Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 4,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

TTC was inhoudelijker 

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

Zojuist zei TTC:

Kunnen ons ook de vraag stellen of het ooit wel ergens stopt met al die lijstjes.

Lijstjes stoppen nooit, heden ten dage worden we weer lastig gevallen met allerlei lijstjes.   Kalenderverslaafden doen niet anders dan terugblikken en vooruit kijken.  Tegenwoordigheid over het hoofd ziende.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Hopper:

Lijstjes stoppen nooit, heden ten dage worden we weer lastig gevallen met allerlei lijstjes.   Kalenderverslaafden doen niet anders dan terugblikken en vooruit kijken.  Tegenwoordigheid over het hoofd ziende.

Zeg dat wel, we kunnen binnen het AQAL-model echter wel gaan filteren zodat het makkelijker wordt om te begrijpen hoe een aantal onderliggende abstracties correleren met het onderwerp van dit topic, maar ook hopeloos in verdwalen kunnen.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei TTC:

Hoeft niet zozeer psychiatrie te noemen overigens, er zijn wel meer mensen die het vaak over die stuwkrachten hebben. 

Psychiatrie gaat over psychische ziektebeelden.  Voor psychische klachten is het noodzakelijk dat de mens in kwestie zich vereenzelvigt met de beelden.   Dat er een andere weg is, is evident (de smalle weg).  Maar de mens verkiest doorgaans de brede weg en zo is vereenzelviging met de beelden en de emoties een noodzakelijkheid.  Jezus wees een andere weg, de smalle weg.  Maar dat vinden de meeste mensen maar niks.  Het zij zo.  Dan maar aan de antidepressiva en andere chemische verdoving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Psychiatrie gaat over psychische ziektebeelden.  Voor psychische klachten is het noodzakelijk dat de mens in kwestie zich vereenzelvigt met de beelden.   Dat er een andere weg is, is evident (de smalle weg).  Maar de mens verkiest doorgaans de brede weg en zo is vereenzelviging met de beelden en de emoties een noodzakelijkheid.  Jezus wees een andere weg, de smalle weg.  Maar dat vinden de meeste mensen maar niks.  Het zij zo.  Dan maar aan de antidepressiva en andere chemische verdoving.

Bizarre dynamiek is het, die stuwkrachten kunnen ook overprikkeling in de hand werken waardoor het ene kan verward worden met het andere, beetje als een chaotisch kluwen waarbinnen misverstanden de normaal gaan vormen. Hoe is het eigenlijk zo ver kunnen komen, altijd hetzelfde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Bizarre dynamiek is het, die stuwkrachten kunnen ook overprikkeling in de hand werken waardoor het ene kan verward worden met het andere, beetje als een chaotisch kluwen waarbinnen misverstanden de normaal gaan vormen. Hoe is het eigenlijk zo ver kunnen komen, altijd hetzelfde?

De onderliggende oorzaak is altijd hetzelfde: vereenzelviging met de rol die hier in het aardse leven gespeeld wordt.  Dat die rol niet echt is, daar denkt men dan weer niet over na.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Hopper:

De onderliggende oorzaak is altijd hetzelfde: vereenzelviging met de rol die hier in het aardse leven gespeeld wordt.  Dat die rol niet echt is, daar denkt men dan weer niet over na.

Creatief visualiseren is geen 'vage' of ingewikkelde methode, iedereen die zich erin verdiept en er iedere dag een kwartiertje aan besteedt, zeker in het begin, kan het leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Creatief visualiseren is geen 'vage' of ingewikkelde methode, iedereen die zich erin verdiept en er iedere dag een kwartiertje aan besteedt, zeker in het begin, kan het leren.

Het is meer de bedoeling dat je dat afleert, de meeste mensen kennen dat te goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Petra.:

👍 Jazeker, daarom is het ook absurd tragisch als het enigszins anderzijds bergafwaarts gaat omdat het achterom retroactieve inhibitie van de andere kant van dezelfde munt betreft, maar als integrale vergelijkingen als tijdloos gepercipieerd worden kunnen we dat ook omdenken. 🙂

 

Het goeie nieuws is, dat je gewoon kan wegblijven uit dit topic. Ook weer opgelost. |:)

Het goede nieuws is dat iedereen kan zien dat TTC een bot lijkt te zijn, of iemand met asperge..En dan niet de groente.. Gaat in bijna alle topics van de hak op de tak.. Wedden dat hij straks mijn reactie citeert en het dan over bomen heeft (vanwege de term "TAK" in mijn reactie)?

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Je bedoelt wellicht dat er amper kennis bestaat over dat wat zou kunnen afgeleerd worden, maar zonder die kennis ook niet mogelijk is? 

Wat ik bedoel is dat iedereen de kunst van 'creatief visualiseren' machtig is.   Als ik 'Jezus' zeg, dan heb ik daar een beeld bij want dat is mij geleerd in mijn katholieke opvoeding.   Ergens géén beeld bij hebben, dat is pas een kunst.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noppert1998:

Het goede nieuws is dat iedereen kan zien dat TTC een bot lijkt te zijn, of iemand met asperge..En dan niet de groente.. Gaat in bijna alle topics van de hak op de tak.. Wedden dat hij straks mijn reactie citeert en het dan over bomen heeft (vanwege de term "TAK" in mijn reactie)?

Je bedoelt het syndroom van Asperger, genoemd naar de Oostenrijkse kinderarts Hans Asperger.

TTC is geen bot.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Hopper:

Wat ik bedoel is dat iedereen de kunst van 'creatief visualiseren' machtig is.   Als ik 'Jezus' zeg, dan heb ik daar een beeld bij want dat is mij geleerd in mijn katholieke opvoeding.   Ergens géén beeld bij hebben, dat is pas een kunst.

Zo kunnen we eindeloos blijven tollen met betrekking tot het smalle of brede pad, zelfs denken dat het moeilijk zou zijn om dat in mensentaal te begrijpen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Zo kunnen we eindeloos blijven tollen met betrekking tot het smalle of brede pad, zelfs denken dat het moeilijk zou zijn om dat in mensentaal te begrijpen. 

Het smalle pad talig begrijpen is idd best wel lastig geweest.   Het pad gaan en het pad begrijpen zijn twee verschillende zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
45 minuten geleden zei Ferry_Tassie:

Je bedoelt het syndroom van Asperger, genoemd naar de Oostenrijkse kinderarts Hans Asperger.

TTC is geen bot.

Ja dat bedoelde ik. Maar dat mag ik niet doen, mensen een etiket opplakken op basis van forumgedrag. Tevens ben ik zelf gediagnosticeerd met een vorm van autisme. Asperger gebruikt men overigens niet meer, je hebt gewoon autisme..

Tevens wil ik ook niet over mensen roddelen. Maar hoe TTC steeds reageert valt me op. En ik ken hem al jaren, dat is niet veranderd. Een zin pakken en daarop reageren. Beetje van de hak op de tak. Heel "hoog intelligent maar voor niemand verder te begrijpen".

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Ergens géén beeld bij hebben, dat is pas een kunst.

Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling – ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië – speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling – ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië – speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden.

En dit is een relevante opmerking op Hoppers reactie? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling – ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië – speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden.

Interessant dat ze buiten Israël kennelijk al een soort jubeljaren aanhielden. Begrijp ik dat zo goed?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Hoge schuldenniveaus en kwijtscheldingsprogramma’s zijn van alle tijden. Zo’n 2000 jaar voor aanvang van onze jaartelling – ten tijde van de Egyptische farao’s en het koninkrijk van Mesopotamië – speelde dit ook al. Bekend is bijvoorbeeld de code van Hammurabi, koning van Babel, daterend uit 1762 voor Christus. In deze code is vastgelegd dat onder bepaalde omstandigheden schulden worden kwijtgescholden.

Was dat die code waar toen zo ontzettend veel vragen over waren dat het callcenter van Hammurabi overbelast raakte en daardoor onbereikbaar was? Of was dat een andere code?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Flawless victory:

Interessant dat ze buiten Israël kennelijk al een soort jubeljaren aanhielden. Begrijp ik dat zo goed?

Om de vijftig jaar of zoiets? 

9 minuten geleden zei Ferry_Tassie:

Was dat die code waar toen zo ontzettend veel vragen over waren dat het callcenter van Hammurabi overbelast raakte en daardoor onbereikbaar was? Of was dat een andere code?

In De economie van goed en kwaad bekijkt Sedlácek zijn vakgebied door een volstrekt nieuwe bril en daagt hij ons uit tot een volstrekt nieuwe kijk op de wereld. De economie is een wetenschap, een waardevrij wiskundig onderzoek, wordt vaak beweerd. Maar voor Sedlácek is de economie iets van onze cultuur, een product van onze beschaving. Zelfs het meest doorwrochte wiskundige model, zegt hij, is op de keper beschouwd een verhaal, een parabel, onze poging om de wereld waarin wij leven op een rationele manier te doorgronden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid