Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op maandag 06 november 2006 14:07:57 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Klopt. Maar een glas jenever is in één slok weg.

Zodra je sterke drank gaat zuipen ipv drinken, dan gaat het nogal hard. (zeker als je gewoon uit de fles gaat drinken ipv in een café)

Dat klopt, geniet met mate, het moet geen zuipfestijn worden vind ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op maandag 06 november 2006 17:12:55 schreef Gilrea het volgende:

Ik gebruik geen drugs omdat ik bang ben dat ik in de roes zal blijven hangen. Misschien is dat wel een goed argument, of ben ik gewoon een schijtluis.
widegrin.gif

Verstandig is het wel, realistisch niet. Het is echt niet zo dat je bij het gebruik van bijvoorbeeld alcohol erin kunt blijven. Dat komt alleen bij bepaalde drugs voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 06 november 2006 17:09:51 schreef ArjenV het volgende:

Het is inderdaad die zo doorgrondig beargumenteerde post wat mij zojuist heeft weerhouden drugs te gebruiken.

Sarcasme druipt ervan af flower.gif Maar zoiets schiet idd niet op engel.gif

Mijn ouders zeiden dat ook altijd, maar het heeft niet veel geholpen, omdat ik er gewoon niets van wist. Ik had gewoonweg te weinig kennis over drugs om de gevolgen ervan te weten. Vandaar ook zo'n topic; heel handig om een stukje voorlichting uit te halen en niet om zulke posts te plaatsen, want daar hebben we totaal niks aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op mn 11 keerde mn moeder zich van de horse en coke af en sindsdien werd ik streng christelijk opgevoed. Naar mijn idee te streng. Reactie hierop: ik zette me af van mn moeder, God en de maatschappij.

Altijd had ik ruzie thuis en sinds mn 13e begon ik me te interesseren in drugs. Sinds een tijdje ben ik het leven serieuzer aan gaan zien. Ik lees de bijbel en bid regelmatig tot God. Ik gebruik niet meer zo vaak drugs, met name harddrugs. Waarschijnlijk 1 x in de 2 maanden. Maar soms als ik onder invloed ben, heb ik het gevoel dat God bij me is.Dan voel ik me veilig, maar soms denk ik "hoezo zou Hij over me waken als ik vrijwillig iets "gevaarlijks" doe?"

Ik geloof heilig in God, maar ik mag mezelf geen christen te noemen want ik doe nog steeds verkeerde dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:31:09 schreef Photek het volgende:

Op mn 11 keerde mn moeder zich van de horse en coke af en sindsdien werd ik streng christelijk opgevoed. Naar mijn idee te streng. Reactie hierop: ik zette me af van mn moeder, God en de maatschappij.

Altijd had ik ruzie thuis en sinds mn 13e begon ik me te interesseren in drugs. Sinds een tijdje ben ik het leven serieuzer aan gaan zien. Ik lees de bijbel en bid regelmatig tot God. Ik gebruik niet meer zo vaak drugs, met name harddrugs. Waarschijnlijk 1 x in de 2 maanden. Maar soms als ik onder invloed ben, heb ik het gevoel dat God bij me is.Dan voel ik me veilig, maar soms denk ik "hoezo zou Hij over me waken als ik vrijwillig iets "gevaarlijks" doe?"

Ik geloof heilig in God, maar ik mag mezelf geen christen te noemen want ik doe nog steeds verkeerde dingen.

Van wie mag je jezelf geen christen noemen? Er zijn genoeg christenen hier op credible die met verschillende verslavingen kampen, maar zij geloven zeker in God. óók ik maak nog steeds verkeerde keuzes, maar dat wil nog niet zeggen dat ik geen christen ben (vind ik) Ik geloof in God en ik geloof dat Jezus Christus ook voor mij én voor jou aan het kruis is gestorven en weer is opgestaan. Naar mijn mening ben je dan een christen. God zal ons laten zien wat goed voor ons is. Blijf er voor bidden en bijbel lezen, ik ben er van overtuigd dat het dan allemaal goed komt.

Er zijn zat christenen die drugs gebruiken en toch in God geloven, ik zeg niet dat het goed is, want dat is het zeker niet. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ik vind dat je jezelf dan nog wel christen mag noemen.

Als je bijvoorbeeld al in het topic kijkt over seks verslaving, daar zitten genoeg jongens die er last van hebben. Het zou toch erg zijn dat zij zichzelf geen christenen mogen noemen alleen omdat ze met zoiets zitten? Dat vind ik niet kloppen en dat vind ik hetzelfde met drugs.

Ik zal voor je bidden dat je erachter komt wat het beste voor je is en dat je met Gods hulp daar vanaf kunt komen. En dan heb ik het voornamelijk over de harddrugs, want dat spul is gewoon een crime voor je lichaam en geest. Succes en Gods zegen,

Liset flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:52:02 schreef Photek het volgende:

toen ik jullie posts las, barste ik spontaan in huilen uit. bedankt voor jullie lieve reacties

Graag gedaan, ik hoop dat het je helpt in de toekomst. De Heer zal je beschermen, wat er ook gebeurt.

Psalm 23:4

Al gaat mijn weg

door een donker dal,

ik vrees geen gevaar,

want u bent bij mij,

uw stok en uw staf,

zij geven mij moed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Quote:

Op maandag 20 oktober 2003 13:19:20 schreef Glenn het volgende:

[...]Dan wel ja. En dan? Ben je daarna gelukkig (en dan even heel eerlijk antwoorden)?

Tis niet zo dat je van drugs erna per definitie ongelukkig wordt hoor.

Sommige mensen voelen wel eens schuldgevoel omdat het in hun kringen niet geaccepteerd is. Van bovenmatig gebruik kun je ook ongelukkig worden. Dat is dan dus een logisch teken dat je moet minderen.

Geniet al meer dan 7 jaar van allerlei dingen. Alles met mate. Ben in perfecte gezondheid en een zeer gelukkig mens.

Puur omdat ik mn kop erbij houd, mn ouders er niet moeilijk over doen. En in mn sociale kringen het ook geaccepteerd is.

---- kleine edit

smile.gif Dacht laatste bericht van de laatste pagina te quoten, maar had t dus mis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Slecht? Hoe zit dat dan met het sjamanisme?

Ook dan word er gebruik gemaakt van producten van moedernatuur met de stof psychocibine.

Zelf ga ik eens in de 15 maanden op reis. Ik gebruik daarvoor Filosofer stones of de gewone mushrooms. Ik doe zie dit niet als een sociale drugs zoals hash, xtc, bier etc. het is iets voor mij persoonlijk en dat hoef ik niet te delen met anderen. Ik maak een trip rapport en doe aan mind-mapping om zo het een en andere te schonen. Ben ik dan verrot?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid