Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei thom:

Maar dan zie ik een rode lijn van doodmaken wat de Eeuwige toont.

De Eeuwige heeft al problemen met ongelovige die zijn profeten dood maken vroeg in het OT. Daarom stuurt hij profeten naar ze toe. Dat is juist de bedoeling van de profeten, om te getuigen van de Eeuwige. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De gnostische Jezus is bewezen niet de ware historische Jezus. Wetenschappelijk gezien worden die geschriften gewoon als knip en plakwerk gezien, waar weinig historisch aan is. Het scheppingsverhaal i

De bijbel ansich wordt al betwist over wat Hij nu exact gezegd heeft. De originele versies van de evangeliën hebben we niet meer. We moeten het van kopieën hebben waarin ook duidelijk op te maken valt

Thuis heb ik wel wat buiten de bijbel, maar dat idee van een Demiurg past totaal niet binnen openbaarde waarheden en voldoet niet aan het bijbelse beeld van Jezus. Het is gewoon een andere Jezus dan w

17 minuten geleden zei leren_schoen:
21 minuten geleden zei thom:

In een wereld van.. 

Het gaat om het openingsbericht. Hoe ga je zeggen van Nehemia 9:26 dat het een demiurg is? Dat is de Eeuwige waarvan je zegt dat het een demiurg is. En dat is de Eeuwige waarvan Jezus zegt in wiens naam hij komt. 

wiki

In de gnostiek wordt die vereenzelvigd met JHWH, de Hebreeuwse God van het Oude Testament. De demiurg is verantwoordelijk voor de schepping van de materiële wereld en de mens. Die schepping is in wezen een slechte nabootsing van de werkelijkheid van het pleroma. Vervolgens krijgt door een actie vanuit het pleroma, vaak maar niet altijd door Sophia, de mens een goddelijke vonk van de hoogste God ingeblazen. Die vonk zit echter gevangen in het lichamelijk omhulsel van de mens. Het is in die constructies ook altijd de bedoeling van de demiurg, dat die vonk daarin gevangen blijft. Deze mythologische constructies worden verhaald door een hervertelling en gnostische exegese van elementen uit het Bijbelboek Genesis.

In het orthodoxe christendom was het kwaad in de wereld een gevolg van de zondeval van de eerste mensen. In het gnostische christendom was de scheppergod, de demiurg, verantwoordelijk voor alle onheil. In de diverse gnostische stromingen kan de demiurg wel een wat andere hoedanigheid hebben. In het sethianisme was de demiurg een boosaardig wezen met slechte eigenschappen en kwade bedoelingen. In het valentinianisme is de demiurg niet een echt slecht of echt goed wezen. In de valentiniaanse constructies is de demiurg meer een dwaas, die nu eenmaal een rol heeft te spelen in het proces dat uiteindelijk moet leiden tot herstel van de breuk in het pleroma en de verlossing van de mensheid.

Je ziet al, vele meningen en stromingen die van alles beweren.

Waar ik het mee eens ben, is het cursief gedrukte, de scheppergod van de materiële wereld en de mens, in zijn hoedanigheid of natuur als gevolg van de hebzucht naar deze natuur. Als medeschepper, als een gevallen Licht in deze duisternis.

Zoals ik al schreef, het geeft een hoop duidelijkheid dit zo te zien, en waarom het NT zo belangrijk is waarin deze verschillende scheppingen aangetipt worden.

En belangrijker, dat de mens hieruit verlost kan worden.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei leren_schoen:
9 minuten geleden zei thom:

wiki

In de gnostiek wordt die vereenzelvigd met JHWH, de Hebreeuwse God van het Oude Testament. De demiurg is verantwoordelijk voor de schepping van de materiële wereld en de mens. 

Openbaring 4:11

8 En de vier dieren hadden elkeen voor zichzelven zes vleugelen rondom, en waren van binnen vol ogen; en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.

9 En wanneer de dieren heerlijkheid, en eer, en dankzegging gaven Hem, Die op den troon zat, Die in alle eeuwigheid leeft;

10 Zo vielen de vier en twintig ouderlingen voor Hem, Die op den troon zat, en aanbaden Hem, Die leeft in alle eeuwigheid, en wierpen hun kronen voor den troon, zeggende:

11 Gij Heere, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, en de eer, en de kracht; want Gij hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil zijn zij, en zijn zij geschapen.

Nou leren-schoen.. kijk om je heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

8 En de vier dieren hadden elkeen voor zichzelven zes vleugelen rondom, en waren van binnen vol ogen; en hebben geen rust dag en nacht, zeggende: Heilig, heilig, heilig is de Heere God, de Almachtige, Die was, en Die is, en Die komen zal.

9 En wanneer de dieren heerlijkheid, en eer, en dankzegging gaven Hem, Die op den troon zat, Die in alle eeuwigheid leeft;

10 Zo vielen de vier en twintig ouderlingen voor Hem, Die op den troon zat, en aanbaden Hem, Die leeft in alle eeuwigheid, en wierpen hun kronen voor den troon, zeggende:

11 Gij Heere, zijt waardig te ontvangen de heerlijkheid, en de eer, en de kracht; want Gij hebt alle dingen geschapen, en door Uw wil zijn zij, en zijn zij geschapen.

Nou leren-schoen.. kijk om je heen.

Kijk wat je van wiki citeert en kijk wat de bijbel zegt. Je zegt de demiurg is verantwoordelijk voor de creatie van de hemel en aarde en alles wat daar in is, en kijk wat Openbaring 4:11 zegt. Je zegt dus, van de Eeuwige, dat hij een demiurg is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei leren_schoen:

Kijk wat je van wiki citeert en kijk wat de bijbel zegt. Je zegt de demiurg is verantwoordelijk voor de creatie van de hemel en aarde en alles wat daar in is, en kijk wat Openbaring 4:11 zegt. Je zegt dus, van de Eeuwige, dat hij een demiurg is.

Of... dat Openb. 4 de schepping beschrijft, die wij zijn in Hem.

Openb. 3 schrijft namelijk;

19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Of... dat Openb. 4 de schepping beschrijft, die wij zijn in Hem.

Openb. 3 schrijft namelijk;

19 Zo wie Ik liefheb, die bestraf en kastijd Ik; wees dan ijverig, en bekeer u.

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Openbaring 10:6 

Je bent nu voor alle verzen excuses aan het verzinnen. Ik zie niet hoe Openbaring 3:19-21 de uitgang van een demiurg excuseert? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

Het gaat om de neoplatonische uitgang van een demiurg, welke deel is van de gnostiek. Het gaat me alleen daarom. 

Oké? Eh... daar weet ik zelf niets van. Maar ik zie het belang van een antwoord, op die vraag specifiek, wel in. ;(

Nogmaals succes.

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei leren_schoen:

Je bent nu voor alle verzen excuses aan het verzinnen. Ik zie niet hoe Openbaring 3:19-21 de uitgang van een demiurg excuseert? 

Dat Die overwint, de Zoon, zoals 1 Kor, 15 aanhaalt, opgenomen wordt in het Al.

De uitgang (..) van een demiurg is de gevallen wereld, de ingang van het Koninkrijk, is de overgave aan de Zoon;

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Dat Die overwint, de Zoon, zoals 1 Kor, 15 aanhaalt, opgenomen wordt in het Al.

De uitgang (..) van een demiurg is de gevallen wereld, de ingang van het Koninkrijk, is de overgave aan de Zoon;

22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.

23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.

24 Daarna zal het einde zijn, wanneer Hij het Koninkrijk aan God en den Vader zal overgegeven hebben; wanneer Hij zal te niet gedaan hebben alle heerschappij, en alle macht en kracht.

25 Want Hij moet als Koning heersen, totdat Hij al de vijanden onder Zijn voeten zal gelegd hebben.

26 De laatste vijand, die te niet gedaan wordt, is de dood.

27 Want Hij heeft alle dingen Zijn voeten onderworpen. Doch wanneer Hij zegt, dat Hem alle dingen onderworpen zijn, zo is het openbaar, dat Hij uitgenomen wordt, Die Hem alle dingen onderworpen heeft.

28 En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien, Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.

 

Het gaat mij erom dat je zegt uit je citatie van wiki, dat de Eeuwige die de hemel en aarde gemaakt heeft een demiurg is. Maar Openbaring 4:11 en Openbaring 10:6 zeggen dat diegene die hemel en aarde gemaakt heeft de Eeuwige is. Je zegt dus feitelijk dat de vader van Jezus de demiurg is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei leren_schoen:

Het gaat mij erom dat je zegt uit je citatie van wiki, dat de Eeuwige die de hemel en aarde gemaakt heeft een demiurg is. Maar Openbaring 4:11 en Openbaring 10:6 zeggen dat diegene die hemel en aarde gemaakt heeft de Eeuwige is. Je zegt dus feitelijk dat de vader van Jezus de demiurg is. 

Ik zeg in feite, dat er 2 scheppingen zijn. De ene heeft het kwaad als heerser, de Satan, de andere is de Alomheerser, het Al, en wacht op de Thuiskomst van Zijn kinderen vanuit de gevallen schepping.

Wanneer het besef er is, dat wij in een gevallen wereld leven, een tijdelijke, een vergankelijke, een doelloze, dan zal de blik of het oor zich richten op de Roep van de Vader.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

Ik zeg in feite, dat er 2 scheppingen zijn. De ene heeft het kwaad als heerser, de Satan, de andere is de Alomheerser, het Al, en wacht op de Thuiskomst van Zijn kinderen vanuit de gevallen schepping.

Wanneer het besef er is, dat wij in een gevallen wereld leven, een tijdelijke, een vergankelijke, een doelloze, dan zal de blik of het oor zich richten op de Roep van de Vader.

 

Dit is iets anders. Als je met demiurg de satan (Job2:2) bedoelt. Maar de satan heeft niet de hemel en aarde gemaakt. En de satan is zeker niet de Eeuwige in het OT (Gen2:4) of het NT (Op4:11Op10:6)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Nou, dan zoek je verder als mijn uitleg niet genoeg is.

Succes ook van mij.

Je wenst mij succes terwijl je zegt dat de Eeuwige die de hemel en aarde gemaakt heeft en dit nog tot op het laatst citeert in wiki, een demiurg is. Ik wijs jullie gewoon op jullie grove fouten hier en op geloofsgesprek. Als jullie publiceren dat de Heer een demiurg is, dan mag daar toch kritiek op wezen. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei leren_schoen:
12 minuten geleden zei thom:

Nou, dan zoek je verder als mijn uitleg niet genoeg is.

Succes ook van mij.

Je wenst mij succes terwijl je zegt dat de Eeuwige die de hemel en aarde gemaakt heeft en dit nog tot op het laatst citeert in wiki, een demiurg is. Waarom wil je dan als theoloog pretenderen terwijl je dit soort dingen leert? 

Wat jij beweert moet je mij niet toeschrijven.

Wat ik beweer, moet je maar teruglezen.

En vooral Openbaring 3 de laatste verzen, die slaan op Openb. 4

En dat is de innerlijke Schepper, leren-schoen, en is de Schepping van de Universele Geest, de Ene, die 1 Kor. 15 in uitvoering heeft gebracht; de Heere uit de Hemel.

Dag.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei thom:

Wat jij beweert moet je mij niet toeschrijven.

Wat ik beweer, moet je maar teruglezen.

En vooral Openbaring 3 de laatste verzen, die slaan op Openb. 4

En dat is de innerlijke Schepper, leren-schoen, en is de Schepping van de Universele Geest, de Ene, die 1 Kor. 15 in uitvoering heeft gebracht; de Heere uit de Hemel.

Dag.

 

Ik veroordeel je niet ik zeg gewoon dat het niet klopt wat je zegt waarvoor je wiki citeert of als argument gebruikt en dat het perspectief uit de wiki niet klopt met de bijbel. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei leren_schoen:

Ik veroordeel je niet ik zeg gewoon dat het niet klopt wat je zegt waarvoor je wiki citeert of als argument gebruikt en dat het perspectief uit de wiki niet klopt met de bijbel. 

Je kan teruglezen wat ik gezegd heb, en dat deze schepping niet de Zijne is, maar een nood-orde, ontstaan uit de begeerte naar zichzelf en om God te evenaren. Dat werd ten uitvoer gebracht; een tijdelijke, met als heerser het kwaad, de gevallen Lucifer. 

Wanneer er staat dat wij alleen in Hem een nieuwe Schepping zijn, zoals Joh. 17, Rom. 8, 1 Kor. 15, Openb. 3 en 4 o. a. weergeven, dan is het nu een tijd van hoop en verwachting, het Licht in ons herboren wordt, en Zijn werk in ons kan uitvoeren door overgave van de bindingen van deze schepping.

Het verschil is er wel degelijk. Maar dat vind je geen argument want je wilt het woordje demiurg lezen als schepper in mijn woorden.

In mijn woorden kan je wel concluderen, dat deze schepping en zijn schepsels niet deugen in de ogen van de Allerhoogste, want anders is daar geen Verlosser nodig, geen verandering; Hij die uit het Licht tot de Zijnen komt, om ons te Verlossen.

Joh. 1

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

5 En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft hetzelve niet begrepen.

6 Er was een mens van God gezonden, wiens naam was Johannes.

7 Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.

8 Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.

9 Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een iegelijk mens, komende in de wereld.

10 Hij was in de wereld, en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend.

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12 Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn.

 

Rom. 8sv

16 Dezelve Geest getuigt met onzen geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeerfgenamen van Christus; zo wij anders met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods.

20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het der ijdelheid onderworpen heeft;

21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods.

22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe.

23 En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams.

 

Wil je dit niet zien, of vind je dit allemaal geen argument, dan wens ik je succes verder met onderzoeken hoe het wél zit.

Ik ben benieuwd naar je verhaal. En ook dat van Jurriën.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei leren_schoen:

Onzin. Maar je mag het best argumenteren waarom de demiurg volgens jou waar is, daarvoor is deze discussie geopend. 

Zo werkt het niet. Jij stelt dat het uitgangspunt van de gnostiek is, dat de schepper in het OT een kwaadaardige demiurg is. Dan is het aan jou om te laten zien waarop je die stelling baseert. Niet aan mij om het tegtegengestelde aan te tonen. 

Jouw argument dat 'ze hier op een ander forum een discussie over hebben' doet niet ter zake. Toon aan dat dit HET uitgangspunt van de gnostiek was. 

17 uur geleden zei leren_schoen:

Het gaat om de neoplatonische uitgang van een demiurg, welke deel is van de gnostiek. Het gaat me alleen daarom. 

Klinkt fraai, maar ik betwijfel of er iemand is die hier een touw aan vast kan knopen.

15 uur geleden zei leren_schoen:

Als jullie publiceren dat de Heer een demiurg is, dan mag daar toch kritiek op wezen. 

Dit topic ben je daar mee begonnen. Dan is het logisch dat mensen daar vragen over stellen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Zo werkt het niet. Jij stelt dat het uitgangspunt van de gnostiek is, dat de schepper in het OT een kwaadaardige demiurg is. Dan is het aan jou om te laten zien waarop je die stelling baseert. Niet aan mij om het tegtegengestelde aan te tonen. 

Jouw argument dat 'ze hier op een ander forum een discussie over hebben' doet niet ter zake. Toon aan dat dit HET uitgangspunt van de gnostiek was. 

Klinkt fraai, maar ik betwijfel of er iemand is die hier een touw aan vast kan knopen.

Dit topic ben je daar mee begonnen. Dan is het logisch dat mensen daar vragen over stellen. 

Het staat letterlijk op de wiki en hun theorie staat op geloofsgesprek. Zie de wiki. En deze wiki

Ik zeg alleen dat deze theorie niet klopt met de bijbel. Als je wilt mag je het beargumenteren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei thom:

Het verschil is er wel degelijk. Maar dat vind je geen argument want je wilt het woordje demiurg lezen als schepper in mijn woorden.

Je citeert eigenlijk alleen maar of Romeinen 8 of Johannes. Maar het is toch duidelijk je niet eens deze boeken compleet gelezen hebt. Je hebt waarschijnlijk niet eens het hele NT gelezen, terwijl het maar een driedaagse opdracht is. 

Als je wilt argumenteren voor de wiki, de theorie van plato, loop je in Johannes 1 al tegen obstakels aan in: 1:1-3, 17, 21, 46 zijn allemaal verzen die van het OT getuigen en niet van de wiki link. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei leren_schoen:

Als je wilt argumenteren voor de wiki, de theorie van plato, loop je in Johannes 1 al tegen obstakels aan in: 1:1-3, 17, 21, 46 zijn allemaal verzen die van het OT getuigen en niet van de wiki link. 

En wat dacht je van Johannes 3:14-15 in relatie tot 3:16. Als je de verwijzingen eenmaal ziet, verschijnen ze bijna vanzelf op elke bladzijde van het NT. Dat komt omdat dit nu eenmaal de bedoeling is van de Bijbel; de link aantonen die er is tussen Jezus Christus en de God die Zich al liet horen in Genesis 3:15.

Blijf Thom maar op de feiten drukken en laat je niet wegdrukken van jouw onderwerp. Sterkte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

En wat dacht je van Johannes 3:14-15 in relatie tot 3:16. Als je de verwijzingen eenmaal ziet, verschijnen ze bijna vanzelf op elke bladzijde van het NT. Dat komt omdat dit nu eenmaal de bedoeling is van de Bijbel; de link aantonen die er is tussen Jezus Christus en de God die Zich al liet horen in Genesis 3:15.

Blijf Thom maar op de feiten drukken en laat je niet wegdrukken van jouw onderwerp. Sterkte.

Ik zei al aan het begin van de discussie dat ik wel honderd voorbeelden kan prikken. We kunnen dit doen tot dat we het hele NT doorgenomen hebben, en dan zal je alsnog zien dat niks verwijst naar de theorie van Plato. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

En wat dacht je van Johannes 3:14-15 in relatie tot 3:16. Als je de verwijzingen eenmaal ziet, verschijnen ze bijna vanzelf op elke bladzijde van het NT. Dat komt omdat dit nu eenmaal de bedoeling is van de Bijbel; de link aantonen die er is tussen Jezus Christus en de God die Zich al liet horen in Genesis 3:15.

 

Ja nou. De kindertjes die door Jezus op de rotsen te pletter werden geslagen zijn onderhand niet meer te tellen. 🙄

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid