Spring naar bijdragen

Wees niet de jager, maar de prooi


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei sjako:
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Alleen maar willen regeren is een vorm van machtswellust en dat is niet goed.
Wie zegt er dat het verhaal letterijk is bedoeld en niet symbolisch ? 

Omdat dit thema in de hele Bijbel terugkomt.

Dat is niet waar. De 144.000 komen alleen in Openbaringen voor.  Daarvoor worden ze in de hele bijbel domweg niet genoemd. Er zijn passages waarvan de WTG zegt dat het over de 144.000 maar dat staat niet specifiek in de Bijbel.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat christenen graag jagen bewijst de geschiedenis.  Van kruistochten tot inquisitie.  Waarheid-zoekers welke zij 'ketters' noemen zijn eeuwenlang vervolgd.  Zoek op 'Katharen', dan weet je waar de te

Er hoeft niet gekissebist te worden, Jehovah is de schepper van de duisternis.  Staat allemaal keurig in de bijbel. De duisternis kan opgevat worden als 'zelfbewustzijn' en daarmee stond de mens

Het laatste stukje is het niets.  Maar de mens die alleen de vormen kent begrijpt het niets niet.  Die houdt vast aan de schaduwwereld.

28 minuten geleden zei Hopper:

Er hoeft niet gekissebist te worden, Jehovah is de schepper van de duisternis.  Staat allemaal keurig in de bijbel.

Het tegendeel wordt gezegd. Spreuken 9:10 Ontzag voor Jehovah is het begin van wijsheid en kennis van de Allerheiligste — dat is verstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:
5 minuten geleden zei thom:

Wat in de troon van de Vader zit, is Hij die het Al vertegenwoordigt.

En dat is Geest.

God is Geest.

Thom, je hebt het kennelijk over de christelijke God.  De Ene is geen Geest.  De Ene is onbewust omdat hij niets buiten zichzelf heeft om zich bewust van te zijn.

De Ene is zuivere Liefde welke nergens op gericht is, volmaakte egoloosheid.

Klopt, de Ene is zuivere Liefde. Liefde is.

Maar hoe omschrijft men God, al dan niet 'de christelijke'? De mooiste omschrijving vind ik; Het is een beweging en een rust.

Hoe kan de Liefde, God, de Vader, het Al, zich manifesteren in de mens als er geen beweging is, geen aantrekking, geen Roep, geen Woord, en dus geen re-actie vanuit de mens op de lokroep van de Liefde, het Leven.

Het Leven is een 'Vibratie', een in- en uitademen van de Schepper.

Datgene wat uiteindelijk opstaat in die Vibratie, is de Vrije Geest-Mens, Verlost van het vlees en bloed, de Heere uit de Hemel, zoals Paulus het omschrijft.

En doorheen Die mens, is het God Die zichzelf ziet. En het regeren is het Scheppen vanuit die Ene.

23 minuten geleden zei sjako:

Als je op een troon zit ga je regeren. Dit wordt enkel van de 144.000 gezegd. Als iedere Christen gaat regeren, over wie gaan ze dan regeren en wanneer?

Kan je regeren zien als dienen? Dan is diegene die God dient daar voor hen, die Hem willen dienen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

Klopt, de Ene is zuivere Liefde. Liefde is.

Maar hoe omschrijft men God, al dan niet 'de christelijke'? De mooiste omschrijving vind ik; Het is een beweging en een rust.

Hoe kan de Liefde, God, de Vader, het Al, zich manifesteren in de mens als er geen beweging is, geen aantrekking, geen Roep, geen Woord, en dus geen re-actie vanuit de mens op de lokroep van de Liefde, het Leven.

Het Leven is een 'Vibratie', een in- en uitademen van de Schepper.

Datgene wat uiteindelijk opstaat in die Vibratie, is de Vrije Geest-Mens, Verlost van het vlees en bloed, de Heere uit de Hemel, zoals Paulus het omschrijft.

En doorheen Die mens, is het God Die zichzelf ziet. En het regeren is het Scheppen vanuit die Ene.

Als de naam van de Ene gezegd zou kunnen worden dan zou het de Ene niet zijn.  Iedere omschrijving kan niet kloppen omdat het volkomen één is in zichzelf.  Beweging staat tegenover rust.  Zou ik de Ene tot beweging en rust benoemen dan begeef ik me in de polariteiten.  In polariteiten staat altijd het éne tegenover iets anders.

 

De Ene is de bestaansgrond in je zelf die gevonden wordt als je 'gestorven' bent.  Die kan niet als jager gevonden worden, maar alleen als prooi.  ( Vader, in uw handen beveel ik mijn geest.)

 

Zodat ná Golgotha duidelijk is dat je zelf een 'zijnde' bent, welke geëmaneerd is uit het Ene.  Als zijnde ben je hoewel eeuwig toch nog staande tegenover de vormen, de verschijnselen, het fysieke.

 

De Ene is een bron welke overstroomd maar toch nooit opdroogt.  Kan men de zonnestralen los zien van de Zon?  Zijn de zonnestralen niet levenbrengend zodra ze het aardoppervlakte beroeren?  Men gebruikt de metafoor van de Zon als verbeelding hoe het Ene existeert.

13 minuten geleden zei sjako:

Het tegendeel wordt gezegd. Spreuken 9:10 Ontzag voor Jehovah is het begin van wijsheid en kennis van de Allerheiligste — dat is verstand.

Ik dien de Heer van de Duisternis al jaren niet meer en het bevalt me prima.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:
23 minuten geleden zei thom:

Kan je regeren zien als dienen? Dan is diegene die God dient daar voor hen, die Hem willen dienen.

Nee, regeren.

Zittende ter rechterhand Gods; werkzaamheid van God. Geest.

Rom. 8 sv

1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.

2 Want de wet des Geestes des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.

3 Want hetgeen der wet onmogelijk was, dewijl zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid des zondigen vleses, en dat voor de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees.

En zo is de cirkel rond; wat de wereld overwonnen heeft, wordt in de Troon van de Vader opgenomen, en is ook de Dienaar, de Geest voor/van de Zoon in de mens. 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Je snapt blijkbaar niet dat dit soort uitspraken hier verboden zijn. Laatste waarschuwing.

Als ik hier gedwongen wordt in de christelijke leer, dan kun je me beter van het forum verwijderen.

Ik kniel niet voor afgoden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Hopper:

De Ene is een bron welke overstroomd maar toch nooit opdroogt.

Precies, zoals een rust. En de beweging. :-) 

8 minuten geleden zei Hopper:

Kan men de zonnestralen los zien van de Zon?  Zijn de zonnestralen niet levenbrengend zodra ze het aardoppervlakte beroeren?  Men gebruikt de metafoor van de Zon als verbeelding hoe het Ene existeert.

Mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-12-2020 om 12:44 zei Hopper:

Zolang de heer jouw herder is, ontbreekt het je idd aan niets.  Dan loop je nog braafjes achter de herder aan te sjokken.  Het laatste stukje zul je zelf moeten afleggen, dat is de verborgenis achter Golgotha.  Zonder vrienden, zonder God, zonder 'iets'.  Zodat ook 'niets' je niet langer zal ontbreken.  Het kennen in het ont-kennen.

En zo maak je uiteindelijk van het kernstuk van het Evangelie een Boeddhistisch principe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Dit wordt enkel van de 144.000 gezegd.

Door wie?

 

5 uur geleden zei sjako:

Als iedere Christen gaat regeren, over wie gaan ze dan regeren en wanneer?

Over God's schepping, samen met Jezus. Zodra het huidige tijdperk is afgesloten. De leer van het WTG is gewoon niet Bijbels en vrij gemakkelijk te weerleggen. Lees maar gewoon eens rustig wat er staat, zonder die gekleurde bril. Er wordt gesproken over 144.000 verzegelden (niet gezalfden) uit Israël op de aarde en een ontelbare menigte uit alle volkeren in de hemel, voor God's troon. Dit is exact het tegenovergestelde van wat het WTG leert.

4 uur geleden zei Hopper:

Als ik hier gedwongen wordt in de christelijke leer, dan kun je me beter van het forum verwijderen.

Ik kniel niet voor afgoden.

Ik weet niet of je het beseft maar dit is een christelijk forum. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:
4 uur geleden zei Hopper:

De Ene is een bron welke overstroomd maar toch nooit opdroogt.

Precies, zoals een rust. En de beweging.

Ook dit is lariekoek. Klinkt aardig (filosofisch), maar is volstrekte nonsens. Het overstromen van een bron, impliceert dat deze niet opdroogt; het kan niet tegelijkertijd plaatsvinden. En een rust impliceert enkel maar, dat er binnen datgeen wat in rust is, geen beweging plaatsvindt. Allebei heel logisch, maar verre van diepzinnig en zeker niet doordacht.

4 uur geleden zei thom:
4 uur geleden zei Hopper:

Kan men de zonnestralen los zien van de Zon?  Zijn de zonnestralen niet levenbrengend zodra ze het aardoppervlakte beroeren?  Men gebruikt de metafoor van de Zon als verbeelding hoe het Ene existeert.

Mooi.

Ik denk dat als ik een boek van Norman Vincent Peale neem, dat ik dan dezelfde nietszeggende nonsense tegenkom. Leuk als oppervlakkige oneliners in het café na een flink aantal biertjes, maar je wordt er geen steek wijzer van; daarna word je alsnog keihard geconfronteerd met de realiteit van het leven. Alleen zit je dan óók nog met een kater. En zelfs dat heeft niets meer te maken met jullie zo felbegeerde spiritualiteit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

En zo maak je uiteindelijk van het kernstuk van het Evangelie een Boeddhistisch principe.

Nee, dat is bezijden de waarheid.  Ik heb Jezus net een tandje hoger zitten dan de Boeddha.

De Boeddha gaf onderwijs om aan het lijden een einde te maken.   Jezus nam het lijden op zich.

19 minuten geleden zei Willempie:

 

Ik weet niet of je het beseft maar dit is een christelijk forum. 

Dat is mij bekend.  Maar ik beschouw de christelijke God als onwaar en dat communiceer ik ook duidelijk.  In het OT is God zelfs jaloers en heeft de duisternis geschapen.  Dat is gewoon terug te vinden in de bijbel.  Dus als ik blasfemie pleeg, dan is de bijbel een blasfemistisch boek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Willempie:

Over God's schepping, samen met Jezus. Zodra het huidige tijdperk is afgesloten. De leer van het WTG is gewoon niet Bijbels en vrij gemakkelijk te weerleggen. Lees maar gewoon eens rustig wat er staat, zonder die gekleurde bril. Er wordt gesproken over 144.000 verzegelden (niet gezalfden) uit Israël op de aarde en een ontelbare menigte uit alle volkeren in de hemel, voor God's troon. Dit is exact het tegenovergestelde van wat het WTG leert.

Ik heb dit onderwerp heel goed bestudeerd en het klopt precies. Die 144.000 zijn zowel verzegeld als gezalfd. Ze worden op de aarde verzegeld en in de hemel worden ze Koningen, dus gezalfden. De 144.000 bevinden zich wel degelijk in de hemel. De grote verdrukking gebeurd op aarde, niet in de hemel. De grote menigte zijn degenen die de grote verdrukking hebben overleefd. Die bevinden zich dus op aarde.

16 minuten geleden zei Hopper:

Maar ik beschouw de christelijke God als onwaar en dat communiceer ik ook duidelijk.

Maar het is hier een christelijk forum en daar mag niet ontkend worden dat JHWH de ware God is. Dus als je dat wilt dan moet je een ander forum zoeken.

18 minuten geleden zei Hopper:

Dus als ik blasfemie pleeg, dan is de bijbel een blasfemistisch boek.

Je draait het om.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:
5 uur geleden zei Hopper:

Als ik hier gedwongen wordt in de christelijke leer, dan kun je me beter van het forum verwijderen.

Ik kniel niet voor afgoden.

Ik weet niet of je het beseft maar dit is een christelijk forum. 

Ja, maar er is hier wel ruimte beschikbaar voor God-loze, Christus-loze en Geest-loze spiritualiteit. Kijk maar naar het label dat aan dit topic vooraf gaat. De opmerking van @sjako ("Je snapt blijkbaar niet dat dit soort uitspraken hier verboden zijn. Laatste waarschuwing.") is dan ook onterecht en leidt enkel maar tot een krachtmeting die hij zeker verliest.

Ik denk dan ook, dat het voor Christelijk gelovigen verstandiger is om je niet met hun discussies te bemoeien en áls je dat dan wel doet, doe het dan op hun eigen terrein (toon de feitelijke inconsequenties van hun stellingen aan, maar ga niet discussiëren over inzichten!) en laat het dan daarbij. Het zijn mensen die zo van hun eigen wijsheid overtuigd zijn, dat ze denken onaantastbaar te zijn:

  • "Deze mensen zijn bronnen zonder water, wolken die door een wervelwind voortgedreven worden, voor wie de diepste duisternis tot in eeuwigheid bewaard wordt. Want door zeer hoogdravende woorden vol onzin te spreken, verlokken zij met de begeerten van het vlees en met losbandigheden mensen die daadwerkelijk ontvlucht waren aan hen die in dwaling verkeren. Zij beloven aan hen vrijheid, terwijl zij zelf slaven van de verdorvenheid zijn; want door wie iemand overwonnen is, van hem is hij ook een slaaf geworden" (2 Peter 2:17-19 (HSV).

Redelijk discussiëren heeft dus geen zin, want jouw redelijkheid is niet die van hun. En daarbij hebben ze zich een, hoofdzakelijk op fora gebruikte, techniek eigen gemaakt en dat is consequent negeren waar ze geen antwoord op kunnen (lees: willen) geven. Daardoor word je als serieus debater voortdurend op het verkeerde been gezet. Dat noemt men drogredeneren. Ik denk echter dat dit eigen is aan internet-fora.  

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Willempie:

De leer van het WTG is gewoon niet Bijbels en vrij gemakkelijk te weerleggen. Lees maar gewoon eens rustig wat er staat, zonder die gekleurde bril.

Wat @sjako enkel maar zal bevestigen dat hij zich, in tegenstelling tot jou, op de goede weg bevindt. 

Het probleem waar we op een forum altijd altijd tegen aanlopen, is dat van verschillende interpretaties. Het blijkt namelijk ALTIJD dat IEDEREEN een gekleurde bril op heeft. Paulus raadt dan aan:

  • "Laten wij dan allen, die volmaakt zijn, aldus gezind zijn. En indien gij op enig punt anders gezind zijt, God zal u ook dat openbaren; maar hetgeen wij bereikt hebben, in dat spoor dan ook verder!" Phil. 3:15-16 (NBG1951)

Als je deze tekst leest dan spreekt Paulus tegen "allen die volmaakt zijn". En het "aldus gezind zijn" slaat (evenals het "allen die volmaakt zijn" op het Schriftgedeelte dáárvoor. Dus als je dat leest (Phil. 3:2-14) dan besef je waarschijnlijk wel, dat je eigenlijk een heel andere gemeenschappelijke basis nodig hebt, voordat je überhaupt vruchtbaar in gesprek kan gaan. Want waar jullie het over hebben zijn allemaal randzaken, die uiteindelijk de vrucht zijn van de boom waarop je bent geënt.

Dus bestrijd elkaar niet op inzichten, maar zoek naar een gemeenschappelijke wortel (de grootste gemene deler, zie Phil. 3:2-14). Dan kun je pas weer naar boven werken. Want als jullie het fundament niet gemeenschappelijk hebben, heeft naar boven werken echt geen zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Maar het is hier een christelijk forum en daar mag niet ontkend worden dat JHWH de ware God is. Dus als je dat wilt dan moet je een ander forum zoeken.

Dit staat nergens in de richtlijnen. Als atheïst vertoef ik al jaren op dit forum en als atheïst ontken ik al jaren het bestaan van goden in zijn algemeenheid en God in het bijzonder. Ik den dat je hier doorschiet @sjako

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

I

Maar het is hier een christelijk forum en daar mag niet ontkend worden dat JHWH de ware God is. Dus als je dat wilt dan moet je een ander forum zoeken.

 

Ik ontken iedere bedachte God.

14 minuten geleden zei Mullog:

Dit staat nergens in de richtlijnen. Als atheïst vertoef ik al jaren op dit forum en als atheïst ontken ik al jaren het bestaan van goden in zijn algemeenheid en God in het bijzonder. Ik denk dat je hier doorschiet @sjako

Nee, extremistische christenen verkeren per definitie onder geloofsdwang.  Dat is nu juist hun gevangenis.

Waarom Trajecto een extremist als moderator heeft aangesteld is mij onduidelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:

Dit staat nergens in de richtlijnen. Als atheïst vertoef ik al jaren op dit forum en als atheïst ontken ik al jaren het bestaan van goden in zijn algemeenheid en God in het bijzonder. Ik den dat je hier doorschiet @sjako

Wellicht tijd dat hier es verandering in komt. Wat mij betreft is het opgedonderd met gespuis dat enkel aanwezig is om te frustreren en saboteren. Je bent welkom vanwege oprechte belangstelling en anders donder een eind op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Jurriën Sr.:

Ja, maar er is hier wel ruimte beschikbaar voor God-loze, Christus-loze en Geest-loze spiritualiteit. Kijk maar naar het label dat aan dit topic vooraf gaat. De opmerking van @sjako ("Je snapt blijkbaar niet dat dit soort uitspraken hier verboden zijn. Laatste waarschuwing.") is dan ook onterecht en leidt enkel maar tot een krachtmeting die hij zeker verliest.

 

Sjako leeft duidelijk in de dualiteit.  Alleen in de dualiteit vinden krachtmetingen plaats.  Je begrijpt dat ik ontsnapt ben aan de krachtmetingen.  Liefde is een zachte kracht, die als het water is.  Het water lost de hardste steen op.

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wellicht tijd dat hier es verandering in komt. Wat mij betreft is het opgedonderd met gespuis dat enkel aanwezig is om te frustreren en saboteren. Je bent welkom vanwege oprechte belangstelling en anders donder een eind op.

Het 11e gebod: Gij zult beleefd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Hopper:

Het 11e gebod: Gij zult beleefd zijn.

Heeft geen enkele toegevoegde waarde enkel dan dat je het weer eens beter weet dan God. Ik hou het bij het gebod:

Gij zult geen vals getuigenis spreken.

Opgedonderd dus met lieden als jij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Heeft geen enkele toegevoegde waarde enkel dan dat je het weer eens beter weet dan God. Ik hou het bij het gebod:

Gij zult geen vals getuigenis spreken.

Opgedonderd dus met lieden als jij.

Ik getuig van de Ene, buiten de Ene is er niets.  De Ene (de Zoon) is mijn bestaansgrond en de wijze waarop de Ene zich in ieder mens kan delen en tóch ongedeeld kan blijven.  Waarmee ik de verdrijving van Jahweh ongedaan heb gemaakt.

Dat is Golgotha.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

Ik getuig van de Ene, buiten de Ene is er niets.  De Ene (de Zoon) is mijn bestaansgrond en de wijze waarop de Ene zich in ieder mens kan delen en tóch ongedeeld kan blijven.  Waarmee ik de verdrijving van Jahweh ongedaan heb gemaakt.

Dat is Golgotha.

Dan niet gaan piepen als je met de rattenvanger van Golgotha van doen krijgt met je praatjes over graag de prooi willen zijn. Laat mij maar jagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dan niet gaan piepen als je met de rattenvanger van Golgotha van doen krijgt met je praatjes over graag de prooi willen zijn. Laat mij maar jagen.

Dat christenen graag jagen bewijst de geschiedenis.  Van kruistochten tot inquisitie.  Waarheid-zoekers welke zij 'ketters' noemen zijn eeuwenlang vervolgd.  Zoek op 'Katharen', dan weet je waar de term 'ketter' vandaan komt.  Ik blijf de prooi, met uw welnemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hopper:

Ik getuig van de Ene, buiten de Ene is er niets.  De Ene (de Zoon) is mijn bestaansgrond en de wijze waarop de Ene zich in ieder mens kan delen en tóch ongedeeld kan blijven.  Waarmee ik de verdrijving van Jahweh ongedaan heb gemaakt.

Dat is Golgotha.


Volgend de Christus die de kloof heeft gedicht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako pinned, unpinned en locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid