Spring naar bijdragen

Christenvervolging van Jehovah’s Getuigen in Rusland


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 69
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Er is verbondenheid tussen de Russische Orthodoxe Kerk en het Kremlin (Sovjetmacht / regering), dat er een kritische blik / nauwkeurig toezicht is op niet-Orthodox geloof. Het is voor het eerst dat Ru

Er is dus sprake van wederzijdse beschuldigingen.  Dan trekt degene met de meeste macht aan het langste eind.  En dat is nu dus gebeurd.  In omgekeerde situatie zou de WTG hetzelfde doen 

Als de WTG toch in zo'n positie zouden komen, kun je uit hun huidige standpunten opmaken hoe ze dan zouden acteren. Andersdenkenden worden niet getolereerd. Zoals @Robert Frans al stelt, de geschieden

17 minuten geleden zei sjako:

Jullie proberen de vervolging toch te vergoelijken? Ben ik er klaar mee.

En dat doe je dan met een uitspraak die laat zien dat je net zo'n extreem standpunt in neemt als de Russische regering. Ik eis dat je je excuus aanbiedt voor je beschuldiging dat ik  het dood martelen van mensen prima vind.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:
21 uur geleden zei Mullog:

want er werd in geen enkel opzicht meegewerkt aan welk onderzoek dan ook. Ik geloof niet dat er iemand daarom uitgesloten is. 

Dat is jou probleem dan. Ga met jou niet meer in discussie. Je bent alleen uit op afbranden. En dat is ook de reden dat de broeders niet meer in discussie gaan.

En dat geldt ook voor @Dat beloof ik

Blijkbaar vinden jullie het prima dat er mensen doodgemarteld worden die geen vlieg kwaad doen. Schandalig.

Ik denk niet dat als jij schrijft dat men in situaties uitgesloten kan worden en ik constateer dat dit in een situatie die ik als dusdanig herken niet gebeurd is, het mijn probleem is. 

Verder weet ik niet waar je vandaan haalt dat ik het prima vind dat mensen die geen vlieg kwaad doen doodgemarteld worden. Het woord "schandalig" slaat wat mij betreft op het feit dat je mij daar van beschuldigd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Men zou zich ook kunnen afvragen waarom het Gods wil is dat Jehova Getuigen en ook leden van andere kerkelijke organisaties, wereldwijd vervolgd, gemarteld en gedood worden. Immers niets gebeurt zonder dat God het wil of God het toelaat. De reden is volgens mij dat God wil dat alle kerkelijke organisaties ten gronde worden gericht en alleen de ware kerk, die door Jezus Christus zelf is gesticht, stand zal houden in de laatste fase voor Zijn wederkomst. Kerkelijke organisaties, dus ook de Jehova getuigen, hebben niets van doen met de ware kerk die tot aan Zijn wederkomst beschermd zal worden, dat blijkt wel uit de praktijk, anders zouden zij beschermd zijn maar dat is dus niet zo. Het zijn menselijke bouwwerken die geen stand houden als de geloofsstrijd echt losbarst, wat nog staat te gebeuren, zoals in het boek Openbaring wordt beschreven maar ook door Jezus zelf is voorzegd.

Alleen de leden van de ware kerk zullen zijn wederkomst meemaken en worden weggenomen, als de aarde een transformatie doormaakt en in een vuurbal veranderd. Voor die tijd is iedere kerkelijke organisatie, iedere door mensen opgerichte geloofsgemeenschap, al met de grond gelijk gemaakt en hun aanhang is gezwicht onder de druk en overgelopen naar Gods tegenstander of gedood omwille van hun geloof en daarmee gered van de ondergang. Een geloof dat gebaseerd is op een vormgeloof, waar alle kerkelijke organisaties onder vallen, is geen sterk geloof. Om die reden zullen de meeste zelfbenoemde christenen hun geloof verloochenen als het er echt op aan komt en zij onder doodsbedreiging voor de keuze worden gesteld.

In iedere kerkelijke organisatie zijn wel leden van de ware kerk vertegenwoordigd, maar dit zijn er slechts enkele en deze zullen nooit op de voorgrond treden. De meeste leden van de ware kerk bevinden zich echter buiten de kerkelijke organisaties en leiden een onopvallend leven in deemoed en liefde voor God en de naaste. Zij nemen het enige gebod dat Jezus ons heeft gegeven serieus en streven ernaar om in de liefde te leven. Zij zijn wars van uiterlijkheden en rituelen en verlangen alleen naar de waarheid. Zonder liefde geen licht en zonder licht geen waarheid. Om tot de waarheid te komen moet onbaatzuchtige naastenliefde worden nagestreefd en in de praktijk worden gebracht, zonder dat streven zal niemand tot de waarheid komen. Zonder dat streven is het christen zijn een nietszeggend begrip, een vormgeloof dat bezwijkt onder een klein beetje druk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Mohawk:

Men zou zich ook kunnen afvragen waarom het Gods wil is dat Jehova Getuigen en ook leden van andere kerkelijke organisaties, wereldwijd vervolgd, gemarteld en gedood worden.

Is dat gods wil dan?  

 

6 uur geleden zei Mohawk:

Immers niets gebeurt zonder dat God het wil of God het toelaat.

Als je zo redeneert is ook de zondeval gods schuld en is de Christelijke god een wraakzuchtige moordende god. Dan is ook het bestaan van de vele christelijke stromingen zijn wil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Is dat gods wil dan?  

Als je zo redeneert is ook de zondeval gods schuld en is de Christelijke god een wraakzuchtige moordende god. Dan is ook het bestaan van de vele christelijke stromingen zijn wil. 

Het is Gods wil dat alle dwaling, die door kerkelijke organisaties wordt verspreid, schipbreuk lijdt. Het is Zijn wil dat al deze, door mensen in het leven geroepen, organisaties ten gronde worden gericht. Er zal geen steen op de andere blijven staan en God zal dat zeker niet voorkomen of tegenhouden. Dat heeft niks met een wraakzuchtige God te maken. Het is het gevolg van een in dwaling verkerend christendom met de nadruk op dom. Want als de gave van het verstand goed zou worden gebruikt zouden de christenen niet in dwaling verkeren. Maar ze volgen klakkeloos op wat hun door priesters en leraren aan onzin wordt verkondigt, op een enkeling na. Zij menen gered te zijn door met de lippen te verkondigen een christen te zijn en netjes volgens de regels van hun genootschap te leven. Zij menen er zelf niets voor te hoeven doen dan alleen het offer van Jezus Christus te accepteren als waarheid om gered te zijn. Maar uit de meeste topics op dit forum blijkt wel dat veel christenen er geen idee van hebben wat Gods wil is .., dat wij er alles aan moeten doen om de eigenliefde te bestrijden .., dat wij er alles aan moeten doen om de naastenliefde in praktijk te brengen en dat uit vrije wil. Niet omdat wij een gebod op moeten volgen of omdat wij een plaats in Gods koninkrijk willen verdienen maar uit liefde voor God, onze hemelse Vader en Schepper van eeuwigheid. En daarom wordt het geloof ernstig op de proef gesteld in de laatste fase van deze verlossingsperiode op aarde, de eindtijd waarover Jezus vertelde. Alleen het ware geloof zal standhouden in de laatste geloofsstrijd en er zal geen kerkelijke organisatie die dwaling verkondigt blijven bestaan en daar zijn alle door mensen opgerichte kerkelijke organisaties onder te verstaan. De schapen die horen naar Zijn stem worden van de bokken gescheiden en dat gebeurt op zeer hardhandige wijze en gaat ons bevattingsvermogen te boven. De satan zal alles uit de kast trekken, want hij weet dat hij nog maar weinig tijd heeft en zijn aanhang is tot de meest gruwelijke daden in staat. Ook in Nederland zullen wij de dans niet ontspringen, niemand die beweert in Jezus Christus te geloven zal gered zijn zonder zelf de weg van het kruis te gaan ...

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Mohawk:

Het is Gods wil dat alle dwaling, die door kerkelijke organisaties wordt verspreid, schipbreuk lijdt. Het is Zijn wil dat al deze, door mensen in het leven geroepen, organisaties ten gronde worden gericht. Er zal geen steen op de andere blijven staan en God zal dat zeker niet voorkomen of tegenhouden. Dat heeft niks met een wraakzuchtige God te maken.

Jawel, want dan had hij beter voorkomen dat ze ontstonden. 
In jouw visie zijn ze ontstaan, en dat was dus zijn wil.
En vervolgens vindt hij het dwalingen, die moeten worden gestopt.
Dat is onlogisch en duidt op een wraakzuchtige god.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Jawel, want dan had hij beter voorkomen dat ze ontstonden. 
In jouw visie zijn ze ontstaan, en dat was dus zijn wil.
En vervolgens vindt hij het dwalingen, die moeten worden gestopt.
Dat is onlogisch en duidt op een wraakzuchtige god.

God heeft de mens een vrije wil en de gave van het verstand gegeven. Wij zijn dus zelf verantwoordelijk voor wat wij tot stand brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Mohawk:

God heeft de mens een vrije wil en de gave van het verstand gegeven. Wij zijn dus zelf verantwoordelijk voor wat wij tot stand brengen.

en eerder schreef je:

11 uur geleden zei Mohawk:

Men zou zich ook kunnen afvragen waarom het Gods wil is dat Jehova Getuigen en ook leden van andere kerkelijke organisaties, wereldwijd vervolgd, gemarteld en gedood worden. Immers niets gebeurt zonder dat God het wil of God het toelaat.

Dus wat is het nu? Je geeft nu de indruk van cherrypicking. Bij de vervolging van JG geef je aan at dit gods wil is, maar als ik het dan heb over het ontstaan van duizenden verschillende stromingen, ligt dat niet aan god maar aan de wil van mensen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat er niets buiten Gods wil om kan gebeuren is een logisch gevolg van het uitgangspunt dat God almachtig is. Als er dingen gebeuren die tegen Zijn wil indruisen laat God het toe als daarmee een hoger doel wordt gediend. Immers God is Liefde, Wijsheid en Almacht. Het hogere doel in dit geval is dat de dwaling aan het licht moet worden gebracht. Dat de bokken van de schapen moeten worden gescheiden en alleen het ware geloof de overwinning behaald. Maar voordat de laatste geloofsstrijd in alle hevigheid losbarst staat de mensheid een natuurcatastrofe te wachten van ongekende omvang, veroorzaakt door een hemellichaam (ster) zoals in het boek Openbaring staat beschreven. Door deze natuurcatastrofe zal de aarde in een chaos verkeren en dan is de laatste fase aangebroken, dan openbaart de antichrist zich en zal de geloofsstrijd pas in alle hevigheid losbarsten. Wat wij nu zien gebeuren is slechts een voorproefje ..., een aanloopje naar de meest heftige fase die nog moet komen. Dus het zou iedere christen eraan gelegen moeten zijn zich hierop voor te bereiden en de enige manier om goed voorbereid te zijn is het gebod van de liefde na te volgen en het kruis op te nemen, wat onherroepelijk een weg van lijden en nood met zich meebrengt. Alleen als wij uit vrije wil ons wezen omvormen tot liefde zal Gods geest ons in de waarheid leiden en beschermen als wij in gevaar zijn. Alleen dan behoren wij tot Zijn kudde die Hij door alle gevaren van de eindtijd heen loodst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Mohawk:

Dat er niets buiten Gods wil om kan gebeuren is een logisch gevolg van het uitgangspunt dat God almachtig is.

Dat is daar geen gevolg van, laat staan logisch. Want dat een god almachtig is, houdt geenszins in dat hij die almachtigheid ook altijd gebruikt.

45 minuten geleden zei Mohawk:

Als er dingen gebeuren die tegen Zijn wil indruisen laat God het toe als daarmee een hoger doel wordt gediend.

Kennelijk ga je er dus van uit dat er een 'hoger doel' is, waarmee de wil van jouw god in strijd is.
Wiens doel is dat dan? Niet van jouw god, want zijn wil is er mee in strijd.
Je gaat dus uit van een hoger doel, dat uitstijgt boven de wil van jouw god. 
Ik ben werkelijk benieuwd wat je daar mee bedoelt.
 

49 minuten geleden zei Mohawk:

Het hogere doel in dit geval is dat de dwaling aan het licht moet worden gebracht.

Nee dat kan niet, want ik ga er van uit dat je gelooft dat dit zijn wil is. Je had het over dingen die gebeuren die een hoger doel dienen, en die tegen zijn wil zijn.
 

55 minuten geleden zei Mohawk:

Maar voordat de laatste geloofsstrijd in alle hevigheid losbarst staat de mensheid een natuurcatastrofe te wachten van ongekende omvang, veroorzaakt door een hemellichaam (ster) zoals in het boek Openbaring staat beschreven.

Waar staat dat dan in Openbaringen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Dat beloof ik:

...

Dat het aan het licht brengen van dwaling een hoger doel is lijkt mij vanzelfsprekend. Dwaling is immers duisternis van geest en God wil dat dwaling wordt gebrandmerkt omdat dit het werk van Zijn tegenstander is, die weliswaar heer is over deze wereld maar toch niet onbeperkt zijn gang kan gaan, omdat ook hij onderworpen is aan de wil en almacht van God. Daarom zal de wereld gezuiverd worden van alles wat aan Gods tegenstander toebehoort, zodat de orde weer herstelt zal worden. Er stijgt niets boven de wil van God uit en Gods wil zal geschiedde. Zijn wil zal geschiedde en Zijn koninkrijk zal komen, daar veranderen wij niets aan. Neem een voorbeeld aan het lijden en sterven van de mens Jezus, die de kelk gal tot de laatste druppel leegdronk, uit liefde voor de wereld en Zijn Vader die Zich in Hem tot een zichtbare God heeft gemaakt en Zich aan Zijn naam heeft verbonden, omdat de liefde God Zelf is en bijgevolg God Zelf dit overgrote offer heeft gebracht om de terugkeer naar het vaderhuis mogelijk te maken. Wij worden uitgenodigd om in vrije wil ook de weg van de liefde en het kruis te gaan, in navolging van de mens Jezus, maar daar zijn maar weinig christenen toe bereid, zodra ze in het nauw worden gebracht zal blijken dat hun geloof op los zand en dus op dwaling is gebaseerd. 
 

bewerkt door Mohawk
Tekst onbedoeld in citaat geschreven
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Kennelijk ga je er dus van uit dat er een 'hoger doel' is, waarmee de wil van jouw god in strijd is.
Wiens doel is dat dan? Niet van jouw god, want zijn wil is er mee in strijd.
Je gaat dus uit van een hoger doel, dat uitstijgt boven de wil van jouw god. 
Ik ben werkelijk benieuwd wat je daar mee bedoelt.

De wil van Gods tegenstander en zijn aanhang is in strijd met Gods wil. Toch laat God dit toe omdat het Zijn wil dient en de vrije wil van de uit Zijn kracht geschapen wezens niet wordt beknot. Om dit te begrijpen is opheldering van Gods geest nodig waaraan het veel christenen ontbreekt. Mijn God is Jezus Christus, die een smartelijk offer voor de wereld heeft gebracht aan het kruis van Golgotha. Mijn God is Liefde, Wijsheid en Almacht. Mijn God is mijn Vader en Schepper van eeuwigheid die ik liefheb, die de wereld en het universum heeft geschapen met een doel waarvan de motivatie jou in ieder geval niet duidelijk is. Je kunt wel ageren tegen dat wat ik schrijf maar daaruit blijkt gebrek aan inzicht, wat alleen kan worden opgeheven door de liefde in praktijk te brengen uit liefde voor God, pas dan zal opheldering worden gegeven over de vraag waarom God het lijden in de wereld toelaat en ook veroorzaakt omdat dit Zijn doel dient.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

De wil van Gods tegenstander en zijn aanhang is in strijd met Gods wil. Toch laat God dit toe omdat het Zijn wil dient en de vrije wil van de uit Zijn kracht geschapen wezens niet wordt beknot. Om dit te begrijpen is opheldering van Gods geest nodig waaraan het veel christenen ontbreekt. Mijn God is Jezus Christus, die een smartelijk offer voor de wereld heeft gebracht aan het kruis van Golgotha. Mijn God is Liefde, Wijsheid en Almacht. Mijn God is mijn Vader en Schepper van eeuwigheid die ik liefheb, die de wereld en het universum heeft geschapen met een doel waarvan de motivatie jou in ieder geval niet duidelijk is. Je kunt wel ageren tegen dat wat ik schrijf maar daaruit blijkt gebrek aan inzicht, wat alleen kan worden opgeheven door de liefde in praktijk te brengen uit liefde voor God, pas dan zal opheldering worden gegeven over de vraag waarom God het lijden in de wereld toelaat en ook veroorzaakt omdat dit Zijn doel dient.

Een mooie tekst,  maar heb je ook antwoord op mijn vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mohawk:

De wil van Gods tegenstander en zijn aanhang is in strijd met Gods wil. Toch laat God dit toe omdat het Zijn wil dient en de vrije wil van de uit Zijn kracht geschapen wezens niet wordt beknot.

Het is voor mij zoals Rom. 8 beschrijft; de mogelijkheid die er was om de lagere natuur te ondergaan, deze wereld van de ijdelheid, om doorheen deze 'ervaring' in te kunnen zien, dat hierdoor het doel gemist wordt.

18 Want ik houde het daarvoor, dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden.

19 Want het schepsel, als met opgestoken hoofde, verwacht de openbaring der kinderen Gods.

20 Want het schepsel is der ijdelheid onderworpen, niet gewillig, maar om diens wil, die het der ijdelheid onderworpen heeft;

21 Op hoop, dat ook het schepsel zelf zal vrijgemaakt worden van de dienstbaarheid der verderfenis, tot de vrijheid der heerlijkheid der kinderen Gods.

22 Want wij weten, dat het ganse schepsel te zamen zucht, en te zamen als in barensnood is tot nu toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

En het laatste woord aan de goddeloze hoogmoedige trollen laten?

Mij is geleerd altijd voor uw standpunten op te komen en niet te veranderen omdat de wereld het beter denkt te weten.

Jij mag, als goddeloze hoogmoedige trol, van mij best het laatste woord hebben en nog meer duisternis verspreiden over dit forum dat in duisternis gehuld is, ik zal jouw vrije wil niet beknotten. Dus brand maar los en laat maar zien wie in werkelijkheid jouw heer is. Toch wil ik wel nog even melden dat God ook vol liefde is voor jou en niets liever ziet dan dat je je bekeert en Zijn gebod van de naastenliefde serieus neemt. Maar Hij zal het toestaan dat je een dienaar blijft van Zijn tegenstander als je je daar prettiger bij voelt. Dus aan jou de keus, lekker verder gaan op een heilloze weg die naar de afgrond voert of je deemoedig richten naar Gods wil. Succes en doe wat je niet laten kunt.

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Mohawk:

Jij mag, als goddeloze hoogmoedige trol, van mij best het laatste woord hebben en nog meer duisternis verspreiden over dit forum dat in duisternis gehuld is, ik zal jouw vrije wil niet beknotten. Dus brand maar los en laat maar zien wie in werkelijkheid jouw heer is. Toch wil ik wel nog even melden dat God ook vol liefde is voor jou en niets liever ziet dan dat je je bekeert en Zijn gebod van de naastenliefde serieus neemt. Toch zal Hij het toestaan dat je een dienaar blijft van Zijn tegenstander als je je daar prettiger bij voelt. Dus aan jou de keus, lekker verder gaan op een heilloze weg die naar de afgrond voert of je deemoedig richten naar Gods wil. Succes en doe wat je niet laten kunt.

Tjah ik ben niet zo cupcake en duw terug. 

Volgens mij trol ik niet. Dat ik nu de afgelopen 2 dagen wat harder blaas, is hen gewoon bedienen met hun eigen medicijn. Je kan de linkerwang maar 1x aanbieden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid