Spring naar bijdragen

Waar voor mij de grenzen liggen


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Gaitema:

Zo denken er velen over, maar dan moet je niet raar staan kijken dat het gesprek met christenen stokt. Voor mij is het niet zozeer kwetsend, maar vooral ontmoedigend en ik zie het aan voor demonische aanvallen op het christelijke geloof, waardoor ik wel moet stoppen met het gesprek.

 

Maar dan nog hé,  als jij gelijk hebt, waarom is mijn uitspraak dat iets een "antichristelijke uitspraak is" dan daar verboden?

Ik heb geen idee. Het lijkt mij onterecht om dat te verbieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Robert Frans:

Gaan we hier nu ook soaps van andere fora bespreken? Alsof Credible niet genoeg aan haar eigen soaps heeft...

Nou ja vooruit. Het moet wel tot dit topic beperkt blijven, maar laten we dat nu dan toch maar een keertje doen.

7 uur geleden zei Gaitema:

Maar dan nog hé,  als jij gelijk hebt, waarom is mijn uitspraak dat iets een "antichristelijke uitspraak is" dan daar verboden?

 

 

5 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb geen idee. Het lijkt mij onterecht om dat te verbieden.

 

Het is toch ietsje anders. In een topic in het subforum Levensbschouwing in Geloofsgesprek eindigt Gaitema een bericht aan iemand die duidelijk andere iedeeën heeft dan de gebruikelijke ideeën over God:

Citaat

Gaitema:

... En jouw beeld van alles maar goed pratende liefde wijs ik volledig af. Ik ben er uit: Ik hen niets met jouw Godsbeeld. En wat jij daar van vindt laat mij volledig koud nu. Je vraagt er gewoon om met jouw bespottelijke antichristelijke uitspraken over onze God.

[modbreak Bonjour, 06:45] Respect voor elkaars visie: "bespottelijke antichristelijk" kan dus niet.

Wat wordt er hier gekwalificeerd als niet kunnend? Niet "antichristelijke uitspraken". Nee, de crux is gelegen bij het "bespottelijk" dat er ook nog voor staat.

"Bespottelijke antichristelijke uitspraken" kan niet. Dat geeft een misachtende emotie richting je gespreksgenoot aan, zoals het er staat en dát is niet conform de bedoelingen die gelden in Geloofsgesprek. En in subforum Levensbeschouwing mogen wel degelijk sterk van het gebruikelijke christendom afwijkende ideeën naar voren worden gebracht. Er is dan een geïnteresseerd gesprek de bedoeling. Degene die die ideeën heeft mag ze niet opleggen en degene die als christen ook meedoet in het gesprek mag wel er andere ideeën tegenover stellen maar niet de ander wegzetten als iemand die bespottelijk aan het spreken is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Trajecto:

Nou ja vooruit. Het moet wel tot dit topic beperkt blijven, maar laten we dat nu dan toch maar een keertje doen.

 

 

Het is toch ietsje anders. In een topic in het subforum Levensbschouwing in Geloofsgesprek eindigt Gaitema een bericht aan iemand die duidelijk andere iedeeën heeft dan de gebruikelijke ideeën over God:

Wat wordt er hier gekwalificeerd als niet kunnend? Niet "antichristelijke uitspraken". Nee, de crux is gelegen bij het "bespottelijk" dat er ook nog voor staat.

"Bespottelijke antichristelijke uitspraken" kan niet. Dat geeft een misachtende emotie richting je gespreksgenoot aan, zoals het er staat en dát is niet conform de bedoelingen die gelden in Geloofsgesprek. En in subforum Levensbeschouwing mogen wel degelijk sterk van het gebruikelijke christendom afwijkende ideeën naar voren worden gebracht. Er is dan een geïnteresseerd gesprek de bedoeling. Degene die die ideeën heeft mag ze niet opleggen en degene die als christen ook meedoet in het gesprek mag wel er andere ideeën tegenover stellen maar niet de ander wegzetten als zijnde bespottelijk sprekend.

Ik vind dit niet okee. We waren aangeland op het punt waar we de kwestie zouden laten rusten. Waarom gaan mede forummers dan toch weer porren? 

Ook jouw houding in deze begrijp ik niet, Trajecto. In alle respect voor jou als moderator. Messenger liet/laat geen gelegenheid onbenut om de bijbel en God te beledigen. Onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Ik ergerde me daar kapot aan. Je kon erop wachten dat de boel ontploft. En nu wordt Gaitema afgerekend op uitspraken die gedaan zijn in een ruzie, adrenaline geladen, impulsief. Uitspraken die in een andere sfeer wellicht minder hard waren geweest. Hij werd de dag erna zelfs weggezet als potenrammer. Daar werd niet op gemodereerd. Heel slecht dit. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het druk met dat andere forum en kan hier niet al te vaak kijken.

Het is gewoon de bedoeling geweest dat dingen niet hier maar op de plek waar het hoort worden uitgepraat. Maar het kan toch ook niet zijn dat Gaitema hier dingen gaat  zeggen en een ander forum zwart maakt met uitspraken die niet kloppen. Ik heb dan nu één van de zaken uitgelegd.

Gaitema wenst kennelijk geen geduld te hebben op de dingen uitwerken/uitpraten na het verlopen van de week dat hij niet mee mocht doen, maar, dan hier dingen gaan etaleren die niet echt zo zijn als het lijkt en verklaren dat het klaar is vind ik niet juist.

Hij mag gewoon bij Geloofsgesprek de dingen voorleggen maar het is geen plicht. Wat ik toch moeilijk kan gaan accepteren is dat er hier wat wordt gezegd en op niet goede gronden een ander forum, Geloofsgesprek, in diskrediet wordt gebracht.

Waar je aan het eind van je bericht op wijst, waarop niet gemodereerd zou zijn, zou ik moeten nazoeken. Het klinkt me niet bekend in de oren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is me niet eens duidelijk geweest waarom ik een ban heb en ik vind de impact nogal groot. Het verbaast me nu te zien dat het dus geoorloofd is dat hij onze God een antichrist noemt en het geoorloofd is dat ik zijn uitspraken antichristelijk vind. Maar dat ik om het woord "bespottelijk" de ban hen gekregen. Dat had ik er niet uitgehaald en het is inderdaad onder emotie gezegd. Ik voelde me namelijk voor de zoveelste maal door Messenger aangevallen op mijn geloof. Onder druk en dwang gezet door hem om mijn geloof vaarwel te zeggen.

EN de ernst zie je niet in Trajecto. Het deed me zo veel dat ik heb besloten niet meer daar terug te komen. De ban is een dreun in mijn gezicht geweest. Ik voelde mij volledig belaagd door Messenger. Niet respectvol behandeld en Bonjour gaf me een trap na. Zo ervoer ik het en voor ik hier ook weer een ban krijg,

Ik wil deze zaak laten rusten. Het is voor mij al met al een wijze les geweest, dat ik niet met hen in gesprek moet gaan en daarom zeg ik dat forum vaarwel en kom ik daar niet meer er op terug, want ik vertrouw het allemaal niet. Ik voel me er totaal onveilig. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

De ban van een week is gebasseerd op een onlangs ingevoerde regel die zegt dat als iemand meer dan drie modbreaks krijgt binnen twee aaneensluitende dagen dat hij/zij dan een week niet mag meedoen. Het is zo dat de laatste tijd er te vaak modbreaks nodig zijn en daarom is de regel ingevoerd. Dat kan dan iemand even laten afkoelen. Dat iemand zo veel modbreaks heeft in korte tijd komt meestal voor bij forummers die een vete met elkaar hebben of die zich snel opwinden en doorgaan als ze opgewonden zijn en zich niet met 1 modbreak laten kalmeren.

Jij zou het prettiger hebben alleen lettend op het besloten gedeelte in Geloofsgesprek. Maar ja, er zijn inderdaad ook subforums voor mensen die anders denken. En daar kun je beter dan niet meedoen. Maar goed, dat is natuurlijk wel lastig. Hier bij Credible is de doelgroep duidelijk veel meer uitsluitend gericht op orthodox christelijk. Dus houd het inderdaad gewoon op hier meedoen, want meedoen op een forum waar je je niet veilig voelt is niet leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Trajecto:

De ban van een week is gebasseerd op een onlangs ingevoerde regel die zegt dat als iemand meer dan drie modbreaks krijgt binnen twee aaneensluitende dagen dat hij/zij dan een week niet mag meedoen. Het is zo dat de laatste tijd er te modbreaks nodig zijn en daarom is de regel ingevoerd. Dat kan dan iemand evenlaten afkoelen. Dat iemand zo veel modbreaks heeft in korte tijd komt meestal voor bij forummers die een vete mete elkaar hebben of die zich snel opwinden en doorgaan als ze opgewonden zijn en zich niet met 1 modbreak laten kalmeren.

Jij zou het prettiger hebben alleen lettend op het besloten gedeelte in Geloofsgesprek. Maar ja, er zijn inderdaad ook subforums voor mensen die anders denken. En daar kun je beter dan niet meedoen. Maar goed, dat is natuurlijk wel lastig. Hier bij Credible is de doelgroep duidelijk veel meer uitsluitend gericht op orthodox christelijk. Dus houd het inderdaad gewoon op hier meedoen, want meedoen op een forum waar je je niet veilig voelt ik niet leuk.

Nou succes dan met het forum waar op een afdeling God voor antichrist mag worden uitgemaakt en christenen belachelijk gemaakt worden, terwijl ik in de forumregels van Levensbeschouwing zelf las dat dit helemaal niet mag. Lees maar na. Het is heel duidelijk dat de God van de christenen en de christenen zelf belachelijk gemaakt worden en volgens de regels die ik gelezen heb in Levensbeschouwing mag dat absoluut niet! Maar het is een keuze. Het forum heeft daar graag een afdeling waar dat nu kennelijk wel mag en wat ik ook eens zag is dat een draad die uit de beschermde afdeling kwam opeens verplaatst werd naar het onbeschermde deel, waarin een discussie met mij bezig was, die in het beschermde gedeelte begonnen was. Iets wat ik inderdaad niet bepaald prettig vond. Ik moest daar voortdurend op mijn tenen lopen. En dit vind geen enkele christen aangenaam. Niemand van hen voelt zich er gerespecteerd. In tegendeel zelfs. De irritaties zijn voelbaar. De spanning is om te snijden en ja, ik werd er voor een potenrammer uitgemaakt door Messenger.

De reden dat ik hier dit bespreek, is omdat ik het daar niet meer aandurf. Ik ben daar nu het slachtschaap en de zondebok nu.

Maar inmiddels ben ik dus zo ver dat ik gewoon besloten heb daar te stoppen.

Ik heb daar nooit een ban gehad, nu ik dat heb is het een tijd om er een punt achter te zetten.

Wat de modbreaks betreft: die had ik niet gezien, voor ik de ban kreeg. Ik lees namelijk niet al mijn berichten terug om te kijken of een moderator daar iets bij plaatst. Opeens had ik vanuit het niets een ban en werd ik daar publiekelijk tegen de schandpaal gezet, voor mijn gevoel.

Ik ben er voor mijn gevoel daar echt te kakken gezet. En dat gevoel nam door jouw reacties niet af, waarin je mij liet voelen dat je geen begrip voor mij toonde en mij het liefst wilde afpoeieren.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid