Spring naar bijdragen

verkiezingen, hallo?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Als uw niveau van onderwijs zich op de wereld aanpast om gelijkheid te bereiken; is dat een lang termijn effect van ongekende schade.

Probeer je hier te zeggen: 
Als je gelijkheid in het onderwijs nastreeft, heeft dit op de lange termijn ongekende schade tot gevolg.
De zin die je schreef klopt niet.

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Men kan bv hoogbegaafden toelaten via migratie, maar we zagen geen toename van niveau. Integendeel. We hebben een generatie die niet eens meer haar dt regels op orde heeft. Niet dat ik altijd perfect Nederlands schrijf, maar het gaat hier over serieuze klachten. Professoren uit de universiteit hebben de taalachterstand aangeklaagd. 

En dat schrijf je na zo'n kromme zin? Jouw geluk: de methode van taalonderwijs heeft niets van doen met het gemiddelde IQ. En de intelligentie van mensen verandert niet als ze zich in een andere taal uitdrukken.

 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Gelijkheid is wat ons het Marxisme zal leveren. Wat is de maatstaf om iedereen op gelijk te stellen? Discriminatie is overal en altijd onvermijdelijk, welke is in het algemene belang?

Het is de bedoeling om iedereen gelijk te behandelen, niet om iedereen gelijk (als in: eenheidsworst) te maken. 

2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik denk dat we beter eerst zorgen dat vluchtelingen en migranten weer veilig naar land van herkomst gaan. En we onze bestaande diensten ontlasten omdat ze uitbreiden geen optie is.

Zo is dat. EU opheffen en die Vlamingen zelf hun problemen met Wallonië op laten lossen. De noordelijke helft spreek geen Nederlands, de zuidelijke helft spreekt geen Frans. Wie wil dat nou financieren? Bodemloze put.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 244
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Misschien is het interessanter om bij een totalitaire samenleving eens verder te kijken dan overheden alleen. Zuid-Korea bijvoorbeeld is weliswaar een democratie, maar in de praktijk zijn er nog altij

WILLEN JULLIE MEER OF MINDER KABINET?

Wat ik benoem, en waar jij niet op in gaat, is we hier mensen opvangen, die stellen  hun land uit te zijn gevlucht omdat het daar voor hun niet veilig is. Dat vind ik een goede reden om je land te o

58 minuten geleden zei HJW4:

Het verklaart niet waarom Nederlandse kinderen slechter lezen dan kinderen uit andere EU landen. 

Dat is niet moeilijk.
De taalvaardigheid van 15-jarigen holt achteruit sinds 2012.
De oorzaak is gewoon bekend: de methodes die gebruikt worden bij 'begrijpend lezen'.
In 2005 werd de methode 'Nieuwsbegrip' ingevoerd in het basisonderwijs bij 8 jarigen.
Die waren 15 in 2012.... 

 

1 uur geleden zei Hermanos2:

Dit hebben we allemaal moeten zien aankomen. Geen verrassing. Overheid had gebruik van mobieltjes moeten reguleren maar men heeft het aangemoedigd. Mobieltjes vereisen compleet ander taalgebruik. Daarom is het niet eerlijk om de generatie van nu te toetsen en af te rekenen op eisen uit tijden van vóór de mobiele telefoons. Taal is voortdurend in beweging, moet meegroeien. Dus de lesmethoden en eisen zullen asngepast moeten worden. Kids lezen geen boeken meer. Dat mogen we niet verlangen. Ook bijsluiters zijn veel te uitgebreid. Dat heeft niets te maken met informeren maar met indekken: I told you so!

Mobieltjes zijn maar deels de oorzaak. De taalvaardigheid holt achteruit in vergelijking met andere landen, maar daar hebben kinderen toch echt ook mobieltjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat is niet moeilijk.
De taalvaardigheid van 15-jarigen holt achteruit sinds 2012.
De oorzaak is gewoon bekend: de methodes die gebruikt worden bij 'begrijpend lezen'.
In 2005 werd de methode 'Nieuwsbegrip' ingevoerd in het basisonderwijs bij 8 jarigen.
Die waren 15 in 2012.... 

Ik had ook niet aangegeven dat het moeilijk zou zijn en had al aangegeven dat het komt door fout onderwijsbeleid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Probeer je hier te zeggen: 
Als je gelijkheid in het onderwijs nastreeft, heeft dit op de lange termijn ongekende schade tot gevolg.
De zin die je schreef klopt niet.

 

En dat schrijf je na zo'n kromme zin? Jouw geluk: de methode van taalonderwijs heeft niets van doen met het gemiddelde IQ. En de intelligentie van mensen verandert niet als ze zich in een andere taal uitdrukken.

 

Het is de bedoeling om iedereen gelijk te behandelen, niet om iedereen gelijk (als in: eenheidsworst) te maken. 

Zo is dat. EU opheffen en die Vlamingen zelf hun problemen met Wallonië op laten lossen. De noordelijke helft spreek geen Nederlands, de zuidelijke helft spreekt geen Frans. Wie wil dat nou financieren? Bodemloze put.

Als je het niveau verlaagt op nieuwkomers, tref je daar dus iedereen mee he. As de lat verlaagd wordt, is dat voor iedereen.

Uw xenofobie is al even dom als uw reactie.

14 uur geleden zei Petra.:

Het is nog erger.." Een kwart van de vijftienjarigen beheerst het Nederlands niet goed genoeg om volwaardig mee te kunnen doen in de maatschappij."

 

6-12-'23 https://www.lezen.nl/onderzoek/kloof-tussen-sterke-en-zwakke-lezers-groeit/

Een derde van de Nederlandse vijftienjarigen is onvoldoende geletterd om goed te kunnen functioneren op school en in onze maatschappij. Zij scoren op het laagste niveau van leesvaardigheid in het internationale PISA-onderzoek, en lopen het risico om laaggeletterd te worden. Nederland telt meer zwakke lezers dan de meeste andere landen

 

 

https://www.beteronderwijsnederland.nl/nieuws/2022/09/de-gevolgen-van-laaggeletterdheid-in-de-praktijk/

"Ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders zijn laaggeletterd. Zij hebben moeite met het lezen en begrijpen van een een bijsluiter of een brief van de overheid of met het invullen van formulieren. Laaggeletterden hebben vaak beperkte digitale vaardigheden en beperkte gezondheidsvaardigheden. De gevolgen kunnen groot zijn: als iemand de inhoud van een bijsluiter niet begrijpt en medicijnen verkeerd inneemt, kan dat ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben.

In de loop van de jaren zijn de toelatingseisen voor de pabo verlaagd om de instroom van nieuwe studenten te vergroten. Jeroen Dijsselbloem, voorzitter van de onderzoekscommissie, vindt dat de lat op de pabo’s omhoog moet en dat er hogere eisen gesteld moeten worden op de pabo’s. BON pleit hier ook al jaren voor."

 

 

 

Het is veel te erg. Die mensen gaan niet voor uw pensioen werken, uw kleinkinderen gaan meer dan de helft mogen afgeven om wir schaffen das en consoorten te financieren.

 

14 uur geleden zei HJW4:

Het verklaart niet waarom Nederlandse kinderen slechter lezen dan kinderen uit andere EU landen. 

In BE kende mijn kinderen alle kleuren en het alfabet voor ze naar het lagere gingen. Om dan tot de vaststelling te komen dat ze het abc niet eens meer leren...

Waar zijn we dan mee bezig???

____

Mijn jongste kiest gelukkig voor thuisonderwijs. De oudste leert voor psychologie en gaat te graag naar school. Ze heeft het allemaal al lang uitgedokterd hoe en waar te studeren.

Het is beter dat ze leren leren dan leren naspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Als je het niveau verlaagt op nieuwkomers, tref je daar dus iedereen mee he. As de lat verlaagd wordt, is dat voor iedereen.

Dit is een klassieke stropop.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Waar zijn we dan mee bezig???

____

Mijn jongste kiest gelukkig voor thuisonderwijs. De oudste leert voor psychologie en gaat te graag naar school. Ze heeft het allemaal al lang uitgedokterd hoe en waar te studeren.

Het is beter dat ze leren leren dan leren naspreken.

We zijn met slecht onderwijsbeleid bezig. Wat geheel los staat van buitenlanders. 
Prima toch als je dochters die eigen keuzes maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 13-12-2023 om 19:28 zei Barnabas:

Vanuit christelijk standpunt is er al een wet, de wet van Mozes, waarbij de tien geboden een grondwet zijn. Zo is daar bijvoorbeeld het gebod op huwelijkstrouw en echtscheiding. Een grondwet die nageleefd zou moeten worden maar waarbij in de Nederlandse wet veel aan afgedaan is. Het herzien daarvan zou veel en grondig werk vergen dat niet over één nacht ijs zou moeten gaan. Terwijl ondertussen de wet van Mozes ook voorziet in een voorschrift dat veiligheid in de bouw vertegenwoordigt,

 Ik zie eerlijk gezegd niks nuttigs in die nieuwe grondwet. Moeten we weer offerdieren slachten ? Eerstgeborenen vrijkopen ? 

De nieuwe grondwet ziet er namelijk dan zo uit: 

1.sluit geen verbond met landen waar je naar op weg bent, breek altaren af en hak Asjerapalen om, etc.

2. maak geen godenbeelden

3.  Vier het feest van het ongedesemde brood

4.. Je moet de eerstgeborene mannelijke dieren vrijkopen of hun nek breken. Ook de oudste zonen moet je vrijkopen.

5. Niemand mag met lege handen voor God verschijnen. 

6. Je  moet zes dagen werken, en één dag rusten

7. Vier het Wekenfeest. Ga driemaal per jaar op reis om voor God te verschijnen. 

8..Als je een offerdier voor Mij slacht, mag het bloed van het dier alleen vloeien wanneer er niets aanwezig is dat zuurdesem bevat.

9. Breng de eerste opbrengst van je akker naar het heiligdom van God 

10. Je mag een geitenbokje niet in de melk van zijn moeder koken. 

 

 

https://bijbel.nbv21.nl/bijbel/NBV21/EXO.34/Exodus-34/

"11  Jullie moeten je houden aan de geboden die Ik je vandaag geef. Ik zal de Amorieten, de Kanaänieten, Hethieten, Perizzieten, Chiwwieten en Jebusieten voor je verdrijven. 12  Wacht je ervoor een verbond te sluiten met de inwoners van het land waarheen je op weg bent, want dat zou jullie ondergang zijn. 13  Breek hun altaren af, verbrijzel hun gewijde stenen en hak hun Asjerapalen om, 14 want jullie mogen niet voor een andere god neerknielen. De HEER, de Afgunstige, duldt geen ontrouw. 15 Sluit geen verbond met de inwoners van dat land, want wanneer die zich met hun goden afgeven en offers aan hen brengen, zouden ze jullie uitnodigen om aan hun offermaaltijden deel te nemen. 16  En als jullie uit hun dochters voor je zonen vrouwen kiezen, en die vrouwen geven zich met hun goden af, zullen ze ook je zonen daartoe verleiden.

17  Maak geen godenbeelden.

18  Vier steeds het feest van het Ongedesemde brood, en wel op de daarvoor vastgestelde dagen van de maand abib, de maand waarin jullie weggetrokken zijn uit Egypte. Eet dan zeven dagen lang ongedesemd brood, zoals Ik je heb opgedragen.

19  Alles wat als eerste de moederschoot verlaat behoort Mij toe. Ieder eerstgeboren mannelijk dier van je kudde is voor Mij, zowel van je runderen als van je schapen en geiten. 20  Elk eerstgeboren veulen van een ezel moet je vrijkopen met een schaap of geit. Koop je het niet vrij, dan moet je het de nek breken. Ook alle oudste zonen moet je vrijkopen.

Niemand mag met lege handen voor Mij verschijnen.

21  Zes dagen lang mag je werken, maar op de zevende dag moet je rust houden, ook in de ploegtijd en in de oogsttijd.

22   Vier het Wekenfeest wanneer je de eerste opbrengst van de tarweoogst binnenhaalt, en het Inzamelingsfeest wanneer het jaar ten einde loopt. 23 Driemaal per jaar moeten alle mannen voor de Machtige, de HEER, de God van Israël, verschijnen. 24 Ik zal de andere volken voor jullie verdrijven en je een uitgestrekt gebied geven; niemand zal dan je akkers in bezit durven nemen wanneer je driemaal per jaar op reis gaat om voor de HEER, je God, te verschijnen.

25  Als je een offerdier voor Mij slacht, mag het bloed van het dier alleen vloeien wanneer er niets aanwezig is dat zuurdesem bevat, en van het offerdier voor het pesachfeest mag niets tot de volgende morgen bewaard worden.

26  De allereerste opbrengst van je akker moet je naar het heiligdom van de HEER, je God, brengen.

Een geitenbokje mag je niet koken in de melk van zijn moeder.’

27  De HEER zei tegen Mozes: ‘Stel deze geboden op schrift, want op grond van deze geboden sluit Ik met jou en de Israëlieten een verbond.’ 28  Veertig dagen en veertig nachten bleef Mozes daar bij de HEER, zonder te eten of te drinken. En de HEER schreef de tekst van het verbond, de tien geboden, op de platen.

29  Mozes daalde de Sinai af, met de twee platen van het verbond bij zich."

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW4:

Dit is een klassieke stropop.

We zijn met slecht onderwijsbeleid bezig. Wat geheel los staat van buitenlanders. 
Prima toch als je dochters die eigen keuzes maken.

Het staat er niet los van.

Praat eens met een leerkracht.

De pdf gaf als oorzaak taalarme gezinnen, ergo gezinnen die 1 taal spreken maar geen Nederlands.

Puntje 3.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het staat er niet los van.

Praat eens met een leerkracht.

De pdf gaf als oorzaak taalarme gezinnen, ergo gezinnen die 1 taal spreken maar geen Nederlands.

Puntje 3.

Ik heb gepraat met meerdere leerkrachten en niemand bevestigt je verhaal. Ook in het rapport staat werkelijk helemaal niets over dat het onderwijs wordt aangepast aan achterstanden. Er wordt alleen melding gemaakt waardoor achterstanden kunnen ontstaan. Je leest dingen die er niet staan, maar die wel passen in jouw denkwereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei HJW4:

Ik heb gepraat met meerdere leerkrachten en niemand bevestigt je verhaal. Ook in het rapport staat werkelijk helemaal niets over dat het onderwijs wordt aangepast aan achterstanden. Er wordt alleen melding gemaakt waardoor achterstanden kunnen ontstaan. Je leest dingen die er niet staan, maar die wel passen in jouw denkwereld.

Praat eens mee 1 waar meer dan 50% van de leerlingen een autochtoonse achtergrond heeft.

Je komt nogal wereldvreemd over. Zeker als je ontkent dat ze het onderwijs op de achterstand van anderen aanpasten.

Zoals ik reeds aangaf, ze leren de taal niet eens meer aan via het alfabet. Is dat te moeilijk ofzo? Wij zongen het abc het hele eerste leerjaar door en konden lezen en schrijven na het eerste jaar lager onderwijs. Dat is allemaal veranderd nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Praat eens mee 1 waar meer dan 50% van de leerlingen een autochtoonse achtergrond heeft.

Je komt nogal wereldvreemd over. Zeker als je ontkent dat ze het onderwijs op de achterstand van anderen aanpasten.

Zoals ik reeds aangaf, ze leren de taal niet eens meer aan via het alfabet. Is dat te moeilijk ofzo? Wij zongen het abc het hele eerste leerjaar door en konden lezen en schrijven na het eerste jaar lager onderwijs. Dat is allemaal veranderd nu.

Leerkrachten gesproken waarbij het percentage rond de 90% ligt. 
Jaja….de ander is wereldvreemd. Je gaat maar op de persoonlijke toer als je het inhoudelijk niet voor elkaar krijgt. De ad hominems beginnen dan. Het rapport wat je aangeeft geeft niets aan van wat je zegt.

Punt is: jij wilt dat iets zo is….en dus is het zo…..zonder enige onderbouwing. Ik kijk naar de feiten en dan is het gewoon anders.

Dat het onderwijs is veranderd is volstrekt helder. Dat net niet beter is geworden is volstrekt helder. Dat dat niet aan de buitenlanders ligt, maar gewoon aan slecht beleid is ook volstrekt helder. Ook al past dat jou niet zo goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei HJW4:

Leerkrachten gesproken waarbij het percentage rond de 90% ligt. 
Jaja….de ander is wereldvreemd. Je gaat maar op de persoonlijke toer als je het inhoudelijk niet voor elkaar krijgt. De ad hominems beginnen dan. Het rapport wat je aangeeft geeft niets aan van wat je zegt.

Punt is: jij wilt dat iets zo is….en dus is het zo…..zonder enige onderbouwing. Ik kijk naar de feiten en dan is het gewoon anders.

Dat het onderwijs is veranderd is volstrekt helder. Dat net niet beter is geworden is volstrekt helder. Dat dat niet aan de buitenlanders ligt, maar gewoon aan slecht beleid is ook volstrekt helder. Ook al past dat jou niet zo goed.

Ik wil niets. Ik benoem de reden van taalachterstand en leerachterstand.

Dat gebeurt ook bij ouders waar men thuis dialect spreekt, hetzij iets minder dan waar men alleen Arabisch spreekt of Nigeriaans.

1 + 1 is altijd 2. Ook wanneer het niet politiek correct klinkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik wil niets. Ik benoem de reden van taalachterstand en leerachterstand.

Dat gebeurt ook bij ouders waar men thuis dialect spreekt, hetzij iets minder dan waar men alleen Arabisch spreekt of Nigeriaans.

1 + 1 is altijd 2. Ook wanneer het niet politiek correct klinkt.

Je benoemt dat wat wat jij graag wilt zoals het is, en benoemt daarbij de buitenlanders als oorzaak.  En dat is je oude stokpaardje: die verrekte buitenlanders. Je praat vanuit onderbuikgevoelens en niet vanuit feiten. 
Je benoemt een reden van taalachterstand. Wat je eerder stelde is dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden, en dus aan de buitenlanders. En dat is onjuist.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Je benoemt dat wat wat jij graag wilt zoals het is, en benoemt daarbij de buitenlanders als oorzaak.  En dat is je oude stokpaardje: die verrekte buitenlanders. Je praat vanuit onderbuikgevoelens en niet vanuit feiten. 
Je benoemt een reden van taalachterstand. Wat je eerder stelde is dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden, en dus aan de buitenlanders. En dat is onjuist.

 

Ik heb dat ook onderbouwd met een pdf van de universiteit in Leuven, maar u bewees enkel dat je ze niet kon samenvatten. Ik wees u op punt 3 waar de thuissituatie boven kwam, en dus ook waar ze maar 1 taal spreken (niet NL) en je blijft gewoon subjectief lullen.

Typ gelijk "blablabla" en steek uw vingers in uw oren en roep "lalalala" als ge objectief waarneembaar argumenten gepresenteerd krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ik heb dat ook onderbouwd met een pdf van de universiteit in Leuven, maar u bewees enkel dat je ze niet kon samenvatten. Ik wees u op punt 3 waar de thuissituatie boven kwam, en dus ook waar ze maar 1 taal spreken (niet NL) en je blijft gewoon subjectief lullen.

Typ gelijk "blablabla" en steek uw vingers in uw oren en roep "lalalala" als ge objectief waarneembaar argumenten gepresenteerd krijgt.

Een hele reeks ad hominems, je wordt altijd weer chagrijnig als het inhoudelijk fout gaat bij je.

Het rapport geeft de redenen van taalachterstand aan. Jouw punt is dat het onderwijs achteruit holt om zich aan te passen aan de achterstanden. En dat is dus niet correct en daarover staat ook niets in het rapport. 
Je kunt dus zelf niet zo goed rapporten lezen. Het staat er gewoon niet. En dan ga je, zoals vaker, op andere ontwerpen over.

In plaats van enige zelfreflectie te tonen en aan te geven dat je het niet goed gelezen hebt.

Woorden als “blablabla” en “lalala” zijn wel van een infantiel niveau. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei HJW4:

Een hele reeks ad hominems, je wordt altijd weer chagrijnig als het inhoudelijk fout gaat bij je.

Het rapport geeft de redenen van taalachterstand aan. Jouw punt is dat het onderwijs achteruit holt om zich aan te passen aan de achterstanden. En dat is dus niet correct en daarover staat ook niets in het rapport. 
Je kunt dus zelf niet zo goed rapporten lezen. Het staat er gewoon niet. En dan ga je, zoals vaker, op andere ontwerpen over.

In plaats van enige zelfreflectie te tonen en aan te geven dat je het niet goed gelezen hebt.

Woorden als “blablabla” en “lalala” zijn wel van een infantiel niveau. 

Lees puntje 3 nog eens heel goed en pas begrijpend lezen toe.

Taalachterstand bij eigen volk is meestal waar men dialect spreekt, maar komt niet zo vaak voor als waar men een andere taal dan Nederlands spreekt.

Dat ik dit nog maar zou moeten onderbouwen, en zelfs nadat ik een pdf deel waar je het weigert in te lezen? Puntje 3.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lees puntje 3 nog eens heel goed en pas begrijpend lezen toe.

Taalachterstand bij eigen volk is meestal waar men dialect spreekt, maar komt niet zo vaak voor als waar men een andere taal dan Nederlands spreekt.

Dat ik dit nog maar zou moeten onderbouwen, en zelfs nadat ik een pdf deel waar je het weigert in te lezen? Puntje 3.

Je haspelt elke keer twee dingen door elkaar:

- wat zijn de redenen van taalachterstand

- is het niveau van onderwijs lager doordat het zich aanpast aan achterstanden

Puntje 3 is volstrekt helder en dat klopt. Dat gaat echter over de redenen van taalachterstand. 
Je oorspronkelijke punt was dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden en daarmee iedereen treft.

Dat laatste is niet juist, staat ook niets over in het rapport.

Waar staat volgens jou in het rapport dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Je haspelt elke keer twee dingen door elkaar:

- wat zijn de redenen van taalachterstand

- is het niveau van onderwijs lager doordat het zich aanpast aan achterstanden

Puntje 3 is volstrekt helder en dat klopt. Dat gaat echter over de redenen van taalachterstand. 
Je oorspronkelijke punt was dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden en daarmee iedereen treft.

Dat laatste is niet juist, staat ook niets over in het rapport.

Waar staat volgens jou in het rapport dat het onderwijs zich aanpast aan de achterstanden ?

Als ze het abc niet eens meer aanleren... De lat is echt verlaagd HJW. Steeds meer ouders kiezen ook voor thuisonderwijs om het huidige niveau te ontlopen. Die komen dus echt uit school niet meer wetende wat een man en vrouw is en vol vijandsbeelden, terwijl ze lovend voor de eigen politiek zijn. Maar van brainwashing geen sprake natuurlijk.

Volgens de onderwijsinspectie glijdt het onderwijsniveau af en zijn de prestaties van leerlingen de afgelopen 20 jaar geleidelijk gedaald: "Dat is uniek en reden tot zorg." Daarnaast dreigt het gevaar van ongelijke kansen doordat de kwaliteitsverschillen tussen scholen steeds meer toenemen. 11 apr 2018 Bron is NOS, rechtstreeks van google gekopieerd om cookies te vermijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ze het abc niet eens meer aanleren... De lat is echt verlaagd HJW. Steeds meer ouders kiezen ook voor thuisonderwijs om het huidige niveau te ontlopen. Die komen dus echt uit school niet meer wetende wat een man en vrouw is en vol vijandsbeelden, terwijl ze lovend voor de eigen politiek zijn. Maar van brainwashing geen sprake natuurlijk.

Volgens de onderwijsinspectie glijdt het onderwijsniveau af en zijn de prestaties van leerlingen de afgelopen 20 jaar geleidelijk gedaald: "Dat is uniek en reden tot zorg." Daarnaast dreigt het gevaar van ongelijke kansen doordat de kwaliteitsverschillen tussen scholen steeds meer toenemen. 11 apr 2018 Bron is NOS, rechtstreeks van google gekopieerd om cookies te vermijden.

Dat het onderwijs minder is geworden is helder. Slecht onderwijsbeleid. Niet om tegemoet te komen aan die verrekte buitenlanders, die hier maar alles kapot komen maken. Nee, gewoon slecht beleid. Men wil het leren op een andere manier aanpakken en het blijkt niet te werken. Dat staat los van die verrekte buitenlanders.

Dat ze niet meer weten wie man en vrouw is…..dat komt uiteraard omdat die buitenlanders zo denken en “onze” kinderen moeten daar maar in mee. Right.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Dat het onderwijs minder is geworden is helder. Slecht onderwijsbeleid. Niet om tegemoet te komen aan die verrekte buitenlanders, die hier maar alles kapot komen maken. Nee, gewoon slecht beleid. Men wil het leren op een andere manier aanpakken en het blijkt niet te werken. Dat staat los van die verrekte buitenlanders.

Dat ze niet meer weten wie man en vrouw is…..dat komt uiteraard omdat die buitenlanders zo denken en “onze” kinderen moeten daar maar in mee. Right.

 

Maar waarom die nieuwe manier? Omdat velen niet meer meekunnen en degene die niet meekunnen, zijn een meerderheid bij allochtonen en een minderheid bij autochtonen.

Ze hebben niet zomaar besloten het onderwijs te veranderen he. Ze gaan nu zelfs in Vlaanderen alle godsdienstlessen op 1 hoop smijten. Diversiteit voor deze generatie betekent alles op 1 hoop smijten.

Je veralgemeent in mijn plaats, ik heb zulke zaken nooit gezegd. Maar het is niet te ontkennen dat ons niveau drastisch is beginnen dalen na de babyboom van een andere cultuur dan de onze.

Dat de waarheid als xenofoob ervaren wordt zal mij worst wezen. Mijn kids gaan naar een blanke school en weldra krijgt er 1 thuisonderwijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar waarom die nieuwe manier? Omdat velen niet meer meekunnen en degene die niet meekunnen, zijn een meerderheid bij allochtonen en een minderheid bij autochtonen.

Ze hebben niet zomaar besloten het onderwijs te veranderen he. Ze gaan nu zelfs in Vlaanderen alle godsdienstlessen op 1 hoop smijten. Diversiteit voor deze generatie betekent alles op 1 hoop smijten.

Je veralgemeent in mijn plaats, ik heb zulke zaken nooit gezegd. Maar het is niet te ontkennen dat ons niveau drastisch is beginnen dalen na de babyboom van een andere cultuur dan de onze.

Dat de waarheid als xenofoob ervaren wordt zal mij worst wezen. Mijn kids gaan naar een blanke school en weldra krijgt er 1 thuisonderwijs.

Nee, dat is niet correct. Probleem is dat we “beleidsmedewerkers” hebben en die maken beleid, of bereiden het voor. Als er goed beleid is, dan is er eigenlijk niets meer voor ze te doen. Als ze niets nieuws bedenken dan zijn ze hun baan kwijt, en dus gaan ze iets nieuws bedenken. Dat is de reden.

Dus gooien we al het godsdienstonderwijs maar eens op een hoop. Doen ze dat omdat de allochtonen achterstanden hebben en niet mee kunnen komen. Nee dus.

Ik spiegel je eigen algemene gedachten terug en toon zo aan dat je flauwekul eruit gooit. Blijkbaar snappen dat zelf ook. Mijn spiegeling werkt dan dus.

En de volgende racistische opmerking staat er alweer. Dat het niveau daalt ligt allemaal aan die verrekte buitenlanders. Right.

De waarheid en jouw mening zijn twee verschillende zaken. Ik ervaar de waarheid niet als xenofobisch, ik zie in jouw mening wel veel xenofobische trekjes. Het is allemaal de schuld van de verrekte buitenlanders is niet de waarheid, maar is wel xenofobisch. Dat allen buitenlanders eruit gegooid moeten worden, is xenofobisch.

Gelukkig gaat jouw dochter naar een apartheidsschool zonder al die verrekte zwartjes. Kijk……dat is racisme vanuit de blanke superioriteitsgedachte.

Was je pas geleden vooral op de transgender en homotoer, je zit nu ook weer helemaal op de racisme toer. Je dierbaren geven al aan dat het niet deugt. Dat zou een signaal moeten zijn.

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Nee, dat is niet correct. Probleem is dat we “beleidsmedewerkers” hebben en die maken beleid, of bereiden het voor. Als er goed beleid is, dan is er eigenlijk niets meer voor ze te doen. Als ze niets nieuws bedenken dan zijn ze hun baan kwijt, en dus gaan ze iets nieuws bedenken. Dat is de reden.

Dus gooien we al het godsdienstonderwijs maar eens op een hoop. Doen ze dat omdat de allochtonen achterstanden hebben en niet mee kunnen komen. Nee dus.

Ik spiegel je eigen algemene gedachten terug en toon zo aan dat je flauwekul eruit gooit. Blijkbaar snappen dat zelf ook. Mijn spiegeling werkt dan dus.

En de volgende racistische opmerking staat er alweer. Dat het niveau daalt ligt allemaal aan die verrekte buitenlanders. Right.

De waarheid en jouw mening zijn twee verschillende zaken. Ik ervaar de waarheid niet als xenofobisch, ik zie in jouw mening wel veel xenofobische trekjes. Het is allemaal de schuld van de verrekte buitenlanders is niet de waarheid, maar is wel xenofobisch. Dat allen buitenlanders eruit gegooid moeten worden, is xenofobisch.

Gelukkig gaat jouw dochter naar een apartheidsschool zonder al die verrekte zwartjes. Kijk……dat is racisme vanuit de blanke superioriteitsgedachte.

Die maken beleid en passen beleid aan op degene waarmee ze u omvolken he HJW.

Ik heb niet gezegd dat het gevolg de schuldige is. Maar ze houden is geen oplossing. Althans toch niet volgens mijn stem in deze democratie.

Het gros moet terug om onze bestaande diensten te ontlasten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Die maken beleid en passen beleid aan op degene waarmee ze u omvolken he HJW.

Ik heb niet gezegd dat het gevolg de schuldige is. Maar ze houden is geen oplossing. Althans toch niet volgens mijn stem in deze democratie.

Het gros moet terug om onze bestaande diensten te ontlasten.

Ah…kijk aan, de complottheorie van de omvolking. “Ze houden” ? Het zijn geen kippen.

Heb je onderbouwing dat ze het onderwijs aanpassen aan de buitenlanders? Om zo ons om te volken ?

Laten we beginnen met die lui uit de kazernes, die komen uit veilige landen. Mee eens dat die gelijk weg kunnen en dus ook gelijk weg moeten ?
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Als we bij ieder conflict mensen opnemen zonder het gros daarvan terug te sturen, verander je permanent je hele land en zijn de volgende generaties daar aan onderworpen zonder 1 stem gehad te hebben.

 

Er is niets xenofoob aan landen leefbaar houden/maken om migratie te stagneren.

Dat is iets ander dan de theorie van omvolken. Die beweert dat de politici hier heel bewust de mensen naar toe halen om ze, dankbaar als ze zijn, op die politici gaan stemmen.

Migratie stagneren is iets heel anders dan stellen dat iedereen moet oprotten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei HJW4:

Ah…kijk aan, de complottheorie van de omvolking. “Ze houden” ? Het zijn geen kippen.

Heb je onderbouwing dat ze het onderwijs aanpassen aan de buitenlanders? Om zo ons om te volken ?

Laten we beginnen met die lui uit de kazernes, die komen uit veilige landen. Mee eens dat die gelijk weg kunnen en dus ook gelijk weg moeten ?
 

Dat is geen theorie he, ieder oog kan het aanschouwen.

Als je uw volk vervangt wegens vergrijzing, is omvolking een perfecte benaming.

Wat bovendien een geweldige error was want de vergrijzing is wel gestopt, maar kost er van is hoger dan dat we zouden automatiseren.

Minder kinderen maken had ons niet tot uitsterven geleid, maar wel tot een andere economie.

1 minuut geleden zei HJW4:

Dat is iets ander dan de theorie van omvolken. Die beweert dat de politici hier heel bewust de mensen naar toe halen om ze, dankbaar als ze zijn, op die politici gaan stemmen.

Migratie stagneren is iets heel anders dan stellen dat iedereen moet oprotten. 

Het is pertinente omvolking.

Niet enkel voor de vergrijzijg, maar om het politiek landschap zodanig te verdelen dat "extreem rechts" nooit een volmacht kan halen.

Dat is wat ik waarneem, feel free to disagree.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid