Spring naar bijdragen

The Beatles voorspelden leegloop christendom


Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Olorin:

En buiten de populaire muziek ken ik best wel christelijke muziekanten die heel populair zijn, ook onder atheïsten. Johnny Cash in de Country bijvoorbeeld.

Johnny Cash, wat kan die man zingen. 
Persoonlijk ben ik als atheïst erg fan van de muziek Genesis, bijvoorbeeld  Jesus he knows me.

https://open.spotify.com/track/6HwPsd8PhTFLKAzTFxq1ai?si=CM_mVcMxQDKt-Ucm21zvAA&utm_source=copy-link

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jawel hoor. Omdat nuchter bekeken op die manier nog tal van voorbeelden gezien kan worden. Ook als Christen een beetje nuchter blijven kan geen kwaad. Weet je trouwens dat Ringo Starr n

Als je een witte auto koopt, zie je ineens allemaal witte auto's. Als je door de Geest wordt geleid dan ervaart je ziel voortdurend waarheden, die ondertussen geen ander doel dienden dan bevestiging v

En wij worden opgedragen om daaraan mee te werken, om ons in ons doen en laten open te stellen voor Gods heilbrengende genade. Geloven is niet een passief afwachten, maar een actief deelnemen aan Gods

Ik vind het zelf wel jammer dat er niet grondig onderzoek naar dit onderwerp wordt gedaan, juist vanwege de ernst van de zaak. Met weinig gegevens neemt men genoegen en daardoor komen jullie niet tot de kennis wat ik hierover beschik. 

De duivel gaat zo gewoon on ontmaskerd als een briezende leeuw te keer. 

Deze citaat van de site die ik gaf is ook niet op ingegaan: 

"Verborgen gevaren

Naar aanleiding openlijke waarschuwingen tegen de omkeertechnieken met goddeloze teksten in de popmuziek, ontving J.J. Frinsel sr. indertijd een brief van het genootschap van ‘de tempel des doods’. Hierin werd hem toegevoegd: ‘Publiceer niets meer over de praktijken van onze heer Satan als uw leven u lief is. Probeer ook niet erbij betrokken artiesten ervan te overtuigen dat ze er verkeerd aan doen om aan dit soort praktijken mee te werken, want wij hebben ons reeds geïnfiltreerd in de platenindustrie en kunnen zodoende door allerlei moderne technieken de boodschap van Satan verspreiden en zo een hel op aarde creëren met Satan als enige Heer en Meester. Niets kan en niets zal ons stoppen bij deze voorname missie.’ "  

wat de satanskerk betreft, van één van hun "rituelen" is mijn zwager getuige. Daarom praat ik er inhoudelijk niet over. Maar dat geloven jullie natuurlijk niet. Jullie denken dat ik het bij elkaar verzin.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Gaitema:

wat de satanskerk betreft, van één van hun "rituelen" is mijn zwager getuige. Daarom praat ik er inhoudelijk niet over. Maar dat geloven jullie natuurlijk niet. Jullie denken dat ik het bij elkaar verzin.

Niet dat je het zelf verzint,  maar het probleem is wel dat je de verzinsels van anderen niet kunt herkennen. Zoals de brief hierboven. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dat beloof ik:

Niet dat je het zelf verzint,  maar het probleem is wel dat je de verzinsels van anderen niet kunt herkennen. Zoals de brief hierboven. 

Jullie atheïsten en ook de meeste christenen hebben een blind vertrouwen op de wereld en geloven niet dat het echte satanisme een moordlustige wrede beweging is, zelfs dat het hele lieve aardige thee drinken mensjes zijn.

Maar heb jij al echt, net als die christelijke betweters op dit forum hier die altijd de waarheid in pacht lijken te hebben ook enige moeite genomen op zijn minst de documentaire van de VPRO te beluisteren? Nee, natuurlijk niet! Want de wil is er niet om de waarheid te kennen. 

En mijn zwager was niet alleen. Hij was samen mijn zijn maat de "complottheorieën over een offergebeuren in de bossen" op een avond gaan onderzoeken. Door zich te verschansen in het bos. Niet echt eenvoudig daar te komen, aangezien allerlei wegen waren afgezet vanwege een "evenement". Nou, ze werden ontdekt en bewakers kwamen op hen af over de paden die vanaf de open plek in het bos alle kanten uit gingen. Op één van die paden dicht bij hen kwamen de bewakers op hen af, terwijl ze mannen en vrouwenstemmen hoorden zingen, heel gespannen. Ze konden ze niet zien vanuit hun schuilplaats. Maar voor de bewakers vluchten ze weg. Kogels vlogen in de bomen. En ze reden in de auto van zijn maat weg. De volgende dag kwamen hij en zijn maat terug naar de open plek en zagen afdrukken in de zandvlakte wat het is, van iets wat afdrukken konden zijn van de omvang van kinderen.

Ik geloof niet dat het gevaarlijk is dat ik dit hier nu deel. Maar mijn zwager was dagen van slag ervan. Maar natuurlijk geloofd iedereen hier dat het lariekoek is, want zulke satanisten zullen toch niet kunnen bestaan??? Die doordringen tot de top zijn toch verzinsels??? Wel ja joh, wuif het maar weg. Zo kan het kwaad ongestraft doorgaan en dat blijft ook doorgaan door het ongeloof van de mensheid, tot Jezus op een dag terug komt en al die satanisten weg blaast van deze wereld, samen met hen die hun vertrouwen op hen hebben gesteld.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Gaitema:

Jullie atheïsten en ook de meeste christenen hebben een blind vertrouwen op de wereld en geloven niet dat het echte satanisme een moordlustige wrede beweging is

Christenen zoals jij zien het satanisme inderdaad zo. Ik zie het als een parodie op orthodox christendom. 

10 uur geleden zei Gaitema:

Door zich te verschansen in het bos. Niet echt eenvoudig daar te komen, aangezien allerlei wegen waren afgezet vanwege een "evenement".

Hieruit blijkt al dat je verhaal verzonnen is.  Als er  iets niet is af te zetten  en daardoor makkelijk binnen te komen,  dan is dat een bos. 

10 uur geleden zei Gaitema:

Kogels vlogen in de bomen

Wat gebeurde er toen je zwager de politie beide?  Laat me raden... is niet gebeurd. 

10 uur geleden zei Gaitema:

De volgende dag kwamen hij en zijn maat terug naar de open plek en zagen afdrukken in de zandvlakte wat het is, van iets wat afdrukken konden zijn van de omvang van kinderen

Wat gebeurde er toen ze de politie belden? Laat me raden... is niet gebeurd.  Ze vermoedden dat er een kind is vermoord en hebben niet de politie gebeld. Stel,  jouw kind wordt ontvoerd,  iemand vermoed waar hij wordt vast gehouden maar belt geen politie.  Wat vind je van die persoon?  Wel, zo is jouw zwager ook.

10 uur geleden zei Gaitema:

Ik geloof niet dat het gevaarlijk is dat ik dit hier nu deel

Is ook niet, maar ik ga onze bewakers wel op schietles sturen, haha.

10 uur geleden zei Gaitema:

Maar natuurlijk geloofd iedereen hier dat het lariekoek is, want zulke satanisten zullen toch niet kunnen bestaan???

Dat is omdat jij geen verzonnen verhaal kunt herkennen,  een probleem dat ik hier al eerder aanstipte.  

Sorry, ik moet nu stoppen,  ik heb honger en zin in een boswandeling.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wist het dat jij het niet zou geloven. Wegafzettingen in het bos had hij het over. Ze kwamen er verder wel in, dat was duidelijk. De plaatselijke  RPF/GPV hadden die satanistische "kampvuurtje" nog willen verbieden, maar toch vindt het steeds weer doorgang.

Heb je al de link van VPRO geluisterd? Nee hé, want je wilt de waarheid niet weten. Jouw waarheid is een illusie. Je komt er nog wel achter in het leven waar jij jouw volle vertrouwen op stelt. Deze wereld zal in elkaar donderen en nog zal je mij niet geloven. En als Jezus terug komt, ben je te laat.

En wij weten dat de politie bellen geen enkele zin heeft. Het is bij zoveel meer zaken gepropageerd, maar alles wordt van hogere hand in de doofpot gestopt. Dus daarom doen mijn zwager en zijn maat dat niet. En bovendien, ze hebben hem gehoord, maar geen moord kunnen zien, omdat ze niet zo dicht bij hebben kunnen komen. Dus wat voor bewijzen heb je dan? Geen.

En ik ken mijn zwager, hij verzint dit niet. Net als zijn maar. Het zijn twee gelovige christenen die voor de volle waarheid gaan. Ze fantaseren zo iets niet. Jij echter, bent te goed gelovig. Je denkt dat er geen satanisten die dat soort dingen doen bestaan. Ze zijn maar een vredelievende clubje vrijmetselaars met goede bedoelingen. Natuurlijk jongen, droom lekker verder.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Christenen zoals jij zien het satanisme inderdaad zo. Ik zie het als een parodie op orthodox christendom. 

Hieruit blijkt al dat je verhaal verzonnen is.  Als er  iets niet is af te zetten  en daardoor makkelijk binnen te komen,  dan is dat een bos. 

Wat gebeurde er toen je zwager de politie beide?  Laat me raden... is niet gebeurd. 

Wat gebeurde er toen ze de politie belden? Laat me raden... is niet gebeurd.  Ze vermoedden dat er een kind is vermoord en hebben niet de politie gebeld. Stel,  jouw kind wordt ontvoerd,  iemand vermoed waar hij wordt vast gehouden maar belt geen politie.  Wat vind je van die persoon?  Wel, zo is jouw zwager ook.

Hier nog een bewijs van dat deze satanisten echt samenkomen van digibron, die de  RPF/GPV Kampen wilde sluiten: 

https://www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/id/tag:RD.nl,19990618:newsml_2833d6140e98b1f935535f76afa3a770

Een stukje hieruit:

PUTTEN - Niemand in Putten heeft iets gemerkt van de bijeenkomst van heksen tijdens Walpurgisnacht in het Solse Gat. Toch bepleit RPF/GPV-fractievoorzitter drs. C. Houweling maatregelen die herhaling van occulte dansen in het natuurgebied moeten voorkomen. "Zulke bijeenkomsten zijn bedreigend voor de volksgezondheid."

Houweling reageerde geschokt toen begin vorige maand hem het bericht ter ore kwam dat heksen elkaar hadden ontmoet op Puttens grondgebied. Een inwoner vertelde de RPF/GPV'er dat hij getuige was geweest van een bijeenkomst in de nacht van 30 april op 1 mei. Hij had de vrouwen bij elkaar gezien in een occulte feeststemming.

Houweling besloot de kwestie aan te kaarten bij het college van B en W. Het raadslid heeft inmiddels gevraagd te onderzoeken of een verbod van bijeenkomsten van heksen in de bosrijke omgeving van Putten kan worden opgenomen in de algemene plaatselijke verordening (APV). De fracties spreken volgende week dinsdag tijdens de commissievergadering over het verzoek van de RPF/GPV.

 

 

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Hier nog een bewijs van dat deze satanisten echt samenkomen van digibron, die de  RPF/GPV Kampen wilde sluiten: 

https://www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/id/tag:RD.nl,19990618:newsml_2833d6140e98b1f935535f76afa3a770

Een stukje hieruit:

PUTTEN - Niemand in Putten heeft iets gemerkt van de bijeenkomst van heksen tijdens Walpurgisnacht in het Solse Gat. Toch bepleit RPF/GPV-fractievoorzitter drs. C. Houweling maatregelen die herhaling van occulte dansen in het natuurgebied moeten voorkomen. "Zulke bijeenkomsten zijn bedreigend voor de volksgezondheid."

Houweling reageerde geschokt toen begin vorige maand hem het bericht ter ore kwam dat heksen elkaar hadden ontmoet op Puttens grondgebied. Een inwoner vertelde de RPF/GPV'er dat hij getuige was geweest van een bijeenkomst in de nacht van 30 april op 1 mei. Hij had de vrouwen bij elkaar gezien in een occulte feeststemming.

Houweling besloot de kwestie aan te kaarten bij het college van B en W. Het raadslid heeft inmiddels gevraagd te onderzoeken of een verbod van bijeenkomsten van heksen in de bosrijke omgeving van Putten kan worden opgenomen in de algemene plaatselijke verordening (APV). De fracties spreken volgende week dinsdag tijdens de commissievergadering over het verzoek van de RPF/GPV.

Hilarisch, haha!
Het enige normale en dat stukje is de uitspraak van de burgemeester : "Je komt meteen in conflict met twee grondrechten: het recht van vereniging en van vergadering en het recht van vrijheid op meningsuiting."

2 uur geleden zei Gaitema:

. De plaatselijke  RPF/GPV hadden die satanistische "kampvuurtje" nog willen verbieden, maar toch vindt het steeds weer doorgang.

Als ik het omdraai en stel dat de satanisten het kerkdiensten van PF/GPV wilden verbieden, snap je dan hoe belachelijk dit voorstel is, of gaat er geen lampje branden? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Hilarisch, haha!
Het enige normale en dat stukje is de uitspraak van de burgemeester : "Je komt meteen in conflict met twee grondrechten: het recht van vereniging en van vergadering en het recht van vrijheid op meningsuiting."

Als ik het omdraai en stel dat de satanisten het kerkdiensten van PF/GPV wilden verbieden, snap je dan hoe belachelijk dit voorstel is, of gaat er geen lampje branden? 

Mijn zwager is getuige van wat deze heksen deden op een afstand, namelijk het gezang en de schoten die ze hoorden lossen toen zij ontdekt werden. Met de volgende dag de afdrukken in het zand. Besef je nu dat je me vals beschuldigd hebt van het geloven van een verhaal die volgens jou verzonnen is? Het is dus NIET verzonnen door mijn zwager. Hij was WERKELIJK dagen van slag. Je doet er nogal licht over, maar durf je zelf daar naar toe te gaan op zo'n nacht om te gaan kijken wat deze "thee drinkende" satanisten doen, nou?

Daar heb jij het lef niet voor!

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Mijn zwager is getuige van wat deze heksen deden op een afstand, namelijk het gezang en de schoten die ze hoorden lossen toen zij ontdekt werden. Met de volgende dag de afdrukken in het zand. Besef je nu dat je me vals beschuldigd hebt van het geloven van een verhaal die volgens jou verzonnen is? Het is dus NIET verzonnen door mijn zwager. Hij was WERKELIJK dagen van slag. Je doet er nogal licht over, maar durf je zelf daar naar toe te gaan op zo'n nacht om te gaan kijken wat deze "thee drinkende" satanisten doen, nou?

Daar heb jij het lef niet voor!

Volgens mij schrijf @Dat beloof ik niet dat hij je niet geloofd en dat het verhaal verzonnen is. Volgens mij schrijft hij dat die heksen het volste recht hebben op basis van de Nederlandse wet te doen wat ze deden. 

Wat mij beangstigd is dat jij dingen schrijft als "Je doet er nogal licht over, maar durf je zelf daar naar toe te gaan op zo'n nacht om te gaan kijken wat deze "thee drinkende" satanisten doen, nou? Daar heb jij het lef niet voor!". Ik lees daar een soort van angst in en op basis van die angst zie ik de heksenwaag en de brandstapels op het marktplein al weer verschijnen.

Het is 2021 en het vriest (nog net) en als een vrouw met een puist op haar neus en een puntmuts op in een pan met een vreemde groenige substantie staat te roeren dan is ze erwtensoep aan het maken en niet een of ander warrig heksendrankje :-)

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Volgens mij schrijf @Dat beloof ik niet dat hij je niet geloofd en dat het verhaal verzonnen is. Volgens mij schrijft hij dat die heksen het volste recht hebben op basis van de Nederlandse wet te doen wat ze deden. 

Wat mij beangstigd is dat jij dingen schrijft als "Je doet er nogal licht over, maar durf je zelf daar naar toe te gaan op zo'n nacht om te gaan kijken wat deze "thee drinkende" satanisten doen, nou? Daar heb jij het lef niet voor!". Ik lees daar een soort van angst in en op basis van die angst zie ik de heksenwaag en de brandstapels op het marktplein al weer verschijnen.

Het is 2021 en het vriest (nog net) en als een vrouw met een puist op haar neus en een puntmuts op in een pan met een vreemde groenige substantie staat te roeren dan is ze erwtensoep aan het maken en niet een of ander warrig heksendrankje :-)

Jullie blijven doen alsof het een liefdadigheidsinstelling is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En hij beweerde wel degelijk dat mijn zwager alles verzon en dat ik te goed gelovig ben.

Ik weet niet wat deze griezels precies in het bos doen, maar open en transparant zijn ze er niet over. Ritueel misbruik en moord vinden in hun meest duistere kringen plaats en daarom zijn het grotendeels pedofielen en moordenaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

En hij beweerde wel degelijk dat mijn zwager alles verzon en dat ik te goed gelovig ben.

Ik weet niet wat deze griezels precies in het bos doen, maar open en transparant zijn ze er niet over. Ritueel misbruik en moord vinden in hun meest duistere kringen plaats en daarom zijn het grotendeels pedofielen en moordenaars.

IK zou zeggen, op de brandstapel ermee. 

P.S. is het dezelfde neef die ook geloofd dat Bill Gates uit is op het decimeren van de wereldbevolking?

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Gaitema:
Op 14-2-2021 om 10:12 zei Dat beloof ik:

Hilarisch, haha!
Het enige normale en dat stukje is de uitspraak van de burgemeester : "Je komt meteen in conflict met twee grondrechten: het recht van vereniging en van vergadering en het recht van vrijheid op meningsuiting."

Als ik het omdraai en stel dat de satanisten het kerkdiensten van PF/GPV wilden verbieden, snap je dan hoe belachelijk dit voorstel is, of gaat er geen lampje branden? 

Mijn zwager is getuige van wat deze heksen deden op een afstand, namelijk het gezang en de schoten die ze hoorden lossen toen zij ontdekt werden. Met de volgende dag de afdrukken in het zand. Besef je nu dat je me vals beschuldigd hebt van het geloven van een verhaal die volgens jou verzonnen is? Het is dus NIET verzonnen door mijn zwager. Hij was WERKELIJK dagen van slag. Je doet er nogal licht over, maar durf je zelf daar naar toe te gaan op zo'n nacht om te gaan kijken wat deze "thee drinkende" satanisten doen, nou?

Daar heb jij het lef niet voor!

Ik heb je niet vals beschuldigd. Ik begrijp dat jij het verhaal van je zwager gelooft, dat is aan jou. Het is jouw zwager die een verzonnen verhaal verspreidt, dat doe jij niet.

Het verschil tussen jou en mij in zo'n  geval is dat jij er naar toe zou gaan , met in de hoofd al de overtuiging dat je satanisten gaat zien die een kindje gaan offeren; alles wat je waarneemt plaats je in dat beeld.  Het verbaast me dan ook niet dat je zwager dagen van slag is geweest. Het probleem is dat hij tevoren zo was overtuigd van wat hij ging zien, dat er geen sprake meer was van een objectieve waarneming. Dat blijkt uit het gegeven dat zijn verhaal op geen enkel punt is te checken. 

Als ik zou gaan kijken, zou ik uit nieuwsgierigheid gaan, kijken óf er uberhaupt iets zou gebeuren en zo ja, wat dat dan is. Dat heeft werkelijk niets te maken met lef hebben. En áls er dan iets zou gebeuren, dan zorgde ik er voor dat daar iets van vast zou liggen bv in de vorm van foto of video.

15 uur geleden zei Gaitema:

Jullie blijven doen alsof het een liefdadigheidsinstelling is.

Je slaat een paar stappen over.
Eerst maar eens aantonen dat er een instelling is.

6 uur geleden zei Gaitema:

En hij beweerde wel degelijk dat mijn zwager alles verzon en dat ik te goed gelovig ben

Dat klopt, dat heb ik beweerd. En daar blijf ik bij.

6 uur geleden zei Gaitema:

Ik weet niet wat deze griezels precies in het bos doen, maar open en transparant zijn ze er niet over.

Hoe wist jouw zwager dan waar en wanneer hij moest zijn?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb je niet vals beschuldigd

Dat weet ik, dat zeg ik ook niet. Ik had het er over dat je mijn zwager van verhaaltjes verzinnen beschuldigd.

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 Ik begrijp dat jij het verhaal van je zwager gelooft, dat is aan jou. Het is jouw zwager die een verzonnen verhaal verspreidt, dat doe jij niet.

Waar heb jij nu het bewijs dat het verzonnen is? 

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het verschil tussen jou en mij in zo'n  geval is dat jij er naar toe zou gaan ,

Nee, ik niet. Mijn zwager is er naar toe gegaan, met zijn maat. Ik ga mijn leven dan niet ook nog eens op het spel zetten. Ik zou het niet durven.

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

met in de hoofd al de overtuiging dat je satanisten gaat zien die een kindje gaan offeren; alles wat je waarneemt plaats je in dat beeld.  Het verbaast me dan ook niet dat je zwager dagen van slag is geweest.

Als hij het verzonnen zou hebben, waarom was hij dan dagen van slag. Hij geeft zelfs aan dat het een vermoeden is dat ze er kinderen offeren, hij heeft het niet gezien. Hij hoorde alleen gezang van mannen en vrouwen, die gespannen en zwaar onder invloed klonken. En verder de bewakers die op hen leken te schieten. Kunnen natuurlijk schoten in de lucht zijn geweest.

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Het probleem is dat hij tevoren zo was overtuigd van wat hij ging zien, dat er geen sprake meer was van een objectieve waarneming. Dat blijkt uit het gegeven dat zijn verhaal op geen enkel punt is te checken. 

Ik ken mijn zwager. Hij verzint zulke dingen niet. Ik geloof hem. En zijn maat des te meer. Die is een goedzak bij zijn volle verstand. Een oprecht christen.

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Als ik zou gaan kijken, zou ik uit nieuwsgierigheid gaan, kijken óf er uberhaupt iets zou gebeuren en zo ja, wat dat dan is. Dat heeft werkelijk niets te maken met lef hebben. En áls er dan iets zou gebeuren, dan zorgde ik er voor dat daar iets van vast zou liggen bv in de vorm van foto of video.

Succes! Controleer het en zie of het waar is! Ik ga niet met je mee om eerlijk te zijn. Ik vind het te gevaarlijk.

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je slaat een paar stappen over.
Eerst maar eens aantonen dat er een instelling is.

Nou, die bestaan. Ik heb zelfs eens een ex heks gesproken die christen is geworden. Ik heb er genoeg over gelezen. Ik weet genoeg.

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt, dat heb ik beweerd. En daar blijf ik bij.

Dat mag, maar ik trek andere conclusies

40 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hoe wist jouw zwager dan waar en wanneer hij moest zijn?

Doordat hij wist van deze link die ik jou gaf. Daarom vond ik het ook op het internet. Hij weet dat op de zelfde manier als dat ik dat weet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb je niet vals beschuldigd

Dat weet ik, dat zeg ik ook niet. Ik had het er over dat je mijn zwager van verhaaltjes verzinnen beschuldigd.

Dat schreef je wel degelijk:

Op 14-2-2021 om 13:24 zei Gaitema:

Besef je nu dat je me vals beschuldigd hebt

 

1 uur geleden zei Gaitema:
Citaat

 Ik begrijp dat jij het verhaal van je zwager gelooft, dat is aan jou. Het is jouw zwager die een verzonnen verhaal verspreidt, dat doe jij niet.

Waar heb jij nu het bewijs dat het verzonnen is? 

Op dezelfde plek waar jij vandaan hebt dat het waar is...?
Kom op, dit verhaal heeft alle kenmerken van een verzonnen verhaal en op vragen waarmee kan worden gecontroleerd of het echt is geeft je structureel geen antwoord.
Als het verhaal echt zou zijn, zou je gewoon aangeven waar en wanneer, in plaats van een vraag zoals deze opwerpen.

 

1 uur geleden zei Gaitema:
Citaat

Als ik zou gaan kijken, zou ik uit nieuwsgierigheid gaan, kijken óf er uberhaupt iets zou gebeuren en zo ja, wat dat dan is. Dat heeft werkelijk niets te maken met lef hebben. En áls er dan iets zou gebeuren, dan zorgde ik er voor dat daar iets van vast zou liggen bv in de vorm van foto of video.

Succes! Controleer het en zie of het waar is! Ik ga niet met je mee om eerlijk te zijn. Ik vind het te gevaarlijk.

Waar? Wanneer? Daar geef je gewoon geen antwoord op. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat schreef je wel degelijk:

Ik bedoelde daarmee, dat je vindt dat ik te gemakkelijk een verzonnen verhaal geloof. Ik geloof werkelijk niet dat mijn zwager en zijn maat dat verzint.

 

 

 

 

14 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waar? Wanneer? Daar geef je gewoon geen antwoord op. 

Dat antwoord gaf ik wel degelijk:

Hier nog een bewijs van dat deze satanisten echt samenkomen van digibron, die de  RPF/GPV Kampen wilde sluiten: 

https://www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron/id/tag:RD.nl,19990618:newsml_2833d6140e98b1f935535f76afa3a770

Een stukje hieruit:

PUTTEN - Niemand in Putten heeft iets gemerkt van de bijeenkomst van heksen tijdens Walpurgisnacht in het Solse Gat. Toch bepleit RPF/GPV-fractievoorzitter drs. C. Houweling maatregelen die herhaling van occulte dansen in het natuurgebied moeten voorkomen. "Zulke bijeenkomsten zijn bedreigend voor de volksgezondheid."

Houweling reageerde geschokt toen begin vorige maand hem het bericht ter ore kwam dat heksen elkaar hadden ontmoet op Puttens grondgebied. Een inwoner vertelde de RPF/GPV'er dat hij getuige was geweest van een bijeenkomst in de nacht van 30 april op 1 mei. Hij had de vrouwen bij elkaar gezien in een occulte feeststemming.

Houweling besloot de kwestie aan te kaarten bij het college van B en W. Het raadslid heeft inmiddels gevraagd te onderzoeken of een verbod van bijeenkomsten van heksen in de bosrijke omgeving van Putten kan worden opgenomen in de algemene plaatselijke verordening (APV). De fracties spreken volgende week dinsdag tijdens de commissievergadering over het verzoek van de RPF/GPV.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Los van het feit of het wel of niet waar is gebeurd.. dat er Wiccas zijn of doen alsof ze wiccah zijn dat is zonder twijfel waar.

ik zou het niet gelijk aan satanisme linken en in eerste instantie aan occultisme denken.

@credishark even en klein beetje off-topic, traditionele satanisme staat voor vereren van een opperwezen satan of duivel. Wiccas houden zich wel eens bezig  met het vereren van lilith.

modern satanisme is een extreme vorm van individualisme en hedonisme. En the church of Satan is hun instituut, meerdere documentaires gezien terugkomend fenomeen is varkens bloed offers etc gaan ook wel eens geruchten van kind offeren  maar goed ik ben geen ooggetuige mogelijk zijn het speculaties maar er zijn wel mensen die beweren dat het gebeurd.
 

ik moet de documentaire nog ff bekijken, interessant!
 

wees niet bevreesd zou ik je mee willen geven 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://www.youtube.com/watch?v=32iX5lbVDto

https://www.youtube.com/watch?v=9O7mxbufgRU

Dit is wellicht iets voor in dit topc, gaat over black metal bands en hun inspiratie/ideologie. Een aantal bands/artiesten doen het om te shockeren, maar Gaahl geeft aan dat satan zijn inspiratiebron is etc, is natuurlijk wel even wat anders dan the Beatles dit..

Varg Vikernes is een artiest (Burzum) die ook vast heeft gezeten voor brandstichting van diverse kerken, en in 2013 opnieuw opgepakt wegens mogelijk beraden van een aanslag

https://nl.wikipedia.org/wiki/Varg_Vikernes

Begrijp me niet verkeerd ik geloof dat het overgrote deel dit puur doet om te shockeren, maar sowieso twee personen uit deze scene  heeft werkelijk kerken verbrand dat is op zijn minste toch anti-christelijk gedrag.



 

 

bewerkt door Progton
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-12-2020 om 22:36 zei Gaitema:

Toch waag ik te stellen dat het met The Beatles allemaal begon. De secularisatie golf. Hoe denken jullie?

Ze hebben meegeholpen. Hier is iets over Beatles en hun spiritualiteit. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid