Spring naar bijdragen

God Aanbidden in Geest en in Waarheid


Aanbevolen berichten

Op 8-8-2020 om 21:22 zei Ricky Tjin:

God aanbidden in geest is een respons naar God vanuit je wedergeboren geest. God aanbidden houdt in dat je Hem eert als Opperwezen boven alle wezens en dat je Hem belangrijker acht dan jezelf, en dat je meer naar Zijn evenbeeld wilt toegroeien. Je erkent Hem daarbij als je Schepper die jou geschapen heeft naar Zijn beeld en gelijkenis. (Genesis 1:26)

Er zijn altijd mensen die van iets dat tijdloos is een onbegrijpelijk verhaal willen maken, wat dan een mythe blijkt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 228
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Inleiding Ware aanbidders zullen God Vader aanbidden in geest en waarheid; want God de Vader zoekt wie hem zo aanbidden. God is een Geest en degenen die Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in gee

Mijn punt is, dat wanneer gezien wordt dat alles uit Hem is, er anders naar teksten gekeken kan worden, dan alleen de hoeveelheid letters. Zeg maar; kwaliteit boven kwantiteit. Daarbij; hoe

Bedankt voor je vriendelijke woorden en de roos, Ricky. Ik deel je visie niet geheel maar je bedoelingen zijn goed en je bericht hierboven is vriendelijk.  Sorry dat ik een beetje te bot reageerde.

22 minuten geleden zei TTC:
Op 8-8-2020 om 21:22 zei Ricky Tjin:

God aanbidden in geest is een respons naar God vanuit je wedergeboren geest. God aanbidden houdt in dat je Hem eert als Opperwezen boven alle wezens en dat je Hem belangrijker acht dan jezelf, en dat je meer naar Zijn evenbeeld wilt toegroeien. Je erkent Hem daarbij als je Schepper die jou geschapen heeft naar Zijn beeld en gelijkenis. (Genesis 1:26)

Er zijn altijd mensen die van iets dat tijdloos is een onbegrijpelijk verhaal willen maken, wat dan een mythe blijkt.

Van een drie-eenheid een vier-eenheid proberen te maken inderdaad; het idee dat ''ik'' gered wordt, terwijl er staat; de weder-geboren geest.

En dan toch met ''jezelf'' aan komen zetten, en ''je''.

Echter; Hij moet groeien, en ''ik'' kleiner worden.

Rom. 8

23 En niet alleen dit, maar ook wij zelven, die de eerstelingen des Geestes hebben, wij ook zelven, zeg ik, zuchten in onszelven, verwachtende de aanneming tot kinderen, namelijk de verlossing onzes lichaams.

24 Want wij zijn in hope zalig geworden. De hoop nu, die gezien wordt, is geen hoop; want hetgeen iemand ziet, waarom zal hij het ook hopen?

25 Maar indien wij hopen, hetgeen wij niet zien, zo verwachten wij het met lijdzaamheid.

26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.

27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.

28 En wij weten, dat dengenen, die God liefhebben, alle dingen medewerken ten goede, namelijk dengenen, die naar Zijn voornemen geroepen zijn.

29 Want die Hij te voren gekend heeft, die heeft Hij ook te voren verordineerd, den beelde Zijns Zoons gelijkvormig te zijn, opdat Hij de Eerstgeborene zij onder vele broederen.

30 En die Hij te voren verordineerd heeft, dezen heeft Hij ook geroepen; en die Hij geroepen heeft, dezen heeft Hij ook gerechtvaardigd; en die Hij gerechtvaardigd heeft, dezen heeft Hij ook verheerlijkt.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei thom:

Van een drie-eenheid een vier-eenheid proberen te maken inderdaad; het idee dat ''ik'' gered wordt, terwijl er staat; de weder-geboren geest.

Utopische gespletenheid komt met veel neveneffecten, gelukkig maar, zoals wij daar zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid