Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Christos00f:
10 minuten geleden zei thom:

 

Dankzij leren-schoen, die mij hierop wees :-) 

Ja mooi is dat.  Terwijl leren schoen Stefanus zelf niet gelooft.  Zo gaan die dingen vaak. 

Tja..  over de gegeven tekst wordt niet meer gerept, die het tegendeel blijkt te bevatten van de ingebrachte overtuiging.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 290
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

De gnostische Jezus is bewezen niet de ware historische Jezus. Wetenschappelijk gezien worden die geschriften gewoon als knip en plakwerk gezien, waar weinig historisch aan is. Het scheppingsverhaal i

De bijbel ansich wordt al betwist over wat Hij nu exact gezegd heeft. De originele versies van de evangeliën hebben we niet meer. We moeten het van kopieën hebben waarin ook duidelijk op te maken valt

Thuis heb ik wel wat buiten de bijbel, maar dat idee van een Demiurg past totaal niet binnen openbaarde waarheden en voldoet niet aan het bijbelse beeld van Jezus. Het is gewoon een andere Jezus dan w

Zojuist zei thom:

Tja..  over de gegeven tekst wordt niet meer gerept, die het tegendeel blijkt te bevatten van de ingebrachte overtuiging.

 

 

Ja. Het is alsof de Geest hem er eerst op wees, toen het niet landde inspireerde de Geest de tekst hier aan jou te geven, jij duidt hem vervolgens en  citeert de tekst erbij en toen landde ie bij mij. 😁

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei thom:

Wat in het OT staat, is volgens Handelingen 7, dat Mozes door een lagere God geleid werd. 

Je laat mij Handelingen 7 lezen, en daarin lees ik dus, dat het item; het beloofde Land zoeken, zowel eens door het volk Israël in de praktijk voorgedaan werd, maar later, door de wederkomst van Christus in de mens, het beloofde Land in de mens te vinden is.

Het is het verhaal van alle tijden, maar de Evolutie van de ziel; de bewustwording van de mens, die groeit, neemt toe, of is gemakkelijker in staat om tot het Licht te komen.

Nu, deze tijd, is de mogelijkheid om tot bewustwording te komen helemaal toegankelijk geworden, en vandaar dat de krachten van de duisternis helemaal uit het dak gaan; de tijd loopt ten einde dat de zielen zich voorbereiden konden. Er zijn steeds perioden van groei, ontwikkeling en daarbij tegenkrachten en -machten om dit te beletten.

Wat Mozes liet zien, liet Buddha zien, liet Jezus zien, lieten de Katharen zien, en nu.. zijn wij aan de beurt om het Koninkrijk te ontvangen, of Hem bewust te worden.

Stefanus rekende af met de starre Godheid van toen Die wetten en gebruiken invoerde, en plaatst de Allerhoogste, de Levende, in ons midden, wat Jezus ons toonde.

 

Je negeert natuurlijk de andere voorbeelden of je zegt 'tja'. Dat stefan een getuigenis aflegt van een demiurg is een buitengewoon bizarre conclusie. Zie vers 45.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Dat stefan een getuigenis aflegt van een demiurg is een buitengewoon bizarre conclusie.

45 Welken ook onze vaders ontvangen hebbende, met Jozua gebracht hebben in het land, dat de heidenen bezaten, die God verdreven heeft van het aangezicht onzer vaderen, tot de dagen van David toe;

46 Dewelke voor God genade gevonden heeft, en begeerd heeft te vinden een woonstede voor den God Jakobs.

47 En Salomo bouwde Hem een huis.

48 Maar de Allerhoogste woont niet in tempelen met handen gemaakt; gelijk de profeet zegt:

49 De hemel is Mij een troon, en de aarde een voetbank Mijner voeten. Hoedanig huis zult gij Mij bouwen, zegt de Heere, of welke is de plaats Mijner ruste?

50 Heeft niet Mijn hand al deze dingen gemaakt?

51 Gij hardnekkigen en onbesnedenen van hart en oren, gij wederstaat altijd den Heiligen Geest; gelijk uw vaders, alzo ook gij.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei thom:

45 Welken ook onze vaders ontvangen hebbende, met Jozua gebracht hebben in het land, dat de heidenen bezaten, die God verdreven heeft van het aangezicht onzer vaderen, tot de dagen van David toe;

46 Dewelke voor God genade gevonden heeft, en begeerd heeft te vinden een woonstede voor den God Jakobs.

47 En Salomo bouwde Hem een huis.

48 Maar de Allerhoogste woont niet in tempelen met handen gemaakt; gelijk de profeet zegt:

49 De hemel is Mij een troon, en de aarde een voetbank Mijner voeten. Hoedanig huis zult gij Mij bouwen, zegt de Heere, of welke is de plaats Mijner ruste?

50 Heeft niet Mijn hand al deze dingen gemaakt?

51 Gij hardnekkigen en onbesnedenen van hart en oren, gij wederstaat altijd den Heiligen Geest; gelijk uw vaders, alzo ook gij.

 

Vers 49 is uit het OT. Vers 50 is uit het OT. Je zegt tegelijkertijd dat het een demiurg is.

Jozua was een profeet. Jakob, David, Salomo. Uit het OT. Je zegt tegelijkertijd dat het een demiurg is.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei leren_schoen:

Vers 49 is uit het OT. Vers 50 is uit het OT. Je zegt tegelijkertijd dat het een demiurg is.

Jozua was een profeet. Jakob, David, Salomo. Uit het OT. Je zegt tegelijkertijd dat het een demiurg is.

Waar het om gaat, is dat Stefanus getuigt van de Allerhoogste aan een gehoor die God aanbidden, de God van Mozes;

11 Toen maakten zij mannen uit, die zeiden: Wij hebben hem horen spreken lasterlijke woorden tegen Mozes en God.

12 En zij beroerden het volk, en de ouderlingen en de Schriftgeleerden; en hem aanvallende grepen zij hem, en leidden hem voor den raad;

13 En stelden valse getuigen, die zeiden: Deze mens houdt niet op lasterlijke woorden te spreken tegen deze heilige plaats en de wet.

14 Want wij hebben hem horen zeggen, dat deze Jezus, de Nazarener, deze plaats zal verbreken, en dat Hij de zeden veranderen zal, die ons Mozes overgeleverd heeft.

15 En allen, die in den raad zaten, de ogen op hem houdende, zagen zijn aangezicht als het aangezicht eens engels.

 

En deze mannen waren zeer verheugd met het nieuws van de Allerhoogste, nodigde Stefanus uit na de getuigenis van Handelingen 7 en gingen samen met Stefanus dineren en prezen zijn inzicht.

En het was nog gezellig tot vroeg in de uurtjes.😳

 

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei thom:

Waar het om gaat,

is dat Stefanus getuigt van de Allerhoogste aan een gehoor die God aanbidden, de God van Mozes;

Waar het om gaat is het openingsbericht. 

Ik leg dit nog uit een aantal berichten terug toen ik zei zie het zo. En dan blijf je hetzelfde argument gebruiken, je zegt van een vers die verwijst naar Jesaja als argument dat het een demiurg is terwijl je wilt het zeggen dat het niet een demiurg is. Heel bizar en dan zeg je met de andere deelnemers dat je maar wat uit je duim zuigt, en zeg je alles op zijn tijd. Het enigste wat dit bewijst is dat je helemaal niet weet wat in het OT staat.

Ik had betere argumenten verwacht als ik zo al jullie berichten en claims lees. Maar het slaat helemaal nergens op.. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei leren_schoen:

Waar het om gaat is het openingsbericht. 

Ik leg dit nog uit een aantal berichten terug toen ik zei zie het zo. En dan blijf je hetzelfde argument gebruiken, je zegt van een vers die verwijst naar Jesaja als argument dat het een demiurg is terwijl je wilt het zeggen dat het niet een demiurg is. Heel bizar en dan zeg je met de andere deelnemers dat je maar wat uit je duim zuigt, en zeg je alles op zijn tijd. Het enigste wat dit bewijst is dat je helemaal niet weet wat in het OT staat.

Ik had betere argumenten verwacht als ik zo al jullie berichten en claims lees. Maar het slaat helemaal nergens op..

Kan jij mij uitleggen waarom de hogepriester, de Schriftgeleerden, de hoge raad die Stefanus ondervroegen over Mozes en God, hem stenigden omdat hij getuigde van de Allerhoogste?

Er zit degelijk verschil in, volgens de Joden, God van Mozes, en de God van Stefanus, om het zo maar even te beneoemen.

De hogepriester en aanverwanten meenden dat zijn getuigenis over de Allerhoogste die geen handgemaakte Tempel nodig had, Godslastering was. En Stefanus moest dat met dood bekopen.

Jij vroeg mij Handelingen 7 te lezen om verschil te ontdekken in God of Jezus die in het OT en NT de eeuwige en dezelfde is. En het NT uit het OT haalt, en het OT voortzetting van het NT, of zoiets. 

Ik lees de verschillen in Hand. 7 en merk op dat er iemand afgemaakt wordt, en niet de eerste of de laatste, omdat hij getuigt van de Allerhoogste. 

Welke God zet mensen aan om een ander om te brengen die de Ware Religie heeft ont-dekt en uitdraagt.. kun je je afvragen.

Ik heb wel het woord stammenGod geschreven, blijkbaar toen nodig en in uitvoering. Maar de stammen zijn verspreid over de wereld.

Het bewijs heb je mij gegeven, dat er onderscheid is, in de tekst die je mij gaf.

Blijkbaar niet naar jouw zin, en moet ik met betere argumenten komen, terwijl jij niet wil lezen wat ik lees?

Het NT heeft het Licht zelf in de mens ontstoken, de Weg ligt in onszelf, en niet in gebouwen of voorwerpen. De Tempel zijn wij, en in ons ligt de Weg tot het Al. Het Al van de Allerhoogste.

Ik laat het hierbij.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei thom:

Kan jij mij uitleggen waarom de hogepriester, de Schriftgeleerden, de hoge raad die Stefanus ondervroegen over Mozes en God, hem stenigden omdat hij getuigde van de Allerhoogste?

Er zit degelijk verschil in de God van Mozes, volgens de Joden dan, en de God van Stefanus, om het zo maar even te beneoemen.

De hogepriester en aanverwanten meenden dat het Godslastering was, en Stefanus moest dat met dood bekopen.

Jij vroeg mij Handelingen te lezen om verschil te ontdekken in God of Jezus die in het OT en NT de eeuwige en dezelfde is. En het NT uit het OT haalt, en het OT voortzetting van het NT, of zoiets. 

Ik lees verschillen in Hand. 7 en merk op dat iemand afgemaakt wordt, en niet de eerste of de laatste, omdat hij getuigt van de Allerhoogste. 

Welke God zet mensen aan om een ander om te brengen die de Ware heeft ont-dekt.. kun je je ook afvragen.

Ik heb wel het woord rassenGod geschreven.

Het bewijs heb je mij gegeven, dat er onderscheid is, in de tekst die je mij gaf.

Blijkbaar niet naar jouw zin, en moet ik met betere argumenten komen, terwijl jij niet wil lezen wat ik lees?

Ik laat het hierbij.

 

Je vraagt nu precies naar wat ik al uitgelegd heb waarom lees je niet even terug? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Nee, het staat er toch gewoon? :-) 

Stefanus haalt het aan, en merkt de verschillen.

Je argument daarvoor is vers 48 maar dat verwijst naar Jesaja 66:1-2, niet naar een demiurg. Dat de schriftgeleerden het niet eens zijn met stefanus betekent niet dat het OT niet waar is. En als dat je methodiek is voor de gnostiek hoe ga je dat weerleggen met andere voorbeeldsverzen uit het NT die verwijzen naar het OT?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei leren_schoen:
22 minuten geleden zei thom:

Nee, het staat er toch gewoon? :-) 

Stefanus haalt het aan, en merkt de verschillen.

Je argument daarvoor is vers 48 maar dat verwijst naar Jesaja 66:1-2, niet naar een demiurg. Dat de schriftgeleerden het niet eens zijn met stefanus betekent niet dat het OT niet waar is. En als dat je methodiek is voor de gnostiek hoe ga je dat weerleggen met andere voorbeeldsverzen uit het NT die verwijzen naar het OT?

Het OT is het OT, het NT is het NT. Stefanus is van het NT, en wordt vermoord door het OT.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Het OT is het OT, het NT is het NT. Stefanus is van het NT, en wordt vermoord door het OT.

Lees Stefanus zijn getuigenis, lees dan Nehemia 9:26. Profeten werden al gedood ver in het OT. Dus dat kan geen argument zijn.

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Stenigen!

Waarom zou ik iemand stenigen die de hele geschrift uit zijn hoofd kent 2-53? Maar als iemand niet getuigt van de geschrift en noemt het een demiurg dan is dat makkelijk onwaar aan te tonen. Jezus zegt hoor israël en jij zegt dat het een demiurg is terwijl je niks kan aantonen, koek-koek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei leren_schoen:

Jezus zegt hoor israël en jij zegt dat het een demiurg is terwijl je niks kan aantonen, koek-koek.

10 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Zijt gij een leraar van Israël, en weet gij deze dingen niet?

11 Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Wij spreken, wat Wij weten, en getuigen, wat Wij gezien hebben; en gijlieden neemt Onze getuigenis niet aan.

12 Indien Ik ulieden de aardse dingen gezegd heb, en gij niet gelooft, hoe zult gij geloven, indien Ik ulieden de hemelse zou zeggen?

13 En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is.

14 En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, alzo moet de Zoon des mensen verhoogd worden;

15 Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

 

Kruisig Hem!

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei leren_schoen:
22 minuten geleden zei thom:

Daarom lees ik graag het Johannes Evangelie, Romeinen, Kor. en Openbaring.

Daar heb ik meer dan genoeg aan.

Ik zou zeggen lees ook romeinen 16:26. Maar je hebt vast weer een andere uitleg. 

25 Hem nu, Die machtig is u te bevestigen, naar mijn Evangelie en de prediking van Jezus Christus, naar de openbaring der verborgenheid, die van de tijden der eeuwen verzwegen is geweest;

26 Maar nu geopenbaard is, en door de profetische Schriften, naar het bevel des eeuwigen Gods, tot gehoorzaamheid des geloofs, onder al de heidenen bekend is gemaakt;

27 Den zelven alleen wijzen God zij door Jezus Christus de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.

Profetische Schriften, door inzicht verkregen opgestelde vooruitzichten; Hij komt spoedig.

Dus voor mij kan het OT mij niet meer boeien. Maar ieder gaat zijn eigen weg hierin.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

 

 

 

7 minuten geleden zei thom:

25 Hem nu, Die machtig is u te bevestigen, naar mijn Evangelie en de prediking van Jezus Christus, naar de openbaring der verborgenheid, die van de tijden der eeuwen verzwegen is geweest;

26 Maar nu geopenbaard is, en door de profetische Schriften, naar het bevel des eeuwigen Gods, tot gehoorzaamheid des geloofs, onder al de heidenen bekend is gemaakt;

27 Den zelven alleen wijzen God zij door Jezus Christus de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.

Daar noemt Paulus de geschriften van de profeten als van de Eeuwige. Jij zegt dat het van een demiurg is. 

bewerkt door leren_schoen
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid