Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Dood aan alle profeten, en afgoden. Het leesrooster van het Nederlands Bijbelgenootschap reikt ons vandaag Zach. 13.2-6. Een moeilijk stukje voor mij omdat men spreekt van alle profeten radicaal te doden. Wie ook maar durft de profetemantel aan te trekken moet doorstoken worden. Het woord profeet ( נָבִיא) komt van נָבָא dat verklaren betekent.

Hoe begrijp je dan dat profetie de hoogste gave is in 1 Kor. 14.1?

Waar moeten we vandaag ook heel direct mee afrekenen of de afgod groeit boven ons hoofd?

 

bewerkt door Wouter Philippaerts
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ongelovigen ontvangen de Heilige Geest niet .       [3] Omdat ze Gods gerechtigheid niet kennen, proberen ze hun eigen gerechtigheid te laten gelden en verlaten ze zich niet op Gods vrijspraak. 

Ah, komt daar de haat vandaan.

Je schrijft daarbij; ''De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.'' Ik lees in Open

Posted Images

1 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Dood aan alle profeten, en afgoden. Het leesrooster van het Nederlands Bijbelgenootschap reikt ons vandaag Zach. 13.2-6. Een moeilijk stukje voor mij omdat men spreekt van alle profeten radicaal te doden. Wie ook maar durft de profetemantel aan te trekken moet doorstoken worden. Het woord profeet ( נָבִיא) komt van נָבָא dat verklaren betekent.

Hoe begrijp je dan dat profetie de hoogste gave is in 1 Kor. 14.1?

Waar moeten we vandaag ook heel direct mee afrekenen of de afgod groeit boven ons hoofd?

 

Dat gaat God doen, moeten wij niets van aantrekken.

God zal de valse van de echte wel weten scheiden ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Dood aan alle profeten, en afgoden. Het leesrooster van het Nederlands Bijbelgenootschap reikt ons vandaag Zach. 13.2-6. Een moeilijk stukje voor mij omdat men spreekt van alle profeten radicaal te doden. Wie ook maar durft de profetemantel aan te trekken moet doorstoken worden. Het woord profeet ( נָבִיא) komt van נָבָא dat verklaren betekent.

Hoe begrijp je dan dat profetie de hoogste gave is in 1 Kor. 14.1?

Waar moeten we vandaag ook heel direct mee afrekenen of de afgod groeit boven ons hoofd?

 

Ik heb zonet Zach 13:2-6 gelezen. Wat ik daar lees is dat het gaat om valse profeten. Verse 4 vind ik heel duidelijk.
Profeteren in 1 Kor 14:1 kan toekomst voorspellen betekenen, maar als wij bv. de voorspellingen uit de bijbel doorgeven aan anderen, kan dat ook gezien worden als profeteren. Verder staat er dat het doel moet zijn opbouw, vermaning en troost. 

Afrekenen met vals profeteren. Afrekenen met leugens vertellen. (soms onbedoeld)
Dit betekent dat wij moeten bidden voor wijsheid en vooral onderscheidingsvermogen. Zodat wij niet een verkeerde evangelie delen of dat er valse leer tussen sluipt.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Wouter Philippaerts:

Dood aan alle profeten, en afgoden. Het leesrooster van het Nederlands Bijbelgenootschap reikt ons vandaag Zach. 13.2-6. Een moeilijk stukje voor mij omdat men spreekt van alle profeten radicaal te doden. Wie ook maar durft de profetemantel aan te trekken moet doorstoken worden. Het woord profeet ( נָבִיא) komt van נָבָא dat verklaren betekent.

Wat is jouw definitie van een profeet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een profeet is een iemand die een boodschap van de Heilige Geest doorgeeft aan anderen. Het probleem dat ik ondervond in Zach. 13:2-6 is dat men deze profeten geen valse profeten noemt. Sterker nog men verwijst naar profeten die striemen op rug hebben van het profeteren. Dus ik denk dat de bedoeling van deze profetie is dat men heel voorzicht moet zijn in wat men zegt en het niet meteen als een profetie moet beschouwen, daarom is het ook een bijzondere gave.     [6] En wanneer zo iemand gevraagd wordt: ‘Hoe kom je dan aan die striemen op je rug?’, dan zal hij antwoorden: ‘Die heb ik opgelopen in het huis van mijn meesters.’ Zach. 13.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Wouter Philippaerts:

Een profeet is een iemand die een boodschap van de Heilige Geest doorgeeft aan anderen. Het probleem dat ik ondervond in Zach. 13:2-6 is dat men deze profeten geen valse profeten noemt. Sterker nog men verwijst naar profeten die striemen op rug hebben van het profeteren. Dus ik denk dat de bedoeling van deze profetie is dat men heel voorzicht moet zijn in wat men zegt en het niet meteen als een profetie moet beschouwen, daarom is het ook een bijzondere gave.     [6] En wanneer zo iemand gevraagd wordt: ‘Hoe kom je dan aan die striemen op je rug?’, dan zal hij antwoorden: ‘Die heb ik opgelopen in het huis van mijn meesters.’ Zach. 13.

Nou nou, ik zal de zweep thuis laten. Maar ik ben van mening dat jouw definitie je tot een valse profeet kan maken. Namelijk omdat hetgeen jij te zeggen hebt getoetst moet kunnen worden aan de Bijbel, het Woord van God. Deze heeft altijd voorrang bij mij en iemand die meent daar iets aan toe te kunnen voegen kan maar het beste doodgemaakt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Nou nou, ik zal de zweep thuis laten. Maar ik ben van mening dat jouw definitie je tot een valse profeet kan maken. Namelijk omdat hetgeen jij te zeggen hebt getoetst moet kunnen worden aan de Bijbel, het Woord van God. Deze heeft altijd voorrang bij mij en iemand die meent daar iets aan toe te kunnen voegen kan maar het beste doodgemaakt worden.

Ah, komt daar de haat vandaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:
3 minuten geleden zei thom:

Ah, komt daar de haat vandaan.

Wat is er mis met haten?

Haat

1) Afgunst 2) Afkeer 3) Bitter gevoel 4) Bittere afgunst 5) Diepe afkeer 6) Gal 7) Gemoedstoestand ? Gevoel van afkeer 9) Gevoel van diepe afkeer 10) Gevoel van vijandschap 11) Grote afkeer 12) Hak 13) Hekel 14) Jalouzie 15) Nijd 16) Odium 17) Piek 18) Pik 19) Rancune 20) Verbittering 21) Walging 22) Wraak

Niets.. zo te lezen :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Haat

1) Afgunst 2) Afkeer 3) Bitter gevoel 4) Bittere afgunst 5) Diepe afkeer 6) Gal 7) Gemoedstoestand ? Gevoel van afkeer 9) Gevoel van diepe afkeer 10) Gevoel van vijandschap 11) Grote afkeer 12) Hak 13) Hekel 14) Jalouzie 15) Nijd 16) Odium 17) Piek 18) Pik 19) Rancune 20) Verbittering 21) Walging 22) Wraak

Niets.. zo te lezen :-) 

Aha, jij gaat weer eens prat op de wereldse definities. Hoewel enkele van de genoemde definities wel aardig corresponderen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:
2 minuten geleden zei thom:

Haat

1) Afgunst 2) Afkeer 3) Bitter gevoel 4) Bittere afgunst 5) Diepe afkeer 6) Gal 7) Gemoedstoestand ? Gevoel van afkeer 9) Gevoel van diepe afkeer 10) Gevoel van vijandschap 11) Grote afkeer 12) Hak 13) Hekel 14) Jalouzie 15) Nijd 16) Odium 17) Piek 18) Pik 19) Rancune 20) Verbittering 21) Walging 22) Wraak

Niets.. zo te lezen :-) 

Aha, jij gaat weer eens prat op de wereldse definitie.

Dat is wat ik merk in je schrijven inderdaad..

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voorstel:

Wanneer we ons geroepen voelen iets of iemand te verwijten, dat weerspiegelen in een bijbelcitaat en niet ad hominem? ^^

Ik zou dan Job 13:5  al reserveren.

Volledig uit de context gegrepen en toegepaste onzin waar je mee aan komt zetten. Lees de voorgaande verzen ook maar eens, wellicht dat het verhelderend werkt. Nietige medicijnmeester...

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Volledig uit de context gegrepen en toegepaste onzin waar je mee aan komt zetten. Lees de voorgaande verzen ook maar eens, wellicht dat het verhelderend werkt. Nietige medicijnmeester...

Hebt ge al materie gevonden dat niet vibreert dan? Ah neen natuurlijk niet. Uw mond is groter dan uw ....

Lees de hele context; God zegt VALSE profeten te doden, niet allemaal. DAarom zeg ik dat God het onderscheid wel kent tussen de valse en goede. Nergens staat er dat de mens ze mag doden; ze mogen hen er alleen aan herinneren.

bewerkt door Fundamenteel
Onderschijt
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Daar gaat het hier niet over jochie.

Toch wel, lees de context en zegt eens wat gij daar anders in leest?

Context van de bijbel en niet de openingspost he

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Daar gaat het hier niet over jochie.

Oei sorry dit is mijn fout hahahah dat is idd een andere context. Ik dacht dat je het over mijn eerste post over de valse profeten had.

My bad hehe

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lees de hele context; God zegt VALSE profeten te doden, niet allemaal. DAarom zeg ik dat God het onderscheid wel kent tussen de valse en goede. Nergens staat er dat de mens ze mag doden; ze mogen hen er alleen aan herinneren.

Ga jij maar lekker je gang met iedereen geloven. Ik leg je geen stro breed in de weg. Echter ik denk daar anders over en geloof niet jan en alleman die wat te mekkeren heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof ik geloofd wil worden? Ik heb gewoon veel gelijk, dat is iets anders. Muahahah

Ja, jij mag graag geloven wat je zelf beweert. Overigens laat ik het letterlijk doodmaken van valse profeten ook over aan God. Neemt niet weg dat ik ze dus niet allemaal geloof en hun gang laat gaan zonder weerwoord.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Nou nou, ik zal de zweep thuis laten. Maar ik ben van mening dat jouw definitie je tot een valse profeet kan maken. Namelijk omdat hetgeen jij te zeggen hebt getoetst moet kunnen worden aan de Bijbel, het Woord van God. Deze heeft altijd voorrang bij mij en iemand die meent daar iets aan toe te kunnen voegen kan maar het beste doodgemaakt worden.

 

3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is er mis met haten?

Als ik dit soort teksten lees ga ik bijna begrijpen waarom juist sommige christenen vervolgd denken te gaan worden. Ik vind het verschrikkelijk triest maar what goes around comes around. Dat is een gezegde dat in alle grote wijsheidstradities voorkomt.  Ik denk dat Jezus daarom zo vaak wees op het reinigen van je gedachten.

bewerkt door Zola
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Zola:

Als ik dit soort teksten lees ga ik bijna begrijpen waarom juist sommige christenen vervolgd denken te gaan worden. Ik vind het verschrikkelijk triest maar what goes around comes around.

Ja, de tranen schieten me in de ogen. 

He who does good, meets well.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid