Spring naar bijdragen

Cannabis, wat is het nut?


Aanbevolen berichten

Op 25-9-2020 om 08:11 zei Chiel Fernig:

Cannabis worden gebruikt zodat men zich beter voelt, dat lijkt nuttig te zijn. Is het nodig om je goed te voelen of is er ook een andere weg?

Genezende of helende functies in een gecontroleerde manier lijkt mij goed, anders dan op een ongecontroleerde manier als een slaaf van tot vernietiging moet men mijden ten alle tijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
  • Antwoorden 126
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cannabisolie / CBD-olie Cannabisolie is bekend als CBD-olie en wordt gemaakt van de cannabisplant. De cannabisplant bevat 104 verschillende stoffen, waarvan de twee populaire stoffen cannabidiol (C

Volgens de Opiumwet mag je maximaal 5 wietplanten kweken voor eigen gebruik. Je kunt ook zelf wietolie maken. Er zijn 2 snelle methodes om uit te proberen of wietolie iets voor je is.

Maar ik ken heel veel plekken waar je lekker kunt eten. Ik beperk me zeker niet tot eentje. Dat is erg saai inderdaad.

Volgens mij is het toch een medicinaal kruid, maar zijn we dat door repressie verkeerd beginnen toepassen.

Dat werd al gebruikt voor de Bijbel werd gedrukt of Mozes uit Egypte trok en de eerste schriften van de Bijbel schreef.

Het is maar de laatste 70 jaar dat men daar propaganda en politiek op voert en de miserie begon. Toen onze voorouders dat teelden was de thc zo hoog niet als nu en vooral meer cbd aanwezig. Door het te criminaliseren zitten we nu op thc van 30%. Maar het is toch opvallend, waar cannabis uit het stigma verdwijnt zakt de thc en stijgt de cbd. Volgens mij zouden we veel ellende bespaard zijn gebleven als men geen repressie uitvoerde. Dan bleef alles gewoon zoals we dat duizenden jaren toepasten zonder problemen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-9-2020 om 08:11 zei Chiel Fernig:

Cannabis worden gebruikt zodat men zich beter voelt, dat lijkt nuttig te zijn. Is het nodig om je goed te voelen of is er ook een andere weg?

Dat hangt ervan af wat je bedoelt met goed voelen. Overbodige materiële comfort / luxe is nooit goed voor je innerlijke mens (ziel). Het gaat erom dat je je van binnen goed voelt of vrede hebt met God omdat je met Hem in het reine bent gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 5-4-2021 om 09:47 zei Modestus:

Dat hangt ervan af wat je bedoelt met goed voelen. Overbodige materiële comfort / luxe is nooit goed voor je innerlijke mens (ziel). Het gaat erom dat je je van binnen goed voelt of vrede hebt met God omdat je met Hem in het reine bent gekomen.

Dat laatste is alleen het geval bij gelovigen. Bij Ajac fans gaat het eron dat het goed gaat met Ajax, bij bitcoin beleggers om de koers van de bitcoin en bij gelovigen of ze al dan niet in het reine zijn met hun god.

Comfort is altijd goed voor de innerlijke mens.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei thom:

Vreemd verhaal.  Ten eerste is het van café Weltschmerz en dan moet je er al vraagtekens bij zetten. En dan de zijn waarmee het begint:

Citaat

Op 21 juni vindt in Zwolle (eindelijk) een rechtszaak plaats waarin de rechter zal worden gevraagd om een oordeel te geven over de vraag of wietolie in Nederland legaal hoort te zijn.

Als je een beetje weet hoe in Nederland wetgeving tot stand komt en wordt gecontroleerd,  weet je dat deze zin onzinnig is. Een rechter oordeelt namelijk niet over de vraag of iets legaal hoort te zijn. De regering bepaalt de wetten en de taak van een rechter is om te zien of bepaald gedrag volgens die wetten mag of niet. En hennepolie bevat stoffen die volgens de Opiumwet niet zijn toegestaan.  Vrij simpel dus: het mag niet. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:
20 uur geleden zei thom:

Vreemd verhaal.  Ten eerste is het van café Weltschmerz en dan moet je er al vraagtekens bij zetten. En dan de zijn waarmee het begint:

Citaat

Op 21 juni vindt in Zwolle (eindelijk) een rechtszaak plaats waarin de rechter zal worden gevraagd om een oordeel te geven over de vraag of wietolie in Nederland legaal hoort te zijn.

Als je een beetje weet hoe in Nederland wetgeving tot stand komt en wordt gecontroleerd,  weet je dat deze zin onzinnig is. Een rechter oordeelt namelijk niet over de vraag of iets legaal hoort te zijn. De regering bepaalt de wetten en de taak van een rechter is om te zien of bepaald gedrag volgens die wetten mag of niet. En hennepolie bevat stoffen die volgens de Opiumwet niet zijn toegestaan.  Vrij simpel dus: het mag niet. 

Het is niet aan jou besteed Dbi. Als je iets niet kan begrijpen, iets niet wil uitzoeken, of iets niet wil lezen, moet je je er niet mee bemoeien.

De Nederlandse wetgeving is volgens Beintema totaal onlogisch. “Wiet is illegaal aan de achterdeur, maar legaal aan de voordeur. Dat is vragen om ellende.” Verkopers van wiet mogen zelfs hun eigen waren niet keuren. Wanneer ze een bijsluiter bij hun product voegen, zoals Beintema doet, overtreden ze ook nog eens de geneesmiddelenwet.

Volgens Beintema loopt Nederland ver achter op ontwikkelingen in andere landen, zoals Zwitserland, Canada, Italië en een aantal Amerikaanse staten, waar wietolie legaal is voor medicinaal gebruik. Op dit moment wordt ook onderzoek gedaan in Nederland, onder meer in Rotterdam, naar de medicinale werking van wietolie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei thom:
11 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 9-4-2021 om 11:33 zei thom:

Vreemd verhaal.  Ten eerste is het van café Weltschmerz en dan moet je er al vraagtekens bij zetten. En dan de zijn waarmee het begint:

Citaat

Op 21 juni vindt in Zwolle (eindelijk) een rechtszaak plaats waarin de rechter zal worden gevraagd om een oordeel te geven over de vraag of wietolie in Nederland legaal hoort te zijn.

Als je een beetje weet hoe in Nederland wetgeving tot stand komt en wordt gecontroleerd,  weet je dat deze zin onzinnig is. Een rechter oordeelt namelijk niet over de vraag of iets legaal hoort te zijn. De regering bepaalt de wetten en de taak van een rechter is om te zien of bepaald gedrag volgens die wetten mag of niet. En hennepolie bevat stoffen die volgens de Opiumwet niet zijn toegestaan.  Vrij simpel dus: het mag niet. 

Expand  

Het is niet aan jou besteed Dbi. Als je iets niet kan begrijpen, iets niet wil uitzoeken, of iets niet wil lezen, moet je je er niet mee bemoeien

Aha, de klassieke persoonlijke aanval, bij gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Als je niet kunt tegen een inhoudelijke discussie, begin er dan ook niet aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Aha, de klassieke persoonlijke aanval, bij gebrek aan inhoudelijke argumenten.
Als je niet kunt tegen een inhoudelijke discussie, begin er dan ook niet aan.

Kijk eens “weed the people” op Netflix en ziet hoe ze dat zelfs aan een baby geven. Ik ken zelfs mensen die daar huisdieren met kanker mee behandelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Kijk eens “weed the people” op Netflix en ziet hoe ze dat zelfs aan een baby geven. Ik ken zelfs mensen die daar huisdieren met kanker mee behandelen.

Die mensen zouden uit de ouderlijke macht moeten worden gezet en vervolgd voor dierenmishandeling. Wietolie is in dit land niet toegestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Die mensen zouden uit de ouderlijke macht moeten worden gezet en vervolgd voor dierenmishandeling. Wietolie is in dit land niet toegestaan.

Waarom? Haar tumor kromp en ze overleefde het.

Je weet dus niet het verschil tussen cbd en thc olie, keek niet naar de film maar oordeelt wel over andere ouders?

Kijk maar eens weed the people, kijk hoe die kinderen vooruitgaan eens ze cannabisolie krijgen, enkele zelfs met thc. De geest is uit de fles, cannabis is een medicinaal kruid en geen drugs.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:
17 uur geleden zei Dat beloof ik:

Die mensen zouden uit de ouderlijke macht moeten worden gezet en vervolgd voor dierenmishandeling. Wietolie is in dit land niet toegestaan.

Waarom? Haar tumor kromp en ze overleefde het.

Je weet dus niet het verschil tussen cbd en thc olie, keek niet naar de film maar oordeelt wel over andere ouders?

Kijk maar eens weed the people, kijk hoe die kinderen vooruitgaan eens ze cannabisolie krijgen, enkele zelfs met thc. De geest is uit de fles, cannabis is een medicinaal kruid en geen drugs.

Wiet heeft geen genezende werking op kanker. Punt.
Als dat wel zo zou zijn, zou dat wereldnieuws zijn.
Maar het is niet zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Wiet heeft geen genezende werking op kanker. Punt.
Als dat wel zo zou zijn, zou dat wereldnieuws zijn.
Maar het is niet zo.

Je moet eens eerst naar iets kijken voor je oordeelt.

Er was een jongetje die het niet zou halen, nam veel pijnstillers en kwam door die pijnstillers bij. Sedert die cbd olie kreeg, kon die terug normaal eten en slapen wat enorm bijdroeg aan zijn herstel. Zowel die jongen als dat peutertje werden afgedaan als medisch wonder. Enige dat ze gemeen hadden was cannabisolie.

Kijk aub eens eerst een documentaire voor je oordeelt. In Israël wekte ze tumors op bij muizen die krompen na behandeling met cannabisolie. Werkt het tegen zeer agressieve kankers? Helaas zeer zelden, maar in veel gevallen werkt het wel en dat mogen we niet negeren wegens lobbybelangen.

Man “kankervrij” nadat 12 tumors voor 95% krimpen. De enige behandeling was cannabisolie - https://www.dailymail.co.uk/femail/article-7400103/Man-reveals-essential-cancer-free-claims-cannabis-oil-helped-reduce-12-tumours-95.html

Daarvoor kreeg hij chemo maar hielp niet, dus schakelde over naar alternatieven.

Wilt ge voor ene keer eens echt eens naar de situaties kijken en deze ervaringen voor zich laten spreken? Kijk die film en kom dan oordelen. Die ouders hebben alles gedaan wat ze konden.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je moet eens eerst naar iets kijken voor je oordeelt.

Er was een jongetje die het niet zou halen, nam veel pijnstillers en kwam door die pijnstillers bij. Sedert die cbd olie kreeg, kon die terug normaal eten en slapen wat enorm bijdroeg aan zijn herstel. Zowel die jongen als dat peutertje werden afgedaan als medisch wonder. Enige dat ze gemeen hadden was cannabisolie.

Kijk aub eens eerst een documentaire voor je oordeelt. In Israël wekte ze tumors op bij muizen die krompen na behandeling met cannabisolie. Werkt het tegen zeer agressieve kankers? Helaas zeer zelden, maar in veel gevallen werkt het wel en dat mogen we niet negeren wegens lobbybelangen.

Man “kankervrij” nadat 12 tumors voor 95% krimpen. De enige behandeling was cannabisolie - https://www.dailymail.co.uk/femail/article-7400103/Man-reveals-essential-cancer-free-claims-cannabis-oil-helped-reduce-12-tumours-95.html

Daarvoor kreeg hij chemo maar hielp niet, dus schakelde over naar alternatieven.

Wilt ge voor ene keer eens echt eens naar de situaties kijken en deze ervaringen voor zich laten spreken? Kijk die film en kom dan oordelen. Die ouders hebben alles gedaan wat ze konden.

Leuk dat de man dit zo ervaart.
Maar cannabis geneest geen kanker. Punt.
Waar is het onderzoek dat laat zien dat de genezing niet door de chemo komt maar door de cannabis?
Dat is er niet.
Waarom niet?
Omdat cannabis geen kanker geneest.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wilt ge voor ene keer eens echt eens naar de situaties kijken

Als jij dat zelf nou ook eens zou doen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

Leuk dat de man dit zo ervaart.
Maar cannabis geneest geen kanker. Punt.
Waar is het onderzoek dat laat zien dat de genezing niet door de chemo komt maar door de cannabis?
Dat is er niet.
Waarom niet?
Omdat cannabis geen kanker geneest.

Als jij dat zelf nou ook eens zou doen.
 

Cannabis geneest niet alle kankers, maar draagt wel bij aan de genezing van sommige kankers. Er lopen meer dan 1 getuigenissen rond, als je maar eens een documentaire zou kijken.

In Israël hebben ze labo muizen tumors gegeven en behandeld met cannabisolie, tumors krompen. Het doet er echt wel iets mee hoor. Die generatie van lobbyhoeren die farmaceutische belangen nablaten is passé.

FOLLOW THE SCIENCE https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6352507/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Cannabis geneest niet alle kankers, maar draagt wel bij aan de genezing van sommige kankers.

Ook niet.

Zojuist zei Fundamenteel:

Er lopen meer dan 1 getuigenissen rond, als je maar eens een documentaire zou kijken.

Er zijn zoveel mensen die over van alles getuigen. Dat zegt me niets. 
Cannabis geneest geen kanker. Punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Lees de bron en kijk de docu

Gisteren had ik hoofdpijn. Ik at gisteravond nasi met gebakken kip, daarin zaten bamboescheuten en raad eens ?! Vandaag hoofdpijn weg.
Zowaar getuig ik: bamboescheuten genezen hoofdpijn!
Volgens jou moeten mensen dit lezen en bekijken, en dan genezen bamboescheuten hoofdpijn.

....

Nee, naturlijk niet. Daar is onderzoek voor nodig.
Welnu, cannabis geneest geen kanker. Punt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

Gisteren had ik hoofdpijn. Ik at gisteravond nasi met gebakken kip, daarin zaten bamboescheuten en raad eens ?! Vandaag hoofdpijn weg.
Zowaar getuig ik: bamboescheuten genezen hoofdpijn!
Volgens jou moeten mensen dit lezen en bekijken, en dan genezen bamboescheuten hoofdpijn.

....

Nee, naturlijk niet. Daar is onderzoek voor nodig.
Welnu, cannabis geneest geen kanker. Punt.

 

Stopt eens met dat kleuterniveau en doe eens moeite een wetenschappelijk onderzoek naar waarde te schatten. Er is echt wel concrete data die toont dat cannabis kankercellen aanvalt.

ik heb dat getoond. Jij blijft roepen dat het niet zo is: heb je een recent onderzoek die deze onderzoeken falsifieert? Dus geen lap gezeur geven, nobody cares wat gij denkt; maar een effectief onderzoek dat deze onderzoeken tegenspreekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Stopt eens met dat kleuterniveau en doe eens moeite een wetenschappelijk onderzoek naar waarde te schatten. Er is echt wel concrete data die toont dat cannabis kankercellen aanvalt.

ik heb dat getoond. Jij blijft roepen dat het niet zo is: heb je een recent onderzoek die deze onderzoeken falsifieert? Dus geen lap gezeur geven, nobody cares wat gij denkt; maar een effectief onderzoek dat deze onderzoeken tegenspreekt

Het schrijfsel waar jij mee komt is geen wetenschappelijk onderzoek.
Je hebt dus niets getoond.
Als er, zoals jij zegt  "concrete data is die toont dat cannabis kanker aanvalt"  kom daar dan mee en laat het niet bij loze kreten.
Maar waarschijnlijk zul je daar niet mee komen en verval je weer in schelden, zoals je nu ook al weer doet.
Tot die tijd: cannabis geneest geen kanker. Punt.

KWF:

Citaat

Met enige regelmaat komen er aanwijzingen naar voren dat cannabis kankercellen kan doden, afremmen en verhinderen om uit te zaaien. Ook lijkt cannabis het afweersysteem te kunnen beïnvloeden; volgens sommige studies in positieve zin, volgens andere in negatieve.

Cannabis heeft dus effect op kankercellen, maar dat wil niet zeggen dat cannabis kanker geneest. Er is namelijk amper onderzoek bij patiënten gedaan. De claim dat cannabis(olie) kanker geneest, is dus met geen mogelijkheid te onderbouwen. Ook het Zorginstituut Nederland wijst op de geringe bewijskracht van de beschikbare publicaties.

https://www.kwf.nl/standpunten/cannabisolie

 

Verlicht het de pijn? Ja.
Helpt het tegen de klachten ? Ja.
Geneest het? Nee, en dat was waar het om ging @Fundamenteel, jij stelde dat het geneest en dat is waar ik op in haakte,

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het schrijfsel waar jij mee komt is geen wetenschappelijk onderzoek.
Je hebt dus niets getoond.
Als er, zoals jij zegt  "concrete data is die toont dat cannabis kanker aanvalt"  kom daar dan mee en laat het niet bij loze kreten.
Maar waarschijnlijk zul je daar niet mee komen en verval je weer in schelden, zoals je nu ook al weer doet.
Tot die tijd: cannabis geneest geen kanker. Punt.

KWF:

https://www.kwf.nl/standpunten/cannabisolie

 

Verlicht het de pijn? Ja.
Helpt het tegen de klachten ? Ja.
Geneest het? Nee, en dat was waar het om ging @Fundamenteel, jij stelde dat het geneest en dat is waar ik op in haakte,

Zoek eens op wie en wat de NCBI is. Dat was wél een onderzoek.

Tumors doen krimpen en alzo een uitzaaiing  voorkomen is genezen in mijn woordenboek.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6352507/

Het geneest niet alle kankers neen, maar er zijn al wel tumors mee gekrompen en alzo een uitzaaiing voorkomen werd. In Israël hebben ze muizen bewust tumors gegeven en zien krimpen na behandeling met cannabisolie.

Follow the science, not the government. Overheden zijn  corrupte leugenaars.

Weet je wat eens aangenaam zou zijn dbi? Dat je die documentaire kijkt en dan pas een oordeel vormt, zonder uw buikgevoel te laten spreken. Het is allemaal reeds achterhaald, de tijd stond niet stil. Op Netflix heb je Nederlandse ondertiteling. 

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Tumors doen krimpen en alzo een uitzaaiing  voorkomen is genezen in mijn woordenboek.

Dan heb jij een vreemd woordenboek. Bij de rest van de wereld houdt genezen in dat de tumor verdwijnt.

19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Weet je wat eens aangenaam zou zijn dbi? Dat je die documentaire kijkt en dan pas een oordeel vormt, zonder uw buikgevoel te laten spreken. Het is allemaal reeds achterhaald, de tijd stond niet stil. Op Netflix heb je Nederlandse ondertiteling. 

 Daar ging het niet om. Waar het wel om ging: 
Cannabis geneest geen kanker. Punt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan heb jij een vreemd woordenboek. Bij de rest van de wereld houdt genezen in dat de tumor verdwijnt.

 Daar ging het niet om. Waar het wel om ging: 
Cannabis geneest geen kanker. Punt. 

En het Kwf is een betere bron dan ncbi, waarom?

Kijk nu eens eerst die docu waar je die artsen en patiënten ziet getuigen.

De tumors verdwijnen ook compleet he. Lees eens beter en vooral: ziet die docu waar een baby het krijgt met een hersentumor.

Men zou enkel de tumorgroei kunnen tegenhouden met chemo. Maar in combinatie met cannabisolie verdween de tumor in haar hoofd. Ze vonden dat een mirakel. Een jonge gast met longtumoren komt er ook in die verdwijnen na cannabis olie. Er sterft helaas ook een kindje omdat de behandeling niet aanslaat. Maar als het helpt in vele gevallen, moeten we die ouders en anderen daar niet in beperken.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid