Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Christos00f:

Ja nou. De kindertjes die door Jezus op de rotsen te pletter werden geslagen zijn onderhand niet meer te tellen. 🙄

Je kan twee dingen doen. Je kan alle verzen uit het OT aanhalen waarvan je alleen maar in de veronderstelling bent dat het OT naar iets kwaads verwijst. Terwijl met een beetje kennis van het OT je er al snel achter komt je het OT niet begrijpt en ook niet de context. Of je kan, zoals de gnostiek sinds Plato gedaan heeft, je proberen op het NT te beroepen. Zoals deze discussie, maar dan zie je dat het NT alleen maar naar het OT verwijst en niet naar de theorie van Plato. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De gnostische Jezus is bewezen niet de ware historische Jezus. Wetenschappelijk gezien worden die geschriften gewoon als knip en plakwerk gezien, waar weinig historisch aan is. Het scheppingsverhaal i

De bijbel ansich wordt al betwist over wat Hij nu exact gezegd heeft. De originele versies van de evangeliën hebben we niet meer. We moeten het van kopieën hebben waarin ook duidelijk op te maken valt

Thuis heb ik wel wat buiten de bijbel, maar dat idee van een Demiurg past totaal niet binnen openbaarde waarheden en voldoet niet aan het bijbelse beeld van Jezus. Het is gewoon een andere Jezus dan w

42 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik zei al aan het begin van de discussie dat ik wel honderd voorbeelden kan prikken. We kunnen dit doen tot dat we het hele NT doorgenomen hebben, en dan zal je alsnog zien dat niks verwijst naar de theorie van Plato. 

Wat het probleem van jou en Jurrien is is dat jullie niet durven te erkennen dat er  progressie in de bijbel te vinden is  is in het godsbeeld dat de mensen hadden.   De bijbel is geschreven door mensen die vaak een verschillend godsbeeld hadden.  Maar door de tijd heen was daar wel progressie in.  Zelfs al zou de  bijbel “het woord van God zijn”,  dan nog is dat woord door mensen verstaan en dus door mensenhersenen gefilterd, en vervolgens ook nog opgeschreven.  Alle spreken over boven komt van beneden.

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Christos00f:

Wat het probleem van jou en Jurrien is is dat jullie niet durven te erkennen dat er  progressie in de bijbel te vinden is  is in het godsbeeld dat de mensen hadden.   De bijbel is geschreven door mensen die vaak een verschillend godsbeeld hadden.  Maar door de tijd heen was daar wel progressie in.  Zelfs al zou de  bijbel “het woord van God zijn”,  dan nog is dat woord door mensen verstaan en dus door mensenhersenen gefilterd, en vervolgens ook nog opgeschreven.  

Wat jullie probleem is dat jullie het NT niet gelezen hebben en ook niet het OT. En uitspraken en argumenten maken die helemaal nergens op slaan zoals jullie theorie op geloofsgesprek, welke in geen enkele zin of vers overeenkomt met de bijbel. En zelfs dan blijf je niet in de context van openingsbericht net als thom niet in de discussie blijft, en beschuldig je iedereen dat ze geen progressie begrijpen of andere aantijgingen, wat helemaal niet binnen de discussie valt. Dat toont alleen maar aan dat je de discussie verliest en geen verdere argumenten meer hebt. 

Zelfs hele simpele uitspraken die jullie maken, zoals dat Paulus een gnostiek is, is niks van waar. Want Paulus zegt zelf namelijk dat hij een Israëliet is uit de stam van Benjamin. Je kan dus wel zaken uit je duim blijven zuigen, maar als je dat doet op een theologisch georiënteerd forum, zoals deze discussie bewijst, ga je hard onderuit. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het anders omspringen met bijbelteksten blijkt weer eens een struikelblok om tot een zinvolle gedachtenuitwisseling te komen. Wie de bijbel heilig verklaart alsof ze door God foutloos gedicteerd werd zit op een heel ander level te praten dan iemand die naar betekenisvolle spirituele filosofie op zoek is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

Wat jullie probleem is dat jullie het NT niet gelezen hebben en ook niet het OT. En uitspraken en argumenten maken die helemaal nergens op slaan zoals jullie theorie op geloofsgesprek, welke in geen enkele zin of vers overeenkomt met de bijbel. En zelfs dan blijf je niet in de context van openingsbericht net als thom niet in de discussie blijft, en beschuldig je iedereen dat ze geen progressie begrijpen of andere aantijgingen, wat helemaal niet binnen de discussie valt. Dat toont alleen maar aan dat je de discussie verliest en geen verdere argumenten meer hebt. 

Zelfs hele simpele uitspraken die jullie maken, zoals dat Paulus een gnostiek is, is niks van waar. Want Paulus zegt zelf namelijk dat hij een Israëliet is uit de stam van Benjamin. Je kan dus wel zaken uit je duim blijven zuigen, maar als je dat doet op een theologisch georiënteerd forum, zoals deze discussie bewijst, ga je hard onderuit. 

Vertel eens, waarom liet Jezus in Mattheus en Marcus de eerste vier geboden van Mozes weg en  gaf er nog maar zes in plaats van tien? Waarom liet hij juist de geboden die over de relatie tussen God en mens gingen weg?  En in het verlengde hiervan, waarom gaf hij daarna zelfs nog maar 1 gebod? 

Hoe komt het dat christenen de mensen met dat Oude Testament en diens godsbeelden om de oren blijven slaan, en zelfs met elkaar oorlog voeren over bijvoorbeeld sabbat, voedsel en dergelijken, terwijl Jezus geheel  anders sprak?

Dat heeft alles te maken met gnosis. De kennisse des harten.  

 

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het leek me beter om de volgende discussie hier te plaatsen i.p.v. het voort te zetten bij de topic "Klachten over het moderatiebeleid".

Op 21-12-2020 om 21:49 zei thom:

Gnosis is de Kennis die we waren en wat wij geworden zijn.

Waar wij waren en waarin we geworpen zijn.

Waarheen we ons spoeden en waarvan we worden verlost.

Wat de geboorte is en wat de wedergeboorte is.

Door zichzelf te leren kennen leert de mens God kennen.

Dat is de essentie van Gnosis.

Op 24-12-2020 om 10:51 zei thom:
Op 24-12-2020 om 10:47 zei Peter79:

Alleen als je door de Geest opnieuw geboren wordt, kan je Gods Koninkrijk zien. Het eeuwige leven is God kennen. Wie Jezus heeft gezien, heeft de Vader gezien. Blijf in Jezus zoals een rank aan de wijnstok. Dan ben je uit God geboren en heb je de Zoon.

In de 1 Kor. tekst lees ik dat het de Zoon Zelf is, die in de mens het Verlossende werk doet.

De weder geborene, is de Zoon.

Jezus Christus als de Zoon hoefde niet wedergeboren te worden, maar sommigen gebruiken voor het poneren van Zijn wedergeboorte als excuus Kol 1:18. De wedergeboorte m.b.t. Kol 1:18 is volgens de Griekse grondtekst metaforisch.

Kolossenzen 1:18 NBG51
Hij is het hoofd van het lichaam, de gemeente. Hij is het begin, de eerstgeborene (prototokos / G4416) uit de doden, zodat Hij onder alles de eerste geworden is.

Het Griekse grondwoord dat vertaald is als eerstgeborene, in Kol 1:18, is prototokos / G4416 en wordt op Biblehub als volgt omschreven:
prototokos: eerst geboren
Oorsprongkelijk woord: πρωτότοκος, ον
Woordsoort: bijvoeglijk naamwoord
Transliteratie: prototokos
Fonetische spelling (auditief): pro-tot-ok'-os
Definitie: eerst geboren
Toepassing: eerstgeborene, oudste.

Woordstudies
Het Griekse grondwoord "Prototokos" is een combinatie van het woord protos (eerste, leider, uitstekend) en tikto (voortbrengen).

4416 prōtótokos (van 4413 /prṓtos, "eerste, uitstekend" en 5088 /tíktō, "voorbrengen") – behorend/passend, als eerste plaatsvindend (Mat 1:25; Luc 2:7); hier vandaan, uitstekend (Kol 1:15; Opb 1:5).

4416 /prōtótokos ("allereerste") refereert speciaal/specifiek naar Christus als de eerste van degenen die deel hebben aan de verheerlijking, d.w.z. bij Zijn opstanding (zie Heb 12:23; Opb 1:5). Hierom (en talloze andere redenen) is Jezus "uitstekend" (4416 /prōtótokos) – de duidelijke Soevereine over heel de schepping (Kol 1:16).

[4416 (prōtótokos) refereert naar "de allereerste in relatie tot anderen (die volgen)" – als met de uitstekende, verheerlijkte  Christus, de eeuwige Logos Die zelfbestaand leven bezit (Joh 5:26).]

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Christos00f:

Vertel eens, waarom liet Jezus in Mattheus en Marcus de eerste vier geboden van Mozes weg en  gaf er nog maar zes in plaats van tien? Waarom liet hij juist de geboden die over de relatie tussen God en mens gingen weg?  En in het verlengde hiervan, waarom gaf hij daarna zelfs nog maar 1 gebod? 

Hoe komt het dat christenen de mensen met dat Oude Testament en diens godsbeelden om de oren blijven slaan, en zelfs met elkaar oorlog voeren over bijvoorbeeld sabbat, voedsel en dergelijken, terwijl Jezus geheel  anders sprak?

Dat heeft alles te maken met gnosis. De kennisse des harten.  

 

Hoe je daarmee voor de wiki argumenteert begrijp ik niet. Want ook in deze hoofdstukken is er verder geen enkele indicatie voor de wiki en kan ik voor je aangehaalde verzen alleen maar dezelfde methodiek gebruiken, dat het naar het OT verwijst en niet naar de wiki verwijst. Mattheüs 22:29, 32, 40 verwijzen naar het OT niet naar de wiki. En anders moet je de verzen die je bedoelt citeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

Je kan dus wel zaken uit je duim blijven zuigen, maar als je dat doet op een theologisch georiënteerd forum, zoals deze discussie bewijst, ga je hard onderuit. 

Hard onderuit gaan is niet wat mij overkomt in mijn beleving, evenmin dat ik een sukkeltje ben, en de ingebrachte Bijbelteksten niet begrijp.

Wat mij meer opvalt is dat er weer helemaal niet over die ingebrachte teksten kan worden gesproken blijkbaar, want doodse stilte. Alsof je de vaccins en corona wil bespreken vanuit een ander standpunt dan de msm, en de teksten nepnieuws, complottheoriën of wappietaal is :-) 

2 werelden, waarvan de ene de ander niet begrijpen kan.

Nou, dag hoor.

2 minuten geleden zei Christos00f:
10 minuten geleden zei thom:

Maar wel in de mens.

De rijkdom van dat hele dikke oude testament met zijn godsbeelden en geboden lijkt sommige jongelingen veel aantrekkelijker.

Ja, de materie is gemakkelijker te vatten.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Christos00f:

Vertel eens, waarom liet Jezus in Mattheus en Marcus de eerste vier geboden van Mozes weg en  gaf er nog maar zes in plaats van tien? Waarom liet hij juist de geboden die over de relatie tussen God en mens gingen weg?  En in het verlengde hiervan, waarom gaf hij daarna zelfs nog maar 1 gebod? 

Hij gaf 1 gebod omdat de 10 geboden samengevat kunnen worden in dit gebod, eenmaal een paar geboden benoemd, bedoel Hij ze allemaal want deze zitten in elkaar verweven als 1 blok, het is een kennis die gekend kan worden door oprecht onderzoek.

Jakobus 2

10 Want wie de gehele wet zal houden, en in een zal struikelen, die is schuldig geworden aan alle.

11 Want Die gezegd heeft: Gij zult geen overspel doen, Die heeft ook gezegd: Gij zult niet doden. Indien gij nu geen overspel zult doen, maar zult doden, zo zijt gij een overtreder der wet geworden.

In deze wetenschap kun je één titel beschrijven uit de tien geboden en ze daar alle tien mee bedoelen. Jezus en de evangelisten wisten dit en hadden die kennis die nu gemist wordt.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:
21 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Jezus Christus als de Zoon hoefde niet wedergeboren te worden

Maar wel in de mens.

Jezus heeft er niet over gesproken dat Hij in de mens zou worden wedergeboren, maar Hij sprak wel over Zijn inwoning bij degenen die in Hem (zouden) geloven.

Johannes 14:23 NBG51
Jezus antwoordde en zeide tot hem: Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en Wij zullen tot hem komen en bij hem wonen.

Johannes 17:22-26 NBG51
22. En de heerlijkheid, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, opdat zij één zijn, gelijk Wij één zijn:
23. Ik in hen en Gij in Mij, dat zij volmaakt zijn tot één, opdat de wereld erkenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en dat Gij hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

26. en Ik heb hun uw naam bekend gemaakt en Ik zal hem bekend maken, opdat de liefde, waarmede Gij Mij liefgehad hebt, in hen zij en Ik in hen.

Efeziërs 3:14-17 NBG51
14. Om die reden buig ik mijn knieën voor de Vader,
15. naar wie alle geslacht in de hemelen en op de aarde genoemd wordt,
16. opdat Hij u geve, naar de rijkdom zijner heerlijkheid, met kracht gesterkt te worden door zijn Geest in de inwendige mens,
17. opdat Christus door het geloof in uw harten woning make. Geworteld en gegrond in de liefde,

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

Hij gaf 1 gebod omdat de 10 geboden samengevat kunnen worden in dit gebod, eenmaal een paar geboden benoemd, bedoel Hij ze allemaal want deze zitten in elkaar verweven als 1 blok, het is een kennis die gekend kan worden door oprecht onderzoek.

 

Dus hij laat exact de eerste vier weg in Mattheus en Lucas en hij zegt letterlijk dat je naaste liefhebben als jezelf exact gelijk is aan God liefhebben maar jij zegt “ach, hij bedoelde ze allemaal”.  Alsof er nooit een Mens op aarde kwam die de geheel Andere toonde.  
En het dan raar vinden dat je niet vat wat Thom met engelengeduld heeft herhaald. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Christos00f:

Dus hij laat exact de eerste vier weg in Mattheus en Lucas en hij zegt letterlijk dat je naaste liefhebben als jezelf exact gelijk is aan God liefhebben maar jij zegt “ach, hij bedoelde ze allemaal”.

Hij benoemd een gedeelte uit het grote gebod die niet gescheiden kan worden van zijn geheel ook dit werdt geleerd door Jezus.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Thinkfree:

Hij benoemd een gedeelte uit het grote gebod die niet gescheiden kan worden van zijn geheel ook dit werdt geleerd door Jezus.

 

Als God van eeuwigheid dezelfde is, dan kiezen de orthodoxen voor de Oud Testamentische God en anderen zien in dat alleen Jezus die God liet zien die van eeuwigheid dezelfde is en dat die door de meesten in het Oude Testament nog niet begrepen werd.  En daarmee laten ze al die onzinnige strijd en mini geloofsoorlogen achter zich. Maar blijf gerust proberen die rijkdom door die naald te proppen. Want overgave aan de Levende, poeh, eng zeg.

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Ricky Tjin:
Citaat
56 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Jezus Christus als de Zoon hoefde niet wedergeboren te worden

Maar wel in de mens.

Jezus heeft er niet over gesproken dat Hij in de mens zou worden wedergeboren, maar Hij sprak wel over Zijn inwoning bij degenen die in Hem (zouden) geloven.

Wanneer ik 1 Joh. 5 lees, kan ik niets anders concluderen.

1 Een iegelijk, die gelooft, dat Jezus is de Christus, die is uit God geboren; en een iegelijk, die liefheeft Dengene, Die geboren heeft, die heeft ook lief dengene, die uit Hem geboren is.

2 Hieraan kennen wij, dat wij de kinderen Gods liefhebben, wanneer wij God liefhebben, en Zijn geboden bewaren.

3 Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.

4 Want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwint, namelijk ons geloof.

5 Wie is het, die de wereld overwint, dan die gelooft, dat Jezus is de Zoon van God?

11 En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.

12 Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

Rom. 10

8 Maar wat zegt zij? Nabij u is het Woord, in uw mond en in uw hart. Dit is het Woord des geloofs, hetwelk wij prediken.

9 Namelijk, indien gij met uw mond zult belijden den Heere Jezus, en met uw hart geloven, dat God Hem uit de doden opgewekt heeft, zo zult gij zalig worden.

10 Want met het hart gelooft men ter rechtvaardigheid en met den mond belijdt men ter zaligheid.

Joh. 1

 

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Christos00f:

Als God van eeuwigheid dezelfde is, dan kiezen de orthodoxen voor de Oud Testamentische God en anderen zien in dat alleen Jezus die God liet zien die van eeuwigheid dezelfde is en dat die door de meesten in het Oude Testament nog niet begrepen werd.  En daarmee laten ze al die onzinnige strijd en mini geloofsoorlog achter zich. Maar blijf gerust proberen die rijkdom door die naald te proppen. Want overgave aan de Levende, poeh, eng zeg.

Het komt erop neer dat jullie het ot demoniseren terwijl dit helemaal niet waar is. Integendeel zegt het nt juist het tegenovergestelde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Christos00f:

Als God van eeuwigheid dezelfde is, dan kiezen de orthodoxen voor de Oud Testamentische God en anderen zien in dat alleen Jezus die God liet zien die van eeuwigheid dezelfde is en dat die door de meesten in het Oude Testament nog niet begrepen werd.  En daarmee laten ze al die onzinnige strijd achter zich. Maar blijf gerust proberen die rijkdom door die naald te proppen.

De kern is door de gehele bijbel hetzelfde 

 

 

 

Jezus is de God van het o.t en het n.t

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Jezus heeft er niet over gesproken dat Hij in de mens zou worden wedergeboren, maar Hij sprak wel over Zijn inwoning bij degenen die in Hem (zouden) geloven.

En dit lees ik ook in 1 Kor. 15, waarin de eersteling Christus (..) het Leven is, de Verlosser, die uiteindelijk opgaat in de Vader.

1 Kor. 15sv

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

29 Anders, wat zullen zij doen, die voor de doden gedoopt worden, indien de doden ganselijk niet opgewekt worden? Waarom worden zij voor de doden ook gedoopt?

30 Waarom zijn ook wij alle ure in gevaar?

31 Ik sterf alle dagen, hetwelk ik betuig bij onzen roem, dien ik heb in Christus Jezus, onzen Heere.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het NT spreekt met vele monden, niet met een mond, hetzelfde geldt voor het OT. Het primitievere godsbeeld, dat feitelijk niet diep genoeg reikt (de relatie tussen God en schepping niet goed genoeg doorgrondt), overheerst nog in het OT.

Dat er toch nog in het NT op het OT wordt teruggegrepen door bepaalde schrijvers komt omdat een deel van hen nog niet los gekomen was van de oude manier van denken en nog (onterecht) absoluut ontzag voelde voor de oude joodse teksten en er dus op terug ging grijpen om de eigen schrijfsels schijnbaar meer gewicht te geven.

Wat mij betreft hebben deze NT-schrijvers het niveau van het NT daarmee omlaag gehaald. Al was dat toch al niet bijster hoog vergeleken met de ideologie van Jezus zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Christos00f:

Ja nou. De kindertjes die door Jezus op de rotsen te pletter werden geslagen zijn onderhand niet meer te tellen. 🙄

Dat zijn nog relatief zachtzinnige gebeurtenissen in vergelijking met het eindoordeel dat komen zal en waarbij vele mensen een nog veel verschrikkelijker lot staat te wachten. Dit eindoordeel is Jezus gegeven en zal door Hem ten uitvoer worden gebracht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Christos00f:

Ja nou. De kindertjes die door Jezus op de rotsen te pletter werden geslagen zijn onderhand niet meer te tellen. 🙄

Als je Jezus wilt beledigen en verloochenen dat mag je dat zelf weten. God heeft een ieder een vrije wil gegeven, maar een ieder zal wel rekenschap moeten afleggen op de dag van het oordeel, voor de woorden die hij/zij gesproken heeft.

Matteüs 12:36-37 NBG51
Jezus zei:
36. Maar Ik zeg u: Van elk ijdel woord, dat de mensen zullen spreken, zullen zij rekenschap geven op de dag des oordeels,
37. want naar uw woorden zult gij gerechtvaardigd worden, en naar uw woorden zult gij veroordeeld worden.

Matteüs 10:32-33 NBG51
Jezus zei:
32. Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is;
33. maar al wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal ook Ik verloochenen voor mijn Vader, die in de hemelen is.

Lucas 12:8-10 NBG51
Jezus zei:
8. Ik zeg u: Een ieder, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods;
9. maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.
10. En een ieder, die een woord zal spreken tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar wie tegen de heilige Geest zal lasteren, het zal hem niet vergeven worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Matteüs 12:36-37 NBG51
Jezus zei:
36. Maar Ik zeg u: Van elk ijdel woord, dat de mensen zullen spreken, zullen zij rekenschap geven op de dag des oordeels,
37. want naar uw woorden zult gij gerechtvaardigd worden, en naar uw woorden zult gij veroordeeld worden.

Matteüs 10:32-33 NBG51
Jezus zei:
32. Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is;
33. maar al wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal ook Ik verloochenen voor mijn Vader, die in de hemelen is.

Lucas 12:8-10 NBG51
Jezus zei:
8. Ik zeg u: Een ieder, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook de Zoon des mensen belijden voor de engelen Gods;
9. maar wie Mij verloochenen zal voor de mensen, die zal verloochend worden voor de engelen Gods.
10. En een ieder, die een woord zal spreken tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar wie tegen de heilige Geest zal lasteren, het zal hem niet vergeven worden.

Nou, Hem belijden voor de mensen, is uit het hart dat het geloof heeft.

Hem verloochenen, is de Zoon ontkennen.

10 uur geleden zei thom:

5 Wie is het, die de wereld overwint, dan die gelooft, dat Jezus is de Zoon van God?

11 En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.

12 Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zoon van God niet heeft, die heeft het leven niet.

Maar kan hierover gesproken worden met de dogmatisch ingestelde mens, die meent dat de Zoon alleen bij de Vader zit in Zijn troon..  en wij moeten het hier maar rooien met z'n allen?

De Zoon in de mens? De mens gelijk aan Jezus worden?

''Wordt volmaakt zoals uw Vader in de hemelen volmaakt is''

Godslastering? :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Christos00f:

Ja nou. De kindertjes die door Jezus op de rotsen te pletter werden geslagen zijn onderhand niet meer te tellen. 🙄

Je schrijft hier op een christelijk forum. Dat betekent concreet dat hier regels gelden. De regels die hier gelden zijn verwoord in de FAQ. De regels zijn bedoeld om een ieder te helpen respectvol met elkaar te discussiëren en vormen dus als zodanig een kader waarbinnen de christen zich veilig kan bewegen.

Die regels kun je zien als de wet die hier geldt; zolang je je daar aan houdt ben je volledig vrij, maar zodra je buiten de kaders gaat treedt de wet in werking en volgen eventueel sancties. De regels staan boven de discussies en kunnen dus zelf in het forum nooit ter discussie staan.

In jullie gesprekken stellen jullie impliciet maar bewust voortdurend de regels ter discussie en overtreden deze waar jullie maar kunnen. Daardoor neemt de veiligheid binnen het forum af en dit is ontoelaatbaar.

Dat effect wordt nog versterkt als je drogredenen gaat formuleren die, mijn inziens, slechts zijn bedoeld om te kwetsen en eerlijke discussies te ontlopen of te ondermijnen. Een voorbeeld hiervan is het citaat hierboven;  specifiek een drogreden waarin je niet alleen de regels van dit forum met voeten treedt, maar ook met het doel om te kwetsen.

Aangezien deze overtredingen van zowel jou als van @thom structureel blijken, verzend ik een kopie van dit bericht aan @Trajecto (in verband met het op dit moment ontbreken van een moderator), met het verzoek actie te ondernemen.

NB: De regels die op dit forum niet bediscussieerd kunnen worden zijn onder andere de volgende:

  • Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en van de aarde. 
  • En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heer,
  • enz.

We geloven dus in één God en in één Heer en niet in meerdere Goden of Heren. Dit staat dus niet ter discussie en dient altijd te worden gerespecteerd, zodat anderen zich veilig op dit forum kunnen blijven bewegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid