Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

19 uur geleden zei Hopper:

Wat als je nou eens jezelf als kenobject zou nemen?  Dat zou veel meditatie schelen.

De twaalf waarheidsperspectieven geven de inhoud van het denken aan, de zeven zielestemmingen geven aan hoe je denkt. Dat geeft al 84 mogelijkheden om tot waarheid te komen en om tot een gemeenschappelijk geïntegreerde waarheid te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

Sommige logica's hebben iets kinderlijk, maar dat zei Einstein ook al. 

Mattheüs 11:

25 In die tijd antwoordde Jezus en zei: Ik dank U, Vader, Heere van de hemel en van de aarde, dat U deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, en ze aan jonge kinderen hebt geopenbaard.

Mattheüs 18:

3 En Hij zei: Voorwaar, Ik zeg u: Als u zich niet verandert en wordt als de kinderen, zult u het Koninkrijk der hemelen beslist niet binnengaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei TTC:

De twaalf waarheidsperspectieven geven de inhoud van het denken aan, de zeven zielestemmingen geven aan hoe je denkt. Dat geeft al 84 mogelijkheden om tot waarheid te komen en om tot een gemeenschappelijk geïntegreerde waarheid te komen.

soms heeft logica iets onlogisch, maar dat zei Darwin ook al. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

 

Een smal pad zegt niets over de lengte, daarom dat de brede weg misschien meer soelaas biedt. 

Het brede pad is gezelliger, daar is het druk.  Op de smalle weg is maar een'zaam.

1 uur geleden zei TTC:

De twaalf waarheidsperspectieven geven de inhoud van het denken aan, de zeven zielestemmingen geven aan hoe je denkt. Dat geeft al 84 mogelijkheden om tot waarheid te komen en om tot een gemeenschappelijk geïntegreerde waarheid te komen.

De geledigde ziel is in geen enkele stemming.  Maar jij gelooft niet in de ziel meen ik me te herinneren.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Hopper:

Het brede pad is gezelliger, daar is het druk.  Op de smalle weg is maar een'zaam. De geledigde ziel is in geen enkele stemming.  Maar jij gelooft niet in de ziel meen ik me te herinneren.  

Het behoort tot één van die 84 invalshoeken, wellicht nog wel meer wanneer we ze allemaal door elkaar halen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het behoort tot één van die 84 invalshoeken, wellicht nog wel meer wanneer we ze allemaal door elkaar halen. 

Je bedoelt dat je er 84 meningen betreffende de ziel  op na houdt?  En wellicht nog meer als je ze door elkaar haalt?  Is dat geen cognitieve denkverwarring?

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Je bedoelt dat je er 84 meningen betreffende de ziel  op na houdt?  En wellicht nog meer als je ze door elkaar haalt?  Is dat geen cognitieve denkverwarring?

Staat in een vorige post, weet niet of je ze alle 84 al eens geprobeerd hebt. Anders wordt het een beetje verwarrend allemaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Staat in een vorige post, weet niet of je ze alle 84 al eens geprobeerd hebt. Anders wordt het een beetje verwarrend allemaal. 

Vergeleken met de 613 geboden en verboden waar ultra orthodoxe joden zich aan moeten houden valt 84 wegen naar de waarheid wel mee.  Ik wil niet beweren dat ik zo een twee drie een plekje in de agenda heb om ze stuk voor stuk heen en terug te bewandelen maar er vanuit gaande - gemakshalve en niet ten hele gekeerd - dat u dit alreeds heeft gedaan vraag ik vrijpostig welke de oudste paden betreffen van de 84. In afwachting van uw reactie verblijf ik in de luie stoel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Piebe:

Vergeleken met de 613 geboden en verboden waar ultra orthodoxe joden zich aan moeten houden valt 84 wegen naar de waarheid wel mee.  Ik wil niet beweren dat ik zo een twee drie een plekje in de agenda heb om ze stuk voor stuk heen en terug te bewandelen maar er vanuit gaande - gemakshalve en niet ten hele gekeerd - dat u dit alreeds heeft gedaan vraag ik vrijpostig welke de oudste paden betreffen van de 84. In afwachting van uw reactie verblijf ik in de luie stoel!

Ergens gelezen dat alles vanuit hetzelfde voortkomt en er ook toe herleidbaar is, wat smal en/of breed maar al te vaak tot niet meer dan een chaotisch kluwen maakt. Maar interessant, van 84 naar 613 is alweer een getuigenis dat het voor hetzelfde geld nog iets anders kan worden.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Ferry_Tassie:
13 uur geleden zei TTC:

Sommige logica's hebben iets kinderlijk, maar dat zei Einstein ook al. 

Mattheüs 11:

25 In die tijd antwoordde Jezus en zei: Ik dank U, Vader, Heere van de hemel en van de aarde, dat U deze dingen voor wijzen en verstandigen verborgen hebt, en ze aan jonge kinderen hebt geopenbaard.

Mattheüs 18:

3 En Hij zei: Voorwaar, Ik zeg u: Als u zich niet verandert en wordt als de kinderen, zult u het Koninkrijk der hemelen beslist niet binnengaan.

Kijk aan.. ik ben afgelopen week op dit forum al puberaal en kinderachtig genoemd: Hoezeeeeeeee kennelijk zit ik op de Goeie weg. 😄|P

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei TTC:

Staat in een vorige post, weet niet of je ze alle 84 al eens geprobeerd hebt. Anders wordt het een beetje verwarrend allemaal. 

Ik ga voor de een'voud, de enkelvoudige waarheid is mij voldoende.  De andere 83 schenk ik weg aan wie het maar hebben wil.

54 minuten geleden zei TTC:

Ervaring leert dat bij toenemende complexiteit vereenvoudiging veel hoop kan opwekken, maar ook de ervaring van machteloosheid op de spits kan drijven.

Dat is prima, zalig zijn de machtelozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Ik ga voor de een'voud, de enkelvoudige waarheid is mij voldoende.  De andere 83 schenk ik weg aan wie het maar hebben wil. Dat is prima, zalig zijn de machtelozen.

Op voorhand kan je maar moeilijk weten tot waar een aantal ggz-adviezen leiden, maar misschien ook in verbazing en verwondering doet verblijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Op voorhand kan je maar moeilijk weten tot waar een aantal ggz-adviezen leiden, maar misschien ook in verbazing en verwondering doet verblijven.

Ik heb me nooit wat aangetrokken van adviezen, het innerlijk leven is er altijd al geweest.  Het heeft zich alleen verder ontwikkelt naarmate de tijd verstreek.   En is mijn verstaan van de Bijbel ook gewijzigd.  Ik lees er nog vaak een nieuw 'verstaan' in.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb me nooit wat aangetrokken van adviezen, het innerlijk leven is er altijd al geweest.  Het heeft zich alleen verder ontwikkelt naarmate de tijd verstreek.   En is mijn verstaan van de Bijbel ook gewijzigd.  Ik lees er nog vaak een nieuw 'verstaan' in.  

Er zijn volgens dat ene referentiekader 84 verschillende manieren om een en ander te beschouwen, net zoals we een hamer op verschillende manieren kunnen aanwenden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Er zijn volgens dat ene referentiekader 84 verschillende manieren om een en ander te beschouwen, net zoals we een hamer op verschillende manieren kunnen aanwenden. 

In waarheid kan ik alleen zonder oordeel beschouwen.   Zodra er sprake is van 84 verschillende manieren treed ik uit de waarheid.  Dan doe ik de ziel een ego aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Als je het zo ziet, zie je dat niet anders. 

Zolang ik in deze wereld leef kan ik mijzelf wederom een ego aandoen en allerlei onbezonnen dingen gaan doen.   Maar waarom zou ik dat doen als ik weet dat dit leven slechts een leerweg is?   Leren door zaken af te leren.  Komen we toch weer bij de Bergrede uit.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid