Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

19 uur geleden zei Ricky Tjin:

: "Kun jij in plaats van een hoop Bijbelverzen plakken, ook een link toepassen?"
 

Je wilt links, hier heb je ze.  Beluister zeker ook deel 2, dan denk je voortaan nog tien keer na voordat je de tekortkomingen van je moeder gaat uitvergroten. Ze heeft jou het leven geschonken waardoor je tot inkeer had kunnen / kan komen. En alleen al dat enkele naakte feit maakt dat je zo bij haar in het krijt staat, dat jij haar nooit terug kunt betalen. 

Thom is een van de meest zachtmoedige en geduldige schrijvers hier. Als je zo tegen hem van leer trekt, dan heb je kennelijk een hardere “aanpak” nodig.

 

 

 

 

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ongelovigen ontvangen de Heilige Geest niet .       [3] Omdat ze Gods gerechtigheid niet kennen, proberen ze hun eigen gerechtigheid te laten gelden en verlaten ze zich niet op Gods vrijspraak. 

Ah, komt daar de haat vandaan.

Je schrijft daarbij; ''De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.'' Ik lees in Open

Posted Images

10 minuten geleden zei thom:
9 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als een volgeling van Jezus Christus heb ik niet elke geest te geloven, maar de geesten te beproeven of zij uit God zijn; want er zijn veel valse profeten in de wereld erop uitgegaan. Elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God en elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist die in de wereld is. (1 Johannes 4:1-3 HSV)

Als er niet beproeft is gebleken dat je uit God bent, dan ben ik niet geïnteresseerd in je antwoorden en weiger ik om op je antwoorden te mediteren.

20 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Ik zie ernaar uit dat hij beproeft blijkt als 'uit God' te zijn: ?
Geliefde broeder; elke geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is uit God (1 Johannes 4:1-3 HSV).
Laat hem maar lekker beginnen met het woord naar anderen te zaaien 'dat Jezus Christus in het vlees gekomen is' en anderen daarmee te bemoedigen en op te bouwen; ik zal hem daarbij van harte steunen als God ons samenbrengt tot opbouw van anderen.

Ik doe niet anders, maar jij bent niet geïnteresseerd. :-)

Ik zie uit naar je opbouwende woorden naar anderen, dát 'Jezus Christus in het vlees gekomen is', Die Zijn leven geofferd heeft en Hij met Zijn bloed 'de ware' Hemelse Tabernakel binnen ging en Hij eeuwige verlossing tot stand heeft gebracht voor degenen die in Hem geloven, Die de Middelaar is van Het Nieuwe Verbond. _:)_

Het is Bijbelse opdracht en daarom zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Ik zie uit naar je opbouwende woorden naar anderen, dát 'Jezus Christus in het vlees gekomen is',

Dat is wat ik doorgaans schrijf Ricky. Zelfs de teksten die jij zo mooi vond dat ik die plaatste (applaus en dank) over de Drie-eenheid, hebben het over Jezus Christus in het vlees.

Alle teksten die ik jou geschreven heb, de Bijbelteksten, zijn woorden over Hij in ons, Ik in hen, en Gij in Mij.

Je ziet het niet.

8 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Ik zie uit naar je opbouwende woorden naar anderen, dát 'Jezus Christus in het vlees gekomen is', Die Zijn leven geofferd heeft en Hij met Zijn bloed 'de ware' Hemelse Tabernakel binnen ging en Hij eeuwige verlossing tot stand heeft gebracht voor degenen die in Hem geloven, Die de Middelaar is van Het Nieuwe Verbond. _:)_

Blinde woorden, dogmatisch schrijven. 

 

Op 7-8-2020 om 09:51 zei Ricky Tjin:
Op 7-8-2020 om 09:09 zei thom:

Maar wat ik mij afvraag bij deze opmerkingen altijd, over Jezus is het Woord, of Jezus Christus is het Woord..beseft de mens die dit schrijft dan ook dat Jezus Christus in de mens zelf tot ontwikkeling moet komen?

Jezus Christus is Degene Die neergedaald is en Hij is ook Degene Die is opgevaren, ver boven alle hemelen om alle dingen te vervullen (Efeze 4:10).
Jezus Christus is het Woord dat Vlees geworden is (Johannes 1:14). Jezus Christus is God de Zoon, Die incarneerde en de gedaante van een mens heeft aangenomen, om de schriften der profeten te vervullen.

Is dit alles wat je moet schrijven over ''Jezus Christus, Die in het vlees gekomen is'' om door jouw ballotage te komen? 

Of is Jezus Christus de Levende in de mens zelf..

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Johanwisdom:
19 uur geleden zei Ricky Tjin:

Nog maal de vraag: "Kun jij in plaats van een hoop Bijbelverzen plakken, ook een link toepassen?"
Dat zou wel wat meer overzicht en structuur kunnen bieden. ?

Je wilt links, hier heb je ze.

Sorry beste Johanwisdom, als je me verkeerd begrepen hebt.

Maar die links die ik bedoelde hadden betrekking op je verwijzingen naar de Bijbel, waarbij links naar de Bijbelverzen een fijner overzicht kunnen bieden dan de Bijbelverzen letterlijk te plakken in de discussie. :-)

Het is Bijbelse opdracht en daarom zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Sorry beste Johanwisdom, als je me verkeerd begrepen hebt.

Maar die links die ik bedoelde hadden betrekking op je verwijzingen naar de Bijbel, waarbij links naar de Bijbelverzen een fijner overzicht kunnen bieden dan de Bijbelverzen letterlijk te plakken in de discussie. :-)


Laat al die Hebreeuwse interessantdoenerij maar achterwege. Potsierlijk is het.

Ik heb je vier uur en een kwartier aan materiaal aangereikt in je moerstaal. Binnen luttele seconden kalk je een reactie neer, alsof je een machine bent. Je ziet het niet en hoort niet, walst overal overheen. Jouw keuze. Succes ermee.  We komen over een poosje wel weer eens kijken hoe het ervoor staat. 

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei thom:

Ricky, bid om inzicht.

Hartelijk dank voor je bemoediging om te bidden, beste @Thom.  :)

Als ik bid, dan roep ik de naam aan van Yahawah (יהוה), Die onze God is.
Onze God Yahawah (יהוה) is; de God van Abraham, Isaak en Jakob; Yahawah is de naam van onze God, en dát is Zijn Naam naam voor eeuwig, aan alle generaties (Exodus 3:15).

Als ik bid, dan bid ik tot Yahawah El Elyon (יהוה לְאֵל עֶלְיוֹן), Die gezegend/geloofd/geprezen is, Die De Allerhoogste God is en tevens de Maker is van de Hemelen en de aarde (Genesis 14:19 | Hebrew - English Bible).

Als ik bid, dan bid ik tot HaElohim (הָֽאֱלֹהִ֗ים), wat voor God de Vader staat, in de Bijbelse context m.b.t. het Nieuwe Testament.

In Johannes 1:1, in het Hebreeuwse Nieuwe Testament, onderscheiden God de Vader en Jezus Christus, Die Beiden God zijn, Zich van Elkaar:
Jezus Christus, Het Woord (HaDabar / הַדָּבָר) en Die tevens God (Elohim / אֱלֹהִים) was, was 'bij God' de Vader (et־HaElohim' / אֶת־הָאֱלֹהִים).

De Ha (הָֽ) als voorvoegsel, in het Hebreeuws, staat voor Uniek en Supriem.
Zó onderscheiden in Johannes 1:1, God de Vader (HaElohim' / הָאֱלֹהִים) en Jezus Christus Die Zelf ook God (Elohim / אֱלֹהִים) was, Zich ten opzichten van Elkaar.
Jezus Christus zei ook dat God De Vader meer is dan Hem (Johannes 14:28 HSV). Dat sluit mooi aan bij de Bijbelse context dat God de Vader en Jezus Christus, Beiden God zijn: God de Vader wordt uitgedrukt in HaElohim (Suprieme God) en Jezus Christus is God (Elohim.)

Jezus Christus zei dat als we bidden, dat we hebben te bidden tot 'Onze Vader, Die in de hemelen is' (Mattheüs 6:5-15 HSV)

Het is goed om voor broeders te bidden en ze te gedenken voor God's troon van genade.

Ik zal voor je bidden

Ik bid tot U, Yahawah (יהוה) HaElohim (HaElohim' / הָאֱלֹהִים), onze Vader Die in de hemelen zijt, in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus):

  • Dat broeder @Thom waardig mag wandelen en niet meer wandelt zoals de heidenen in zinloosheid van hun denken; dat broeder @Thom verlicht zal zijn in zijn verstand, en niet meer vervreemd zal zijn van het leven dat uit U is (Efeze 4:17-18 HSV).
  • Dat broeder @Thom door U zal worden onderwezen, zoals de waarheid in Jezus Christus is (Efeze 4:21 HSV).
  • Dat broeder @Thom zijn oude mens, die te gronde gaat door de misleidende begeerten, mag afleggen voor zover het nog nodig is en dat broeder @Thom waarlijk en overeenkomstig de waarheid vernieuwd mag zijn in de geest van zijn denken (Efeze 4:17-18 HSV).
  • Dat broeder @Thom, voor zover het nog nodig is, zich bekleedt met de nieuwe mens, die overeenkomstig Uw beeld geschapen is, in ware rechtvaardigheid en heiligheid en dat broeder @Thom daarbij de leugen aflegt en de waarheid spreek naar zijn naasten, en als broeder @Thom boos wordt dat hij daarbij niet zondigt  (Efeze 4:24-26 HSV).
  • Dat U broeder @Thom genade schenkt om naar de rijkdom van Uw heerlijkheid met kracht gesterkt te worden door Uw Geest in de innerlijke mens, zodat Christus door het geloof in zijn hart woont en dat hij in de liefde geworteld en gefundeerd is, zodat hij ten volle zal kunnen begrijpen, samen met alle heiligen, wat de breedte en lengte en diepte en hoogte is, en hij de liefde van Christus zal kennen, die de kennis te boven gaat, zodat hij vervuld wordt met de volheid die van U uit voortkomt. (Efeze 3:14-19)
  • Dat broeder @Thom waarlijk verlicht zal zijn met het Evangelie van de heerlijkheid van Christus en dat het hem bestraalt (2 Korinthe 4:1-4 HSV).
  • Dat Uw kracht die in staat is uitmuntend veel meer boven bidden en beseffen, voorspoedig werkzaam mag zijn in broeder @Thom en in zijn leven (Efeze 3:20-21).
  • Dat U broeder @Thom genade schenkt dat hij als een gelovige in Jezus Christus ook de werken mag doen die Christus Zelf gedaan heeft (Johannes 14:12 HSV).
  • Dat broeder @Thom, voor zo verre het nog nodig is, voorspoedig zal groeien in de genade en de ware kennis van onzen Heere en Verlosser Jezus Christus (2 Petrus 3:18 HSV).
  • Dat broeder @Thom vervuld mag worden met de ware kennis van Uw wil, in alle wijsheid en geestelijk inzicht, zodat hij wandelt op een wijze die voor U waardig is, dat broeder @Thom U in alles behaagt en vrucht draagt in elk goed werk en groeit in de kennis van U, onze God; en dat hij gesterkt wordt met kracht overeenkomstig Uw glorieuze kracht, in alles geduldig en volhardend met blijdschap (Kolossenzen 1:9-11 HSV).


Ik gun je het allerbeste wat Yahawah (יהוה) HaElohim (הָאֱלֹהִים) voor jou bereid heeft in Jezus Christus.  :)

Het is Bijbelse opdracht en daarom zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

 

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een draaideur ben je Ricky.

Bid om inzicht.

Dat is; in jezelf.

En bespaar mij of jezelf de moeite van het 'ik bid voor je', want;

26 En desgelijks komt ook de Geest onze zwakheden mede te hulp; want wij weten niet, wat wij bidden zullen, gelijk het behoort, maar de Geest Zelf bidt voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.

27 En Die de harten doorzoekt, weet, welke de mening des Geestes zij, dewijl Hij naar God voor de heiligen bidt.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Johanwisdom:

Laat al die Hebreeuwse interessantdoenerij maar achterwege. Potsierlijk is het.

Ik heb je vier uur en een kwartier aan materiaal aangereikt in je moerstaal. Binnen luttele seconden kalk je een reactie neer, alsof je een machine bent. Je ziet het niet en hoort niet, walst overal overheen. Jouw keuze. Succes ermee.  We komen over een poosje wel weer eens kijken hoe het ervoor staat. 

Je wilt mijn aansporen om het Hebreeuwse achterwegen te laten. Het Hebreeuwse is een deel van mijn identiteit. Helaas had ik de Naam van (יהוה) de God van Abraham, Isaak en Jakob broodnodig, i.v.m. mij belaste voorgeschiedenis en complexe traumatische achtergrond, om stand te houden in het leven. Velen beseffen niet wat ik heb meegemaakt.

Yahawah (יהוה) De God van Abraham, Isaak en Jakob is de ware God van de Bijbel en het Ware Christelijke geloof.
Helaas is er tot de dag van vandaag, nog geen duidelijke concrete naam voor de Verbondsnaam van Yahawah, de Allerhoogste God, waarbij er veel verdeeldheid is, wat Zijn juiste naam zou zijn. Helaas is er zoveel verdeeldheid over de transliteratie van Yahawah (יהוה) Zijn naam, dat het verwarrend kan zijn voor degenen die zich niet verdiepen in Hebreeuws.

Sorry als je aanstoot neemt aan mijn Hebreeuwse details, maar de Bijbel zegt dat we te wandelen hebben in onze roeping, en elkaar in de liefde en zachtmoedigheid hebben te verdragen (Efeziërs 4:1-6 NBG51) en bovendien heeft het onvervalste christelijk geloof zijn wortels in het Hebreeuws.

Durf jij tegen een Moslim te zeggen om zijn Koran, met de Arabische taal als oorsprong, achterwegen te laten? Dat geeft niet; de moslims hebben als doelstelling om de wereld en Europa te islamiseren; Eurabië komt eraan. En om er nog een schepje bovenop te doen: de EU is ook pro-Islam, en gaat te werk als een sluipmoordenaar.
Moslims zijn volgens de Koran niet strafbaar voor misdrijven die ze doen de naam van hun god; of het nou een roof overval is, of dat ze je huis opeisen, het is allemaal legaal volgens de Koran. Heb je dat liever dan wat Christelijk ondewijs in het Hebreeuws? Je hebt van God een vrije wil gehad en je mag je voorkeur hebben.

1533379976_EurabiaLandofislam.jpeg.0650c568148ab158521ffa70d2ebca25.jpeg

Je zegt dat je me me materiaal hebt toegereikt, maar als het niet beproeft is gebleken, volgens de volle waarheid, die geleid wordt door de Heilige Geest (Johannes 16:5-15 NBG51), dan hoef ik je materiaal niet.
Sterker nog ik vertrouw je materiaal niet en daarom wil ik het niet.


Velen noemen zich christenen of doen zich voor als christenen; ze geloven in de bijbel en hebben het over God, wat in het Hebreeuws als El (אֵל) wordt uitgedrukt, maar dat hoeft niets bijzonders te betekenen.
Het Hebreeuwse woord El (אֵל) dat God betekent is een titel en dat kan betrekking hebben op elke god of object dat als (een) god wordt beschouwd.

El ofwel God is een titel

934368409_WikipeidaEl(god)meansnotingspecial_Justatitle.jpg.d4d83fff9c23d4fb9d3dd26e601c7682.jpg

Bron: El (god) - Wikipedia

Terecht zeggen Paulus en Timotheüs:

Als iemand een andere leer brengt en zich niet houdt aan de gezonde woorden van onze Heere Jezus Christus en aan de leer die in overeenstemming is met de godsvrucht, dan is hij verwaand, weet niets, maar heeft een ziekelijke neiging tot twistvragen en woordenstrijd. Daaruit komen voort: afgunst, ruzie, lasteringen en kwaadaardige verdachtmakingen, voortdurend geruzie van mensen die een verdorven gezindheid hebben en beroofd zijn van de waarheid, omdat zij denken dat de godsvrucht een bron van winst is. (1 Timotheüs 6:3-5 HSV)
Het zijn niet mijn woorden; het is het woord van God.

Het woord van God's, dat levend en krachtig en scherper is dan enig tweesnijdend zwaard (Hebreeën 4:12 HSV), en zal zelf oordelen, waartoe Hij het zend/gezonden heeft (Jesaja 55:10-11 HSV)

Het Evangelie van Jezus Christus en God's Koninkrijk zal in de gehele wereld gepredikt worden tot een getuigenis voor alle volken, en dan zal het einde gekomen zijn (Matteüs 24:14 NBG51).
En ik vermoed dat dit Christelijke forum ook tot de wereld behoort, waar het gepredikt dient te worden.

Jezus Christus komt volgens de Bijbel pas terug als alle mensen met Zijn evangelie bereikt zijn. Aan de andere kant hebben we met de Corona Eindtijd te maken; we hebben daarbij de wind van voren.
Ik weet niet voor jullie, maar ik wil mijn roeping in Jezus Christus zo snel mogelijk vervullen, voordat ik overvallen wordt met de verplichte vaccinaties, waarbij het merk van het beest wordt geriskeerd.

Corona  ~  Mark of the beast  ~  666

944884077_CoronaPandamicMarkofthebeast666.thumb.jpeg.f1a83e2fe3ce0473937fff090dfe10fa.jpeg

We zitten nu het de periode van de Corona en de Lockdowns, waarbij de elitaire machten van deze wereld de mensen massaal willen vaccineren en chippen.

Openbaring 13:15-17 NBG51
De tijd nadert en zal spoedig zijn, dat niemand er meer aan ontkomt, om te kopen en verkopen zonder het merk van het beest. Er wordt aangegeven dat allen die het merk van het beest niet aanbidden worden gedood (v15).
Eerlijk gezegd wandel in nog liever in de roeping die Yahawah HaElohim (יהוה הָאֱלֹהִים) in Zijn Zoon Jezus Christus voor mij heeft uitgestippeld, waarbij ik (mogelijk) door mensen wordt gedood, die wel mijn lichaam kunnen doden maar niet mijn geest, dan dat ik door ongehoorzaamheid aan Yahawah HaElohim en het accepteren van het merk van het beest, de wraak van God op me zou krijgen, waardoor ik in de hel zou worden geworpen. Bij de opstanding der doden zal de tweede dood zal plaatsvinden.

Openbaring 14:9-11 NBG51
En een andere engel, een derde, volgde hen, zeggende met luider stem: Indien iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, die zal ook drinken van de wijn van Gods gramschap, die ongemengd is toebereid in de beker van zijn toorn; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel ten aanschouwen van de heilige engelen en van het Lam. En de rook van hun pijniging stijgt op in alle eeuwigheden, en zij hebben geen rust, dag en nacht, die het beest en zijn beeld aanbidden, en al wie het merkteken van zijn naam ontvangt.

Credible ~ Christelijk Forum

1665988817_CredibleChristelijkForum.png.2f8ee1344a909c20d11898c1eccfe636.png

Dit is een christelijk forum en mijn deelname aan dit forum is niet om heilloze discussie te voeren met hen, die graag met drogredenen (willen) smijten, maar om mijn broeders en zusters in Jezus Christus op te bouwen, die serieus en oprecht verlangen naar rechte kennis van Jezus Christus en van God's woord.

Ik weet niet voor jullie, wat het verkondigen van het onvervalste Evangelie van Jezus Christus betreft, maar aangezien we met deze Coronatijd, ons in de laatste dagen bevinden, voor de wederkomst van Jezus Christus, wil ik des te meer haast maken om mijn roeping in Jezus Christus te vervullen, voor dat ik me overvallen voel, door het erge wat is aangekondigd dat nog komende is.

Om Christus Naams wil, zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Om Christus Naams wil, zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

Een eenvoudig alternatief:

'God's zegen toegewenst.'

Dat hele kaya maya haya lala blabla verhaal hoeft inderdaad niet zo nodig Ricky. Op wie wil je hiermee indruk maken?

Ook het 'ik zegen je' klinkt misschien leuk en aardig maar eigenlijk is het arrogant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik weet niet voor jullie, wat het verkondigen van het onvervalste Evangelie van Jezus Christus betreft,

Nee, dat weet je niet, want dat lees je niet.☺️

Het enige is dan; oordelen vanachter de oogkleppen uit angst dat het zorgvuldige opgebouwde 'heilige huisje' omstort.

Hoe kan men het Woord verkondigen, als er geen luisterend oor is.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Durf jij tegen een Moslim te zeggen om zijn Koran, met de Arabische taal als oorsprong, achterwegen te laten?

Je gaat als een razende tekeer en springt van de hak op de tak. Geen touw aan vast te knopen. Maar laat ik dit er dan even uit halen:  ook deze zin slaat als een tang op een varken.  Ik heb een uitstekende relatie met onze islamitische buren. Ik ben pas nog uitgenodigd geweest voor het besnijdenisfeest van een buurjongetje en heb vanwege het islamitische offerfeest heerlijke sateh ontvangen voor op de barbecue.  En een grote schaal rijstsalade. Het gezin is zo arm als een kerkrat maar leeft in zo enorm veel Godsvertrouwen dat op soms meest wonderlijke maar ook meer triviale manieren telkens alle noden gelenigd worden. Hun God is ook mijn God, ook al valt daar soms niets van te begrijpen en lopen onze wegen op sommigrnpunten uiteen maar op cruciale punten lopen ze volkomen evenwijdig. Heel bijzonder.

En jazeker, als zij zich zo gedragen als jij dan durf ik zeker te zeggen dat ze het Arabisch achterwege kunnen laten tegen mij. Geen enkel probleem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Bastiaan73:
Op 10-8-2020 om 19:35 zei Bastiaan73:

Comma Johanneum?

32 minuten geleden zei Bastiaan73:

In het Novum Testatamentum Graece van Nestlé-Aland staat:

Θεὸν οὐδεὶς ἑώρακεν πώποτε· μονογενὴς θεὸς ὁ ὢν εἰς τὸν κόλπον τοῦ πατρὸς ἐκεῖνος ἐξηγήσατο.

Bronnen:

https://www.academic-bible.com/en/online-bibles/novum-testamentum-graece-na-28/read-the-bible-text/bibel/text/lesen/stelle/53/10001/19999/ch/004cdf738f7bed02b14c891d2c9d2608/

https://www.nestle-aland.com/en/read-na28-online/text/bibeltext/lesen/stelle/53/

Volgens mij is het vet gemaakte woord 'theos'.

En op https://biblehub.com/text/john/1-18.htm :

 

Een eenvoudig alternatief:

'God's zegen toegewenst.'

Dat hele kaya maya haya lala blabla verhaal hoeft inderdaad niet zo nodig Ricky. Op wie wil je hiermee indruk maken?

Ook het 'ik zegen je' klinkt misschien leuk en aardig maar eigenlijk is het arrogant.

Beste Bastiaan,

Je geeft een eenvoudig alternatief als: 'God's zegen toegewenst.' , maar dat maakt op mij geen indruk. ?

De term God, op zichzelf staand, zegt mij niets bijzonders. Er bestaan immers vele goden, zoals bijvoorbeeld in het Hinduisme.
De term God is een titel dat niets bijzonders hoeft te betekenen en kan betrekking hebben op elke god of elk voorwerp dat als een god wordt beschouwd. Wikipedia https://nl.wikipedia.org/wiki/El_(god).

Moet je maar eens de Hebreeuwse Strong kijken voor naam (shem H8034) kijken, dat staat voor:

  1. Een naam
  2. Een reputatie of roem
  3. De Naam of Benaming van God
  4. Memoriaal of gedenkteken

Precies hetzelfde verhaal geld voor het Griekse woord Kurios / Kyrios (G2961), dat vertaald is als Heere / Here / Lord.

Je bent een volwassen man, ten minste zo kom je over.
Ik weet niet of je getrouwd bent of een intieme relatie hebt, maar hoe zou je het vinden om door je geliefde levenspartner steeds "man" genoemd te worden, in plaats van bij je roepnaam?
Zoals de term god een titel/eenheidsuitdrukking is, zo is de term man ook een titel/eenheidsuitdrukking .

David was een man naar God's hart en hij was een ware aanbidder van God, die acht sloeg op Zijn Naam, Reputatie, etc.

Komenaar op het Hebreeuwse

Verder heb je commentaar, dat Hebreewse van jou niet hoeft en verder vraag je wat ik hier voor mee indruk wil maken.
Wat het Hebreeuwse op dit forum betreft zou ik zeggen : "Take it or leaf it!". The choice is yours. ?

Als je de Heilige Geest hebt ontvangen en het voor jou bestemd is om Jezus Christus Naams wil, dan zal de Heilige Geest het levend maken. En als het niet voor jou bestemd is, laat het dan maar lekker gaan.

Denk jij nou écht, dát je met jou discussies op dit forum veel indruk op me maakt?

Denk je echt dat behoefte heb aan je Griekse tekst en uit leg?
Om eerlijk te zijn heb ik weinig behoefte aan je Griekse tekst en uitleg; ik laat het voor wat het is en ik ga verder. :-d
Bovenaan, aan het begin, vind je een paar voorbeelden ervan.

Laat een ieder doen overeenkomstig zijn/haar voornemen, zoals hij/zij op het hart heeft, wat door de Heere Jezus Christus bewerkstelligd is door Zijn Heilige Geest, om in alle goed werk vruchtbaar te zijn en God te behagen.

Als het Hebreeuws je niet bevalt; je bent vrij om andere vrienden (op dit forum) uit te kiezen, om mee te discussiëren. ?

Het is Bijbelse opdracht en daarom zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Ricky Tjin:

 

Yahawah (יהוה)
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

Hasta la pasta. Ik wens je een goede fiësta.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Denk je echt dat behoefte heb aan je Griekse tekst en uit leg?

Ik ga hier mijn persoonlijke mening geven. Grieks is de grondtaal van het Nieuwe Testament, net zoals Hebreeuws de grondtaal van het Oude Testament is. Dus Grieks is geweldig, fantastisch en fenomenaal om te begrijpen wat Jezus Christus ons te leren heeft. Hebreeuws is super, mooi en uitermate nuttig om te weten wat de weg van de eerste gelovigen naar God was en uiteindelijk heeft geleid naar de voltooiing van het Oude Testament in het Nieuwe. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Ik ga hier mijn persoonlijke mening geven. Grieks is de grondtaal van het Nieuwe Testament, net zoals Hebreeuws de grondtaal van het Oude Testament is. Dus Grieks is geweldig, fantastisch en fenomenaal om te begrijpen wat Jezus Christus ons te leren heeft. Hebreeuws is super, mooi en uitermate nuttig om te weten wat de weg van de eerste gelovigen naar God was en uiteindelijk heeft geleid naar de voltooiing van het Oude Testament in het Nieuwe. 

Dat is een mooie mening Wouter.

Mijn mening; ik hou het bij de SV. :-) 

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Om Christus Naams wil, zegen ik je:

Als het in Christus naam is, dan doet Christus dit, middels de woorden die ontvangen kunnen worden door hen die in Christus zijn..

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:
11 minuten geleden zei thom:

SV

Nederlands is mijn moedertaal. De bron van al mijn betekenissen. 

Zo denk ik er ook over. Nederlands is een taal, waarin bijna alles zich helder uitdrukken kan. Of daarbij indrukken maakt. Ik bedoel maar. :-) 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Bemoeit u zich a.u.b. niet ermee, beste @Dat beloof ik ?

Omdat ik niet geïnteresseerd ben in zijn antwoorden, en ik daarom volgens jou nooit weet of hij 'uit God is'; dat is een leugen, alsmede een drogreden.
Je formulering is ongenuanceerd en zwart/wit uitgedrukt, waardoor het als een leugen overkomt.

Kijk eens aan: je standaard paniek-reacties 'leugen', 'drogreden' en 'ongenuanceerd'. Allemaal bij elkaar. Dat laat zien dat ik de spijker op de kop heb geslagen.

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Bemoeit u zich a.u.b. niet ermee, beste @Dat beloof ik ?

Als dat als gebiedende wijs is bedoeld, hoort er geen vraagteken achter.
 

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Omdat ik niet geïnteresseerd ben in zijn antwoorden, en ik daarom volgens jou nooit weet of hij 'uit God is'; dat is een leugen, alsmede een drogreden.

Een kromme zin, de puntkomma zaait verwarring, want in het stuk daar achter is onduidelijk waar het woordje 'dat' naar verwijst.

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je formulering is ongenuanceerd en zwart/wit uitgedrukt,

Dat is een pleonasme. Ongenuanceerd en zwart/wit betekent hetzelfde.

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Is er volgens jou geen grijswaarde: dat hij nu nog niet beproeft is gebleken , als 'uit God' te zijn en dat hij in de toekomst wél beproeft kan blijken, als 'uit God' te zijn?

Als je van mening bent dat ik mij er niet mee moet bemoeien, is het vreemd dat je toch vragen gaat stellen. Als je dan toch een vraag stelt, is het handig als dat een duidelijke vraag is. Aan deze vraag kan ik geen touw vastknopen.

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als hij nú nog niet beproeft is gebleken als 'uit God' te zijn,

beproefd

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

maar hij in de toekomst wél beproeft blijk als 'uit God' te zijn,

beproefd

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het 'nooit weten' of hij beproeft is als 'uit God' te zijn

beproefd

 

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

zal ik het wel weten dat hij beproefd is gebleken als 'uit God' te zijn

ofwel: zal ik het wel weten,
ofwel: zal ik wel weten dat hij beproefd is gebleken.

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Ik zie ernaar uit dat hij beproeft blijkt als 'uit God' te zijn:

beproefd

 

8 uur geleden zei Ricky Tjin:

Zo meneer de taalcriticus; u heeft nog wat huiswerk te doen, om écht een beproefde taalcriticus te zijn

 Ik denk dat ik zo een aardig eindje ben gekomen.

Mijn conclusie blijft hetzelfde:
Van iemand die zijn eigen taal zo slecht beheerst, kun je moeilijk verwachten dat hij iets zinnigs over of in een andere taal schrijft.

ראשית, וודא שאתה מדבר הולנדית רגילה.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Komenaar op het Hebreeuwse

'Komenaar'. Wat is dat?

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Verder heb je commentaar, dat Hebreewse van jou niet hoeft en verder vraag je wat ik hier voor mee indruk wil maken.

Hebreewse?

Je hebt niet goed gelezen. Het OT is oorspronkelijk in het Hebreeuws gelezen, het NT oorspronkelijk in het Grieks. Ik beheers beide talen niet maar vind het beide mooie talen. Wat van mij niet hoeft is je arrogante afsluiter elke keer waarmee je jezelf (wellicht onbewust) op een voetstuk probeert te plaatsen:

3 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het is Bijbelse opdracht en daarom zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

Dit lijkt in eerste instantie goed bedoeld maar eigenlijk zeg je ermee: ik ben beter dan de rest en vanuit die positie meen ik jullie te kunnen en mogen 'zegenen'. Jouw poep is echter net zo bruin als dat van een ander dus laat het zegenen maar aan God over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Ricky Tjin:


ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)


Beste Ricky,


ٱلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ,

as-salāmu ʿalaykumu

Vrede over u.

bewerkt door Johanwisdom
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Bastiaan73:
17 uur geleden zei Ricky Tjin:

Het is Bijbelse opdracht en daarom zegen ik je:
ברכי אתך בשם־יהושע המשיח, ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Barakaya ahthka baSham Yahawashaäy HaMashayach, Ahshar HaAhlap wa'Hathaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Ik zegen je in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(1 Korinthiërs 4:12-13 NBG51 / Openbaringen 1:8)

Dit lijkt in eerste instantie goed bedoeld maar eigenlijk zeg je ermee: ik ben beter dan de rest en vanuit die positie meen ik jullie te kunnen en mogen 'zegenen'. Jouw poep is echter net zo bruin als dat van een ander dus laat het zegenen maar aan God over.

Beste broeder @Bastiaan73,

Wát ik volgens er eigenlijk ermee zeg, dát is jou conclusie en jou persoonlijke opvatting.

Je hebt het over 'het zegenen aan God overlaten', maar wie is God? ?
Het woord 'God', op zichzelf staand zegt niet zoveel, omdat het woord 'God', kan staat voor elke god en elk object dat als een god wordt beschouwd.
Daarom hecht ik zo een waarde aan de naam van Yahawah (יהוה), Die de God is van Abraham, en de God is van Isaak, en de God is van Jakob. Yahawah is de naam van onze God, en dát is Zijn Naam naam voor eeuwig, aan alle generaties (Exodus 3:15). In de tijd van Mozes werd er Klassiek Hebreeuws gesproken onder de Israëlieten en zo opbaarde onze God Zijn naam in het Hebreeuws.

Wat vreemd dat je ineens over poep(kleur) begint, als je écht zo geestelijk gezind bent? ?
Je stelling, dát mijn poep echter nét zo bruin is als dat van anderen, dát is een misvatting en helaas een leugen.

Poep is echter een uitscheidingsproduct van mens en dier, en is afhankelijk van hetgeen dat mensen en dieren, aan drank en voeding consumeren.
Met zekerheid durf ik je te zeggen, dat als jij slechts witbrood eet en ik geen brood eet, maar dat ik portie peulvruchten eet met een groentemix, dat er een merkbaar verschil zal zijn in de kleur van onze poep. En zelf eet ik haast geen brood.

Helaas is er een grote verscheidenheid in de keuzes, die mensen maken op het gebied van eten en drinken, waarbij er door een verscheidenheid in de keuzes die mensen maken, op het gebied van eten en drinken, de kans groot is dat de poepkleur van mensen onderling verschilt.
Helaas eten en drinken we niet hetzelfde, dus zal onze poep niet dezelfde kleur hebben. ?
Of zou een mens kleurenblind moeten zijn om het verschil in poepkleur niet te zien? ?

Bovendien kan er, náást een verscheidenheid in de keuzes die mensen maken op het gebied van eten en drinken, ook een bijkomende (ondergeschikte) factor zijn m.b.t. de poepkleur, in verband met de darmtransit, omdat de darmtransit van invloed is op de hoeveelheid vocht die aan de geconsumeerde voeding wordt onttrokken. ?
Bij een dunne ontlasting is er sprake van een te snellere darmtransitie, waardoor er door de dikke darm te weinig vocht wordt onttrokken aan hetgeen dat aan voeding geconsumeerd is. Als 2 mensen hetzelfde hebben gegeten en gedronken, waarbij de ene een dunne ontlasting heeft en de ander een vaste ontlasting, dan kan de poepkleur onderling verschillen. Er kan dus ook een sub-factor zijn die van invloed zijn op de poepkleur.

1 Tessalonicenzen 1:1-7 NBG51
Geliefde broeder @Bastiaan73,
Het Evangelie van Jezus Christus dient niet alleen in woorden tot de gelovigen te komen, maar óók in kracht en in de heilige Geest én in grote volheid (v5).
Wij hebben navolgers te zijn van 'Paulus, Silvanus en Timoteüs' en van de Heere Jezus Christus (v1 en v6) en dienen het woord met blijdschap des heiligen Geestes aan te nemen, zodat wij een voorbeeld zijn/worden voor andere gelovigen (v7).

Jezus Christus zei tot Zijn discipelen: "Gij zijt het zout der aarde; indien nu het zout zijn kracht verliest, waarmede zal het gezouten worden? Het deugt nergens meer toe dan om weggeworpen en door de mensen vertreden te worden." (Matteüs 5:13 NBG51).

De manier van zegenen, die ik heb uitgedrukt, dát is de manier hoe ik het ervaar, om in het zegenen, door de Heilige Geest geleid te worden, waarbij onze God Yahawah (יהוה) met Zijn kracht door mij stroomt. Natuurlijk zijn er ook andere zinsconstructies van zegenen.

Ik zal voor je bidden, Geliefde broeder @Bastiaan73:
Ik bid tot U, Yahawah (יהוה) HaElohim (HaElohim / הָאֱלֹהִים), onze Vader Die in de hemelen Bent, in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus):

  • Dat broeder @Bastiaan73, voor zover hij nog naar het vlees wandelt, hij de wandel naar het vlees aflegt en hij gaat wandelen naar de Geest.
    Dat broeder @Bastiaan73, voor zover hij nog vleselijk gezind is waarbij hij nog bezig is met het bedenken van de dingen van het vlees, dat hij dát aflegt en hij geestelijk gezind wordt en hij zich bezig gaat houden met met bedenken van de dingen van de Geest, waarbij broeder @Bastiaan73 in de Geest is en de Geest van U, Yahawah onze God, in hem woont. (Romeinen 8:1-9 NBG51)
  • Dat broeder @Bastiaan73 waardig mag wandelen en niet meer wandelt zoals de heidenen in zinloosheid van hun denken; dat broeder @Bastiaan73 verlicht zal zijn in zijn verstand, en niet meer vervreemd zal zijn van het leven dat uit U is (Efeze 4:17-18 HSV).
  • Dat broeder @Bastiaan73 door U zal worden onderwezen, zoals de waarheid in Jezus Christus is (Efeze 4:21 HSV).
  • Dat broeder @Bastiaan73 zijn oude mens, die te gronde gaat door de misleidende begeerten, zal afleggen voor zover het nog nodig is en dat broeder @Bastiaan73 waarlijk en overeenkomstig de waarheid vernieuwd mag zijn in de geest van zijn denken (Efeze 4:17-18 HSV).
  • Dat broeder @Bastiaan73, voor zover het nog nodig is, zich bekleedt met de nieuwe mens, die overeenkomstig Uw beeld geschapen is, in ware rechtvaardigheid en heiligheid en dat broeder @Bastiaan73 daarbij de leugen aflegt en de waarheid spreek naar zijn naasten, en als broeder @Bastiaan73 boos wordt dat hij daarbij niet zondigt  (Efeze 4:24-26 HSV).
  • Dat U broeder @Bastiaan73 genade schenkt om naar de rijkdom van Uw heerlijkheid met kracht gesterkt te worden door Uw Geest in de innerlijke mens, zodat Christus door het geloof in zijn hart woont en dat hij in de liefde geworteld en gefundeerd is, zodat hij ten volle zal kunnen begrijpen, samen met alle heiligen, wat de breedte en lengte en diepte en hoogte is, en hij de liefde van Christus zal kennen, die de kennis te boven gaat, zodat hij vervuld wordt met de volheid die van U uit voortkomt. (Efeze 3:14-19)
  • Dat broeder @Bastiaan73 waarlijk verlicht zal zijn met hét Evangelie van de heerlijkheid van Christus en dat hét Evangelie hem bestraalt (2 Korinthe 4:1-4 HSV).
  • Dat broeder @Bastiaan73, voor zover het nog nodig is, zal ontwaken en dat hij waakzaam mag zijn, dat er ook een andere Jezus gepredikt kan worden dan door Paulus en Uw medearbeiders gepredikt is.
    Dat broeder @Bastiaan73, voor zover het nog nodig is, zal ontwaken en dat hij waakzaam mag zijn, dat er ook een ander evangelie gepredikt kan worden, dan van Uw Zoon Jezus Christus.
    Dat broeder @Bastiaan73, voor zover het nog nodig is, zal ontwaken en dat hij waakzaam mag zijn, dat de gelovigen ook een ander geest kunnen ontvangen, die niet van U is. (2 Korinthe 11:3-4 HSV)
  • Dat de geest, die U broeder @Bastiaan73 heeft gegeven, waarlijk een geest mag zijn van kracht, van liefde en van bezonnenheid (2 Timoteüs 1:7 NBG51).
  • Dat Uw kracht die in staat is om uitmuntend veel meer boven bidden en beseffen te bewerkstelligen, voorspoedig werkzaam mag zijn in broeder @Bastiaan73 en in zijn leven (Efeze 3:20-21 HSV).
  • Dat U broeder @Bastiaan73 genade schenkt dat hij als een gelovige in Jezus Christus ook de werken mag doen die Christus Zelf gedaan heeft (Johannes 14:12 HSV).
  • Dat broeder @Bastiaan73, voor zo verre het nog nodig is, voorspoedig zal groeien in de genade en de ware kennis van onzen Heere en Verlosser Jezus Christus (2 Petrus 3:18 HSV).
  • Dat broeder @Bastiaan73 vervuld mag worden met de ware kennis van Uw wil, in alle wijsheid en geestelijk inzicht, zodat hij wandelt op een wijze die voor U waardig is; dat broeder @Bastiaan73 U in alles behaagt en vrucht draagt in elk goed werk, en groeit in de kennis van U, onze God, en dat hij gesterkt wordt met kracht, overeenkomstig Uw glorieuze kracht, in alles geduldig en volhardend met blijdschap (Kolossenzen 1:9-11 HSV).
  • Dat Uw vrede die alle begrip te boven gaat, broeder @Bastiaan73 zijn uw hart en zijn gedachten zal bewaken in Christus Jezus (Filippenzen 4:7 HSV).

Ik gun je het allerbeste,  broeder @Bastiaan73 , wat onze God Yahawah (יהוה) HaElohim (הָאֱלֹהִים) voor jou bereid heeft in Jezus Christus.  :-d
Geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen; al hetgeen dat God bereid heeft, voor hen die Hem liefhebben. (1 Korinthiërs 2:9 NBG51).

Ik zegen je, Geliefde broeder @Bastiaan73:
,חסד לך ושלום מאת האלהים אבינו ואדנינו יהושע המשיח
.ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Chaasad laka wa’shalawam ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa wa’Ahdanayanawa Yahawashaäy HaMashayach,
Ahshar HaAhlap wa'HaThaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Genade en vrede zij u van HaElohim onze Vader en onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal.
(Filippenzen 1:1-2 HSV | Hebr NT / Openbaringen 1:8)

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Ricky Tjin:

(Een veel te lang lulverhaal)

Je lult te veel Ricky. En je gaat in je veel te lange lulverhaal nog een stapje verder met je arrogantie door voor mij puntsgewijs allerlei gebeden tot "Yahawah (יהוה) HaElohim (HaElohim / הָאֱלֹהִים), onze Vader Die in de hemelen Bent, in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus)" te richten, alsof ik die nodig heb. Bid maar lekker voor jezelf; je hebt het blijkbaar hard nodig. Ik hoef jouw gebeden niet.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Je lult te veel Ricky. En je gaat in je veel te lange lulverhaal nog een stapje verder met je arrogantie door voor mij puntsgewijs allerlei gebeden tot "Yahawah (יהוה) HaElohim (HaElohim / הָאֱלֹהִים), onze Vader Die in de hemelen Bent, in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus)" te richten, alsof ik die nodig heb. Bid maar lekker voor jezelf; je hebt het blijkbaar hard nodig. Ik hoef jouw gebeden niet.

Geliefde broeder @Bastiaan73,

Je uiting van "Je lult te veel Ricky." dat is jou conclusie en komt oordelend over. ?

Jezus Christus zei dat, van elk ijdel woord, dat de mensen zullen spreken, zij rekenschap zullen geven op de dag des oordeels, want naar hun woorden zullen mensen gerechtvaardigd worden, en naar hun woorden zullen mensen veroordeeld worden (Matteüs 12:2 / Matteüs 12:34-37 NBG51).

Jezus Christus gebood 'De wet der liefde'. ❤️
Jezus Christus gebood degenen dié naar Hem hóren, óm goed te doen aan hen door wie ze gehaat worden en om te bidden voor degenen door wie ze smadelijk worden behandeld (Lucas 6:27-29 NBG51).

Áls je vind dát ik teveel lul, en je mijn gebeden niet op prijs stelt; stop dan ermee om mij op een negatieve manier te benaderen, die voor mij als hatelijk en/of versmadend overkomt, én zoek dan geen toenadering tot mij, áls je mij op een negatieve manier zou willen benaderen, want dan gooi je juist olie op het vuur. ?

Jezus Christus gebood Zijn volgelingen om te zegenen.
Ik zegen je, Geliefde broeder @Bastiaan73:
,חסד לך ושלום מאת האלהים אבינו ואדנינו יהושע המשיח
.ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Chaasad laka wa’shalawam ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa wa’Ahdanayanawa Yahawashaäy HaMashayach,
Ahshar HaAhlap wa'HaThaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Genade en vrede zij u van HaElohim onze Vader en onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV | Hebr NT / Openbaringen 1:8)

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

 

6 uur geleden zei Bastiaan73:
8 uur geleden zei Bastiaan73:

Je lult te veel Ricky. En je gaat in je veel te lange lulverhaal nog een stapje verder met je arrogantie door voor mij puntsgewijs allerlei gebeden tot "Yahawah (יהוה) HaElohim (HaElohim / הָאֱלֹהִים), onze Vader Die in de hemelen Bent, in De Naam van Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus)" te richten, alsof ik die nodig heb. Bid maar lekker voor jezelf; je hebt het blijkbaar hard nodig. Ik hoef jouw gebeden niet.

7 uur geleden zei Ricky Tjin:

Geliefde broeder @Bastiaan73,

Je uiting van "Je lult te veel Ricky." dat is jou conclusie en komt oordelend over. ?

Jezus Christus zei dat, van elk ijdel woord, dat de mensen zullen spreken, zij rekenschap zullen geven op de dag des oordeels, want naar hun woorden zullen mensen gerechtvaardigd worden, en naar hun woorden zullen mensen veroordeeld worden (Matteüs 12:2 / Matteüs 12:34-37 NBG51).

Jezus Christus gebood 'De wet der liefde'. ❤️
Jezus Christus gebood degenen dié naar Hem hóren, óm goed te doen aan hen door wie ze gehaat worden en om te bidden voor degenen door wie ze smadelijk worden behandeld (Lucas 6:27-29 NBG51).

Áls je vind dát ik teveel lul, en je mijn gebeden niet op prijs stelt; stop dan ermee om mij op een negatieve manier te benaderen, die voor mij als hatelijk en/of versmadend overkomt, én zoek dan geen toenadering tot mij, áls je mij op een negatieve manier zou willen benaderen, want dan gooi je juist olie op het vuur. ?

Jezus Christus gebood Zijn volgelingen om te zegenen.
Ik zegen je, Geliefde broeder @Bastiaan73:
,חסד לך ושלום מאת האלהים אבינו ואדנינו יהושע המשיח
.ראש האלף והתו, ראש ההוה והיה ויבוא
Chaasad laka wa’shalawam ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa wa’Ahdanayanawa Yahawashaäy HaMashayach,
Ahshar HaAhlap wa'HaThaw, Ahshar HaHawah wa'Hayah wa'Yabawaäh
Genade en vrede zij u van HaElohim onze Vader en onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV | Hebr NT / Openbaringen 1:8)

Ricky @ negeerlijst.

619423546_Drogrede_@Bastiaan73_comment-1251264_TopicValseprofeetPg09_verhaalverdraaiing_Edit1.jpg.622f5d19d5b283aa9a71b6ef288d3b79.jpg


Geliefde broeder @Bastiaan73:

Het is onkenbaar dat je mijn verhaal hebt verdraait en als een leugen wilt presenteren.
Waarom loop je te liegen en met drogredenen te smijten?
Weet jij niet dat je je zó, door te liegen en te verdraaien, ten dienste stelt aan de duivel, die de vader der leugen is (Johannes 8:43-44 NBG51)
Weet je dat ik dit gedrag, mij juist stimuleert, om Jezus Christus Zijn gebod van 'De Wet der liefde' des te meer na te jagen?  ?

Jezus Christus gebood 'De wet der liefde'. ❤️
Jezus Christus gebood degenen dié naar Hem hóren, óm goed te doen aan hen door wie ze gehaat worden en om te bidden voor degenen door wie ze smadelijk worden behandeld (Lucas 6:27-29 NBG51).

Áls je vind dát ik teveel lul, en je mijn gebeden niet op prijs stelt; stop dan ermee om mij op een negatieve manier te benaderen, die voor mij als hatelijk en/of versmadend overkomt, én zoek dan geen toenadering tot mij, áls je mij op een negatieve manier zou willen benaderen, want dan gooi je juist olie op het vuur. ?

Evangelie = Goed Nieuws
Het Griekse woord voor evangelie is euangelion (G2098) en betekent 'goed niews' en 'blijde boodschap'.
Wat christen zijn betreft, gaat het niet alleen om de buitenkant van christen zijn. Het gaat er bij christen zijn vooral om een volgeling te zijn van Jezus Christus, en om te groeien in de rechte kennis van Zijn woord; het gaat er daarbij, ook om niet alleen maar toehoorders te zijn, maar óók om daders te zijn, van Zijn woord. We zijn in Jezus Christus geroepen, om dienaren der gerechtigheid zijn. God Almachtig wil dat Zijn naam wordt geheiligd.

Ongehoorzaamheid en werken van het vlees zetten de Naam van God Almachtig juist te schande. Naar aanleiding van de discussies die ik de afgelopen tijd heb ervaren, waarbij er een hoop kritiek en drogredenen werden geuit, krijg ik de indruk dat ik hier, als een serieuze christen, niet echt welkom ben.

Er wordt aangeven dát Credible het 'Grootste christelijke forum' in Nederland & België is.

1082316431_CredibleChristelijkForum.png.bedffc7b22a4f5a487a5c746ea2a29b4.png

Men zou van een christelijk forum toch verwachten om opgebouwd en bemoedigd te worden in het christelijk geloof. Waarom wordt er op dit forum dan zoveel gesmeten met drogredenen? Is dit soms een vleselijk christelijk forum? Wist je dat dát juist de reputatie van God Almachtig te schande zet?
Áls dit een vleselijk christelijk forum is, dat niet bestemd is voor geestelijk en serieuze christenen, dóór wie God Almachtig heen wil werken, om Zijn Naam te heiligen, en andere broeders en zusters op te bouwen in de rechte kennis van God Almachtig Zijn Woord, dán mag men dát heus wel aangeven, op de internetpaginaweergave van de 'Credible server'.

Áls er op dit forum, dat Credible heet en zich voordoet als christelijk, het gros van de forumleden zich bezighouden met werken van het vlees, laat de moderator de internetpaginaweergave van de 'Credible server' aanpassen, zodat het voor serieuze christenen die Bijbelvast zijn, duidelijk mag zijn, dit forum niet bestemd is voor serieuze en geestelijke christenen.  ?

Laat die aanduiding van 'christelijk' dán verwijderd worden van de forum internetpaginaweergave van de 'Credible server'. Immers, zolang dát via de internetpaginaweergave van de 'Credible server' niet duidelijk wordt gewijzigd, ga ik er vanuit dat iedere christen, ongeacht zijn/haar christelijke achtergrond en denominatie, welkom is op dit christelijke forum, én dat zowel de geestelijke als de vleselijke christenen elkaar zullen verdragen, in de liefde.
Sterker nog, als serieuze christenen en geestelijke christenen hier op dit forum, dat Credible heet en zich christelijk presenteert, niet welkom zijn, dan zie ik de aanpassing van de internetpaginaweergave van de 'Credible server, met belangstelling tegemoet, waarbij het duidelijk wordt aangegeven. ?

God Almachtig wil dat Zijn naam wordt geheiligd. Een forum dat zich voordoet als christelijk, terwijl de het gros van forumleden bezig zijn met werken van het vlees, waarbij er velen misleid worden, dan zet juist de Naam van God Almachtig te schande. ?

Je kent ondertussen mijn manier van bidden, en dat ik iedere broeder/zuster in Jezus Christus het allerbeste gun wat God Almachtig voor hem/haar heeft bereid. Ik hoef er geen geld voor. Ik heb het gratis van God Almachtig ontvangen, en ik geef het gratis door!  :-d
Aangezien onze conflicten lijken aan te houden en er op dit forum veel met drogredenen wordt gesmeten, zal ik des te meer bidden voor de moderator(s) van dit forum, dat die in oprechtheid mag/mogen toezien, én dat die in oprechtheid de discussies zal/zullen toetsen en beoordelen.

Ik zegen je, Geliefde broeder @Bastiaan73:
Genade en vrede zij u; van God Almachtig die onze Vader is, en van onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV / Openbaringen 1:8)

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid