Spring naar bijdragen

Waar voor mij de grenzen liggen


Aanbevolen berichten

Het is niet alleen dat uitschelden "mocht" op dit forum, het mag ook op geloofsgesprek.nl. Daar wordt gewoon gezegd over het offerverhaal dat Abraham bracht (eerste instantie zijn eigen zoon) dat de plaatser ervan rijp is voor de psychiatrie. Een andere zegt dat de God van het oude testament de antichrist is. Los van het feit dat hij meent Jezus niet nodig te hebben, betekend deze uitspraken vanuit de inhoud van de bijbel bekeken, dat het anti-christelijke geluiden zijn, dat demonen deze leringen brengen. God zelf zal immers niet van zichzelf zeggen dat hij de antichrist is en van zijn volgelingen (christenen en joden) satanisten maken. Maar door dit duidelijk te maken daar kreeg ik een ban van een week en werden zij er niet op aangesproken. Dat is voor mij een zeer duidelijke signaal, dat een oprecht christen daar niet zijn moet. 

Om die reden zal ik afscheid nemen van forum.geloofsgesprek.nl. Het is voor mij klaar, een gesloten hoofdstuk. Ik wil daar niet meer in zo'n slecht gezelschap zijn.

Ik hoop hiermee duidelijk te maken met wat ik onder spotten en anti christelijk  versta, waar een christelijk forum tegen beschermd dient te worden. Ben ik op dit forum wel veilig?

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Gaitema:

Het is niet alleen dat uitschelden "mocht" op dit forum, het mag ook op geloofsgesprek.nl. Daar wordt gewoon gezegd over het offerverhaal dat Abraham bracht (eerste instantie zijn eigen zoon) dat de plaatser ervan rijp is voor de psychiatrie. Een andere zegt dat de God van het oude testament de antichrist is. Los van het feit dat hij meent Jezus niet nodig te hebben, betekend deze uitspraken vanuit de inhoud van de bijbel bekeken, dat het anti-christelijke geluiden zijn, dat demonen deze leringen brengen. God zelf zal immers niet van zichzelf zeggen dat hij de antichrist is en van zijn volgelingen (christenen en joden) satanisten maken. Maar door dit duidelijk te maken daar kreeg ik een ban van een week en werden zij er niet op aangesproken. Dat is voor mij een zeer duidelijke signaal, dat een oprecht christen daar niet zijn moet. 

Om die reden zal ik afscheid nemen van forum.geloofsgesprek.nl. Het is voor mij klaar, een gesloten hoofdstuk. Ik wil daar niet meer in zo'n slecht gezelschap zijn.

Ik hoop hiermee duidelijk te maken met wat ik onder spotten en anti christelijk  versta, waar een christelijk forum tegen beschermd dient te worden. Ben ik op dit forum wel veilig?

Ik vind het zeer onterecht dat jij daar wel geband werd en de ander niet. Daardoor word jij als schuldige weggezet en de ander als slachtoffer. 

Maar Gaitema, laat er je humeur niet door bederven. Ook al was het een vervelende ervaring. We kunnen er toch geestelijk door groeien. 

Kijk naar buiten. Het wordt voorjaar. De natuur ontluikt. God is daarin zichtbaar. 

Fijne dag broeder. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Hermanos2:

Ik vind het zeer onterecht dat jij daar wel geband werd en de ander niet. Daardoor word jij als schuldige weggezet en de ander als slachtoffer. 

Maar Gaitema, laat er je humeur niet door bederven. Ook al was het een vervelende ervaring. We kunnen er toch geestelijk door groeien. 

Kijk naar buiten. Het wordt voorjaar. De natuur ontluikt. God is daarin zichtbaar. 

Fijne dag broeder. 

Voor mij is het vooral duidelijk. Er mag gewoon de hardste dingen over God gezegd worden en wij moeten vooral niet de geesten daarachter gaan duiden als christenen. God mag een antichrist genoemd worden, maar dat mag niet antichristelijk gevonden worden.

Daarom stop ik daar nu. Immers voel ik me niet verplicht daar te blijven. Ik ben en vrijwillig en kan er ook vrijwillig weer gaan.

Wat ze zaaien, dat oogsten ze ook.

Het heeft geen zin me druk te maken ook.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrijheid van godsdienst blijft een begrip dat door veel gelovigen niet wordt begrepen.
Het houdt in dat je vrij bent om een geloof aan te hangen en die te beoefenen.
Iemand is dus vrij om te denken dat de God van het OT de antichrist is.

Vrijheid van godsdienst heeft echter ook zijn grenzen, en die zijn dat je bij het beoefenen van je favo religie, moet houden aan de regels waar ook andere mensen zich aan moeten houden.
Dus rechts rijden, niet stelen en belasting betalen als ieder ander.
Maar ook:anderen niet beledigen of uitschelden.
Als je op grond van iemands geloof stelt dat die ander bezeten is van de duivel , of satanist, gaat daar aardig die kant op.

Verder helpt het heel erg om een mening over een persoon niet te verwarren met een mening over een religie, of een mening over een god.
Over een religie of god kun je zonder problemen stellen dat die racistisch of discriminerend is; doe je dat over een persoon, dan zit je al aan belediging. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het even opgezocht.

https://www.geloofsgesprek.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3420&hilit=gaitema&start=450

@Gaitema ik weet niet wat je toen gedronken had maar je bent verscheidene keren door @Bonjour gewaarschuwd en andere hebben je ook tot kalmte gemaand maar je hield maar niet op. Je zal wel een rode waas voor je ogen hebben gehad en je laat ook wel makkelijk provoceren.

Ik denk dat jouw God prima voor zichzelf kan zorgen als Hij dat nodig acht. Waarom laat je je zo opnaaien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Mullog:

Ik heb het even opgezocht.

https://www.geloofsgesprek.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3420&hilit=gaitema&start=450

@Gaitema ik weet niet wat je toen gedronken had maar je bent verscheidene keren door @Bonjour gewaarschuwd en andere hebben je ook tot kalmte gemaand maar je hield maar niet op. Je zal wel een rode waas voor je ogen hebben gehad en je laat ook wel makkelijk provoceren.

Ik denk dat jouw God prima voor zichzelf kan zorgen als Hij dat nodig acht. Waarom laat je je zo opnaaien?

Gaitema stond hier volledig in zijn recht. Ik steun hem inhoudelijk 100%. Hij reageerde op het zoveelste beledigende bericht van Messenger waar ik me ook verschrikkelijk aan geërgerd heb. 

Beide partijen gingen te lang door. Dat was jammer. Maar daarvoor mag je Gaitema niet als schuldige aanwijzen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Mullog:

Ik heb het even opgezocht.

https://www.geloofsgesprek.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=3420&hilit=gaitema&start=450

@Gaitema ik weet niet wat je toen gedronken had maar je bent verscheidene keren door @Bonjour gewaarschuwd en andere hebben je ook tot kalmte gemaand maar je hield maar niet op. Je zal wel een rode waas voor je ogen hebben gehad en je laat ook wel makkelijk provoceren.

Ik denk dat jouw God prima voor zichzelf kan zorgen als Hij dat nodig acht. Waarom laat je je zo opnaaien?

Door hier een link te plaatsen en Gaitema te beledigen, probeer je hem opnieuw uit de tent te lokken. 

Ruziezoeker! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Wat ze zaaien, dat oogsten ze ook.

Het heeft geen zin me druk te maken ook.

Hoe staat het met het zaaigoed dat jij hebt meegekregen?
Of is het goede dat je ondervindt van God,
vooral nodig om je eigen ziel te redden
en staande te houden in deze wereld?
Dat zou geen schande zijn, maar als je spreekt van hun zaaien en hun oogst,
is volgens mij de heilige Geest eventjes stil.
Want het was in jou dat ook daar werd gezaaid.
Mij gelukte niet eens om me daar aan te melden.

Een is het die zaait en een is het die maait.
Hoe zou de zaaier klagen over het niet opgekomen zijn van gewas? 
En welke visser klaagt, dat hij met lege netten in de haven is gekomen?
De ongeduldige visser van de krasloterij. En de visser zonder stuurman. 
Maar die moet zich eerder druk maken, of hij wel koerst op de goede haven.
Want een kalme reis was niet beloofd, en ook geen veilige haven,
althans tot de bazuin klinkt dat het genoeg is.

Citaat

 

Door hier een link te plaatsen en Gaitema te beledigen, probeer je hem opnieuw uit de tent te lokken. 

Ruziezoeker! 

 

Als licht in het duister valt, is het wat jammer als het licht zich hult in tekenen van de duisternis. Technisch is dat ook een ongerijmdheid, want immers: licht is geen duisternis. Ruziezoeken, en beledigen en vervloeken zijn in die zin geen wezensvreemde zaken, maar de normale ingrediënten van een samenkomen met vredezoeken en lofprijzen en zegenen. Als dan een bijbelse tekst wordt geciteerd over adderengebroed, dan is er een klaarblijkelijke verbinding met de heilige Geest. En de vraag is of die verbinding getuigt van het vlees dat in benauwdheid in die verbinding schuilt, of dat het de kracht is die in die verbinding het oordeel van God brengt over degene tot wie het gezegd wordt. 

Duidelijk zal zijn, dat dit niet steeds gelijk is. Het hangt er maar van af. Maar wat niet ergens van afhangt, is dat het eigen vlees zich verliest als het in benauwdheid wordt gebracht, daarmee bewijzende dat het vlees sterker is dan de heilige Geest, En dat is dan wel weer jammer. De heilige Geest is echt wel sterk genoeg, maar het geestelijk zijn en het blijven er in, is afhankelijk van de ziel die zich verbindt aan de heilige Geest. Want de heilige Geest dient de ziel.

Om die reden zou ik toewensen om vooral te blijven oefenen in het geestelijk strijdbaar blijven. aldaar,
maar dan zonder het vlees ruimte te geven om plaats en positie te krijgen tot kapotmaking
van al het goede dat de satan toestaat dat je vrijelijk mag geven aan anderen. 

Is het dan zo, dat de satan ons het goede laat doen?
Nee; het is de dubbele winst om het goede te laten zondigen, en daarmee Gods naam te lasteren
en de vruchten van de Geest te vervolgen en te vernietigen.
De satan heeft véél meer winst bij Christus als koning over alle landen
en bij Petrus als overste van de kerk en bij een christen als werker van het goede.
Want het goede dat iets kwaads mag veroorzaken, is een lastering en een gruwel bij God:
het bewijst de winst van de satan over deze wereld. En de heilige Geest strijdt met hem daarin.

Wil je dus werkelijk spreken in termen van de heilige Geest, over adderengebroed
en over de heiligheid van Gods Naam, dan zul je ook heilig moeten zijn. Want God is heilig.

Heilig, dat is de smaad en de schande en de laster tegemoet zien als genade dat je mag delen in Christus' lijden.
En je dankoffer, is dan om daarin niet te buigen voor het kwaad, en niet te breken onder de druk, en niet net te doen alsof het goede reeds uitgedoofd en verstorven is, en als winst veiliggesteld in de spelonken van het kwaad, tot vergelding later.

Begrijp me goed, ik begrijp de emotie goed. Maar dat kan niet het eindstation zijn.
Want God slaapt en sluimert niet, en de heilige Geest probeert juist die zielen te winnen,
die eigenlijk aan satan toebedeeld zijn. Want het verlorene krijgt genade
en de ellendige vindt liefde, terwijl de verhevene en de gearriveerde bestraffing krijgt, en toorn. 

Dus het maakt eigenlijk ook niet uit, want ergens komt er wel een balans.
Maar het is zo jammer, om te zien hoe de heerser van deze wereld
de kinderen van God met zo weinig moeite klein weet te houden.
Maar er is troost, omdat je valt in de categorie hollen of tegenstaan.
Dat moment van hollen, dat telt dubbel, omdat het in oprechtheid is.
Was je nu ook maar gewoon geduldig en trouw in lijdzame verduring,
als wordt beproefd, wat je geen moeite kost als het je goed gaat. 

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Gaitema:

Inderdaad. Ik ga hooguit nog één bericht daar plaatsen na mijn onterechte ban en dat is om afscheid te nemen en misschien doe ik dat zelfs niet en blijf ik gewoon weg. Kon wel eens het beste zijn.

We houden de eer aan onszelf. Laten ons niet provoceren. Mullog zal nog wel iets posten straks, maar daar ga ik niet eens op in. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hermanos2:

Door hier een link te plaatsen en Gaitema te beledigen, probeer je hem opnieuw uit de tent te lokken. 

Ruziezoeker! 

Kom, kom, hij zoekt het zelf op door hier breeduit te etaleren wat daar gebeurd is. Om daarna @Willempie in het topic "Uitschelden mag op dit forum" van de onderstaande bemoedigende tekst te geven

10 uur geleden zei Gaitema:

Ik denk dat je wat te emotioneel reageerde, want ik denk dat als je weer tot rust komt je wel inziet dat je hiermee een vloek over hem uitsprak en dat je dit toch niet echt meent. 

Zijn advies staat toch wel haaks op zijn eigen gedrag.

En als je hier een heel topic opent om uit te leggen waarom je daar weggaat dan vraag je gewoon om commentaar (of aandacht). Om dan mensen die daarop reageren van uitlokken te beschuldigen vind ik wat ver gaan. Hij had het ook gewoon met zijn vrouw kunnen bespreken en het daarbij laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Hermanos2:

Ik vind het zeer onterecht dat jij daar wel geband werd en de ander niet. Daardoor word jij als schuldige weggezet en de ander als slachtoffer. 

Maar Gaitema, laat er je humeur niet door bederven. Ook al was het een vervelende ervaring. We kunnen er toch geestelijk door groeien. 

Kijk naar buiten. Het wordt voorjaar. De natuur ontluikt. God is daarin zichtbaar. 

Fijne dag broeder. 

Ik heb enige dagen zonder internet gezeten en het gaat echt niet dat alles zeer snel geregeld wordt. Bij het forum Geloofsgesprek is de doelgroep breed en dat is zeker niet gemakkelijk. Er wordt daar ook zo veel gedaan aan posten op een wijze dat het vraagt om met een modbreak iemand op de vingers te tikken dat er nu als nieuwe regel geldt dat bij meer dan drie gewone modbreaks binnen twee aaneengesloten dagen iemand een week niet mee mag doen. Iemand die boos en verontwaardigd door gaat en niet zich beperkt tot het melden van berichten waaraan hij zit stoot haalt dat aantal al gauw.

Hier in Credible geldt forumbreed de Apostholische Geloofsbelijdenis. In Geloofsgesprek zijn er twee subforums waarbij dat geldt als richtlijn. Die subforums zijn besloten en niet iedereen kan daar posten.

Credible heeft dus een smallere doelgroep. Zoals wellicht bekend laat de eigenaar van dit forum niet van zich horen en is het daarom moeilijk om hier moderator te zijn. Niettemin ben ik hier soms aanwezig, maar verwacht geen snel ingrijpen als er iets minder geschikt verloopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Messenger noemde God een antichrist. Ik heb uitgelegd dat dit een antichristelijk geluid is en hij kreeg daar geen modbreak bij en ik wel. Ik heb het vertrouwen in Bonjour als moderator verloren en heb besloten niet meer terug te keren.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Messenger noemde God een antichrist. Ik heb uitgelegd dat dit een antichristelijk geluid is en hij kreeg daar geen modbreak bij en ik wel. Ik heb het vertrouwen in Bonjour als moderator verloren en heb besloten niet meer terug te keren.

Mij zien ze daar voorlopig ook niet meer. Ik ga ook niet meelezen want dan krijg ik toch de neiging om te reageren. God mag daar gewoon 'gruwelgod' genoemd worden. Vind ik niet okee. Op dezelfde manier vind ik ook dat je geen cartoons van Mohammed mag maken. Of grapjes over kanker. Sommige dingen kunnen gewoon niet. 

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar is niet hetzelfde als het recht om te mogen beledigen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Trajecto:

Ik heb enige dagen zonder internet gezeten en het gaat echt niet dat alles zeer snel geregeld wordt. Bij het forum Geloofsgesprek is de doelgroep breed en dat is zeker niet gemakkelijk. Er wordt daar ook zo veel gedaan aan posten op een wijze dat het vraagt om met een modbreak iemand op de vingers te tikken dat er nu als nieuwe regel geldt dat bij meer dan drie gewone modbreaks binnen twee aaneengesloten dagen iemand een week niet mee mag doen. Iemand die boos en verontwaardigd door gaat en niet zich beperkt tot het melden van berichten waaraan hij zit stoot haalt dat aantal al gauw.

Hier in Credible geldt forumbreed de Apostholische Geloofsbelijdenis. In Geloofsgesprek zijn er twee subforums waarbij dat geldt als richtlijn. Die subforums zijn besloten en niet iedereen kan daar posten.

Credible heeft dus een smallere doelgroep. Zoals wellicht bekend laat de eigenaar van dit forum niet van zich horen en is het daarom moeilijk om hier moderator te zijn. Niettemin ben ik hier soms aanwezig, maar verwacht geen snel ingrijpen als er iets minder geschikt verloopt.

Dankjewel dat je dit forum probeert in stand te houden. Dat je er energie in stopt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Hermanos2:

Mij zien ze daar voorlopig ook niet meer. Ik ga ook niet meelezen want dan krijg ik toch de neiging om te reageren. God mag daar gewoon 'gruwelgod' genoemd worden. Vind ik niet okee. Op dezelfde manier vind ik ook dat je geen cartoons van Mohammed mag maken. Of grapjes over kanker. Sommige dingen kunnen gewoon niet. 

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar is niet hetzelfde als het recht om te mogen beledigen. 

Dat vind ik nou ook. Als ik mijn vrouw wil zeggen wat ze daar van God zeggen, wil ze het niet eens weten! Dat zegt voor mij ook genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Hermanos2:

Mij zien ze daar voorlopig ook niet meer. Ik ga ook niet meelezen want dan krijg ik toch de neiging om te reageren. God mag daar gewoon 'gruwelgod' genoemd worden. Vind ik niet okee. Op dezelfde manier vind ik ook dat je geen cartoons van Mohammed mag maken. Of grapjes over kanker. Sommige dingen kunnen gewoon niet. 

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed maar is niet hetzelfde als het recht om te mogen beledigen. 

Ik ben het met dat laatste helemaal eens. 
Maar vervolgens belandt je in belediging.
Als ik een cartoon van Mohammed maakt, beledig ik daarmee niemand. Wat ik doe is een handeling die bij moslims volgens hun regels niet is toegestaan. Dat is echter geen belediging van welke moslim dan ook.
Hetzelfde geldt voor de term gruwelgod. Jij zou die term niet gebruiken, ik wel.Ik beledig er geen enkel persoon mee. Al realiseer ik mij dat veel personen vinden dat ik hun God beledig, maar dat is juridisch geen belediging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik ben het met dat laatste helemaal eens. 
Maar vervolgens belandt je in belediging.
Als ik een cartoon van Mohammed maakt, beledig ik daarmee niemand. Wat ik doe is een handeling die bij moslims volgens hun regels niet is toegestaan. Dat is echter geen belediging van welke moslim dan ook.
Hetzelfde geldt voor de term gruwelgod. Jij zou die term niet gebruiken, ik wel.Ik beledig er geen enkel persoon mee. Al realiseer ik mij dat veel personen vinden dat ik hun God beledig, maar dat is juridisch geen belediging.

Zo denken er velen over, maar dan moet je niet raar staan kijken dat het gesprek met christenen stokt. Voor mij is het niet zozeer kwetsend, maar vooral ontmoedigend en ik zie het aan voor demonische aanvallen op het christelijke geloof, waardoor ik wel moet stoppen met het gesprek.

 

Maar dan nog hé,  als jij gelijk hebt, waarom is mijn uitspraak dat iets een "antichristelijke uitspraak is" dan daar verboden?

6 uur geleden zei Robert Frans:

Gaan we hier nu ook soaps van andere fora bespreken? Alsof Credible niet genoeg aan haar eigen soaps heeft...

Waarom denk je nou dat ik dit open? Ik krijg daar prompt voor het eerst van mijn leven een ban en ik kom daarover daardoor er niet in contact met de moderator. Denk jij soms dat ik dat doe om aandacht te trekken? Of om een soap te beginnen? Nou, welk oordeel vel jij?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Gaitema:

Waarom denk je nou dat ik dit open? Ik krijg daar prompt voor het eerst van mijn leven een ban en ik kom daarover daardoor er niet in contact met de moderator. Denk jij soms dat ik dat doe om aandacht te trekken? Of om een soap te beginnen? Nou, welk oordeel vel jij?

Ik voel geen enkele behoefte over jou te oordelen. Wel geef ik mijzelf de vrijheid je twee vragen te stellen:

1. Stel dat je Credible.nl nooit gekend zou hebben, wat had je dan in plaats van dit topic aan vervolgstappen ondernomen?
2. Wat kan Credible.nl in jouw ogen precies betekenen in het zoeken (en herstellen) van contact met Geloofsgesprek.nl?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Robert Frans:

Ik voel geen enkele behoefte over jou te oordelen. Wel geef ik mijzelf de vrijheid je twee vragen te stellen:

1. Stel dat je Credible.nl nooit gekend zou hebben, wat had je dan in plaats van dit topic aan vervolgstappen ondernomen?
2. Wat kan Credible.nl in jouw ogen precies betekenen in het zoeken (en herstellen) van contact met Geloofsgesprek.nl?

Ik heb beiden gehad. Credible heeft mij geholpen de juiste beslissing te nemen.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid