Spring naar bijdragen

Wees niet de jager, maar de prooi


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Hopper:

Dat christenen graag jagen bewijst de geschiedenis.  Van kruistochten tot inquisitie.  Waarheid-zoekers welke zij 'ketters' noemen zijn eeuwenlang vervolgd.  Zoek op 'Katharen', dan weet je waar de term 'ketter' vandaan komt.  Ik blijf de prooi, met uw welnemen.

Och och och, nou wees maar niet bang, ik jaag heel milieuvriendelijk en laat je gewoon weer los ergens ver weg van hier. Komt geen wapen bij aan te pas en kost je ook niet je leven.  Met je slachtofferrol. Zoek een toneelschool op ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat christenen graag jagen bewijst de geschiedenis.  Van kruistochten tot inquisitie.  Waarheid-zoekers welke zij 'ketters' noemen zijn eeuwenlang vervolgd.  Zoek op 'Katharen', dan weet je waar de te

Er hoeft niet gekissebist te worden, Jehovah is de schepper van de duisternis.  Staat allemaal keurig in de bijbel. De duisternis kan opgevat worden als 'zelfbewustzijn' en daarmee stond de mens

Het laatste stukje is het niets.  Maar de mens die alleen de vormen kent begrijpt het niets niet.  Die houdt vast aan de schaduwwereld.

2 uur geleden zei Jurriën Sr.:
7 uur geleden zei thom:
7 uur geleden zei Hopper:

De Ene is een bron welke overstroomd maar toch nooit opdroogt.

Precies, zoals een rust. En de beweging.

Ook dit is lariekoek. Klinkt aardig (filosofisch), maar is volstrekte nonsens. Het overstromen van een bron, impliceert dat deze niet opdroogt; het kan niet tegelijkertijd plaatsvinden. En een rust impliceert enkel maar, dat er binnen datgeen wat in rust is, geen beweging plaatsvindt. Allebei heel logisch, maar verre van diepzinnig en zeker niet doordacht.

Tja, het is niet eenvoudig rust en beweging tegelijk te vatten.. :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Je begrijpt dat ik ontsnapt ben aan de krachtmetingen.  Liefde is een zachte kracht, die als het water is.  Het water lost de hardste steen op.

Water lost een steen niet op. Alleen als er iets aan dat water is toegevoegd gebeurt dat. En met dát water kun je jouw liefde wel vergelijken; het is vervuild. Met andere woorden: je hebt een zeer menselijk, dus vervuild, beeld van wat liefde is.

En dat je aan krachtmetingen ontsnapt ben,, dat neem ik wel aan. Ook Boeddha had een dergelijke oplossing gevonden; hij accepteerde het hele bestaan gewoon als lijden (dat ontstaat door de begeerte naar het aardse). Dus streefde hij naar losmaking van de begeerte. 

Dan ben je voorlopig overal vanaf. Het is wat het is. Geen conflicten, dus ook geen krachtmetingen meer. Als je nu ook nog gelooft in reïncarnatie, dan kun je zonder conflicten uiteindelijk ook nog aan het lijden ontsnappen en opgaan in de allesomvattende vrede en rust (liefde?). Daar past jouw Godsbeeld ook prima bij. 

Het probleem kan wel zijn, dat jouw egoloze, onpersoonlijke, maar 'liefdevolle' God helemaal niet bestaat. Ik moet er niet aan denken wat er met je gebeurt als je dát doorkrijgt. Heb je jezelf jouw hele leven voor het lapje gehouden; is het na één keer nog voorbij ook!

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Die 144.000 zijn zowel verzegeld als gezalfd. Ze worden op de aarde verzegeld en in de hemel worden ze Koningen, dus gezalfden. De 144.000 bevinden zich wel degelijk in de hemel.

Dan heb je het niet goed bestudeerd want dat staat nergens in de Bijbel.

 

2 uur geleden zei sjako:

De 144.000 bevinden zich wel degelijk in de hemel.

In de Bijbel wordt ons verteld dat die 140.000 op de aarde worden verzegeld (niet gezalfd). Ben jij zo gehersenspoeld door het WTG dat je niet eens meer kunt lezen wat er staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wellicht tijd dat hier es verandering in komt. Wat mij betreft is het opgedonderd met gespuis dat enkel aanwezig is om te frustreren en saboteren. Je bent welkom vanwege oprechte belangstelling en anders donder een eind op.

Mijn indruk is dat de rechtgeaarde christenen meer ban's aan hun broek krijgen dan de heidenen. Ik denk zelf dat dit is omdat heidenen vriendelijker en toleranter zijn dan rechtgeaarde christenen. Alleen al in het taalgebruik. Als die allemaal buitengesloten worden dan voorzie een forum dat in een orgie van verhaal geweld en intolerantie ten onder gaat. Het lijk mij boeiend dat te aanschouwen.

😇

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Willempie:

In de Bijbel wordt ons verteld dat die 140.000 op de aarde worden verzegeld (niet gezalfd). Ben jij zo gehersenspoeld door het WTG dat je niet eens meer kunt lezen wat er staat?

Je kan ook normaal discussiëren en woorden als ‘hersenspoelen’ niet gebruiken. Feit is dat Gods belofte een nieuwe gereinigde aarde is, niet de hemel. Ik denk dat ik dit onderwerp beter onderzocht heb dan jij. 
Dat de 144.000 in de hemel zijn en niet op aarde zie je bijv goed in Openbaring 14:3

Vóór de troon en vóór de vier levende wezens en de oudsten zingen ze wat een nieuw lied lijkt te zijn. Niemand kon dat lied leren behalve de 144.000, die van de aarde zijn gekocht.

Vers 4: Ze zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen.

Openbaring 20:6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

De 144.000 zijn de eerstelingen in de opstanding, oftewel hebben ze deel aan de eerste opstanding. Degene die deel hebben aan de eerste opstanding zullen als koningen en priesters regeren.

Van de 144.000 wordt dus gezegd dat ze van de aarde zijn gekocht. Ze staan voor de troon en voor de vier levende wezens. Die zijn niet op aarde.

Je kan wel voor de troon van God staan op de aarde, maar niet voor de vier levende wezens.

48 minuten geleden zei Willempie:

Dan heb je het niet goed bestudeerd want dat staat nergens in de Bijbel.

Een koning wordt altijd gezalfd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mullog:

Mijn indruk is dat de rechtgeaarde christenen meer ban's aan hun broek krijgen dan de heidenen. Ik denk zelf dat dit is omdat heidenen vriendelijker en toleranter zijn dan rechtgeaarde christenen. Alleen al in het taalgebruik. Als die allemaal buitengesloten worden dan voorzie een forum dat in een orgie van verhaal geweld en intolerantie ten onder gaat. Het lijk mij boeiend dat te aanschouwen.

Ach, het is wat he. Kun je niet tegen een beetje opdonderen? Is nochtans duidelijke taal imo. Duidelijker dan dat stiekeme gepiep van jullie.

mod sjako. Zo gaan we niet discussiëren. Als het niet in je straatje is gaan we geen grove woorden gebruiken. Niet bepaald een vrucht van de geest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ach, het is wat he. Kun je niet tegen een beetje opdonderen? Is nochtans duidelijke taal imo. Duidelijker dan dat stiekeme gepiep van jullie.

Dat heb je dan toch maar weer mooi gezegd 😉

12 minuten geleden zei sjako:

Vóór de troon en vóór de vier levende wezens en de oudsten zingen ze wat een nieuw lied lijkt te zijn. Niemand kon dat lied leren behalve de 144.000, die van de aarde zijn gekocht.

I dat alles, dat ze een nieuw liedje moeten zingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ach, het is wat he. Kun je niet tegen een beetje opdonderen? Is nochtans duidelijke taal imo. Duidelijker dan dat stiekeme gepiep van jullie.

mod sjako. Zo gaan we niet discussiëren. Als het niet in je straatje is gaan we geen grove woorden gebruiken. Niet bepaald een vrucht van de geest.

Nonsens en krijg je etymologie op orde aub:

De enige betekenis die opdonderen in het Nederlands nog heeft is: weggaan.

Heeft niks met grof zijn van doen en heeft enkel die conotatie in jou subjectieve beleving.

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/opdonderen#:~:text=De enige betekenis die opdonderen,gezelschap geenszins meer gesteld is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 18-12-2020 om 12:44 zei Hopper:

Wat is eigenlijk de intrinsieke lering van Golgotha?  Dat is niet alleen te begrijpen vanuit de theologie of de filosofie, Golgotha is de voltrekking van het mystieke 'voelen'.

Het drukt zich uit in het "Mijn God, Mijn God, waarom hebt U Mij verlaten?".  Niet alleen zijn vrienden hadden Jezus ont-kent  ( Voordat een haan kraait, zul je drie keer zeggen dat je mij niet kent.) ook God had Jezus verlaten!  In deze desolate verlatenheid stierf de mens Jezus.

 

Maar wat zegt het ons?  Mij zegt het dat de mens ieder houvast kan loslaten, verzonken zijnde in het niet-iets.  Iedereen kent wsl  Psalm 23: De heer is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets.  Deze zin kan dubbelzinnig opgevat worden.  Zolang de heer jouw herder is, ontbreekt het je idd aan niets.  Dan loop je nog braafjes achter de herder aan te sjokken.  Het laatste stukje zul je zelf moeten afleggen, dat is de verborgenis achter Golgotha.  Zonder vrienden, zonder God, zonder 'iets'.  Zodat ook 'niets' je niet langer zal ontbreken.  Het kennen in het ont-kennen.

Ik blijf met één vraag over. Hoe kan je geloven in een demiurg en tegelijkertijd psalmen citeren van dit kwaadaardige demiurg? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik blijf met één vraag over. Hoe kan je geloven in een demiurg en tegelijkertijd psalmen citeren van dit kwaadaardige demiurg? 

Om De Levende te vinden moet je ieder concept van God loslaten. Tot die tijd is God dood, omdat het het concept is dat voor God wordt aangezien. En daarom afgod.  En daarom ontbreekt het het exoterisch christendom aan niets

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Mullog:

dat alles, dat ze een nieuw liedje moeten zingen?

Dit is allemaal symbolische taal. Het onderscheid ze van de andere doden die een opstanding krijgen. De 144.000 zijn eerstelingen. Ze krijgen als eerste een opstanding als Christus gaat regeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Christos00f:

Om De Levende te vinden moet je ieder concept van God loslaten. Tot die tijd is God dood, omdat het het concept is dat voor God wordt aangezien. En daarom afgod.  En daarom ontbreekt het het exoterisch christendom aan niets

De enige afgod die ik hier zie is die new age filosofische ‘De Levende’. 

8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

De enige betekenis die opdonderen in het Nederlands nog heeft is: weggaan.

Deze bewoordingen zijn beledigend en ze zijn niet toegestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei sjako:

Deze bewoordingen zijn beledigend en ze zijn niet toegestaan.

Dat bepaal ik zelf wel aan de hand van het woordenboek. Wat jij ervan bakt moet je zelf weten. Jij haalt beledigend en vulgair door elkaar. Als opdonderen al iets is, dan is het hooguit vulgair. Voor de duidelijkheid, vulgair betekent: plat, ruw of niet netjes volgens de elite. Plat taalgebruik is wat anders dan beledigend taalgebruik imo. Ik ben nu eenmaal een platte en daar verander jij helemaal niets aan. Is bij wet ook niet verboden.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei sjako:

De enige afgod die ik hier zie is die new age filosofische ‘De Levende’. 

 

Het exoterisch christendom wacht  op een vleselijke terugkeer van de mens Jezus waarna hij hetzelfde zal gaan zeggen.  Zij wachten op een nieuwe tijd die door deze vlezen Jezus zou worden ingeluid , dus als er al een new age filosofie zou zijn die afgod is, dan is de new age filosofie eerder van het exoterisch christendom.

bewerkt door Christos00f
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:

Ik denk dat ik dit onderwerp beter onderzocht heb dan jij. 

Dit is jouw (ongegronde) aanname. Het komt overmoedig over.

 

47 minuten geleden zei sjako:

die van de aarde zijn gekocht.

Het woord aarde is juist en is in tegenspraak met het dogma dat ze zich (alleen maar) in de hemel bevinden.

 

47 minuten geleden zei sjako:

Dat de 144.000 in de hemel zijn en niet op aarde zie je bijv goed in Openbaring 14:3

Zij dus uiteindelijk ook, nadat ze hun aardse opdracht hebben vervuld.

 

47 minuten geleden zei sjako:

De 144.000 zijn de eerstelingen in de opstanding, oftewel hebben ze deel aan de eerste opstanding. Degene die deel hebben aan de eerste opstanding zullen als koningen en priesters regeren.

Dat staat er niet. Het is niets meer dan een on-Bijbelse invulling van het WTG. Het staat niet in de Bijbel.

 

47 minuten geleden zei sjako:

Je kan wel voor de troon van God staan op de aarde, maar niet voor de vier levende wezens.

Oh?

 

47 minuten geleden zei sjako:

Een koning wordt altijd gezalfd.

Ze worden dan ook nergens in de Bijbel koningen genoemd. Je baseert je duidelijk niet op de Bijbel maar op de valse leerstellingen van het WTG.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Christos00f:

Het exoterisch christendom wacht  op een vleselijke terugkeer van de mens Jezus waarna hij hetzelfde zal gaan zeggen.  Zij wachten op een nieuwe tijd die door deze vlezen Jezus zou worden ingeluid , dus als er al een new age filosofie zou zijn die afgod is, dan is de new age filosofie eerder van het exoterisch christendom.

1Thes 4:16-17 zegt dat toch? Want de Heer zelf zal uit de hemel neerdalen met een bevelende roep, met de stem van een aartsengel en met Gods trompet, en dan zullen eerst de gestorven volgelingen van Christus opstaan. 
Dan begint Gods Koninkrijk op aarde. De hele Bijbel getuigd daarvan.

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Geen idee waar je het over hebt.

Dan is het ernstig met je gesteld.

1 minuut geleden zei Willempie:

Het woord aarde is juist en is in tegenspraak dat ze zich (alleen maar) in de hemel bevinden.

Van de aarde. Dus ze zijn niet op de aarde. Ze staan voor de letterlijke troon van God met de vier levende wezens. Das echt niet op aarde.

3 minuten geleden zei Willempie:

Zij dus uiteindelijk ook, nadat ze hun aardse opdracht hebben vervuld.

Ja, daar ben ik het mee eens. De 144.000 zijn ook de beleidvolle slaaf die voor voedsel terechter tijd zorgen voor de gemeente. Dat was al zo in de eerste eeuw.

5 minuten geleden zei Willempie:

Ze worden dan ook nergens in de Bijbel koningen genoemd. Je baseert je duidelijk niet op de Bijbel maar op de valse leerstellingen van het WTG.

Je negeert mijn bewijs, dat is wat anders.

52 minuten geleden zei sjako:

Vers 4: Ze zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen.

Openbaring 20:6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

De 144.000 zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen. Die eerstelingen krijgen de eerste opstanding en die gaan regeren als koningen en priesters.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei leren_schoen:

Ik blijf met één vraag over. Hoe kan je geloven in een demiurg en tegelijkertijd psalmen citeren van dit kwaadaardige demiurg? 

Is het je niet opgevallen dat ik het oneens ben met die psalm?  Overigens denkt ik niet dat Jehovah zo zeer kwaadaardig is, hij houdt de mens gevangen in zelfbewustzijn.  De mens kan ontsnappen aan de greep van Jehovah door zichzelf de prooi te laten zijn.  Dan kan de mens terugkeren naar de oorspronkelijke wijsheid en verliest Jehovah zijn greep.  Iets wat in NL al gaande is, de secularisatie neemt toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Is het je niet opgevallen dat ik het oneens ben met die psalm?  Overigens denkt ik niet dat Jehovah zo zeer kwaadaardig is, hij houdt de mens gevangen in zelfbewustzijn.  De mens kan ontsnappen aan de greep van Jehovah door zichzelf de prooi te laten zijn.  Dan kan de mens terugkeren naar de oorspronkelijke wijsheid en verliest Jehovah zijn greep.  Iets wat in NL al gaande is, de secularisatie neemt toe.

Ik heb een aparte discussie ervoor aangemaakt. Voor wie geintreseerd is of als je de gnostiek wilt verdedigen. Want zo is het anders echt een rotzooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei sjako:

Ja, daar ben ik het mee eens. De 144.000 zijn ook de beleidvolle slaaf die voor voedsel terechter tijd zorgen voor de gemeente. Dat was al zo in de eerste eeuw.

Nee, dat staat er helemaal niet. Dat is dus weer een (on-Bijbelse) invulling van het WTG. Er is geen enkele nonderbouwing voor deze visie.

 

10 minuten geleden zei sjako:

Je negeert mijn bewijs, dat is wat anders.

Je overschat jezelf. Je hebt geen enkel bewijs geleverd.

 

12 minuten geleden zei sjako:

De 144.000 zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen.

De eerstelingen uit het volk Israël, waaruit blijkt dat God trouw is aan zijn beloften en zijn plan met Israël vervult, exact zo als dat door de profeten is voorspeld.

 

1 uur geleden zei sjako:

Openbaring 20:6 Gelukkig en heilig is iedereen die deelheeft aan de eerste opstanding. Over hen heeft de tweede dood geen autoriteit, maar ze zullen priesters van God en van de Christus zijn en ze zullen de 1000 jaar met hem als koningen regeren.

Dit geldt voor alle volgelingen van Jezus. Er is geen enkele aanwijzing in de Bijbel te vinden dat dit slechts 144.000 speciale uitverkorenen betreft.

 

44 minuten geleden zei sjako:

Dit is allemaal symbolische taal. Het onderscheid ze van de andere doden die een opstanding krijgen. De 144.000 zijn eerstelingen. Ze krijgen als eerste een opstanding als Christus gaat regeren.

Ook dit staat niet in de Bijbel. Het is slechts een hersenspinsel van het WTG.

 

44 minuten geleden zei sjako:

De enige afgod die ik hier zie is die new age filosofische ‘De Levende’.

Ik zie hier ook het WTG.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • sjako pinned, unpinned en locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid