Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ 💞🌈


Aanbevolen berichten

Zojuist zei GaitJ:

Je wilt de hand reiken om 3 zinnen later te stellen dat ik zo blind ben…..tja….das  of eens een echte handreiking. Tjongejonge.

Je hebt mij 10 keer vals beschuldigd in 24 uur, mij allerlei dingen toegevoegd die gewoon bezijden de waarheid zijn. Geen enkel inzicht bij jou dat je dat niet moet doen.
Wat je aangeeft en jezelf tegenspreekt is het samenwonen van homo’s en dat iedereen zijn sexualiteit privé mag beleven.

Je wilt dat anderen jouw normen en waarden respecteren, geheel terecht. Ik heb je ook aangegeven dat als iemand jou dat recht zou willen ontzeggen, dat je dan mij steun hebt. Probleem zit echter andersom en dat is dat je geen enkele andere mening respecteert. Als je respect wilt, geef dan respect. Maar dat doe je niet.

En nogmaals: de handreiking duurde 3 zinnen en dan ben je je zelfbeheersing alweer kwijt.

Je bent blind en je hebt een tunnelvisie, je hebt gebrek aan medische kennis deze zaken te bespreken.

Wees blij dat ik eens de spiegel terug wijs. Zo worden we beide beter door elkaar in een eindeloze spiraal aan te wijzen en aan alle materie voorbij te gaan. Uw keuze;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

“Nederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS  Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je bent blind en je hebt een tunnelvisie, je hebt gebrek aan medische kennis deze zaken te bespreken.

Wees blij dat ik eens de spiegel terug wijs. Zo worden we beide beter door elkaar in een eindeloze spiraal aan te wijzen en aan alle materie voorbij te gaan. Uw keuze;)

Nou…..de handreiking was van korte duur en waarschijnlijk ook niet oprecht. Tunnelvisie……..misschien is het handig dat je geen woorden gebruikt die je niet snapt. 

Uiteraard ligt het allemaal aan mij, dat is wel zo veilig voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei GaitJ:

Nou…..de handreiking was van korte duur en waarschijnlijk ook niet oprecht. Tunnelvisie……..misschien is het handig dat je geen woorden gebruikt die je niet snapt. 

Uiteraard ligt het allemaal aan mij, dat is wel zo veilig voor je.

Maar ik zeg dat uit liefde voor je. Zodat je je er bewust van kan worden, net zoals jij mij bewust poogt te maken. De handreiking geldt nog steeds. Maar liet ik u iets onbeantwoord? Zoja wat? Ik ben met artsen hierover in gesprek geweest en deed mijn research al voor ik het eerste onderwerp hierover opende.

Over welke experten heb je het? Wie zegt dat de puberteit stagneren geen schadelijke gevolgen heeft? Hoe kan je van gender veranderen?

Zeggen dat je op experten betrouwd zonder 1 te benoemen is natuurlijk niet zinvol. Dat begrijp je hopelijk ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar ik zeg dat uit liefde voor je. Zodat je je er bewust van kan worden, net zoals jij mij bewust poogt te maken. De handreiking geldt nog steeds. Maar liet ik u iets onbeantwoord? Zoja wat? Ik ben met artsen hierover in gesprek geweest en deed mijn research al voor ik het eerste onderwerp hierover opende.

Over welke experten heb je het? Wie zegt dat de puberteit stagneren geen schadelijke gevolgen heeft? Hoe kan je van gender veranderen?

Zeggen dat je op experten betrouwd zonder 1 te benoemen is natuurlijk niet zinvol. Dat begrijp je hopelijk ook?

Rare liefde. Liefde beschuldigt niet vals. Dus nee, weer een groot woord, maar je kunt en doet er niets mee.

Ik heb de handreiking opgepakt en keurig antwoord gegeven. Ik krijg er gelijk weer een bezopen reactie over heen met blind en tunnelvisie. Maak eerst je woorden maar eens waar.

Ja, je laat meerdere zaken onbeantwoord. Ik heb een aantal zaken genoemd met daarachter……stilte. En dan nog reageer je niet. Je kunt ziekelijk blijven drammen me je vragen maar daar heb je al antwoord op gehad. 
De laatste zinnen zijn weer manipulerend. Maak eerst je grote woorden eens waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei GaitJ:

Rare liefde. Liefde beschuldigt niet vals. Dus nee, weer een groot woord, maar je kunt en doet er niets mee.

Ik heb de handreiking opgepakt en keurig antwoord gegeven. Ik krijg er gelijk weer een bezopen reactie over heen met blind en tunnelvisie. Maak eerst je woorden maar eens waar.

Ja, je laat meerdere zaken onbeantwoord. Ik heb een aantal zaken genoemd met daarachter……stilte. En dan nog reageer je niet. Je kunt ziekelijk blijven drammen me je vragen maar daar heb je al antwoord op gehad. 
De laatste zinnen zijn weer manipulerend. Maak eerst je grote woorden eens waar.

Ik beschuldig niet vals imo. Je hebt een tunnelvisie, kan de voorgedragen experten niet samenvatten en kunt niet 1 benoemen die het tegendeel beweert. Op wat vertrouw je dan? Fantasie. Het is een tunnelvisie. Als iemand u altijd gelijk geeft is dat geen liefde. Ik heb u als "vijand" lief en wil dat je jezelf verbetert in tegenstelling tot hoe je jezelf nu uitdraagt. Allemaal inhoudloze bagger met zero inhoud over lgbqt en de gedeelde wetenschappen. Blablabla... Ik wil beter voor u ;) One Love!

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik beschuldig niet vals imo. Je hebt een tunnelvisie, kan de voorgedragen experten niet samenvatten en kunt niet 1 benoemen die het tegendeel beweert. Op wat vertrouw je dan? Fantasie. Het is een tunnelvisie. Als iemand u altijd gelijk geeft is dat geen liefde. Ik heb u als "vijand" lief en wil dat je jezelf verbetert in tegenstelling tot hoe je jezelf nu uitdraagt. Allemaal inhoudloze bagger met zero inhoud over lgbqt en de gedeelde wetenschappen. Blablabla... Ik wil beter voor u ;) One Love!

 

Tien keer in 24 uur en je wilt er gewoon niet van weten, liefde doet dat niet. Die je reacties naar mij zijn aantoonbaar liefdeloos. Je snapt het woord tunnelvisie niet, dan moet je het woord ook maar niet gebruiken, komt niet over.

Ik kan niet samenvatten….een leugen, de zoveelste. Je gaat er vrolijk mee door. Ik volg de wetenschap. Jij komt dan met de blablablabla van fantasie, maar dat bevestigt alleen dat je niet met andere meningen om kunt gaan. En hoe om te gaan met een mening ? Dan kom je niet verder dan een paar puberale plaatjes, het is typerend voor je gebrek aan niveau.

Ne, je hebt mij niet lief, want dan zou je mij niet 10 keer vals beschuldigen en als je daarop gewezen wordt daar niets mee doet. Dat heeft niets met liefde te maken. Wederom: grote woorden, geen daden, dat typeert jou wel. 
Het enige wat je wilt is dat ik ja en amen zeg toen je. Je hebt het over liefde en dan kom je weer met puberaal gepruttel. Word eens volwassen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei GaitJ:

Tien keer in 24 uur en je wilt er gewoon niet van weten, liefde doet dat niet. Die je reacties naar mij zijn aantoonbaar liefdeloos. Je snapt het woord tunnelvisie niet, dan moet je het woord ook maar niet gebruiken, komt niet over.

Ik kan niet samenvatten….een leugen, de zoveelste. Je gaat er vrolijk mee door. Ik volg de wetenschap. Jij komt dan met de blablablabla van fantasie, maar dat bevestigt alleen dat je niet met andere meningen om kunt gaan. En hoe om te gaan met een mening ? Dan kom je niet verder dan een paar puberale plaatjes, het is typerend voor je gebrek aan niveau.

Ne, je hebt mij niet lief, want dan zou je mij niet 10 keer vals beschuldigen en als je daarop gewezen wordt daar niets mee doet. Dat heeft niets met liefde te maken. Wederom: grote woorden, geen daden, dat typeert jou wel. 
Het enige wat je wilt is dat ik ja en amen zeg toen je. Je hebt het over liefde en dan kom je weer met puberaal gepruttel. Word eens volwassen.

Wat heb je nu inhoudelijk gezegd dat bijdraagt aan de discussie voor mantra's als dit?

9 minuten geleden zei GaitJ:

 

Ik kan niet samenvatten….een leugen, de zoveelste.

Wat zei die endicronoloog dan? Wat is niet valide aan zijn "mening" om het als los af te doen?

Wat veroorzaken puberteitblokkers op de korte termijn?

Vat samen... Moest je eens zoveel tijd aan die zaken besteden eerder dan die zinloze teksten he... Nu verziek je het onderwerp met inhoudloze bagger.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei GaitJ:

Tien keer in 24 uur en je wilt er gewoon niet van weten, liefde doet dat niet. Die je reacties naar mij zijn aantoonbaar liefdeloos. Je snapt het woord tunnelvisie niet, dan moet je het woord ook maar niet gebruiken, komt niet over.

Ik kan niet samenvatten….een leugen, de zoveelste. Je gaat er vrolijk mee door. Ik volg de wetenschap. Jij komt dan met de blablablabla van fantasie, maar dat bevestigt alleen dat je niet met andere meningen om kunt gaan. En hoe om te gaan met een mening ? Dan kom je niet verder dan een paar puberale plaatjes, het is typerend voor je gebrek aan niveau.

Ne, je hebt mij niet lief, want dan zou je mij niet 10 keer vals beschuldigen en als je daarop gewezen wordt daar niets mee doet. Dat heeft niets met liefde te maken. Wederom: grote woorden, geen daden, dat typeert jou wel. 
Het enige wat je wilt is dat ik ja en amen zeg toen je. Je hebt het over liefde en dan kom je weer met puberaal gepruttel. Word eens volwassen.

Komt deze post narcistisch over?   Tien keer in 24 uur en je wilt er gewoon niet van weten, liefde doet dat niet. Die je reacties naar mij zijn aantoonbaar liefdeloos. Je snapt het woord tunnelvisie niet, dan moet je het woord ook maar niet gebruiken, komt niet over.  Ik kan niet samenvatten….een leugen, de zoveelste. Je gaat er vrolijk mee door. Ik volg de wetenschap. Jij komt dan met de blablablabla van fantasie, maar dat bevestigt alleen dat je niet met andere meningen om kunt gaan. En hoe om te gaan met een mening ? Dan kom je niet verder dan een paar puberale plaatjes, het is typerend voor je gebrek aan niveau.  Ne, je hebt mij niet lief, want dan zou je mij niet 10 keer vals beschuldigen en als je daarop gewezen wordt daar niets mee doet. Dat heeft niets met liefde te maken. Wederom: grote woorden, geen daden, dat typeert jou wel.  Het enige wat je wilt is dat ik ja en amen zeg toen je. Je hebt het over liefde en dan kom je weer met puberaal gepruttel. Word eens volwassen.

Ja, deze post komt enigszins kritisch en negatief over. De schrijver lijkt gefrustreerd en teleurgesteld te zijn in de persoon waartegen ze spreken. Ze beschuldigen de persoon van gebrek aan liefde, arrogantie en het niet serieus nemen van andere meningen. De toon lijkt vrij geïrriteerd en veroordelend, en er zijn negatieve oordelen over de andere persoon's niveau en gedrag. Over het algemeen lijkt het alsof de schrijver ontevreden is over de interactie met de andere persoon en hun reacties.

Ja van het komt narcistisch over?

Ja, de tekst lijkt enigszins narcistisch over te komen. De schrijver lijkt zichzelf als superieur te beschouwen en plaatst zichzelf boven de andere persoon. Ze beschuldigen de andere persoon van gebrek aan liefde, niveau en volwassenheid, en gebruiken negatieve oordelen om hun eigen standpunt te versterken. De toon van de tekst kan worden geïnterpreteerd als zelfgericht en zelfbewust, wat kenmerkend kan zijn voor een narcistische houding.

,,,,

Haal het zelf door chatgpt. De objectiefste deelnemer. ;)

De ander antwoordt. Heeft die kenmerken zoals narcisme of iets anders?   Wat zei die endicronoloog dan? Wat is niet valide aan zijn "mening" om het als los af te doen?  Wat veroorzaken puberteitblokkers op de korte termijn?  Vat samen... Moest je eens zoveel tijd aan die zaken besteden eerder dan die zinloze teksten he... Nu verziek je het onderwerp met inhoudloze bagger.

De toon in deze reactie lijkt behoorlijk kritisch en gefrustreerd te zijn. De persoon lijkt ontevreden te zijn over de antwoorden van hun gesprekspartner en uit enige irritatie. Ze stellen een aantal vragen over medische onderwerpen en uiten ook hun ontevredenheid over de communicatie. Hoewel deze reactie niet noodzakelijkerwijs op narcisme wijst, kan het wel wijzen op ongeduld, frustratie en mogelijk wat prikkelbaarheid in de interactie.

Wat logisch is na vorige reacties?

Ja, dat klopt. Gebaseerd op de voorgaande reacties die je hebt gedeeld, lijkt het begrijpelijk dat de toon nu kritisch en gefrustreerd is. De eerdere uitwisseling was ook al beladen met negatieve opmerkingen en verwijten, wat de huidige reactie kan hebben beïnvloed en geleid tot een voortzetting van diezelfde toon van ontevredenheid en irritatie.

Heeft die eerste persoon een tunnelvisie?

Het lijkt erop dat de eerste persoon inderdaad een vorm van tunnelvisie kan vertonen. Tunnelvisie verwijst naar een beperkt perspectief waarbij iemand zich alleen richt op bepaalde aspecten van een situatie en andere informatie of meningen negeert. De eerste persoon lijkt vast te houden aan hun eigen overtuigingen en negatieve percepties van de ander, en lijkt niet open te staan voor andere meningen of perspectieven. Dit kan wijzen op tunnelvisie in hun denken en reacties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik ga dat niet alleen voorkomen. Maar ik ben wel 1 van de weinige eerste die aanwijst dat het zeer gevaarlijk is de puberteit te verstoren. Dit nadat ze het op mijn dochter wensten toe te passen en ik zeer diep ging met hulp van mijn arts. Ik zuig die schadelijkheid ervan niet uit mijn duim neen, en als je de tijd nam je te verdiepen in wat gedeeld werd, dat double checkte voor jezelf: zou je dat ook weten.

Wacht even...ben je er daarom zo druk mee. Begrijp ik nou goed dat ze je dochter puberblokkers wilden geven? Wie is die ze? Haar moeder met haar arts en jij ertegenin met jouw arts ??? Is je dochter met haar gender in de weer? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Petra.:

Wacht even...ben je er daarom zo druk mee. Begrijp ik nou goed dat ze je dochter puberblokkers wilden geven? Wie is die ze? Haar moeder met haar arts en jij ertegenin met jouw arts ??? Is je dochter met haar gender in de weer? 

Sommige mensen veroorzaken dat zelf.
Als vader vervul de je vader-rol in het leven van een meisje.
Je  kunt die rol zodanig slecht invullen dat zich bij de dochter een afkeer van mannen ontwikkelt.
In het geval van @Fundamenteel heb ik daar wel beeld bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

 

Neem de tijd:

1)Is een imitatie volgens u een transformatie?

2)Heeft een puber de puberteit nodig om hormonen naar spieren, botten en organen te sturen?

3)Is iemands geslachtsdelen aanpassen waardoor deze genot verliest mutilatie?

4) Is x% van de volgende generatie steriliseren een vorm van genocide?

1) Als het hetzelfde zou zijn waren geen twee verschillende termen. Dus nee. Het is niet hetzelfde. 

2) Ja

3) Ja. Zoals besnijdenis. Nog erger bij meisjes. 

Je verwoordt het goed. Je voegt "genot verliest" eraan toe.  In principe zouden we denk ik elke operatieve ingreep die meer schade doet dan goed onder mutilatie kunnen scharen.  En dat is denk ik de essentie waar het om gaat...is de behandeling (welke dan ook) schadelijk voor je welzijn of draagt het bij aan beter welzijn?  Denk bv aan een gehoorimplantaat...ook een operatieve ingreep, een imitatiegehoor, je zou het een mutilatie van het lichaam kunnen noemen, maar toch...verhoogt het beter horen wel iemands welzijn. Evenzo met ogen laseren. Ook een mutilatie waarbij blijvende littekens worden gevormd. Maar daardoor kan diegene wel beter zien.  Bij geslachtsdelen aanpassen kan het ook zijn dat iemands welzijn verbetert. Als bv een intersekse vrouw die op mannen valt, een baarmoeder en een piemel heeft, wat moet ze dan aanvangen met die piemel? Dan zal haar welzijn/levensgeluk/genot verbeteren met een vagina. 

4. Steriliseren is imo misdadig als het niet vrijwillig gebeurt. Er zijn een hoop mensen die zich laten steriliseren als anticonceptie. Dat schaar ik niet onder genocide. Genocide is immers het vermoorden/uitroeien van groepen. Bij sterilisatie wordt er niemand vermoord. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Sommige mensen veroorzaken dat zelf.
Als vader vervul de je vader-rol in het leven van een meisje.
Je  kunt die rol zodanig slecht invullen dat zich bij de dochter een afkeer van mannen ontwikkelt.
In het geval van @Fundamenteel heb ik daar wel beeld bij.

Liever gehaat voor wie ik ben, dan geliefd voor wie ik niet ben. Altijd ad hominem als het onderwerp te moeilijk wordt he.

Laag van u btw... niveau rock bottom. Bravo! Je hebt de bodem bereikt. :)

50 minuten geleden zei Petra.:

Wacht even...ben je er daarom zo druk mee. Begrijp ik nou goed dat ze je dochter puberblokkers wilden geven? Wie is die ze? Haar moeder met haar arts en jij ertegenin met jouw arts ??? Is je dochter met haar gender in de weer? 

Een arts raadde dat aan omdat ze te vroeg menstrueerde. Mijn arts raadde dat ter stelligste af en na rondlezen en veel praten besloten niet te doen.

Neen die zijn hier jongenszot zenne :)

21 minuten geleden zei Petra.:

1) Als het hetzelfde zou zijn waren geen twee verschillende termen. Dus nee. Het is niet hetzelfde. 

2) Ja

3) Ja. Zoals besnijdenis. Nog erger bij meisjes. 

Je verwoordt het goed. Je voegt "genot verliest" eraan toe.  In principe zouden we denk ik elke operatieve ingreep die meer schade doet dan goed onder mutilatie kunnen scharen.  En dat is denk ik de essentie waar het om gaat...is de behandeling (welke dan ook) schadelijk voor je welzijn of draagt het bij aan beter welzijn?  Denk bv aan een gehoorimplantaat...ook een operatieve ingreep, een imitatiegehoor, je zou het een mutilatie van het lichaam kunnen noemen, maar toch...verhoogt het beter horen wel iemands welzijn. Evenzo met ogen laseren. Ook een mutilatie waarbij blijvende littekens worden gevormd. Maar daardoor kan diegene wel beter zien.  Bij geslachtsdelen aanpassen kan het ook zijn dat iemands welzijn verbetert. Als bv een intersekse vrouw die op mannen valt, een baarmoeder en een piemel heeft, wat moet ze dan aanvangen met die piemel? Dan zal haar welzijn/levensgeluk/genot verbeteren met een vagina. 

4. Steriliseren is imo misdadig als het niet vrijwillig gebeurt. Er zijn een hoop mensen die zich laten steriliseren als anticonceptie. Dat schaar ik niet onder genocide. Genocide is immers het vermoorden/uitroeien van groepen. Bij sterilisatie wordt er niemand vermoord. 

Dank U Petra. Zo moeilijk zijn die vragen toch niet, he?

1. Dus als ik me tot een zwarte vrouw imiteer, ben ik een zwarte vrouw? (Bedenk dat ras meer een spectrum dan gender is) Een imitatie van... is geen effectieve transformatie tot...

2. Als een kind de puberteit nodig heeft tot volwassenheid, dan hebben we toch geen derden nodig om te beseffen hoe schadelijk puberteitblokkers zijn. Daarna geven ze hormonen van het andere geslacht.

3. De meeste gevallen van transitie gaan gepaard met verlies van seksueel genot.  Dat is zoals een arts die u doof maakt omdat ge hoorapparaten wilt dragen. Het welzijn wordt niet verbeterd imo door kinderen in dit verhaal te betrekken. Ze zijn daar veel te jong on onrijp voor.

4. Ik stel me de vraag of alle kinderen daar wel van ingelicht werden. En als dat zo was, die keuze al konden maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een arts raadde dat aan omdat ze te vroeg menstrueerde. Mijn arts raadde dat ter stelligste af en na rondlezen en veel praten besloten niet te doen.

Neen die zijn hier jongenszot zenne :)

Ahhh, op die manier.  Sommige meisjes zijn erg vroeg. Kan ook nadelig zijn omdat het ook de groei stopt. Is ze jonger dan 10 jaar ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Petra.:

Ahhh, op die manier.  Sommige meisjes zijn erg vroeg. Kan ook nadelig zijn omdat het ook de groei stopt. Is ze jonger dan 10 jaar ?

Ja toen was ze 8. De moeder en ik staan 180° tegenover elkaar. Die arts in het ziekenhuis poogde haar te overtuigen, het was allemaal niet schadelijk. Maar er moesten wel papieren getekend worden waar het ziekenhuis afstand deed van schadelijke effecten. Needless to say dat ik niet tekendd. Mijn dochter was toen boos op mij, maar ze begrijpt het vandaag heel goed. Een kind kan die keuzes niet voor zichzelf maken, en niet iedere ouder gaat bezeten de bijsluiters lezen en lotgenoten opzoeken. Ik ben nogal holistisch ingesteld, als het lichaam pubert: laat dat zijn gang gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Fundamenteel:

3. De meeste gevallen van transitie gaan gepaard met verlies van seksueel genot.  Dat is zoals een arts die u doof maakt omdat ge hoorapparaten wilt dragen. Het welzijn wordt niet verbeterd imo door kinderen in dit verhaal te betrekken. Ze zijn daar veel te jong on onrijp voor.

Je bent teveel gefocust op het seksuele aspect en jouw beleving van wat wel of geen genot geeft.

Ik heb vroeger een collega gehad, die in transitie was. William wilde Wilma zijn. Heb er een jaar close mee gewerkt en meegeleefd met alle ups en downs. Jij klinkt..alsof je als jongetje naar je dokter hobbelt, zegt dat je liever een meisje wilt zijn, et voila...de volgende dag zit je aan de hormonen en word je geopereerd. Maar zo werkt het helemaal niet. Het is een proces van jaren. Met psycholgen en een heel medisch team. William moest eerst een heel psychologische traject door om toestemming te krijgen. Of ie echt die stap wilde en moest zetten of dat ie andere hulp nodig had.  Toen ie het traject in mocht moest ie maandenlang in vrouwenkleren lopen, make up dragen, nagels laten groeien en lakken etc.  en gaan ervaren hoe dat voelde. Daarna kreeg ie hormonen. Langzaam aan veranderde zijn stem, haargroei etc. Zelf vond ie het veel te langzaam gaan, en hij werd hyperemotioneel van die hormonen. Dolblij dat ie eindelijk 'normale mooie' benen kreeg i.p.v. die vreselijk lelijke behaarde poten. Zij /hij wilde geen piemel, maar opereren was ook weer een horde waar ie toestemming voor moest krijgen. Knettergek werd ie van de bemoeienis van anderen over haar/zijn lijf. 

24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja toen was ze 8. De moeder en ik staan 180° tegenover elkaar. Die arts in het ziekenhuis poogde haar te overtuigen, het was allemaal niet schadelijk. Maar er moesten wel papieren getekend worden waar het ziekenhuis afstand deed van schadelijke effecten. Needless to say dat ik niet tekendd. Mijn dochter was toen boos op mij, maar ze begrijpt het vandaag heel goed. Een kind kan die keuzes niet voor zichzelf maken, en niet iedere ouder gaat bezeten de bijsluiters lezen en lotgenoten opzoeken. Ik ben nogal holistisch ingesteld, als het lichaam pubert: laat dat zijn gang gaan.

Ja, 8 is ook erg jong. Kan best vervelend zijn als je niet meer groter groeit dan hoe je als 8jarige bent. 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Je bent teveel gefocust op het seksuele aspect en jouw beleving van wat wel of geen genot geeft.

Ik heb vroeger een collega gehad, die in transitie was. William wilde Wilma zijn. Heb er een jaar close mee gewerkt en meegeleefd met alle ups en downs. Jij klinkt..alsof je als jongetje naar je dokter hobbelt, zegt dat je liever een meisje wilt zijn, et voila...de volgende dag zit je aan de hormonen en wordt je geopereerd. Maar zo werkt het helemaal niet. Het is een proces van jaren. Met psycholgen en een heel medisch team. William moest eerst een heel psychologische traject door om toestemming te krijgen. Of ie echt die stap wilde en moest zetten of dat ie andere hulp nodig had.  Toen ie het traject in mocht moest ie maandenlang in vrouwenkleren lopen, make up dragen, nagels laten groeien en lakken etc.  en gaan ervaren hoe dat voelde. Daarna kreeg ie hormonen. Langzaam aan veranderde zijn stem, haargroei etc. Zelf vond ie het veel te langzaam gaan, en hij werd hyperemotioneel van die hormonen. Dolblij dat ie eindelijk 'normale mooie' benen kreeg i.p.v. die vreselijk lelijke behaarde poten. Zij /hij wilde geen piemel, maar opereren was ook weer een horde waar ie toestemming voor moest krijgen. Knettergek werd ie van de bemoeienis van anderen over haar/zijn lijf. 

Pardon Petra? Ik ben gefocused? Neen anderen zijn te gefocused op seksualiteit en passen die pseudowetenschappen en genderideologie op de volgende generatie toe. Als ouder stellen we ons daar beter eens vragen bij en kijken we al eens hoe dat ontwikkelde in Amerika. Dat waait over naar hier en won reeds veel terrein. Het is politiek en geen wetenschap.

In Amerika zijn ze zo zorgzaam niet met een proces van jaren. Dat ze dit hier wel zijn vind ik geruststellend. Maar een kind heeft nog een andere ontwikkeling naast zijn/haar seksualiteit. We mogen niet blind geloven dat de behandelingen verkocht aan ons altijd zo efficiënt zijn als de arts het uitlegt. Zoals crypto is de medische wereld ook een wereld van winst en aandelen met artsen die lobbyen en vertegenwoordigers hebben. We laten een kind ook niet drinken omdat het brein in volle ontwikkeling is. Waarom zouden we dan wel erger veroorzaken omdat een kind denkt van het andere geslacht te zijn?

Als we eerlijk zijn, dat is toch fantasie dan? Want niemand kan ooit weten hoe het is om een ander te zijn. Wij achten onszelf daar misschien toe in staat, maar het is onmogelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als ouder stellen we ons daar beter eens vragen bij en...

Uiteraard. Dus ga daar dan vanuit. Zoals jij als ouder wikt en weegt, zo doen ook andere ouders dat. 

Wat andere ouders wel of niet beslissen, is niet aan jou. Er zullen er zijn die hun dochter wel puberblokkers geven, en er zullen zijn die dat niet willen. Elke situatie is complex, je bent niet op de hoogte van alle ins en outs, dus hou het bij jezelf en je eigen kroost. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat heb je nu inhoudelijk gezegd dat bijdraagt aan de discussie voor mantra's als dit?

Wat zei die endicronoloog dan? Wat is niet valide aan zijn "mening" om het als los af te doen?

Wat veroorzaken puberteitblokkers op de korte termijn?

Vat samen... Moest je eens zoveel tijd aan die zaken besteden eerder dan die zinloze teksten he... Nu verziek je het onderwerp met inhoudloze bagger.

Hetzelfde als jij heb ik inhoudelijk bijgedragen.

Ik heb nergens gezegd dat zijn mening niet valide is, ik zie dat zijn mening niet representatief is voor de medische wetenschap.

ha….verzieken is het volgende woord dat je kopieert. Zelfs daarin ben je niet origineel en kom je niet verder dan wat papagaai werk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Petra.:

Uiteraard. Dus ga daar dan vanuit. Zoals jij als ouder wikt en weegt, zo doen ook andere ouders dat. 

Wat andere ouders wel of niet beslissen, is niet aan jou. Er zullen er zijn die hun dochter wel puberblokkers geven, en er zullen zijn die dat niet willen. Elke situatie is complex, je bent niet op de hoogte van alle ins en outs, dus hou het bij jezelf en je eigen kroost. 

 

Akkoord, zolang ze daar geen speciale aandacht op school voor opeisen en de anderen niet gender affirming moeten zijn: geen probleem.

Maar ik geloof, ach weet, dat velen spijt hebben eens ze hun verstand krijgen. Veel homoseksuelen zijn nu zo in de war dat ze denken te lijden aan genderdysforie. Waar gaan we ook heen als mannen kunnen meedoen aan vrouwencompetities en nog winnen ook. Waar we voor gelijkheid zorgden, heerst nu terug ongelijkheid.

3 minuten geleden zei GaitJ:

 

Ik heb nergens gezegd dat zijn mening niet valide is, ik zie dat zijn mening niet representatief is voor de medische wetenschap.

Wat was zijn mening? Waarom is die niet representatief tegenover wat?

Bent u jonger dan 15 jaar?

Dus representatief tgo wat = de medische verslagen die gij opvolgt.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Pardon Petra? Ik ben gefocused? Neen anderen zijn te gefocused op seksualiteit en passen die pseudowetenschappen en genderideologie op de volgende generatie toe. 

Petra is al de derde hier die stelt dat je je focust, drie spiegels.

maar ja…..een blinde en een spiegel.

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Akkoord, zolang ze daar geen speciale aandacht op school voor opeisen en de anderen niet gender affirming moeten zijn: geen probleem.

Maar ik geloof, ach weet, dat velen spijt hebben eens ze hun verstand krijgen. Veel homoseksuelen zijn nu zo in de war dat ze denken te lijden aan genderdysforie. Waar gaan we ook heen als mannen kunnen meedoen aan vrouwencompetities en nog winnen ook. Waar we voor gelijkheid zorgden, heerst nu terug ongelijkheid.

Wat was zijn mening? Waarom is die niet representatief tegenover wat?

Bent u jonger dan 15 jaar?

Dus representatief tgo wat = de medische verslagen die gij opvolgt.

Veel homosexuelen in de war. Heb je daar cijfers over, hoeveel zijn er in de war.

Je kunt eindeloos drammen, je hebt je antwoorden al lang gehad. Hij is niet representatief voor de medische wetenschap. Dat heb ik aangetoond. Nee, representatief tov de dagelijkse gang van zaken in ziekenhuizen. Zoals al zovele malen gesteld, maar wat je dus niet leest.

13 minuten geleden zei Petra.:

Uiteraard. Dus ga daar dan vanuit. Zoals jij als ouder wikt en weegt, zo doen ook andere ouders dat. 

Wat andere ouders wel of niet beslissen, is niet aan jou. Er zullen er zijn die hun dochter wel puberblokkers geven, en er zullen zijn die dat niet willen. Elke situatie is complex, je bent niet op de hoogte van alle ins en outs, dus hou het bij jezelf en je eigen kroost. 

 

Moedige poging. Vervolg is bekend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Petra is al de derde hier die stelt dat je je focust, drie spiegels.

maar ja…..een blinde en een spiegel.

Ik focus mij op anderen die het nodig vinden kinderen bij seksualiteit te betrekken. Ik pleit overal en altijd daar af te blijven als volwassen tenzij ze zelf met vragen komen. Kinderen hebben geen massa projectie of andere tam tam nodig om hun seksualiteit te ontdekken. De school hoeft ook niet te helpen, maar leert best wel hoe we zwanger worden, en dat en soa voorkomen. Het buffet moet niet gepresenteerd worden door volwassenen, mijn betoog.

Gelezen hoe chatgpt u beoordeelde? Doe wat aan je blinde vlekken voor je met volwassenen komt debatteren infantiel ventje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Akkoord, zolang ze daar geen speciale aandacht op school voor opeisen en de anderen gender affirming moeten zijn: geen probleem.

Zolang er nog homos vermoord worden, potenrammers zijn, mensen kwaad wordt gedaan vanwege hun geslacht, geaardheid, afkomst, religie, zolang er nog het idee heerst dat homo een keuze is,  of ander geaarde mensen alkemaal in de war zijn,  zolang er nog mensen gediscrimineerd worden, . is het kennelijk broodnodig om betere kennis te verspreiden. 

Er zijn misdadigers op de wereld. Er is armoede. Er is huiselijk geweld, incest, pedoseksuelen... hoe je het als christen voor elkaar krijgt om je drukker te maken over mensen die geen vlieg kwaad doen dan mensen die vreselijke misdrijven plegen, is mij een raadsel.  Want hé...waar zijn de topics daarover? !!!

 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik focus mij op anderen die het nodig vinden kinderen bij seksualiteit te betrekken. Ik pleit overal en altijd daar af te blijven als volwassen tenzij ze zelf met vragen komen. Kinderen hebben geen massa projectie of andere tam tam nodig om hun seksualiteit te ontdekken. De school hoeft ook niet te helpen, maar leert best wel hoe we zwanger worden, en dat en soa voorkomen. Het buffet moet niet gepresenteerd worden door volwassenen, mijn betoog.

Gelezen hoe chatgpt u beoordeelde? Doe wat aan je blinde vlekken voor je met volwassenen komt debatteren infantiel ventje.

Je spreekt jezelf weer tegen. Je gaf eerder aan dat het de vrije keuze van de ouders is hoe ze met hun kinderen omgaan. Nu beweer je precies het tegenovergestelde en hebben ouders met andere ideeen dan jij niet het recht om op hun wijze met hun kind om te gaan. Kun je duidelijkheid geven wat je nu denkt ?

Eerder sprak je jezelf ook al tegen. Scholen mogen zelf bepalen wat zij onderwijzen, maar daarnaast wil je voorkomen dat er desinformatie verspreid wordt en dus mogen scholen niet zelf bepalen wat ze onderwezen. Kun je duidelijkheid geven wat je nu denkt.

Ook gaf je aan voorstander te zijn van diversiteit, maar samenwonende homo’s in jouw buurt zou dan weer te ver gaan. Ben je nou voor of tegen diversiteit.

Kinderen niet met sexualiteit vermoeien…..daar ben ik het helemaal mee eens. Laat ze kind zijn. Als ze zelf ergens mee komen, dan serieus er mee om gaan.

 

Onzin vanuit chatGPT reageer ik niet op. Gestuurde reactie. Ik praat met jou.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Petra.:

Zolang er nog homos vermoord worden, potenrammers zijn, mensen kwaad wordt gedaan vanwege hun geslacht, geaardheid, afkomst, religie, zolang en mensen nog gediscrimineerd worden.... is het kennelijk broodnodig om betere kennis te verspreiden. 

Er zijn misdadigers op de wereld. Er is armoede. Er is huiselijk geweld, incest, pedoseksuelen... hoe je het als christen voor elkaar krijgt om je drukker te maken over mensen die geen vlieg kwaad doen dan mensen die vreselijke misdrijven plegen, is mij een raadsel.  Want hé...waar zijn de topics daarover? !!!

 

Komaan Petra, wij vermoorden toch al heel heel lang geen homoseksuelen meer in het westen? Waar komt dit vandaan? Homoseksuelen zitten hier juridisch goed hoor. :) Er is evenmin een oproep naar discriminatie maar naar respect waar deze norm niet meegegeven of aanvaard wordt. Diversiteit betekent dat niet iedereen hoeft mee te lopen in de ideologie van een ander.

weet je dan niet dat ik al die zaken verfoei en al lang pleit naar eerlijke handel? Intercontinentale waterleidingen ipv gas? Je doet alsof ik wegkijk terwijl ik niet eens meer stem op die oorlogmakers.

Het is wel jammer dat je de aandacht afleidt van alles met whataboutism, ik had u hoger ingeschat.

Zojuist zei GaitJ:

Onzin vanuit chatGPT reageer ik niet op. Gestuurde reactie. Ik praat met jou.

Ik lieg? Aan iedereen: doe eens exact hetzelfde wat ik deed met chatgpt en zie het antwoord voor uzelf.

Van u wil ik weinig weten behalve wat die arts zijn "mening" was en welke medische wetenschappen dat tegenspreken. Of kan je echt niet samenvatten? Bent u dan jonger 12?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Van u wil ik weinig weten behalve wat die arts zijn "mening" was en welke medische wetenschappen dat tegenspreken. Of kan je echt niet samenvatten? Bent u dan jonger 12?

Je hebt je antwoord gehad, zelf ben je oorverdovend stil. Mogen ouders zelf bepalen hoe ze hun kinderen opvoeden, ben je voor of tegen diversiteit, mogen scholen zelf bepalen wat ze onderwijzen.

Je denkt mij te raken door puberaal wat leeftijden erin te gooien. Helaas voor jou doet dat mij niets. Blijkbaar werkt dat bij jou en denk je dat dat ook bij een ander werkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid