Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Aangezien deze overtredingen van zowel jou als van @thom structureel blijken,

Hallo.. je wordt wel erg machts-dominant in je spelletje Jurriën...

2 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

NB: De regels die op dit forum niet bediscussieerd kunnen worden zijn onder andere de volgende:

  • Ik geloof in God de Vader, de Almachtige, Schepper van de hemel en van de aarde. 
  • En in Jezus Christus, Zijn eniggeboren Zoon, onze Heer,
  • enz.

We geloven dus in één God en in één Heer en niet in meerdere Goden of Heren. Dit staat dus niet ter discussie en dient altijd te worden gerespecteerd, zodat anderen zich veilig op dit forum kunnen blijven bewegen.

..vanuit je nestje van regeltjes.

Maar over de werkelijke praktijk van die regeltjes, kan er geen woord met je gewisseld worden. 

Over verloochenen van de Zoon gesproken.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De gnostische Jezus is bewezen niet de ware historische Jezus. Wetenschappelijk gezien worden die geschriften gewoon als knip en plakwerk gezien, waar weinig historisch aan is. Het scheppingsverhaal i

De bijbel ansich wordt al betwist over wat Hij nu exact gezegd heeft. De originele versies van de evangeliën hebben we niet meer. We moeten het van kopieën hebben waarin ook duidelijk op te maken valt

Thuis heb ik wel wat buiten de bijbel, maar dat idee van een Demiurg past totaal niet binnen openbaarde waarheden en voldoet niet aan het bijbelse beeld van Jezus. Het is gewoon een andere Jezus dan w

5 uur geleden zei zendeling:

Het NT spreekt met vele monden, niet met een mond, hetzelfde geldt voor het OT.

Dat komt omdat het NT als zodanig niet is geschreven, maar samengeteld uit reed bestaande boeken en schrijfsels.

5 uur geleden zei zendeling:

Het primitievere godsbeeld, dat feitelijk niet diep genoeg reikt (de relatie tussen God en schepping niet goed genoeg doorgrondt), overheerst nog in het OT.

Wat bedoel je precies met 'het doorgrondt de relatie tussen God en de schepping niet goed genoeg' ? 
En waarop rep je over een schepping, jij was het toch die er steeds op wijst dat mensen de Bijbel niet letterlijk moeten nemen, maar de filosofische achtergrond moeten doorgronden? 
 

 

5 uur geleden zei zendeling:

Dat er toch nog in het NT op het OT wordt teruggegrepen door bepaalde schrijvers komt omdat een deel van hen nog niet los gekomen was van de oude manier van denken en nog (onterecht) absoluut ontzag voelde voor de oude joodse teksten en er dus op terug ging grijpen om de eigen schrijfsels schijnbaar meer gewicht te geven.

Nee, dat komt simpelweg omdat de schrijvers van de teksten in het NT (en ook de andere teksten uit die tijd, die niet in het NT zijn opgenomen) nu eenmaal in de Joodse cultuur zijn opgevoed. En dus ontzag hadden voor de oude Joodse teksten.

5 uur geleden zei zendeling:

Wat mij betreft hebben deze NT-schrijvers het niveau van het NT daarmee omlaag gehaald. Al was dat toch al niet bijster hoog vergeleken met de ideologie van Jezus zelf.

Niveau omlaag? Je kunt het niet vergelijken met de ideologie van Jezus zelf, want we weten helemaal niets van een ideologie van Jezus zelf. Voor zover bekend heet Jezus zelf helemaal niets geschreven, dus komt het nogal vreemd over dat je doet alsof dat wel het geval is. Je bent in het wilde weg aan het fantaseren en daarmee breng je het niveau van je schrijfsels omlaag. 

30 minuten geleden zei Ricky Tjin:

God heeft een ieder een vrije wil gegeven, maar een ieder zal wel rekenschap moeten afleggen op de dag van het oordeel, voor de woorden die hij/zij gesproken heeft.

Dan mag ik hopen dat hij zijn antwoorden op mijn vragen goed heeft voorbereid. Dit ia niet beledigend bedoeld, maar als je het over een vrije wil hebt, werkt dat dus wel zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Aangezien deze overtredingen van zowel jou als van @thom structureel blijken,

Hallo.. je wordt wel erg machts-dominant in je spelletje Jurriën...

@Jurriën Sr. stelt gewoon zijn conclusie op basis van de regels van dit forum. :=

1 Korinthiërs 1:27 NBG51
. . . wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen, en wat voor de wereld zwak is, heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen;

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei thom:

Jezus is de God van het o.t en het n.t

Nee, dat is niet correct. Jezus Christus is niet de God van het oude - en nieuwe testament.

  • Jezus maakt als persoon deel uit van de drie-eenheid als Zoon; 
  • de Vader maakt als persoon deel van de drie-eenheid als de Vader en
  • de heilige Geest maakt als persoon deel uit van de drie-eenheid als de Geest.
  • Samen vormen ze de Godheid.

Overigens wil ik je er op wijzen dat het oude - en nieuwe testament eigenlijk niet bestaat; er is in feite sprake van één complete christelijke Bijbel, waarin sprake is van een oud - en een nieuw verbond, met als scharnierpunt: Jezus Christus.

33 minuten geleden zei thom:

Ja nou. De kindertjes die door Jezus op de rotsen te pletter werden geslagen zijn onderhand niet meer te tellen.

Dit is een bewuste provocatie en een drogreden.

Je begrijpt het nog altijd niet, Thom. Er zijn zaken hier op dit forum (de regels) die niet ter discussie staan. Wat niet inhoudt dat je er geen vragen over kan stellen. Maar je moet begrijpen dat de antwoorden die je dan krijgt, juist zijn afgeleid van de  regels (uitgangspunten) die zijn vastgesteld.

Een voorbeeld uit het dagelijks leven:

De wet zegt dat je niet door rood mag rijden. Nu kun je het daar niet mee eens zijn en dat toch doen; je krijgt dan een bon (als je gepakt wordt).

Wat je echter ook kan doen is vragen naar het Wie/Wat/Hoe/Waarom enz. van de regel. Dan krijg je zinvolle discussies. De regel blijft echter van kracht, of je nu een bevredigend antwoord krijgt op je vraag of niet.

Wat je ook kan doen is ontheffing aanvragen (je bent een ziekenauto met geactiveerd zwaailicht, of zo). Maar in het geval van de forumregels heeft dat mijn inziens geen zin. Je zult ze dus, omwille van de ander, moeten blijven gehoorzamen zolang je van dit forum een actief lid wilt zijn. Daar ben je mee akkoord gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

 

Best een discussie-item.

Laat maar Thom. Het standaard orthodoxe antwoord is voorgeschreven en wie zelf nadenkt moet een mondkapje voor.   De God van het orhodoxe godsbeeld, die volgens de geschriften het werken en het willen in de mensen bewerkt, was niet in staat de mensen te inspireren hun kinderen op andere wijze op te voeden.Ze moesten ze maar te pletter slaan tegen de rotsen omdat die God een volk nodig had.  En ieder mens die oppert dat zo’n godsbeeld overeenkomt met de mensenmoordenaar vanaf den beginne, de duivel, die zich voordoet als het licht, moet een mondkapje voor, want daar kunnen de tere kinderzieltjes niet tegen.   En de naam van God behoeft kennelijk geen heiliging, geen reiniging, want de mensen van het Oude Testament, die wisten het zo goed, die zijn heilig en wat zij opschreven is de waarheid en de rest is fake news. En Christus mag zich tevreden stellen met een  bijrolletje in de kerststal. En hij stierf voor onze zonden, dus er is geen enkele reden ons denken te vernieuwen. Het is allemaal voor elkaar.

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Christos00f:

Laat maar Thom. Het standaard orthodoxe antwoord is voorgeschreven en wie zelf nadenkt moet een mondkapje voor.   De God van het orhodoxe godsbeeld, die volgens de geschriften het werken en het willen in de mensen bewerkt, was niet in staat de mensen te inspireren hun kinderen op andere wijze op te voeden.Ze moesten ze maar te pletter slaan tegen de rotsen omdat die God een volk nodig had.  En ieder mens die oppert dat zo’n godsbeeld overeenkomt met de mensenmoordenaar vanaf den beginne, de duivel, moet een mondkapje voor, want daar kunnen de tere kinderzieltjes niet tegen. 

Mag ik daaruit concluderen dat je dus het forum verlaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jurriën Sr.:
1 uur geleden zei thom:

Jezus is de God van het o.t en het n.t

Nee, dat is niet correct. Jezus Christus is niet de God van het oude - en nieuwe testament.

  • Jezus maakt als persoon deel uit van de drie-eenheid als Zoon; 
  • de Vader maakt als persoon deel van de drie-eenheid als de Vader en
  • de heilige Geest maakt als persoon deel uit van de drie-eenheid als de Geest.
  • Samen vormen ze de Godheid.

Overigens wil ik je er op wijzen dat het oude - en nieuwe testament eigenlijk niet bestaat; er is in feite sprake van één complete christelijke Bijbel, waarin sprake is van een oud - en een nieuw verbond, met als scharnierpunt: Jezus Christus.

1 uur geleden zei thom:

Ja nou. De kindertjes die door Jezus op de rotsen te pletter werden geslagen zijn onderhand niet meer te tellen.

Dit is een bewuste provocatie en een drogreden.

Wanneer deze opmerking over de kindermoord, gezien wordt als een mogelijke reactie op de niet correcte opmerking van een ander.. wie ben jij om dan maatstaven toe te passen op de ene, en niets zegt over de ander. Ja nu, omdat we er rustig over praten.

Het willen vastleggen van uitspraken door de mond te willen snoeren van iedereen die het niet ziet zoals jij, vanuit vastgelegde ''normen'', dan heb jij een probleem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Mag ik daaruit concluderen dat je dus het forum verlaat?

Nee, jammer hè.  Ik leer veel en geniet van de bijdragen van de ruimer denkenden en soms zelfs van orthodoxen. Als de ruimdenkenden er niet waren geweest was het christendom in mijn ogen ten dode opgeschreven geweest. Zoals in Openbaring 17. Maar zo ver is het nog niet gelukkig.

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Een voorbeeld uit het dagelijks leven:

De wet zegt dat je niet door rood mag rijden. Nu kun je het daar niet mee eens zijn en dat toch doen; je krijgt dan een bon (als je gepakt wordt).

Wat je echter ook kan doen is vragen naar het Wie/Wat/Hoe/Waarom enz. van de regel. Dan krijg je zinvolle discussies. De regel blijft echter van kracht, of je nu een bevredigend antwoord krijgt op je vraag of niet.

Wat je ook kan doen is ontheffing aanvragen (je bent een ziekenauto met geactiveerd zwaailicht, of zo). Maar in het geval van de forumregels heeft dat mijn inziens geen zin. Je zult ze dus, omwille van de ander, moeten blijven gehoorzamen zolang je van dit forum een actief lid wilt zijn. Daar ben je mee akkoord gegaan.

We hebben het hier over geestelijke zaken Jurriën, en niet over de letter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Ricky Tjin:

1 Korinthiërs 1:27 NBG51
. . . wat voor de wereld dwaas is, heeft God uitverkoren om de wijzen te beschamen, en wat voor de wereld zwak is, heeft God uitverkoren om wat sterk is te beschamen;

25 Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen; en het zwakke Gods is sterker dan de mensen.

26 Want gij ziet uw roeping, broeders, dat gij niet vele wijzen zijt naar het vlees, niet vele machtigen, niet vele edelen.

27 Maar het dwaze der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou; en het zwakke der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij het sterke zou beschamen;

28 En het onedele der wereld, en het verachte heeft God uitverkoren, en hetgeen niets is, opdat Hij hetgeen iets is, te niet zou maken;

29 Opdat geen vlees zou roemen voor Hem.

30 Maar uit Hem zijt gij in Christus Jezus, Die ons geworden is wijsheid van God, en rechtvaardigheid, en heiligmaking, en verlossing;

31 Opdat het zij, gelijk geschreven is: Die roemt, roeme in den Heere.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Het willen vastleggen van uitspraken door de mond te willen snoeren van iedereen die het niet ziet zoals jij, vanuit vastgelegde ''normen'', dan heb jij een probleem. 

Het gaat niet om mijn visie; die is volkomen irrelevant. Ik denk wel dat het forum gebaat is bij een strenger lik-op-stuk beleid op grond van de toch wel eenvoudige uitgangspunten. Wat jij steeds wil horen is een mening over de 'wet' die hier geldt.

Maar besef wel, "dat de forumregels goed zijn, indien iemand ze wettig toepast, wel wetend, dat de forumregels niet gesteld zijn voor degenen die zich er van harte aan houden, maar voor degenen die zich er niet aan willen onderwerpen en voor hen die ze voortdurend aanvechten" (vrij naar 1 Timotheus 1:8-9).

Ik bepaal de norm niet, maar wil me er wel aan houden. Dat wil jij persé niet. Dus wie heeft er nu een probleem, bijdehandje?

16 minuten geleden zei Christos00f:

Nee, jammer hè.  Ik leer veel en geniet van de bijdragen van de ruimer denkenden en soms zelfs van orthodoxen. 

Dat mag. Van harte welkom. Maar dan ben je wel verplicht je aan de regels te houden. We houden je in de gaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
38 minuten geleden zei thom:

Het willen vastleggen van uitspraken door de mond te willen snoeren van iedereen die het niet ziet zoals jij, vanuit vastgelegde ''normen'', dan heb jij een probleem. 

Het gaat niet om mijn visie; die is volkomen irrelevant. Ik denk wel

 

21 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik bepaal de norm niet, maar wil me er wel aan houden. Dat wil jij persé niet. Dus wie heeft er nu een probleem, bijdehandje?

Ik heb geen probleem, en meen ook dat ik mij aan de normen hou, maar zie wel dat er veel problemen gemaakt worden.

21 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

We houden je in de gaten.

🤨

45 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
1 uur geleden zei thom:

Jezus is de God van het o.t en het n.t

Nee, dat is niet correct. Jezus Christus is niet de God van het oude - en nieuwe testament.

  • Jezus maakt als persoon deel uit van de drie-eenheid als Zoon; 
  • de Vader maakt als persoon deel van de drie-eenheid als de Vader en
  • de heilige Geest maakt als persoon deel uit van de drie-eenheid als de Geest.
  • Samen vormen ze de Godheid.

En als de Zoon in de mens is?

Of is dat Godslastering.

En hieronder een tekst, dat zowel een inkijk geeft over de Zoon, als over ''het brood uit de hemel'' van het OT en het NT.

Joh. 6sv

28 Zij zeiden dan tot Hem: Wat zullen wij doen, opdat wij de werken Gods mogen werken?

29 Jezus antwoordde en zeide tot hen: Dit is het werk Gods, dat gij gelooft in Hem, Dien Hij gezonden heeft.

30 Zij zeiden dan tot Hem: Wat teken doet Gij dan, opdat wij het mogen zien, en U geloven? Wat werkt Gij?

31 Onze vaders hebben het Manna gegeten in de woestijn; gelijk geschreven is: Hij gaf hun het brood uit den hemel te eten.

32 Jezus dan zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Mozes heeft u niet gegeven het brood uit den hemel; maar Mijn Vader geeft u dat ware Brood uit den hemel.

33 Want het Brood Gods is Hij, Die uit den hemel nederdaalt, en Die der wereld het leven geeft.

34 Zij zeiden dan tot Hem: Heere, geef ons altijd dit Brood.

35 En Jezus zeide tot hen: Ik ben het Brood des levens; die tot Mij komt, zal geenszins hongeren, en die in Mij gelooft, zal nimmermeer dorsten.

36 Maar Ik heb u gezegd, dat gij Mij ook gezien hebt, en gij gelooft niet.

37 Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.

38 Want Ik ben uit den hemel nedergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar den wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft.

39 En dit is de wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft, dat al wat Hij Mij gegeven heeft, Ik daaruit niet verlieze, maar hetzelve opwekke ten uitersten dage.

40 En dit is de wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft, dat een iegelijk, die den Zoon aanschouwt, en in Hem gelooft, het eeuwige leven hebbe; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei thom:

En als de Zoon in de mens is?

Of is dat Godslastering.

Jezus Christus de Zoon is in de mens, gelijk de mens in Hem is, die Hem heeft aangenomen en in Hem gelooft; het is dus wederzijds en onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Johannes 15:1-6
Jezus zei:
1. Ik ben de ware wijnstok en mijn Vader is de landman.
2. Elke rank aan Mij, die geen vrucht draagt, neemt Hij weg, en elke die wel vrucht draagt, snoeit Hij, opdat zij meer vrucht drage.
3. Gij zijt nu rein om het woord, dat Ik tot u gesproken heb; blijft in Mij, gelijk Ik in u.
4. Evenals de rank geen vrucht kan dragen uit zichzelf, als zij niet aan de wijnstok blijft, zo ook gij niet, indien gij in Mij niet blijft.
5. Ik ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.
6. Wie in Mij niet blijft, is buitengeworpen als de rank en is verdord, en men verzamelt ze en werpt ze in het vuur en zij worden verbrand.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ricky Tjin:
34 minuten geleden zei thom:

En als de Zoon in de mens is?

Of is dat Godslastering.

Jezus Christus de Zoon is in de mens, gelijk de mens in Hem is, die Hem heeft aangenomen en in Hem gelooft; het is dus wederzijds en onlosmakelijk met elkaar verbonden.

En zo zijn 'wij' door Hem in de Drie-eenheid.

En daarom gerechtvaardigd door het geloof, het geloof van Jezus Christus.

Die tekst van Joh. 6 geeft al aan;

37 minuten geleden zei thom:

39 En dit is de wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft, dat al wat Hij Mij gegeven heeft, Ik daaruit niet verlieze, maar hetzelve opwekke ten uitersten dage.

1 Kor. 15

44 Een natuurlijk lichaam wordt er gezaaid, een geestelijk lichaam wordt er opgewekt. Er is een natuurlijk lichaam, en er is een geestelijk lichaam.

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

 

Hij komt tot het Zijne.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei thom:
22 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
42 minuten geleden zei thom:

Het willen vastleggen van uitspraken door de mond te willen snoeren van iedereen die het niet ziet zoals jij, vanuit vastgelegde ''normen'', dan heb jij een probleem. 

Het gaat niet om mijn visie; die is volkomen irrelevant. Ik denk wel

Wat je hier doet is fout

. Maar jou niet vreemd, want zo ga je ook met de Bijbel om. Het komt je toch al wankele geloofwaardigheid niet ten goede. En voor de goodwill, die je tóch wel nodig hebt hier, is het in feite de doodssteek.

28 minuten geleden zei thom:
30 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik bepaal de norm niet, maar wil me er wel aan houden. Dat wil jij persé niet. Dus wie heeft er nu een probleem, bijdehandje?

 .... en meen ook dat ik mij aan de normen hou, maar zie wel dat er veel problemen gemaakt worden.

Dat eerste staat nu juist ter discussie; en het tweede is het resultaat van een gebrek aan inzicht dat de problemen voor een belangrijk deel door jou en jouw 'brothers in arms' wordt veroorzaakt.

Dat jullie zo vrijelijk kunnen (konden) doorwoekeren, komt door het algemene (en hopelijk tijdelijke) onvermogen jullie tot de orde te roepen. Ik denk echter dat een ban uiteindelijk de enige oplossing zal blijken.

39 minuten geleden zei thom:

En als de Zoon in de mens is?

Of is dat Godslastering.

Dat staat nu niet ter discussie (is dus een drogreden).

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Het komt je toch al wankele geloofwaardigheid niet ten goede.

?

2 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

En voor de goodwill, die je tóch wel nodig hebt hier, is het in feite de doodssteek.

?

man man.. 

3 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
44 minuten geleden zei thom:

En als de Zoon in de mens is?

Of is dat Godslastering.

Dat staat nu niet ter discussie (is dus een drogreden).

Oh..oké.

Het stopt hier Jurriën, ik kom niet verder met je en doe niet mee met je stemmingmakerij.

5 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik denk echter dat een ban uiteindelijk de enige oplossing zal blijken.

Nou, wees eens dapper :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Ricky Tjin:
11 uur geleden zei thom:

En als de Zoon in de mens is?

Of is dat Godslastering.

Jezus Christus de Zoon is in de mens, ....

Wees nu wijzer, Ricky, je ziet aan de reactie van Thom op je bericht, dat hij de escape met beide handen aangrijpt, zodat hij het gesprek weer onder controle heeft. We waren zo op dreef. Nu geef je het initiatief weer uit handen.

Een van de eerste regels voor een goed debat is, bij het onderwerp blijven en je niet door drogredenaties laten weglokken. In feite verzwak je daarmee ook mijn inbreng. Die techniek heet: verdeel en heers. En dat beheersen deze lui als geen ander. We zijn soms veel te naïef als het gaat om het karakter van de opponent.

modbreak Trajecto: Ja ja, het is hier een arena waar het erom draait om met tactiek de eigen haan victorie te laten kraaien.,,(??) Nou nee, dat is niet de bedoeling. Niet meer doen, anders ga ik een waarschuwingspunt noteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jurriën Sr.:

Wees nu wijzer, Ricky, je ziet aan de reactie van Thom op je bericht, dat hij de escape met beide handen aangrijpt, zodat hij het gesprek weer onder controle heeft. We waren zo op dreef. Nu geef je het initiatief weer uit handen.

Een van de eerste regels voor een goed debat is, bij het onderwerp blijven en je niet door drogredenaties laten weglokken. In feite verzwak je daarmee ook mijn inbreng. Die techniek heet: verdeel en heers. En dat beheersen deze lui als geen ander. We zijn soms veel te naïef als het gaat om het karakter van de opponent.

Ik zal hier weer een melding over maken Jur. Misschien krijg jij wel een ban :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Ik zal hier weer een melding over maken Jur. Misschien krijg jij wel een ban

Ik dacht dat je het voor gezien hield? Erg consequent ben je ook niet.

En over meldingen gesproken; houd je nu zelfs de crew bezig met gebakken lucht? Of is dat dreigen, terwijl je ondertussen met de staart tussen de benen staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
15 minuten geleden zei thom:

Ik zal hier weer een melding over maken Jur. Misschien krijg jij wel een ban

Ik dacht dat je het voor gezien hield? Erg consequent ben je ook niet.

En over meldingen gesproken; houd je nu zelfs de crew bezig met gebakken lucht? Of is dat dreigen, terwijl je ondertussen met de staart tussen de benen staat?

Je reageert niet op inhoud, maar bent continu bezig stemming te maken en verdeeldheid te zaaien.

Over karaktertrekken gesproken.

Wanneer het tot innerlijke zaken komt, is het een drogreden.

Waar ben je bang voor? Dat je wereld instort?

Kortom, waar je een ander van beticht, is wat je eigen drijfveer is.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Jurriën Sr.:
31 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Jezus Christus de Zoon is in de mens, gelijk de mens in Hem is, die Hem heeft aangenomen en in Hem gelooft; het is dus wederzijds en onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Johannes 15:1-6

Wees nu wijzer, Ricky, je ziet aan de reactie van Thom op je bericht, dat hij de escape met beide handen aangrijpt, zodat hij het gesprek weer onder controle heeft. We waren zo op dreef. Nu geef je het initiatief weer uit handen.

Een van de eerste regels voor een goed debat is, bij het onderwerp blijven en je niet door drogredenaties laten weglokken. In feite verzwak je daarmee ook mijn inbreng. Die techniek heet: verdeel en heers. En dat beheersen deze lui als geen ander. We zijn soms veel te naïef als het gaat om het karakter van de opponent.

Dat Thom het steeds over "de Zoon in de mens" heeft is één van zijn rituelen die hij steeds weer naar voren schuift in de discussies. Het leek mij nu een goed moment om het aan de kaak te stellen dat het niet slechts de Zoon in de mens is, maar dat het onlosmakelijk gepaard gaat met in Jezus Christus de Zoon blijven, zoals de rank aan de wijnstok.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid