Spring naar bijdragen

Drank en drugs


Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 10 december 2005 17:30:26 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Alcohol kent ook een lichamelijke verslaving. En dat is een best heftige.

Cocaïne kent helemaal geen lichamelijke verslaving. Wel een enorme sterke geestelijke verslaving.

LSD kent practisch geen verslaving.

of lsd verslavend is of niet... denk dat dat aan de persoon ligt die het gebruikt, maar idd de lsd verslaving ligt vrij laag...

en of alcohol een lichamelijke verslaving heeft, gaf ff voorbeelden waarbij je heel erg snel lichamelijk afhankelijk ben...

Quote:
[...]

Het kan ook gewoon 'voor de lol' zijn. Lang niet iedereen die blowt is er aan verslaafd.

gewoon voor de lol, kan je dan geen lol hebben als je cola drinkt of iets anders... waarom dan speciaal drugs...

Quote:
[...]

Waarom drinken mensen denk je?

Waarom eten mensen chips?

Waarom snoepen mensen?

drinken vergelijken met drugs muur.gif omdat het je eerste levensbehoefte is misschien...

en met af en toe chips en snoep eten vergiftig je je lichaam niet, met het gebruik van drugs dus wel... vind de vergelijking dus een beetje zwak...

drank en drugs hebben hoe je het ook bekijkt een functie...

Quote:
[...]

Nee hoor. Probeer jij maar eens aan LSD verslaafd te raken. Ik betwijfel of je het lukt.

Of nee, probeer maar niet, het risico van dat spul is nl. dat je in een trip blijft hangen.

dat is zo gebeurd... als het effect van de drugs mijn probleem weg neemt waarom niet...

Quote:
[...]

Dat bedoelde ik ook.

[...]

Ik durf dat wel te zeggen. Ze hebben er onderzoek naar gedaan.

ow dan wil ik graag bronnen zien, want ken zat mensen, waaronder ikzelf vroeger ook, waarbij het verder niet in de familie voorkomt...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 967
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:10:35 schreef Leidenschaft het volgende:

Ik heb zelf niks tegen drank en drugs. Niet dat het een goed argument is, maar we doen zo veel wat slecht is voor de gezondheid (junkfood, weinig beweging, gewelddadige dingen op de tv kijken), en iedereen gaat vroeg of laat dood, dus waarom zou je je van sommige genoegens onthouden om je leven langer en saaier te houden. Dat is mijn ... logica.

Bovendien kun je er op verschillende manieren mee omgaan.

hoe zou zonder drugs het leven saaier zijn dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:21:54 schreef Nirvana het volgende:

Ik wil dat niet allemaal verslavingen noemen.

Dat zeg ik niet. Lang niet iedereen is ook an drank, blowen etc verslaafd. Er zijn ook mensen die roken en daar niet verslaafd aan zijn. Al moet ik zeggen dat bij dit laatste het meestal om gezelligheids/gelegenheids rokers of sigaar of pijp rokers gaat.

Quote:
Er is geen (werkend) balans, maar wat is jouw definitie van verslaving?

Dat je het spul (of ding/gewoonte) 'nodig' hebt. Een sterke drang naar iets, terwijl je het niet nodig hebt (zoals bij eten en drinken je het wel nodig hebt).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 14 december 2005 19:07:36 schreef living stone het volgende:

of lsd verslavend is of niet... denk dat dat aan de persoon ligt die het gebruikt, maar idd de lsd verslaving ligt vrij laag...

Het punt met lsd is: Na gebruik werkt het spul de komende dagen gewoon niet meer. Dan kun je het wel gebruiken, maar het doet dan niks.

Quote:
en of alcohol een lichamelijke verslaving heeft, gaf ff voorbeelden waarbij je heel erg snel lichamelijk afhankelijk ben...

Iig is alcohol wel degelijk lichamelijk verslavend.

Een kater valt daar voor een klein stukje ook onder. (voor een groot deel uitdroging, maar niet voor de 100%. Daarom is alcohol ook zo'n 'geniaal' katermiddel)

Als je er wat zwaarder verslaafd aan bent dan kun je er zelf door afwezigheid van gaan halicuneren.

Quote:
gewoon voor de lol, kan je dan geen lol hebben als je cola drinkt of iets anders... waarom dan speciaal drugs...

Je kunt zat 'lol' beleven zonder drugs.

Maar kun je ook geen 'lol' beleven zonder games, muziek (dit heeft btw ook uitwerking op je hersenen), voetbal etc?

Quote:
drinken vergelijken met drugs
muur.gif
omdat het je eerste levensbehoefte is misschien...

Met drinken bedoel ik natuurlijk het gebruik van alcohol.

Quote:
en met af en toe chips en snoep eten vergiftig je je lichaam niet,

Had je gedacht. Het tast je tanden en, en een teveel aan suiker heeft nog meer grappige bijeffecten.

Quote:
met het gebruik van drugs dus wel...

Nee, heroïne doet dat niet. Kun je erg oud mee worden. Het gevaar van dat spul is de verslaving, niet de schade.

Quote:
vind de vergelijking dus een beetje zwak...

Mag je vinden.

Of de vergelijking zwak is, is iets anders.

Quote:
drank en drugs hebben hoe je het ook bekijkt een functie...

Natuurlijk. Alles heeft een functie. Anders doe je het immers niet.

Voetbal kijken heeft ook een functie: ontspanning.

Quote:
dat is zo gebeurd... als het effect van de drugs mijn probleem weg neemt waarom niet...

Welk probleem neemt lsd dan weg?

Als je je niet prettig voelt kom je in een bad trip. En over het algemeen willen mensen dat spul dan nóóit meer. En wil je het de volgende dag weer gebruiken? Pech gehad. Dan kun je net zo goed een stukje karton in je mond stoppen. Dat werkt even goed op dat moment.

Je kunt natuurlijk ook je ellende weg eten...

Quote:

ow dan wil ik graag bronnen zien, want ken zat mensen, waaronder ikzelf vroeger ook, waarbij het verder niet in de familie voorkomt...

Zo werkt het natuurlijk niet. Als iets erfelijk bepaald is wilt dat zeggen dat je er gevoeliger voor bent.

En mijn bron? Heb ik niet van internet, maar van een dokter die ik persoonlijk ken. Ik ben verder wel eens artikelen tegen gekomen, maar die heb ik zelf niet in m'n bezit.

Maar internet geeft ook wel hits als je er naar gaat zoeken.

1 2 3

Oja, en het VU medisch centrum schrijft:

Net als bij veel andere psychiatrische aandoeningen, is de individuele kwetsbaarheid voor het ontwikkelen van verslavingsgedrag door regelmatig drugsgebruik genetisch bepaald.

bron

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik drink zelf geen alcohol. Ik lust het niet, en ook een soort uit princiepe. Ik vind het erg zielig dat je drank nodig hebt om je beter te voelen. Hetzelfde geldt voor drugs.

Wat niet wil zeggen dat ik vind dat het verboden moet worden. Dit kan namelijk averechts werken, zoals je wel gezien hebt bij de drooglegging in Amerika in de jaren 20. Mensen probeerden toen op allerlei manieren aan alcohol te komen. De criminele sector groeide enorm en mensen dronken nog meer dan voor de drooglegging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 08 januari 2006 14:42:37 schreef Leidenschaft het volgende:

Alle drugs 'is' lekker?
nosmile.gif

Ik heb op tv wel een aantal keren mensen gezien die bijna alle durgs hadden gebruikt.

En geen van hen vonden alle drugs lekker.

Welke drugs ze fijn vonden verschilde per persoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

waarom denken mensen snel als we het hebben over drugs aan XTC.. heb niet alles gelezen, maari k lees wel vaak het woord XTC...

ik heb zelf er nix op tegen dat er af en toe wordt gedronken..er staat ook volgens mij, misschien is het anders, dat er echt geen alcohol mag worden gedronken.. en ik vind persoonlijk dat God het echt niet heel erg zou vinden wanneer je als jongere een keer drinkt.

Ik drink zelf eigelijk helemaal niet...

Daarentegen blow ik wel veel, elke dag eigelijk..

Het was eerst gewoon 2 keer in de week, maja.. tegewoordig dus elke dag.. hoe ik daar tegen oversta.. ja het is niet dat als ik zou stoppen met die rotzooi.. dat ik dat doe om het geloof...dat zelfde geld voor drinken, mocht ik wel alcohol drinken, en ik zou stoppen zou dat nit zijn om geloof....

tja mijn mening een beetje..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je niet wilt stoppen om geloof, stop dan om je gezondheid!

'Joint roken veel schadelijker dan sigaret'

Quote:
Het roken van een jointje is veel schadelijker dan het roken van een sigaret. Uit Frans onderzoek blijkt dat iemand die drie joints per dag rookt evenveel giftige stoffen binnenkrijgt als iemand die elke dag een pakje van 20 sigaretten rookt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 15 april 2006 13:03:09 schreef Miss-kausalaya het volgende:

er is zo veeel ongezond.....

er is idd zoveel ongezond, maar je moet er weldegelijk mee oppassen... heb vaak zat de gevolgen van een hard/soft drugs verslaving gezien en als ik die ervaringen hier gedetailleerd op ga schrijven zullen ze vrij schokkend zijn...

AHet maakt je namelijk psychisch helemaal verrot... zeg ik hiermee dat ik eens in de zoveel tijd een bolwtje afkeur... nee want zolang je het niet als vervnging doet lijkt me er niets mis mee...

Al vind ik het wel zorgwekkend dat je zelf van 2 dagen in de week naar dagelijks bent gegaan, omdat hier een begin van een verslavingspatroon in zit... en dan zeg je zelf wel als je wilt kan ik zo van die rommel afblijven... helaas zitten klinieken vol mee met mensen die dat zeggen...

Enige wat ik wil zeggen is pas op dat je er niet van afhankelijk wordt, want dan heb je echt een probleem...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Blowen heeft zeker wel effect... Ik heb ook een tijd iedere dag geblowt en ik werd er ongeinteresseerd en prikkelbaar van knipoog_dicht.gif

Verder weet ik ook 99% zeker dat het geleid heeft tot paniekaanvallen waar ik nu nog steeds last van heb (en die op hun beurt weer geleid hebben tot pleinvrees). Dat schijnt namelijk wel bij meer mensen te gebeuren...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Drank vind ik nog wel gaan, een biertje of wijntje op z'n tijd moet kunnen, maar je ladderzat zuipen vind ik dat je dat als christen niet kan maken.

En drugs?????????!!!!!!!!! dat kan je echt niet maken als christen, je gaat je lichaam die God heeft gemaakt toch niet verzieken door drugs te gebruiken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben geen chrsiten maar ik vind drugs echt niet kunnen. Het is zowel lichamelijk als psychisch hardstikke slecht voor je, veel mensen weten niet dat je van weed op langere termijn psychotisch kunt worden. En diue blijven vaak terug komen.

En neit alleen weed, alle drugs die je regelmatig gebruikt zijn heel schadelijk voor je. Ik heb het in mijn familie mee gemaakt en ik gebruik nooit meer drugs.

Een drankje op z'n tijd moet kunnen, maar mensen die smorgensvroeg al aan de drank zitten of zich helemaal klem zuipen vind ik stom. Je word er duf n traag van en het is zowel lichamelijk als geestelijk heel slecht. Zelfs drank, al lijkt het soms zo onschuldig.

Ik vind dat iedereen zelf de verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn daden en de hoofdregel is het 'suusisme' (bij gebrek aan een naam knipoog_dicht.gif) is dan ook 'gebruik je hersens'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:42:06 schreef Marjolijn1981 het volgende:

Drank vind ik nog wel gaan, een biertje of wijntje op z'n tijd moet kunnen, maar je ladderzat zuipen vind ik dat je dat als christen niet kan maken.

En drugs?????????!!!!!!!!! dat kan je echt niet maken als christen, je gaat je lichaam die God heeft gemaakt toch niet verzieken door drugs te gebruiken!

Apparte scheiding.

Drank is gewoon een legale harddrugs Marjolijn. En het is ook nog eens heel schadelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 25 april 2006 10:42:06 schreef Marjolijn1981 het volgende:

Drank vind ik nog wel gaan, een biertje of wijntje op z'n tijd moet kunnen, maar je ladderzat zuipen vind ik dat je dat als christen niet kan maken.

En drugs?????????!!!!!!!!! dat kan je echt niet maken als christen, je gaat je lichaam die God heeft gemaakt toch niet verzieken door drugs te gebruiken!

Als je tegen drugs bent dan ben je ook tegen alcohol/koffie en maak je daar niet een halfzachte scheiding met een christelijk sausje erover.

Beetje off-topic; Christen zijn kan ook een schadelijk drug zijn als je de wereld gaat verdelen in goede mensen (christenen) en slechte mensen (niet-christenen). Zeker als mensen zinnen gaan uitkramen als 'als christen moet dat' 'zeker als christen mag je dat niet' 'God heeft zeker niet gewild dat' etc... zijn ze denk ik teveel met het een 'goed' christen zijn bezig en zijn ze doof voor de wereld om hen heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid