Spring naar bijdragen

Cannabis, wat is het nut?


Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Die zullen het ook wel moeilijk hebben. Alcohol lijkt me niet zo geschikt voor hun. Maar hoe dan wel. De man iets te doen geven of zo? Lastig.

Ja, die moet je iets te zuipen geven. Deden ze bij Jezus aan het kruis toch ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cannabisolie / CBD-olie Cannabisolie is bekend als CBD-olie en wordt gemaakt van de cannabisplant. De cannabisplant bevat 104 verschillende stoffen, waarvan de twee populaire stoffen cannabidiol (C

Volgens de Opiumwet mag je maximaal 5 wietplanten kweken voor eigen gebruik. Je kunt ook zelf wietolie maken. Er zijn 2 snelle methodes om uit te proberen of wietolie iets voor je is.

Maar ik ken heel veel plekken waar je lekker kunt eten. Ik beperk me zeker niet tot eentje. Dat is erg saai inderdaad.

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:
3 uur geleden zei Chiel Fernig:

Maar ik weet ook dat er staat: "Geef alcohol aan wie bitter bedroeft is opdat hij zijn ellende vergete". Dat lijkt mij ook van toepassing op cannabis.

Raad aan ter dood veroordeelden.

3 uur geleden zei Chiel Fernig:

Ik heb ook gehoord dat mensen die trippen juist een "bad trip" kunnen krijgen, bv angstgevoelens. Ik kan me voorstellen dat iemand in een psychose kan raken daardoor. Zelf heb ik ook last van psychosen gehad, het hoeft niet persé onprettig te zijn, maar gezond is het niet en je word er niet blij van, als je bijkomt.

Maar ik gebruik ook medicijnen en dat is ook een voorbeeld van voordeel van lichaamsvreemde stoffen. Als ik die niet had zou ik niet kunnen leven.

Cannabis is geen tripmiddel. En tegen wijn wordt in elk geval in het NT niet negatief aangekeken. Jezus veranderde water in wijn.

De hele dag in een coffeeshop hangen en stoned worden is natuurlijk niet zo verstandig. Maar er zijn ook werkende mensen die af en toe een wietje roken om te ontspannen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Cannabis is geen tripmiddel.

En toch kan men een bad trip ervaren op dat spul.

15 minuten geleden zei Bastiaan73:

En tegen wijn wordt in elk geval in het NT niet negatief aangekeken. Jezus veranderde water in wijn.

Een beetje alcohol kan in de meeste gevallen geen kwaad.

16 minuten geleden zei Bastiaan73:

De hele dag in een coffeeshop hangen en stoned worden is natuurlijk niet zo verstandig.

Evenmin is een carrière als kroegtijger aan te raden.

17 minuten geleden zei Bastiaan73:

Maar er zijn ook werkende mensen die af en toe een wietje roken om te ontspannen. 

Er zijn een heleboel mensen in verschillende omstandigheden die om verschillende redenen thc tot zich nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Cannabisolie / CBD-olie
Cannabisolie is bekend als CBD-olie en wordt gemaakt van de cannabisplant. De cannabisplant bevat 104 verschillende stoffen, waarvan de twee populaire stoffen cannabidiol (CBD) en tetrahydrocannabinol (THC) zijn. De cannabisplant valt grofweg onder te verdelen in twee soorten: de hennepplant en de wietplant. De CBD-olie die bij de drogist te koop is, wordt verkregen uit de hennepplant, die een hoog gehalte aan cannabidiol (CBD) bevat en slechts sporen van THC.

Wietolie
Wietolie is afkomstig van de wietplant en wordt ook 'THC olie' genoemd. Wietolie ofwel THC-olie, bevat een hoog gehalte aan THC en een laag gehalte aan CBD. THC is de stof uit de wietplant waardoor mensen zich high voelen of een stoned effect ervaren.

Bron: https://www.cbdolie.nl/cannabisolie/

CBD en het endocannabinoïde systeem
CBD heeft een positieve werking op een receptorsysteem, dat het endocannabinoïde systeem word genoemd. Het endocannabinoïde systeem is de algehele gezondheid van het lichaam en reguleert onder andere de organen, het centraal zenuwstelsel (hersenen en ruggenmerg) en het immuunsysteem.
Bron: https://www.gezondheidsplein.nl/specials/hennepzaad-hennepolie-en-cbd-olie/positieve-werking-endocannabinoide-systeem-en-cbd/item118253

Video THC & CBD - Basiskennis over wietolie

Goed verhaal. Het lijkt er dus op dat CBD meer een geneeskundige toepassing kent Dan THC. Want CBD is erkend als geneesmiddel bij de drogist terwijl THC meer wordt gebruikt met het doel stoned te worden. Zelf heb ik trouwens biochemie gestudeerd in Wageningen. Ik heb wel wat feeling met jouw benadering.

2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, die moet je iets te zuipen geven. Deden ze bij Jezus aan het kruis toch ook.

Hoe zat dat eigenlijk, er was iets dat Hij afwees maar er was dacht ik ook iets dat Hij aannam. Het ene zou verdovend geweest zijn, dat zou Hij afgewezen hebben. Maar ik meen dat Hem nog iets anders aangeboden werd, weet jij hoe dat zit?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Bastiaan73:

Cannabis is geen tripmiddel. En tegen wijn wordt in elk geval in het NT niet negatief aangekeken. Jezus veranderde water in wijn.

De hele dag in een coffeeshop hangen en stoned worden is natuurlijk niet zo verstandig. Maar er zijn ook werkende mensen die af en toe een wietje roken om te ontspannen. 

Ik geloof ook dat wijn geen probleem is in de bijbel. Cannabis werd aanvankelijk toch gebruikt om stoned en high te worden, of vergis ik me nou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Hoe zat dat eigenlijk, er was iets dat Hij afwees maar er was dacht ik ook iets dat Hij aannam. Het ene zou verdovend geweest zijn, dat zou Hij afgewezen hebben. Maar ik meen dat Hem nog iets anders aangeboden werd, weet jij hoe dat zit?

Jezus kreeg eerst edik met gal aangeboden. Dat mengseltje werkt verdovend en Jezus weigerde. Nadat Zijn lijden was volbracht gaf Jezus aan dorst te hebben en kreeg hij edik zonder gal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jezus kreeg eerst edik met gal aangeboden. Dat mengseltje werkt verdovend en Jezus weigerde. Nadat Zijn lijden was volbracht gaf Jezus aan dorst te hebben en kreeg hij edik zonder gal.

Dus dat geeft een principe aan dat bruikbaar is. Het ene was verdovend en dat wees Hij af, maar het andere was wel acceptabel. Dat ging om dorst hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Chiel Fernig:

THC is voor mij een nieuw begrip dat ik pas net ken. Ik dacht aan de middelen zoals die in de koffieshop verkocht worden.

Dit product THC komt pas vrij na verhitting, boven de 100 graden. Dus koud gebruik van de complete samenstelling van de bloem of top, heeft geen invloed op het gedrag, maar geeft het complete stoffenarsenaal.

Zelf gebruik ik de volledige samenstelling, in hennep(zaad)olie (gewoon bij de Jumbo verkrijgbaar)getrokken, als ondersteunend middel voor mijn gezondheid.

Kom d'r maar in Desid.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Chiel Fernig:

Dus dat geeft een principe aan dat bruikbaar is. Het ene was verdovend en dat wees Hij af, maar het andere was wel acceptabel. Dat ging om dorst hebben.

Ja, zo dacht ik ook vaak in de kroeg. Zolang het dorst lessen betreft blijf ik zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Kan je ook in een paar woorden zeggen wat je bedoelt, dat opzoeken is mij te veel.

13 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ja, zo dacht ik ook vaak in de kroeg. Zolang het dorst lessen betreft blijf ik zitten.

Wat is edic?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Kan je ook in een paar woorden zeggen wat je bedoelt, dat opzoeken is mij te veel.

Het is een link. Daar kun je op klikken. Dan lees je e.e.a. over cannabis. Geschiedenis, werking enz. Als je even de moeite neemt om eerst een dergelijk artikel te lezen hoef je hier geen voor de hand liggende vragen te stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Wat is edic?

Dat is een goeie vraag. Edik is geen wijn maar wijnazijn. Jezus dronk dit om de profetie uit Psalm 69 in vervulling te laten gaan:

22 Ja, zij hebben mij gal tot mijn spijs gegeven; en in mijn dorst hebben zij mij edik te drinken gegeven. (SV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Chiel Fernig:

Hoi Bas, ik heb het toch aangeklikt, was niet zoveel moeite achteraf. Verhelderend. Cannabis is dus een plant en de joint is waar ik op doelde.

En de plant is 100 procent bruikbaar en nuttig voor de mens. En wat wordt er achter gezet; drug :-) 

Die overheden toch.

De joint is pas link, als die verbrand wordt en de THC actief, en geïnhaleerd wordt dan uiteraard.

Maar dat is met Salie ook. https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrIQZPJ221fBZAAhRefKgx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzUEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1601064009/RO=10/RU=https%3a%2f%2fnl.wikipedia.org%2fwiki%2fSalvia_divinorum/RK=2/RS=lGnjUxMLhV7NZ06g8Eb67.UrUoI- 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Chiel Fernig:

THC is voor mij een nieuw begrip dat ik pas net ken. Ik dacht aan de middelen zoals die in de koffieshop verkocht worden.

Volgens de Opiumwet mag je maximaal 5 wietplanten kweken voor eigen gebruik.

Je kunt ook zelf wietolie maken. Er zijn 2 snelle methodes om uit te proberen of wietolie iets voor je is.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei thom:

En de plant is 100 procent bruikbaar en nuttig voor de mens. En wat wordt er achter gezet; drug :-) 

Die overheden toch.

De joint is pas link, als die verbrand wordt en de THC actief, en geïnhaleerd wordt dan uiteraard.

Maar dat is met Salie ook. https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrIQZPJ221fBZAAhRefKgx.;_ylu=Y29sbwMEcG9zAzUEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1601064009/RO=10/RU=https%3a%2f%2fnl.wikipedia.org%2fwiki%2fSalvia_divinorum/RK=2/RS=lGnjUxMLhV7NZ06g8Eb67.UrUoI- 

 

Ik denk dat de overheid ook niet zo goed weet hoe ze aan moeten pakken, aan de ene kant zijn er politici die het afkeuren en aan de andere kant, liberale politici die het nuttig vinden. Ieder heeft zo zijn argumenten.

2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Volgens de Opiumwet mag je maximaal vijf wietplanten kweken voor eigen gebruik.

Je kunt ook zelf wietolie maken. Er zijn 2 snelle methodes om uit te proberen of wietolie iets voor je is.

Niks voor mij, ik heb het niet nodig. Het lijkt mij dat het nuttig is voor iemand die pijn lijdt en verlichting zoekt of om ziekte te genezen of verlichting te brengen, maar als het voor genot bedoeld is lijkt het mij gevaarlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb al een hele tijd geen wiet meer gerookt. Maar ik vind het eerlijk gezegd best lekker. Een klein beetje in een sjekkie, een hele joint is me te heftig. Ook lekker is d.m.v. een vaporizer, dan verbrandt het niet maar wordt het alleen verhit. Dan is het dus geen rook maar damp die je inhaleert. Aan introverte mensen zou ik het alleen aanraden als ze 1. zich in een vertrouwde omgeving bevinden, zonder al teveel drukte en 2. als ze zich al gewoon lekker voelen. Ik heb drukte onder invloed van wiet zelf altijd als heel overweldigend en dus als onprettig ervaren. En je moet het niet gebruiken als je je niet happy voelt, dat wordt dan alleen maar versterkt.

10 minuten geleden zei Chiel Fernig:

Ik denk dat de overheid ook niet zo goed weet hoe ze aan moeten pakken, aan de ene kant zijn er politici die het afkeuren en aan de andere kant, liberale politici die het nuttig vinden. Ieder heeft zo zijn argumenten.

Het is een raar beleid. Alcohol is chemisch gezien een harddrug maar legaal. En de overheid verdient eraan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

CBD olie heeft best nuttige effecten. Je slaapt er beter van en je wordt er niet high van. Maar ik zou het breder trekken. Waarom gebruikt iemand drugs? Ik denk dat voor veel mensen dit leven erg moeilijk is. Door het wegvallen van het geloof is ook hoop weg gevallen en zien ze enkel de ellende van deze wereld. Dit willen ze verdoven door drugs of alcohol. Maar Jezus biedt zich aan om je juk te helpen dragen. Het evangelie brengt troost en hoop en geeft kracht en een doel in het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei thom:

Dit product THC komt pas vrij na verhitting, boven de 100 graden. Dus koud gebruik van de complete samenstelling van de bloem of top, heeft geen invloed op het gedrag, maar geeft het complete stoffenarsenaal.

Zelf gebruik ik de volledige samenstelling, in hennep(zaad)olie (gewoon bij de Jumbo verkrijgbaar)getrokken, als ondersteunend middel voor mijn gezondheid.

Kom d'r maar in Desid.

Ik gebruik heel af en toe (ook omdat het nogal duur is) CBD-olie tegen ontstekingen (arthritis), het is niet alleen pijnstillend maar ook ontstekingsremmend, en ik gebruik het als als spierontspanner bij zenuwbeknellingen ten gevolge van arthritis, en soms als licht ontspannend middel.  Het werkt uitstekend en persoonlijk vind ik het prettiger dan bijvoorbeeld de Diazepam die de dokter geeft als spierontspanner bij  zenuwbeknelling. Daar schijnt niet iedereen zo sterk op te reageren als ik, maar 1 Diazepam en ik ben totaal dronken en van de wereld. Met dubbele tong en al, zo stoned als een garnaal.  Diazepam werkt wel ontzettend snel voor mij, mijn nek , waarvandaan de beknelling komt gaat gelijk enorm kraken doordat de spieren verslappen.  Maar ik kan dan niet functioneren.  In een eerder stadium wat CBD-olie gebruiken is prettiger. 

Wat betreft het rustgevend aspect, leven in de Geest geeft rust, maar zolang we een sterfelijk lichaam hebben bepaalt de biologie nog steeds je fysiek. Er is niets mis mee om gebruik te maken van wat ons in de natuur is gegeven aan geneeskracht en verzachting.
 

http://reumanijmegen.nl/medisch/2499/

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid