Spring naar bijdragen

Cannabis, wat is het nut?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cannabisolie / CBD-olie Cannabisolie is bekend als CBD-olie en wordt gemaakt van de cannabisplant. De cannabisplant bevat 104 verschillende stoffen, waarvan de twee populaire stoffen cannabidiol (C

Volgens de Opiumwet mag je maximaal 5 wietplanten kweken voor eigen gebruik. Je kunt ook zelf wietolie maken. Er zijn 2 snelle methodes om uit te proberen of wietolie iets voor je is.

Maar ik ken heel veel plekken waar je lekker kunt eten. Ik beperk me zeker niet tot eentje. Dat is erg saai inderdaad.

Zojuist zei Dat beloof ik:

Er is niets miraculeus aan het verdwijnen van een tumor door een chemo.  

Ik heb u ook een getuigenis gedeeld van iemand die stopte met chemo, overschakelde op cannabisolie als laatste resort en tumors verdwenen.

Dat trolt ge dan weg om een duidelijk patroon te negeren. 

Eerlijk: ga je die docu kijken of dit gedrag blijven handhaven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb u ook een getuigenis gedeeld van iemand die stopte met chemo, overschakelde op cannabisolie als laatste resort en tumors verdwenen.

Dat trolt ge dan weg om een duidelijk patroon te negeren. 

Eerlijk: ga je die docu kijken of dit gedrag blijven handhaven?

Een docu waar bij staat dat er uit blijkt dat cannabis kanker geneest ga ik niet kijken.
Genezing van kanker blijkt niet uit een documentaire, maar uit onderzoek.
Cannabis geneest geen kanker. Punt.

 

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb u ook een getuigenis gedeeld van iemand die stopte met chemo, overschakelde op cannabisolie als laatste resort en tumors verdwenen.

Dat trolt ge dan weg om een duidelijk patroon te negeren. 

Dat is geen weg trollen, maar feit en fictie scheiden.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

6cc79913653ad6cef708730a75627971.jpg

Dat is dus wat ik al voorzag:

 

2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als er, zoals jij zegt  "concrete data is die toont dat cannabis kanker aanvalt"  kom daar dan mee en laat het niet bij loze kreten.
Maar waarschijnlijk zul je daar niet mee komen en verval je weer in schelden, zoals je nu ook al weer doet.
Tot die tijd: cannabis geneest geen kanker. Punt

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zeker 3 concrete links gedeeld, he?

Hier de vierde: https://www.medicalnewstoday.com/articles/cannabis-compound-prevents-colon-cancer-in-mice

Vijfde: https://www.newcastle.edu.au/newsroom/featured/tests-show-potential-for-medicinal-cannabis-to-kill-cancer-cells

scholar.google.com cannabis cancercells

Cannabidiol (CBD), a major nonpsychoactive constituent of cannabis, is considered an antineoplastic agent on the basis of its in vitro and in vivoactivity against tumor cells.

CBD induces concentration-dependent cell death in breast cancer cell lines in a receptor-independent manner

The sensitivity of breast cancer cells to anticancer agents depends in part on estrogen receptor status (18). We analyzed the effects of CBD on breast cancer cells by using both estrogen receptor+ve (MCF-7 and ZR-75-1) and estrogen receptor−ve (MDA-MB-231 and SK-BR-3) cell lines with an MTS viability assay. Cells were treated with CBD (0–10 μmol/L) for 24 hours. CBD significantly decreased cell viability of both estrogen receptor+ve and estrogen receptor−ve cell lines in a concentration-dependent manner (Fig. 1A).

Recently, THC was reported to induce autophagic cell death in glioma cells (6). To determine whether CBD may also be killing cancer cells by autophagy, we examined the morphologic changes in CBD-treated MDA-MB-231 cells by using electron microscopy. 

https://mct.aacrjournals.org/content/10/7/1161

 

Beter zou zijn als je eens een documentaire zag waar de ervaring spreekt en het lobbygedrag van de farmaceutische industrie duidelijk wordt.

Patiënt vs patent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Patiënt vs patent.

Nuchtere DBI vs. weed rokende Fundamenteel.
Dat jij drugs gebruikt moet je zelf weten.

Verder heb je geen idee van wat je knipt en plakt, dus neem ik ook niet de moeite om er op in te gaan.
Maar cannabis geneest geen kanker. Punt.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nuchtere DBI vs. weed rokende Fundamenteel.
Dat jij drugs gebruikt moet je zelf weten.

Verder heb je geen idee van wat je knipt en plakt, dus neem ik ook niet de moeite om er op in te gaan.
Maar cannabis geneest geen kanker. Punt.

Steekt anders gelijk uw vingers in uw oren en roept “lalalalala”.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Follow the science:

So the more we study, we find out that breast cancers, prostate cancers, lung cancers, a whole range of tumors in the body have been shown in animal studies and petri dish studies to be reduced and attacked by chemicals in marijuana. Usually the chemicals in marijuana do this by making those cancer cells kill themselves, reducing the blood supply to those cancers, and reducing the amount of, how those cancers spread in other parts of the body. So there are cancer groups calling for the inclusion of the chemicals of marijuana in chemotherapy regimens as a treatment for cancer. That's very interesting and exciting future there. And I think there are a lot of natural compounds that have anticancer properties. And I think cannabis is going to go right in there as one of those ones that can potentially be useful for a lot of different cancers. More research needs to be done. But the research that has done is extremely promising. And even the National Cancer Institute, which is an NIH branch, has information on their website for doctors documenting all of these anticancer properties that I've described.

 

 

Wat weet het KJW nu meer dan het NCBI? Waar is hun onderzoek tegenover het reeds geleverde materiaal van onderzoeken in vitro en in vivo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Follow the science:

So the more we study, we find out that breast cancers, prostate cancers, lung cancers, a whole range of tumors in the body have been shown in animal studies and petri dish studies to be reduced and attacked by chemicals in marijuana. Usually the chemicals in marijuana do this by making those cancer cells kill themselves, reducing the blood supply to those cancers, and reducing the amount of, how those cancers spread in other parts of the body. So there are cancer groups calling for the inclusion of the chemicals of marijuana in chemotherapy regimens as a treatment for cancer. That's very interesting and exciting future there. And I think there are a lot of natural compounds that have anticancer properties. And I think cannabis is going to go right in there as one of those ones that can potentially be useful for a lot of different cancers. More research needs to be done. But the research that has done is extremely promising. And even the National Cancer Institute, which is an NIH branch, has information on their website for doctors documenting all of these anticancer properties that I've described.

Waarschijnlijk laat je de bron weg omdat dan wel érg duidelijk is dat dit geen wetenschappelijk artikel is, ondanks je claim 'follow the science'.

'Veel belovend maar meer onderzoek nodig" met andere woorden: er is geen bewijs.
Cannabis geneest geen kanker. Punt.  

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat weet het KJW nu meer dan het NCBI?

Geen idee. Wat is het KJW? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waarschijnlijk laat je de bron weg omdat dan wel érg duidelijk is dat dit geen wetenschappelijk artikel is, ondanks je claim 'follow the science'.

'Veel belovend maar meer onderzoek nodig" met andere woorden: er is geen bewijs.
Cannabis geneest geen kanker. Punt.  

Geen idee. Wat is het KJW? 

Ik bedoelde het kwf, uw bron. 

Ik liet de bron niet weg, het zijn de woorden van die arts in de film he.

Stopt nu met zagen en geef eens het onderzoek dat aantoont dat cannabis geen kanker kan genezen? Er zijn hier mensen en onderzoeken getoond die duidelijk aantonen dat chemische bestandsdelen van cannabis kankercellen aanvalt. “Dat lees ik niet” is geen argument.

DATA van actuele wetenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Mullog:

Aha, daarom is mijn schoonzus aan longkanker overleden. In plaats van Marlboro had ze cannabis moeten roken.

Die patiënten rookten dat niet maar namen een extract oraal.

Het is onderzocht en cannabis valt kankercellen in vivo en vitro aan. Links in voorgaande posten.

Wie dat wilt tegenspreken zal daar een even grondig research moeten naast leggen. Maar kijk vooral eens naar de ervaring waar ouders dat aan hun kinderen geven. Netflix - Weed the people.

De geest is nu wel uit de fles, stop het stigma.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Die patiënten rookten dat niet maar namen een extract oraal.

Het is onderzocht en cannabis valt kankercellen in vivo en vitro aan. Links in voorgaande posten.

Wie dat wilt tegenspreken zal daar een even grondig research moeten naast leggen. Maar kijk vooral eens naar de ervaring waar ouders dat aan hun kinderen geven. Netflix - Weed the people.

De geest is nu wel uit de fles, stop het stigma.

Ik denk dat je doorschiet in je conclusie. Maar ik lees graag binnenkort in de msm dat weedcake 60 jaar kankeronderzoek overbodig heeft gemaakt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Mullog:

Ik denk dat je doorschiet in je conclusie. Maar ik lees graag binnenkort in de msm dat weedcake 60 jaar kankeronderzoek overbodig heeft gemaakt, als je begrijpt wat ik bedoel.

ALs ik doorschiet, onderbouw dat dan... acht jullie zelf zo hoog eens niet in en lees eens wat de wetenschap zegt.

Studies tonen het zeer duidelijk, maar omdat dat onvoldoende bewijs is voor lobbyhoeren; raden ze her verder af.

Kijk die documentaire waar ouders het aan hun terminale en zieke kinderen geven en zie hoe diens levenskwaliteit verbetert. Neen Mullog, ik slaag niet door; mensen lopen gewoon achter.

https://www.hln.be/fit-en-gezond/amerikaanse-overheid-erkent-dat-cannabis-kankercellen-doodt~ad385bf8/

Follow the science !

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik bedoelde het kwf, uw bron. 

Ik liet de bron niet weg, het zijn de woorden van die arts in de film he.

Stopt nu met zagen en geef eens het onderzoek dat aantoont dat cannabis geen kanker kan genezen? Er zijn hier mensen en onderzoeken getoond die duidelijk aantonen dat chemische bestandsdelen van cannabis kankercellen aanvalt. “Dat lees ik niet” is geen argument.

DATA van actuele wetenschap.

Als een paar blowende weed gebruikers wat losse kreten slaken,  is het niet aan de wetenschap om die te weerleggen. Je gaat toch ook kanker patiënten geen Westmalle geven met het argument 'bewijs maar dat het niet helpt' . Zo werkt het dus niet. 

Het is zaak om ter bewijzen dat cannabis kanker geneest. Ik haalde al eerder een zin uit jouw Engelse citaten aan: er is meer onderzoek nodig. Dat geeft aan dat werking niet is bewezen. 

Cannabis geneest geen kanker.  Punt.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

ALs ik doorschiet, onderbouw dat dan... acht jullie zelf zo hoog eens niet in en lees eens wat de wetenschap zegt.

Studies tonen het zeer duidelijk, maar omdat dat onvoldoende bewijs is voor lobbyhoeren; raden ze her verder af

Dit laat zien dat je doorschiet. Je gaat weer schelden. In de studies waarmee je kwam werd niets bewezen, er werd alleen getoond dat er misschien wel een verband is,  maar dat er meer onderzoek nodig is om dat te bewijzen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nu al bijna 10 bronnen gedeeld die hun onderzoeksmethodes deelden. Het gaat niet over wietrokers die kreten doen, maar onderzoek in petrischalen, dieren en mensen toont aan dat cannabis kankercellen aanvalt.

Toon het tegendeel met een even valide bron. Anders beschuldig je mij weer van wat je zelf schuldig bent.

39400 resultaten: https://scholar.google.be/scholar?hl=nl&as_sdt=0%2C5&q=cannabis+cancer+cells+treatment&oq=cannabis+cancer+cells

Volg het patroon en niet uw verstand dbi.

Alcohol verbrandt hersencellen, je bent daar wellicht een lopend bewijs van. Je kan niet eens meer in uw eigen moedertaal begrijpend lezen. Wat kom je dan doen als je weigert de feiten te volgen maar iedereen hier weg trolt?

Was ik moderator ik had u er al lang afgesmeten. Je verjaagt iedereen hier met uw domme interacties en kinderachtig niveau.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

ALs ik doorschiet, onderbouw dat dan... acht jullie zelf zo hoog eens niet in en lees eens wat de wetenschap zegt.

Genezen betekent voor mij dat kanker volledig verdwenen is uit het lichaam. 

Van de link hierboven begrijp ik van de eerste artikelen al geen woord. Dat je 39.400 hits hebt zegt natuurlijk helemaal niks.

Ik stel niet ter discussie dat een joint een positief effect heeft of dat uit hennep medicinale stoffen gehaald kunnen worden die helpen. Wat ik ter discussie stel is dat spacecake kanker geneest !!!!

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Mullog:

Genezen betekent voor mij dat kanker volledig verdwenen is uit het lichaam. 

Van de link hierboven begrijp ik van de eerste artikelen al geen woord. Dat je 39.400 hits hebt zegt natuurlijk helemaal niks.

Ik stel niet ter discussie dat een joint een positief effect heeft of dat uit hennep medicinale stoffen gehaald kunnen worden die helpen. Wat ik ter discussie stel is dat spacecake kanker geneest !!!!

Ik heb gevallen gedeeld waar de kanker volledig verdween. 1 mens die stopte met chemo, overschakelde op cannabisolie (geen spacecake) en wiens tumoren verdwenen. Eveneens een kind (baby) wiens tumor verdwenen is. Artsen zouden de groei enkel kunnen stoppen met chemo, maar stonden versteld dat deze ook verdween in combinatie met cannabisolie. https://cannakids.org

Dat jij en dbi het niet begrijpen spreekt voor zich. Er is dus onderzoek op petrischalen en in labodieren gebeurd die effectief tonen dat bestandsdelen van cannabis kankercellen aanvalt.

je wachtte dan op een msm bron die dat zou bevestigen, hln = msm.

Stop met zeuren en follow the science. Begrijp je de science niet, zwijgt dan en doe niet alsof ge er iets van snapt. Uw spacecake is weer appels in peren boetseren. Achterlijke trollen, voze appels :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

CBD has potential benefits for treating cancer, including extensive inhibition of tumor growth, angiogenesis, and metastasis in various cancer models13,14. The molecular mechanism underlying the anti-cancer effect of CBD is not fully understood, but the majority of studies have shown that it inhibits cancer cell proliferation via apoptosis signaling15. In addition, one of the most well-known advantages of CBD regarding its medicinal effects is cancer-associated pain relief. Compared with side effects of chemo-anticancer drugs, CBD can effectively alleviate nausea and vomiting induced by chemotherapy during cancer therapy16. Therefore, CBD can have a dual advantage for cancer therapy. Recently, it has been reported that cannabinoids can induce the carcinogenesis of human papillomavirus (HPV)-positive HNSCC17. However, it is still unclear the effects of CBD on HPV-negative HNSCC. In this study, we investigated the mechanisms underlying CBD-induced cell death in HPV-negative HNSCC cell lines, and determined the synergistic efficacy of combining chemotherapy agents with CBD. Additionally, we also provide in vivo evidence that CBD reduces head and neck tumor growth as an effective cytotoxic agent against HNSCC.

https://www.nature.com/articles/s41598-020-77674-y

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb gevallen gedeeld waar de kanker volledig verdween. 1 mens die stopte met chemo, overschakelde op cannabisolie (geen spacecake) en wiens tumoren verdwenen. Eveneens een kind (baby) wiens tumor verdwenen is.

In beide gevallen betreft het een suggestie van de betrokken en is niet bewezen dat dit door de cannabis kwam.

3 uur geleden zei Fundamenteel:

CBD has potential

Ik heb ook potential. Op allerlei gebied.
Maar dan moet dat vervolgens nog wel gedaan worden.

 

Jij komt met suggesties en potenties, maar nergens ligt er bewijs.

Cannabis geneest geen kanker. Punt.

4 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is dus onderzoek op petrischalen en in labodieren gebeurd die effectief tonen dat bestandsdelen van cannabis kankercellen aanvalt.

Dat is in Jip en Janneke taal inderdaad het geval. Maar er is niet bewezen dat cannabis of bestanddelen er van, kanker genezen. Nergens. Punt. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik heb gevallen gedeeld waar de kanker volledig verdween. 1 mens die stopte met chemo, overschakelde op cannabisolie (geen spacecake) en wiens tumoren verdwenen.

Heb je bewijs dat dit niet door de chemo kwam?

7 uur geleden zei Fundamenteel:

Artsen zouden de groei enkel kunnen stoppen met chemo, maar stonden versteld dat deze ook verdween in combinatie met cannabisolie. https://cannakids.org

Sophie's Story op de site kent de volgende tekst

Citaat

After 13 months of chemo and high doses of cannabis oil, Sophie’s brain tumor was about 85 to 90 percent gone,

Let op het woordje "and". Chemo en cannabis en dat laatste volgens mij om de effecten van de chemo te verminderen. Cannabis geneest geen kanker (punt) maar het helpt dus wel in de behandeling. 

Ik vermoed dat jij weer niet in staat zult zijn dit los te laten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

En nu de hele context? Sophie haar tumor zou niet krimpen door chemo, enkel stoppen met groeien.

Zie ook het onderzoek waar ze muizen tumoren geven, behandelen met cannabisolie en weg tumor, zie ook dat artikel van die man die ten dode opgeschreven was, stopte met chemo, cbd olie nam en genas.

Er is dus een patroon en meer dan 1 geval waarmee jij cherrypickt door belangrijke details weg te laten.

Kijk gewoon die documentaire en past 1 + 1 = 2 toe.

8 uur geleden zei Fundamenteel:

CBD has potential benefits for treating cancer, including extensive inhibition of tumor growth, angiogenesis, and metastasis in various cancer models13,14. The molecular mechanism underlying the anti-cancer effect of CBD is not fully understood, but the majority of studies have shown that it inhibits cancer cell proliferation via apoptosis signaling15. In addition, one of the most well-known advantages of CBD regarding its medicinal effects is cancer-associated pain relief. Compared with side effects of chemo-anticancer drugs, CBD can effectively alleviate nausea and vomiting induced by chemotherapy during cancer therapy16. Therefore, CBD can have a dual advantage for cancer therapy. Recently, it has been reported that cannabinoids can induce the carcinogenesis of human papillomavirus (HPV)-positive HNSCC17. However, it is still unclear the effects of CBD on HPV-negative HNSCC. In this study, we investigated the mechanisms underlying CBD-induced cell death in HPV-negative HNSCC cell lines, and determined the synergistic efficacy of combining chemotherapy agents with CBD. Additionally, we also provide in vivo evidence that CBD reduces head and neck tumor growth as an effective cytotoxic agent against HNSCC.

https://www.nature.com/articles/s41598-020-77674-y

41598_2020_77674_Fig2_HTML.png

Let wel, het is niet altijd succesvol en helpt niet altijd. Maar er zijn al mensenlevens mee gered en er is in vitro en vivo BEWiJS dat cannabisbestanddelen tumors aanvallen en kankercellen dood. 

Lees het volledig en cherrypick niet. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

en er is in vitro en vivo BEWiJS dat cannabisbestanddelen tumors aanvallen en kankercellen dood

Dat bewijs van kankercellen doden is er niet. Ook niet in hoofdletters.

Want cannabis geneest geen kanker. Punt.

5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Chemo stopt de groei, krimpt de tumor groei niet

Deze zin is inhoudelijk onzin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat bewijs van kankercellen doden is er niet. Ook niet in hoofdletters.

Want cannabis geneest geen kanker. Punt.

Klikt eens op de link he? Er is in vivo bewijs dat het kankercellen aanvalt, de bloedstroming naar tumoren stopt en zo doet sterven.

Kijk eerlijk en verder dan uw neus lang is. 

Anti-tumor effect of CBD in vivo

Next, we further validated the anti-tumor capacity of CBD using a xenograft mouse model. Two different FaDu cell xenograft mouse models were generated by injecting 2 × 106 cells subcutaneously or into tongues of BALB/c nude mice. As shown in Fig. 2A, tumor sizes of tongue xenograft tumors were significantly decreased in CBD-treated mice compared with those in untreated control mice. This result indicated that CBD inhibited the growth of HNSCC cells in vivo. Moreover, remarkable inhibitions of tumor growth and weight were observed in mice that received combination therapy with both CBD and Cisplatin (Cis) (Fig. 2B–D), which means that CBD can be used in combination with general anti-cancer drugs such as Cis.

Anti-tumor effect of cannabidiol (CBD) in a head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC) xenograft animal model. (A) FaDu cells (2 × 106) injected into tongues of nude mice. After 2–3 days, mice were treated with EtOH or CBD (5 mg/kg) or intraperitoneally (i.p). H&E staining of FaDu cell xenograft mice (tongue) treated with CBD or EtOH after 3 weeks were observed by light microscopy and tumor size was measured. The percentage of tumor area was determined by Image J software. Scale bars represent 200 μm. (B) FaDu cells (2 × 106) injected subcutaneously to the animal. FaDu cell xenograft mice (Subcutaneous) treated with EtOH, CBD (5 mg/kg), Cisplatin (2.5 mg/kg) or CBD (5 mg/kg)/Cisplatin (2.5 mg/kg) (CBD + Cis) after 4 weeks were sacrificed and the photographs of mice and tumors were taken using a digital camera. EtOH or CBD were orally (o.a) treated and Cisplatin was intraperitoneally (i.p) injected. Tumor volume (C) and weight (D) were statistically determined. (n = 4 mice/group and 3 images/mouse) Data were represented as mean and SD; *p < 0.05, and **p < 0.01 compared with the corresponding control.

https://www.nature.com/articles/s41598-020-77674-y

Om de foto’s van die muizen te zien na hun behandeling moet je wel op de link klikken. Ze zijn beveiligd door te linken. Maar als dat geen voldoende bewijs is; verwacht ik wel meer dan wat losse kreten dat het niet waar zou zijn.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid