Spring naar bijdragen

Polen verbiedt Abortus voor het het grootste deel


Aanbevolen berichten

Zojuist zei sandingisaskill:

Omdat als ze volharden in het weigeren van God als de bron van liefde, ze terecht komen op een plek waar ze zonder die liefde hun gang mogen gaan. Een verschrikkelijke plek is het waar ik me geen voorstelling van kan maken.

De hel dus?.... Ik geloof dat ik in een iets andere God geloof dan jij. Eentje die het niet nodig heeft om mensen te bedreigen met de hel. Je hebt het over dat jou God een bron van liefde is maar hij straft mensen voor eeuwig in de hel? Noem je dat een uiting van liefde?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 412
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jij bent zeer de moeite waard om genegeerd te worden zolang je hier aanwezig bent om de zaak te verstoren en op de kop te zetten. Ik hoop van harte dat andere christenen je geen voeding geven om je ve

Volgens mij is de boodschap van dat verhaal dat je moet nadenken voordat je wat belooft aan God, want belofte maakt schuld. En natuurlijk is zijn dochter niet geofferd als letterlijk brandoffer. Jefta

Daar geloof ik helemaal niks van. Ik heb gewerkt met meervoudig gehandicapte kinderen, zwaar gehandicapt in zowel lichamelijk als verstandelijk opzicht. Een geest kan niet zodanig belemmert worden doo

Posted Images

1 minuut geleden zei 010:

De hel dus?.... Ik geloof dat ik in een iets andere God geloof dan jij. Eentje die het niet nodig heeft om mensen te bedreigen met de hel. Je hebt het over dat jou God een bron van liefde is maar hij straft mensen voor eeuwig in de hel? Noem je dat een uiting van liefde?

Hij is ook jou God en het is zeer de moeite waard om te waarschuwen voor die plek waarvan ik vind dat het gebruik van het woord "hel" een eufemisme is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei sandingisaskill:

Hij is ook jou God en het is zeer de moeite waard om te waarschuwen voor die plek waarvan ik vind dat het gebruik van het woord "hel" een eufemisme is.

Nee dit is mijn God niet. Mijn God staat voor liefde en menselijkheid. Mensen naar een vreselijke plek sturen omdat ze God niet hebben erkend, dat heeft niks met liefde te maken.

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei 010:
55 minuten geleden zei sandingisaskill:

Hij is ook jou God en het is zeer de moeite waard om te waarschuwen voor die plek waarvan ik vind dat het gebruik van het woord "hel" een eufemisme is.

Nee dit is mijn God niet. Mijn God staat voor liefde en menselijkheid.

Wie is jou god? Hoe heet hij, ofwel wat is zijn naam?

Heb jij een link naar een pagina, waar jou god beschreven wordt?

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wie is jou god? Hoe heet hij, ofwel wat is zijn naam?

Heb jij een link naar een pagina, waar jou god beschreven wordt?

Mijn God openbaart zich niet alleen in de bijbel maar ook in andere boeken. Ik moet aan deze bijbel tekst denken: 

1 Thessalonicenzen 5

Beproeft alle dingen; behoudt het goede.

Leuk filmpje van Herman Finkers over het geloof. 

https://m.youtube.com/watch?v=bc4qEYSIEQo

 

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei 010:
8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wie is jou god? Hoe heet hij, ofwel wat is zijn naam?

Heb jij een link naar een pagina, waar jou god beschreven wordt?

Mijn God openbaart zich niet alleen in de bijbel maar ook in andere boeken. Ik moet aan deze bijbel tekst denken: 

1 Thessalonicenzen 5

Beproeft alle dingen; behoudt het goede.

Je afgelopen bericht is geen duidelijk antwoord op mijn vraag aan jou over wie je god is en ook geen duidelijk antwoord op hoe hij heet en/of wat zijn naam is.
 

42 minuten geleden zei 010:

Leuk filmpje van Herman Finkers over het geloof. 

https://m.youtube.com/watch?v=bc4qEYSIEQo

Het is maar wat je leuk noemt. Ik verwacht een serieus antwoord op de vraag wie je god is en geen grappenmaker zoals Herman Finkers.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je afgelopen bericht is geen duidelijk antwoord op mijn vraag aan jou over wie je god is en ook geen duidelijk antwoord op hoe hij heet en/of wat zijn naam is.

Mijn God heeft God, maar sommige noemen hem Allah, andere weer Shiva, ect.

Citaat

Het is maar wat je leuk noemt. Ik verwacht een serieus antwoord op de vraag wie je god is en geen grappenmaker zoals Herman Finkers.

Geeft misschien stof tot nadenken.....

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-3-2022 om 05:26 zei Dat beloof ik:

Exact. Bingo. Mijn vorige opmerking was dan ook wat sarcastisch bedoeld.
En voor het geval het lichaam dat niet goed doet, moet je dat dus overlaten aan de moeder, want het is haar lichaam.

Haar kind is niet van haar, maar van God. Hij alleen mag er over beslissen en wij mogen niet voor God spelen. Geldt ook voor meer. Al die duizenden zonen van moeders die als soldaten aan Russische en Oekraïnse zijde zijn gesneuveld. Hart verscheurend.

Waar vaak geen aandacht voor is, dat is de spijt die moeders vaak krijgen na het laten aborteren van hun kind.

Vergeet ook niet dat met de abortus de foetus volledig uit elkaar wordt gerukt. Arm en been wordt er af gerukt. Het gezichtje trekt pijnlijke trekken. Ik heb eens zo'n foto langs zien komen. Zelfs de Partij van de Dieren wenst zo iets nog niet de varkens toe.

Een maatschappij dat haar kinderen doodt, is ver van haar beschaving af gegleden.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar alleen Christus is het perfecte evenbeeld van God de Vader.

SOLUS CHRISTUS

Wij hebben een ander soort geloof. Ik geloof dat ieder mens en cultuur zijn eigen manier heeft om tot het Goddelijke te komen. Vind het ook best gek om andersom te doen. Want zou betekenen dat hele groepen mensen naar de hel zouden gaan, je bent ook het product van je opvoeding, daar hoort ook religie bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Gaitema:

Haar kind is niet van haar, maar van God. Hij alleen mag er over beslissen en wij mogen niet voor God spelen. Geldt ook voor meer

Als je er zo over denkt, moet je ook accepteren dat God in zijn eentje 35x zoveel abortus pleegt dan álle mensen bij elkaar. En dan nog moeilijk doen om die kleine minderheid die door mensen wordt gedaan??

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je er zo over denkt, moet je ook accepteren dat God in zijn eentje 35x zoveel abortus pleegt dan álle mensen bij elkaar. En dan nog moeilijk doen om die kleine minderheid die door mensen wordt gedaan??

Ja, daar doe ik inderdaad moeilijk over, omdat wat jij doet ten eerste voor God spelen is en ten tweede iets recht praten wat krom is. Ik zal nooit instemmen met mensen die onschuldigen vermoorden en hun toekomst afnemen.

Ik zie trouwens ook niet God als een moordenaar. Die foetussen die afsterven zijn om natuurlijke redenen gestorven. Je zegt toch ook niet van iemand die een hartstilstand heeft gehad en stierf, dat God hem vermoord heeft? Nee, het was zijn tijd en stierf om natuurlijke redenen. Dus die vlieger gaat voor mij niet op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Ja, daar doe ik inderdaad moeilijk over, omdat wat jij doet ten eerste voor God spelen is en ten tweede iets recht praten wat krom is. Ik zal nooit instemmen met mensen die onschuldigen vermoorden en hun toekomst afnemen.

 In dat laatste geval zou ik toch eens aan God vragen waarom 90 procent van de bevruchtingen voortijdig eindigt. 

4 uur geleden zei Gaitema:

Ik zie trouwens ook niet God als een moordenaar. Die foetussen die afsterven zijn om natuurlijke redenen gestorven. Je zegt toch ook niet van iemand die een hartstilstand heeft gehad en stierf, dat God hem vermoord heeft? Nee, het was zijn tijd en stierf om natuurlijke redenen. Dus die vlieger gaat voor mij niet op.

 Ik zie geen verschil tussen iemand met een mes neer steken of zijn hart laten stoppen met kloppen. Of als kind aan kanker dood laten gaan; deze baby was nog geen jaar,  maar het was haar tijd... brrr.

 

Als je nou weet,  uit onderzoek,  echo en zo,  dat een kind geen levenskansen heeft, waarom dan geen abortus?

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als je er zo over denkt, moet je ook accepteren dat God in zijn eentje 35x zoveel abortus pleegt dan álle mensen bij elkaar. En dan nog moeilijk doen om die kleine minderheid die door mensen wordt gedaan??

Het lijkt er op dat onbezonnen reageren niet van toepassing is op jou. Volgens mij weet jij heel goed waar je mee bezig bent, en is het een kwestie van opzettelijk in opstand zijn tegen God. De haat die jij hier aan het ventileren bent is jou drijfveer en laat je verworden tot een gefixeerde, compulsieve Godslasteraar.

God kan niet moorden. Hij verplaats enkel het leven dat van Hem is van de ene dimensie naar de andere. Jij daarentegen moord er heel wat op los met die arrogante praatjes van jou.

bewerkt door sandingisaskill
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

 In dat laatste geval zou ik toch eens aan God vragen waarom 90 procent van de bevruchtingen voortijdig eindigt. 

 Ik zie geen verschil tussen iemand met een mes neer steken of zijn hart laten stoppen met kloppen. Of als kind aan kanker dood laten gaan; deze baby was nog geen jaar,  maar het was haar tijd... brrr.

 

Als je nou weet,  uit onderzoek,  echo en zo,  dat een kind geen levenskansen heeft, waarom dan geen abortus?

Je bent ernstig in de war.  Zo kan je prima je buurman dood schieten, met zo'n smoes.

Maar laten we niet in herhaling vallen. Ik heb al geantwoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sandingisaskill:

Hij verplaats enkel het leven dat van Hem is van de ene dimensie naar de andere.

Ik weet niet waar je dit soort redenaties vandaan hebt, waarschijnlijk uit je dikke duim, niet uit de Bijbel in ieder geval.

2 uur geleden zei Gaitema:

Je bent ernstig in de war.  Zo kan je prima je buurman dood schieten, met zo'n smoes.

Maar laten we niet in herhaling vallen. Ik heb al geantwoord.

Vreemd, ik heb in het geheel niet de behoefte om mijn buurman dood te schieten en daar gaat het hier nu ook niet over.

Maar als mijn dochter bij zwangerschap zou ontdekken dat er met het kind iets mis is, dan zou ze direct besluiten te aborteren, en ik zou haar steunen. En dat zou veel verdriet geven, maar that's life. 
De bijbel redeneert niet anders, verwoordt het alleen wat onbeschofter: 
(Leviticus 21:18) Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden; Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn; 20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik weet niet waar je dit soort redenaties vandaan hebt, waarschijnlijk uit je dikke duim, niet uit de Bijbel in ieder geval.

Goh, ik begreep hem direct. Hij zegt dat je van de aarde naar de hemel gaat in andere woorden, dus..

13 uur geleden zei Dat beloof ik:

Vreemd, ik heb in het geheel niet de behoefte om mijn buurman dood te schieten en daar gaat het hier nu ook niet over.

Het excuus: ik mag mijn kind vermoorden, omdat God dit of dat doet, kan je ook als moordenaar van je buurman toepassen.

13 uur geleden zei Dat beloof ik:



Maar als mijn dochter bij zwangerschap zou ontdekken dat er met het kind iets mis is, dan zou ze direct besluiten te aborteren, en ik zou haar steunen. En dat zou veel verdriet geven, maar that's life. 
De bijbel redeneert niet anders, verwoordt het alleen wat onbeschofter: 
(Leviticus 21:18) Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen, hij zij een blind man, of kreupel, of te kort, of te lang in leden; Of een man, in wien een breuk des voets, of een breuk der hand zal zijn; 20 Of die bultachtig, of dwergachtig zal zijn, of een vel op zijn oog zal hebben, of droge schurftheid, of etterige schurftheid, of die gebroken zal zijn aan zijn gemacht

Abortus staat voor mij gelijk aan de moord op de buurman en voor jou gelijk als het verlies van een zaadlozing. Puur omdat een Foetus een menswaardig bestaan is voor mij en voor jou niet 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:
Citaat

Vreemd, ik heb in het geheel niet de behoefte om mijn buurman dood te schieten en daar gaat het hier nu ook niet over.

Het excuus: ik mag mijn kind vermoorden, omdat God dit of dat doet, kan je ook als moordenaar van je buurman toepassen

Waarom?  Dat zou ik niet weten. 

1 uur geleden zei Gaitema:

Abortus staat voor mij gelijk aan de moord op de buurman

Voor mij niet.  Dan zit daar het verschil.  Vandaar dat ik je vergelijking niet begreep.

1 uur geleden zei Gaitema:

en voor jou gelijk als het verlies van een zaadlozing.

Nee,  ook ik zie het als een begin van leven,  laat daar geen misverstand over bestaan. 

1 uur geleden zei Gaitema:

Puur omdat een Foetus een menswaardig bestaan is voor mij en voor jou niet 

Ik zie het dus wel degelijk als een begin van leven. Ons verschil zit hem er in dat ik vind dat mensen zelf kunnen beslissen daarin. Dat is soms een heel moeilijke beslissing,  die zeker niet te vergelijken is met een zaadlozing. De vergelijking daarmee laat precies zien dat je dit alleen maar vanuit de man bekijkt. Het is de buik van de vrouw en haar eitje een vrucht. Van niemand anders. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarom?  Dat zou ik niet weten. 

Voor mij niet.  Dan zit daar het verschil.  Vandaar dat ik je vergelijking niet begreep.

Nee,  ook ik zie het als een begin van leven,  laat daar geen misverstand over bestaan. 

Ik zie het dus wel degelijk als een begin van leven. Ons verschil zit hem er in dat ik vind dat mensen zelf kunnen beslissen daarin. Dat is soms een heel moeilijke beslissing,  die zeker niet te vergelijken is met een zaadlozing. De vergelijking daarmee laat precies zien dat je dit alleen maar vanuit de man bekijkt. Het is de buik van de vrouw en haar eitje een vrucht. Van niemand anders. 

En waarom geldt dat niet vlak voor de geboorte?

Je kan niet zeggen: "het is de buik van de vrouw", als daarmee het recht van het ongeboren leven bedrijgt wordt. Ik kan er niet bij dat de westerse ethiek zo om zich heen slaat dat men het rechtvaardig vindt om haar eigen kind in de baarmoeder om het leven te brengen. Ook als die zwaar gehandicapt is. Ook in Duitsland werden gehandicapte kinderen naar de concentratiekampen gestuurd. In menig Afrikaans land als vervloekt beschouwd en verstoten.

Het gaat mij aan het hart die kinderen.

Fijn dat je ze wel als volwaardige mensen ziet en dat het een moeilijke beslissing is. Vaak krijgen moeders die hun foetus laten weg halen later er ook spijt van.

Ik vind het dus gelijkwaardig aan de moord op een kind en volwassen mens. Er zijn tegenwoordig ook moeders die hun kinderen vermoorden. Ik kreeg mee dat een moeder haar kind waarschijnlijk van een flat gebouw gegooid heeft, weer een ander laat de baby in eem vuilnisbak van de gemeente  of iets dergelijks achter. Die is gelukkig nog levend gevonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Gaitema:

En waarom geldt dat niet vlak voor de geboorte?

Je kan niet zeggen: "het is de buik van de vrouw", als daarmee het recht van het ongeboren leven bedrijgt wordt. Ik kan er niet bij dat de westerse ethiek zo om zich heen slaat dat men het rechtvaardig vindt om haar eigen kind in de baarmoeder om het leven te brengen. Ook als die zwaar gehandicapt is. Ook in Duitsland werden gehandicapte kinderen naar de concentratiekampen gestuurd. In menig Afrikaans land als vervloekt beschouwd en verstoten.

Ik vind dat abortus en mensen naar concentratiekampen sturen, niet 1 op 1 te vergelijken is. Een foetus heeft geen gedachten, herinnering of gevoelens. Gehandicapte mensen hebben die wel.

Citaat

Het gaat mij aan het hart die kinderen.

Fijn dat je ze wel als volwaardige mensen ziet en dat het een moeilijke beslissing is. Vaak krijgen moeders die hun foetus laten weg halen later er ook spijt van.

Ik vind het dus gelijkwaardig aan de moord op een kind en volwassen mens. Er zijn tegenwoordig ook moeders die hun kinderen vermoorden. Ik kreeg mee dat een moeder haar kind waarschijnlijk van een flat gebouw gegooid heeft, weer een ander laat de baby in eem vuilnisbak van de gemeente  of iets dergelijks achter. Die is gelukkig nog levend gevonden.

De meeste vrouwen die een abortus hebben ondergaan hebben en krijgen hier geen spijt van.

https://rutgers.nl/themas/abortus/feiten-over-abortussen-in-nederland/

bewerkt door 010
Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Gaitema:

Je kan niet zeggen: "het is de buik van de vrouw", als daarmee het recht van het ongeboren leven bedrijgt wordt. Ik kan er niet bij dat de westerse ethiek zo om zich heen slaat dat men het rechtvaardig vindt om haar eigen kind in de baarmoeder om het leven te brengen. Ook als die zwaar gehandicapt is. Ook in Duitsland werden gehandicapte kinderen naar de concentratiekampen gestuurd. In menig Afrikaans land als vervloekt beschouwd en verstoten

Je vergeet 1 belangrijk voorbeeld  : en in de Bijbel afgeschreven als minderwaardig, ja zelfs god onwaardig.

(Leviticus 21:18) Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen,

56 minuten geleden zei Gaitema:

Het gaat mij aan het hart die kinderen

Mij ook, maar in het OT is dat anders. 

Hij zeide: Neem nu uw zoon, uw enige, dien gij liefhebt, Izak, en ga heen naar het land Moria, en offer hem aldaar tot een brandoffer, op een van de bergen, dien Ik u zeggen zal.

57 minuten geleden zei Gaitema:

Fijn dat je ze wel als volwaardige mensen ziet en dat het een moeilijke beslissing is

Inderdaad.  Maar wel een beslissing die aan de moeder is.  En niet aan mannen in haar omgeving die denken er vanuit religieus oogpunt over te gaan. 

59 minuten geleden zei Gaitema:

Vaak krijgen moeders die hun foetus laten weg halen later er ook spijt van.

Met alle respect, maar er zijn zoveel zaken waar mensen spijt van kunnen hebben. Dat is geen reden om die zaken dan maar af te schaffen. Dat is een reden om er tevoren goed over na te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je vergeet 1 belangrijk voorbeeld  : en in de Bijbel afgeschreven als minderwaardig, ja zelfs god onwaardig.

(Leviticus 21:18) Want geen man, in wien een gebrek zal zijn, zal naderen,

Ik zie dit eigenlijk als een ander onderwerp.  We hebben het over mensenlevens en hoe "wij" daar tegen aan kijken. Wat je hier aanhaalt zou mooi voer kunnen zijn voor een nieuw topic 😀

 

34 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Inderdaad.  Maar wel een beslissing die aan de moeder is.  En niet aan mannen in haar omgeving die denken er vanuit religieus oogpunt over te gaan. 

ik vind dat de vader van het geabsorbeerd kind ee  rechtzaak tegen de moeder en de abortusarts  zou moeten kunnen beginnen, wegens het vermoorden vanzijn kind

34 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Met alle respect, maar er zijn zoveel zaken waar mensen spijt van kunnen hebben. Dat is geen reden om die zaken dan maar af te schaffen. Dat is een reden om er tevoren goed over na te denken.

Op zijn minst 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei 010:

Ik vind dat abortus en mensen naar concentratiekampen sturen, niet 1 op 1 te vergelijken is. Een foetus heeft geen gedachten, herinnering of gevoelens. Gehandicapte mensen hebben die wel.

Er zijn ook verstandelijk gehandicapten zonder gedachtes en gevoelens (kasplantjes) naar de concentratiekampen gestuurd. Het gaat mij erom dat we gehandicapten onderwaarderen en dus dat ze niet welkom zijn.  Dat is zeer duivels, vind ik. Ze zijn in Gods ogen aan ons gelijk en hebben recht om hun missie op aarde te volbrengen.

Citaat

De meeste vrouwen die een abortus hebben ondergaan hebben en krijgen hier geen spijt van.

https://rutgers.nl/themas/abortus/feiten-over-abortussen-in-nederland/

Er zijn er die dat wel hebben.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid