Spring naar bijdragen

Het lichaam van Christus: ziek of gezond?


Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is wat anders dan alles voor lief nemen wat de vijand doet.

Zelf heb ik geen vijanden. Ik ervaar geen haat, wrok of onrust. Wel ervaar ik zeeën van Gods goedetierenheid.

5 minuten geleden zei Thinkfree:

je vervloekt hem en vervolgens zeg je ' heb je vijanden lief' zou zoiets als jij kaasjeskruid zegt voortkomen uit liefde? een sorry zou hier op zijn plaats zijn laat zien dat de hoogmoed niet in jouw leven heerst zoals je hierboven aangeeft.

Ik heb hem nergens vervloekt. Wat vind jij ervan dat ik addergebroed genoemd word en dat er gezegd wordt dat ik God niet ken en geen christen ben? Dat gebeurd al zo lang ik hier ben. Hij heeft over mijn huwelijk uitgesproken dat het rammelt, ook dat nog. 

En dan moet ik het met de mantel der liefde bedekken? Dacht het niet. Ik ontmantel de werken van de duisternis. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zie het een beetje als een mogelijkheid een storende leerling even op de gang te zetten, zodat de lessen zonder stoorfactor kunnen functioneren. Zo nu en dan loop ik even de gang op om te zien of i

De mens krijgt een handvat om het licht op te vangen, en kijkt erin, en ziet tot zijn ontsteltenis alleen duisternis. Teleurgesteld laat hij het vallen, en vervolgt zijn loop, maar het handvat bre

Ik heb dit al eerder getypt en ik herhaal het maar weer eens: als jij model zou staan voor wat een christen zou moeten zijn dan ben ik blij dat ik geen christen ben.

Op 16-10-2020 om 08:57 zei thom:
Op 16-10-2020 om 08:48 zei Kaasjeskruid:

Denk je nu werkelijk dat ik Jan en alleman als mijn broeder beschouw?

Met het kunnen liefhebben begint het bij; broederliefde.

En dat duidt mijns inziens op het kunnen ''samenzijn'' in Zijn naam.

Alles is een proces schrijf ik wel eens; een innerlijke weg te gaan; de werken die vanuit het geloof ondergaan (moeten) worden.

Broederliefde, komt voort uit volharding dat voortkomt uit lijdzaamheid, wat voortkomt uit kennis, wat voortkomt uit deugd. (2 Petrus1)

Maar ten eerste is daar het noodzakelijke geloof.

Zonder het geloof, zonder de bewustwording van Hem, is daar geen verandering, geen strijd, want dan blijft de oude mens gewoon als vanouds actief; geen strijd in de mens dan alleen met zichzelf. (oh ja, en met anderen :-) )

Zonder die in-eigen (tegen)strever die zichzelf wil handhaven (en niet zichzelf verlossen..) is er geen strijd met de goddelijke natuur. (Tomega, lees je dit?).

Zonder strijd geen kruis.

De oude natuur wil zichzelf blijven van nature, de horizontale balk alleen. 

De goddelijke natuur dient zich aan, en werkt in de gelovige mens, de verticale balk.

 

En m.i. komt betreft de broederliefde,( of godsvrucht, of de godzaligheid), hier ook de scheiding van de schapen en bokken in beeld; Math. 25

Over lichaam van Christus gesproken..  :-)

 

33 En Hij zal de schapen tot Zijn rechter hand zetten, maar de bokken tot Zijn linker hand.

34 Alsdan zal de Koning zeggen tot degenen, die tot Zijn rechter hand zijn: Komt, gij gezegenden Mijns Vaders! beërft dat Koninkrijk, hetwelk u bereid is van de grondlegging der wereld.

35 Want Ik ben hongerig geweest, en gij hebt Mij te eten gegeven; Ik ben dorstig geweest, en gij hebt Mij te drinken gegeven; Ik was een vreemdeling, en gij hebt Mij geherbergd.

36 Ik was naakt, en gij hebt Mij gekleed; Ik ben krank geweest, en gij hebt Mij bezocht; Ik was in de gevangenis, en gij zijt tot Mij gekomen.

37 Dan zullen de rechtvaardigen Hem antwoorden, zeggende: Heere! wanneer hebben wij U hongerig gezien, en gespijzigd, of dorstig, en te drinken gegeven?

38 En wanneer hebben wij U een vreemdeling gezien, en geherbergd, of naakt en gekleed?

39 En wanneer hebben wij U krank gezien, of in de gevangenis, en zijn tot U gekomen?

40 En de Koning zal antwoorden en tot hen zeggen: Voorwaar zeg Ik u: Voor zoveel gij dit een van deze Mijn minste broeders gedaan hebt, zo hebt gij dat Mij gedaan.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid