Spring naar bijdragen

Het lichaam van Christus: ziek of gezond?


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Gaitema:

Na een lang leven heb ik ontdekt, dat Jezus gestorven is voor prutsers, die er niks van bakken en er steeds weer een puinhoop van blijven maken. Des te groter wordt bij dat alles de genade van het kruis.

Hoe oud ben je? Vooral blijven prutsen, daar wordt God echt mee gediend...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zie het een beetje als een mogelijkheid een storende leerling even op de gang te zetten, zodat de lessen zonder stoorfactor kunnen functioneren. Zo nu en dan loop ik even de gang op om te zien of i

De mens krijgt een handvat om het licht op te vangen, en kijkt erin, en ziet tot zijn ontsteltenis alleen duisternis. Teleurgesteld laat hij het vallen, en vervolgt zijn loop, maar het handvat bre

Ik heb dit al eerder getypt en ik herhaal het maar weer eens: als jij model zou staan voor wat een christen zou moeten zijn dan ben ik blij dat ik geen christen ben.

Ondertussen is mijn dochter vandaag toegelaten tot de basisschool! Ze had eens door een hersenbeschadiging wegens meer dan 6 minuten zuurstoftekort na haar geboorte (versprijd over meerdere keren) een vorse ontwikkelingsachterstand te hebben gehad van ruim een jaar, de achterstand bijna geheel ingehaald. Ze loopt geen half jaar meer achter. Op sociaal gebied loopt ze zelfs voor op haar leeftijdgenoten. Ze wordt omschreven als een vrolijke opgewekt meisje. :)

 

Ff tussendoor. Ik ben God zo dankbaar.

4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Hoe oud ben je? Vooral blijven prutsen, daar wordt God echt mee gediend...

40. Ik heb de woestijn doorgezworven en neem nu het beloofde land in.

Ik kom ten minste uit voor mijn handicap. Jij toont alleen maar jouw grote handicap door jouw voortdurende masker Kaasjeskruid. Jouw gedrag spreekt boekdelen over een eenzaam leven.

Jezus zegt: "wie de hand aan de ploeg slaat en achterom blijft kijken, is niet geschikt Mij te volgen."

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-10-2020 om 22:20 zei Gaitema:

Wanneer stop je met jouw gedrag Kaasjeskruid? Wanneer laat jij jouw liefdeloosheid vol van Narcisme en afgunst los? 

Je moet het zelf weten, maar beter trek jij je wat aan van wat ik te melden heb. Dat heeft niks met narcisme te maken, noch met afgunst.

Wil je andere gebruikers niet belasteren aub. Dat maakt het forum er niet fraaier op. Ophouden daarmee. (Mod sjako)

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Gaitema:
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je moet het zelf weten, maar beter trek jij je wat aan van wat ik te melden heb. Dat heeft niks met narcisme te maken, noch met afgunst.

Je hebt helemaal niks te melden! Je hebt geen vrouw, geen kind, geen werk, bent eenzaam, je bent narcistisch, afgunstig, liefdeloos, Goddeloos en verzuimt de samenkomsten en laat je niet door Jezus onderrichten. Je bent echt de grootste mislukte Jezusfiguur van dit forum. Kom met je stront en ongeloof bij Jezus en bekeer je, want Jezus komt snel terug! 

Laat je toch niet zo door die windbuil uit de tent lokken, Gaitema. Hij is toch echt niet het sop van de kool waard. Ik negeer hem, letterlijk. Geeft veel rust. 

Geniet toch van de zegen die de Heer jou en de jouwen geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Ondertussen is mijn dochter vandaag toegelaten tot de basisschool! Ze had eens door een hersenbeschadiging wegens meer dan 6 minuten zuurstoftekort na haar geboorte (versprijd over meerdere keren) een vorse ontwikkelingsachterstand te hebben gehad van ruim een jaar, de achterstand bijna geheel ingehaald. Ze loopt geen half jaar meer achter. Op sociaal gebied loopt ze zelfs voor op haar leeftijdgenoten. Ze wordt omschreven als een vrolijke opgewekt meisje. :)

 


Dat zijn goede berichten Gaitema. Fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

De brieven van Johannes zijn gericht aan plaatselijke gemeentes waar broeders samenkomen. Alleen christenen weten waar Johannes het over heeft en daar geeft hij dan ook onderricht aan. Jij mag hoog en laag springen dat iedereen je broeder zou zijn; je misleidt jezelf met dergelijke Godslasterlijke gedachtes, ontsproten uit het brein van iemand die God niet kent.

Er staat dat als jij jouw broeder niet lief hebt en beweerd God lief te hebben, dat je dan een leugenaar bent en dat bent u!!!

En verder: "Wie niet liefheeft kent God niet want God is liefde" (1 Joh 4:8)

Kortom, jij kent God niet, want jij houdt alleen maar van jouzelf.

Ik houd echter ziels veel van onder andere mijn dochter.

 

Verder:

En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken. Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede, verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God’ (2 Timoteüs 3:1-4).

Dat beeld heb ik van jou.

5 uur geleden zei Plume:


Dat zijn goede berichten Gaitema. Fijn dat het zo goed gaat met je kleine meid.

dank je 😇

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Gaitema:

 

Verder:

En weet dit dat in de laatste dagen zware tijden zullen aanbreken. Want de mensen zullen liefhebbers zijn van zichzelf, geldzuchtig, grootsprekers, hoogmoedig, lasteraars, hun ouders ongehoorzaam, ondankbaar, onheilig, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijk, kwaadsprekers, onmatig, wreed, zonder liefde voor het goede, verraders, roekeloos, verwaand, meer liefhebbers van zingenot dan liefhebbers van God’ (2 Timoteüs 3:1-4).

Dat beeld heb ik van jou.

  • Dit beeld 2 Timoteüs 3:1-4 geeft de werkelijkheid weer tezamen met de huidige politieke en maatschappelijke ontwikkelingen, waar ik iets minder content mee ben is om iemand persoonlijk in dit beeld te betrekken, en naar buiten te brengen, ik denk ook weleens iets van iemand maar probeer het niet te ventileren, lukt mij  overigens ook niet altijd om het binnen te houden, ik verwijt je daarom niets

Komaan, we leven heel ver in de eindtijd, het is zaak om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van wat te gebeuren staat. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei antoon:
  • Dit beeld 2 Timoteüs 3:1-4 geeft de werkelijkheid weer tezamen met de huidige politieke en maatschappelijke ontwikkelingen, waar ik iets minder content mee ben is om iemand persoonlijk in dit beeld te betrekken, en naar buiten te brengen, ik denk ook weleens iets van iemand maar probeer het niet te ventileren, lukt mij  overigens ook niet altijd om het binnen te houden, ik verwijt je daarom niets

Komaan, we leven heel ver in de eindtijd, het is zaak om zoveel mogelijk mensen te overtuigen van wat te gebeuren staat. 

Dat ben ik an sich met je eens, maar toch poste ik het in de hoop dat Kaasjeskruid ooit wakker wordt en het liefst nog voor de wederkomst van Christus. Verder zal ik het daar ook bij laten en sluit ik af met de woorden:

‘maar één ding doe ik: vergetend wat achter is, mij uitstrekkend naar wat voor is, jaag ik naar het doel: de prijs van de roeping van God, die van boven is, in Christus Jezus.’ ‭‭Filippenzen‬ ‭3:14

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Denk je nu werkelijk dat ik Jan en alleman als mijn broeder beschouw?

Met het kunnen liefhebben begint het bij; broederliefde.

En dat duidt mijns inziens op het kunnen ''samenzijn'' in Zijn naam.

Alles is een proces schrijf ik wel eens; een innerlijke weg te gaan; de werken die vanuit het geloof ondergaan (moeten) worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Gaitema:

Doe ik zeker. De vent spoort echt niet. Volgens mij heeft hij ook geen vrienden.

wees voorzichtig met wat je zegt er zit kracht in de tong.

spreuken 18

21 Dood en leven zijn in het geweld der tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.

12 uur geleden zei Gaitema:

Houd je mond dan dicht met je addergesis uit de hel!

Je kan niet eens een vrouw behagen en een kind liefde geven.

gewoon niet doen, spreek geen vervloekingen uit daar zit kracht in, wat je zaait zal je oogsten.

@Kaasjeskruid

spreek in zegeningen, wat e zaait zal je oogsten,

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Thinkfree:

 

@Kaasjeskruid

Spreek in zegeningen, wat je zaait zal je oogsten.

Want er zijn ook vele ongeregelden, ijdelheidsprekers en verleiders van zinnen, inzonderheid die uit de besnijdenis zijn; Welken men moet den mond stoppen, die gehele huizen verkeren, lerende wat niet behoort, om vuil gewins wil. Een uit hen, zijnde hun eigen profeet, heeft gezegd: De Kretensen zijn altijd leugenachtig, kwade beesten, luie buiken. Deze getuigenis is waar. Daarom bestraf hen scherpelijk, opdat zij gezond mogen zijn in het geloof. En zich niet begeven tot Joodse fabelen, en geboden der mensen, die hen van de waarheid afkeren. Alle dingen zijn wel rein den reinen, maar den bevlekten en ongelovigen is geen ding rein, maar beide hun verstand en geweten zijn bevlekt. Zij belijden, dat zij God kennen, maar zij verloochenen Hem met de werken, alzo zij gruwelijk zijn en ongehoorzaam, en tot alle goed werk ongeschikt. (Tit.1:10-16, SV)

Moet je eens kijken wat er allemaal wordt gezegd en bevestigd. Zou je hetzelfde tegen Paulus hebben gezegd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Moet je eens kijken wat er allemaal wordt gezegd en bevestigd. Zou je hetzelfde tegen Paulus hebben gezegd?

nee, Paulus wist het gewicht van woorden en vertelt een paar verzen eerder ook dit; 7 Want een opziener moet onberispelijk zijn, als een huisverzorger Gods, niet eigenzinnig, niet genegen tot toornigheid, niet genegen tot den wijn, geen smijter, geen vuil-gewinzoeker;

als iemand vervloekingen uitspreekt tegen jou is het soms eter te zwijgen tot je eigen zegen, of overdenkt tenminste voordat je spreekt, en doe het niet uit toornigheid.

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thinkfree:

nee, Paulus wist het gewicht van woorden en vertelt een paar verzen eerder ook dit; 7 Want een opziener moet onberispelijk zijn, als een huisverzorger Gods, niet eigenzinnig, niet genegen tot toornigheid, niet genegen tot den wijn, geen smijter, geen vuil-gewinzoeker;

als iemand vervloekingen uitspreekt tegen jou is het soms eter te zwijgen tot je eigen zegen, of overdenkt tenminste voordat je spreekt, en doe het niet uit toornigheid.

Mee eens. Echter zit ik hier niet in de kerk tegen broeders te praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Mee eens. Echter zit ik hier niet in de kerk tegen broeders te praten.

dan zal zul je het gezaaide oogsten, dat probeer ik al te zeggen vanaf het begin. want zij zullen jou hetzelfde benaderen wat resulteert in twist, vervloekingen enz.. is dat wat gebaseerd is op de schrift?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Thinkfree:

dan zal zul je het gezaaide oogsten, dat probeer ik al te zeggen vanaf het begin. want zij zullen jou hetzelfde benaderen wat resulteert in twist, vervloekingen enz.. is dat wat gebaseerd is op de schrift?

Ik heb mijn berichten nog eens bekeken en kan geen vervloeking vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

wees voorzichtig met wat je zegt er zit kracht in de tong.

spreuken 18

21 Dood en leven zijn in het geweld der tong; en een ieder, die ze liefheeft, zal haar vrucht eten.

gewoon niet doen, spreek geen vervloekingen uit daar zit kracht in, wat je zaait zal je oogsten.

Ik benoem wat ik hem zie doen. Hij toont geestelijk dode werken. Ik weet het niet of hij het wel redt. Het zal vast wel, want de genade van de Heer is erg groot voor zeker hen die niet weten wat ze doen. 

Deze tekst kwam ik net tegen: 

"Wie hoogmoedig was, slaat de ogen neer, wie trots was, buigt het hoofd. Want de dag komt dat alleen de HEER hoog verheven is. -- Jesaja 2:11 "

En wat vervloekingen betreft, ik heb dagelijks hier vervloekingen aan mijn hoofd ontvangen, maar de Heer heeft mij niet verlaten. De duivel spuugt vuur op zuiver goud. Ik sta er boven. Het doet me niks, het geneuzel der kuikens.

 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Gaitema:

Ik benoem wat ik hem zie doen. Hij toont geestelijk dode werken. Ik weet het niet of hij het wel redt. Het zal vast wel, want de genade van de Heer is erg groot voor zeker heb die niet weten wat ze doen. 

Deze tekst kwam ik net tegen: 

"Wie hoogmoedig was, slaat de ogen neer, wie trots was, buigt het hoofd. Want de dag komt dat alleen de HEER hoog verheven is. -- Jesaja 2:11 "

 

 

je vervloekt hem en vervolgens zeg je ' heb je vijanden lief' zou zoiets als jij kaasjeskruid zegt voortkomen uit liefde? een sorry zou hier op zijn plaats zijn laat zien dat de hoogmoed niet in jouw leven heerst zoals je hierboven aangeeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid