Spring naar bijdragen

Leuke analyses over de acties van de linkse wereldverbeteraars.


Aanbevolen berichten

10 minuten geleden zei Willempie:

Wat ook niet helpt is anderen wappies te noemen. Of er van uit te gaan dat als je zelf niet weet wat er in frikandellen zit dat anderen dat dan ook niet weten.

Rood noem ik rood, een frikandel noem ik frikandel en een wappie noem ik wappie. Wel zo handig voor de duidelijkheid.  In plaats van steeds een andere naam te gebruiken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 157
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

wat een stemmingmakerij

Vroeger had je gilden waarbij de kinderen meegingen met de ouders en van hen het vak leerden. Het systeem begint  uit elkaar te vallen en vertrouwen op de maatschappij en de maatschappelijke functies

Ik heb een korte reactie gegeven, omdat ik geconfronteerd word met een politiek filmpje dat ik als stemmingmakerij beschouw. Ik kan er inhoudelijk wel op ingaan (dankzij de rationaliteit van onder mee

Posted Images

2 uur geleden zei Willempie:

Wat ook niet helpt is anderen wappies te noemen. Of er van uit te gaan dat als je zelf niet weet wat er in frikandellen zit dat anderen dat dan ook niet weten.

Misschien een rare opmerking, maar in je onderschrift staat 'wappie'.    Verder ventileer je meningen welke gebruikelijk zijn voor 'wappies'.

https://onzetaal.nl/taalloket/wappie

Citaat

Wappies is een spottende en kleinerende term voor mensen die stellige beweringen doen over een onderwerp (zoals corona), terwijl anderen die beweringen als onzin beschouwen. Dat komt doordat ze niet gebaseerd zijn op serieus te nemen bronnen, maar op halve en hele verzinsels en complottheorieën.

De zogeheten wappies leven in een andere informatiewereld dan gebruikelijk en plaatsten zichzelf daarmee buiten het discours.  Zaken zoals de klimaatverandering zijn wetenschappelijke feiten en zij ontkennen dat.   In de politiek vinden we de wappies terug bij een partij (kuch) als FVD.  Een niet serieus te nemen clubje, waar je het gesprek niet mee aan gaat.  (Ze zijn er toch zelden, druk als ze zijn met zakken vullen)

Een wappie kan wel beweren dat we van reptilians van Niburu afstammen of dat de 'elite' verklede reptielen zijn.  (Baudet).  Op verjaardagsfeestjes maakt men grappen over zoiets, dus het is toch nog ergens goed voor.   Maar als zelfverklaarde wappie kan ik jou niet serieus nemen.  Er is vrijheid van meningsuiting, dus schrijf maar raak.

49 minuten geleden zei Willempie:

Ik begrijp je. Alle mensen zijn gelijk, behalve natuurlijk die mensen die niet gelijk zijn.

In Christus zijn alle mensen gelijk.  Dat is de geestelijke mens waar 1 Korinthiërs 2:9-16 over gaat:

 

Citaat

Maar, gelijk geschreven staat: Wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen, al wat God heeft bereid voor degenen, die Hem liefhebben. Want óns heeft God het geopenbaard door de Geest. Want de Geest doorzoekt alle dingen, zelfs de diepten Gods. Wie toch onder de mensen weet, wat in een mens is, dan des mensen eigen geest, die in hem is? Zo weet ook niemand, wat in God is, dan de Geest Gods. Wij nu hebben niet de geest der wereld ontvangen, maar de Geest uit God, opdat wij zouden weten, wat ons door God in genade geschonken is. Hiervan spreken wij dan ook met woorden, die niet door menselijke wijsheid, maar door de Geest geleerd zijn, zodat wij het geestelijke met het geestelijke vergelijken. Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is, want het is hem dwaasheid en hij kan het niet verstaan, omdat het slechts geestelijk te beoordelen is. Maar de geestelijke mens beoordeelt alle dingen, zelf echter wordt hij door niemand beoordeeld. Want wie kent de zin des Heren, dat hij Hem zou voorlichten? Maar wij hebben de zin van Christus.

Een ongeestelijk mens kan 1 Korinthiërs 2:9-16 niet verstaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Misschien een rare opmerking, maar in je onderschrift staat 'wappie'.    Verder ventileer je meningen welke gebruikelijk zijn voor 'wappies'.

Uit solidariteit met al die miljoenen mensen die door jou en anderen worden gemarginaliseerd en belachelijk gemaakt.

4 minuten geleden zei Hopper:

Zaken zoals de klimaatverandering zijn wetenschappelijke feiten en zij ontkennen dat.

Dit is een leugen.

5 minuten geleden zei Hopper:

Een ongeestelijk mens kan 1 Korinthiërs 2:9-16 niet verstaan.

En daarom denk ik ook niet dat jij een geestelijk mens bent, ondanks dat jijzelf ervan overtuigd bent dat wel te zijn.

6 minuten geleden zei Hopper:

In Christus zijn alle mensen gelijk.  Dat is de geestelijke mens waar 1 Korinthiërs 2:9-16 over gaat:

Ik bedoel natuurlijk dat wat jij en anderen zeggen niet werkelijk is wat jullie denken en hoe jullie handelen. Dt noemen we hypocrisie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Willempie:

Uit solidariteit met al die miljoenen mensen die door jou en anderen worden gemarginaliseerd en belachelijk gemaakt.

Ik maak wappies niet belachelijk, dat doen zij zelf.   De term 'complotdenker' dekt niet geheel de lading.    Klimaat-ontkennen is niet specifiek complotdenken.   Wappie is een wat ruimer begrip dan complotdenker.

Wat hen kenmerkt is het wij-zij denken en achterdocht tegen de 'elite'.  Daarnaast zijn er nog veel meer kenmerken.  

Wat ik bijzonder vind is dat het wappie-denken radicaal tegen de leer van Jezus in gaat, maar dat er veel mensen zijn die met één been in het wappie-denken zitten en met het andere beweren 'christen' te zijn.

Wie ook maar een beetje liefde in zich heeft is zuinig op de planeet.   God is liefde staat in de Bijbel.  Gaat er al een belletje rinkelen?   Wappies worden niet door Jezus geleidt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Hopper:

Ik maak wappies niet belachelijk, dat doen zij zelf.   De term 'complotdenker' dekt niet geheel de lading.    Klimaat-ontkennen is niet specifiek complotdenken.   Wappie is een wat ruimer begrip dan complotdenker.

Wat hen kenmerkt is het wij-zij denken en achterdocht tegen de 'elite'.  Daarnaast zijn er nog veel meer kenmerken.  

Wat ik bijzonder vind is dat het wappie-denken radicaal tegen de leer van Jezus in gaat, maar dat er veel mensen zijn die met één been in het wappie-denken zitten en met het andere beweren 'christen' te zijn.

Wie ook maar een beetje liefde in zich heeft is zuinig op de planeet.   God is liefde staat in de Bijbel.  Gaat er al een belletje rinkelen?   Wappies worden niet door Jezus geleidt.

Jaja. voor iemand die zichzelf heeft "ontledigt" heb je behoorlijk wat vooroordelen tegen mensen die anders denken dan jij. Het is bijzonder hypocriet en komt ook niet al te intelligent over. In feite ben je tegen democratie. Je beschouwt vrijheid van denken en meningsuiting en oppositie als verwerpelijke zaken. Dat is één van de kenmerken van  linkse activisten. Wat ze zeggen klinkt wel mooi maar ze bedoelen heel iets anders. Wat ze bedoelen is dat tegenstand tegen hun idealen en plannen niet is toegestaan. Er moet en zal gewoon gebeuren wat zij willen, hoe dan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

In feite ben je tegen democratie. Je beschouwt vrijheid van denken en meningsuiting en oppositie als verwerpelijke zaken. Dat is één van de kenmerken van  linkse activisten. 

Dat is niet specifiek iets voor linkse mensen, In Amerika is een cancelslag aan de gang, geheel geïnitieerd vanuit rechtse kringen.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei HJW2:

Dat is niet specifiek iets voor linkse mensen, In Amerika is een cancelslag aan de gang, geheel geïnitieerd vanuit rechts kringen.

As je goed oplet komt de cancelbeweging nu juist voort uit extreem linkse kringen. De Democratic Party, ooit opgericht om de slavernij in stand te houden, is vanaf de zestiger jaren redelijk gematigd geweest maar wordt nu weer steeds extremer. En denk nu maar niet dat ik republikeinse politici zo vertrouw want in wezen is het één pot nat. Het gaat altijd om andere belangen dan wat ze de mensen voorhouden. Het gaat altijd om geld en macht.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Willempie:

As je goed oplet komt de cancelbeweging nu juist voort uit extreem linkse kringen. De Democratic Party, ooit opgericht om de slavernij in stand te houden, is vanaf de zestiger jaren redelijk gematigd geweest maar wordt nu weer steeds extremer. En denk nu maar niet dat ik republikeinse politici zo vertrouw want in wezen is het één pot nat. Het gaat altijd om andere belangen dan wat ze de mensen voorhouden. Het gaat altijd om geld en macht.

Nee hoor. Liz Cheney is gecanceld in haar eigen partij net als Mitt Romney. 

Je ziet in rechtste staten dat er steeds meer boeken verboden worden. Open je ogen en zie het van beide kanten gebeuren. Het is één pot nat, dat klopt. Dus kijk naar beide kanten.

Extremisme neemt aan beide kanten toe (Marjolie Taylor Greene, Lauren Boebert, Matt Gaetz). Dat komt door het tweepartijenstelsel, waardoor verdere nuancering heel slecht mogelijk is, Je ziet beide kanten extremer worden,

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei HJW2:

Je ziet in rechtste staten dat er steeds meer boeken verboden worden.

Welke boeken? Ik weet maar van één boek dat steeds meer verboden wordt en dat is de Bijbel.

20 minuten geleden zei HJW2:

Nee hoor. Liz Cheney is gecanceld in haar eigen partij net als Mitt Romney.

Politieke strijd, met de nodige slachtoffers, is van alle tijden en heeft niets met cancelcultuur te maken. 

22 minuten geleden zei HJW2:

Extremisme neemt aan beide kanten toe (Marjolie Taylor Greene, Lauren Boebert, Matt Gaetz). Dat komt door het tweepartijenstelsel, waardoor verdere nuancering heel slecht mogelijk is, Je ziet beide kanten extremer worden,

De polarisatie neemt eerder toe dan af. Daarin heb je gelijk. Ik weet niet of dit door het aantal partijen komt want ook in landen met heel veel politieke partijen is dit aan de gang. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zal wel heel erg fout zijn van me maar ik wilde vandaag wat makrelen vangen voor op de barbecue. Bij nader inzien vind ik het er te warm voor. Morgen dan maar. Dan is het hopelijk ook wat rustiger op de dijk. Verse makreel is heerlijk op de barbecue. Ik maak er altijd ook een paar klaar op de Indonesische manier, met diepe inkepingen, gevuld met sambal. Horsmakreel als bijvangst moet je niet weggooien want die is geroosterd ook verrukkelijk. Je moet hem wel wat anders voorbereiden, op de Portugese manier, eerst in een bak met zeezout. Geroosterde groene paprika's passen er erg goed bij. Die kun je gewoon in het vuur gooien, totdat ze zwartgeblakerd zijn. Dat zwarte schraap je er dan van af en dan maak je er een salade van, met olijfolie erover. Je vreet je vingers er bij op. Allemaal subjectief. Ik weet het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Willempie:

Het zal wel heel erg fout zijn van me maar ik wilde vandaag wat makrelen vangen voor op de barbecue. Bij nader inzien vind ik het er te warm voor. Morgen dan maar. Dan is het hopelijk ook wat rustiger op de dijk. Verse makreel is heerlijk op de barbecue. Ik maak er altijd ook een paar klaar op de Indonesische manier, met diepe inkepingen, gevuld met sambal. Horsmakreel als bijvangst moet je niet weggooien want die is geroosterd ook verrukkelijk. Je moet hem wel wat anders voorbereiden, op de Portugese manier, eerst in een bak met zeezout. Geroosterde groene paprika's passen er erg goed bij. Die kun je gewoon in het vuur gooien, totdat ze zwartgeblakerd zijn. Dat zwarte schraap je er dan van af en dan maak je er een salade van, met olijfolie erover. Je vreet je vingers er bij op. Allemaal subjectief. Ik weet het.

Lekker man.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Jaja. voor iemand die zichzelf heeft "ontledigt" heb je behoorlijk wat vooroordelen tegen mensen die anders denken dan jij. Het is bijzonder hypocriet en komt ook niet al te intelligent over. In feite ben je tegen democratie. Je beschouwt vrijheid van denken en meningsuiting en oppositie als verwerpelijke zaken. Dat is één van de kenmerken van  linkse activisten. Wat ze zeggen klinkt wel mooi maar ze bedoelen heel iets anders. Wat ze bedoelen is dat tegenstand tegen hun idealen en plannen niet is toegestaan. Er moet en zal gewoon gebeuren wat zij willen, hoe dan ook.

In de wereld welke we kunnen onderscheiden werken we met feiten of onderbouwde hypotheses.  Dat heeft niks met zelflediging van doen, maar gewoon met empirische wetenschap.   Het wappie-gebrabbel wordt daar terzijde geschoven en zichzelf serieus nemende mensen gaan ook niet met wappies in gesprek.  Over feiten valt niet te discussiëren anders dan op verstandige wijze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hopper:

In de wereld welke we kunnen onderscheiden werken we met feiten of onderbouwde hypotheses.  Dat heeft niks met zelflediging van doen, maar gewoon met empirische wetenschap.   Het wappie-gebrabbel wordt daar terzijde geschoven en zichzelf serieus nemende mensen gaan ook niet met wappies in gesprek.  Over feiten valt niet te discussiëren anders dan op verstandige wijze.

Exact wat ik bedoel. Alle mensen zijn gelijk, behalve die mensen die niet gelijk zijn. Boeren zijn ook niet gelijk. Jouw elitaire wijze van denken vervult mij met de allergrootste afschuw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Exact wat ik bedoel. Alle mensen zijn gelijk, behalve die mensen die niet gelijk zijn. Boeren zijn ook niet gelijk. Jouw elitaire wijze van denken vervult mij met de allergrootste afschuw.

Dat verbaast mij niet.   Afschuw en angst is volgens mij de motor achter het wappie-denken.   Jezus predikte echter kalmte en rust.   Zie het verhaal hoe hij met zijn leerlingen over de woeste golven voer.  De leerlingen waren vervuld met angst en afschuw, Jezus bleef kalm....

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Hopper:

Dat verbaast mij niet.   Afschuw en angst is volgens mij de motor achter het wappie-denken.   Jezus predikte echter kalmte en rust.   Zie het verhaal hoe hij met zijn leerlingen over de woeste golven voer.  De leerlingen waren vervuld met angst en afschuw, Jezus bleef kalm....

Afschuw is niet hetzelfde als angst. Het is mogelijk een afwijking, een gebrek van me maar ik ken geen angst. Ik ken het gevoel gewoon niet. Dat heeft me in mijn leven al in zeer gevaarlijke situaties doen belanden en het mag wel een wonder heten dat ik nog leef. Afschuw heb ik van hoogmoed en arrogantie. Dat ken ik wel omdat dit ook in mij aanwezig is, al is het in potentie. Het verschil is dat ik dat besef en jij niet. Met kalmte heeft het ook niets te maken. Misschien ben ik wel kalmer dan jij. Jezus had in ieder geval geen minachting voor de gewone mensen. zelfs niet voor boeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Rood noem ik rood, een frikandel noem ik frikandel en een wappie noem ik wappie. Wel zo handig voor de duidelijkheid.  In plaats van steeds een andere naam te gebruiken. 

Dbi is weer aan het stoken en trollen

4 uur geleden zei Hopper:

de politiek vinden we de wappies terug bij een partij (kuch) als FVD.  Een niet serieus te nemen clubje, waar je het gesprek niet mee aan gaat.  (Ze zijn er toch zelden, druk als ze zijn met zakken vullen)

En zo ook hopper. Die gast is ook weer aan het stoken en trollen. Je zou er toch echt simpel van worden van die twee. Maar het is gewoon een spelletje, reacties uitlokken.

7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat maakt niet uit. Als je denkt dat christenen het cement kunnen zijn tussen verdeelde groepen, dan is interpretatie van de Bijbel iets dat er helemaal niet toe doet. Het gaat er dan om dat je zelf verdraagzaam bent en niet verdeeld. Dat lukt niet met termen als  'dwalende leer stellingen' of ' mensen interpreteren de Bijbel verkeerd'.

Dbi is een atheist. Geen agnost, nee atheist. Hij weet alle antwoorden en heeft alles gezien. Met zijn wijsheid gaat hij een Christelijk forum lopen trollen. Want tja gelovigen zijn wel zo dom, he dbi?

 

@sjako
je zou een forum recht voor je ogen maar afgebroken zien worden en niets doen maar wel steeds de verkeerde pakken. jammer.

bewerkt door hopper and dbi exposed
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Willempie:

Welke boeken? Ik weet maar van één boek dat steeds meer verboden wordt en dat is de Bijbel.

Er is in Florida naar het schijnt inmiddels een lijst met 1600 boeken op een aantal scholen die verboden zijn, waar onder bijvoorbeeld Harry Potter.

Je bent ineens slecht op de hoogte. 

2 uur geleden zei Willempie:

Politieke strijd, met de nodige slachtoffers, is van alle tijden en heeft niets met cancelcultuur te maken. 

Zodra rechts begint te cancellen, zoek je direct een uitvlucht. Als links cancelt vlieg je er vol bovenop. Tja.......je zou ook je ogen gewoon open kunnen doen, In de Republikeinse Partij wordt geen tegengeluid meer geaccepteerd, dan lig je eruit. 

2 uur geleden zei Willempie:

De polarisatie neemt eerder toe dan af. Daarin heb je gelijk. Ik weet niet of dit door het aantal partijen komt want ook in landen met heel veel politieke partijen is dit aan de gang.

Polarisatie neemt overal toe. Maar als je maar 2 partijen hebt, heb je maar 2 smaken. Hier uit zich de polarisatie in een totale versnippering van het politieke landschap, in Amerika uit het zich eerder in cancellen van andersdenkenden binnen de partij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zie dat Flieko weer een nieuw trol account heeft aangemaakt.  Ik zal Sjako even inseinen.

35 minuten geleden zei Willempie:

Afschuw is niet hetzelfde als angst. Het is mogelijk een afwijking, een gebrek van me maar ik ken geen angst. Ik ken het gevoel gewoon niet. Dat heeft me in mijn leven al in zeer gevaarlijke situaties doen belanden en het mag wel een wonder heten dat ik nog leef. Afschuw heb ik van hoogmoed en arrogantie. Dat ken ik wel omdat dit ook in mij aanwezig is, al is het in potentie. Het verschil is dat ik dat besef en jij niet. Met kalmte heeft het ook niets te maken. Misschien ben ik wel kalmer dan jij. Jezus had in ieder geval geen minachting voor de gewone mensen. zelfs niet voor boeren.

Minachting komt ook al weer uit je eigen fantasie voort.   Je gedachten slaan op hol en verzinnen niet alleen klimaat ontkenning, maar ook minachting mijnerzijds.  De geestelijke mens wordt in niets onderscheiden.   Gedachten zijn uiteraard wel onderscheiden, maar gedachten zijn dan ook niet de geestelijke mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei HJW2:

Er is in Florida naar het schijnt inmiddels een lijst met 1600 boeken op een aantal scholen die verboden zijn, waar onder bijvoorbeeld Harry Potter.

Je bent ineens slecht op de hoogte.

Ik ben hier inderdaad niet van op de hoogte. Ik neem aan dat dit besloten is door de ouders van die scholen? 

34 minuten geleden zei HJW2:

Zodra rechts begint te cancellen, zoek je direct een uitvlucht. Als links cancelt vlieg je er vol bovenop. Tja.......je zou ook je ogen gewoon open kunnen doen, In de Republikeinse Partij wordt geen tegengeluid meer geaccepteerd, dan lig je eruit. 

Zullen we eens ophouden het over mij persoonlijk te hebben? Ik vind mezelf niet zo interessant als gespreksonderwerp op een forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei hopper and dbi exposed:

je zou een forum recht voor je ogen maar afgebroken zien worden en niets doen maar wel steeds de verkeerde pakken. jammer.

Met alle respect, maar wat jij ook doet is ook trollen. @Hopper heeft een afwijkend inzicht van de rest, maar dat is zijn goed recht. Geloof niet dat hij het met opzet doet. Maar een account aanmaken om expleciet twee forum gebruikers aan te pakken gaan we niet doen. Ik sluit jou account.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW2:

Er is in Florida naar het schijnt inmiddels een lijst met 1600 boeken op een aantal scholen die verboden zijn, waar onder bijvoorbeeld Harry Potter.

Ik weet dat veel christenen de boeken van J.K. Rowling als occult beschouwen en als gevaarlijk voor kinderen. Ik heb nooit iets van haar gelezen en kan daar dus niet over oordelen. Als ouders die boeken daarom niet in de schoolbibliotheek willen hebben is dat hun gerechtvaardigde keuze. De kinderen worden natuurlijk evengoed wel met Harry Potter geconfronteerd maar v.w.b. de schoolbibliotheek moet je uiteraard keuzes maken. Er zijn misschien wel veel betere boeken voor kinderen die niet in die schoolbibliotheek beschikbaar waren. Want ook de keuze voor boeken in de schoolbibliotheek zal niet altijd volledig objectief zijn. Dat is toch iets anders dan "een rechtste staat die boeken verbiedt". Wat versta jij trouwens onder "een rechtste staat" of onder rechts in het algemeen? Kun je dat eens definiëren? Tegenwoordig wordt alles wat enigszins behoudend is als rechts en zelfs als extreem rechts bestempeld maar wat wordt daar nu eigenlijk mee bedoeld? Dat zou ik wel eens duidelijk uitgelegd willen zien.

36 minuten geleden zei HJW2:

Oke. Laten we het dan van beide kanten niet meer doen.

Het gezegde "Wat je zegt ben jezelf" blijkt dus toch minder kinderachtig te zijn dan we dachten. 😄

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Willempie:

Ik weet dat veel christenen de boeken van J.K. Rowling als occult beschouwen en als gevaarlijk voor kinderen. Ik heb nooit iets van haar gelezen en kan daar dus niet over oordelen.

Ik heb ze allemaal gelezen. Het zat goed in elkaar, consistent. En het zijn gewoon leuke boeken waar uiteindelijk het goede overwint. Gevaarlijk ? Ik zou niet weten waarom. Kinderen weten echt wel dat ze in het echt niet met stokjes kunnen zwaaien, een spreuk roepen en dat er dan van alles gebeurt. Het is wel aanleiding voor allerlei verkleedpartijen. 

Als je dit occult vindt en wilt verbieden, moet je Madame Mikmak uit de Donald Duck ook verbieden.

5 uur geleden zei Willempie:

Als ouders die boeken daarom niet in de schoolbibliotheek willen hebben is dat hun gerechtvaardigde keuze.

Daar ging het niet om. Punt was dat er ook vanuit conservatieve kring gecanceld wordt,

5 uur geleden zei Willempie:

Dat is toch iets anders dan "een rechtste staat die boeken verbiedt". Wat versta jij trouwens onder "een rechtste staat" of onder rechts in het algemeen? Kun je dat eens definiëren?

Een staat geregeerd door (zeer) behoudende conservatieve mensen. Bijvoorbeeld Florida. 

5 uur geleden zei Willempie:

Tegenwoordig wordt alles wat enigszins behoudend is als rechts en zelfs als extreem rechts bestempeld maar wat wordt daar nu eigenlijk mee bedoeld? Dat zou ik wel eens duidelijk uitgelegd willen zien.

Volgens mij is dat altijd al zo geweest. Aan de linkerzijde kun je hetzelfde vragen. Is alles wat maar enigszins progressief is als links en zelf extreem links beschouwt.......

Zelf denk ik, politiek gezien, een beetje aan het volgende: rechts zijn een deel van het CDA, de VVD en de SGP. Extreemrechts de PVV en FvD.

Links zijn PvdA en Groenlinks, extreemlinks de SP.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid