Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 2 minuten geleden zei TTC: Niet-iets, om het eenvoudiger te maken. Eenvoudiger kan ik het niet maken, waardoor we weer uitkomen bij niets. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 2 minuten geleden zei Mohawk: Eenvoudiger kan ik het niet maken, waardoor we weer uitkomen bij niets. Ja, en pensioenproblemen, begrotingstekorten en schuldenbergen, allemaal uit het niets. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 1 minuut geleden zei TTC: Ja, en pensioenproblemen, begrotingstekorten en schuldenbergen, allemaal uit het niets. Inderdaad, dat komt allemaal uit het niets. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 1 minuut geleden zei Mohawk: Inderdaad, dat komt allemaal uit het niets. Illusie? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 Zojuist zei TTC: Illusie? De mens is een illusie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 4 minuten geleden zei Mohawk: De mens is een illusie. Of er schort wat met de logica die we hanteren? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 (bewerkt) Al het zichtbare vergankelijke is een illusie, slechts een fantoom wat tijdelijk verschijnt om na verloop van tijd weer op te lossen en bijgevolg is ook tijd een illusie. 11 mei 2021 bewerkt door Mohawk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 7 minuten geleden zei Mohawk: Al het zichtbare vergankelijke is een illusie, slechts een fantoom wat tijdelijk verschijnt om na verloop van tijd weer op te lossen en bijgevolg is ook tijd een illusie. Dat is de basis, en wie zorgt er dan voor pensioenproblemen, begrotingstekorten en schuldenbergen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 4 minuten geleden zei TTC: Dat is de basis, en wie zorgt er dan voor pensioenproblemen, begrotingstekorten en schuldenbergen? De illusie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 4 minuten geleden zei Mohawk: De illusie. Geest? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 1 minuut geleden zei TTC: Geest? Alleen geest is realiteit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 5 minuten geleden zei Mohawk: Alleen geest is realiteit. Geest in rust, en geest in actie, zo men zegt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 Zojuist zei TTC: Geest in rust, en geest in actie, zo men zegt. Yep. Geest in rust bevindt zich in de steenlagen, geest in actie is de mens en de natuur. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 3 minuten geleden zei Mohawk: Yep. Geest in rust bevindt zich in de steenlagen, geest in actie is de mens en de natuur. Stenen bewegen, zit veel leven in. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 Zojuist zei TTC: Stenen bewegen, zit veel leven in. Waaruit blijkt dat die rust betrekkelijk is. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 2 minuten geleden zei Mohawk: Waaruit blijkt dat die rust betrekkelijk is. Net zoals een mens uit 30.000 miljard cellen bestaat, heel gewicht om te sjouwen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 2 minuten geleden zei TTC: Net zoals een mens uit 30.000 miljard cellen bestaat, heel gewicht om te sjouwen. Daarom zal ik blij zijn wanneer ik ervan verlost ben, ook al behoor ik niet bij de dikkertjes, die nog meer gewicht hebben om mee te sjouwen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 1 minuut geleden zei Mohawk: Daarom zal ik blij zijn wanneer ik ervan verlost ben, ook al behoor ik niet bij de dikkertjes, die nog meer gewicht hebben om mee te sjouwen. En dan hebben we het nog niet gehad over Gordiaanse knopen waarin de geest zich kan verwikkelen, zo landen we pardoes misschien terug in dit topic. Ook alvast benieuwd naar de volgende reis, ondanks alle hoop die we mogen koesteren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 (bewerkt) 14 minuten geleden zei TTC: En dan hebben we het nog niet gehad over Gordiaanse knopen waarin de geest zich kan verwikkelen, zo landen we pardoes misschien terug in dit topic. Ook alvast benieuwd naar de volgende reis, ondanks alle hoop die we mogen koesteren. Daarom is ook niet beweert dat de reis gemakkelijk is, waarschijnlijk zal de volgende reis dat ook niet zijn, maar wel hoopgevend, tenzij ik opnieuw in de steenlagen beland, want dan begint alle ellende ook opnieuw, maar is er toch weer hoop, zo draait de aardse kringloop rond en rond, tot ik haar weet te ontvluchten. 11 mei 2021 bewerkt door Mohawk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 4 minuten geleden zei Mohawk: Daarom is ook niet beweert dat de reis gemakkelijk is, waarschijnlijk zal de volgende reis dat ook niet zijn, maar wel hoopgevend, tenzij ik opnieuw in de steenlagen beland, want dan begint alle ellende ook opnieuw, maar is er toch weer hoop, zo draait de cirkel rond en rond, tot ik haar weet te ontvluchten. Begrijpelijk is het onbegrijpelijke, ergens diep van binnen. Merk plots dat je op de vlucht bent, of begrijp ik je verkeerd? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 (bewerkt) 39 minuten geleden zei TTC: Begrijpelijk is het onbegrijpelijke, ergens diep van binnen. Merk plots dat je op de vlucht bent, of begrijp ik je verkeerd? Ik probeer te vluchten van de slang in mij, maar word steeds weer door haar ingehaald. Vandaar dat ik geen dikkertje wil zijn, dan kan ik harder lopen. Maar of ik het van haar ga winnen is nog maar de vraag, vooralsnog kruipt ze sneller dan ik kan lopen. Dus in antwoord op de vraag of Satan is verslagen .., niet in mij! 11 mei 2021 bewerkt door Mohawk Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 1 uur geleden zei Mohawk: Ik probeer te vluchten van de slang in mij, maar word steeds weer door haar ingehaald. Vandaar dat ik geen dikkertje wil zijn, dan kan ik harder lopen. Maar of ik het van haar ga winnen is nog maar de vraag, vooralsnog kruipt ze sneller dan ik kan lopen. Dus in antwoord op de vraag of Satan is verslagen .., niet in mij! Lijkt meer op de Zeno-paradox, op weg naar een mystiek huwelijk misschien? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 1 minuut geleden zei TTC: Lijkt meer op de Zeno-paradox, op weg naar een mystiek huwelijk misschien? Ik zal wel zien waarheen de weg mij leidt, beter niet op de zaak vooruitlopen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 Zojuist zei Mohawk: Ik zal wel zien waarheen de weg mij leidt, beter niet op de zaak vooruitlopen. Tijd brengt raad, en donkere nachten van de ziel kunnen pijnlijk zijn. Brengt ons misschien terug tot het profane, alwaar illusies in stand gehouden kunnen worden die slechts kunnen bestaan door de manier hoe over iets gedacht wordt. In die zin kunnen we ook onszelf voor de gek houden, door niet-weten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Mohawk 144 Geplaatst 11 mei 2021 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2021 Klopt, en zolang ik nog op aarde rondkruip en een gespleten tong heb maak ik mij geen illusies. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten