Spring naar bijdragen

Polen verbiedt Abortus voor het het grootste deel


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 412
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jij bent zeer de moeite waard om genegeerd te worden zolang je hier aanwezig bent om de zaak te verstoren en op de kop te zetten. Ik hoop van harte dat andere christenen je geen voeding geven om je ve

Volgens mij is de boodschap van dat verhaal dat je moet nadenken voordat je wat belooft aan God, want belofte maakt schuld. En natuurlijk is zijn dochter niet geofferd als letterlijk brandoffer. Jefta

Daar geloof ik helemaal niks van. Ik heb gewerkt met meervoudig gehandicapte kinderen, zwaar gehandicapt in zowel lichamelijk als verstandelijk opzicht. Een geest kan niet zodanig belemmert worden doo

Posted Images

12 minuten geleden zei sandingisaskill:

Laat maar wezen, ik heb wel genoeg gezien. Deze figuur trolt me al veel te lang op het forum zo te lezen. Geen behoefte aan vertrolde omgevingen. Een gebrek aan moderatie is het en voorspelt weinig goeds. Allerbeste allemaal maar weer en succes ermee. Ik ben weg.

Tip: leer om volwassen te reageren als je een discussie niet aan kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hermanos2:

Noach predikte tientallen jaren. Kans genoeg tot bekering. Jij wil het gewoon niet begrijpen. Jij wil alleen maar neerschieten. Ik zie al jouw beweringen hier goed ontzenuwd. 

Voorlopig weer klaar met jou. 

 

2 uur geleden zei sandingisaskill:

Laat maar wezen, ik heb wel genoeg gezien. Deze figuur trolt me al veel te lang op het forum zo te lezen. Geen behoefte aan vertrolde omgevingen. Een gebrek aan moderatie is het en voorspelt weinig goeds. Allerbeste allemaal maar weer en succes ermee. Ik ben weg.

Met jullie eens. Twee  kinderachtige trollen verpesten dit forum. Inhoudsloos gespot van trollen die als robots reageren.  Het hoge gehalte aan schijnheiligheid dat daarbij is gekomen  is misselijkmakend vind ik.  Niet meer boeiend zo. Over een poosje misschien maar weer eens kijken hoe het ermee staat. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:

Of je nu christen bent of niet, anno 2022 lijkt me dit niet goed om te doen natuurlijk.
Maar jij stelde 

dus heb ik maar deze tekst uit de Bijbel aangehaald, met de vraag aan jou hoe je tegen abortus aankijkt, nu je deze bijbeltekst kent.

Uiteraard verwacht ik niet dat je nu vind dat we dit nu maar met vrouwen moeten gaan doen.  Maar ik denk ook dat je nu wel inziet dat men in de Bijbel helemaal niet zo'n probleem had met abortus. In tegenstelling tot wat veel christenen nu denken.

Waar ligt de grens? Zo uit de hele tekst te zien had God geen brobleem met moorden en genocides in het algemeen. 

Maar Salomo stond toe dat er kinderoffers werden gebracht in het land en dat rekende God hem aan.

Ook Kaïn die Abel dood sloeg

 En David dat het te veel bloed aan de handen had en dus geen tempel mocht bouwen.

 

6 uur geleden zei sandingisaskill:

Dat probeer ik ook, maar ik mis ballen bij hem.

Hij is zelf de bal 😁

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-3-2022 om 01:08 zei Gaitema:

Waar ligt de grens? Zo uit de hele tekst te zien had God geen probleem met moorden en genocides in het algemeen

Ongetwijfeld weet je dat god in het OT nogal wat opdrachten geeft tot het uitroeien van steden en landen. 
(Deuteronomium 7:22-23) En de HEERE, uw God, zal deze volken voor uw aangezicht allengskens uitwerpen; haastelijk zult gij hen niet mogen te niet doen, opdat het wild des velds niet tegen u vermenigvuldige. En de HEERE zal hen geven voor uw aangezicht, en Hij zal hen verschrikken met grote verschrikking, totdat zij verdelgd worden

mod sjako. Je haalt dingen uit zijn context en probeert moedwillig mensen te raken. Graag ophouden hiermee. God spellen we hier met een HOOFDLETTER.

Op 17-3-2022 om 01:08 zei Gaitema:

Maar Salomo stond toe dat er kinderoffers werden gebracht in het land en dat rekende God hem aan.

Dat staat er niet zo.
In 1 Koningen 11:7 staat dat hij altaren bouwde voor moloch en dat god hem dat aan rekent.
Vaak wordt gesteld dat je in Leviticus 20:2-5 kunt lezen dat god daar het offeren van kinderen verbiedt, maar als je die tekst bekijkt, gaat dat specifiek over het offeren van kinderen aan moloch. 

Op veel plekken in net OT blijkt dat god op zich geen problemen heeft met het doden van kinderen:
(1 Samuel 15:3)  Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.

(Jesaja 13:16)  Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.

En dan is natuurlijk het verhaal van Jeftha in Richteren 11, die god belooft om het eerste wat uit zijn huis komt te offeren. Niet zo'n al te slimme belofte, ik vraag ma af welke weldenkende man dat zou doen, maar goed het is dus zijn dochter. Jeftha moet haar offeren en god laat het gebeuren. 

Ik geeft dit weer zonder mening, zo staat het in de bijbel, dus aub neem mij niets kwalijk.

 

Op 17-3-2022 om 01:08 zei Gaitema:

Ook Kaïn die Abel dood sloeg

Waarop Kain verhuisde, met een teken opdat niemand hem zou doden. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is waar dat men in de begintijden zuiver bloed vereiste. Egyptenaren deden zelfs aan inteelt om de tittels en vergaarde bezittingen in de familie te houden.

Maar wat ik fout vind, is te denken dat wat mensen in Gods naam doen of opschrijven, ook Gods wil zou zijn? Christus is gekomen en de Wet is toen vervuld in Hem. Hij liet ons de Heilige Geest (den Trooster) na vlak voor zijn opname naar den hemel bij God de Vader. 

Daardoor weten wij vanuit de Geest zeer goed dat abortus moord is. Nochtans is dit niet zwart wit en zijn er zeker uitzonderingen. Als het kind dood is of de moeder haar leven bedreigt en geen kans op redding meer is bv. 

Waar christenen vooral fanatiek op reageren, is dat men een abortus niet maanden hoeft te laten aanslepen. Ik zie liever de termijn aanzienlijk omlaag gaan, maar ze gaat sedert het bestaan van abortuswetten alleen omhoog. En waar ze omlaag gaat, duiken slangen op om er zonder genade overheen te walsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ongetwijfeld weet je dat god in het OT nogal wat opdrachten geeft tot het uitroeien van steden en landen. 
(Deuteronomium 7:22-23) En de HEERE, uw God, zal deze volken voor uw aangezicht allengskens uitwerpen; haastelijk zult gij hen niet mogen te niet doen, opdat het wild des velds niet tegen u vermenigvuldige. En de HEERE zal hen geven voor uw aangezicht, en Hij zal hen verschrikken met grote verschrikking, totdat zij verdelgd worden

Dat staat er niet zo.
In 1 Koningen 11:7 staat dat hij altaren bouwde voor moloch en dat god hem dat aan rekent.
Vaak wordt gesteld dat je in Leviticus 20:2-5 kunt lezen dat god daar het offeren van kinderen verbiedt, maar als je die tekst bekijkt, gaat dat specifiek over het offeren van kinderen aan moloch. 

Op veel plekken in net OT blijkt dat god op zich geen problemen heeft met het doden van kinderen:
(1 Samuel 15:3)  Ga nu heen, en sla Amalek, en verban alles, wat hij heeft, en verschoon hem niet; maar dood van den man af tot de vrouw toe, van de kinderen tot de zuigelingen, van de ossen tot de schapen, van de kemelen tot de ezelen toe.

(Jesaja 13:16)  Ook zullen hun kinderkens voor hun ogen verpletterd worden; hun huizen zullen geplunderd, en hun vrouwen geschonden worden.

En dan is natuurlijk het verhaal van Jeftha in Richteren 11, die god belooft om het eerste wat uit zijn huis komt te offeren. Niet zo'n al te slimme belofte, ik vraag ma af welke weldenkende man dat zou doen, maar goed het is dus zijn dochter. Jeftha moet haar offeren en god laat het gebeuren. 

Ik geeft dit weer zonder mening, zo staat het in de bijbel, dus aub neem mij niets kwalijk.

 

Waarop Kain verhuisde, met een teken opdat niemand hem zou doden. 

 

Jephthah's dochter wordt tempeldienares. Ze wordt niet gedood. Ze zal dus nooit voor nageslacht zorgen. Daarover treurt Jephthah. 

Ze gaat samen met vriendinnen treuren over haar maagdelijkheid. Niet over haar aanstaande overlijden. (Judges 12:37-39)

De offers die gebracht worden zijn dieroffers die tegelijkertijd gebracht worden. Dit was gebruikelijk. Gebeurde ook bij Samuel. Lees: 1 Samuel 1:23-28.

bewerkt door Hermanos2
Typo
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hermanos2:

Jephthah's dochter wordt tempeldienares. Ze wordt niet gedood. Ze zal dus nooit voor nageslacht zorgen. Daarover treurt Jephthah. 

Ze gaat samen met vriendinnen treuren over haar maagdelijkheid. Niet over haar aanstaande overlijden. (Judges 12:37-39)

De offers die gebracht worden zijn dieroffers die tegelijkertijd gebracht worden. Dit was gebruikelijk. Gebeurde oo bij Samuel. Lees: 1 Samuel 1:23-28.

Rechters 11:39. Nadat ze met haar vriendinnen had getreurd, keerde ze terug en bracht Jefta zijn belofte ten uitvoer.

En die belofte was dat hij haar zou offeren.  Dat ze niet voor nageslacht kan zorgen komt omdat ze wordt geofferd, Rechters 11: 36 en 37. Het staat er letterlijk.

Judges 12:37-39 bestaat niet, niet in het Engels en niet in het Nederlands.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Rechters 11:39. Nadat ze met haar vriendinnen had getreurd, keerde ze terug en bracht Jefta zijn belofte ten uitvoer.

En die belofte was dat hij haar zou offeren.  Dat ze niet voor nageslacht kan zorgen komt omdat ze wordt geofferd, Rechters 11: 36 en 37. Het staat er letterlijk.

Judges 12:37-39 bestaat niet, niet in het Engels en niet in het Nederlands.

Judges 12:37-39 moet zijn 11:37-39.

Als iemand zichzelf opoffert om iets te doen (bijvoorbeeld) betekent dat nog lang niet dat ie dood moet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

Judges 12:37-39 moet zijn 11:37-39.

Als iemand zichzelf opoffert om iets te doen (bijvoorbeeld) betekent dat nog lang niet dat ie dood moet. 

Dat klopt.  Maar in dit geval wel want er staat dat hij beloofde zijn dochter te brandofferen én dat hij die belofte uitvoerde. 

Het staat er gewoon, allemaal niet zo heel erg moeilijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt.  Maar in dit geval wel want er staat dat hij beloofde zijn dochter te brandofferen én dat hij die belofte uitvoerde. 

Het staat er gewoon, allemaal niet zo heel erg moeilijk.

Als er hier nog andere deelnemers zijn die graag dit onderwerp willen uitspitten, geef het dan even aan. Ik heb geen zin om alleen voor Dbi te typen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Hermanos2:

Als er hier nog andere deelnemers zijn die graag dit onderwerp willen uitspitten, geef het dan even aan. Ik heb geen zin om alleen voor Dbi te typen. 

Ik denk dat het verstandig is om niet meer in gesprek te gaan met dergelijke figuren, die blijkbaar weinig anders te doen hebben dan opzettelijk de zaak te ontwrichten. Geen voeding geven is het beste en reageer enkel op berichten waarvan je zeker weet dat er een fatsoenlijk gesprek uit voortkomt. Op zich heb ik genoten van de gesprekken met het merendeel van de aanwezigen. Maar zolang er geen blok wordt gevormd, houdt ik me afzijdig. Ik doe weer mee als dat kwartje bij de meesten is gevallen en men deze lasteraar weet te negeren. Dat is echt het beste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei sandingisaskill:

Ik denk dat het verstandig is om niet meer in gesprek te gaan met dergelijke figuren, die blijkbaar weinig anders te doen hebben dan opzettelijk de zaak te ontwrichten. Geen voeding geven is het beste en reageer enkel op berichten waarvan je zeker weet dat er een fatsoenlijk gesprek uit voortkomt. Op zich heb ik genoten van de gesprekken met het merendeel van de aanwezigen. Maar zolang er geen blok wordt gevormd, houdt ik me afzijdig. Ik doe weer mee als dat kwartje bij de meesten is gevallen en men deze lasteraar weet te negeren. Dat is echt het beste.

Heb je helemaal gelijk in. Daarom wil ik het 'offeren' van Jephthah's dochter graag uitschrijven voor geïnteresseerde lezers. Want ik wil vermijden dat men door DBI op het verkeerde been gezet wordt of God's woord gaat betwijfelen. 

Credible is nog niet op stoom. Lang uit de lucht geweest. Enkele actieve schrijvers permanent geband. Vraag is of het nog wat wordt. DBI draagt daar niet aan bij. Ik las meermaals op geloofsgesprek dat men hem daar graag hebben wil. Vreemde wereld..... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat klopt.  Maar in dit geval wel want er staat dat hij beloofde zijn dochter te brandofferen én dat hij die belofte uitvoerde. 

Het staat er gewoon, allemaal niet zo heel erg moeilijk.

Wat men uit dit oudtestamentische verhaal leren kan is het belang van wat Jezus onderwees in Matteüs 5 

Matteüs 5: 33-37

33 Jullie hebben ook gehoord dat destijds tegen het volk werd gezegd: “Leg geen valse eed af en houd je aan de eden die je voor de Heer gezworen hebt.” 34 Dit zeg Ik daarover: zweer helemaal niet, noch bij de hemel, want dat is de troon van God, 35 noch bij de aarde, want dat is zijn voetenbank, noch bij Jeruzalem, want dat is de stad van de grote koning; 36 zweer evenmin bij je eigen hoofd, want je kunt nog niet één van je haren wit of zwart maken. 37 Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.

Jefta viel dan ook in zijn religieuze hoogmoed ten prooi aan het kwaad en beging ernstige zonde. Hoogmoed komt voor de val. 

Men denkt vaak dat Jezus kwam om de Wet af te schaffen of te verlichten maar Hij scherpte de Wet juist nog aan, bijvoorbeeld door erop te wijzen dat men ook zijn vijand dient lief te hebben.  Tegelijkertijd is Hij Zelf de vervulling van de Wet waardoor ieder die in Hem gelooft een licht juk draagt, want Hij die het heeft vervuld is in dan in die mens.

Van hetzelfde laken een pak is zwaaien met Oekraïne vlaggetjes en het cancelen van Russen (en wappies etc). Menselijke hoogmoed die voor de val komt. Zelfrechtvaardiging. De vruchten van de boom van goed en kwaad smaken dan kennelijk die persoon nog goed. Zo iemand is blijkbaar nog niet toe aan het eten van de Levensboom die Jezus is. Het Evangelie is dan ook voor dwazen. Maar wat dwaas is in de ogen van de wereld gebruikt God om de wijzen te beschamen.

1 Corinthiërs 1:

17 Want Christus heeft mij niet gezonden, om te dopen, maar om het Evangelie te verkondigen; niet met wijsheid van woorden, opdat het kruis van Christus niet verijdeld worde. 
18 Want het woord des kruises is wel dengenen, die verloren gaan, dwaasheid; maar ons, die behouden worden, is het een kracht Gods; 
19 Want er is geschreven: Ik zal de wijsheid der wijzen doen vergaan, en het verstand der verstandigen zal Ik te niet maken. 
20 Waar is de wijze? Waar is de schriftgeleerde? Waar is de onderzoeker dezer eeuw? Heeft God de wijsheid dezer wereld niet dwaas gemaakt? 
21 Want nademaal, in de wijsheid Gods, de wereld God niet heeft gekend door de wijsheid, zo heeft het Gode behaagd, door de dwaasheid der prediking, zalig te maken, die geloven; 
22 Overmits de Joden een teken begeren, en de Grieken wijsheid zoeken; 
23 Doch wij prediken Christus, den Gekruisigde, den Joden wel een ergernis, en den Grieken een dwaasheid; 
24 Maar hun, die geroepen zijn, beiden Joden en Grieken, prediken wij Christus, de kracht Gods, en de wijsheid Gods. 
25 Want het dwaze Gods is wijzer dan de mensen; en het zwakke Gods is sterker dan de mensen. 
26 Want gij ziet uw roeping, broeders, dat gij niet vele wijzen zijt naar het vlees, niet vele machtigen, niet vele edelen. 
27 Maar het dwaze der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij de wijzen beschamen zou; en het zwakke der wereld heeft God uitverkoren, opdat Hij het sterke zou beschamen; 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Divine_will:

Wat men uit dit oudtestamentische verhaal leren kan is het belang van wat Jezus onderwees in Matteüs 5 

Matteüs 5: 33-37

33 Jullie hebben ook gehoord dat destijds tegen het volk werd gezegd: “Leg geen valse eed af en houd je aan de eden die je voor de Heer gezworen hebt.” 34 Dit zeg Ik daarover: zweer helemaal niet, noch bij de hemel, want dat is de troon van God, 35 noch bij de aarde, want dat is zijn voetenbank, noch bij Jeruzalem, want dat is de stad van de grote koning; 36 zweer evenmin bij je eigen hoofd, want je kunt nog niet één van je haren wit of zwart maken. 37 Laat jullie ja ja zijn, en jullie nee nee; wat je daaraan toevoegt komt voort uit het kwaad.

Jefta viel dan ook in zijn religieuze hoogmoed ten prooi aan het kwaad en beging ernstige zonde. Hoogmoed komt voor de val. 

Men denkt vaak dat Jezus kwam om de Wet af te schaffen of te verlichten maar Hij scherpte de Wet juist nog aan, bijvoorbeeld door erop te wijzen dat men ook zijn vijand dient lief te hebben.  Tegelijkertijd is Hij Zelf de vervulling van de Wet waardoor ieder die in Hem gelooft een licht juk draagt, want Hij die het heeft vervuld is in dan in die mens.

Van hetzelfde laken een pak is zwaaien met Oekraïne vlaggetjes en het cancelen van Russen. Menselijke hoogmoed die voor de val komt. Zelfrechtvaardiging. De vruchten van de boom van goed en kwaad smaken dan kennelijk die persoon nog goed.

Jephtah had duidelijk niet nagedacht voordat hij zijn belofte deed. Stel je de situatie voor waarin een kreupel dier als eerste aan was komen lopen. Dan had hij dat dier moeten offeren. Dat was volkomen onacceptabel geweest en beledigend voor God. 

Jephtah wordt geprezen in Hebreeën 11:32.

bewerkt door Hermanos2
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Hermanos2:

Credible is nog niet op stoom. Lang uit de lucht geweest. Enkele actieve schrijvers permanent geband. Vraag is of het nog wat wordt. DBI draagt daar niet aan bij. Ik las meermaals op geloofsgesprek dat men hem daar graag hebben wil. Vreemde wereld..... 

Wel volledig zijn he, daar wordt dan bij gezegd dat ik hier één van de weinigen ben met kennis van zaken.
Dat is in deze kennelijk precies de reden dat jij en @sandingisaskill in deze discussie afhaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hermanos2:

Jephtah had duidelijk niet nagedacht voordat hij zijn belofte deed. Stel je de situatie voor waarin een kreupel dier als eerste aan was komen lopen. Dan had hij dat dier moeten offeren. Dat was volkomen onacceptabel geweest en beledigend voor God. 

Nee dat was helemaal niet beledigend voor God geweest maar juist het juiste offer als Jefta dat had gedaan met een gebroken hart en dus de ontoereikendheid van zijn religie had ingezien. God geeft niets om dierenoffers. Ook niet om perfecte dierenoffers.  Ook niet in het Oude Testament. Enkel om gehoorzaamheid. Gij zult de naam van uw God niet ijdel gebruiken. 

Psalm 51:16-17
De offers voor God zijn een gebroken geest; een verbrijzeld en verslagen hart zult U, o God, niet verachten. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Wel volledig zijn he, daar wordt dan bij gezegd dat ik hier één van de weinigen ben met kennis van zaken.
Dat is in deze kennelijk precies de reden dat jij en @sandingisaskill in deze discussie afhaken.

Jij hebt naar mij toe nog geen enkele bewering gedaan die ik niet weerleggen kon. Jouw inzicht is vrijwel gelijk nul. 

Je enige doel is God's woord bespotten en proberen te ontkrachten en continu je stokpaardjes berijden. Forum onwaardig gedrag. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hermanos2:

 

Jephtah wordt geprezen in Hebreeën 11:32.

Wordt Jefta daar geprezen of zijn (onvolmaakte) geloof? M.i. gaat het in de bijbel niet om het prijzen van mensen maar om het volmaakte geloof van Jezus Christus.

6 minuten geleden zei Hermanos2:

Jij hebt naar mij toe nog geen enkele bewering gedaan die ik niet weerleggen kon. Jouw inzicht is vrijwel gelijk nul. 

Je enige doel is God's woord bespotten en proberen te ontkrachten en continu je stokpaardjes berijden. Forum onwaardig gedrag. 

Dit ben ik volkomen met je eens. 

bewerkt door Divine_will
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Hermanos2:

Jij hebt naar mij toe nog geen enkele bewering gedaan die ik niet weerleggen kon. Jouw inzicht is vrijwel gelijk nul. 

Die laatste zin als toevoeging is jammer, het getuigt niet van een open instelling en respect, ofwel naastenliefde, als je dat zo wil noemen.

Maar goed: een paar van jouw beweringen die niet kloppen:

Israël werd God's uitverkoren volk. Niet omdat ze zo goed waren maar omdat de andere volken zo slecht waren.
(Reactie: Abraham werd uitgekozen, niet het volk Israël en dus ook niet omdat andere volken slecht waren). 

In de bijbel staat niet dat Noach tientallen jaren predikte tijdens de bouw van de ark.
(Reactie: het staat er niet. In  het NT staat 1 zin waarin Noach wordt geprezen een een soortgelijke term wordt gebruikt, maar uit Genesis blijkt het niet)

Jephthah's dochter wordt tempeldienares. Ze wordt niet gedood. Ze zal dus nooit voor nageslacht zorgen. Daarover treurt Jephthah.
(Reactie: Er staat letterlijk dat Jefta een brandoffer beloofde en dat hij zijn belofte vervulde)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Die laatste zin als toevoeging is jammer, het getuigt niet van een open instelling en respect, ofwel naastenliefde, als je dat zo wil noemen.

Maar goed: een paar van jouw beweringen die niet kloppen:

Israël werd God's uitverkoren volk. Niet omdat ze zo goed waren maar omdat de andere volken zo slecht waren.
(Reactie: Abraham werd uitgekozen, niet het volk Israël en dus ook niet omdat andere volken slecht waren). 

In de bijbel staat niet dat Noach tientallen jaren predikte tijdens de bouw van de ark.
(Reactie: het staat er niet. In  het NT staat 1 zin waarin Noach wordt geprezen een een soortgelijke term wordt gebruikt, maar uit Genesis blijkt het niet)

Jephthah's dochter wordt tempeldienares. Ze wordt niet gedood. Ze zal dus nooit voor nageslacht zorgen. Daarover treurt Jephthah.
(Reactie: Er staat letterlijk dat Jefta een brandoffer beloofde en dat hij zijn belofte vervulde)

 

Jouw inzicht is vrijwel gelijk nul. Je geeft hier blijk van het beschikken over kennis. 

Maar dat is nog lang geen inzicht. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid