Spring naar bijdragen

Desinformatie over het coronavirus en vaccinatie is ten strengste verboden op Credible


Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Hetairos:

Ik persoonlijk vind rust en vrede in de gedachte dat ik veilig (als gehele mens) ben bij mijn Heer.

Daarnaast ben ik overtuigd, dat in de wereld die God voor ogen heeft, absoluut niets meer plaatsvindt wat door de zonde bevlekt is. De wil van God voor mijn leven - en het leven van iedereen die op Hem zijn vertrouwen stelt - is het goede, het welgevallige en het volkomene.

Ik geloof dat het oordeel van God al in Christus is uitgesproken en dat al het boze (dus alles dat met de zonde is bevlekt) aan zichzelf ten onder zal gaan. 

Om die reden zal ik dus niet meedoen aan petities. Puur omdat mijn God zijn plan al aan het realiseren is. Ik wil niet de indruk wekken, dat ik meer vertrouwen in mensen stel of dat Hij iets van de mens nodig heeft om Zijn plan tot een goed einde te brengen.

Ik vind het goed (lees: wel best).

Met je eens @Hetairos. Komt in grote lijnen op hetzelfde neer als wat ik schreef. Alleen zet jij de puntjes nog even op de I waarvoor dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 761
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hoe lees je de onderstaande tekst dan, want door Hem in ons midden, is Hij immers aanwezig. Joh. 14sv 11 Gelooft Mij, dat Ik in den Vader ben en de Vader in Mij is; en indien niet, zo geloof

Het laat zien hoe verschrikkelijk dit killervirus is. Ze had geen ernstige klachten, dus dat viel gelukkig mee, en, ze is ook volledig genezen, maar, het gaat even om het idee. ? ?

Het probleem is dat dit niet valt aan te tonen. Het valt niet eens aan te tonen dat de maatregelen enig effect hebben, behalve dan die verschrikkelijke gevolgen van de maatregelen.

46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Politiekers zijn demonen in het vlees ;)

Denk je dat Jezus tegen je zegt: dat doe je goed, zo zie ik het graag. Zo wordt mijn leer goed in praktijk gebracht ?

 

1 uur geleden zei Hetairos:

Ik persoonlijk vind rust en vrede in de gedachte dat ik veilig (als gehele mens) ben bij mijn Heer.

Dat is een mooie en rustgevende gedachte. Ik sluit me bij je aan.

1 uur geleden zei Hetairos:

Daarnaast ben ik overtuigd, dat in de wereld die God voor ogen heeft, absoluut niets meer plaatsvindt wat door de zonde bevlekt is.

Het eerste deel ben ik met je eens. Als ik om me heen kijk denk ik: dit kan toch nooit de bedoeling zijn geweest. Het voelt ontheemd.

1 uur geleden zei Hetairos:

De wil van God voor mijn leven - en het leven van iedereen die op Hem zijn vertrouwen stelt - is het goede, het welgevallige en het volkomene.

Dat is Gods wil voor ieder mens. Als je je vertrouwen niet op het goddelijke stelt, zul je er ook geen onderdeel van uitmaken. Ik wens een ieder toe wat je hier stelt. Juist de mensen die nu in de duisternis wandelen hebben het hardst het Licht nodig. Niet ons oordeel.

1 uur geleden zei Hetairos:

Ik geloof dat het oordeel van God al in Christus is uitgesproken en dat al het boze (dus alles dat met de zonde is bevlekt) aan zichzelf ten onder zal gaan. 

Als we op weg naar huis gaan, zal het licht steeds sterker worden en zal de duisternis vanzelf verdwijnen. Het is lastig het pad te blijven volgen, door alle aardse afleidingen en andere oorzaken.

bewerkt door HJW2
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Flawless victory:


Polio is helemaal geen goed voorbeeld. Met dit soort propaganda waar de massa blind achteraan loopt wordt de hele wereld misleid. De covidprik is een experimentele gentherapie waaraan velen, waaronder jonge gezonde topsporters, zijn overleden.  De oversterfte golven na de prikken worden in de doofpot gestopt en de mensen monddood gemaakt.  Maar zoals ik al zei geloof ik dat God zal Oordelen wat desinformatie is geweest en wie dat werkelijk hebben verspreid en wat de overwegingen in hun hart zijn geweest en wat voor gevolgen het heeft gehad. Daarin heb ik rust en vrede gevonden. Dus met onderstaande video nog even delend, beschouw ik voor mij persoonlijk dit onderwerp als afgedaan. Het volk krijgt wat het volk heeft gewild. Geen tegenspraak meer, geen kritische beschouwingen meer, maar propaganda en prikjes in ruil voor dansen bij Jansen.


Wie wil kan hier nog petities ondertekenen bij Stichting Civitas Christiana, maar het is denk ik rijkelijk (te) laat, want vandaag dient onder andere dit onderwerp in de senaat:

https://cultuurondervuur.nl/artikelen/senaat-krijgt-laatste-kans-om-coronadwang-uit-het-wetboek-te-houden?cid=1705555486&email=qo7jielujub5l9evlp7dla0lnlr4j9xzh55&utm_medium=email&utm_source=civitas&utm_campaign=newsletter-2023-01-17#main

Ook dient vandaag deze zaak in de eerste kamer: https://geziningevaar.nl/artikelen/eerste-kamer-stemt-over-de-lhbti-sering-van-de-grondwet?cid=1705555486&email=qo7jielujub5l9evlp7dla0lnlr4j9xzh55&utm_medium=email&utm_source=civitas&utm_campaign=newsletter-2023-01-17#main

 

Je bent helemaal koekie.. Waarschijnlijk heb je je vaccinatie gehaald? Dat komt ervan. Dan draai je door 

1 uur geleden zei Hetairos:

Ik persoonlijk vind rust en vrede in de gedachte dat ik veilig (als gehele mens) ben bij mijn Heer.

Daarnaast ben ik overtuigd, dat in de wereld die God voor ogen heeft, absoluut niets meer plaatsvindt wat door de zonde bevlekt is. De wil van God voor mijn leven - en het leven van iedereen die op Hem zijn vertrouwen stelt - is het goede, het welgevallige en het volkomene.

Ik geloof dat het oordeel van God al in Christus is uitgesproken en dat al het boze (dus alles dat met de zonde is bevlekt) aan zichzelf ten onder zal gaan. 

Ik geloof dat ik miljonair ben. Ik ben ervan overtuigd dat ik morgen de lotto ga winnen..

Ik geloof dat ik na mijn dood reïncarneer als eendagsvlieg. 

 

3 uur geleden zei Flawless victory:

Matteüs 5

10 Zalig de vervolgden om der gerechtigheid wil, want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

11 Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om Mijnentwil. 12 Verblijdt u en verheugt u, want uw loon is groot in de hemelen; want alzo hebben zij de profeten vóór u vervolgd.

 

Tegenwoord/tegenweer en vragen om bewijzen noem je vervolging? Wees blij dat je niet in China woont, of dat je geboren bent ten tijde van ongeveer 150 nC.. Daar gaat en ging het om. Niet omdat mensen vragen of je bewijs kan leveren voor je ongefundeerde boude beweringen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mijn excuses voor mijn hysterische reacties. Ik ben mezelf niet meer afgelopen tijd.

of al die jaren nooit geweest

3 uur geleden zei Flawless victory:


Dit forum beschikt over een negeerknop. Dat werkt erg fijn. Dan kun je een bericht van een troll openen als je er een keer zin in en tijd voor hebt, maar word je er niet door gehinderd als ze weer aan het trollen slaan. Handig!

Je begint erg op je tweelingbroer te lijken

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Het onderwerp is intussen te zwaar geworden voor mij. Ik heb gezegd wat ik te zeggen had en neem geen enkel vaccin meer tot mij. Tetanusvaccin wordt niet verlengd.

Ik denk dat je je teveel laat meeslepen. De medische wetenschap is volgens mij gewoon door God aan de mens gegeven. Ik was laatst in het ziekenhuis en toen kwam dit onderwerp ter sprake. Ik zei toen tegen de arts dat hij wel verantwoord is, die kennis goed en ten gunste van mijn gezondheid toe te passen, maar dat God alleen verantwoordelijk is voor het feit of ik leef dan wel sterf. 

Met andere woorden: voor elk mens geldt de door God gegeven regel, doe je naaste geen kwaad, maar met name een arts draagt, vanwege zijn kennis, grotere verantwoording. Dat geeft rust om een vaccin uit de handen van een arts te ontvangen (zie 2 Tim 4:18).

God weet wat er in de wereld is en dat het Zijn kinderen vijandig is gezind. Maar Hij heeft alles onder controle. Voor de kinderen die God zijn toegewijd geldt: Romeinen 8:36-39 (NBG1951) "Gelijk geschreven staat: Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood, wij zijn gerekend als slachtschapen. Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here."

De vraag is dus uiteindelijk, Fundamenteel: "Heb je, desondanks, reden om je druk te maken over welke complottheorie dan ook?"

52 minuten geleden zei Noppert1998:

Ik geloof dat ik miljonair ben. Ik ben ervan overtuigd dat ik morgen de lotto ga winnen..

Je bent pas echt miljonair als het winnen van de lotto niet meer nodig is en je alles wat je hebt, weggeeft aan iemand die het echt nodig heeft.

1 uur geleden zei Noppert1998:

Ik geloof dat ik na mijn dood reïncarneer als eendagsvlieg. 

Dan is het te hopen voor je, dat niemand je een klap geeft met de vliegenmepper. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hetairos:

Je bent pas echt miljonair als het winnen van de lotto niet meer nodig is en je alles wat je hebt, weggeeft aan iemand die het echt nodig heeft.

"spiritueel" geneuzel van de koude grond.. We leven vandaag, en we moeten het hier doen. Dus dan is een miljoen mooi meegenomen.

1 uur geleden zei Hetairos:

Dan is het te hopen voor je, dat niemand je een klap geeft met de vliegenmepper. 

Als ik dood ga als eendagsvlieg dan kom ik weer terug als mens. Dat is mijn overtuiging/geloof..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-1-2023 om 15:04 zei Hopper:
Op 15-12-2020 om 14:48 zei Ricky Tjin:

RTL Nieuws ~ Waarom 'complotdenken' niet gek is

Het interessante van deze thread is dat hij al weer een paar jaar oud is en dat inmiddels is gebleken dat het corona virus redelijk is bedwongen middels vaccinatie en allerlei beschermende maatregelen.  Niks heimelijke actie, maar Chinezen in Wuhan die raar met dieren omgaan hebben het corona virus de wereld in geholpen.

Je zou de tactiek van Amerikaans extreemrechts het werk van Satan kunnen noemen.  Het verspreid zich over alle volkeren bij mensen die van nature achterdochtig zijn.  Die zijn kennelijk gevoelig voor Satan.

Dat bedoel ik.  Ook in Nederland wensen FVD mensen de democratie omver te werpen.

Je bovengenoemde suggesties zijn subjectief en je eigen optiek, @Hopper.

De datum dat ik de video van RTL Nieuws heb gepost is al ruim 2 jaar geleden. Inmiddels mag het toch wel duidelijk zijn dat ik mij t.o.v. het Credible forum heb terug getrokken. Je subjectieve suggesties, waaruit blijkt dat we lijnrecht tegenover elkaar staan, waardoor er kennelijk geen gezonde discussie tussen ons mogelijk is, is voor mij niet uitnodigend om weer deel te nemen aan de discussies op Credible.

Citaat

Je zou de tactiek van Amerikaans extreemrechts het werk van Satan kunnen noemen.  Het verspreid zich over alle volkeren bij mensen die van nature achterdochtig zijn.  Die zijn kennelijk gevoelig voor Satan.

In Johannes 8:44 kun je lezen dat de duivel ofwel satan die de vader der leugen is.
Yahweh is de God der waarheid: Psalms 31:6 Mechon-Mamre / Psalms 31:6 interlinear.
Het woord van Yahweh is de waarheid 🔗 Johannes 17:17 HSV

Elke leugen die rondgaat in deze wereld, die tegen het woord van Yahweh indruist is in principe het werk van satan. De leugens die zich verspreiden en rondgaan in deze wereld beperken zich niet slechts tot degenen die achterdochtig zijn of extreem rechts, maar ook tot mensen die (extreem) links zijn en/of alles klakkeloos geloven wat hen verteld wordt. Mensen die (extreem) links zijn en/of alles klakkeloos geloven wat hen verteld wordt zijn net zo goed vatbaar voor leugen en zijn kennelijk ook gevoelig voor satan.

Je kunt mensen veroordelen die het niet met jou eens zijn of niet in jou straatje passen, maar met het oordeel dat je oordeelt zul je zelf worden geoordeeld (Mat 7:2-5).

Mattheüs 7:1-5 HSV
1. Oordeel niet, opdat u niet geoordeeld wordt;
2. want met het oordeel waarmee u oordeelt, zult u zelf geoordeeld worden; en met welke maat u meet, zal er bij u ook gemeten worden.
3. Waarom ziet u wel de splinter in het oog van uw broeder, maar merkt u de balk in uw eigen oog niet op?
4. Of, hoe zult u tegen uw broeder zeggen: Laat toe dat ik de splinter uit uw oog haal; en zie, er is een balk in uw eigen oog?
5. Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.

Zoals eerder aangegeven staan we lijnrecht tegenover elkaar en is er tussen ons geen gezonde discussie mogelijk.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Ricky Tjin:

In Johannes 8:44 kun je lezen dat de duivel ofwel satan die de vader der leugen is.
Yahweh is de God der waarheid: Psalms 31:6 Mechon-Mamre / Psalms 31:6 interlinear.
Het woord van Yahweh is de waarheid 🔗 Johannes 17:17 HSV

Elke leugen die rondgaat in deze wereld, die tegen het woord van Yahweh indruist is in principe het werk van satan. De leugens die zich verspreiden en rondgaan in deze wereld beperken zich niet slechts tot degenen die achterdochtig zijn of extreem rechts, maar ook tot mensen die (extreem) links zijn en/of alles klakkeloos geloven wat hen verteld wordt; ze zijn net zo goed vatbaar voor leugen en zijn kennelijk ook gevoelig voor satan.

Hier moet ik wel even om lachen hoor.. Dit is juist hoe desinformatie verspreid wordt. Demoniseer de tegenstander.. 

Je hebt het over "alles klakkeloos geloven wat hen verteld wordt" en zelf typ je "Yahweh is de God der waarheid ps 31 etc". Juist dit is klakkeloos geloven wat je verteld wordt. ALS Yahweh enkel de waarheid spreekt dan kun je dit toetsen aan de hand van de Bijbel (immers het woord van die Yahweh, anders is het in het duister tasten" en al in Genesis 1 heb ik Hem/Haar/Het op een leugen betrapt. "Gij zult sterven wanneer gij van de vrucht eet" "Laten wij hen uit het paradijs verdrijven, anders nemen ze van de boom des levens en leven in eeuwigheid"..

"

Citaat

 

Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.

23 Zo verzond hem de HEERE God uit den hof van Eden, om den aardbodem te bouwen, waaruit hij genomen was."

 

 

Citaat

17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.

 

Oei...

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hetairos:

Ik denk dat je je teveel laat meeslepen. De medische wetenschap is volgens mij gewoon door God aan de mens gegeven. Ik was laatst in het ziekenhuis en toen kwam dit onderwerp ter sprake. Ik zei toen tegen de arts dat hij wel verantwoord is, die kennis goed en ten gunste van mijn gezondheid toe te passen, maar dat God alleen verantwoordelijk is voor het feit of ik leef dan wel sterf. 

Met andere woorden: voor elk mens geldt de door God gegeven regel, doe je naaste geen kwaad, maar met name een arts draagt, vanwege zijn kennis, grotere verantwoording. Dat geeft rust om een vaccin uit de handen van een arts te ontvangen (zie 2 Tim 4:18).

God weet wat er in de wereld is en dat het Zijn kinderen vijandig is gezind. Maar Hij heeft alles onder controle. Voor de kinderen die God zijn toegewijd geldt: Romeinen 8:36-39 (NBG1951) "Gelijk geschreven staat: Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood, wij zijn gerekend als slachtschapen. Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here."

De vraag is dus uiteindelijk, Fundamenteel: "Heb je, desondanks, reden om je druk te maken over welke complottheorie dan ook?"

Je bent pas echt miljonair als het winnen van de lotto niet meer nodig is en je alles wat je hebt, weggeeft aan iemand die het echt nodig heeft.

Dan is het te hopen voor je, dat niemand je een klap geeft met de vliegenmepper. 

Maar er zijn slechte mensen in de medische wereld. Dallas buyers club eens zien. Is een film die echt gebeurd is en dat betreft maar 1 ziekte, HIV. Gelukkig staan ze daar nu veel verder mee dan toen. Maar het typeert goed hoe de winst vaak belangrijker is dan de patiënt. 

Maar je hebt verder wel gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar er zijn slechte mensen in de medische wereld. Dallas buyers club eens zien. Is een film die echt gebeurd is en dat betreft maar 1 ziekte, HIV. Gelukkig staan ze daar nu veel verder mee dan toen. Maar het typeert goed hoe de winst vaak belangrijker is dan de patiënt. 

Maar je hebt verder wel gelijk.

Er zijn niet alleen slechte mensen in de medische wereld maar er zijn ook veel ontstellend domme mensen in de medische wereld. Veel artsen denken niet meer zelf na en laten bijvoorbeeld de computer bepalen of bepaalde medicijnen bij elkaar gebruikt kunnen worden. Dit is nog maar een voorbeeldje. Ze toetsen in de computer in wat je aan medicijnen gebruikt en als de computer dan zegt dat het geen probleem is dan nemen ze dat klakkeloos aan. Dit kan grote gevolgen hebben want de computer maakt vele fouten. Het is dat diverse mensen in mijn familie zelf goed bijsluiters lezen en alert zijn bij veranderingen anders was de kans groot geweest dat er doden waren gevallen.  Veel artsen gebruiken hun eigen verstand steeds minder en laten alles over aan overheid en AI.  Een ieder doet er goed aan zelf goed op zijn qui-vive te zijn.
 

 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Noppert1998:
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

In Johannes 8:44 kun je lezen dat de duivel ofwel satan die de vader der leugen is.
Yahweh is de God der waarheid: Psalms 31:6 Mechon-Mamre / Psalms 31:6 interlinear.
Het woord van Yahweh is de waarheid 🔗 Johannes 17:17 HSV

Elke leugen die rondgaat in deze wereld, die tegen het woord van Yahweh indruist is in principe het werk van satan. De leugens die zich verspreiden en rondgaan in deze wereld beperken zich niet slechts tot degenen die achterdochtig zijn of extreem rechts, maar ook tot mensen die (extreem) links zijn en/of alles klakkeloos geloven wat hen verteld wordt. Mensen die (extreem) links zijn en/of alles klakkeloos geloven wat hen verteld wordt zijn net zo goed vatbaar voor leugen en zijn kennelijk ook gevoelig voor satan.

Hier moet ik wel even om lachen hoor.. Dit is juist hoe desinformatie verspreid wordt. Demoniseer de tegenstander.. 

Je hebt het over "alles klakkeloos geloven wat hen verteld wordt" en zelf typ je "Yahweh is de God der waarheid ps 31 etc". Juist dit is klakkeloos geloven wat je verteld wordt. ALS Yahweh enkel de waarheid spreekt dan kun je dit toetsen aan de hand van de Bijbel (immers het woord van die Yahweh, anders is het in het duister tasten" en al in Genesis 1 heb ik Hem/Haar/Het op een leugen betrapt. "Gij zult sterven wanneer gij van de vrucht eet" "Laten wij hen uit het paradijs verdrijven, anders nemen ze van de boom des levens en leven in eeuwigheid"..

Oei...

Je bovengenoemde suggesties zijn subjectief en je eigen optiek, @Noppert1998.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Hetairos:

Daarnaast ben ik overtuigd, dat in de wereld die God voor ogen heeft, absoluut niets meer plaatsvindt wat door de zonde bevlekt is.

Openbaring 21:1-5 HSV
1) En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer.
2) En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, neerdalen van God uit de hemel, gereedgemaakt als een bruid die voor haar man sierlijk gemaakt is.
3) En ik hoorde een luide stem uit de hemel zeggen: Zie, de tent van God is bij de mensen en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen zijn en hun God zijn.
4)  En God zal alle tranen van hun ogen afwissen, en de dood zal er niet meer zijn; ook geen rouw, jammerklacht of moeite zal er meer zijn. Want de eerste dingen zijn voorbijgegaan.
5) En Hij Die op de troon zit, zei: Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zei tegen mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en betrouwbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Noppert1998:

"spiritueel" geneuzel van de koude grond.. We leven vandaag, en we moeten het hier doen. Dus dan is een miljoen mooi meegenomen.

(...)

Als ik dood ga als eendagsvlieg dan kom ik weer terug als mens. Dat is mijn overtuiging/geloof..

Over geneuzel gesproken; laten we eerst maar eens zien wat jouw 'geloof' nu concreet inhoudt. Daar zijn we dus zo achter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hetairos:

Over geneuzel gesproken; laten we eerst maar eens zien wat jouw 'geloof' nu concreet inhoudt. Daar zijn we dus zo achter.

Waarom?

Ik wilde enkel aangeven dat overtuiging en geloof bijna niks tot helemaal niks zeggen.. Hoe fanatiek je ook iets gelooft. 

Ik ga toch ook jouw geloof niet concreet proberen te maken? 

13 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je bovengenoemde suggesties zijn subjectief en je eigen optiek, @Noppert1998.

Dat klopt, en dat ontken ik ook niet..

Ik zie gewoon iets heel psychologisch, namelijk dat satan/duivel gedemoniseerd wordt en Yahweh wordt de Hemel in geprezen (woordspeling). Als ik iets zou lezen waarin 1 wezen of mens voortdurend wordt geprezen en absoluut wordt gemaakt zou ik er cynisch en achterdochtig van worden. En als een ander wezen of mens voortdurend wordt gedemoniseerd dan zou ik er ook cynisch en achterdochtig van worden. Misschien is het wel precies andersom?

En dan lees ik het OT, en denk ik "een God die enkel Waarheid en Liefde is zou dit soort streken niet leveren".. Je herkent de boom aan de bloemen die het draagt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hetairos:

Schrijven met jou vind ik absoluut niet interessant. Waarom dan deze laatste reactie van mij op jouw notoire geneuzel?

Waarschijnlijk ben ik te fatsoenlijk om zonder redenen gewoon niet meer te reageren. Dus bij deze.

Jij vindt waarschijnlijk alleen maar "ja en amen" interessant van je medemens.. Maar zo groei je natuurlijk nooit in inzicht en wijsheid. En je lijkt veel op een ander persoon hier, wiens naam niet gebruikt mag worden..

Straks ga je nog mensen die een andere mening hebben op de negeerlijst zetten

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Noppert1998:

Jij vindt waarschijnlijk alleen maar "ja en amen" interessant van je medemens..

Nee, jouw conclusie is niet correct. Ik kom hier op de forum slechts voor één ding en dat is voor het voeren van een goede en dus, respectvolle, dialoog. Of iemand het met me eens is of niet, is voor mij totaal niet belangrijk.

Punt is dat in een dialoog altijd het karakter van de gesprekspartner zichtbaar wordt. Het is het karakter dat me aanspreekt of niet. 

12 uur geleden zei Noppert1998:

Maar zo groei je natuurlijk nooit in inzicht en wijsheid.

Ik vrees dat jij dat niet kan beoordelen.

12 uur geleden zei Noppert1998:

En je lijkt veel op een ander persoon hier, wiens naam niet gebruikt mag worden..

Met dit soort statements kan ik niets.

12 uur geleden zei Noppert1998:

Straks ga je nog mensen die een andere mening hebben op de negeerlijst zetten

De beste negeerlijst is nog gewoon helemaal niet meer inloggen en alle verwijzingen naar dit forum verwijderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hetairos:

 

De beste negeerlijst is nog gewoon helemaal niet meer inloggen en alle verwijzingen naar dit forum verwijderen.

Ik hoop dat je blijft. Je berichten vind ik leerzaam en een ankerpunt op dit forum, waar het momenteel een verkeer van jewelste is aan filosofische hoogvliegers en laagvliegers. Zonder enkele ankerpunten binnen het discours wordt het mij te duizelingwekkend aan de ene kant en te platvloers (atheïstisch) aan de andere kant.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid