Spring naar bijdragen

Christendom en LHBTIQ+ πŸ’žπŸŒˆ


Aanbevolen berichten

Natuurlijk is chatgpt slim en zal die niet exact hetzelfde antwoorden. Maar wel hetzelfde patroon analyseren. Check it out. Chatgpt = objectief.

2 minuten geleden zei GaitJ:

Je hebt je antwoord gehad,

Neen ik heb nog steeds niet vernomen wat hij zei en waarom hij volgens u verkeerd is. Dus?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 1,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

β€œNederlands-gereformeerden willen homo’s met relatie aan het avondmaal en in de kerkenraad NIEUWS Β Homoseksuele kerkleden die samenleven in een relatie van liefde en trouw moeten helemaal ku

Waarom wil jij het zo graag over extremen hebben en niet over je buurman die graag onbekommerd wil samenleven met een man in een huwelijk van liefde en trouw. Ja dat is wegkijken van het gewone l

Toch vind ik dit wel een lastige kwestie, zonder dat ik deze kinderen onrecht aan wil doen. De hersenen van kinderen zijn immers nog niet zodanig ontwikkeld, dat ze zulke ingrijpende keuzes helemaal t

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

weet je dan niet dat ik al die zaken verfoei

Incest, huiselijk geweld,Β  pedo's, ? Verfoei je dat? Ik zie geen enkel topic daarover.Β 

Negatieve effecten van echtscheidingen op kinderen. Misschien ook wel een topic waard.Β 

Armoedebebestrijding.Β 

Ik had meerdere topics gemaakt. Recent nog over kerken metΒ stip. Die zich bezighouden met kwetsbare mensen. Nada zip reacties.Β 

Zullen we het eens over wat anders gaan hebben dan de lhbt+ groepΒ ?Β 

Β 

Β 

bewerkt door Petra.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Petra.:

Incest, huiselijk geweld,Β  pedo's, ? Verfoei je dat? Ik zie geen enkel topic daarover.Β 

Negatieve effecten van echtscheidingen op kinderen. Misschien ook wel een topic waard.Β 

Armoedbebestrijding.Β 

Ik had meerdere topics gemaakt. Recent nog over kerken metΒ stip. Die zich bezighouden met kwetsbare mensen. Nada zip reacties.Β 

Zullen we het eens over wat anders gaan hebben dan de lhbt+ groepΒ ?Β 

Β 

Β 

Ik kan dan toch hetzelfde doen? Met whataboutism kan niemand nog iets bespreken. Dan moeten we oneindig lang alle andere problemen benoemen. Ieder zijn strijd? Ieder on topic?

Het is niet omdat ik online bepaalde andere zaken niet bespreek, er niets mee zou doen. Maar ik doe dat op andere manieren waarover ik niet praat. Hier gaat het over lgbqt in het christendom, toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hier gaat het over lgbqt in het christendom, toch?

Alleen maar. En crypto's.Β 

Wat topic ideetjes ...

Wat moeten we aanvangen met incest toestanden?Β 

Wat moeten we aanvangen met huiselijkΒ geweld toestanden ?

Wat moeten we aanvangen met echtscheidingstoestanden?Β 

Wat moeten we aanvangen met....Β 

Β 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Petra.:

Alleen maar. En crypto's.Β 

Wat topic ideetjes ...

Wat moeten we aanvangen met incest toestanden?Β 

Wat moeten we aanvangen met huiselijkΒ geweld toestanden ?

Wat moeten we aanvangen met echtscheidingstoestanden?Β 

Wat moeten we aanvangen met....Β 

Β 

Wat alleen maar crypto? Ik ben in 3 a 5 topics actief en overal on topic. Waarom is het dan nodig telkens te triggeren en mij het onderwerp te maken? Heb je ook ASS ofzo? Bi polair? Border line? Eerlijke vraag...

Ik verfoei al die zaken en mensen die het persoonlijk aangaat kunnen daar veel zinvollere zaken over zeggen dan mij. Mij gaat het vooral aan hoe de lgbqt gemeenschap overhypet wordt en tot acceptatie gedwongen wordt. We hoeven dat niet te accepteren en dat is best ok.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Petra.:

Alleen maar. En crypto's.Β 

Wat topic ideetjes ...

Wat moeten we aanvangen met incest toestanden?Β 

Wat moeten we aanvangen met huiselijkΒ geweld toestanden ?

Wat moeten we aanvangen met echtscheidingstoestanden?Β 

Wat moeten we aanvangen met....Β 

Β 

Het lijkt erop dat persoon B verschillende andere onderwerpen en kwesties naar voren brengt en suggereert dat er meer aandacht moet worden besteed aan deze problemen, afgezien van de discussie over de LHBT+-groep. Het advies in deze post lijkt te zijn dat er behoefte is aan een breder gesprek over diverse maatschappelijke kwesties, zoals incest, huiselijk geweld, pedofilie, de negatieve effecten van echtscheidingen op kinderen en armoedebestrijding. Persoon B lijkt te pleiten voor een diverser scala aan discussieonderwerpen en vraagt om aandacht voor deze andere kwesties.

Preach it preacher!!! πŸ‘‡

Β 

Β 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Natuurlijk is chatgpt slim en zal die niet exact hetzelfde antwoorden. Maar wel hetzelfde patroon analyseren. Check it out. Chatgpt = objectief.

Neen ik heb nog steeds niet vernomen wat hij zei en waarom hij volgens u verkeerd is. Dus?

Chat GPT kun je ook als buikspreekpop gebruiken......leading the witness.

Maar ik praat niet met computers. AlsΒ je zelf niks meer te melden hebt ga je dan niet verlagen met GPT, maar stop dan gewoon.

Je hebt je antwoord gehad. Ik heb nergens gezegd dat hij verkeerde dingen zegt. Ik zeg dat hij niet representatief is voor de medische wereld en dat ik de medische wetenschap volg omdat dat dat de experts zijn. Maar je geeft geen antwoord op je tegenstrijdigheden waardoor het helemaal niet duidelijk is hoe je nou echt denkt. Schaam je je voor je gedachten ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei GaitJ:

Maar ik praat niet met computers. AlsΒ je zelf niks meer te melden hebt ga je dan niet verlagen met GPT, maar stop dan gewoon.

Β 

ChatGPT is objectief en als je dat niet inziet, dan ben je volgens mij niet zo goed mee met de tijd. Maar voel u natuurlijk vrij het beter te weten dan losse artsen en chatgpt en dat onzin etaleren synoniem voor "antwoorden" staat.

Chatgpt dient dan ook niet om mee te praten maar informatie en code te winnen.

Ge kunt hem ook teksten laten analyseren. Over GaitJ:

Ja, de tekst lijkt enigszins narcistisch over te komen. De schrijver lijkt zichzelf als superieur te beschouwen en plaatst zichzelf boven de andere persoon. Ze beschuldigen de andere persoon van gebrek aan liefde, niveau en volwassenheid, en gebruiken negatieve oordelen om hun eigen standpunt te versterken. De toon van de tekst kan worden geΓ―nterpreteerd als zelfgericht en zelfbewust, wat kenmerkend kan zijn voor een narcistische houding.

Voor iemand die geen verslagen kan samenvatten is chatgpt dus een handig tool. Tip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik kan dan toch hetzelfde doen? Met whataboutism kan niemand nog iets bespreken. Dan moeten we oneindig lang alle andere problemen benoemen. Ieder zijn strijd? Ieder on topic?

Het is niet omdat ik online bepaalde andere zaken niet bespreek, er niets mee zou doen. Maar ik doe dat op andere manieren waarover ik niet praat. Hier gaat het over lgbqt in het christendom, toch?

Je was toch niet in strijd ? Nu wel weer. Volgende tegenstrijdigheid. Wordt eens duidelijk.

Je hebt helemaal geen tijd om andere dingen te doen, want je zit volcontinu op dit forum, dag in dag uit. En waarom zou je daar niet over praten ?

Hier gaat het over het genoemde onderwerp. En dan is der basis hoe de bijbel zegt hoe je te verhouden tot je medemens. Van daaruit kun je je dan opstellen. Maar daar wil je het dan weer niet over hebben. En waarom niet ? Omdat jou ook wel helder is dat je gedrag niet bijbels is. Je gedraagt je als letterknecht, beetje als de schriftgeleerden. Liefdeloos mensen met teksten om de oren slaan. Dat is niet wat de bijbel van je vraagt.

Maar eerst eens terug naar de basis, de bijbel ? De bijbel is immers de autoriteit.Β 

14 minuten geleden zei Fundamenteel:

ChatGPT is objectief en als je dat niet inziet, dan ben je volgens mij niet zo goed mee met de tijd. Maar voel u natuurlijk vrij het beter te weten dan losse artsen en chatgpt en dat onzin etaleren synoniem voor "antwoorden" staat.

Chatgpt dient dan ook niet om mee te praten maar informatie en code te winnen.

Ge kunt hem ook teksten laten analyseren. Over GaitJ:

Ja, de tekst lijkt enigszins narcistisch over te komen. De schrijver lijkt zichzelf als superieur te beschouwen en plaatst zichzelf boven de andere persoon. Ze beschuldigen de andere persoon van gebrek aan liefde, niveau en volwassenheid, en gebruiken negatieve oordelen om hun eigen standpunt te versterken. De toon van de tekst kan worden geΓ―nterpreteerd als zelfgericht en zelfbewust, wat kenmerkend kan zijn voor een narcistische houding.

Voor iemand die geen verslagen kan samenvatten is chatgpt dus een handig tool. Tip.

Jij gebruikt GPT, dus blijkbaar kun jij verslagen niet samenvatten. Verhelderende opmerking.

Je verschuilen achter een computer is een zwaktebod. Als je zelf niets meer te melden hebt. Maar je hebt weer iets gevonden zie ik waar je weer obsessief over door kan drammen. Het is een patroon. De ene obsessie na de andere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Je was toch niet in strijd ? Nu wel weer. Volgende tegenstrijdigheid. Wordt eens duidelijk.

Je hebt helemaal geen tijd om andere dingen te doen, want je zit volcontinu op dit forum, dag in dag uit. En waarom zou je daar niet over praten ?

Hier gaat het over het genoemde onderwerp. En dan is der basis hoe de bijbel zegt hoe je te verhouden tot je medemens. Van daaruit kun je je dan opstellen. Maar daar wil je het dan weer niet over hebben. En waarom niet ? Omdat jou ook wel helder is dat je gedrag niet bijbels is. Je gedraagt je als letterknecht, beetje als de schriftgeleerden. Liefdeloos mensen met teksten om de oren slaan. Dat is niet wat de bijbel van je vraagt.

Maar eerst eens terug naar de basis, de bijbel ? De bijbel is immers de autoriteit.Β 

Oh ik zit ook op de beurs, met crypto heb me al gewassen na ochtendgymnastiek,...

Maar wil je aub stoppen met uw belachelijk gedrag? Ik heb chatgpt alleen maar ingeschakeld om u te confronteren met uw eigen tunnelvisie.

Hou uw praatjes dus bij jezelf, richt u op uzelf en het onderwerp. Kan je dat niet, ga dan viskes bakken met leeftijdsgenoten...

Liefde en de Bijbel zijn gewoonweg zaken die je niet met een irritant narcistisch persoon als u kan bespreken. Vis daar dan ook niet naar en respecteer die wens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat alleen maar crypto? Ik ben in 3 a 5 topics actief en overal on topic. Waarom is het dan nodig telkens te triggeren en mij het onderwerp te maken? Heb je ook ASS ofzo? Bi polair? Border line? Eerlijke vraag...

Ik verfoei al die zaken en mensen die het persoonlijk aangaat kunnen daar veel zinvollere zaken over zeggen dan mij. Mij gaat het vooral aan hoe de lgbqt gemeenschap overhypet wordt en tot acceptatie gedwongen wordt. We hoeven dat niet te accepteren en dat is best ok.

De persoonlijke aanval op Petra is ook al geopend.

Het was te verwachten.

Wordt de gemeenschap overhypt ? Ja, op sommige punten wel. Maar blijkbaar is er behoefte aan acceptatie na tientallen zo niet honderden jaren weggedrukt te zijn. Die acceptatiedrang kan doorschieten. Echter: de wens om geaccepteerd te worden is geheel legitiem.Β 

Het zou normaal moeten zijn dat iedereen mag zijn wie hij/zij is. Jij wilt graag geaccepteerd en gerespecteerd worden. Zo ook de transgenders en de lgbtq gemeenschap. Daar heb jij nog wel de nodige stappen te zetten, blijkt uit je bijdragen.

En daarmee is helder dat er nog veel moet gebeuren en dus is er deze reactie van die gemeenschap.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Oh ik zit ook op de beurs, met crypto heb me al gewassen na ochtendgymnastiek,...

Maar wil je aub stoppen met uw belachelijk gedrag? Ik heb chatgpt alleen maar ingeschakeld om u te confronteren met uw eigen tunnelvisie.

Hou uw praatjes dus bij jezelf, richt u op uzelf en het onderwerp. Kan je dat niet, ga dan viskes bakken met leeftijdsgenoten...

Liefde en de Bijbel zijn gewoonweg zaken die je niet met een irritant narcistisch persoon als u kan bespreken. Vis daar dan ook niet naar en respecteer die wens.

Zoals ik al zei: geobsedeerd met crypto's. Zelfs naast het forum: crypto's. Maar geen initiatief om desinformatie niet te laten verspreiden. Nee, je zet chatGPT is (met buikspreekfunctie) omdat je het blijkbaar zelf niet meer af kunt, een zwaktebod dus. Maar je bevestigt weer: je obsessie richt zich nu op GPT en de acceptatie daarvan. De onderwerpen willen nog wel eens verschillen, je obsessieve gedrag neem je bij elk onderwerp mee.

Ah....en het weer hebben over leeftijd. Ik had al gezegd dat me dat niets diet,

Jij stelt dat ik narcistisch ben, wederom een leugen. Het diskwalificeren van je gesprekspartner. Het werkt niet.

De werkelijke reden probeer je te verbloemen: je hebt geen binding met liefde, kunt er niet mee overweg. Dat kan, maar wees daar dan gewoon eerlijk in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei GaitJ:

De persoonlijke aanval op Petra is ook al geopend.

Het was te verwachten.

Wordt de gemeenschap overhypt ? Ja, op sommige punten wel. Maar blijkbaar is er behoefte aan acceptatie na tientallen zo niet honderden jaren weggedrukt te zijn. Die acceptatiedrang kan doorschieten. Echter: de wens om geaccepteerd te worden is geheel legitiem.Β 

Het zou normaal moeten zijn dat iedereen mag zijn wie hij/zij is. Jij wilt graag geaccepteerd en gerespecteerd worden. Zo ook de transgenders en de lgbtq gemeenschap. Daar heb jij nog wel de nodige stappen te zetten, blijkt uit je bijdragen.

En daarmee is helder dat er nog veel moet gebeuren en dus is er deze reactie van die gemeenschap.

Mijn ASS mag off topic betrokken worden, maar uw narcisme en tunnelvisie niet? Ik beledig Petra niet, ik weerleg dat ze triggered en dat een symptoom van... kan zijn.

You get what you give. Als je zo nodig mensen wil aanwijzen, verschiet dan niet dat ze de bal eens terugkaatsen.

Allerlei bij wat ik effectief zeg verzinnen, stuurt de discussie altijd weg van wat ik effectief zeg. Betrek er eens allemaal chatgpt bij om tot een objectiever overzicht te komen en bij te leren? Ik sta nog steeds open om bij te leren wat niet "losse artsen" van "de" wetenschap hierover te zeggen hebben. Al de rest is gewoon onnodige bijpraat.

Kunt ge het al samenvatten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn ASS mag off topic betrokken worden, maar uw narcisme en tunnelvisie niet? Ik beledig Petra niet, ik weerleg dat ze triggered en dat een symptoom van... kan zijn.

You get what you give. Als je zo nodig mensen wil aanwijzen, verschiet dan niet dat ze de bal eens terugkaatsen.

Allerlei bij wat ik effectief zeg verzinnen, stuurt de discussie altijd weg van wat ik effectief zeg. Betrek er eens allemaal chatgpt bij om tot een objectiever overzicht te komen en bij te leren? Ik sta nog steeds open om bij te leren wat niet "losse artsen" van "de" wetenschap hierover te zeggen hebben. Al de rest is gewoon onnodige bijpraat.

Kunt ge het al samenvatten?

Ik heb geen narcisme, volgende leugen. Je baseert je constant op leugens. Terugkaatsen graag.....flatout liegen is heel wat anders. En dat is wat je doet. Gij zult geen vals getuigenis afleggen.......je doet het al 11 keer. Constant in strijd met de bijbel..

Het gaat over christendom en lgbqt. En dus kijk je naar de bijbel, en hoe om te gaan met anderen. De bijbel is onnodige bijpraat ? Verrassend, maar helder standpunt. Ik ga verder niet mee in je obsessies, ook niet die voor GPT. Je kunt toch gewoon vragen aan GPT hoe de medische wetenschap erover denkt ? Dan hen je toch het objectieve antwoord ? Deze hele discussie is overbodig. Toets het in in GPT en je hebt je objectieve antwoord. Easy peasy.

Het gaat echter wel om de bijbel (christendom). Hoe zegt de bijbel dat je om moet gaan met anderen ? Alleen dan heb je een basis om verder te kunnen in deze discussie. Accepteer jij de bijbel als autoriteit ?

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Ik heb geen narcisme, volgende leugen. Je baseert je constant op leugens. Terugkaatsen graag.....flatout liegen is heel wat anders. En dat is wat je doet. Gij zult geen vals getuigenis afleggen.......je doet het al 11 keer. Constant in strijd met de bijbel..

Het gaat over christendom en lgbqt. En dus kijk je naar de bijbel, en hoe om te gaan met anderen. De bijbel is onnodige bijpraat ? Verrassend, maar helder standpunt.

Het gaat echter wel om de bijbel (christendom). Hoe zegt de bijbel dat je om moet gaan met anderen ? Alleen dan heb je een basis om verder te kunnen in deze discussie. Accepteer jij de bijbel als autoriteit ?

Wel ik zal dat corrigeren. Je hebt de kenmerken van een narcist met een tunnelvisie.

Alweer wil je jouw gesprek opdringen en heb je totaal gebrek aan forum etiquette en respect voor het onderwerp en de deelnemers. Hoeveel keer nog? Ik bespreek liever geen liefde en de Bijbel met je. Spreek ik Chinees ofzo? En is het niet ieder duidelijk hoe de Bijbel op dat standpunt kijkt? Ook werden de principaliteiten daarachter uit te doeken gedaan. En niemand hoeft dat te accepteren net zoals de ander lgbqt niet hoeft te accepteren. Dat is ware diversiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wel ik zal dat corrigeren. Je hebt de kenmerken van een narcist met een tunnelvisie.

Dat is geen correctie. Ik heb geen kenmerken van narcisme. De ene leugen vervangen door de andere verandert niets. Het is nummer 12. Constante leugens.....is dat wie jij bent of wilt zijn ? Gij zult geen vals getuigenis afleggen......als je werkelijk de bijbel als autoriteit zou erkennen, zou je stoppen met leugens. Conclusie: tot nu tot accepteer je de bijbel niet als autoriteit en ben je zeer werelds in je gedrag.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alweer wil je jouw gesprek opdringen en heb je totaal gebrek aan forum etiquette en respect voor het onderwerp en de deelnemers. Hoeveel keer nog? I

Het opdringen laat ik aan jou over, ben je veel beter in dan ik. Je bent constant je mening aan het opdringen en iedereen die niet 100% erin mee gaat, daar ga je op los. Ik heb respect voor het onderwerp: christendom en lgbqt en dan is de basis: wat zegt de bijbel. Jij vernauwt het onderwerp tot een losse arts, maar dat is niet de essentie van het topic.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik bespreek liever geen liefde en de Bijbel met je. Spreek ik Chinees ofzo?

De reden is helder: je kunt niet met liefde overweg. Als je echter dit onderwerp serieus wilt bespreken dan kom je onvermijdelijk uit bij de bijbel. Christendom en lgbqt........en het dan niet willen hebben over de bijbel. Dat gaat dus niet. Je bent dan of niet serieus geΓ―nteresseerd in het onderwerp, of je bent bang voor de bijbel.......ik denk het laatste. Want ook jou is wel helder dat je gedrag in strijd is met de bijbel. En daar gaat het topic nou juist over.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

En is het niet ieder duidelijk hoe de Bijbel op dat standpunt kijkt? Ook werden de principaliteiten daarachter uit te doeken gedaan.Β 

Ja, het is helder hoe de bijbel aangeeft hoe je met je medemens om dient te gaan, daaraan hangt de ganse wet en de profeten. Tenzij je alleen regeltjes wilt uitvoeren en een letterknecht wilt zijn. Maar dan lijk je op schriftgeleerden en niet op een volgeling van Jezus.Β 

Er worden geen principialiteiten uit de doeken gedaan, er wordt een zieke theorie gelanceerd.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

En niemand hoeft dat te accepteren net zoals de ander lgbqt niet hoeft te accepteren. Dat is ware diversiteit.

Diversiteit is niet je mening door de strot van een ander duwen, Niet vanuit lgbqt naar jou en niet vanuit jou richting lgbqt. Dat laatste is onderdeel van het probleem. Je ziet de kant van het door de strot duwen van lgbqt wel, maar je eigen door de strot duwen niet. Iets met splinter en balk.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei GaitJ:

Dat is geen correctie. Ik heb geen kenmerken van narcisme. De ene leugen vervangen door de andere verandert niets.

Er worden geen principialiteiten uit de doeken gedaan, er wordt een zieke theorie gelanceerd.

Diversiteit is elkaar niet accepteren ?

Ik heb dat niet verzonnen, it wasn't me it was chatgpt. Ik zou de hoogmoed niet hebben daar zo tegen in te gaan maar me gedwongen tot reflectie voelen.Β  Maar ieder zijn stoornissen he, geen schande. Wel jammer dat je liever infantiel blijft wijzen dan ermee aan de slag te gaan. Je kan een superheld zijn maar kiest een .... te zijn.

Je diversiteit betekent dat je het niet eens hoeft te zijn met elkaar, maar elkaar wel in de normen en waarden laat. Als anderen willen onderwijzen dat puberteitblokkers schadelijk zijn en je niet van gender kan veranderen, is dat nu eenmaal zo. Je hoeft dat niet te aanvaarden neen, maar je kan er ook niets aan veranderen.

En het is geen theorie maar geloofssysteem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb dat niet verzonnen, it wasn't me it was chatgpt. Ik zou de hoogmoed niet hebben daar zo tegen in te gaan maar me gedwongen tot reflectie voelen.Β 

Je obsessie met GPT deel ik niet, het is een buikspreker. Je focus is om mij zo zwart mogelijk te maken. Leugens worden daarbij niet geschuwd, maar naar hartelust ingezet. Het zegt niets over mij, maar alles over hoe jij in elkaar steekt.Β 

Het liegt aantoonbaar. Ongetwijfeld zullen er over jou ook de meest vreselijke dingen naar voren komen, met wat acid picking uit teksten en leading the witness vragen. GPT is geen betrouwbare bron, dus daar kun je je niet achter verschuilen.

Het blijven leugens en je houdt je leugens stug vol......gij zult geen vals getuigenis afleggen. Als je de bijbel als autoriteit zou accepteren, zou je stoppen met leugens. Dat doe je niet en dus erken je de bijbel niet als autoriteit en heb je je overgegeven aan het wereldse.

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar ieder zijn stoornissen he, geen schande. Wel jammer dat je liever infantiel blijft wijzen dan ermee aan de slag te gaan. Je kan een superheld zijn maar kiest een .... te zijn.

Conclusies, gebaseerd op leugens zijn leugenconclusies. Helaas voor jou. Het volgende scheldwoord is al weer aan de orde. Iemand die de bijbel als autoriteit erkent, doet dat niet. Allemaal wereldse gedachten, je bent een man van de wereld, geen Jezus volgeling.Β 

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

e diversiteit betekent dat je het niet eens hoeft te zijn met elkaar, maar elkaar wel in de normen en waarden laat.

Klopt, dat is diversiteit. Je laat anderen dus in hun normen en waarden. Wat jij doet is constant je normen en waarden aan anderen opdringen. Scholen mogen alleen onderwijzen dat wat jij goedkeurt, ouders mogen hun kinderen allen meegeven dat wat jij goedkeurt. Dat is juist het tegenovergestelden van diversiteit.

17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als anderen willen onderwijzen dat puberteitblokkers schadelijk zijn en je niet van gender kan veranderen, is dat nu eenmaal zo. Je hoeft dat niet te aanvaarden neen, maar je kan er ook niets aan veranderen.

Als anderen willen onderwijzen dat blokkers niet schadelijk zijn en dat je wel van geslacht kan veranderen, is dat nu eenmaal zo. Je hoeft het niet te aanvaarden, neen, maar je kan er ook niets aan veranderen. En daar gaat het bij jou fout. Je accepteert het totaal niet en wilt het constant veranderen.Β 

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik vind dat ik het recht heb om de feiten rond genderideologie te zien voor die ideologie op school te introduceren.

Het lijkt steeds sterker dat andere thema's op de achtergrond geraken en ze weg gevormd worden van de traditionele normen en waarden. Het enige dat mensen dan nog rest is thuisonderwijs.

@GaitJ kan zelfs met de beste technologie vandaag aanwezig niet bijdragen aan zinvolle informatie, maar ik blijf open staan om bij te leren hoe mensen van gender kunnen veranderen en wat de impact is op de psyche van een kind als volwassenen het hele buffet aan geaardheden en pseudo-genders presenteren? En niemand zou daarin dan een probleem zien en alles toedekken met blinde liefde om het klakkeloos te aanvaarden. Ze doen maar, BUT AS FOR ME AND MY HOUSEHOLD, WE WILL SERVE THE LORD.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja ik vind dat ik het recht heb om de feiten rond genderideologie te zien om die ideologie op school te introduceren.

Je kunt vinden dat je dat recht hebt, maar je hebt dan niets op met diversiteit en je laat je gedachten los dat je je eigen mening niet door de strot van een ander moet duwen. Jij vindt dat jouw kinderen opgevoed mogen worden zoals jij dat wilt. Je ontzegt andere ouders het recht om dat bij hun kinderen ook te doen. Door de strot duwen van jouw gedachten is dus wel degelijk je doel. Helder, maar niet verrassend.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het lijkt steeds sterker dat andere thema's op de achtergrond geraken en ze weg gevormd worden van de traditionele normen en waarden. Het enige dat mensen dan nog rest is thuisonderwijs.

Wat mij betreft komen de nieuwe normen en waarden NAAST de traditionele, niet in plaats van. Dat heb ik alk vaker meegegeven, ze hebben beide bestaansrecht. Volgens jouΒ hebben de nieuwe normen en waarden geen bestaansrecht en mag alleen jouw visie tellen. Dat is door de strot duwen. Je wilt niet dat het bij jou gebeurt, je hebt er geen enkele moeite mee om het bij anderen te doen. Dat is waar je fout gaat.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

maar ik blijf open staan om bij te leren hoe mensen van gender kunnen veranderen en wat de impact is op de psyche van een kind als volwassenen het hele buffet aan geaardheden en pseudo-genders presenteren?

Nee, je wekt niet de indruk bij te willen leren. Je bent obsessief bezig je eigen gelijk bevestigd te krijgen. Mooie woorden, maar wederom geen daden.

11 minuten geleden zei Fundamenteel:

En niemand zou daarin dan een probleem zien en alles toedekken met blinde liefde om het klakkeloos te aanvaarden. Ze doen maar, BUT AS FOR ME AND MY HOUSEHOLD, WE WILL SERVE THE LORD.

Zoals gezegd: het staat je geheel vrij om traditionele waarden en normen na te leven. Be my guest. Anderen hebben het recht andere normen en waarden na te leven. Het is niet aan anderen om hun normen en waarden bij jou door de strot te duwen, het is niet aan jou om anderen jouw normen en waarden door de strot te duwen. Je laat blijken dat laatste wel degelijk van plan te zijn en daar ga je de fout in.

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites

Neen ik wil niets door de strot duwen. Ik wil bijleren, maar krijg enkel politiek correct geprogrameerde parabels voorgeschoteld die aan de hele essentie voorbij gaan.

Als christenen zouden lobbyen om de kinderen van anderen pseudowetenschappen te onderwijzen, de weerstand zou dan terecht zijn. Andersom is dat ook zo.

Wie echt aanwezig is, weet dat er druk is en druk toeneemt iets te aanvaarden dat tegen de Geest van ons geloof ingaat. Buiten ons geloof hoeven we de wereld niet te bekeren neen, maar we hoeven ons geloof ook niet binnen de wereld te bekeren. Feel free to disagree.

Maar als je dus een ideologie op de christelijke scholen wil opdringen, mogen de ouders zeer terecht de feiten van die ideologie vragen. Ze falen te geven en ellenlange zinloze teksten schrijven is geen valide antwoord. Job 13:5

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen ik wil niets door de strot duwen. Ik wil bijleren, maar krijg enkel politiek correct geprogrameerde parabels voorgeschoteld die aan de hele essentie voorbij gaan.

Nee, als jij "desinformatie" wilt tegenhouden (lees: andere visies dan de jouwe en als jij jouw gedachten op scholen wilt introduceren, dan vind je dus dat jouw gedachten onderwezen moeten worden.......en dat is door de strot duwen.

Als een woke iemand op een christelijke school zou komen met woke ideeΓ«n om die op de christelijke school te onderwijzen, zou je moord en brand schreeuwen. Nou.....wat jij doet is precies hetzelfde.

Nee, je wilt niet bijleren, jij wil dat jouw visie onderwezen wordt. Dat is heel wat anders. Ik zie op dit forum dat je alleen maar op zoek bent naar bevestiging van je eigen gelijk.

Je geeft in het tweede deel van de zin dat al aan.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als christenen zouden lobbyen om de kinderen van anderen pseudowetenschappen te onderwijzen, de weerstand zou dan terecht zijn. Andersom is dat ook zo.

Woordtrucje. Andere visies zijn pseudowetenschappen. Leuk geprobeerd, maar ik prik daar doorheen.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie echt aanwezig is, weet dat er druk is en druk toeneemt iets te aanvaarden dat tegen de Geest van ons geloof ingaat.

Diversiteit. Zodra jij niet meer zou mogen denken en doen wat in jouw geloof past, zul je mijn steun hebben. Probleem bij jou is echter niet dat jij je leven niet mag leven, maar dat je het andersom juist doet. Anderen mogen hun leven niet leven.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Buiten ons geloof hoeven we de wereld niet te bekeren neen, maar we hoeven ons geloof ook niet binnen de wereld te

Dus is het niet nodig dat jij jouw gedachten op scholen zou introduceren.

12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar als je dus een ideologie op de christelijke scholen wil opdringen, mogen de ouders zeer terecht de feiten van die ideologie vragen. Ze falen te geven en ellenlange zinloze teksten schrijven is geen valide antwoord. Job 13:5

Klopt, Als een ideologie die niet overeenkomt met het christelijke geloof aan christelijke scholen wordt opgedrongen, dan is dat fout. Daar heb je mijn steun. Net zoals jij op andere scholen niet jouw ideologie moet opdringen. En daar heb je dan weer geen moeite mee. En daar ga je de fout in.

Β 

En Job 13 is uiteraard alleen van toepassing op anderen en telt niet voor jou....

bewerkt door GaitJ
Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, als jij "desinformatie" wilt tegenhouden (lees: andere visies dan de jouwe en als jij jouw gedachten op scholen wilt introduceren, dan vind je dus dat jouw gedachten onderwezen moeten worden.......en dat is door de strot duwen.

Β 

Begrijpend lezen is lager onderwijs, toch? Ik wil de informatie ontleden. Maar hetgene reeds beschikbaar weegt niet op om mij te overhalen dat er meer dan 2 genders zijn. Evenmin waarom mensen zouden moeteΒ  zwijgen over de schade van bepaalde behandelingen? Gewoon omdat politiek correcten triggeren bij woorden zoals genitale mutilatie?

Ik weet wat er circuleert, ik vraag de wetenschap erachter en deelde reeds de tegenzijde van die beweringen: wetenschappelijk.

Nu is het tijd de "voorzijde" wetenschappelijk te onderbouwen. Subjectief gelal met insinuaties die projecteren dat je niet goed volgt en er niets van begrijpt horen daar niet bij.

Het is toch duidelijk dat er voldoende artsen de aangaande onderzoeken daarover met argusogen aankijken? Waar zijn ze verkeerd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Begrijpend lezen is lager onderwijs, toch? Ik wil de informatie ontleden. Maar hetgene reeds beschikbaar weegt niet op om mij te overhalen dat er meer dan 2 genders zijn. Evenmin waarom mensen zouden moeteΒ  zwijgen over de schade van bepaalde behandelingen? Gewoon omdat politiek correcten triggeren bij woorden zoals genitale mutilatie?

Het is irrelevant of anderen vanuit politieke correctheid handelen, dat staat ze namelijk vrij. Net zoals jou het vrij staat om vanuit christelijke gedachten te handelen. Nee, wat je uiteindelijk wil is jouw gedachten op scholen introduceren en desinformatie stoppen. Wat jij onder desinformatie verstaat is wel helder.Β 

Dat hetgeen beschikbaar is jou niet overhaalt om te geloven dat er meer dan 2 genders zijn, is je goed recht. Het is ook het goed recht van een ander om dat wel genoeg te laten wegen. En ook zij mogen dat vrijelijk uitdragen. En dat laatste.......dat wil je niet.

6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik weet wat er circuleert, ik vraag de wetenschap erachter en deelde reeds de tegenzijde van die beweringen: wetenschappelijk.

En zo maakt iedereen zijn eigen afweging, En ieder mag dat vrijelijk uitdragen. Dat is diversiteit. Het kis dus niet aan jou om scholen jouw visie op te dringen.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nu is het tijd de "voorzijde" wetenschappelijk te onderbouwen. Subjectief gelal met insinuaties die projecteren dat je niet goed volgt en er niets van begrijpt horen daar niet bij.

Ik zou zeggen: stop er dan ook mee. Stop met insinueren, met subjectief gepraat en dat anderen er niets van begrijpen. Dat zou een grote spring voorwaarts zijn,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Politiek staat niet boven de wetenschap als we biologisch in de volgende generatie willen peuteren mag ik hopen?

Ik vind echt dat de druk om het onnatuurlijke te aanvaarden veel harder aanwezig is bij mensen die media en politiek opvolgen dan mensen die hun geloof willen volgen.

Want wees eerlijk, ik heb nooit gestreden tegen homoseksualiteit of transgenders. Ik heb weerstaan toen het op me af kwam, dat zijn volgens mij andere zaken.

Β 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Politiek staat niet boven de wetenschap als we biologisch in de volgende generatie willen peuteren mag ik hopen?

Ik vind echt dat de druk om het onnatuurlijke te aanvaarden veel harder aanwezig is bij mensen die media en politiek opvolgen dan mensen die hun geloof willen volgen.

Want wees eerlijk, ik heb nooit gestreden tegen homoseksualiteit of transgenders. Ik heb weerstaan toen het op me af kwam, dat zijn volgens mij andere zaken.

Politiek staat niet boven de wetenschap, correct. Andere visies moeten mogelijk zijn, ook als ze afwijken van die van jou.

Je vindt echt dat de druk om andere visies te aanvaarden veel harder aanwezig.....dat kan. Zolang jij de ruimte hebt om je normen en waarden te leven is dat goed te doen.

Ik kan niet helemaal beoordelen of je er ooit tegen gestreden hebt. Ik merk wel dat je ze niet respecteert. Als je een walgelijke theorie hoort over de machten achter de homoscene, dan getuigt het van respect dat je daar doorheen prikt en de walgelijkheid van je werpt.

Het is lastig om te zien wat je precies denkt omdat je nog wel eens verschillende signalen afgeeft. Ben je voor of tegen diversiteit ? Kunnen homo's bij jou in de buurt samenwonen, heb je daar een probleem mee ?

Je bestrijdt wel alle andere visies. Je geeft aan dat los te zien van de personen, dat kan. Aan de andere kant ga je dan wel weer op personen in. Dus lastig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geΓ―ntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid