal. Ook in het rapport staat werkelijk helemaal niets over dat het onderwijs wordt aangepast aan achterstanden. Er wordt alleen melding gemaakt waardoor achterstanden kunnen ontstaan. Je leest dingen die er niet staan, maar die wel passen in jouw denkwereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW4:

Ik heb gepraat met meerdere leerkrachten en niemand bevestigt je verhaal. Ook in het rapport staat werkelijk helemaal niets over dat het onderwijs wordt aangepast aan achterstanden. Er wordt alleen melding gemaakt waardoor achterstanden kunnen ontstaan. Je leest dingen die er niet staan, maar die wel passen in jouw denkwereld.

Praat eens mee 1 waar meer dan 50% van de leerlingen een autochtoonse achtergrond heeft.

Je komt nogal wereldvreemd over. Zeker als je ontkent dat ze het onderwijs op de achterstand van anderen aanpasten.

Zoals ik reeds aangaf, ze leren de taal niet eens meer aan via het alfabet. Is dat te moeilijk ofzo? Wij zongen het abc het hele eerste leerjaar door en konden lezen en schrijven na het eerste jaar lager onderwijs. Dat is allemaal veranderd nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Praat eens mee 1 waar meer dan 50% van de leerlingen een autochtoonse achtergrond heeft.

Je komt nogal wereldvreemd over. Zeker als je ontkent dat ze het onderwijs op de achterstand van anderen aanpasten.

Zoals ik reeds aangaf, ze leren de taal niet eens meer aan via het alfabet. Is dat te moeilijk ofzo? Wij zongen het abc het hele eerste leerjaar door en konden lezen en schrijven na het eerste jaar lager onderwijs. Dat is allemaal veranderd nu.

Leerkrachten gesproken waarbij het percentage rond de 90% ligt. 
Jaja….de ander is wereldvreemd. Je gaat maar op de persoonlijke toer als je het inhoudelijk niet voor elkaar krijgt. De ad hominems beginnen dan. Het rapport wat je aangeeft geeft niets aan van wat je zegt.

Punt is: jij wilt dat iets zo is….en dus is het zo…..zonder enige onderbouwing. Ik kijk naar de feiten en dan is het gewoon anders.

Dat het onderwijs is veranderd is volstrekt helder. Dat net niet beter is geworden is volstrekt helder. Dat dat niet aan de buitenlanders ligt, maar gewoon aan slecht beleid is ook volstrekt helder. Ook al past dat jou niet zo goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW4:

Leerkrachten gesproken waarbij het percentage rond de 90% ligt. 
Jaja….de ander is wereldvreemd. Je gaat maar op de persoonlijke toer als je het inhoudelijk niet voor elkaar krijgt. De ad hominems beginnen dan. Het rapport wat je aangeeft geeft niets aan van wat je zegt.

Punt is: jij wilt dat iets zo is….en dus is het zo…..zonder enige onderbouwing. Ik kijk naar de feiten en dan is het gewoon anders.

Dat het onderwijs is veranderd is volstrekt helder. Dat net niet beter is geworden is volstrekt helder. Dat dat niet aan de buitenlanders ligt, maar gewoon aan slecht beleid is ook volstrekt helder. Ook al past dat jou niet zo goed.

Ik wil niets. Ik benoem de reden van taalachterstand en leerachterstand.

Dat gebeurt ook bij ouders waar men thuis dialect spreekt, hetzij iets minder dan waar men alleen Arabisch spreekt of Nigeriaans.

1 + 1 is altijd 2. Ook wanneer het niet politiek correct klinkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik wil niets. Ik benoem de reden van taalachterstand en leerachterstand.

Dat gebeurt ook bij ouders waar men thuis dialect spreekt, hetzij iets minder dan waar men alleen Arabisch spreekt of Nigeriaans.

1 + 1 is altijd 2. Ook wanneer het niet politiek correct klinkt.

Je benoemt dat wat wat jij graag wilt zoals het is, en benoemt daarbij de buitenlanders als oorzaak.  En dat is je oude stokpaardje: die verrekte buitenlanders. Je praat vanuit onderbuikgevoelens en niet vanuit feiten. 
Je benoemt een reden van taalachterstand. Wat je eerder stelde is dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden, en dus aan de buitenlanders. En dat is onjuist.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Je benoemt dat wat wat jij graag wilt zoals het is, en benoemt daarbij de buitenlanders als oorzaak.  En dat is je oude stokpaardje: die verrekte buitenlanders. Je praat vanuit onderbuikgevoelens en niet vanuit feiten. 
Je benoemt een reden van taalachterstand. Wat je eerder stelde is dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden, en dus aan de buitenlanders. En dat is onjuist.

 

Ik heb dat ook onderbouwd met een pdf van de universiteit in Leuven, maar u bewees enkel dat je ze niet kon samenvatten. Ik wees u op punt 3 waar de thuissituatie boven kwam, en dus ook waar ze maar 1 taal spreken (niet NL) en je blijft gewoon subjectief lullen.

Typ gelijk "blablabla" en steek uw vingers in uw oren en roep "lalalala" als ge objectief waarneembaar argumenten gepresenteerd krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik heb dat ook onderbouwd met een pdf van de universiteit in Leuven, maar u bewees enkel dat je ze niet kon samenvatten. Ik wees u op punt 3 waar de thuissituatie boven kwam, en dus ook waar ze maar 1 taal spreken (niet NL) en je blijft gewoon subjectief lullen.

Typ gelijk "blablabla" en steek uw vingers in uw oren en roep "lalalala" als ge objectief waarneembaar argumenten gepresenteerd krijgt.

Een hele reeks ad hominems, je wordt altijd weer chagrijnig als het inhoudelijk fout gaat bij je.

Het rapport geeft de redenen van taalachterstand aan. Jouw punt is dat het onderwijs achteruit holt om zich aan te passen aan de achterstanden. En dat is dus niet correct en daarover staat ook niets in het rapport. 
Je kunt dus zelf niet zo goed rapporten lezen. Het staat er gewoon niet. En dan ga je, zoals vaker, op andere ontwerpen over.

In plaats van enige zelfreflectie te tonen en aan te geven dat je het niet goed gelezen hebt.

Woorden als “blablabla” en “lalala” zijn wel van een infantiel niveau. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW4:

Een hele reeks ad hominems, je wordt altijd weer chagrijnig als het inhoudelijk fout gaat bij je.

Het rapport geeft de redenen van taalachterstand aan. Jouw punt is dat het onderwijs achteruit holt om zich aan te passen aan de achterstanden. En dat is dus niet correct en daarover staat ook niets in het rapport. 
Je kunt dus zelf niet zo goed rapporten lezen. Het staat er gewoon niet. En dan ga je, zoals vaker, op andere ontwerpen over.

In plaats van enige zelfreflectie te tonen en aan te geven dat je het niet goed gelezen hebt.

Woorden als “blablabla” en “lalala” zijn wel van een infantiel niveau. 

Lees puntje 3 nog eens heel goed en pas begrijpend lezen toe.

Taalachterstand bij eigen volk is meestal waar men dialect spreekt, maar komt niet zo vaak voor als waar men een andere taal dan Nederlands spreekt.

Dat ik dit nog maar zou moeten onderbouwen, en zelfs nadat ik een pdf deel waar je het weigert in te lezen? Puntje 3.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lees puntje 3 nog eens heel goed en pas begrijpend lezen toe.

Taalachterstand bij eigen volk is meestal waar men dialect spreekt, maar komt niet zo vaak voor als waar men een andere taal dan Nederlands spreekt.

Dat ik dit nog maar zou moeten onderbouwen, en zelfs nadat ik een pdf deel waar je het weigert in te lezen? Puntje 3.

Je haspelt elke keer twee dingen door elkaar:

- wat zijn de redenen van taalachterstand

- is het niveau van onderwijs lager doordat het zich aanpast aan achterstanden

Puntje 3 is volstrekt helder en dat klopt. Dat gaat echter over de redenen van taalachterstand. 
Je oorspronkelijke punt was dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden en daarmee iedereen treft.

Dat laatste is niet juist, staat ook niets over in het rapport.

Waar staat volgens jou in het rapport dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Je haspelt elke keer twee dingen door elkaar:

- wat zijn de redenen van taalachterstand

- is het niveau van onderwijs lager doordat het zich aanpast aan achterstanden

Puntje 3 is volstrekt helder en dat klopt. Dat gaat echter over de redenen van taalachterstand. 
Je oorspronkelijke punt was dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden en daarmee iedereen treft.

Dat laatste is niet juist, staat ook niets over in het rapport.

Waar staat volgens jou in het rapport dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden ?

Als ze het abc niet eens meer aanleren... De lat is echt verlaagd HJW. Steeds meer ouders kiezen ook voor thuisonderwijs om het huidige niveau te ontlopen. Die komen dus echt uit school niet meer wetende wat een man en vrouw is en vol vijandsbeelden, terwijl ze lovend voor de eigen politiek zijn. Maar van brainwashing geen sprake natuurlijk.

Volgens de onderwijsinspectie glijdt het onderwijsniveau af en zijn de prestaties van leerlingen de afgelopen 20 jaar geleidelijk gedaald: "Dat is uniek en reden tot zorg." Daarnaast dreigt het gevaar van ongelijke kansen doordat de kwaliteitsverschillen tussen scholen steeds meer toenemen. 11 apr 2018 Bron is NOS, rechtstreeks van google gekopieerd om cookies te vermijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid