Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...

Alcohol en soft drugs is prima maar van XTC tot Crack cocaine gaat te ver en fokt je leven totaal op nooit aan beginnen, maar verder ewa bierie of baco gaat er bij mij altijd prima in. Met blowen moet je overigens ook wel oppassen ik ben er mee gestopt nadat ik bijna 5 jaar dagelijks die jointjes klapte en er depressief van werd, dus doe het met mate en laat de hard drugs links liggen

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Acohol vind ik prima!, ik ben zelf vaak in een cafe te vinden en kom daar bijna altijd dronken weer naar buiten, blowen vindt ook prima. Zolang je het maar niet elke dag doet, zelf doe ik het elk weekend.

Ik heb zelf ook 3 x gepaddo't, en dat waren erg leuke ervaringen!

Ik ga in me leven ook een keertje LSD gebruiken, maar nu nog ff nietpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 februari 2007 17:45:11 schreef Tiet het volgende:

Acohol vind ik prima!, ik ben zelf vaak in een cafe te vinden en kom daar bijna altijd dronken weer naar buiten,

Goed bezig! 16 jaar ben je, toch?

Onze samenleving heeft laag opgeleiden hard nodig dus vind ik het tof dat jij met alcohol de verdere ontwikkeling van je hersenen stop zet. En doordat je je lever kapot maakt voorkom je dat wij straks aan je oude dag moeten mee betalen. Goed bezig!

Oja, zit maar niet te veel in over of je verslaafd raakt hoor. Zodra jij alcohol dementie (korsakov syndroom) hebt opgelopen zul je dat snel genoeg vergeten. flower.gif

Quote:
blowen vindt ook prima. Zolang je het maar niet elke dag doet, zelf doe ik het elk weekend.

Precies! Als je school resultaten terug gaan lopen kun je altijd nog een niveau lager aan de slag. Ook die mensen zijn hard nodig in de maatschappij.

Trouwens, heb je al schizofrenie?

Quote:
Ik heb zelf ook 3 x gepaddo't, en dat waren erg leuke ervaringen!

Kan ik me voorstellen. Hopen maar dat je bij de vierde keer het ook leuk blijft, hé? Zou zo zonde zijn als je straks in een bad trip zit en je je hele lichaam vervolgens loopt te verminken...

Quote:
Ik ga in me leven ook een keertje LSD gebruiken, maar nu nog ff niet
puh2.gif

Goed idee! Laat je het ons weten als het blijkt dat je in de trip blijft hangen en er niet meer uit komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Hier nog een artikel van Elsevier waarin een aantal deskundigen beoordelen wat de schade is van verschillende soorten drugs op het menselijk lichaam. En ik citeer de inleidende woorden van het artikel;

"Sigaretten en drank zijn bijna net zo gevaarlijk als heroïne en cocaïne en richten zelfs meer schade aan dan sommige andere harddrugs, zoals het hallucinerende LSD. Maatschappelijk meer aanvaarde drugs zijn veel gevaarlijker dan velen denken."

Dat is me nogal een conclusie zeg. Maar ja, ik ben helaas ook verslaafd aan die rotzooi, ik ga nu dan ook een sigaretje roken...bloos.gif

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

drugs en drank is allebei slecht, maar drugs een heel stuk slechter, zeg ik altijd maar
smile.gif

bij beide geldt.. het wordt pas ECHT gevaarlijk als je er niet meer af kan blijven en als je teveel gebruikt.

als drank slecht is waarom veranderde Jezus dan water in wijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drank is niet zozeer slecht. Het gebruik ervan in toenemende mate is slecht. Stel; jij drinkt elke dag na het eten een wijntje. Niks mis mee. Maar als je elke dag een hele fles (of meer..) alleen leeg drinkt, kan je erover nadenken of drank dan slecht voor je wordt. Denk dan maar eens aan alle gevolgen van dien..

Link naar bericht
Deel via andere websites

dus alleen als je het in je eentje leeg drinkt is het slecht? Ik kan me wel voorbeelden indenken waarin het ook slecht kan zijn.

Drank is vooral slecht als je er niet mee om kunt gaan en zoveel drinkt dat je normale functioneren wordt aangetast en je jezelf of anderen tekort doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier nog een artikel van Elsevier waarin een aantal deskundigen beoordelen wat de schade is van verschillende soorten drugs op het menselijk lichaam. En ik citeer de inleidende woorden van het artikel;

"Sigaretten en drank zijn bijna net zo gevaarlijk als heroïne en cocaïne en richten zelfs meer schade aan dan sommige andere harddrugs, zoals het hallucinerende LSD. Maatschappelijk meer aanvaarde drugs zijn veel gevaarlijker dan velen denken."

Dat is me nogal een conclusie zeg. Maar ja, ik ben helaas ook verslaafd aan die rotzooi, ik ga nu dan ook een sigaretje roken...
bloos.gif

Het enige jammere aan deze link vind ik dat ze als enige onderbouwing de verslavende werking nemen en niet de schadelijke gevolgen, wat soms zelfs blijvend letsel tot gevolg kan hebben...

of je nou een peukkie rook en een biertje drink of lsd naar binnen werkt... heb nog nooit iemand gehoord die in een trip is blijven hangen van het eerste van het tweede wel...

Neem aan dat ze bij overmatig gerbuik bedoelen in deze link in het laatse stukje over dat 40 % van de behandelingen hiermee te maken hebben en niet bij af en toe gebruik waar lsd dan ook zeer gevaarlijk kan zijn...

Wat voor soort behandelingen... kan er zoveel opnoemen n.a.v. alcohol...

Echt helemaal duidelijk vind k de onderbouwing in de link niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

of je nou een peukkie rook en een biertje drink of lsd naar binnen werkt... heb nog nooit iemand gehoord die in een trip is blijven hangen van het eerste van het tweede wel...

Aan de andere kant: ik heb nog nooit iemand gehoord die longkanker had gekregen van lsd...

Link naar bericht
Deel via andere websites

allemaal aan de lsd zou ik zo zeggen...

nee serieus, heb er heel wat verhalen van gezien op tv, levensechte verhalen. twas heel erg... de mensen waren zwaar verslaafd

alles waar je je anders door gaat voelen, op zo'n bizare manier dan drugs, dat je een goed gevoel krijgt en wat nog allemaal, is gewoon verslavend want je wilt het steeds opnieuw beleven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ieder moet voor zichzelf weten wat hij/zij gebruikt. nou moet ik wel zeggen dat ik sigaretten heel smerig vind. andere mensen hebben er ook last van als je zo'n stinkding opsteekt. verder vind ik dat je zelf moet bepalen of je drank/drugs gebruikt. als het niet ten koste gaat van je gezin of werk of zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En lsd schijnt ook amper verslavend te zijn, omdat het spul der eerste dagen na gebruik niet meer werkt.

Nee hoor, gewoon meer van innemen..en weer meer..en weer meer..


Samengevoegd:

Quote:

Af en toe een joint is best lekker.. Niet te vaak, het brengt je namelijk niets, maar een enkel keertje kan echt geen kwaad
smile.gif

Ben ik het mee eens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus de hier aanwezige christenen blijken toch niet allemaal brave broeders te zijn. smile.gif

Zelf geniet ik nogal van drank, maar dat zal de meeste al wel bekend zijn. Ook rook ik zo nu en dan een sigaartje. Heerlijk, lekker ontspannend.

Maar aan de drank ben ik niet verslaafd, ik ben een puur een gelegenheids drinker. smile.gif

Andere drugs heb ik nooit gebruikt, dat ben ik ook niet van plan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan vraag ik me af waarom Jim Morrison nog na een paar jaar helemaal geflipt werd van LSD..de film wel eens gezien?
puh2.gif

yes.gif

Hij is waarschijnlijk in een trip blijven hangen denk ik. Ook zou het kunnen dat hij verschillende middelen na elkaar gebruikte, dus eerst LSD, als dat uitgewerkt is dan mescaline enz. enz. Ook gebruikte hij een hoop andere drugs. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Aan de andere kant: ik heb nog nooit iemand gehoord die longkanker had gekregen van lsd...

klopt, alleen is dit een ziekte die ondertussen als je er vroeg bij bent onderdrukt kan worden, kan je over in een trip blijven hangen niet zeggen... is namelijk nog steeds geen tegenmiddel voor...

buiten dat hebben niet rokers ook last van deze ziekte, terwijl iemand die geen lsd of wat dan ook gebruikt geen last zal hebben om in z'n trip te blijven hangen...

en over het maatschappelijk probleem denk ik persoonlijk dat je meer criminaliteit heb, vanwege de harddrugs die hun als minder gevaarlijk zien als dat iemand een peuk rookt op straat...

wat ik dus ook met dat stukje wilde aangeven is dat ze zich baseren op een klein stukje ervan en niet het totale plaatje... iniedergeval voorzover die link...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik had vrienden die crack gingen roken.Na de eerste trek waren ze meteen verslaafd.Heroïne is nog verslavender.De high van crack duurt maar een paar seconden,terwijl heroïne uren duurt.Ik zeg altijd:Als je niet weet wat je mist,mis je het ook niet!Als je eenmaal weet hoe het voelt/smaakt dan draag je dat bijna je hele leven met je.Daarom zeggen ze ook altijd,je bent pas gestopt met drugs,als je stopt tot je dood.Je kunt zo weer terugvallen naar 1 jaar het kan ook na 10 jaar.Doe het gewoon niet,dat is het beste.Drank is net zo schadelijk.De gevechten,de doden in het verkeer.Ik vraag me eigenlijk af of Heineken wel in de hemel zit of hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid