Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 12-8-2020 om 17:08 zei Wouter Philippaerts:

Ik ga hier mijn persoonlijke mening geven. Grieks is de grondtaal van het Nieuwe Testament, net zoals Hebreeuws de grondtaal van het Oude Testament is. Dus Grieks is geweldig, fantastisch en fenomenaal om te begrijpen wat Jezus Christus ons te leren heeft. Hebreeuws is super, mooi en uitermate nuttig om te weten wat de weg van de eerste gelovigen naar God was en uiteindelijk heeft geleid naar de voltooiing van het Oude Testament in het Nieuwe. 

Grieks kan (groot en deels) wel de grondtaal zijn van het Nieuwe Testament, maar daarmee ben je er nog niet, omdat je 'De Bron' dient te weten van je Bijbeluitgave/Bijbeleditie. Wat Grieks is, hoeft niet vanzelfsprekend te behoren, tot het woord van 'God Almachtig', dat in het Grieks werd geschreven door de apostelen en de medearbeiders van 'God Almachtig'.

Ieder mens heeft een eigen belevingswereld, die alleen door 'God Almachtig' begrepen kan worden, en buiten Hem is er niemand, die dat kan evenaren.

Dát jij Grieks als geweldig ervaart of het geweldig vind, dát mag natuurlijk; je hebt van 'God Almachtig' een vrije wil gekregen. Maar let er daarbij wel op dat er verschillende (Griekse) manuscripten zijn, waarbij ook de Godheid van Jezus Christus is gedegradeerd.

Om Jezus Christus te begrijpen
Om Jezus Christus te begrijpen, leg je de nadruk op de Griekse taal. Maar met Grieks ben je er nog niet, want je moet ook de bron weten van het Grieks voor de Bijbelse informatie. En weet je dat je het Oude Testament nodig hebt om het Nieuwe Testament te begrijpen?
Bovendien is het zo dat de letter doodt, maar dat het de Heilige Geest is Die levend maakt (2 Korinthiërs 3:4-6 NBG51).
Om Christus te begrijpen, dien je ook nederig zijn. Jezus Christus zei, dat indien men zich niet bekeert en vervolgens wordt als de kinderen, dat men het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet zal binnengaan (Matteüs 18:1-3 NBG51).

Waarom verschillende Bijbels
Bij de strijd om de bijbels gaat het om de Goddelijkheid van Jezus Christus.
Battle of the Bibles ~ Amazing Discoveries  » Tijdstip 23m18s

Wat Jezus Christus ons te leren heeft

Zoals Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zo moet ook Jezus Christus verhoogd worden, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. En 'God Almachtig' zond uit liefde en ontferming, Zijn Zoon Jezus Christus naar deze wereld (Johannes 3:14-16 HSV).

Jezus Christus was zonder zonde, en was in staat om het volmaakte offer te brengen, waarbij Hij Zijn eigen bloed heeft geofferd, om in de 'Ware Hemelse Tabernakel' als de Hogepriester dienst te doen, om eeuwige verlossing te volbrengen, voor degenen die in het Evangelie van Jezus Christus geloven. (Hebreeën 9:1-12 HSV). 

Weten 'wie je bent in Christus Jezus', dát is je kracht als christen. Men zegt: "Kennis is macht.". God Almachtig zegt dat Zijn volk ten gronde gaat door gebrek aan kennis. (Hosea 4:6 NBG51).

De term God (El) op zichzelf staand, áls het los staat van een karaktereigenschap van God Almachtig, kán op elke (andere) god en op elk object, dat als een god wordt beschouwd, betrekking hebben.
De term God is niet vanzelfsprekend de 'God Almachtig', Die de God is van Abraham, Izak en Jabob, Die zijn Zoon Jezus Christus uit liefde naar deze wereld gezonden heeft, om voor ons een eeuwig verlossing te bewerkstelligen.

Ben je ook rein om het woord dat Jezus Christus tot je gesproken heeft? Een christen dient zijn/haar leven te leven in Jezus Christus, en in Hem te blijven. We dienen in Christus Jezus te blijven, gelijk Hij in ons. (Johannes 15:1-5 NBG51)

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים, אשר אל שדי; אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth Yahawah HaAhlahayam,
Ahshar Ahla Shaday, Ahlayah Ahbaraham, Ahlahay Yatazachaaq, wa’Ahlahhay Yaäiqab.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, Die El Shaddai is; de God is van Abraham, Izak en Jakob.

ח͏סד יהו͏שע המשיח אדנינו יהי עמך
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya ayma’ka.
De Genade van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), onze Heere, zij met je.

חסד יהו͏שע המשיח אד͏נינו יהי עם־רוחך אחך אמן
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya aima_rawach’ka, ahman.
De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met uw geest, Amen.

ברוך יהושע המשיח אדנינו אשר האלף והתו
אשר יהוה אלהים ההוה והיה ויבוא אלהי צבאות
Barawak Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa, Ahshar HaAhlap wa'HaThaw,
Ahshar Yahawah Ahlahayam, Ha’Hawah wa’Hayah wa’Yabawaäh, Ahlahay Tazabaähwath.
Loof en psalmzing Jezus Christus, onze Heere, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is,
Die Yahawah Ahlahayam is, Die was, Die is en Die komen zal, De God der hemelse legermachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ongelovigen ontvangen de Heilige Geest niet .       [3] Omdat ze Gods gerechtigheid niet kennen, proberen ze hun eigen gerechtigheid te laten gelden en verlaten ze zich niet op Gods vrijspraak. 

Ah, komt daar de haat vandaan.

Je schrijft daarbij; ''De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.'' Ik lees in Open

Posted Images

9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het woord van 'God Almachtig' is het geestelijke zwaard voor de volgelingen van Jezus Christus.
Hoor jij ook bij de volgelingen van Jezus Christus?

Een zwaard is een aanvalswapen, bedoeld om de tegenstander me te doden. 

Nee,  het is niet mijn bedoeling om anderen te doden. 

5 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Grieks kan (groot en deels) wel de grondtaal zijn van het Nieuwe Testament, maar daarmee ben je er nog niet, omdat je 'De Bron' dient te weten van je Bijbeluitgave/Bijbeleditie. Wat Grieks is, hoeft niet vanzelfsprekend te behoren, tot het woord van 'God Almachtig', dat in het Grieks werd geschreven door de apostelen en de medearbeiders van 'God Almachtig

de apostelen en mede arbeiders schreven geen Nieuw Testament. Ieder zich schreef een andere tekst. Honderden jaren later zijn die teksten door anderen samen gevoegd tot het NT. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Bastiaan73:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Een zwaard is een aanvalswapen, bedoeld om de tegenstander me te doden. 

En bij vrouwe Justitia?

Dat vind ik persoonlijk bij haar ook een bedenkelijk attribuut. 

De symbolen blinddoek (onder onderscheid van personen) en weegschaal (afweging argumenten) zijn nog altijd mooi.
De symboliek van het zwaard (vonnis) staat mij tegen.
Ze is dan ook van oorsprong Romeins en dit zwaard komt dus uit die stal.
Gelukkig gebruiken we tegenwoordig geen zwaard meer om straffen mee uit te delen, maar in die tijd was dat wel degelijk het geval.
Zij is afgeleid van Nemesis, een Griekse godin.
Niet van recht, maar van wraak.
Ook zij droeg een weegschaal en een zwaard.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat vind ik persoonlijk bij haar ook een bedenkelijk attribuut. 

De symbolen blinddoek (onder onderscheid van personen) en weegschaal (afweging argumenten) zijn nog altijd mooi.
De symboliek van het zwaard (vonnis) staat mij tegen.
Ze is dan ook van oorsprong Romeins en dit zwaard komt dus uit die stal.
Gelukkig gebruiken we tegenwoordig geen zwaard meer om straffen mee uit te delen, maar in die tijd was dat wel degelijk het geval.
Zij is afgeleid van Nemesis, een Griekse godin. Niet van recht, maar van wraak. Ook zij droeg een weegschaal en een zwaard.

Volgens Wikipedia is niet Nemesis maar Themis haar Griekse tegenhangster:

Vrouwe Justitia is van oorsprong een Romeinse godin en naderhand de personificatie van het recht. Een afbeelding van haar is vaak te vinden op gerechtsgebouwen en andere plaatsen waar vroeger recht werd gesproken. Haar Griekse tegenhangster is Themis.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Justitia_(godin)

Themis (Grieks: Θέμις) was in de Griekse mythologie een Titanide en de personificatie van orde en recht. De nadruk lag hierbij op de goddelijke gerechtigheid. Ze heerste over de oudste Orakels (inclusief het Orakel van Delphi, voordat deze functie werd overgenomen door Apollo), en was de goddelijke stem die de mensheid onderwees in de fundamentele wetten van gerechtigheid en zedenleer. Verder was ze de belangrijkste raadgeefster van de oppergod Zeus.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Themis_(mythologie)

Nemesis (Oudgrieks: Νέμεσις, letterlijk: 'het toekennen/uitdelen van de verdiende straf') is een figuur uit de Griekse mythologie. Zij is de meedogenloze godin van de gerechtigde wraak, maar ook van de gelijkheid. Nemesis is de dochter van Nyx ('nacht') en ze gehoorzaamt Zeus, hoewel zij ouder is dan hij. Hybris (Ὑβρις, 'overmoed') wordt door haar bestraft.

Nemesis is ook overgenomen door de Romeinen en behield haar oude naam. Triomferende generaals brachten offers aan haar, en tijdens het keizerrijk was ze de beschermvrouwe van de gladiatoren. Op afbeeldingen draagt Nemesis (net als Vrouwe Justitia) een zwaard en een weegschaal. Haar rijtuig wordt getrokken door griffioenen.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nemesis_(mythologie)

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Volgens Wikipedia is niet Nemesis maar Themis haar Griekse tegenhangster

Ik zeg ook niet dat Nemesis haar Griekse tegenhangster is, maar dat ze is afgeleid van Nemesis.
Zo gaat dat met goden. 
Ze worden afgeleid en samengesteld uit reeds bestaande goddelijke figuren.

Zoals je zelf schrijft:

14 minuten geleden zei Bastiaan73:

Op afbeeldingen draagt Nemesis (net als Vrouwe Justitia) een zwaard en een weegschaal.

Welnu, zwaard en weegschaal heeft ze van Nemesis.
https://historiek.net/vrouwe-justitia-betekenis-herkomst/94652/ :

Citaat

Als godin was zij uit de Griekse mythologie overgenomen, waarin de godin Themis dezelfde status had als godin van het recht. Vrouwe Justitia is tevens geïnspireerd door Nemesis, de Griekse godin van de wraak, die net als Justitia een weegschaal en zwaard droeg.

 

Anyway...... dat zwaard is anno 21e eeuw maar niks.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Anyway...... dat zwaard is anno 21e eeuw maar niks.

Een letterlijk zwaard? Nee inderdaad. Of een groot mes dat 'drillrappers' cool en nodig vinden en het mee naar Scheveningen nemen.

Er zijn bijbelverzen waaruit blijkt dat het zwaard soms overdrachtelijk bedoeld is. Mattheüs 10:

34 Meent niet, dat Ik gekomen ben om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

35 Want Ik ben gekomen om tweedracht te brengen tussen een man en zijn vader en tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder;

36 En iemands huisgenoten zullen zijn vijanden zijn.

En andere waaruit blijkt dat het letterlijk bedoeld is. Mattheüs 26: 

52 Toen zeide Jezus tot hem: Breng uw zwaard weder op zijn plaats, want allen, die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard omkomen.

In de letterlijke betekenis geldt dit laatste vers m.i. ook voor 'drillrapmessen' en bijvoorbeeld vuurwapens. Die laatste bestonden toen nog niet maar de boodschap is m.i. hetzelfde.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat vind ik persoonlijk bij haar ook een bedenkelijk attribuut. 

De symbolen blinddoek (onder onderscheid van personen) en weegschaal (afweging argumenten) zijn nog altijd mooi.
De symboliek van het zwaard (vonnis) staat mij tegen.
Ze is dan ook van oorsprong Romeins en dit zwaard komt dus uit die stal.
Gelukkig gebruiken we tegenwoordig geen zwaard meer om straffen mee uit te delen, maar in die tijd was dat wel degelijk het geval.
Zij is afgeleid van Nemesis, een Griekse godin.
Niet van recht, maar van wraak.
Ook zij droeg een weegschaal en een zwaard.

 

De knoop doorhakken. 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:


Gelukkig gebruiken we tegenwoordig geen zwaard meer om straffen mee uit te delen, maar in die tijd was dat wel degelijk het geval.

 

Nee daar hebben we - in het verlichte Amerika van wereldleider Trump - tegenwoordig de elektrische stoel en de dodelijke injectie voor en Guantanamo Bay, en in het Midden Oosten steniging, ophanging, overgieting met zoutzuur, uitsteken van ogen, afhakken van handen, enzovoort voor.  In bepaalde islamitische landen mag het slachtoffer namelijk dezelfde handeling toepassen op de dader als hem/haar (meestal een haar) is aangedaan. 

1 uur geleden zei Dat beloof ik:


Gelukkig gebruiken we tegenwoordig geen zwaard meer om straffen mee uit te delen, maar in die tijd was dat wel degelijk het geval.

 

Nee daar hebben we - in het verlichte Amerika van wereldleider Trump - tegenwoordig de elektrische stoel en de dodelijke injectie voor en Guantanamo Bay, en in het Midden Oosten steniging, ophanging, overgieting met zoutzuur, uitsteken van ogen, afhakken van handen, enzovoort voor.  In bepaalde islamitische landen mag het slachtoffer namelijk dezelfde handeling toepassen op de dader als hem/haar (meestal een haar) is aangedaan.  Gelukkig geen zwaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-8-2020 om 10:02 zei Johanwisdom:


Laat al die Hebreeuwse interessantdoenerij maar achterwege. Potsierlijk is het.

Ik heb je vier uur en een kwartier aan materiaal aangereikt in je moerstaal. Binnen luttele seconden kalk je een reactie neer, alsof je een machine bent. Je ziet het niet en hoort niet, walst overal overheen. Jouw keuze. Succes ermee.  We komen over een poosje wel weer eens kijken hoe het ervoor staat. 

Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Zou jij je doctrines, die en onderdeel vormen van je geloof, ook achterwege willen laten, om een ander?

Het Hebreeuws is een onderdeel van mijn geloofsleven.
In mijn persoonlijke relatie met Yahawah (יהוה), die 'God Almachtig’ is, en de God is van Abraham, Izak en Jakob, ervaar ik het Klassiek Hebreeuws als een geestelijke/hemelse breedband, terwijl ik het lofprijzen en psalmzingen van Hem, in andere talen zoals Nederlands en Engels ervaar als smallband.
Ik heb van Yahawah (יהוה) 'God Almachtig' een vrije wil gehad, en ik laat mij geen geboden van mensen opleggen, want de geboden van mensen, misleiden mensen, waardoor ze afdwalen van 'God Almachtig'.

Persoonlijk ervaar ik het Woord van 'God Almachtig', in Klassiek Hebreeuws, als veel krachtiger en levendiger, dan in andere talen zoals Nederlands en Engels, en des te meer dat het Woord van 'God Almachtig' levend en krachtig is, en scherper is dan enig tweesnijdend zwaard; dat het doordringt tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebreeën 4:11-12 HSV).

Als een geliefde van 'God Almachtig' heb ik niet elke geest te geloven, maar heb ik de geesten te beproeven of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld uitgegaan. Elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit 'God Almachtig'. En elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit 'God Almachtig', maar van de antichrist. (1 Johannes 4:1-3 HSV)

Indien gij uit 'God Almachtig' bent, begin dan met te converseren, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is.

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים, אשר אל שדי; אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth Yahawah HaAhlahayam,
Ahshar Ahla Shaday, Ahlayah Ahbaraham, Ahlahay Yatazachaaq, wa’Ahlahhay Yaäiqab.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, Die El Shaddai is; de God is van Abraham, Izak en Jakob.

ח͏סד יהו͏שע המשיח אדנינו יהי עמך
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya ayma’ka.
De Genade van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), onze Heere, zij met je.

חסד יהו͏שע המשיח אד͏נינו יהי עם־רוחך אחך אמן
Chaasad Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa yahaya aima_rawach’ka, ahman.
De genade van onzen Heere Jezus Christus zij met uw geest, Amen.

ברוך יהושע המשיח אדנינו אשר האלף והתו
אשר יהוה אלהים ההוה והיה ויבוא אלהי צבאות
Barawak Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa, Ahshar HaAhlap wa'HaThaw,
Ahshar Yahawah Ahlahayam, Ha’Hawah wa’Hayah wa’Yabawaäh, Ahlahay Tazabaähwath.
Loof en psalmzing Jezus Christus, onze Heere, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is,
Die Yahawah Ahlahayam is, Die was, Die is en Die komen zal, De God der hemelse legermachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Persoonlijk ervaar ik het Woord van 'God Almachtig', in Klassiek Hebreeuws, als veel krachtiger en levendiger, dan in andere talen zoals Nederlands en Engels, en des te meer dat het Woord van 'God Almachtig' levend en krachtig is, en scherper is dan enig tweesnijdend zwaard; dat het doordringt tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebreeën 4:11-12 HSV).

De mensen zonder taalknobbel weten niet wat ze missen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:
26 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Persoonlijk ervaar ik het Woord van 'God Almachtig', in Klassiek Hebreeuws, als veel krachtiger en levendiger, dan in andere talen zoals Nederlands en Engels, en des te meer dat het Woord van 'God Almachtig' levend en krachtig is, en scherper is dan enig tweesnijdend zwaard; dat het doordringt tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebreeën 4:11-12 HSV).

De mensen zonder taalknobbel weten niet wat ze missen.

Laat de brief aan de Hebreeën nou -net als alle andere geschriften van het NT- oorspronkelijk in het Grieks zijn geschreven, niet in het Hebreeuws.

https://codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?book=46&chapter=4&lid=en&side=r&zoomSlider=0

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Zola:
5 uur geleden zei Dat beloof ik:


Gelukkig gebruiken we tegenwoordig geen zwaard meer om straffen mee uit te delen, maar in die tijd was dat wel degelijk het geval.

 

Nee daar hebben we - in het verlichte Amerika van wereldleider Trump - tegenwoordig de elektrische stoel en de dodelijke injectie voor en Guantanamo Bay, en in het Midden Oosten steniging, ophanging, overgieting met zoutzuur, uitsteken van ogen, afhakken van handen, enzovoort voor.  In bepaalde islamitische landen mag het slachtoffer namelijk dezelfde handeling toepassen op de dader als hem/haar (meestal een haar) is aangedaan.  Gelukkig geen zwaard.

Ik heb het over een beschaafd land als Nederland, niet over een bananenrepubliek als de V.S.?

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als een geliefde van 'God Almachtig' heb ik niet elke geest te geloven, maar heb ik de geesten te beproeven of zij uit God zijn;

Lekkere 'vrije wil'  dan....

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik heb van Yahawah (יהוה) 'God Almachtig' een vrije wil gehad

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:
3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het Hebreeuws is een onderdeel van mijn geloofsleven.

In mijn persoonlijke relatie met Yahawah (יהוה), die 'God Almachtig’ is, en de God is van Abraham, Izak en Jakob, ervaar ik het Klassiek Hebreeuws als een geestelijke/hemelse breedband, terwijl ik het lofprijzen en psalmzingen van Hem, in andere talen zoals Nederlands en Engels ervaar als smallband.
Ik heb van Yahawah (יהוה) 'God Almachtig' een vrije wil gehad, en ik laat mij geen geboden van mensen opleggen, want de geboden van mensen, misleiden mensen, waardoor ze afdwalen van 'God Almachtig'.

Persoonlijk ervaar ik het Woord van 'God Almachtig', in Klassiek Hebreeuws, als veel krachtiger en levendiger, dan in andere talen zoals Nederlands en Engels, en des te meer dat het Woord van 'God Almachtig' levend en krachtig is, en scherper is dan enig tweesnijdend zwaard; dat het doordringt tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebreeën 4:11-12 HSV).

De mensen zonder taalknobbel weten niet wat ze missen.

Als jij zo'n grote taalknobbel hebt, dan ben ik benieuwd wat je nog meer hebt mee te delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb het over een beschaafd land als Nederland, niet over een bananenrepubliek als de V.S.?

 

Ja. In een beschaafd land als Nederland rukt de ME uit voor 150 rellende jongeren die brand kranen open zetten en de halve buurt  in de fik steken om dan maar liefst 4 arrestaties uit te voeren. ?

Meerdere agenten hebben na de ongeregeldheden last van oorsuizen, omdat er zwaar vuurwerk afging vlakbij hen. Ook raakten door de ongeregeldheden drie politievoertuigen beschadigd. Bij één surveillancevoertuig sneuvelde de achterruit door stenen.  Maar ze hebben toch maar mooi vier aanhoudingen gedaan. ?

Maar ze gaan demonstreren tegen zwarte piet. De helden.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:
5 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het Hebreeuws is een onderdeel van mijn geloofsleven.

In mijn persoonlijke relatie met Yahawah (יהוה), die 'God Almachtig’ is, en de God is van Abraham, Izak en Jakob, ervaar ik het Klassiek Hebreeuws als een geestelijke/hemelse breedband, terwijl ik het lofprijzen en psalmzingen van Hem, in andere talen zoals Nederlands en Engels ervaar als smallband.
Ik heb van Yahawah (יהוה) 'God Almachtig' een vrije wil gehad, en ik laat mij geen geboden van mensen opleggen, want de geboden van mensen, misleiden mensen, waardoor ze afdwalen van 'God Almachtig'.

Persoonlijk ervaar ik het Woord van 'God Almachtig', in Klassiek Hebreeuws, als veel krachtiger en levendiger, dan in andere talen zoals Nederlands en Engels, en des te meer dat het Woord van 'God Almachtig' levend en krachtig is, en scherper is dan enig tweesnijdend zwaard; dat het doordringt tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebreeën 4:11-12 HSV).

De mensen zonder taalknobbel weten niet wat ze missen.

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Je opmerking over een talenknobbel herinnert mij eraan dat ik, naast Credible die als het  ‘Grootste christelijke forum in Nederland & België’ wordt aangeduid, ook op zoek was naar alternatieve 'Christelijke Forums', maar dán in het Engels. Ik heb daarvoor wél wat rond geneuzeld, máár ik heb wat dát betreft nog geen alternatieve forums gevonden, die een 'opzet en structuur' hebben zoals Credible.
Misschien kan jij mij daarbij een handje helpen, dus als jij er eentje of nog een paar andere alternatieve 'Christelijke Forums' in het Engels kent, met de 'opzet en structuur' van Credible, dan zie ik dat met blijdschap tegemoet. Alvast bedankt.  :-d

Aangaande je opmerking over een taalknobbel, hoef je jezelf écht niet te bewijzen; je mag gerust zijn wie je bent, want bij ‘God Almachtig’ is er geen aanzien des persoons. ‘God Almachtig' houdt van een ieder zoals hij/zij is, en een ieder mag komen tot Jezus Christus zoals hij of zij is. Het is namelijk ‘God Almachtig, die alles in allen volmaakt (Efeziërs 1:22-23 NBG51). En het is namelijk 'God Almachtig' Die ons bekwaam maakt; onze bekwaamheid is Zijn werk én is uit Hem voortgekomen (2 Korinthiërs 3:4-6 NBG51).
De medearbeiders van 'God Almachtig', verkondigde Christus Jezus Die de hoop der heerlijkheid is, waarbij ze ieder mens terechtwezen en ieder mens onderwezen in alle wijsheid, om ieder mens in Christus volmaakt te doen zijn (Kolossenzen 1:27-29 NBG51).

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Bastiaan73:
9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het Hebreeuws is een onderdeel van mijn geloofsleven.

In mijn persoonlijke relatie met Yahawah (יהוה), die 'God Almachtig’ is, en de God is van Abraham, Izak en Jakob, ervaar ik het Klassiek Hebreeuws als een geestelijke/hemelse breedband, terwijl ik het lofprijzen en psalmzingen van Hem, in andere talen zoals Nederlands en Engels ervaar als smallband.
Ik heb van Yahawah (יהוה) 'God Almachtig' een vrije wil gehad, en ik laat mij geen geboden van mensen opleggen, want de geboden van mensen, misleiden mensen, waardoor ze afdwalen van 'God Almachtig'.

Persoonlijk ervaar ik het Woord van 'God Almachtig', in Klassiek Hebreeuws, als veel krachtiger en levendiger, dan in andere talen zoals Nederlands en Engels, en des te meer dat het Woord van 'God Almachtig' levend en krachtig is, en scherper is dan enig tweesnijdend zwaard; dat het doordringt tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart (Hebreeën 4:11-12 HSV).

Laat de brief aan de Hebreeën nou -net als alle andere geschriften van het NT- oorspronkelijk in het Grieks zijn geschreven, niet in het Hebreeuws.

https://codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?book=46&chapter=4&lid=en&side=r&zoomSlider=0

De Bijbel bestaat uit 66 Bijbelboeken, waarvan de brief aan de Hebreeën er slechts één is.

Helaas gaat het Grieks ook gepaard met Griekse mythologie.

Ware aanbidders  ?
Jezus Christus zei, dat ware aanbidders de 'God de Almachtige' Vader zullen aanbidden in geest en waarheid, én Hij zoekt wie Hem zó aanbidden. 'God Almachtig' is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid (Johannes 4:23-24 HSV).

Het bestuderen van de Hebreeuwse grondtekst, is voor mij een enorm steun, in het leren kennen van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, Wie Hij is als Persoon, om Hem vervolgens te eren voor Wie Hij is, wat weer betrekking heeft op het lofprijzen en aanbidden van 'God Almachtig' in geest en in waarheid. Want Zijn woord is de waarheid (Johannes 17:17 NBG51). Het kennen van de waarheid, is onlosmakelijk verbonden met de het kennen van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, wat weer van belang is om 'God Almachtig te aanbidden in geest en in waarheid.

En kennis van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, is mij weer tot steun, aangaande het Nieuwe Testament. Door te weten wie 'God Almachtig' is als Persoon, draagt er voor mij ook aan bij, om beter te beseffen, welke belofte ons geschonken zijn aangaande het Nieuwe Testament, waarvan de rechtskracht berust op betere beloften (Hebreeën 8:6 NBG51).
Als je weet wie 'God Almachtig' is dan komen de beloften, aangaande het Nieuwe Testament, geloofwaardiger over dan bij een heiden, die 'God Almachtig' niet kent.

Naam ~ Karakter
Het Hebreeuwse grondwoord voor naam is 'shem' (H8034).
De Grieks Nederlandse Lexicon geeft voor grondwoord 'shem' H8034 als betekenis:
1) naam
1a) naam
1b) faam, naam, roem
1c) de Naam (als aanduiding van God)
1d) gedenkteken, monument

Zoals ik het persoonlijk ervaren heb, is er in vele westerse Bijbelvertalingen regelmatig een verwatering aangaande de uitdrukking van 'God Almachtige' Zijn karaktereigenschappen, m.b.t. tot de westerse vertaling in vergelijking met de met de Hebreeuwse grondtekst.
Woorden in het Engels bijvoorbeeld, hebben vaak een 'krachtigere en bredere' betekenis, dan in het Nederlandse. Als we bijvoorbeeld het Nederlandse woord 'kracht' vergelijken met het Engelse woord 'power', dan zien we dat het Engelse woord 'power' een 'krachtigere en bredere' betekenis heeft, dan het Nederlandse woord 'kracht'. Zó ervaar ik ook met het Hebreeuws, aangaande de karaktereigenschappen van 'God Almachtig'.

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere. 

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Het bestuderen van de Hebreeuwse grondtekst, is voor mij een enorm steun, in het leren kennen van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, Zijn karaktereigenschappen, Wie Hij is als Persoon,

En dat is dezelfde God waarvan in Romeinen staat dat die niet gekend kan worden ? Het wordt elke dag vreemder met jouw uitspraken hoor.  

(Romeinen 11:33)  O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen! Want wie heeft den zin des Heeren gekend? 
En jij schrijft:

Citaat

Het kennen van de waarheid, is onlosmakelijk verbonden met de het kennen van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, wat weer van belang is om 'God Almachtig te aanbidden in geest en in waarheid.

Wat is het nu @Ricky Tjin, heb jij hier gelijk of heeft Paulus gelijk? 
Ofwel je hebt gelijk, en dan slaat de het citaat uit Romeinen 11 dus nergens op.
Ofwel Paulus heeft gelijk in zijn brief aan de Romeinen gelijk, in dat geval slaat jouw bewering de plank volledig mis.

Voor we verder gaan, laat even weten welk standpunt je nu eigenlijk in neemt.
 

Ik heb geen interesse in een zegen of gebed, gewoon antwoord op de vraag aub.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Dat beloof ik:
19 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Ware aanbidders  ?

Jezus Christus zei, dat ware aanbidders de 'God de Almachtige' Vader zullen aanbidden in geest en waarheid, én Hij zoekt wie Hem zó aanbidden. 'God Almachtig' is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid (Johannes 4:23-24 HSV).

Het bestuderen van de Hebreeuwse grondtekst, is voor mij een enorm steun, in het leren kennen van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, Wie Hij is als Persoon, om Hem vervolgens te eren voor Wie Hij is, wat weer betrekking heeft op het lofprijzen en aanbidden van 'God Almachtig' in geest en in waarheid. Want Zijn woord is de waarheid (Johannes 17:17 NBG51). Het kennen van de waarheid, is onlosmakelijk verbonden met de het kennen van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, wat weer van belang is om 'God Almachtig te aanbidden in geest en in waarheid.

Het wordt elke dag vreemder met jouw uitspraken hoor. 

Volgens jou (belevenis) wordt het elke dag vreemder.
Zijt gij soms vervreemd van het leven Gods (Efeziërs 4:17-24 NBG51)

Als je mij steeds vreemder vind, verbaas je dan niet dat ik aan @Kaasjeskruid vroeg of hij nog een paar andere alternatieve 'Christelijke Forums' kent, met de 'opzet en structuur' van Credible.  :-d

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik heb het over een beschaafd land als Nederland,

 

waar ambulancepersoneel die slachtoffers van ongevallen willen gaan helpen hun leven niet meer zeker zijn omdat omstanders hen zeer regelmatig met geweld bedreigen en dit soort belemmering van de hulpverlening anno 2020 allang het nieuwe normaal is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ricky Tjin:
9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het wordt elke dag vreemder met jouw uitspraken hoor. 

Volgens jou (belevenis) wordt het elke dag vreemder.
Zijt gij soms vervreemd van het leven Gods

We leven in 2020, niet in 1567.
Tegenwoordig is het "Ben jij" of "Bent U" maar "Zijt Gij" wordt al honderden jaren niet mee gebruikt hoor.
Ik stelde je trouwens een vraag, ga je antwoord geven of blijf je middeleeuws gebrabbel uitstoten? 

9 uur geleden zei Dat beloof ik:

Romeinen 11:33)  O diepte des rijkdoms, beide der wijsheid en der kennis Gods, hoe ondoorzoekelijk zijn Zijn oordelen, en onnaspeurlijk Zijn wegen! Want wie heeft den zin des Heeren gekend? 
En jij schrijft:

Citaat

Het kennen van de waarheid, is onlosmakelijk verbonden met de het kennen van 'God Almachtig' Zijn karaktereigenschappen, wat weer van belang is om 'God Almachtig te aanbidden in geest en in waarheid.

Wat is het nu @Ricky Tjin, heb jij hier gelijk of heeft Paulus gelijk? 
Ofwel je hebt gelijk, en dan slaat de het citaat uit Romeinen 11 dus nergens op.
Ofwel Paulus heeft gelijk in zijn brief aan de Romeinen gelijk, in dat geval slaat jouw bewering de plank volledig mis.

Voor we verder gaan, laat even weten welk standpunt je nu eigenlijk in neemt.

--- - - - - - - - - - - - - - - - - -    -     -       -        -              -

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als je mij steeds vreemder vind, verbaas je dan niet dat ik aan @Kaasjeskruid vroeg of hij nog een paar andere alternatieve 'Christelijke Forums' kent, met de 'opzet en structuur' van Credible.

Dus nóg een bijbeltekst waar je niets  van wil weten :

Maar heiligt God, de Heere in uw harten; en wees altijd bereid tot verantwoording aan een iedereen, die u rekenschap afeist van de hoop, die in u is, met zachtmoedigheid en vrees. 1 Petrus 3:15.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Ricky Tjin:

Zijt gij soms vervreemd van het leven Gods (Efeziërs 4:17-24 NBG51)

vers 24 En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.

De nieuwe mens aandoen die naar God geschapen is.. kenoerte @Ricky Tjin...wat een tekst.

Weet je wat dat betekent?

..in ware rechtvaardigheid en heiligheid..

Een ware weg te gaan.. :-)

Openb. 3 sv 

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Hierin lees ik het begin van de weg, en het eind.  

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je opmerking over een talenknobbel herinnert mij eraan dat ik, naast Credible die als het  ‘Grootste christelijke forum in Nederland & België’ wordt aangeduid, ook op zoek was naar alternatieve 'Christelijke Forums', maar dán in het Engels. Ik heb daarvoor wél wat rond geneuzeld, máár ik heb wat dát betreft nog geen alternatieve forums gevonden, die een 'opzet en structuur' hebben zoals Credible.
Misschien kan jij mij daarbij een handje helpen, dus als jij er eentje of nog een paar andere alternatieve 'Christelijke Forums' in het Engels kent, met de 'opzet en structuur' van Credible, dan zie ik dat met blijdschap tegemoet. Alvast bedankt.  :-d

Het probleem met jou is dat ik geen behoefte voel om iemand die het Hebreeuws machtig zijn als voorwaarde stelt om God beter te leren kennen, door te verwijzen naar anderen waar die dan hetzelfde tegen gaat zeggen. Van een gesprek is geen sprake, enkel Hebreeuwse toestanden bij jou. Je lijkt wel betoverd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:
18 uur geleden zei Ricky Tjin:

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Je opmerking over een talenknobbel herinnert mij eraan dat ik, naast Credible die als het  ‘Grootste christelijke forum in Nederland & België’ wordt aangeduid, ook op zoek was naar alternatieve 'Christelijke Forums', maar dán in het Engels. Ik heb daarvoor wél wat rond geneuzeld, máár ik heb wat dát betreft nog geen alternatieve forums gevonden, die een 'opzet en structuur' hebben zoals Credible.
Misschien kan jij mij daarbij een handje helpen, dus als jij er eentje of nog een paar andere alternatieve 'Christelijke Forums' in het Engels kent, met de 'opzet en structuur' van Credible, dan zie ik dat met blijdschap tegemoet. Alvast bedankt.  :-d

Het probleem met jou is dat ik geen behoefte voel om iemand die het Hebreeuws machtig zijn als voorwaarde stelt om God beter te leren kennen, door te verwijzen naar anderen waar die dan hetzelfde tegen gaat zeggen. Van een gesprek is geen sprake, enkel Hebreeuwse toestanden bij jou. Je lijkt wel betoverd.

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Onderzoek uzelf  ?  ?️
Onderzoek uzelf of u in het geloof bent, beproef uzelf. Of weet u niet van uzelf dat Jezus Christus in u is?
Of het moet zijn dat u op enigerlei wijze verwerpelijk bent (2 Korinthe 13:5 HSV).

Je lijkt zelf wel betoverd en ongehoorzaam te te zijn aan de waarheid (Galaten 3:1 HSV).
En het woord van 'God Almachtig' is de waarheid (Johannes 17:17 HSV).

Weerspannigheid tegen 'God Almachtig', is zonde der toverij (1 Samuël 15:23 NBG51)

Het ziet er ook naar uit dat je dwaalt omdat je, zo te zien, niet de Schriften kent en ook niet de kracht van 'God Almachtig'. (Mattheüs 22:29 HSV).

Er is door de Paulus gewaarschuwd, dat er een tijd zou komen dat mensen de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, en ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels. Paulus vermaande om het woord van 'God Almachtig' te prediken en daarin te volharden, gelegen of ongelegen. (2 Timotheüs 4:2-4 HSV)

Zinloos gepraat en redetwisten heeft geen zin
Je geeft ook aan, dat er (volgens jou) geen sprake is van een gesprek . Gesprekken, dat ik mij met met het bedenken van verzinsels en redetwisten bezighoud, beschouw ik als zinloos.
Paulus waarschuwde toe te zien, dat er geen andere (false) leer wordt onderwezen, en dat sommigen zich meer bezighouden met verzinsels, en meer twistgesprekken opleveren dan godvrezende opbouw in het geloof. Het einddoel nu van het gebod is liefde die voortkomt uit een rein hart, een goed geweten en een ongeveinsd geloof. Sommigen zijn daarvan afgeweken en hebben zich gewend tot zinloos gepraat. Zij willen leraars van de wet zijn en hebben geen inzicht in wat zij zeggen en evenmin in wat zij zo sterk benadrukken. (1 Timotheüs 1:3-7 HSV) / (1 Timothy 1:3-7 - KJV)
Het geloof dient dus ongeveinsd te zijn; dus slechts het woord van 'God Almachtig', en niets meer en niets minder.

598889849_HetwoordvanGodversushetwoordvandemens_@ChristiaanTSABS.thumb.png.b0b4e9cd160f5b95bdc89dd82c0a2cf9.png

Niet dat ik roem van mensen zoek, maar ChristiaanTSABS bevestigt in zijn topic over 'Het woord van God versus het woord van de mens', dat wie door 'God Almachtig' gezonden is, Zijn woorden spreekt, en niets meer en niets minder. Vandaar dat er volgens jou geen sprake is van een gesprek. En je uiting van 'enkel Hebreeuwse toestanden' is zwart/wit en ongenuanceerd uitgedrukt, waardoor het op leugen berust en een misvatting is.  ?

Zo is er dan geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn. Want de wet van de Geest des levens heeft ons in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods (Romeinen 8:1-2 NBG51).

'God Almachtig', Die onze Verlosser is, wil dat alle mensen gered (G4982) worden van de ondergang en tot erkentenis der waarheid komen (1 Timotheüs 2:3-6 HSV / 1 Timothy 2:3-6 - KJV ).

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw la'ka ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Er is door de Paulus gewaarschuwd, dat er een tijd zou komen dat mensen de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, en ze zullen hun gehoor van de waarheid afkeren en zich keren tot verzinsels. Paulus vermaande om het woord van 'God Almachtig' te prediken en daarin te volharden, gelegen of ongelegen.

Als die gezonde leer volgens jou inhoudt dat men God het beste in het Hebreeuws kan aanbidden, dan schaar ik die van jou onder ongezond. Zo begon de RK ooit ook eens met het latijns gebruiken als taal om het woord van God in uit te leggen. Wat kan men doen dan enkel knikken? Nee schudden bijvoorbeeld, omdat je er geen donder van verstaat.

22 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Zinloos gepraat en redetwisten heeft geen zin
Je geeft ook aan, dat er (volgens jou) geen sprake is van een gesprek . Gesprekken, dat ik mij met met het bedenken van verzinsels en redetwisten bezighoud, beschouw ik als zinloos.

Hou dan ook maar op met dat schijnheilige "broeder". Die negeer je niet maar ga je fatsoenlijk mee in gesprek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Niet dat ik roem van mensen zoek, maar ChristiaanTSABS bevestigt in zijn topic over 'Het woord van God versus het woord van de mens', dat wie door 'God Almachtig' gezonden is, Zijn woorden spreekt, en niets meer en niets minder. Vandaar dat er volgens jou geen sprake is van een gesprek.

De vergissing is vaak gemaakt; menen dat iemand Zijn woorden spreekt, dat diegene dan de woorden van de Bijbel herhaalt.

De angst, schreef ik al, iets anders te schrijven dan deze woorden maakt van die mens een letterknecht, een;  'de letter doodt'.
En dan heb je héél veel woorden nodig om toch nog ergens levend te lijken.

Nee, het is de Geest achter de letter, of zo je wilt tussen de letters, het wit, wat die mens het Woord laat schrijven.

Daarom Ricky, weest vergeven, en kom uit de letterbox.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid