Spring naar bijdragen

Zelenski krijgt een nederlandse onafhankelijkheidsprijs


Aanbevolen berichten

Citaat

Zelenski geëerd met Nederlandse Onafhankelijkheidsprijs

De Oekraïense president Volodimir Zelenski wordt door de Stichting Nederlandse Onafhankelijkheid onderscheiden met een speciale prijs voor zijn strijd tegen het Russische leger. Zelenski wordt volgende week dinsdag geëerd met de eerste Nederlandse Onafhankelijkheidsprijs.

Stichting Nederlandse Onafhankelijkheid meldt dat de onderscheiding "is gericht op de internationale gemeenschap, voor mensen die naast denken ook ‘doen’ in onafhankelijkheid". Ook is de onderscheiding bedoeld voor degenen "die het begrip onafhankelijkheid levend houden door de inhoud ervan te vernieuwen". BRON

Toppunt van propagandistische hypocrisie: een door revolutie aan bewind gekomen regering eren met een onafhankelijkheidsprijs,
terwijl die regering zelf de onafhankelijkheid van drie provincies De Krim, Donetska, en Luhanska met bloedig geweld bestrijdt en neerslaat.
Behalve dan voor het deel (De Krim) waar de tanks van Zelenski niet kunnen reiken. Dat is een prijs waardig voor wie dat bloedvergieten voorkwam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Als Friesland vandaag zich afscheid van Nederland, dan zal de Nederlandse staat dat ook weer terug willen hebben, desnoods met geweld. De Krim, Donetsk en Luhanska is grondgebied van Oekraïne, logisch

De geschiedenis leert dat het pas in 1783 voor het eerst bij Rusland hoorde, toen de Russen het ...... annexeerden. Toen ook al.

Dat deel in het Oosten van Oekraine (niet DE Oekraine) heeft helemaal geen onafhankelijkheid verkregen. Alleen wat obscure landjes en dictators hebben dat deel erkend als onafhankelijk.. Als Frie

1 uur geleden zei sandingisaskill:

Evenzo hypocriet zijn de mensen die de tachtigjarige oorlog voor het gemak maar even vergeten.

Of de Romeinse inval in de lage landen.    Alleen in het noorden van ons land hielden de Friezen dapper stand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei sandingisaskill:

Of de Germaanse stammen die elkaar de kop insloegen.

Daar kun je het weer goed vergelijken met Oekraïne.   In Oekraïne was veel tweedracht: de stammen sloegen elkaar de kop in.   Maar nu met de Russische inval schaart iedereen zich achter de leider.  Rally round the flag, heet dat verschijnsel.   Want Rusland blijkt ook Russisch-taligen niet te ontzien.   Op wat zogeheten 'landverraders' na natuurlijk, Nederland had ook collaborateurs tijdens WO2.

 

Al die oorlogen zien er grosso modo hetzelfde uit, van de Romeinse tijd tot 2022.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Tomega:

Toppunt van propagandistische hypocrisie: een door revolutie aan bewind gekomen regering eren met een onafhankelijkheidsprijs,
terwijl die regering zelf de onafhankelijkheid van drie provincies De Krim, Donetska, en Luhanska met bloedig geweld bestrijdt en neerslaat.
Behalve dan voor het deel (De Krim) waar de tanks van Zelenski niet kunnen reiken. Dat is een prijs waardig voor wie dat bloedvergieten voorkwam.

De man is door democratische verkiezingen gekozen als president, dus niet door een revolutie, zoals jij hier beweert.
De 'onafhankelijkheid', zoals jij dat noemt begon 2014 als invasie door Rusland van de Krim. Die invasie is waar het bloedvergieten begon. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Tomega:

Toppunt van propagandistische hypocrisie: een door revolutie aan bewind gekomen regering eren met een onafhankelijkheidsprijs,
terwijl die regering zelf de onafhankelijkheid van drie provincies De Krim, Donetska, en Luhanska met bloedig geweld bestrijdt en neerslaat.
Behalve dan voor het deel (De Krim) waar de tanks van Zelenski niet kunnen reiken. Dat is een prijs waardig voor wie dat bloedvergieten voorkwam.

Als Friesland vandaag zich afscheid van Nederland, dan zal de Nederlandse staat dat ook weer terug willen hebben, desnoods met geweld. De Krim, Donetsk en Luhanska is grondgebied van Oekraïne, logisch dat de overheid het wil behouden. Ondertussen word de vrijheid van meningsuiting in Rusland verkracht. Als je in Rusland je tegen de oorlog uit laat, oh ik bedoel speciale militaire operatie, dan word je zonder pardon in de gevangenis gegooid.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6213485/rusland-legt-critici-het-zwijgen-op-iedereen-kan-de-volgende-zijn.html

 

Ook zijn de Russen niet vies van het plegen van oorlogsmisdaden, het woord mensenrechten komt niet in hun woordenboek voor.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6213769/human-rights-watch-beschuldigt-rusland-van-oorlogsmisdaden-in-zuid-oekraine.html

 

En ook zijn ze er niet vies van om voedsel als wapen in te zetten. Ik heb het niet over het gooien met eten, maar men legt een blokkade op zodat schepen met oa graan het lang niet uit kunnen. Niet alleen Oekraïne heeft last van de oorlog, maar straks hebben hele werelddelen hongersnood.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5313837/oekraine-rusland-oorlog-graan-transport-blokkades-hongersnood

Maar goed, dat is de definitie van dictators, ze gaan over lijken om hun doelen te bereiken 

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei 010:

Als Friesland vandaag zich afscheid van Nederland, dan zal de Nederlandse staat dat ook weer terug willen hebben, desnoods met geweld. De Krim, Donetsk en Luhanska is grondgebied van Oekraïne, logisch dat de overheid het wil behouden. Ondertussen word de vrijheid van meningsuiting in Rusland verkracht. Als je in Rusland je tegen de oorlog uit laat, oh ik bedoel speciale militaire operatie, dan word je zonder pardon in de gevangenis gegooid.

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6213485/rusland-legt-critici-het-zwijgen-op-iedereen-kan-de-volgende-zijn.html

Als Zelensky een prijs krijgt mag je geheugen niet verder reiken dan een half jaar. En dan mag je Poetin een prijs geven voor zelfbeheersing in de periode vóór de inval. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hopper:
6 uur geleden zei sandingisaskill:

Evenzo hypocriet zijn de mensen die de tachtigjarige oorlog voor het gemak maar even vergeten.

Of de Romeinse inval in de lage landen.    Alleen in het noorden van ons land hielden de Friezen dapper stand.

Hoe bedoelen jullie dat in samenhang met de Oekraïne? Kun je dat toelichten? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Tomega:

Hoe bedoelen jullie dat in samenhang met de Oekraïne? Kun je dat toelichten? 

Julius Ceasar was feitelijk een oorlogsmisdadiger, ondanks de mooie historische recensies.  Net zoals Poetin een oorlogsmisdadiger is in de moderne tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Maar nu met de Russische inval schaart iedereen zich achter de leider.  Rally round the flag, heet dat verschijnsel.   Want Rusland blijkt ook Russisch-taligen niet te ontzien.   Op wat zogeheten 'landverraders' na natuurlijk,

Heel de wereld schaart zich achter de leider Heel de wereld? Nee; niet dat deel in het Oosten van de Oekraïne dat al jaren strijdt om haar in 2014 verkregen onafhankelijkheid te kunnen behouden. En ook niet de Krim, vanzelf. Dat heeft al helemaal niets met Zelenski als leider. Even los van het feit, dat de Krim nimmer tot de soevereiniteit van het revolutiebewind van de Oekraïne heeft behoord.

1 minuut geleden zei Hopper:

ulius Ceasar was feitelijk een oorlogsmisdadiger, ondanks de mooie historische recensies.  Net zoals Poetin een oorlogsmisdadiger is in de moderne tijd.

Ja, dat denk ik ook. Net als Zelenski die het perverse (die term is door de Amerikanen bedacht tegen Assad) heeft geleverd om artillerie en tanks in te zetten tegen de eigen bevolking, en om Russischtalige inwoners te behandelen als buitenlanders, en om federatie-gezinde eigen burgers te behandelen als landverraders en collaborateurs met Rusland.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Heel de wereld schaart zich achter de leider Heel de wereld? Nee; niet dat deel in het Oosten van de Oekraïne dat al jaren strijdt om haar in 2014 verkregen onafhankelijkheid te kunnen behouden. En ook niet de Krim, vanzelf. Dat heeft al helemaal niets met Zelenski als leider. Even los van het feit, dat de Krim nimmer tot de soevereiniteit van het revolutiebewind van de Oekraïne heeft behoord.

In het oosten van Oekraïne is geen bevolking meer over om zich te scharen achter welke leider dan ook.  Alles is kapot geschoten door de Russen.  De bevolking deels ontvoerd naar Rusland.  Alleen wat mensen die te oud of te gehandicapt zijn om te vluchten leven er nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

In het oosten van Oekraïne is geen bevolking meer over om zich te scharen achter welke leider dan ook.  Alles is kapot geschoten door de Russen.  De bevolking deels ontvoerd naar Rusland.  Alleen wat mensen die te oud of te gehandicapt zijn om te vluchten leven er nog.

Propaganda in onnadenkendheid. Er is een regering, onderwijs, vervoer. ambtenarenapparaat, bestuur. En alle Oekraïners in Nederland zijn ook ontvoerd. Niet zij, maar de Nederlandse overheid bepaalde hun bestemmingen. Het Oosten werd al kapot geschoten voordat de Russen kwamen. Hoe kan dat, denk je?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Tomega:

Propaganda in onnadenkendheid. Er is een regering, onderwijs, vervoer. ambtenarenapparaat, bestuur. En alle Oekraïners in Nederland zijn ook ontvoerd. Niet zij, maar de Nederlandse overheid bepaalde hun bestemmingen. Het Oosten werd al kapot geschoten voordat de Russen kwamen. Hoe kan dat, denk je?

Als we het over de feiten niet eens zijn dan eindigt de discussie.  Mijn hart en mededogen gaan uit naar het Oekraïense volk wat smartelijk moet lijden onder de dagelijkse barbaarse handelingen van het goddeloze Kremlin.

Het Kremlin bewijst dat we geen Satan nodig hebben om van de aarde een hel te maken.......

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Hopper:

Als we het over de feiten niet eens zijn dan eindigt de discussie.  Mijn hart en mededogen gaan uit naar het Oekraïense volk wat smartelijk moet lijden onder de dagelijkse barbaarse handelingen van het goddeloze Kremlin.

Je hart kan prima ergens naar uitgaan. Net als naar de Palestijnen die een bewind kiezen dat oorlog wil.

Maar deze oorlog gaat niet over wegnemen van het lijden of over vrede, maar over heilige principes en vechten tot de laatste man.
Ongeacht hoeveel mensen sterven. Dat is ook het idee, als je spreekt van vechten tot de laatste man. En dat is ook de inzet als wereldwijd alle wapens worden aangesleept om de principiële lijn waarin de Donbas en de Krim worden terugveroverd maar te faciliteren.

Heb jij hier ergens een andere waardering van de hier genoemde feiten? 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Tomega:

Je hart kan prima ergens naar uitgaan. Net als naar de Palestijnen die een bewind kiezen dat oorlog wil.

Maar deze oorlog gaat niet over wegnemen van het lijden of over vrede, maar over heilige principes en vechten tot de laatste man.
Ongeacht hoeveel mensen sterven. Dat is ook het idee, als je spreekt van vechten tot de laatste man. En dat is ook de inzet als wereldwijd alle wapens worden aangesleept om de principiële lijn waarin de Donbas en de Krim worden terugveroverd maar te faciliteren.

Heb jij hier ergens een andere waardering van de hier genoemde feiten? 

Ik volg de weg die Jezus heeft uitgezet, de weg naar mededogen voor de onderdrukten.   Die mededogen gaat niet van mij als persoon uit, maar van degene die wereld dermate lief heeft dat hij zijn leven er voor gaf.   Principes heb ik niet.  Ik volg...

Citaat

Want Ik heb honger geleden en gij hebt Mij te eten gegeven. Ik heb dorst geleden en gij hebt Mij te drinken gegeven, Ik ben een vreemdeling geweest en gij hebt Mij gehuisvest, naakt en gij hebt Mij gekleed, ziek en gij hebt Mij bezocht; Ik ben in de gevangenis geweest en gij zijt tot Mij gekomen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

De man is door democratische verkiezingen gekozen als president, dus niet door een revolutie, zoals jij hier beweert.
De 'onafhankelijkheid', zoals jij dat noemt begon 2014 als invasie door Rusland van de Krim. Die invasie is waar het bloedvergieten begon. 

Incorrect. Er zijn inde Donbas en de Krim geen verkiezingen geweest ten gunste van Zelenski.
Incorrect. het bloedvergieten begon met de Maydan revolutie.
Incorrect de onafhankelijkheid begon met het niet meegaan met de revolutie, en een onafhankelijkheidsverklaring die is voorafgegaan door een democratisch referendum.

Invasie door Rusland, als typering van wat er gebeurde in de Krim, is propagandistisch,
en wel omdat de bewoners van de Krim het zelf anders typeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

Ik volg de weg die Jezus heeft uitgezet, de weg naar mededogen voor de onderdrukten.   Die mededogen gaat niet van mij als persoon uit, maar van degene die wereld dermate lief heeft dat hij zijn leven er voor gaf.   Principes heb ik niet.  Ik volg...

Heel mooi Hopper. Maar de Oekraïners onderdrukken elkaar ook zonder de Russen. Selectief mededogen voor het deel dat met geweld de macht grijpt over het deel dat zich onafhankelijk wenst te verklaren, is gewoon niet zo'n fraai voorbeeld om te volgen. Als je het tenminste volgen kunt. 

1 uur geleden zei sandingisaskill:

Nederland is in principe op dezelfde wijze onafhankelijk geworden, daar ligt net zo goed ontevredenheid en oorlog aan ten grondslag.

Wat je zegt inderdaad. De Krim en Donetsk en Luhansk hebben zich op dezelfde wijze onafhankelijk gemaakt,
daar ligt net zo goed ontevredenheid en oorlog (staatsgreep) aan ten grondslag.

2 uur geleden zei Peter79:

Dictators zijn verpersoonlijkingen van satan. 

Dat is een standpunt. Maar dan is de satan door God verordineerd en over ons gesteld om over ons te regeren. Romeinen 13:1.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Tomega:

Incorrect. Er zijn inde Donbas en de Krim geen verkiezingen geweest ten gunste van Zelenski.
Incorrect. het bloedvergieten begon met de Maydan revolutie.
Incorrect de onafhankelijkheid begon met het niet meegaan met de revolutie, en een onafhankelijkheidsverklaring die is voorafgegaan door een democratisch referendum.

Invasie door Rusland, als typering van wat er gebeurde in de Krim, is propagandistisch,
en wel omdat de bewoners van de Krim het zelf anders typeren.

Het gebruik van het woord 'propagandistisch' als reactie, terwijl ik alleen maar een visie vanuit een ander standpunt geef, zegt genoeg over jouw standpunt in deze.

49 minuten geleden zei Tomega:
2 uur geleden zei sandingisaskill:

Nederland is in principe op dezelfde wijze onafhankelijk geworden, daar ligt net zo goed ontevredenheid en oorlog aan ten grondslag.

Wat je zegt inderdaad. De Krim en Donetsk en Luhansk hebben zich op dezelfde wijze onafhankelijk gemaakt,

Dat was een wezenlijk andere situatie. Nederland deed dat zelf, zonder hulp van een naastgelegen land dat hielp omdat het wel  makkelijk uitkwam dat Nederland zich afscheidde.  

2 uur geleden zei Tomega:

Incorrect. Er zijn inde Donbas en de Krim geen verkiezingen geweest ten gunste van Zelenski.

In de Krim zijn in 2014 verkiezingen geweest, waarbij men stemde voor aansluiting bij Rusland.  Maar daar werden geen onafhankelijke waarnemers toegelaten. Dat zegt genoeg over de transparantie en eerlijkheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Invasie door Rusland, als typering van wat er gebeurde in de Krim, is propagandistisch,
en wel omdat de bewoners van de Krim het zelf anders typeren.

Het gebruik van het woord 'propagandistisch' als reactie, terwijl ik alleen maar een visie vanuit een ander standpunt geef, zegt genoeg over jouw standpunt in deze.

Ik zeg: propagandistisch,
en wel omdat wat jij invasie noemt, voor de Krimbewoners zelf een geallieerd bevrijdingsleger was.

Jij denkt dat wat daarvan de waarheid is, afhangt van jouw mening en jouw ander standpunt.
Maar dat is niet zo. Dat hangt af van de mening van de Krimbewoners.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat was een wezenlijk andere situatie. Nederland deed dat zelf, zonder hulp van een naastgelegen land dat hielp omdat het wel  makkelijk uitkwam dat Nederland zich afscheidde.  

In de Krim zijn in 2014 verkiezingen geweest, waarbij men stemde voor aansluiting bij Rusland.  Maar daar werden geen onafhankelijke waarnemers toegelaten. Dat zegt genoeg over de transparantie en eerlijkheid. 

Dat is niet een wezenlijk andere situatie dan Nederland in 1648 of in 1940. Nederland kreeg in dat laatste geval al hulp na een paar jaren bezetting.
De Donbas kreeg pas hulp na 8 jaren onafhankelijkheidsstrijd.

Dat onafhankelijke waarnemers worden ingebracht over de mate van zelfbeschikkingsrecht, en dat dat door jou kan nagetetterd worden zonder dat je het schaamrood op je kaken krijgt ofwel dat iemand anders je terugfluit, zegt ook iets over hoe propaganda werkt. Want als elk uitgeoefend zelfbeschikkinsgrecht zich eerst moet onderwerpen aan de regels die andere en tegengesteld denkende partijen erover denken en opstellen, dan is dat hetzelfde als het zelfbeschikkingsrecht opheffen.

Jij praat dan over transparantie en eerlijkheid. Vind je dat werkelijk wel zo eerlijk en onpartijdig, als je bedenkt dat de opkomstpercentages boven de tachtig procent waren en de anti-Kievstemmen boven de negentig procent? Bedenk wel, dat jij spreekt in de denktunnel van de tegenstanders van de vrijheidskiezers, welke tegenstanders daadwerkelijk tot de laatste man zullen vechten om het grondgebied te bezetten, en de bewoners hun basisprincipe van zelfbeschikking en zelfs de eigen tot dan geldende moedertaal af te kunnen nemen.

Een weldenkend mens weet dat dan de grondstoffen belangrijk zijn, en de nationalistische dwangbuis om afwijkende groepen te neutraliseren.
Een weldenkend mens weet dan dat anti-Rusland sentiment belangrijk is voor de Westerse belangen en politiek, dan erkenning van de onafhankelijkheid.
Maar niemand verzint dat die weldenkende mensen, dan gewoon hardop durven uit te spreken dat de Krim en de Donbas het Eigendom zijn van de regering van Kiev. Want die regering had nog nooit het gezag over heel de Oekraïne en die regering heeft nooit stem gehad in het oosten, en die regering is zelf een uiting van revolutie en onderdrukking. Dit kan alleen bestaan in een gehersenspoelde omgeving. Propaganda en hersenloos volgen op het gezag van degenen die zich op andere dingen beroepen dan op de waarheid.
 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Tomega:

en wel omdat wat jij invasie noemt, voor de Krimbewoners zelf een geallieerd bevrijdingsleger was

Voor de Russen die overbleven nadat een groot deel van de originele bewoners vorige eeuw is gedeporteerd wel ja.

2 minuten geleden zei Tomega:

Jij denkt dat wat daarvan de waarheid is, afhangt van jouw mening en jouw ander standpunt.
Maar dat is niet zo. Dat hangt af van de mening van de Krimbewoners.

Allemaal, of alleen degenen die daar vanuit Rusland zijn komen wonen?

3 minuten geleden zei Tomega:

Dat is niet een wezenlijk andere situatie dan Nederland in 1648 of in 1940. Nederland kreeg in dat laatste geval al hul[p na vijf jaren bezetting.

Ik had het over 1648, daar ging de vergelijking over en dat was wel een wezenlijk andere situatie.

5 minuten geleden zei Tomega:

Jij praat dan over transparantie en eerlijkheid. Vind je dat werkelijk wel zo eerlijk en onpartijdig, als je bedenkt dat de opkomstpercentages boven de tachtig procent waren en de anti-Kievstemmen boven de negentig procent?

Die cijfers kunnen niet worden gecontroleerd, want er waren geen waarnemers....

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:
16 minuten geleden zei Tomega:

en wel omdat wat jij invasie noemt, voor de Krimbewoners zelf een geallieerd bevrijdingsleger was

Voor de Russen die overbleven nadat een groot deel van de originele bewoners vorige eeuw is gedeporteerd wel ja.

Als het gaat om het verdrijven van de etnische Russen, en om het lege land te bevolken vanuit de Oekraïne, moet je niet spreken over onafhankelijkheidstrijd.
Dat heet kolonisatie en etnische zuivering. Maar let wel: door degenen die het Russisch als hun eigen nationale taal afschaffen. 

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:
16 minuten geleden zei Tomega:

Jij denkt dat wat daarvan de waarheid is, afhangt van jouw mening en jouw ander standpunt.
Maar dat is niet zo. Dat hangt af van de mening van de Krimbewoners.

Allemaal, of alleen degenen die daar vanuit Rusland zijn komen wonen?

Allemaal. De Krim behandelde anti-Russische partijen niet als staatsgevaarlijk of collaborateurs.
En iedereen had stemrecht.

14 minuten geleden zei Dat beloof ik:
16 minuten geleden zei Tomega:

Jij praat dan over transparantie en eerlijkheid. Vind je dat werkelijk wel zo eerlijk en onpartijdig, als je bedenkt dat de opkomstpercentages boven de tachtig procent waren en de anti-Kievstemmen boven de negentig procent?

Die cijfers kunnen niet worden gecontroleerd, want er waren geen waarnemers....

Dat spoort niet. Elke verkiezing heeft controleurs. En zelfs zonder stemming was de revolutie in Kiev een openlijke oorlogshandeling tegen de Oekraiense meerderheid van dat moment. En dat in het bijzonder voor het Russisch sprekende Oosten. Op de dag van de revolutie was de eerste handeling van het revolutieparlement, het afschaffen van het Russisch. Dat trekt een spoor dor heel het land, Maar die minderheid werd monddood gemaakt, Behalve waar ze in de meerderheid waren, en er in slaagden democratisch tegenwicht te bieden.
Je bedoelt dat er geen door Amerika erkende waarnemers waren. 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat was een wezenlijk andere situatie. Nederland deed dat zelf, zonder hulp van een naastgelegen land dat hielp omdat het wel  makkelijk uitkwam dat Nederland zich afscheidde.  

Volgens mij leef je in fantasia. Er is altijd wel iemand anders gebaat bij een conflict om een slaatje uit te slaan. Of dat nu Fransen, Engelsen of watergeuzen zijn doet weinig ter zake m.i. Zuidelijk Nederland had er ook anders uit gezien als er geen sprake was van belangen van andere landen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid