Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:00:58 schreef DutchPeanut het volgende:

[...]

Bier is verdovendere troep dan xtc. Zelfs die drugstester van bnn vond echt bier de ergste drug dan cocaine,xtc en noem maar op. En er zijn meer die dat zullen zeggen. Het is algemeen bekend dat bier hard-drugs is.

"zelfs die drugstester van BNN"

Zozo ... alsof Filemon Wesseling zo veel overwicht heeft smile.gif

Overigens komt me je stelling mbt bier/xtc gevaarlijk bekend voor. Is een veelgehoorde uitspraak op Partyflock/bij drugsgebruikers om gebruik goed te praten (ik zeg dus niet dat jij gebruikt, he knipoog_dicht.gif)

Geef mij maar gewoon een paar biertjes ipv die chemische troep, hoor dis.gif

Terug naar de Bijbel:

Over die wijn op feesten (in Kanaa, bijvoorbeeld) wordt ook wel eens gezegd dat deze geen alcohol bevatte en dat het dus eigenlijk een andere benaming is voor druivensap. Onzin of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:08:51 schreef JoostG het volgende:

[...]

Terug naar de Bijbel:

Over die wijn op feesten (in Kanaa, bijvoorbeeld) wordt ook wel eens gezegd dat deze geen alcohol bevatte en dat het dus eigenlijk een andere benaming is voor druivensap. Onzin of niet?

lijkt me tofpuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:07:22 schreef hopeloos het volgende:

[...]

maar heeft dat niet heel veel te maken met de plaats waar ze zich bevinden? ik heb mensen in mijn omgeving (dus gewoon thuis/buiten) nog nooit agressief meegemaakt van xtc, omdat de sfeer altijd heel relaxed was. Als je idd op een feest staat kan ik me voorstellen dat het effect heel anders is.

xtc en relax gaat naar mijn ervaring en wat ik er van gezien heb niet samen... dit middel werkt oppeppend... heet niet voor niets een pep middel...

Ik persoonlijk geloof hier niet zo in, omdat ik het in 7 jaar tijd nog niet ben tegengekomen... zal vast en zeker een uitzondering zijn, maar dat middel trekt nou eenmaal bepaald soort mensen...

Quote:
ik heb genoeg mensen gezien die van alcohol agressief werden....

worden mensen ook, wat ik hiermee wilde zeggen is dat xtc echt niet beter is dan alcohol, met als argument agressie...

Quote:

vind eerder dat het neigt naar een extra waarschuwing ten opzichte van alcohol. Wat ik overigens erg goed vind. Hard-drugs zijn voor veel jongeren uit de boze (wat natuurlijk prima is), terwijl ze zich wel ieder weekend volledig lam zuipen...

als extra waarschuwing d.m.v. chemische rommel als positiever af te schilderen... dan ben je in mijn ogen gewoon dom bezig...

zullen we alcohol ontmoedigen, maar xtc wat meer opfleuren... is die hard drugs bij jongeren strax ineens wat minder uit de boze...

ontmoedig alcohol dan zonder daar maar een andere drug bij te halen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 21:38:17 schreef living stone het volgende:

[...]

xtc en relax gaat naar mijn ervaring en wat ik er van gezien heb niet samen... dit middel werkt oppeppend... heet niet voor niets een pep middel...

Ik persoonlijk geloof hier niet zo in, omdat ik het in 7 jaar tijd nog niet ben tegengekomen... zal vast en zeker een uitzondering zijn, maar dat middel trekt nou eenmaal bepaald soort mensen...

Ik zei dat de sfeer relaxed was, niet dat de mensen dat waren puh2.gif Iedereen was natuurlijk wel druk aan het lullen enzo, maar verder gebeurde er niet zoveel hoor big-smile.gif xtc hoeft niet altijd gepaard te gaan met stuiteren knipoog_dicht.gif

Quote:
worden mensen ook, wat ik hiermee wilde zeggen is dat xtc echt niet beter is dan alcohol, met als argument agressie...

eens flower.gif

Quote:
als extra waarschuwing d.m.v. chemische rommel als positiever af te schilderen... dan ben je in mijn ogen gewoon dom bezig...

maar het ging niet om wat het met je lichaam doet, maar wat het met je geest doet. Dat xtc troep is lijkt me duidelijk...

Quote:
zullen we alcohol ontmoedigen, maar xtc wat meer opfleuren... is die hard drugs bij jongeren strax ineens wat minder uit de boze...

ontmoedig alcohol dan zonder daar maar een andere drug bij te halen...

punt is dat veel jongeren drugs als iets vreselijk fouts zien, terwijl ze alcoholgebruik (en misbruik) doodnormaal vinden. En dat staat wat mij betreft dus in de verkeerde verhouding.

Overigens is alcohol vele malen minder verslavend dan xtc of cocaine volgens mij. Dus wat dat betreft moet je idd veel meer oppassen met dat soort dingen en staat het niet gelijk aan elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:19:26 schreef hopeloos het volgende:

[...]

Ik zei dat de sfeer relaxed was, niet dat de mensen dat waren
puh2.gif
Iedereen was natuurlijk wel druk aan het lullen enzo, maar verder gebeurde er niet zoveel hoor
big-smile.gif
xtc hoeft niet altijd gepaard te gaan met stuiteren
knipoog_dicht.gif

hier heb je gelijk in, maar gelukkig verschilt dit niets met alcohol... agressie hoeft namelijk bij geen enkele drug soort voor te komen, alleen de grens ligt ietsjes lager dan normaal...

Quote:
maar het ging niet om wat het met je lichaam doet, maar wat het met je geest doet. Dat xtc troep is lijkt me duidelijk...

ook dan is xtc niet zuiver en naar mijn mening gevaarlijker dan alcohol... ik neem dan wel de verhouding 1:1 dus 1 pil staat gelijk aan 1 glas alcohol... dit omdat je anders geen vergelijking kan trekken...

ook in dit geval is xtc gevaarlijker voor je geest dan alcohol... het breekt je geestelijk helemaal af... en dat gevoel heb ik bij alcohol nog steeds niet gehad...

Quote:
punt is dat veel jongeren drugs als iets vreselijk fouts zien, terwijl ze alcoholgebruik (en misbruik) doodnormaal vinden. En dat staat wat mij betreft dus in de verkeerde verhouding.

staat ook in de verkeerde verhouding, maar zie het gevaar dat daarmee een drug als xtc misschien als minder gevaarlijk gaat worden beschouwd dan in eerste instantie leefde bij die jongeren...

als ze nu al zoveel alcohol drinken en er komt een 1 of andere dwaas die zegt dat alcohol gevaarlijker is...

joh duh wat zou er in dat koppie rond gaan knipoog_dicht.gif

Quote:
Overigens is alcohol vele malen minder verslavend dan xtc of cocaine volgens mij. Dus wat dat betreft moet je idd veel meer oppassen met dat soort dingen en staat het niet gelijk aan elkaar.

denk dat dit niet te stellen is, omdat dit per persoon verschillend is... al heb je denk ik in vele gevallen gelijk...

maar als het al niet gelijk aan elkaar staat, wat ik net al probeerde aan te geven met me best wel vage verhouding, waar slaat dan heel die vergelijking op dat alcohol gevaarlijker is ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 26 juli 2006 22:51:39 schreef living stone het volgende:

maar als het al niet gelijk aan elkaar staat, wat ik net al probeerde aan te geven met me best wel vage verhouding, waar slaat dan heel die vergelijking op dat alcohol gevaarlijker is ?

nergens op dus knipoog_dicht.gif

uiteindelijk heb je helemaal gelijk flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oef.... aantal puntjes hierboven waar ik 't toch wel oneens mee ben.

Om te beginnen is het zeggen dat xtc minder schadelijk is dan alcohol wel iets om overmatig xtc gebruik goed te praten.

Alleen echt agressief wordt je van xtc niet, ik denk dat mensen die dat hebben xtc pillen hebben waar geen mdma inzit (de originele werkzame stof in xtc) maar speedpillen ofzo. Gezien speed (vooral in combi met alcohol) wel een erg opgefokte sfeer kan kweken.

In het begin stukje waar wordt gezegd dat bier een harddrugs is vind ik wat overtrokken. Alcohol daarintegen in bepaalde sterke dranken, ik kan me goed voorstellen dat men dit onder harddrugs wil rekenen.

Een avondje overmatig en onverantwoord alcohol gebruik kan (net zoals bij alle harddrugs) tot zeer ongewenste taferelen lijden.

Xtc is geen pepmiddel maar een euforsich emphatogene stimulant, dingen als speed en cocaïne zijn pure stimulanten, net zoals ephedra, codeïne en caffeïne. (Waarvan de laatste 2 uiteraard wat minder heftig).

Als je xtc hebt waar geen of weinig andere rommel doorheen zit kun je er omdat het een hallucinogeen tripmiddel is zelfs geestelijk van groeien ipv dat het je geestelijk afbreekt.

Desalniettemin geld natuurlijk dat je je verstand erbij moet houden, net zoals met alcohol.

Xtc pillen met glazen alcohol vergelijken vind ik dikke onzin, dat is als appels met peren vergelijken.

Maar gezien het feit dat je bij xtc pillen nooit zeker weet wat er in zit, is het verstandiger om als je het dan toch van plan bent gewoon direct mdma-kristallen aan te schaffen en het te laten testen bij een laboratorium, wat gratis en anoniem kan.

Weet je zeker wat je hebt, en verkleint de kans dat er allerlei gevaarlijke rommel doorheen zit.

Dit hierboven is dan nog wat beknopte info,

Meer feiten te lezen op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/MDMA (Nederlands)

http://www.drugsinfo.net/uitjebol/ecstasy.htm (Nederlands)

http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma.shtml (Engels)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik drink eigelijk zelden tot nooit, zelfs als ik uitga, blowen daarentegen doe ik wel veel, ja er zijn zoveel dingen slecht, en betreft drugs is het algemeen bekend, dat dat niet al te best spul is... maar 1 jointje op een avond, vind ik niet eens zo heel verkeerd, zo lang je nog wel maar een beetje weet wat je doet, en dat je uberhaupt er nog beetje bij bent.. vind ik het oke..

Ik heb er persoonlijk niet zo veel op tegen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 19:54:31 schreef Miss-kausalaya het volgende:

Ik drink eigelijk zelden tot nooit, zelfs als ik uitga, blowen daarentegen doe ik wel veel, ja er zijn zoveel dingen slecht, en betreft drugs is het algemeen bekend, dat dat niet al te best spul is... maar 1 jointje op een avond, vind ik niet eens zo heel verkeerd, zo lang je nog wel maar een beetje weet wat je doet, en dat je uberhaupt er nog beetje bij bent.. vind ik het oke..

Ik heb er persoonlijk niet zo veel op tegen..

ook 1 jointje per dag is slecht voor je... niet dat ik dat zo belangrijk vind, want heb hetzelf ook gedaan en drink in de weekenden genoeg om dit niet te kunnen veroordelen...

Maar zou jij een dag zonder weed kunnen, of misschien een week zonder dit spul ?

Dat jij een beetje normaal kan doen zie ik zelf namelijk niet als richtlijk of iets goed is ja of nee, maar of jij er van afhankelijk bent ja of nee...

overgens zit het gevaar hem in die ene per dag... na een lange tijd dit dagelijks gedaan te hebben bouwt je lichaam een afweer systeem op en gaat je lichaam wennen aan de hoeveelheden, waardoor je na die ene joint niet meer merk wat doe je dan... houd je het bij die ene of pak je dan een tweede om toch een beetje dat lichte gevoel te krijgen...

Wees met deze vragen eerlijk en wees niet bang dat je hierop afgerekend wordt, want het is levensgevaarlijk als je liegt tegen je omgeving, maar zeker tegen jezelf over dit soort vragen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 23:33:25 schreef living stone het volgende:

[...]

Wees met deze vragen eerlijk en wees niet bang dat je hierop afgerekend wordt, want het is levensgevaarlijk als je liegt tegen je omgeving, maar zeker tegen jezelf over dit soort vragen...

Klopt, daarom durf ik nu ook tegen iedereen te zeggen dat ik het niet slecht vind om AF EN TOE een jointje te roken. Zolang je er niet verslaafd aan raakt zie ik er geen kwaad in. Ik wil het zelfs vergelijken met een biertje drinken op een zaterdagavond. Als het maar op zulke avonden blijft, geen verslaving wordt en je geloof er niet anders door wordt, zie ik het niet als slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 23:36:18 schreef Liset het volgende:

[...]

Klopt, daarom durf ik nu ook tegen iedereen te zeggen dat ik het niet slecht vind om AF EN TOE een jointje te roken. Zolang je er niet verslaafd aan raakt zie ik er geen kwaad in. Ik wil het zelfs vergelijken met een biertje drinken op een zaterdagavond. Als het maar op zulke avonden blijft, geen verslaving wordt en je geloof er niet anders door wordt, zie ik het niet als slecht.

voor een gelovige is dit idd belangrijk ja, maar na degene de site gelezen te hebben is dat in dit geval wat minder van belang om op te letten...

Maargoed daarom voor een gelovige niet minder waar...

gebruik jezelf af en toe nog weleens ? of staat het wel tussen jouw en je geloof in, wat ik me prima kan voorstellen, omdat je toch een stuk controle over jezelf kwijt bent en omdat je in principe verdovende middelen gebruikt... Ook tast het hoe je het ook wilt keren je lichaam aan, allemaal redenen dat het tussen jouw en je geloof in kan staan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 06 september 2006 23:55:18 schreef living stone het volgende:

[...]

voor een gelovige is dit idd belangrijk ja, maar na degene de site gelezen te hebben is dat in dit geval wat minder van belang om op te letten...

Maargoed daarom voor een gelovige niet minder waar...

gebruik jezelf af en toe nog weleens ? of staat het wel tussen jouw en je geloof in, wat ik me prima kan voorstellen, omdat je toch een stuk controle over jezelf kwijt bent en omdat je in principe verdovende middelen gebruikt... Ook tast het hoe je het ook wilt keren je lichaam aan, allemaal redenen dat het tussen jouw en je geloof in kan staan...

Ik blow af en toe nog wel eens ja. Het staat niet tussen mij en mijn geloof in, omdat ik dan nog prima kan communiceren en ook niet controle over mezelf kwijt ben. Ik krijg hetzelfde gevoel na een paar biertjes gedronken te hebben en de meesten hier hebben daar ook geen problemen mee.

Ik kan me erbij aansluiten als mensen zeggen dat het tussen jou en je geloof in kan staan, maar gelukkig heb ik mezelf zo in controle en weet ik waar mijn grenzen zijn. En dát is heel belangrijk om te weten; Waar je persoonlijke grens is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 00:01:37 schreef Liset het volgende:

[...]

Ik blow af en toe nog wel eens ja. Het staat niet tussen mij en mijn geloof in, omdat ik dan nog prima kan communiceren en ook niet controle over mezelf kwijt ben. Ik krijg hetzelfde gevoel na een paar biertjes gedronken te hebben en de meesten hier hebben daar ook geen problemen mee.

Ik kan me erbij aansluiten als mensen zeggen dat het tussen jou en je geloof in kan staan, maar gelukkig heb ik mezelf zo in controle en weet ik waar mijn grenzen zijn. En dát is heel belangrijk om te weten; Waar je persoonlijke grens is.

En dat is nou net hetgeen waar bij sommige een verslaving begint je persoonlijke grens kennen en die willen verleggen... ik geloof dat dit bij jouw niet het geval is, omdat je het maar 1 keer in de zoveel tijd doet...

Ook is het belangrijk dat je vrienden om je heen heb die jouw grens ook kennen, zodat ze mocht je er eventueel over heen gaan in kunnen grijpen...

Vind het knap, zelf zou ik het niet kunnen met weed, maar wel weer met alcohol al ga ik daar ook weleens een grens over mondhouden.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 07 september 2006 00:14:12 schreef living stone het volgende:

[...]

En dat is nou net hetgeen waar bij sommige een verslaving begint je persoonlijke grens kennen en die willen verleggen... ik geloof dat dit bij jouw niet het geval is, omdat je het maar 1 keer in de zoveel tijd doet...

Ook is het belangrijk dat je vrienden om je heen heb die jouw grens ook kennen, zodat ze mocht je er eventueel over heen gaan in kunnen grijpen...

Vind het knap, zelf zou ik het niet kunnen met weed, maar wel weer met alcohol al ga ik daar ook weleens een grens over
mondhouden.gif

Gelukkig heb ik inderdaad vrienden die heel goed weten wat mijn grens is. Ik denk dat het een voordeel is dat ik daar ook heel duidelijk in ben.

"Vroeger" voordat ik geloofde, kende ik mijn grens totaal niet en ik ging daar ook TE vaak overheen, misschien weet ik ook daarom heel goed wat die grens nou precies is. Ook met alcohol heb ik dat ervaren, sinds mijn doop ben ik niet meer dronken geweest en wil ik dat ook niet meer zijn. Ik vind het heerlijk om een paar roseetjes of biertjes te drinken, maar ook daar ken ik gelukkig mijn grens in.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

drank, met mate. een biertje op zn tijd, jazeker.

maar als ik voel dat ik echt niet verder moet gaan ddoe ik dat ook niet! ik ben wel vaak zat geweest, een echt feestbeest was ik in dat opzicht. maar ik heb altijd zoveel domme dingen gedaan waar ik spijt van had. de duivel greep zijn kans altijd.

dus ik doe daar neit meer aan.

drugs: sigaretten; ik rook. (ben nu 3dagen gestopt btw!). ik ben er wel op tegen. ik vond eerst dat het nergens op sloeg, tuurlijk mag je roken enzo. maar het is een grote verslaving van me geworden. en als ik bid spookt er meer door mn hoofd: ik heb zin in een sigaret, hoe kom ik aan geld voor sigaretten blabla.

daarbij wil ik er gewoon niet aan vast zitten. af en toe, das lekker.

verdere drugs: dus blowen enz. nee. daar ben ik flink op tegen! ik heb wel eens geblowd, maar ik had helemaal geen controle over mezelf! en ik moest wel aanzien wat ik allemaal deed. het leek net alsof ik naar mezelf keek, maar er nix aan kon doen. de duivel greep me bij mn nekvel en deed dingen met mij, waar ik zelf niet blij mee was. ik heb alleen maar gedacht: hoe wordt ik zo snel mogelijk nuchter?!!!

en daarbij; drugs is gewoon gevaarlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid