Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

  • 4 weeks later...
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Hey mensen,

Zojuist nieuw hier... en vond dit toch wel een erg interessant topic. Ben het er namelijk helemaal niet mee eens dat dingen als drugs je ruïneren. Wel ben ik het er mee eens dat dat kan, maar dat hoeft niet te betekenen dat het per definitie gebeurd.

Zelf vind ik dat je van hallucinoge (dat houd in geestverruimende) middelen geestelijk zelfs kunt groeien en dingen kunt ontdekken die je normaal niet, of minder snel zou zien.

En hiermee doel ik dus niet op wiet, want dat is geen mooie drugs. Want daar wordt je, waar ik het wel mee eens ben, alleen maar onverschillig, traag en dom van.

Maar van dingen als LSD, paddestoelen en mdma kristallen kun je wel degelijk veel leren. Mits je er verstandig mee omgaat.

Ook andere drugs als xtc, speed en coke kunnen "gewoon leuk" zijn. Zolang je jezelf er niet in verliest en genoeg kennis hebt om ermee om te gaan.

Natuurlijk zal ik niet ontkennen dat er een mogelijkheid is dat er iets mis kan gaan. Maar dat risico is er ook wanneer je op de fiets stapt, gaat parachute springen, in de achtbaan gaat enz.

Mijn ervaring is dus dat je wel degelijk kunt groeien van drug gebruik, mits je het verstand hebt om er goed mee om te gaan en goed weet wat je aan jezelf hebt.

Ben zelf op jonge leeftijd begonnen, en dat was misschien wel wat onverstandig. Maar neemt niet weg dat ik veel geleerd hebt, gegroeid ben.

Momenteel doe ik HBO, ga straks naar de universiteit, heb een perfect leven en alles wat mn hartje begeert. En dit geld niet alleen voor mij, maar eigenlijk iedereen in mijn vriendenkring en het heeft ons juist verbroederd.

Vind het zo jammer dat vooroordelen altijd ten koste gaan van de positieve effecten.

De quote in de post voor de mijne vind ik juist een mooi voorbeeld van de kortzichtigheid van sommige mensen. En tis erg jammer dat mensen altijd denken dat je van drugs zo wordt. Terwijl het gewoon een dom iemand is die dat alleen zegt om jullie (zonder succes te provoceren).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zondag 28 mei 2006 00:14:35 schreef TeQ het volgende:

Wel ben ik het er mee eens dat dat kan, maar dat hoeft niet te betekenen dat het per definitie gebeurd.

Klopt.

Net zoals je door je hoofd heen schieten. Je hoeft er niet persé aan dood te gaan.

Of met een blindoek de snelweg oversteken.

Quote:

En hiermee doel ik dus niet op wiet, want dat is geen mooie drugs. Want daar wordt je, waar ik het wel mee eens ben, alleen maar onverschillig, traag en dom van.

Maar van dingen als LSD, paddestoelen en mdma kristallen kun je wel degelijk veel leren. Mits je er verstandig mee omgaat.

Zeker. En het mooie van LSD is, dat als je het net slecht treft je nooit meer lsd in hoeft te nemen, omdat je voor de rest van je leven in een trip blijft hangen. Toch handig, die LSD.

Quote:
Ook andere drugs als xtc, speed en coke kunnen "gewoon leuk" zijn. Zolang je jezelf er niet in verliest en genoeg kennis hebt om ermee om te gaan.

Zeker. Ik heb wel eens het gevoel dat ik te slim ben. Een beetje arogant, dus ik denk er over om maar speed te gebruiken. Dan maak ik iig een stukje van mijn hersenen kapot. Dat scheelt.

Coke is ook leuk spul. Ik wil altijd al eens mee maken hoe een verslaving is. Met coke krijg je gelukkig dat resultaat al snel.

Quote:
Natuurlijk zal ik niet ontkennen dat er een mogelijkheid is dat er iets mis kan gaan. Maar dat risico is er ook wanneer je op de fiets stapt, gaat parachute springen, in de achtbaan gaat enz.

Zeker, of natuurlijk Russische roulette spelen.

Quote:
Momenteel doe ik HBO, ga straks naar de universiteit, heb een perfect leven en alles wat mn hartje begeert.

Kijken hoe je er over twintig jaar over denkt, als je plots gaten in je geheugen begint te krijgen.

Quote:
En dit geld niet alleen voor mij, maar eigenlijk iedereen in mijn vriendenkring en het heeft ons juist verbroederd.

Gedeelde smart is halve smart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drank op een avondje uit vind ik prima. Meestal drink ik gematigd om in de stemming te komen. En soms vind ik het ook wel lekker om me eens goed te bezatten. Heb er ook geen bezwaar tegen als iemand een jointje of 2 op steekt. Maar ik heb er wel wat op tegen als mensen waarmee je uit gaat onder invloed van iets zijn zonder dat ze dat vertellen.

Zo had een vriend van me hasjmelk gedronken voordat we uitgingen en niemand wist het.

Nu had het nogal een sterke reactie en hij ging midden in het cafe out. Toen wisten wij niet wat er aan de hand was. En aan de drank kon het niet liggen omdat hij niet veel had gedronken. Dat was dus wel effe schrikken. Nu hebben we dus afgesproken om dat tot en minimum te beperken. En als ze willen stonen doen ze dat dus niet meer op een avondje uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:38:22 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Klopt.

Net zoals je door je hoofd heen schieten. Je hoeft er niet persé aan dood te gaan.

Of met een blindoek de snelweg oversteken.

Eng hè? Iemand die niet aan zulke kortzichtigheid lijdt...

Tis immers wel zo dat het aantal xtc doden in percentages behoorlijk wat lager ligt dan verkeersdoden. (Let op percentages, voor de domme onder ons).

Quote:

[...]

Zeker. En het mooie van LSD is, dat als je het net slecht treft je nooit meer lsd in hoeft te nemen, omdat je voor de rest van je leven in een trip blijft hangen. Toch handig, die LSD.

Helaas is dat een vooroordeel, je zou heel dom en heel erg over moeten doseren wil je hier een psychotische afwijking aan overhouden. En dat alleen als je er aanleg voor hebt. (of je moet je hele leven zijn bestookt moeten zijn met onwaarheden die je in eens doorziet, ja dan trek je het wat minder goed.)

Quote:

[...]

Zeker. Ik heb wel eens het gevoel dat ik te slim ben. Een beetje arogant, dus ik denk er over om maar speed te gebruiken. Dan maak ik iig een stukje van mijn hersenen kapot. Dat scheelt.

Coke is ook leuk spul. Ik wil altijd al eens mee maken hoe een verslaving is. Met coke krijg je gelukkig dat resultaat al snel.

Coke verslaving? Natuurlijk wel enigzins merkbaar, maar is ook niet voor mensen die niet sterk in hun schoenen staan. En een goed gevoel niet van zichzelf hebben. Alleen doen om je hoogtepunten te verhogen. Niet om je dieptepunten te verdoezelen.

En ik begin dus bijna hierdoor te denken dat je denkt dat ik 1 of andere wekelijkse gebruiker ben. Niets is minder waar...

Quote:

[...]

Zeker, of natuurlijk Russische roulette spelen.

[...]

Kijken hoe je er over twintig jaar over denkt, als je plots gaten in je geheugen begint te krijgen.

[...]

Gedeelde smart is halve smart.

>>>

Waarom so pessimistisch ipv te luisteren naar wat ik te zeggen heb? Ben je werkelijk zo bestookt met eenzijdige informatie zonder ooit zelf op zoek te gaan?

Een zeldzame negatieve ervaring gehad in je familie of gezin? Of praat je gewoon de draaiboekjes na zonder zelf ervaring te hebben gehad.

Vind het in ieder geval erg jammer voor je dat je zo denk. Vind het ook erg jammer dat ik je over 20 jaar niet zou spreken. Helaas had ik je dan het tegendeel moeten bewijzen.

Heb immers al genoeg oudere bekenden die dat ook zouden kunnen. Maar deze zin zul je natuurlijk selectief negeren.

<<<

Ik heb echt gewoon medelijden met je kortzichtigheid die voornamelijk gebasseerd is op vooroordelen.

Iemand met zo weinig voorkennis als jij ga ik gewoon de discussie niet aan.

Erg jammer, je bent dus slachtoffer van wat ik al zei: Iemand die door de vooroordelen de positieve kanten niet meer ziet.

Resultaat van de demonisering en indoctrinatie van de maatschappij, en ook door de kerk, de moskee, en elk geinstitutioneerd geloof die men van de vrijheid van het eigen denken beroofd.

En voor de duidelijkheid, begrijp me niet verkeerd, ik heb diep respect voor mensen die overtuigd zijn van hun levensbeschouwing, maar ga wel bij jezelf na of je zelf die mening hebt gevormd, je hem niet aangereikt hebt gekregen. En je er aan vasthoud uit gemakzucht of ontwetendheid.

Ga opzoek naar je eigen waarheid! Wat dat ook mag zijn.

Ipv dat je serieus de discussie gaat, ga je hier met quasi arrogante opmerkingen smijten die nergens op gebasseerd zijn, slechts op die enkele statistische gevallen die slechts een klein percentage vormen.

Net zoals die paar mensen die zich in hun religie verliezen.

En dat terwijl ik geen vooroordeel over jou/ jullie en jou/ jullie religie heb. Maar hier juist met jullie een leuke, open discussie probeer te vormen over een gevoelig onderwerp, zonder dat of jij zich direct op zijn pik getrapt hoeft te voelen.

Leer daar eens van. Want dit soort uitlatingen staan dus gewoon een eensgezinde mensheid in de weg. Omdat je gewoon simpelweg geen begrip hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En dat is dus dood en dood zonde... Het is weer eens duidelijk waar de verdeeldheid in de wereld vandaan komt. In plaats van dat mensen eens luisteren, naar het waarom en hoe vragen.

Nee men zeikt de ander liever af, en leeft graag verder in zijn eigen dogma.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog als laatst tegen "Gorthaur",

Ga alsjeblieft op zoek naar betere en op waarheid gebasseerde informatie.

Dit zeg ik niet om je drugs te laten gebruiken of wat dan ook, in tegendeel ik vind dat iedereen die keus zelf moet maken. Ik hoop alleen dat je daardoor meer respect krijgt voor mensen die een gezond verstand hebben, net zoals jij hopelijk hebt, maar er alleen andere ideeën op na houden.

Veel succes...

Link naar bericht
Deel via andere websites

smile.gif Ik heb nooit spijt gehad van de paar keer dat ik speed/coke/XTC gebruikt heb. Ik vond het juist erg interessant om te zien op welke manier ik op die dingen reageerde en hoe je je grenzen verlegt. Verder vind ik het altijd fijn om te weten waar ik over praat (en het was natuurlijk over het algemeen ontzettend leuk puh2.gif)..

LSD of heroine zou ik echter nooit proberen, omdat ik dat te gevaarlijk vind. Ik denk echter niet dat het per defintie fout is om een keertje drugs te proberen als je er nieuwsgierig naar bent.

Belangrijk is wel dat je hele goede grenzen aan kan geven voor jezelf. Ik had mijn vriend die alles regelde, waardoor ik mezelf de mogelijkheid ontnam om aan (hard)drugs te komen als ik hier zin in had. Dat was maar goed ook, want ik weet dat ik mezelf wat dat betreft niet altijd even goed onder controle heb knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:14:35 schreef TeQ het volgende:

Hey mensen,

Zojuist nieuw hier... en vond dit toch wel een erg interessant topic. Ben het er namelijk helemaal niet mee eens dat dingen als drugs je ruïneren. Wel ben ik het er mee eens dat dat kan, maar dat hoeft niet te betekenen dat het per definitie gebeurd.

yo TeQ, welkom dan maar op dit forum...

Drugs is in principe gewoon gif en bij gebruik hiervan vernietig je je lichaam al is het maar een klein beetje...

Quote:
Zelf vind ik dat je van hallucinoge (dat houd in geestverruimende) middelen geestelijk zelfs kunt groeien en dingen kunt ontdekken die je normaal niet, of minder snel zou zien.

Ben ik het helemaal mee eens, maar dan vraag ik me af ben je op het moment van gebruik nog wel jezelf ?

Zelf heb ik 6 jaar drugs gebruikt waarvan 2 jaar harddrugs en me enige ervaring ermee is dat het uitvergroot wie je in weze bent...

Maar ben jij dat dan werkelijk of is dat de drugs in jou... ikzelf kies voor het tweede...

Quote:
En hiermee doel ik dus niet op wiet, want dat is geen mooie drugs. Want daar wordt je, waar ik het wel mee eens ben, alleen maar onverschillig, traag en dom van.

Maar van dingen als LSD, paddestoelen en mdma kristallen kun je wel degelijk veel leren. Mits je er verstandig mee omgaat.

is niet helemaal waar... ben zelf ruim 6 jaar met die mensen omgegaan en ga er vandaag de dag nog steeds mee om en merk dat drugs op ieder persoon weer een andere uitwerking heeft...

Want zoals ik al aangaf heb ik het zelf ook gebruikt en harddrugs maakte me toch echt gigantisch onverschillig...

Zo ken ik ook mensen die hyper worden van wiet...

Dus je kan denk ik niet stellen dat iedere drugs bij iedereen hetzelfde werkt...

Quote:
Ook andere drugs als xtc, speed en coke kunnen "gewoon leuk" zijn. Zolang je jezelf er niet in verliest en genoeg kennis hebt om ermee om te gaan.

heb hier ooit eens een mooie uitspraak over gehoord en heb het dagelijks om me heen zien gebeuren en zie het nog steeds gebeuren..

Eerst gebruikt de mens de drugs ... daarna de drugs de mens...

wat ik hiermee aan wilt geven is je kan er nog zoveel kennis over hebben, maar theorie en praktijk liggen heel ver uit elkaar...

Quote:
Natuurlijk zal ik niet ontkennen dat er een mogelijkheid is dat er iets mis kan gaan. Maar dat risico is er ook wanneer je op de fiets stapt, gaat parachute springen, in de achtbaan gaat enz.

Alleen hier vernietig je doelbewust iets... hoeft niet je leven te zijn, maar wel je lichaam...

Quote:
Mijn ervaring is dus dat je wel degelijk kunt groeien van drug gebruik, mits je het verstand hebt om er goed mee om te gaan en goed weet wat je aan jezelf hebt.

dat verstand verdwijnt bij het gebruik en anders ben jij de eerste die ze verstand na een lijntje, pilletje of wat dan ook erbij kan houden...

Quote:
Ben zelf op jonge leeftijd begonnen, en dat was misschien wel wat onverstandig. Maar neemt niet weg dat ik veel geleerd hebt, gegroeid ben.

Momenteel doe ik HBO, ga straks naar de universiteit, heb een perfect leven en alles wat mn hartje begeert. En dit geld niet alleen voor mij, maar eigenlijk iedereen in mijn vriendenkring en het heeft ons juist verbroederd.

Vind het zo jammer dat vooroordelen altijd ten koste gaan van de positieve effecten.

geef toe het kan het heeft zijn positieve uitwerkingen, maar weegt dat op tegen de negatieve op langere termijn...

Denk dat je hier toch altijd realistisch naar moet blijven kijken...

Quote:
De quote in de post voor de mijne vind ik juist een mooi voorbeeld van de kortzichtigheid van sommige mensen. En tis erg jammer dat mensen altijd denken dat je van drugs zo wordt. Terwijl het gewoon een dom iemand is die dat alleen zegt om jullie (zonder succes te provoceren).

dus als iemand een andere mening heeft dan jij over drugs is het gewoon een dom iemand...

Zal ff heel eerlijk zijn en vind dit soort opmerkingen dus gewoon dom, want waarom ga je dan niet met z'n iemand in gesprek ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 05:55:20 schreef TeQ het volgende:

Eng hè? Iemand die niet aan zulke kortzichtigheid lijdt...

Tis immers wel zo dat het aantal xtc doden in percentages behoorlijk wat lager ligt dan verkeersdoden. (Let op percentages, voor de domme onder ons).

Als jij even zou deel nemen aan het verkeer als een pilletje slikken, dan zal dat verkeer ook percentueel een stuk lager liggen. Ik vind het geen vergelijking. Die percentages gelden voor het aantal doden, niet in verhouding tot deelname en gebruik.

Quote:

Helaas is dat een vooroordeel, je zou heel dom en heel erg over moeten doseren wil je hier een psychotische afwijking aan overhouden. En dat alleen als je er aanleg voor hebt. (of je moet je hele leven zijn bestookt moeten zijn met onwaarheden die je in eens doorziet, ja dan trek je het wat minder goed.)

Je zou maar net die aanleg hebben. Niet prettig.

Quote:

Coke verslaving? Natuurlijk wel enigzins merkbaar, maar is ook niet voor mensen die niet sterk in hun schoenen staan. En een goed gevoel niet van zichzelf hebben. Alleen doen om je hoogtepunten te verhogen. Niet om je dieptepunten te verdoezelen.

Sterk in je schoenen staan is deels erfelijk. En aangezien het tot de meest verslavende stoffen word gerekend... zul je erg sterk in je schoenen moeten staan.

Quote:
En ik begin dus bijna hierdoor te denken dat je denkt dat ik 1 of andere wekelijkse gebruiker ben. Niets is minder waar...

Dat zeg ik niet, omdat ik dat niet weet.

Quote:

Waarom so pessimistisch ipv te luisteren naar wat ik te zeggen heb? Ben je werkelijk zo bestookt met eenzijdige informatie zonder ooit zelf op zoek te gaan?

Omdat ik er kennelijk anders over denk dan jij ga ik niet op zoek en ben ik wekelijks bestookt door eenzijdige informatie?

Dat kan ik ook van jou zeggen.

Nee, ik beroep me op wetenschappelijk onderzoek. Altijd handig als je mensen als artsen kent. Of mensen die voor hun werk met verslaafden om gaan.

Verder zijn sites als het Trimbos instituut ook leuk om eens te lezen.

Maar goed, die artsen zijn geen drugsgebruikers en die wetenschappers vast ook niet. En trimbos noemt naast de werking ook de gevaren, dus zul jij dat vast allemaal wel inbetrouwbaar vinden.

Quote:
Een zeldzame negatieve ervaring gehad in je familie of gezin? Of praat je gewoon de draaiboekjes na zonder zelf ervaring te hebben gehad.

Nee hoor. Niemand in m'n naaste familie is zover ik weet dat overkomen.

Quote:
Vind het in ieder geval erg jammer voor je dat je zo denk. Vind het ook erg jammer dat ik je over 20 jaar niet zou spreken. Helaas had ik je dan het tegendeel moeten bewijzen.

Heb immers al genoeg oudere bekenden die dat ook zouden kunnen. Maar deze zin zul je natuurlijk selectief negeren.

Ach, ik ken ook rokers die de 90 halen.

Maakt dat het dat je niet verhoogt risico op een vroegere dood met roken hebt?

Quote:
Ik heb echt gewoon medelijden met je kortzichtigheid die voornamelijk gebasseerd is op vooroordelen.

Of wil jij liever dat het erg veilig is? Dat kan natuurlijk ook, toch?

Quote:
Iemand met zo weinig voorkennis als jij ga ik gewoon de discussie niet aan.

Moet je vooral doen. Gewoon weg lopen en geloven dat jij gezond bezig bent.

Quote:
Erg jammer, je bent dus slachtoffer van wat ik al zei: Iemand die door de vooroordelen de positieve kanten niet meer ziet.

Positieve kanten? Klinkt wel mooi.

Joh, ik kan je ook een lang verhaal geven over de schadelijkheid van alcohol. Het molt je lever, kent de meeste verslaafden, zorgt voor vernietiging van je geheugen, is zowel lichamelijk als geestelijk verslavend. Tis een harddrugs.

Als jij een mooi idealistisch praatje over alcohol zou houden, zou ik wat ik hier schrijf zeker gaan posten.

En raad eens, ik drink dagelijks alcohol. Maar dat neemt niet weg dat ik me van de risico's van dat spul bewust ben en het niet ga goed praten.

Quote:
Resultaat van de demonisering en indoctrinatie van de maatschappij, en ook door de kerk, de moskee, en elk geinstitutioneerd geloof die men van de vrijheid van het eigen denken beroofd.

En voor de duidelijkheid, begrijp me niet verkeerd, ik heb diep respect voor mensen die overtuigd zijn van hun levensbeschouwing, maar ga wel bij jezelf na of je zelf die mening hebt gevormd, je hem niet aangereikt hebt gekregen. En je er aan vasthoud uit gemakzucht of ontwetendheid.

Ach, die domme wetenschappers zijn vast ook geindoctrineerd.

Quote:
Ga opzoek naar je eigen waarheid! Wat dat ook mag zijn.

Eigen waarheden kunnen er toch flink naast zitten.

Quote:
Ipv dat je serieus de discussie gaat, ga je hier met quasi arrogante opmerkingen smijten die nergens op gebasseerd zijn, slechts op die enkele statistische gevallen die slechts een klein percentage vormen.

Ach, ik speel iig niet op de persoon. Jij wel. Lijkt me net wat kwalijker.

Quote:
Net zoals die paar mensen die zich in hun religie verliezen.

En dat terwijl ik geen vooroordeel over jou/ jullie en jou/ jullie religie heb. Maar hier juist met jullie een leuke, open discussie probeer te vormen over een gevoelig onderwerp, zonder dat of jij zich direct op zijn pik getrapt hoeft te voelen.

Jij voelt je aangevallen. Ik niet. Dus ik vraag me af of je het niet beter op jezelf kunt gaan richten.

Quote:
Leer daar eens van. Want dit soort uitlatingen staan dus gewoon een eensgezinde mensheid in de weg. Omdat je gewoon simpelweg geen begrip hebt.

Ik stel waarheid boven eensgezindheid. Ik ga geen idealistische sprookjes geloven in de naam van Unity.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Pitbull

Natuurlijk ben je jezelf nog wel op het moment dat je drugs hebt gebruikt. Je bent er zelf bij, wanneer je domme dingen doet op het moment dat bepaalde aangeleerde grenzen wegvallen. Moet je dus bij jezelf te raden gaan en kijken hoe je daar wat aan kunt doen, wanneer je dit als negatief ervaart. Ontwikkeling

Verder ben ik het met je eens dat drugs verschillende uitwerkingen heeft, en ben er ook niet van overtuigd dat iedereen het zou moeten doen. Integendeel. Wat ik probeer te bereiken is dat men eens wat minder zwart/ wit gaat denken over dit onderwerp.

Dingen zijn niet per definitie alleen maar goed, of alleen maar slecht.

Zelf gebruik ik nu alweer 6 jaar harddrugs, en nog altijd incidenteel. Wanneer je verstandig ermee omgaat hoef je geen last te hebben van blijvende negatieve effecten. Zelf ervaar ik dat ik wel blijvende positieve effecten heb. Die ik het persoonlijk in ieder geval waard vind.

Natuurlijk vernietig je iets, maar je moet dan ook wel zo verstandig zijn om je lichaam te laten herstellen. Dan kom je er lichamelijk dus weer net zo uit als je er in ging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:58:44 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Als jij even zou deel nemen aan het verkeer als een pilletje slikken, dan zal dat verkeer ook percentueel een stuk lager liggen. Ik vind het geen vergelijking. Die percentages gelden voor het aantal doden, niet in verhouding tot deelname en gebruik.

[...]

Je zou maar net die aanleg hebben. Niet prettig.

[...]

Sterk in je schoenen staan is deels erfelijk. En aangezien het tot de meest verslavende stoffen word gerekend... zul je erg sterk in je schoenen moeten staan.

Als je weet dat je het niet kunt moet je het natuurlijk niet doen.

Je mist kennelijk de essentie weer van alles dat ik gezegd heb. En dat is dat iets niet per definitie zwart of wit is in dit soort gevallen.

Quote:

[...]

Dat zeg ik niet, omdat ik dat niet weet.

[...]

Omdat ik er kennelijk anders over denk dan jij ga ik niet op zoek en ben ik wekelijks bestookt door eenzijdige informatie?

Dat kan ik ook van jou zeggen.

Nee, ik beroep me op wetenschappelijk onderzoek. Altijd handig als je mensen als artsen kent. Of mensen die voor hun werk met verslaafden om gaan.

Verder zijn sites als het Trimbos instituut ook leuk om eens te lezen.

Maar goed, die artsen zijn geen drugsgebruikers en die wetenschappers vast ook niet. En trimbos noemt naast de werking ook de gevaren, dus zul jij dat vast allemaal wel inbetrouwbaar vinden.

In tegendeel, ik zeg dus niet dat er geen risico's zijn.

Quote:

[...]

Nee hoor. Niemand in m'n naaste familie is zover ik weet dat overkomen.

[...]

Ach, ik ken ook rokers die de 90 halen.

Maakt dat het dat je niet verhoogt risico op een vroegere dood met roken hebt?

[...]

Of wil jij liever dat het erg veilig is? Dat kan natuurlijk ook, toch?

En hier mis je de essentie alweer.

Quote:

[...]

Moet je vooral doen. Gewoon weg lopen en geloven dat jij gezond bezig bent.

En weer...

Gezegd dat het volkomen gezond is heb ik dus helemaal niet gezegd. Wél heb ik gezegd dat er voordelen zijn die tegen nadelen op kunnen wegen.

Quote:

[...]

Positieve kanten? Klinkt wel mooi.

Jazeker, en het klinkt niet alleen maar mooi ook.

Quote:

Joh, ik kan je ook een lang verhaal geven over de schadelijkheid van alcohol. Het molt je lever, kent de meeste verslaafden, zorgt voor vernietiging van je geheugen, is zowel lichamelijk als geestelijk verslavend. Tis een harddrugs.

Als jij een mooi idealistisch praatje over alcohol zou houden, zou ik wat ik hier schrijf zeker gaan posten.

En raad eens, ik drink dagelijks alcohol. Maar dat neemt niet weg dat ik me van de risico's van dat spul bewust ben en het niet ga goed praten.

Wat jij nu zelf over drank zegt, zeg ik over drugs. Alleen is mijn frequentie van het nuttigen daarmee lager natuurlijk dan dagelijks.

De reden waarom jij het dagelijks drinkt, is omdat je er positieve ervaringen aan overhoud. Denk nu nog eens na bij wat ik heb gezegd.

Quote:

[...]

Ach, die domme wetenschappers zijn vast ook geindoctrineerd.

[...]

Eigen waarheden kunnen er toch flink naast zitten.

Klopt... van fouten kun je leren. Er is geen absolute waarheid. Dat is het enige wat wel absoluut is. En als die er is, dan mag je wel stellen dat de mens het nog niet gevonden heeft.

En vraagtekens gaan zetten of de gemiddelde mens, zo niet de hele mensheid, wel in staat is om het te bevatten.

Quote:

[...]

Ach, ik speel iig niet op de persoon. Jij wel. Lijkt me net wat kwalijker.

Je mag mij gerust ook conclusies over me trekken gebasseerd op datgene dat ik gezegd heb.

Een mening is tenslotte een afspiegeling van een persoon.

Quote:

[...]

Jij voelt je aangevallen. Ik niet. Dus ik vraag me af of je het niet beter op jezelf kunt gaan richten.

Persoonlijk aangevallen voel ik mij echter niet. Ben wellicht wat feller dan jij.

Emotioneel kwets je er namelijk niet mee dat je een andere mening hebt. Dat zou wat zijn.

Quote:

[...]

Ik stel waarheid boven eensgezindheid. Ik ga geen idealistische sprookjes geloven in de naam van Unity.

Sprookjes, dus je bent geen christen? Zowel dan is jou waarheid net zo inabsoluut als de mijne, alleen ik accepteer het, en jij niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 14:54:20 schreef living stone het volgende:

dus als iemand een andere mening heeft dan jij over drugs is het gewoon een dom iemand...

Zal ff heel eerlijk zijn en vind dit soort opmerkingen dus gewoon dom, want waarom ga je dan niet met z'n iemand in gesprek ?

Nog even hierover... het was dus niet in de post voor me. Ik zat kennelijk op een verkeerde pagina of zoiets. Kan het ook niet terugvinden waar dat op gericht is.

Maar het was dus iemand die niets anders doet dan jullie uit de tent te lokken ipv inhoudelijk te reageren. Wat ik dus dom vind omdezelfde reden als wat jij hier de in de quote zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:16:25 schreef TeQ het volgende:

@ Pitbull

Natuurlijk ben je jezelf nog wel op het moment dat je drugs hebt gebruikt. Je bent er zelf bij, wanneer je domme dingen doet op het moment dat bepaalde aangeleerde grenzen wegvallen. Moet je dus bij jezelf te raden gaan en kijken hoe je daar wat aan kunt doen, wanneer je dit als negatief ervaart. Ontwikkeling

bij iemand die drugs gebruikt zie je ten alle tijden of die persoon drugs heb gebruikt ja of te nee...

Er zal ten alle tijden gedrags verandering plaats vinden, omdat er grenzen weg vallen...

Dit is ook 1 van de redenen waarom men drugs gebruikt... om zich vrijer te voelen...

Zelf ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die totaal zichzelf kon blijven na een paddo, lijntje, enz...

Het worden niet voor niets oppeppende/ hallucineerende middelen genoemd...

Quote:
Verder ben ik het met je eens dat drugs verschillende uitwerkingen heeft, en ben er ook niet van overtuigd dat iedereen het zou moeten doen. Integendeel. Wat ik probeer te bereiken is dat men eens wat minder zwart/ wit gaat denken over dit onderwerp.

Dingen zijn niet per definitie alleen maar goed, of alleen maar slecht.

dat is dus iets waar ik hier ook regelmatig tegen aanloop dat iets niet per definitie goed of fout is, maar dat die waarheid heel persoonlijk ligt, alleen dan raad ik je af om je daar druk over te maken...

Voor mezelf zet ik drugs als iets negatiefs neer n.a.v. mijn eigen ervaringen en n.a.v. wat ik gezien heb met wat drugs met een mens kan doen...

Of ik het in de toekomst nogeens ga gebruiken weet ik niet ligt toch geheel aan de situatie...

Quote:
Zelf gebruik ik nu alweer 6 jaar harddrugs, en nog altijd incidenteel. Wanneer je verstandig ermee omgaat hoef je geen last te hebben van blijvende negatieve effecten.

Dan raad ik je toch af om bepaalde drugs soorten te gebruiken, omdat deze toch 1: te chemisch zijn 2: je in een trip kan blijven hangen 3: je nooit weet wat je krijgt van de dealer...

Quote:
Zelf ervaar ik dat ik wel blijvende positieve effecten heb. Die ik het persoonlijk in ieder geval waard vind.

Natuurlijk vernietig je iets, maar je moet dan ook wel zo verstandig zijn om je lichaam te laten herstellen. Dan kom je er lichamelijk dus weer net zo uit als je er in ging.

dat is heel goed mogenlijk, dat ervaarde ik namelijk ook in het begin, alleen begon dat langzaam te veranderen... dit is iets wat je dan zeker goed voor moet waken... en dat de drugs geen controle over jou krijg...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuke reactie smile.gif

Blijkbaar zijn we het over bepaalde dingen wel eens. Enige is dat ik het dus niet zie dat je jezelf niet bent met drugs. Je bent wel jezelf, alleen als je daardoor dus dingen doet die je als negatief ervaart moet je de schuld niet op de drugs schuiven. Dan sluit je je ogen voor het feit dat er dus iets is in je wat je daartoe aanzet, dan is er dus werk aan de winkel.

Dat bedoel ik met geestelijke ontwikkeling door drugs.

Dingen die te chemisch zijn ben ik het niet mee eens. In een trip blijven hangen kan alleen als je er aanleg voor hebt of een hele sterke psychonaut bent en daardoor overdoseert = eigen schuld.

Je weet idd nooit wat je krijgt van een dealer, gelukkig zijn er dus genoeg plekken waar je het kunt laten testen. Irritant als je het vaak doet, maar goed, met een te hoge frequentie gebruiken is dus ook niet goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:12:15 schreef TeQ het volgende:

Dingen die te chemisch zijn ben ik het niet mee eens. In een trip blijven hangen kan alleen als je er aanleg voor hebt of een hele sterke psychonaut bent en daardoor overdoseert = eigen schuld.

In een trip blijven hangen is niet het enige gevaar. Door LSD kan je bijvoorbeeld jaren later een flashback krijgen en spontaan weer in een trip terecht komen. Gebeurt misschien niet vaak, maar is wel mogelijk. En op zo'n moment zou ik niet graag achter het stuur willen zitten bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:22:11 schreef hopeloos het volgende:

[...]

In een trip blijven hangen is niet het enige gevaar. Door LSD kan je bijvoorbeeld jaren later een flashback krijgen en spontaan weer in een trip terecht komen. Gebeurt misschien niet vaak, maar is wel mogelijk. En op zo'n moment zou ik niet graag achter het stuur willen zitten bijvoorbeeld.

Dat is dus een fabeltje die zijn eigen leven is gaan lijden helaas.

LSD is heel erg schoon en richt geen schade aan. Het enige is dat het niet uit je lichaam verdwijnt, maar dat weet ik zo niet eens met zekerheid te zeggen. Hier een linkje met meer info.

http://nl.wikipedia.org/wiki/LSD

Zelf zou ik LSD alleen niet zo snel gebruiken omdat het me niet zo trekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:12:15 schreef TeQ het volgende:

Leuke reactie
smile.gif

Blijkbaar zijn we het over bepaalde dingen wel eens. Enige is dat ik het dus niet zie dat je jezelf niet bent met drugs. Je bent wel jezelf, alleen als je daardoor dus dingen doet die je als negatief ervaart moet je de schuld niet op de drugs schuiven.

leg de schuld hier niet bij de drugs, want hoe je het ook went of keerd je blijft verandwoordelijk voor je eigen gedrag... Alleen als je iets doet wat je als negatief ervaart wat je normaal niet zou doen is toch een teken dat je niet 100% jezelf bent... dit geld overgens naar mijn mening ook de positieve kant uit...

Quote:
Dan sluit je je ogen voor het feit dat er dus iets is in je wat je daartoe aanzet, dan is er dus werk aan de winkel.

Dat bedoel ik met geestelijke ontwikkeling door drugs.

Het is helder wat je ermee bedoeld, alleen wat ik me dan afvraag is is het nuttige ontwikkelling, want als je de drugs niet gebruikt vertoon je dat gedrag niet...

Quote:
Dingen die te chemisch zijn ben ik het niet mee eens.

doel hier meer op de party drugs zoals speed, xtc en sommige coke...

Quote:
In een trip blijven hangen kan alleen als je er aanleg voor hebt of een hele sterke psychonaut bent en daardoor overdoseert = eigen schuld.

of je ergens aanleg voor heb weet je nooit van te voren dit is iets daar kom je later pas achter, mogenlijk als het al te laat is...

Verder hou ik me hier niet aan vast, omdat deze stelling simpelweg niet te bewijzen valt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:31:51 schreef living stone het volgende:

[...]

leg de schuld hier niet bij de drugs, want hoe je het ook went of keerd je blijft verandwoordelijk voor je eigen gedrag... Alleen als je iets doet wat je als negatief ervaart wat je normaal niet zou doen is toch een teken dat je niet 100% jezelf bent... dit geld overgens naar mijn mening ook de positieve kant uit...

[...]

Het is helder wat je ermee bedoeld, alleen wat ik me dan afvraag is is het nuttige ontwikkelling, want als je de drugs niet gebruikt vertoon je dat gedrag niet...

Ja, maar dat bedoel ik dus niet. Dat gedrag komt voort uit iets in je. En dat is niet de stof, maar iets in je persoon.

Zo'n probleem oplossen maakt je stabieler en daar kun je je ook in je dagelijks leven beter door voelen.

Quote:

[...]

doel hier meer op de party drugs zoals speed, xtc en sommige coke...

[...]

of je ergens aanleg voor heb weet je nooit van te voren dit is iets daar kom je later pas achter, mogenlijk als het al te laat is...

Verder hou ik me hier niet aan vast, omdat deze stelling simpelweg niet te bewijzen valt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:26:36 schreef TeQ het volgende:

[...]

Dat is dus een fabeltje die zijn eigen leven is gaan lijden helaas.

LSD is heel erg schoon en richt geen schade aan. Het enige is dat het niet uit je lichaam verdwijnt, maar dat weet ik zo niet eens met zekerheid te zeggen. Hier een linkje met meer info.

Denk dat hier best een kern van waarheid in kan zitten, alleen ligt het dan aan de drug's of aan de menselijke geest...

dat het spul niet helemaal uit je lichaam verdwijnt vind ik persoonlijk wel zorgwekkend en geeft toch vaste grond voor het verhaaltje wat hopeloos vertelde...

Zo heb ik namelijk ook mensen gekend die Methadon gebruikte en hier 10 a 15 jaar later nog steeds last van hadden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:35:15 schreef TeQ het volgende:

[...]

Ja, maar dat bedoel ik dus niet. Dat gedrag komt voort uit iets in je. En dat is niet de stof, maar iets in je persoon.

Zo'n probleem oplossen maakt je stabieler en daar kun je je ook in je dagelijks leven beter door voelen.

Ik begin denk ik te snappen wat je bedoeld en kan zeggen dat er zat argumenten voor en zat argumenten tegen zijn...

Het is denk ik net het punt van benaderen... zolang je voor jezelf weet wat je doet en weet waarmee je bezig bent is alleen maar prima...

Maar ik hoop niet dat je de andere kant van dit spul moet ondervinden om het dan alsnog als rommel te bestempelen...

Want wat jij wilt bereiken met drugs is met zat gezondere methodes te bereikensmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid