Spring naar bijdragen

God Aanbidden in Geest en in Waarheid


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Tuurlijk, bij jou gaat ie dan in de dwangbuis. Dat is namelijk het enige dat hem zal weerhouden van bewegen.

Nee hoor. Er zijn veel liefdevollere verzorgende dingen te bedenken en die schieten mij in een halve seconde te binnen.  Je bent gewoon te belabberd om erover na te denken, omdat het “maar een beest” is in jouw ogen. Dat zogenaamde beest is God zelf.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 228
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Inleiding Ware aanbidders zullen God Vader aanbidden in geest en waarheid; want God de Vader zoekt wie hem zo aanbidden. God is een Geest en degenen die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in gee

Mijn punt is, dat wanneer gezien wordt dat alles uit Hem is, er anders naar teksten gekeken kan worden, dan alleen de hoeveelheid letters. Zeg maar; kwaliteit boven kwantiteit. Daarbij; hoe

Bedankt voor je vriendelijke woorden en de roos, Ricky. Ik deel je visie niet geheel maar je bedoelingen zijn goed en je bericht hierboven is vriendelijk.  Sorry dat ik een beetje te bot reageerde.

Zojuist zei Plume:

Nee hoor. Er zijn veel liefdevollere verzorgende dingen te bedenken en die schieten mij in een halve seconde te binnen.  Je bent gewoon te belabberd om erover na te denken.

Wijf, donder aub op met je schijnheiligheid.

Iemand nog belang bij een honderolstoel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Wijf, donder aub op met je schijnheiligheid.

Nogmaals, ik ben een man. En het tekort ligt in jezelf. Je vrouwenhaat zit jezelf in de weg. Het is zelfhaat die maakt dat je verzorgende kant onderontwikkeld blijft.  De vrouw in jou die je haat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Plume:

Nogmaals, ik ben een man. En het tekort ligt in jezelf. Je vrouwenhaat zit jezelf in de weg. Het is zelfhaat die maakt dat je verzorgende kant onderontwikkeld blijft.  De vrouw in jou die je haat.

Ach wijf ga toch lekker een ander voor de gek houden, wie denk je wel niet wie je voor je hebt. Beetje de fantast uit te hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Ach wijf ga toch lekker een ander voor de gek houden, wie denk je wel niet wie je voor je hebt. Beetje de fantast uit te hangen.

De topic heet God aanbidden in Geest en Waarheid.  Vertel eens, is God in staat zijn schepsels tot zich te nemen op Zijn Eigen Tijd? Of kan jouw God dat niet? Is Hij Zijn Levensadem Meester of ben jij dat?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Thinkfree:

attentie: denk aan het opbrengen van respect voor elkaar, voor een gemoedelijk discussie platform.

Aha-erlebnis betekent letterlijk aha-ervaring. Bij deze uitdrukking wordt verwezen naar het moment waarop men nieuwe inzichten verkrijgt. Een aha-erlebnis vindt vaak plaats op een moment dat er een oplossing is gevonden voor een probleem of op een moment dat iets opeens duidelijk wordt. Een aha-erlebnis vindt meestal onverwachts plaats en is vaak een klein detail van een groter geheel waardoor men opeens op andere inzichten komt. Bij een aha-erlebnis valt alles in één keer op z'n plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei TTC:

Als er maar genoeg budget voor is, de middelen zijn nu al zo bekrompen. :)

:#



Jezus kwam in het diepste punt van het Kali Yuga. En nu zitten we aan het begin van Dwaphara Yuga. Vandaar de twee benen en de voeten van het beeld van Daniël. Leem van Kali en ijzer van Dwaphara Yuga.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Yuga

 

Tempels, oorlogen en geschriften zijn kenmerken van dwapara en kali. In de hogere tijdperken treta en satya is schrijven onnodig omdat mensen direct door middel van gedachten communiceren. Tempels zijn onnodig omdat mensen God als alom aanwezig ervaren

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

De topic heet God aanbidden in Geest en Waarheid.  Vertel eens, is God in staat zijn schepsels tot zich te nemen op Zijn Eigen Tijd? Of kan jouw God dat niet? Is Hij Zijn Levensadem Meester of ben jij dat?

Die hond had ik veel eerder moeten afmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Zola:

Jezus kwam in het diepste punt van het Kali Yuga. En nu zitten we aan het begin van Dwaphara Yuga. Vandaar de twee benen en de voeten van het beeld van Daniël. Leem van Kali en ijzer van Dwaphara Yuga.

Die veranderingen komen vandaag met zeer praktische denkoefeningen, gekaderd binnen een AB-perspectief. Bijzonder is dat binnen het B-perspectief heel wat problemen geestelijk niet (meer) bestaan, en volgens het A-perspectief is het de realiteit van alledag, schijnbaar mysterieus maar toch de logica zelve. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die hond had ik veel eerder moeten afmaken.

Nou, dan ga je dat experiment toch aan? Neem een nieuwe hond, en maak die eerder af als ie ziek wordt. En zie dan wat de uitkomst van je nieuwe experiment is.  Meten is weten. Bij twijfel altijd doorgaan. Ervaring is de beste leermeester.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Zola:

Jezus kwam in het diepste punt van het Kali Yuga. En nu zitten we aan het begin van Dwaphara Yuga. Vandaar de twee benen en de voeten van het beeld van Daniël. Leem van Kali en ijzer van Dwaphara Yuga.

Wat ik las.

De neergang van satya naar kali wordt geassocieerd met een steeds verdergaande achteruitgang van dharma (oprechtheid). Elke yuga heeft dan ook zijn eigen dharma, de yugadharma, die zich uit als een afname van de menselijke levensduur en van de kwaliteit van morele normen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei TTC:

Wat ik las.

De neergang van satya naar kali wordt geassocieerd met een steeds verdergaande achteruitgang van dharma (oprechtheid). Elke yuga heeft dan ook zijn eigen dharma, de yugadharma, die zich uit als een afname van de menselijke levensduur en van de kwaliteit van morele normen. 

Ja. Daarom staat in het geschrift van de christenen dat de mens ooit veel ouder werd en toen nog maar 70 jaar werd. Alleen, zij zien alles als een straf van God, terwijl het gaat om groeicycli.

En de zondvloed:

Citaat

Nadat 71 cyli van mahayuga's zijn voltooid, volgt een periode die nog eens zo lang duurt: pralaya, naar laya (ontbinding). In het pralaya komt de wereld onder water te staan. Dan heerst de eenheid Shiva en Kali als een vlam in het water. Dit kan men symbolisch duiden, het vuur als bewustzijn en het water als ongedifferentieerde energie. Daarna begint de cyclus opnieuw: 


 

 

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Plume:

Nou, dan ga je dat experiment toch aan? Neem een nieuwe hond, en maak die eerder af als ie ziek wordt. En zie dan wat de uitkomst van je nieuwe experiment is.  Meten is weten. Bij twijfel altijd doorgaan. Ervaring is de beste leermeester.

Dat zal geen experiment zijn. Helaas is mijn hondje dat geweest... Maar hij heeft het als een echte kerel gedragen en ik ben trots op hem. Zo zie je maar dat ook een christen fouten kan maken en daarmee dus zondigt. Ten koste van het dier die er niets aan kan doen. Mochten honden in de hemel komen, hoop ik er een hele roedel te krijgen. Kan ik perfect voor ze zorgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Zola:

Ja. Daarom staat in het geschrift van de christenen dat de mens ooit veel ouder werd en toen nog maar 70 jaar werd. Alleen, zijn zien alles als een straf van God, terwijl het gaat om groeicycli.

Nochtans een basiswet, misschien worden er delen niet mee opgenomen in de beoordeling? Is het dan nog wel christendom, of slechts een versie die onvolledig is met alle gevolgen van dien? 

Citaat

5. De vijfde wet – de wet van ritme

Alles is voortdurend in verandering. Alles kent een bepaald ritme van komen en gaan. Er bestaan veel cyclische bewegingen, waarvan sommige kort duren en andere langer. Deze terugkerende bewegingen zijn niet een eindeloze reeks herhalingen van hetzelfde, maar cycli van ontwikkeling en vernieuwing. Groei verloopt niet lineair, maar als een spiraalsgewijs proces. Ontwikkeling voltrekt zich niet geleidelijk, maar kent chaotische periodes, die voorwaardenscheppend zijn voor het ontstaan van ingrijpende veranderingen. Ook wij mensen kennen een spiraalsgewijs evolutieproces. Hoe meer we in staat zijn om de ritmische golven van de spiraalsgewijze ontwikkeling van ons bewustzijn te herkennen, des te meer zullen we bewust ‘met de stroom’ mee kunnen bewegen en ons gesteund voelen bij dit proces. (bron)

 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat zal geen experiment zijn. Helaas is mijn hondje dat geweest... Maar hij heeft het als een echte kerel gedragen en ik ben trots op hem.


Als dit je oprechte meest innerlijke conclusie is, dan is dit de waarheid zoals die Zich in jouw persoonlijk leven, passend bij jou als individu presenteert. 

 

33 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Zo zie je maar dat ook een christen fouten kan maken en daarmee dus zondigt.


Als je eruit hebt geleerd dan was het  niet fout maar het beste wat je op dat moment had kunnen doen om te groeien in bewustzijn. Grootste probleem van het christendom is die verarmende kokervisie op schuld en boete enz.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Zola:

This experience (accepting divinity in multiple forms) breaks all preconceived ideas of what God should and should not be.
That is why we also are compelled to abandon the limitations of what we think God should be.
We are called to perceive him everywhere we look. 

This animal lens is different from the Abrahamic lens. It makes God dear and near to humanity.

By nature, a nature-religion defines divinity and God, according experiences in nature,
that enhances in belief what surpasses the experience.
Abandoned are the limitations of what we think God should be.
We are called to perceive his presence everywhere we look.

Then we find the truth how and where God did not just come close to nature,
but communicated and promissed and intervened within humanity as a kind,
and with Gods children as a unified entity of God, through his Son Jezus Christ.

This lens is totally different from other religions. It shows God's commandments and plan,
given in word, to be perceived in spirit, to roll out in fruits of mercy. 

So the Abrahamic one-and-only God through the  lens of Salvation in Christ,
does not only break all preconceived ideas of what God should and should not be,
but it shows exactly what is God's plan and wish for humanity,
communicating into detail, what it is that God wants from us,
as a person, as a God (Maker), as a King, as a Father, and as a fellow-human; 
as one of ourselves: it defines who we are to be. 

Humanity in unity, as a murmuration of birds and a school of dolphins,
all incomprehensible following the same lead: the word of the Lord.
And no bird is a dolphin.

Did He not speak out loud through Moses and the prohets:
"Do not think that I will accuse you to the Father: there is one that accuseth you, Moses, in whom ye trust.
For had ye believed Moses, ye would have believed me: for he wrote of me.
But if ye believe not his writings, how shall ye believe my words?"

This message is to be perceived for those who don't have Moses:
There is nature that will accuse you, in whom ye trust.
For had ye believed in experiencing nature, ye would have believed this:
nature teaches the vaste divine source that exceeds human knowledge and power,
witnessing the love of a divine character, searching to reach out to humans.

Why would one seek rest and reconciliation, and not listen to the Lord's voice?
Then you say: proof me this concrete revelation of the Lord.
And I answer: the finding is for those who search for it.
It is specific, and directly linked to the history book of mankind.

Then one says: the word is already within me; I hear his voice within me;
But get awake: how can the word be heard from inside, 
when the outer word is neglected and being put aside?
How would the word of the Lord be spread, 
if it is held speachless and incapabale to speak?

And if this as well does not touch you, digest this:
your conscience proofs your distance from God,
and your incapability to be like God.
Therefore you know: we have to find God outside ourselves,
and Gods word must still come into ourselves,
if we are to overcome our flesh. 

Salvation by God, makes human kind to become human children, listening to the spoken humanly words of God.
Salvation bij man, makes human kind become divine gods, listening to unspoken divine inner words.
But, why would one assume, that the almighty God, being of similar but higher origine than mankind,
only would communicate through unspoken inner words of humans?
There is no logic in it, nor natural sense; as even mankind
is defining laws, love, and stability, in outspoken words,
confirmed with contractually binding scriptures.  

Revelations 2:12
He that hath an ear, let him hear what the Spirit saith unto the churches;
He that overcometh shall not be hurt of the second death.
And to the angel of the church in Pergamos write;
These things saith he which hath the sharp sword with two edges.

Ps. 149
Let the saints be joyful in glory: let them sing aloud upon their beds.
Let the high praises of God be in their mouth, and a two-edged sword in their hand;
To execute vengeance upon the heathen, and punishments upon the people;
To bind their kings with chains, and their nobles with fetters of iron;
To execute upon them the judgment written: this honour have all his saints. Praise ye the Lord.

bewerkt door Tomega
Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid