Spring naar bijdragen

De brede en/of smalle weg (Bergrede)


Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei TTC:

Zoals gezegd, niets mag dan wel verborgen blijven, het belet niet dat het morgen WOIII wordt. 

 

WO 3 is cognitieve inhoud in jouw hoofd.

32 minuten geleden zei TTC:

Het conceptuele idee van een monetaire reset is net zoals ervaringskennis een containerbegrip dat zonder aandacht begrijpelijkerwijs vooral vaag en mistig blijft.

Ieder conceptueel idee is cognitieve inhoud.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 4,5k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw en ik waren op een gegeven moment zo moe van het langs elkaar heen praten dat we maar helemaal gestopt zijn met praten…

Dit is echt enorme flauwekul. Ik zie in mijn omgeving veel mensen die elkaar helpen zonder iets terug te verlangen. Helaas zijn er altijd een paar luidruchtige klootzakken die het verzieken voor de an

Posted Images

25 minuten geleden zei Hopper:

WO 3 is cognitieve inhoud in jouw hoofd. Ieder conceptueel idee is cognitieve inhoud.

Bij processen van gradueel ontluikende visielogica zien we veel vaker de keerzijde van de medaille niet, simpelweg omdat de omgeving niet altijd vertrouwd is met dit van nature ontwikkelingspotentieel van het navigerende zelf. Maar dat weet het lekenzelf ook niet wanneer het hier des levens in betrokken raakt, quasi onbegrijpelijk maar toch ook niet meer dan dat wat verondersteld wordt middels metaforen van rups tot vlinder die van romantische signature zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Bij processen van gradueel ontluikende visielogica zien we veel vaker de keerzijde van de medaille niet, simpelweg omdat de omgeving niet altijd vertrouwd is met dit van nature ontwikkelingspotentieel van het navigerende zelf. Maar dat weet het lekenzelf ook niet wanneer het hier des levens in betrokken raakt, quasi onbegrijpelijk maar toch ook niet meer dan dat wat verondersteld wordt middels metaforen van rups tot vlinder die van romantische signature zijn.

Je zit nog steeds in de cognitieve inhoud?  Zei Jezus niet dat we moeten zijn als de kinderen?

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Je zit nog steeds in de cognitieve inhoud?

Het waarnemen van dimensies heeft alles te maken met de frequentie waarop je vibreert.  Door te accepteren dat het voorwerp dat je zoekt, niet in de huidige dimensie ligt, ga je van een emotionele staat van ongerustheid/frustratie/etc, naar een trilling van acceptatie. Je staat dan meer open voor de mogelijkheden, je opent letterlijk je ogen in de andere dimensie en ziet waar het ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het waarnemen van dimensies heeft alles te maken met de frequentie waarop je vibreert.  Door te accepteren dat het voorwerp dat je zoekt, niet in de huidige dimensie ligt, ga je van een emotionele staat van ongerustheid/frustratie/etc, naar een trilling van acceptatie. Je staat dan meer open voor de mogelijkheden, je opent letterlijk je ogen in de andere dimensie en ziet waar het ligt.

Het waarnemen an sich vibreert op geen enkel niveau.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Het waarnemen an sich vibreert op geen enkel niveau.

De wereld begint straks te schokken op z'n grondvesten, klopt het dan wel? 

1 uur geleden zei Hopper:

Zei Jezus niet dat we moeten zijn als de kinderen?

Ik ben nu een paar dagen aan het oefenen met de punt-lijn-meditatie en daarmee komen er alleen maar meer vragen naar boven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

De wereld is het gemanifesteerde dat de niet geschokte waarnemer zal zien schokken, het zijn ook maar woorden natuurlijk. 

Voor wie het 'volledig kennen' niet kent zijn het slechts holle woorden, daarom is er de mogelijkheid om 'de weg' te gaan.  Wie met geen enkele maat meet, meet ook geen schokken.    Wie wel met een maat meet, verkeert in een voortdurende staat van emotionele opwinding.   Dat vibreert als een malle.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Hopper:

Voor wie het 'volledig kennen' niet kent zijn het slechts holle woorden, daarom is er de mogelijkheid om 'de weg' te gaan.  Wie met geen enkele maat meet, meet ook geen schokken.    Wie wel met een maat meet, verkeert in een voortdurende staat van emotionele opwinding.   Dat vibreert als een malle.

Las net dat er ergens een mail gelekt is, dat Rusland Japan wou binnen vallen. Het zou allemaal zonder schokken verlopen, alleen binnen de mallemolen zou dat enige deining veroorzaken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Las net dat er ergens een mail gelekt is, dat Rusland Japan wou binnen vallen. Het zou allemaal zonder schokken verlopen, alleen binnen de mallemolen zou dat enige deining veroorzaken. 

Cognitieve inhoud gebaseerd op nepnieuws?

1 uur geleden zei TTC:

Onderhand weet iedereen wel wat Einstein precies bedoelde, het is als waarheid komt uit een kindermond. 

We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt. (Einstein)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Cognitieve inhoud gebaseerd op nepnieuws?

Weet ik veel, zullen straks wel zien wie de eerste bom gooit, de normaal. 

3 minuten geleden zei Hopper:

We kunnen een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt. (Einstein)

Vóór zich ziet de schrijfster een oeroud manuscript, een verzameling palmbladeren die door een bepaalde onbekende behandeling onaantastbaar zijn gemaakt voor water, vuur en lucht. Op de eerste bladzijde staat een vlekkeloos witte schijf tegen een dofzwarte achtergrond. Op de volgende bladzijde dezelfde schijf, maar met een punt in het midden. De onderzoeker weet dat de eerste de Kosmos in de eeuwigheid voorstelt, vóór het opnieuw ontwaken van de nog sluimerende energie, de emanatie van het woord in latere stelsels. Het punt in de tot dusver vlekkeloze schijf, ruimte en eeuwigheid in pralaya, geeft de dageraad van differentiatie aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Weet ik veel, zullen straks wel zien wie de eerste bom gooit, de normaal. 

 

Over de toekomst weten we één ding zeker en dat is dat niemand er wat van af weet.

Tegenwoordigheid houdt zich dan ook niet bezig met de toekomst of het verleden.  Voor de cognitieve inhoud niet te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Over de toekomst weten we één ding zeker en dat is dat niemand er wat van af weet. Tegenwoordigheid houdt zich dan ook niet bezig met de toekomst of het verleden.  Voor de cognitieve inhoud niet te begrijpen.

Het enige dat we daarover met zekerheid kunnen zeggen is dat wanneer de logica zoek is, we redelijk goed kunnen voorspellen in welke richting het zal uitgaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het enige dat we daarover met zekerheid kunnen zeggen is dat wanneer de logica zoek is, we redelijk goed kunnen voorspellen in welke richting het zal uitgaan. 

Voor toekomstvoorspellingen adviseer ik de waarzegster met de glazen bol op de kermis.  Voor slechts 2 euro verteld ze wat je graag horen wilt.  Zelf hou ik die 2 euro liever op zak of geef het weg aan iemand die het nodig heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Voor toekomstvoorspellingen adviseer ik de waarzegster met de glazen bol op de kermis.  Voor slechts 2 euro verteld ze wat je graag horen wilt.  Zelf hou ik die 2 euro liever op zak of geef het weg aan iemand die het nodig heeft.

De speltheorie is een tak van de wiskunde waarin het nemen van beslissingen centraal staat. De speltheorie is ontstaan uit de analyse van beslissingen die worden genomen bij het spelen van bordspellen, maar niet beperkt tot het spel in de zin van een vrijetijdsbesteding. Met toepassingen in de economie, sociologie, bestuurskunde en biologie is het een zich snel ontwikkelend onderdeel van de wetenschap. De speltheorie biedt een raamwerk waarbinnen strategische interactie tussen 'spelers' bestudeerd wordt. Met behulp van modellen wordt geprobeerd de onderliggende interactie van 'spelers' die beslissingen nemen te begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei TTC:

De speltheorie is een tak van de wiskunde waarin het nemen van beslissingen centraal staat. De speltheorie is ontstaan uit de analyse van beslissingen die worden genomen bij het spelen van bordspellen, maar niet beperkt tot het spel in de zin van een vrijetijdsbesteding. Met toepassingen in de economie, sociologie, bestuurskunde en biologie is het een zich snel ontwikkelend onderdeel van de wetenschap. De speltheorie biedt een raamwerk waarbinnen strategische interactie tussen 'spelers' bestudeerd wordt. Met behulp van modellen wordt geprobeerd de onderliggende interactie van 'spelers' die beslissingen nemen te begrijpen.

Beslissingen gaan over de toekomst, ik hou me dus niet bezig met de speltheorie.  Strategische spelers menen dat ze een strategie nodig hebben om te kunnen leven.  Het leven leeft zichzelf, dat behoeft geen enkele strategie.

De speltheorie leidt tot niets, het is de Geest die levend maakt.   Als variant op Joh 6:63.

Ik lees net een quote van de vrouw van Zelenski:

Olena Zelenska, de vrouw van Zelenski, zei: ‘We hebben te veel geloof in de kalender’.  

Een wijze vrouw, bij geloof denkt men aan religieus-gelovigen.  Maar ook atheïsten zijn gelovigen, zij geloven in de kalender.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hopper:

Beslissingen gaan over de toekomst, ik hou me dus niet bezig met de speltheorie.  Strategische spelers menen dat ze een strategie nodig hebben om te kunnen leven.  Het leven leeft zichzelf, dat behoeft geen enkele strategie. De speltheorie leidt tot niets, het is de Geest die levend maakt.   Als variant op Joh 6:63. Ik lees net een quote van de vrouw van Zelenski: Olena Zelenska, de vrouw van Zelenski, zei: ‘We hebben te veel geloof in de kalender’.  Een wijze vrouw, bij geloof denkt men aan religieus-gelovigen.  Maar ook atheïsten zijn gelovigen, zij geloven in de kalender.

Het wordt steeds simpeler wanneer we het aandacht schenken, zo komen we tot hulpvragen over vergeten basiskennis en al even basale logica's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het wordt steeds simpeler wanneer we het aandacht schenken, zo komen we tot hulpvragen over vergeten basiskennis en al even basale logica's.

Het gaat in Jezus' leer ook om eenvoud.  (We hebben het nog steeds over de Bergrede) Je moet niks snappen of je eigen maken, je moet vooral wat laten.  Dus 'laat' al die toekomstbeelden van je maar voor wat ze zijn.  In de diepste grond zijn we al één met God.   Een tocht door de woestijn volstaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Het gaat in Jezus' leer ook om eenvoud.  (We hebben het nog steeds over de Bergrede) Je moet niks snappen of je eigen maken, je moet vooral wat laten.  Dus 'laat' al die toekomstbeelden van je maar voor wat ze zijn.  In de diepste grond zijn we al één met God.   Een tocht door de woestijn volstaat.

Straks denken we nog dat wikipedia niet bestaat, met al dat moeten van je toch. 

3 minuten geleden zei Hopper:

Dus 'laat' al die toekomstbeelden van je maar voor wat ze zijn.

Gek idee is het eigenlijk wel, bij de cursus mindfulness mogen we met een zaklantaarn door ons lichaam wandelen om meer rust te vinden. De intentie is om de aandacht te verleggen van het alledaagse naar andere domeinen, zorgen voor heel even parkeren en hopen dat je niet verdwaald. Ja, humor is belangrijk, en je bent al praktiserend zeker dat je alleen bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Straks denken we nog dat wikipedia niet bestaat, met al dat moeten van je toch. 

Begrijpend lezen is een gave, ik schreef juist dat je niks moet.  Zelfs de wiki lezen moet niet.  Ga voor de eenvoud van het tegenwoordige.  Iets moeten kan alleen in het toekomstige besloten liggen met allerlei speltheorieën en zo.

2 minuten geleden zei TTC:

 

Gek idee is het eigenlijk wel, bij de cursus mindfulness mogen we met een zaklantaarn door ons lichaam wandelen om meer rust te vinden. De intentie is om de aandacht te verleggen van het alledaagse naar andere domeinen, zorgen voor heel even parkeren en hopen dat je niet verdwaald. Ja, humor is belangrijk, en je bent al praktiserend zeker dat je alleen bent.

Ik volg geen cursussen , ik volg Jezus in het licht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid