Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:39:38 schreef TeQ het volgende:

Methadon... en dan last er van in de zin van geestelijk of lichamelijk?

lichamelijk

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:38:09 schreef TeQ het volgende:

Mijn Nederlands is wel erg beroerd vandaag
smile.gif
ik blijf editen.

val je hier niet eens op puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:43:09 schreef living stone het volgende:

[...]

Ik begin denk ik te snappen wat je bedoeld en kan zeggen dat er zat argumenten voor en zat argumenten tegen zijn...

Het is denk ik net het punt van benaderen... zolang je voor jezelf weet wat je doet en weet waarmee je bezig bent is alleen maar prima...

Maar ik hoop niet dat je de andere kant van dit spul moet ondervinden om het dan alsnog als rommel te bestempelen...

Want wat jij wilt bereiken met drugs is met zat gezondere methodes te bereiken
smile.gif

Tot op zeker hoogte wel, maar ben er ook van overtuigd dat er wel degelijk bepaalde eye openers zijn met het gebruik van drugs.

Waar het me voornamelijk om gaat is dat ik het zo jammer vind dat drugs altijd (dus bijna elke drug gewoon) als slecht wordt bestempeld door mensen die er niets van weten of er ervaring mee hebben.

Mensen die gebruiken zijn dan ineens slecht, of drugs zijn slecht.

Resultaat is dat men elkaar maar napraat zonder zelf eens na te denken en daar worden anderen de dupe van.

Mensen die het niet kunnen relativeren houden er een schuld gevoel aan over terwijl ze geen slecht mens zijn. En dat soort dingen zijn gewoon zo ontzettend jammer.

Verder vind ik helemaal niet dat iedereen alle drugs moet gebruiken. In tegendeel. Maar vind dat iemand voor zichzelf best wel een gezonde goede overweging mag maken en op zoek mag gaan naar informatie, en anderen respecteert die niet dezelfde mening delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:46:30 schreef TeQ het volgende:

Ah moet van mezelf de taal goed beheersen
;-)

Hmmm, altijd gedacht dat methadon vrij schoon was. Maar goed, weet er te weinig van verder om er iets over te zeggen.

van de stof zelf kwa inhouden ben ik ook niet op de hoogte... spreek hier puur uit eigen ervaringen en niet vanuit wetenschappelijke feitjes...

het enige wat ik je er nog over kan vertellen is dat het als altenatief wordt aangeboden voor heroinen om criminaliteit tegen te gaan...

ook wordt het gebruikt om heroine verslaafde mee af te laten kicken...

Misschien dat hier de gedachtes vandaan komen dat het schoon is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:51:12 schreef TeQ het volgende:

[...]

Tot op zeker hoogte wel, maar ben er ook van overtuigd dat er wel degelijk bepaalde eye openers zijn met het gebruik van drugs.

Zit een waarheid in, want d.m.v. drugs worden bepaalde punten juist uitvergroot waardoor het makkelijker zichtbaar wordt...

Dat is 1 van de werkingen van drugs... daarom sprak ik ook over alternatieve methodes...

Quote:
Waar het me voornamelijk om gaat is dat ik het zo jammer vind dat drugs altijd (dus bijna elke drug gewoon) als slecht wordt bestempeld door mensen die er niets van weten of er ervaring mee hebben.

in principe hebben ze gelijk,

Want hoe je het ook went of keert er sterft iets af aan je lichaam al is het maar minimaal...

Alleen maakt dat het per definitie zo slecht zoals de mensheid het afschilderd... dat denk ik niet... want in dat geval kan je nog een waslijst van slechte dingen hier neerzetten die niet afgekeurd worden...

Quote:
Mensen die gebruiken zijn dan ineens slecht, of drugs zijn slecht.

Resultaat is dat men elkaar maar napraat zonder zelf eens na te denken en daar worden anderen de dupe van.

Mensen die het niet kunnen relativeren houden er een schuld gevoel aan over terwijl ze geen slecht mens zijn. En dat soort dingen zijn gewoon zo ontzettend jammer.

en dit vind ikzelf dus ook de grootste fout om de gebruiker als slecht af te schilderen, want een drugs gebruiker is niet per definitie slecht...

Mensen zien idd alleen een selectief groepje, namelijk de verslaafde in dit geval en maakt daarvan een oordeel over de totale groep...

Al is er toch weer iets op te zeggen, want in principe is en blijft het illegaal... al zou ik dit wel een slap excuus vinden om de mens als slecht te bestempelen...

Quote:
Verder vind ik helemaal niet dat iedereen alle drugs moet gebruiken. In tegendeel. Maar vind dat iemand voor zichzelf best wel een gezonde goede overweging mag maken en op zoek mag gaan naar informatie, en anderen respecteert die niet dezelfde mening delen.

Zolang ze er andere er niet mee lastig vallen kan ik het helemaal met je eens zijn... in ieder ander geval niet...

dit is ff me laatste reactie ga pitten... morgen weer vroeg dag...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:26:36 schreef TeQ het volgende:

[...]

Dat is dus een fabeltje die zijn eigen leven is gaan lijden helaas.

LSD is heel erg schoon en richt geen schade aan. Het enige is dat het niet uit je lichaam verdwijnt, maar dat weet ik zo niet eens met zekerheid te zeggen. Hier een linkje met meer info.

Hoe kom je erbij dat het een fabeltje is? Kan je dat onderbouwen?

Flashbacks

Flashbacks zijn herbelevingen van LSD- trips (of vervormingen in de waarneming) terwijl je op dat moment niets genomen hebt. Flashbacks worden losgemaakt door herinneringen, stress, vermoeidheid, blowen of "zo maar door iets".

Een verklaring voor het optreden van van flashbacks is, dat door het gebruik van LSD er een soort herinnering in de hersenen aan de trip is ontstaan. Deze sluimerende herinnering kan af en toe actief worden en tripachtige verschijnselen geven. Er ontstaan dan chemische processen in de hersenen die sterk lijken op wat er gebeurt als je wel drugs hebt genomen. Als de flashback leuk is en als men het uit kan zetten, vindt men het meestal niet zo'n probleem. Sommigen vinden het een meevaller dat er een gratis trip is. Als de flashbacks je overvallen en je kunt het niet uitzetten, wordt het afhankelijk van de persoon, situatie en sterkte van de flashback als licht onaangenaam tot kwellend ervaren.

In de meeste gevallen vermindert de frequentie en hevigheid van de flashbacks na enige tijd. Soms verdwijnen de flashbacks niet snel en duurt het lang voordat er herstel of een duidelijke vermindering optreedt. Medische behandeling is dan zeker nodig. Naast eventuele medicatie krijgt men informatie over hoe men de flashback en eventuele angsten beter onder controle krijgt.

Onderzoekers geven verschillende antwoorden over hoe vaak flashbacks voorkomen. Tijdelijke en kortdurende flashbacks komen tamelijk vaak voor. 15 - 25 % van de LSD gebruikers krijgt ermee te maken. In 5 - 10 % van de gevallen ziijn de flashbacks extreem angstopwekkend. De helft van de flashbacks vindt men wel prettig. In een studie wordt gemeld dat 4% van alle onderzochte LSD gebruikers hulp zocht in verband met flashbacks.

Bij LSD loopt men het risico op een zeer storende vorm van flashbacks: HPPD (=Hallucinogen Persisting Perception Disorder). Bij deze stoornis kan men jarenlang visuele storingen hebben zoals vormen, lichtflitsen, heftige kleuren, bewegende of trillende objecten, staarten, schaduwen, verstoringen in het zien, ringen rondom objecten etc.. Mentaal is men helder. Men tript niet.

Deze aandoening ontstaat als de hersenen prikkels niet meer goed "zeven"en verwerken. De successen met medicatie zijn beperkt. Soms helpen anti-depressieve medicijnen van het SSRI-type enigszins.

Deze ernstige vorm van HPPD komt voor bij een minderheid van de mensen met flashbacks. Het aantal patienten is is niet bekend.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik geef me in principe gewonnen hier. Ook al is het maar een selecte groep mensen die werkelijke terugvallen of na flink gebruik er wat aan over houden.

Vraag me alleen wel af hoe ik er aan kom dat fabeltje van het fabeltje kom dan. Gezien ik mn mening toch meestal op feiten basseer of onderzoeken of info die ik gevonden heb.

Maar desalniettemin blijft het wel een schone drug smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

methadon is een legale drug, maar werkt véél verslavender als heroïne.. Ik moet zeggen dat ik zelf niks tegen drank heb.. en bij drugs ligt het eraan welke.. ik blow zelf en een pilletje op zn tijd heb ik ook wel. Maar nou ben ik niet gauw de controle over mezelf kwijt en niet zo snel verslaafd aan middelen.. Een vriend van mij daarin tegen heeft t aan zn hart gekregen van het vele drinken..nosmile.gif de effecten van drugs verschilt van persoon op persoon; de een kan er niet tegen en word ziek[braken etc], psychoses, geen controle meer over jezelf[kennis begon te strippen voor haar buurman nadat er wat in haar drankje was gedaan] etc etc. Hoef ik verder denk ik niet op in te gaan, ik heb het vermoeden dat enkele onder ons wel weten wat ik bedoelhamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:15:30 schreef Live for Him het volgende:

methadon is een legale drug, maar werkt véél verslavender als heroïne..

methadon is tot zoverre legaal dat het in bepaalde dosis verstrekt mag worden aan mensen die of verslaafd zijn of met een ondraagelijke pijn rond lopen...

Je kan het nog steeds niet zomaar halen...

Quote:
Ik moet zeggen dat ik zelf niks tegen drank heb.. en bij drugs ligt het eraan welke.. ik blow zelf en een pilletje op zn tijd heb ik ook wel. Maar nou ben ik niet gauw de controle over mezelf kwijt en niet zo snel verslaafd aan middelen..

dan wil ik jou weleens meemaken na het slikken van een pilletje en jou meemaken als je nuchter bent... zelf heb je het misschien op het moment niet door, maar heb nog nooit iemand gezien die zichzelf blijft...

Je zal misschien nog bepaalde grenzen behouden, maar gedeeltelijk vallen die toch weg...

Quote:
Een vriend van mij daarin tegen heeft t aan zn hart gekregen van het vele drinken..
nosmile.gif

dit zijn idd de gevolgen die je niet tegen kan houden en ook niet van te voren weet of die bij jou op gaan spelen

Quote:
de effecten van drugs verschilt van persoon op persoon; de een kan er niet tegen en word ziek[braken etc], psychoses, geen controle meer over jezelf[kennis begon te strippen voor haar buurman nadat er wat in haar drankje was gedaan] etc etc. Hoef ik verder denk ik niet op in te gaan, ik heb het vermoeden dat enkele onder ons wel weten wat ik bedoel
hamer.gif

en wie verteld mij dat jij die persoon niet bent die in die psychose raakt... of dat het blowtje / pilletje verkeerd valt en je helemaal de controle over jezelf kwijt raakt...

drugs is een gek middel en maakt mensen helemaal gek... het is niet voor niets illegaal...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:18:50 schreef living stone het volgende:

en wie verteld mij dat jij die persoon niet bent die in die psychose raakt... of dat het blowtje / pilletje verkeerd valt en je helemaal de controle over jezelf kwijt raakt...

drugs is een gek middel en maakt mensen helemaal gek... het is niet voor niets illegaal...

Het kan idd zomaar een keer gebeuren... Wordt niet te zelfverzekerd als het tot nu toe goed is gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

onzin... bier is best gezond als het met mate wordt gedronken... Bij lang en overmatig alcoholgebruik wordt je lever verpest, maar verder is het volgens mij niet idioot ongezond

xtc is chemische rotzooi, dat is sowieso niet gezond, in welke mate je het ook neemt...

dus in hoeverre is bier dan slechter dan xtc?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 28 april 2003 11:55:05 schreef JMvVliet het volgende:

[...]

Terwijl drank toch veel gevaarlijker is. Aan drank ben je over het algemeen sneller verslaafd (voorlichting gehad via stichting voorkom (www.voorkom.nl)).

Bovendien is een drank verslaving veel beter te verbergen dan een drugs verslaving. Een kennis van mij dronk een krat bier per dag, bleef gewoon aan het werk, reed auto enz, en pas na een jaar merkten ze het dat hij aan de drank was.

Ik ben het trouwens met Frommelke eens dat het gevaarlijk wordt als je er niet meer vanaf kan blijven. De bijbel zegt: 'onderzoekt alle dingen en behoud het goede' (ben even bijbelboek kwijt). Er wordt ook in de bijbel niet gezegd dat je geen alcohol mag drinken of drugs gebruiken. Dat is je eigen verantwoording. 'Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede' lijkt me dan een goede uitgangspositie.

Dat staat er niet in de bijbel, dat je geen alcohol mag drinken. Waarom maakte Jezus dan speciaal van water wijn? Wijn werd daar op feesten veel gedronken. Alohol mag je best drinken, als je het maar niet overdrijft

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:56:39 schreef hopeloos het volgende:

onzin... bier is best gezond als het met mate wordt gedronken... Bij lang en overmatig alcoholgebruik wordt je lever verpest, maar verder is het volgens mij niet idioot ongezond

xtc is chemische rotzooi, dat is sowieso niet gezond, in welke mate je het ook neemt...

dus in hoeverre is bier dan slechter dan xtc?

Bier is verdovendere troep dan xtc. Zelfs die drugstester van bnn vond echt bier de ergste drug dan cocaine,xtc en noem maar op. En er zijn meer die dat zullen zeggen. Het is algemeen bekend dat bier hard-drugs is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:53:57 schreef DutchPeanut het volgende:

bier is hard-drugs dus drank is al drugs. Kheb ergens gelezen, dat bier slechter is dan xtc. Bij xtc word men meestal happy en een goeie sfeer, maar mensen die veel alcohol drinken zie ik wel dat mensen daar geweldadig door worden.

bij xtc happy... bij xtc denk je denken veel mensen juist dat ze de hele wereld aan kunnen...

xtc pept op en maakt voor wat ik gezien en gehoord heb mensen actief, maar ook agressief...

Het is heel moeilijk uit te leggen, maar uit eigen ervaringen weet ik dat het mij bijv. xtc zeer agressief maakt, terwijl alcohol juist happy van wordt...

Xtc is chemische rommel, waarvan je nooit weet wat er in zit, bij alcohol wel, want dat wordt gecontroleerd...

Zou weleens willen weten wie dit geschreven heeft, want dit neigt meer naar het goed praten van xtc...

Quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:00:58 schreef DutchPeanut het volgende:

[...]

Bier is verdovendere troep dan xtc. Zelfs die drugstester van bnn vond echt bier de ergste drug dan cocaine,xtc en noem maar op. En er zijn meer die dat zullen zeggen. Het is algemeen bekend dat bier hard-drugs is.

dan weet dat figuurtje denk ik niet waar die over praat... weleens cocaine gebruikt... bepaalde vormen van cocaine zijn bij minimaal gebruik al zeer veslavend...

buiten dat werkt een klein beetje cocaine vele malen heftiger dan een biertje... al is dit niet met elkaar te vergelijken, omdat je het niet in verhouding kan zien...

Wat hier wordt beweerd is naar mijn mening levens gevaarlijk en een gigantische leugen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:18:06 schreef living stone het volgende:

[...]

bij xtc happy... bij xtc denk je denken veel mensen juist dat ze de hele wereld aan kunnen...

xtc pept op en maakt voor wat ik gezien en gehoord heb mensen actief, maar ook agressief...

maar heeft dat niet heel veel te maken met de plaats waar ze zich bevinden? ik heb mensen in mijn omgeving (dus gewoon thuis/buiten) nog nooit agressief meegemaakt van xtc, omdat de sfeer altijd heel relaxed was. Als je idd op een feest staat kan ik me voorstellen dat het effect heel anders is.

Quote:
Het is heel moeilijk uit te leggen, maar uit eigen ervaringen weet ik dat het mij bijv. xtc zeer agressief maakt, terwijl alcohol juist happy van wordt...

ik heb genoeg mensen gezien die van alcohol agressief werden....

Quote:
Zou weleens willen weten wie dit geschreven heeft, want dit neigt meer naar het goed praten van xtc...

vind eerder dat het neigt naar een extra waarschuwing ten opzichte van alcohol. Wat ik overigens erg goed vind. Hard-drugs zijn voor veel jongeren uit de boze (wat natuurlijk prima is), terwijl ze zich wel ieder weekend volledig lam zuipen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid