Spring naar bijdragen

Polen verbiedt Abortus voor het het grootste deel


Aanbevolen berichten

Met genoegen kreeg ik het nieuws mee dat Polen het ongeboren leven goed beschermd en de abortusmogelijkheden flink aan banden heeft gelegd. Met enige huiver voor deze tijd zie ik de felle reacties van een deel van het volk en de steun die de Nederlandse media er aan geeft. Trots ben ik op hun president! Ik wou dat we hier zo'n krachtige regeerder hebben. Hoe staat jullie hierin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 412
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jij bent zeer de moeite waard om genegeerd te worden zolang je hier aanwezig bent om de zaak te verstoren en op de kop te zetten. Ik hoop van harte dat andere christenen je geen voeding geven om je ve

Volgens mij is de boodschap van dat verhaal dat je moet nadenken voordat je wat belooft aan God, want belofte maakt schuld. En natuurlijk is zijn dochter niet geofferd als letterlijk brandoffer. Jefta

Daar geloof ik helemaal niks van. Ik heb gewerkt met meervoudig gehandicapte kinderen, zwaar gehandicapt in zowel lichamelijk als verstandelijk opzicht. Een geest kan niet zodanig belemmert worden doo

Posted Images

37 minuten geleden zei Gaitema:

Met genoegen kreeg ik het nieuws mee dat Polen het ongeboren leven goed beschermd en de abortusmogelijkheden flink aan banden heeft gelegd. Met enige huiver voor deze tijd zie ik de felle reacties van een deel van het volk en de steun die de Nederlandse media er aan geeft. Trots ben ik op hun president! Ik wou dat we hier zo'n krachtige regeerder hebben. Hoe staat jullie hierin?

Als jij blij wordt van een partij en president die je rechten inperken en die zich langzaam maar zeker richting een corrupte dictatuur aan het werken zijn. Als jij de illusie hebt dat je met wetgeving abortus tegen kunt gaan. Als jij vindt dat krankzinnige wetgeving die vrouwen dwingt naar het buitenland te gaan of de illegaliteit in te gaan met alle gezondheidsrisico's van dien. Dan denk ik dat je gelijk hebt dat jij daarom vindt dat dit een goede ontwikkeling is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Mullog:

Als jij blij wordt van een partij en president die je rechten inperken en die zich langzaam maar zeker richting een corrupte dictatuur aan het werken zijn. Als jij de illusie hebt dat je met wetgeving abortus tegen kunt gaan. Als jij vindt dat krankzinnige wetgeving die vrouwen dwingt naar het buitenland te gaan of de illegaliteit in te gaan met alle gezondheidsrisico's van dien. Dan denk ik dat je gelijk hebt dat jij daarom vindt dat dit een goede ontwikkeling is.

Dat is hun eigen verantwoordelijkheid. Abortus is moord en daarom ben ik tegen.

Als president van Polen zou ik voor het zelfde abortusbeleid gaan, als de huidige president.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een collega van me was daar erg fel op, vertelde hij me. Hij trof eens een reformatorische collega aan wiens vrouw abortus had gepleegd, omdat het kind anders als mongooltje ter wereld zou komen. Hij gaf hem flink de wind van voren met dat een mongoolse leeft om geliefd te worden en liefde te ontvangen. Door abortus te plegen die he iets wat God moord noemt. Je bent een moordenaar, zei hij tegen hem.  Met een rood hoofd liep de collega weg.

 

Ook mijn zus heeft zo iets ervaren. Ze was in verwachting van een drieling. Artsen stelden voor er één weg te halen. Ze weigerde en alle drie zijn gezond ter wereld gekomen.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ja, dat vind ik wel. Hij is zelf namelijk helemaal niet christelijk, maar heeft een bloed hekel aan scheinheiligheid.

Dan klopt je verhaal niet,  want je schreef

22 uur geleden zei Gaitema:

Door abortus te plegen die he iets wat God moord noemt. Je bent een moordenaar, zei hij tegen hem

Dat kan geen uitspraak zijn van een niet christelijk persoon. 

En het is schijnheiligheid. Met lange ij. Dat is wat je hier nu laat zien met je beweringen die niet met elkaar kloppen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan klopt je verhaal niet,  want je schreef

Dat kan geen uitspraak zijn van een niet christelijk persoon. 

En het is schijnheiligheid. Met lange ij. Dat is wat je hier nu laat zien met je beweringen die niet met elkaar kloppen. 

Hij woont op een woonwagenkamp, is niet christelijk van huis uit, en verwoorde het zo. Dat is nu eenmaal zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Gaitema:

Hij woont op een woonwagenkamp, is niet christelijk van huis uit, en verwoorde het zo. Dat is nu eenmaal zo.

Nu verdraai je nog meer zaken.
Hij is totaal niet christelijk verander je in hij is niet christelijk van huis uit.  
Je kunt beter stoppen met dit vreemde verhaal, want je draait je zelf alleen maar verder in de nesten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nu verdraai je nog meer zaken.
Hij is totaal niet christelijk verander je in hij is niet christelijk van huis uit.  
Je kunt beter stoppen met dit vreemde verhaal, want je draait je zelf alleen maar verder in de nesten.

Kerel, hij zei dit om hem te confronteren met zijn eigen geloof. Wat hij zelf geloofd heeft hij mij nooit gezegd. Hij heeft het altijd over "de scheinheilige christenen". Maar los daarvan: vind jij abortus omdat iemand een mongooltje is christelijk en verantwoord dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Gaitema:

Kerel, hij zei dit om hem te confronteren met zijn eigen geloof. Wat hij zelf geloofd heeft hij mij nooit gezegd. Hij heeft het altijd over "de scheinheilige christenen". Maar los daarvan: vind jij abortus omdat iemand een mongooltje is christelijk en verantwoord dan? 

Of het christelijk is.... er zullen christenen zijn die dat wel vinden en christenen die dat niet vinden. Zelfs katholieken zijn daarover verdeeld. Mijn schoonmoeder zaliger was toch echt katholiek maar had er absoluut geen problemen mee gehad als wij dat hadden gedaan, dat hebben we met haar besproken.
Verantwoord vind ik het zeker.
Overigens vind ik dat iedereen de keus voor wel of geen abortus zelf zou moeten kunnen maken.
Het is niet goed dat op dit gebied de ene mens zijn eigen persoonlijke levensovertuiging aan anderen op dringt. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Of het christelijk is.... er zullen christenen zijn die dat wel vinden en christenen die dat niet vinden. Zelfs katholieken zijn daarover verdeeld. Mijn schoonmoeder zaliger was toch echt katholiek maar had er absoluut geen problemen mee gehad als wij dat hadden gedaan, dat hebben we met haar besproken.
Verantwoord vind ik het zeker.
Overigens vind ik dat iedereen de keus voor wel of geen abortus zelf zou moeten kunnen maken.
Het is niet goed dat op dit gebied de ene mens zijn eigen persoonlijke levensovertuiging aan anderen op dringt. 

 

En daar ben ik het dus fundamenteel mee oneens. Iemand met een syndroom van Down heeft ook het recht op leven. Wie dat beëindigd kent in mijn ogen onvoldoende naastenliefde. Het zijn ook vaak zaken, waar men later spijt van krijgt. Het is voor God spelen. Ik heb toch ook niet het recht om mijn buurman te vermoorden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

Iemand met een syndroom van Down heeft ook het recht op 

Ik vraag mij af of je over recht op leven kunt spreken. Een vrouw heeft 400.000 eicellen, een man produceert bij iedere ejaculatie circa 150 miljoen zaadcellen. Al die potentiële mensen gaan verloren, en mocht een conceptie lukken dan loop je tegen de volgende horde aan. 90% van de concepties eindigen in een spontane abortus, daar komt geen mens aan te pas. De term "kans" in relatie tot leven zou beter op zijn plaats zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mullog:

Ik vraag mij af of je over recht op leven kunt spreken. Een vrouw heeft 400.000 eicellen, een man produceert bij iedere ejaculatie circa 150 miljoen zaadcellen. Al die potentiële mensen gaan verloren, en mocht een conceptie lukken dan loop je tegen de volgende horde aan. 90% van de concepties eindigen in een spontane abortus, daar komt geen mens aan te pas. De term "kans" in relatie tot leven zou beter op zijn plaats zijn.

Maar nergens nemen we zelf het leven weg, behalve bij een abortus. En waarom moet 97 procent van alle mongooltjes gedood worden?

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

En daar ben ik het dus fundamenteel mee oneens. Iemand met een syndroom van Down heeft ook het recht op leven. Wie dat beëindigd kent in mijn ogen onvoldoende naastenliefde. Het zijn ook vaak zaken, waar men later spijt van krijgt. Het is voor God spelen. Ik heb toch ook niet het recht om mijn buurman te vermoorden?

Je hebt inderdaad niet het recht om de buurman te vermoorden. Daar zijn we het over eens. Dat is ook de vraag niet. Het gaat over abortus.
En jij vind dan dat ik de buurman niet mag vermoorden (waar ik het me je eens ben) , en ik wijs er dan op dan als je volgens de Bijbel redeneert, je moet concluderen dat je God verantwoordelijk zou kunnen stellen voor het overgrote deel van de voortijdige beëindiging van zwangerschappen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je hebt inderdaad niet het recht om de buurman te vermoorden. Daar zijn we het over eens. Dat is ook de vraag niet. Het gaat over abortus.
En jij vind dan dat ik de buurman niet mag vermoorden (waar ik het me je eens ben) , en ik wijs er dan op dan als je volgens de Bijbel redeneert, je moet concluderen dat je God verantwoordelijk zou kunnen stellen voor het overgrote deel van de voortijdige beëindiging van zwangerschappen.

 

Dat is een raadsel, maar maakt ons dat bevoegd om te bepalen dat abortus dan ook maar kan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee , dezelfde reden als een moeder met een misvormde baby in haar baarmoeder?

De meeste abortussen worden gepleegd vanwege een niet geplande zwangerschap, dus als geboortebeperking. Het komt de moeder nog niet uit of ze heeft al genoeg kinderen. Jij zoekt de randen op om het te vergoelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee , dezelfde reden als een moeder met een misvormde baby in haar baarmoeder?

Geen idee, het is voor mij een raadsel.

Zojuist zei Mullog:

Holocaust, Katharen, pogroms, kruistochten...

Dus moet ik dat voorbeeld opvolgen, als rechtschapen mens?

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei sjako:

De meeste abortussen worden gepleegd vanwege een niet geplande zwangerschap, dus als geboortebeperking. Het komt de moeder nog niet uit of ze heeft al genoeg kinderen. Jij zoekt de randen op om het te vergoelijken.

De meeste abortussen, circa 50%, worden gepleegd met de abortuspil, vaak voordat men weet of men überhaupt zwanger is. In Nederland 30.000 ongewenste kinderen erbij, per jaar. Hebben jullie een oplossing?

In Afrika 500.000 vrouwen per jaar dood door een illegaal uitgevoerde abortus, hebben jullie een oplossing?

 

4 minuten geleden zei Gaitema:

Dus moet ik dat voorbeeld opvolgen, als rechtschapen mens?

Nee, dat moet je zeker niet doen. Maar ik vind het allemaal behoorlijk hypocriet en lekker makkelijk om vanuit een luie stoel maatregelen toe te juichen die mensen die je verder niet kent en waarvan niks over hun omstandigheden weet en waar je nooit mee te maken gaat krijgen in de problemen brengen. Het is niet voor de lol dat ze in Polen aan het demonstreren zijn gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

De meeste abortussen, circa 50%, worden gepleegd met de abortuspil, vaak voordat men weet of men überhaupt zwanger is. In Nederland 30.000 ongewenste kinderen erbij, per jaar. Hebben jullie een oplossing?

In Afrika 500.000 vrouwen per jaar dood door een illegaal uitgevoerde abortus, hebben jullie een oplossing?

Er plegen ook mensen zelfmoord. Moet je ze daarmee helpen? Precies dezelfde vraag. Maar de wereld is rot, daar is maar één oplossing voor, Gods Koninkrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid