Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 318
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ongelovigen ontvangen de Heilige Geest niet .       [3] Omdat ze Gods gerechtigheid niet kennen, proberen ze hun eigen gerechtigheid te laten gelden en verlaten ze zich niet op Gods vrijspraak. 

Ah, komt daar de haat vandaan.

Je schrijft daarbij; ''De genade en de waarheid zijn dóór Jezus Christus gekomen (Johannes 1:17 NBG51), en door niemand anders en het zal ook niet door een ander (kunnen) komen.'' Ik lees in Open

Posted Images

7 uur geleden zei Chris Walters:
Op 12-8-2020 om 09:49 zei thom:

 

Of is Jezus Christus de Levende in de mens zelf..

1 Johannes 4, 4 want Hij die in u is is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 

 

 Zo is dat Chris.

En dan wordt de volgende tekst ook helder, waar veel mensen mee schermen als een zogenaamde controle ''of je wel gelooft als je dat durft te zeggen of schrijven'', maar niets anders is dan een uiting van Hem in de mens; Hij belijdt Zichzelf, het Woord gebracht. En het Woord is Geest.

1 Joh. 4;2

''Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;''

Hetzelfde item 'controle' maar dan precies andersom, zie ik het uitspreken of schrijven; ''ik zegen je in Jezus naam''. Wie denk je dat je bent dan om dit dubbel te moeten vermelden; het is óf Hij die zegent door het Woord te brengen, óf een persoon/individu die meent dit te kunnen doen ''door Hem erbij te halen'' en zijn eigen woorden te willen bekrachtigen.

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Het gaat volgens jou niet om God te ervaren, maar om Hem te geloven. Dat komt ongenuanceerd en eenzijdig over.

Niet bepaalt. Ik stel enkel dat God geloven niet gelijk staat aan God ervaren. En dat men ook op dagen dat men God niet lijkt te ervaren, zeker mag weten dat God er is en zorgt. Vaak zijn mensen die op de ervaring zitten uit op macht over anderen.

Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Er zijn verschillende mensen op dit forum. Ik ben wel benieuwd wat voor soort gelovige je bent.

Een conservatieve christen.

Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Wat zegt de Bijbel over het geloof en neem je de Bijbel echt serieus?

Is de Bijbel bewijs of een bewijsstuk?

Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Jezus Christus zei nadrukkelijk dat wie in Hem gelooft, dat hij/zij ook de werken zou/zal doen die Hij gedaan heeft (Johannes 14:12 HSV).

Daar staat nog meer:

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. (Joh.14:12, HSV)

Welke kerkhoven heb jij bezocht en hoeveel lijken doen laten opstaan? Nog wat tsunamies gestild de laatste tijd? Het is wel verdacht rustig daaromtrent wat actuele berichtgeving betreft...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei thom:

 Zo is dat Chris.

En dan wordt de volgende tekst ook helder, waar veel mensen mee schermen als een zogenaamde controle ''of je wel gelooft als je dat durft te zeggen of schrijven'', maar niets anders is dan een uiting van Hem in de mens; Hij belijdt Zichzelf, het Woord gebracht. En het Woord is Geest.

1 Joh. 4;2

''Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;''

Hetzelfde item 'controle' maar dan precies andersom, zie ik het uitspreken of schrijven; ''ik zegen je in Jezus naam''. Wie denk je dat je bent dan om dit dubbel te moeten vermelden; het is óf Hij die zegent door het Woord te brengen, óf een persoon/individu die meent dit te kunnen doen ''door Hem erbij te halen'' en zijn eigen woorden te willen bekrachtigen.

Ja. Het blijft bij een napraten van zinnetjes dan en iedereen daar een soort slaaf aan maken. Jezelf tot koning aanstellen in plaats van “Ik in hen en gij in Mij”.  Dat napraten is ook een soort een zijn maar dan van een andere orde.

bewerkt door Chris Walters
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 11-8-2020 om 08:28 zei Ricky Tjin:
Op 7-8-2020 om 09:09 zei thom:

Maar wat ik mij afvraag bij deze opmerkingen altijd, over Jezus is het Woord, of Jezus Christus is het Woord..beseft de mens die dit schrijft dan ook dat Jezus Christus in de mens zelf tot ontwikkeling moet komen?

Om eerlijk te zijn vind ik je zinsconstructie niet zo fijn en ook niet zo duidelijk.
Grammaticaal zou je het wel wat netter mogen construeren, bijvoorbeeld het middelste gedeelte van:  ~ ~ het Woord..beseft ~ ~. Als je in het middelste gedeelte een puntkomma had gebruikt, met een spatie daarna, of het in 2 losse zinnen zou hebben beschreven, dan zou het wat duidelijker zijn geweest.

Om terug te komen op je vraag:
Wat wil je ermee zeggen dat ook Jezus Christus in de mens zelf tot ontwikkeling moet komen?
Bij wie leg je die verantwoording? Leg je het bij de mens, bij Jezus Christus of is het een samenspel tussen de gelovige en Jezus Christus?

Er is nog geen duidelijk antwoord gekomen lees ik in je berichten over de vraag die ik je stelde; ''beseft de mens die dit schrijft dan ook dat Jezus Christus in de mens zelf tot ontwikkeling moet komen?''

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:
Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Het gaat volgens jou niet om God te ervaren, maar om Hem te geloven. Dat komt ongenuanceerd en eenzijdig over.

 

Niet bepaalt. Ik stel enkel dat God geloven niet gelijk staat aan God ervaren. En dat men ook op dagen dat men God niet lijkt te ervaren, zeker mag weten dat God er is en zorgt. Vaak zijn mensen die op de ervaring zitten uit op macht over anderen.

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Hieronder volgt mijn respons op je vraag.

Een verscheidenheid aan personen en relaties, resulteert in een verscheidenheid aan ervaringen
Je bent een man en ik neem aan dat je hetero bent en dat je in de loop van de tijd met meerdere vrouwen/dames contacten of relaties hebt gehad, wat niet persé betrekking hoeft te hebben op verkering of een intieme relatie, maar wat ook een ander relatie zou kunnen zijn, zoals een zakelijke relatie, een werkrelatie of een vriendschappelijke relatie.
Omdat je met een verscheidenheid aan personen te maken hebt gehad, zal je in de relaties/contacten, en in de omgang, vast wel een verschil hebben ervaren. Niet elke relatie was hetzelfde, dus ervoer je de relaties verschillend.

Wie is God volgens jou?
Welke God is jou God?


De term God (El) op zichzelf staand, áls het los staat van een karaktereigenschap van 'God Almachtig', kán op elke (andere) god en voor elk object, dat als een god wordt beschouwd, betrekking hebben.

Wist je dat je huis, beeldjes in je vitrinekast, je auto, etc., ook tot afgoden kunnen behoren, als ze in rangorde bóven 'God de Almachtige' gesteld zijn?
Als een heiden die niet in God gelooft, en zijn auto boven 'God de Almachtige' gesteld heeft, en dus zijn auto als (een) God heeft, dan zal die heiden m.b.t. zijn God, een heel andere ervaring hebben, dan een Godvrezende christen die 'God de Almachtige' als zijn God heeft.

Het Griekse grondwoord voor god is 'θεός' (G2316) waarvan de transliteratie 'theos' is.

Kijk voor het grondwoord voor God een naar de webpagina: Aantekeningen bij de Bijbel: Woordstudie G02316: θεός.
Dáár wordt voor dat G2316 θεός, als betekenis aangegeven;
  •  God, Godheid, Heilige Geest, goden, godin, goddelijk, magistraat,

De term 'God' kan dus ook een afgod zijn en betrekking hebben op afgoden!  ?

Het woord 'God' ofwel 'Theos', betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1) god of godin, een algemene naam voor goden
2) de Godheid, drie-eenheid
2a) God de Vader, de eerste persoon in de drie-eenheid
2b) Christus, de tweede persoon in de drie-eenheid
2c) Heilige Geest, de derde persoon in de drie-eenheid
3) gezegd van de enige en ware God
3a) spreekt over de dingen van God
3b) Zijn raad, belangen, dingen die aan Hem verplicht zijn
4) wat ook maar in enig opzicht met God vergeleken kan worden, of op enigerlei wijze op Hem lijkt
4a) Gods vertegenwoordiger of onderkoning
4a1) van magistraten en rechters

De term 'God' is dus niet vanzelfsprekend de 'God van Israël, Die 'God Almachtig' is, Die Zijn Zoon Jezus Christus naar deze aarde heeft gezonden, zodat een ieder die in Jezus Christus gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft (Johannes 3:16 HSV).
De term God heeft niet vanzelfsprekend een connectie met God Almachtig, die de Allerhoogste God is, en Die de 'Vader van Jezus Christus onze Heere' is, en Die onze 'Vader in de Hemelen' is. ?

Van de term 'God' die in Nederlandse, en Engels Bijbels, en anderstalige Bijbels wordt uitgedrukt, maar de als bron de Hebreeuwse grondtekst heeft, daarvan onderscheiden zich 3 vormen, die als 'God' vertaald zijn:
  1)  Elohim' (אֱלֹהִים) H0430
  2)  Eloah (אֱלוֹהַּ) H433
  3)  El (אֵל) H410

Het Hebreeuwse grondwoord 'Elohim' (אֱלֹהִים) H0430; is de meervoudsvorm van 'Eloah' (אֱלוֹהַּ) H433.
Daarnaast is er ook het Hebreeuwse woord 'El' (אֵל)
H410.

Het Hebreeuwse grondwoord Elohim (אֱלֹהִים) H0430
Elohim (אֱלֹהִים) H0430 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1)  In meervoudsvorm:
  1a) rechter, bestuurder
  1b) goddelijke wezens
  1c) engelen
  1d) goden

2)  In intensief meervoud-met eenvoudige betekenis:
  2a) god, godin
  2b) goddelijke
  2c) werken of speciale eigenschappen van God
  2d) de (ware) God
  2e) God

Het Hebreeuwse grondwoord Eloah (אֱלוֹהַּ) H433
Eloah (אֱלוֹהַּ) H433 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1) God
2) valse god

Het Hebreeuwse grondwoord El (אֵל) H410
El (אֵל) H410 , betekent volgens de Nederlandse Lexicon:
1)  god, goddelijke/als god (imiterend), machtige (heerser)  ?
  1a) machtigen, voornamen, machtige helden  ?
  1b) engelen 
  1c) god, valse god, (demonen, inbeeldingen)  ?
  1d) God, de enige ware God, YHWH

2)   machtige dingen in de natuur

3)   kracht, macht

Als je goed kijkt, geliefde broeder @Kaasjeskruid, dán zie je hierboven dat de term 'God' óók betrekking kan hebben op:

  • 1)   'als God' ofwel imiterend 
  • 1c)  een valse god, valse god, (demonen, inbeeldingen)
  • 2)   machtige dingen in de natuur
  • 3)  kracht, macht


Áls je de connectie ziet tussen Exodus 6:1-2 HSV en Exodus 3:15 HSV; dan kun je zien dát: de 'God van Israël' de Heere (יהוה) is, Die aan Abraham, Izak en Jakob verschenen als 'God de Almachtige' en dát aan hun de naam van de Heere (יהוה) niet geopenbaard was, alsmede dát de 'God van Israël' aan Mozes verscheen én Hij Zich openbaarde als de Heere (יהוה) én dat de Heere (יהוה) Zijn Naam is voor Eeuwig, én dát Hij zó wil worden aangeroepen van geslacht tot geslacht (alle generaties).

Als je mij een diepzinnig mens vind, verwonder je dan niet over (v18 in) het Bijbelgedeelte van Efeze 3:14-21:-d
God Almachtig dringt Zijn diepzinnigheid (geheimenissen) niet op, maar Hij wil het in liefde schenken aan hen die daarvoor open staan en het omarmen.

Ik heb vanaf mijn jonge kinderjaren met afwijzing te kampen gehad en ik heb nooit geluk gehad in de liefde, en ik ben steeds meer vervreemd geraakt van mensen; ik bevind me in een duurzaam sociaal isolement en daarom omarm ik des te meer 'God Almachtig' (יהוה) Zijn onvervalste woord en Zijn diepzinnige geheimenissen. Ik schaam mij niet voor hét Evangelie van Jezus Christus, want het is de kracht van God Almachtig, tot redding en verlossing van een ieder die hét Evangelie gelooft (Romans 1:16 - KJV).

Vervolging

  • Allen die in Christus Jezus godvruchtig willen leven, zullen vervolgd worden (2 Timoteüs 3:12 NBG51). Het aardse is tijdelijk, maar het hemelse is voor eeuwig.
  • Jezus Christus zei tegen Zijn discipelen dat als zij gehaat worden, dat ze Hem eerder hebben gehaat en dat Zijn discipelen niet van deze wereld zijn en dat ze daarom door de wereld worden gehaat, almede dat ze gehaat worden, omdat Jezus Christus hen uit de wereld uitverkoren heeft (Johannes 15:18-19 HSV).
  • Zalig en gezegend zijn zij die vervolgd worden om de gerechtigheid, want van hen is het Koninkrijk der hemelen (Mattheüs 5:10 HSV / Matthew 5:10 - KJV).
  • Als een Godvrezende christen, die ontzag heb voor 'God Almachtig' heb ik mensen te zegenen als ze mij vervloeken, en ik heb goed te doen aan hen die mij haten, en te bidden voor hen die mij beledigen en vervolgen (Mattheüs 5:43-45 HSV).


Ontzag voor 'God Almachtig of vrees voor mensen?

  • Ik heb niet te vrezen voor mensen die wél het lichaam kunnen doden, maar de ziel niet kunnen doden; ik heb eerder ontzag te hebben voor 'God Almachtig' Die zowel ziel als lichaam kan verderven in de hel (Matteüs 10:28 NBG51).
  • Wanneer Jezus Christus wordt geopenbaard vanuit de hemel met de engelen van Zijn kracht, zal Hij met vlammend vuur wraak oefent over hen die 'God Almachtig' niet kennen, en over hen die hét Evangelie van onze Heere Jezus Christus niet gehoorzaam zijn (2 Thessalonicenzen 1:7-8 HSV / 2 Thessalonians 1:7-8 - KJV).


Getuigenis
Ik heb je al eerder een getuigenis gegeven, dát in mijn geloofsleven als christen, de naam God of Heere, voor mij geen bijzondere betekenis had. Sterker nog: "Ik werd regelmatig in mijn denken aangevallen als ik aan (de naam/term) 'God' of 'Heere' of aan 'Jezus' dacht. Ik dacht bij mezelf: "Ik geloof toch in Jezus?. Waarom wordt ik dan aangevallen in mijn denken, als ik aan Jezus denk, of als ik de naam Jezus in de Bijbel lees?"

Wat de term God betrof vond ik pás rust en ware vrede in mijn denken, toen ik tot ware erkentenis kwam van de Identiteit van 'God de Almachtige'; Zijn Naam, Zijn Karakter, Zijn Reputatie, door middel van Zijn Verbondsnaam JHWH (יהוה)". Het was voor mij een persoonlijke openbaring en bevestiging, van 'God Almachtig', Die duidelijk heeft geopenbaard, hoe Hij wil worden benaderd in relatie tot de gelovige christenen (Exodus 3:15 Hebrew - English Bible / Exodus 3:15 NBG51).

Wat de naam Jezus betreft, vond ik pás rust en ware vrede in mijn denken, toen ik tot ware erkentenis kwam van de Identiteit van Jezus de Messias, en de combinatie van 'Jezus' + 'Messias' ging toepassen, dus 'Jezus Christus' / 'Yeshua Hamashiach' / Yahawashaäy HaMashayach. Dát vond ik een beetje vreemd en vroeg ik mezelf af: "Waarom word ik in mijn denken aangevallen, aangaande de naam van 'Jezus'. En waarom heb ik aangaande de naam Jezus pas echt vrede bij de combinatie 'Jezus Christus' / 'Yeshua Hamashiach' / Yahawashaäy HaMashayach?" Later werd het me duidelijk, dat er óók een ander Jezus bestaat, náást Jezus Christus, Die de Zoon is van 'God Almachtig' en dat ik daarom ervoer dat ik werd aangevallen in mijn denken als ik alleen de naam Jezus gebruikte/toepaste (2 Korinthe 11:3-4 HSV).

Indien ik door mensen wordt gehaat
Indien ik door mensen wordt gehaat, om Jezus Christus Naams wil, omdat ik ontzag heb voor 'God Almachtig' en mij uitstrek naar de rechte kennis van Zijn onvervalste woord, en dát gratis doorgeef aan een ieder die het wil ontvangen, en men mij dáárom zou vervolgen of trachten te doden, dán maak ik mij er niet bezorgt om; ik ben vervreemd van mensen, en ik heb met geen enkel mens een hechte emotionele band, en ik heb niets te verliezen. Ik heb vanaf mijn jonge kinderjaren structureel met afwijzing te kampen gehad, waarbij ik zelfs door mijn eigen moeder werd versmaad en afgewezen, en ik nooit veilig gehecht was. Ik heb echter nooit hechte vertrouwde relaties gehad, waardoor ik geen basisvertrouwen (in relatie tot mensen) heb kunnen opbouwen.
Als ik, als christen die ontzag heb voor 'God Almachtig' wordt gehaat en ik daardoor vervolgd wordt door mensen, dan maak ik mij er niet bezorgd. Als ik door mensen wordt vervolgt en ze (trachten) mij (te) doden, dán zal mijn tijd nabij zijn, om heen te gaan naar Yahawashaäy HaMashayach (Jezus De Christus), Die de ware Redder, Heiland en Verlosser is. Jezus Christus heeft immers óók Zijn leven voor mij gegeven, om het volmaakte offer te brengen, om als de Hogepriester dienst te doen in de ware Hemelse Tabernakel, om zo eeuwige verlossing te volbrengen, voor hen die in Hem geloven en Hem gehoorzaam zijn (Hebreeën 9:1-12 HSV / 2 Thessalonians 1:7-8 - KJV).

Geen mens is zonder zonde, en ik neem het niemand kwalijk, dat er op dit forum gesmeten wordt met drogredenen, maar daardoor ervaar ik het des te meer als bevestigend, dát degenen die Godvrezend leven met ontzag voor 'God Almachtig' gehaat, versmaad en gedood kunnen worden door deze wereld.

God's zegen, geliefde broeder @Kaasjeskruid,
Genade en vrede zij u; van ‘God Almachtig’ Die onze Vader is, en van onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV / Openbaringen 1:8) 

12 uur geleden zei Kaasjeskruid:
Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Wat zegt de Bijbel over het geloof en neem je de Bijbel echt serieus?

Is de Bijbel bewijs of een bewijsstuk?

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Je gaat dus niet in op mijn vraag; wat de bijbel over geloof zegt, én óf je de Bijbel echt serieus neemt.

Vervolgens stel jij mij de vraag of de Bijbel 'bewijs' is of dat het 'een bewijsstuk' is. ?

Wat versta jij onder dé Bijbel?
Er zijn vele Bijbelvertalingen / Bijbel edities, met een verscheidenheid aan contexten, die elkaar regelmatig tegenspreken. ?
Welke uitgaven/edities van de Biijbels, zouden volgens jou dan als 'bewijs' of 'een bewijsstuk' kunnen functioneren?


2 Korinthe 3:4-7 HSV  ►  Het is niet aan een christen om te bewijzen of de Bijbel 'bewijs' of 'een bewijsstuk' is
Een christen hoeft van zichzelf niet bekwaam te zijn, om aan te tonen dat de Bijbel bewijs is of dat het een bewijsstuk is. De bekwaamheid van de Godvrezende christen, is namelijk uit 'God Almachtig' voortgekomen, want Hij immers heeft de christenen bekwaam gemaakt, om dienaars te zijn van het Nieuwe Verbond en niet van de letter (of wet), maar van de Geest; want de letter doodt, maar de Geest maakt levend.

De Heilige Geest maakt levend
Hoewel de Heilige Geest levend maakt, hoeft het nog niet door een ieder als reëel te worden ervaren. De Heilige Geest, die de Trooster is en de Geest der waarheid is, Die kan niet door de wereld worden ontvangen; want zij ziet Hem niet en kent Hem niet (Johannes 14:15-17 HSV). Degenen die niet bij Jezus Christus horen; aan hen hoeft er niets bewezen te worden, aangaande de Bijbel, of het een 'bewijs' is of dat het 'een bewijsstuk' is, aangaande hét Evangelie van Jezus Christus. Want ze hebben de Heilige Geest niet, Die het openbaart, of het anders gezegd 'aantoont'.
De Heilige Geest, is de Geest der waarheid, Die de discipelen van Jezus Christus de weg zal wijzen naar de volle waarheid, en de Heilige Geest zal van Christus nemen en het verkondigen aan Zijn discipelen, én Hij zal Jezus Christus verheerlijken. (Johannes 16:13-15 NBG51). Het verheerlijken van Jezus Christus is dus onlosmakelijk verbonden van de openbaring van de Heilige Geest, Die het Woord van 'God Almachtig' levend maakt en bevestigd.

Als mensen menen christen te zijn of zich voordoen als christenen, hoe moet dan de Bijbel dan voor hun tot 'bewijs' of 'een bewijsstuk' dienen, áls zij denken dát zij de Heilige Geest hebben, terwijl zij Die niet hebben (2 Korinthe 11:3-4 HSV)?

Het bewijs over óf de Bijbel 'een bewijs' is of 'een bewijsstuk' is, dát is dus niet vanzelfsprekend, maar je moet een uitverkorenen zijn én dienaar zijn van het Nieuwe testament, óm het Evangelie van Jezus Christus als levendig te ervaren of anders gezegd 'dat het aan/voor jou bewezen is', want anders kom je op een ander evangelie uit, dat niet het evangelie van Jezus Christus is.
Jezus Christus heeft echter zijn discipelen geboden om toe erop toe te zien dat niemand ze misleid, en dat er velen zullen komen in Zijn Naam en zij zullen claimen 'De Christus' te zijn (Matthew 24:4-5 - NIVMattheüs 24:4-5 HSV).

Wat is je doelstelling, aangaande de Bijbel en aangaande je geloofsleven? Wat wil je in het leven bereiken?
Wist je dat de satanisten ook een Bijbel hebben? (Satanisten hebben ook een Bijbel - Plazilla.com)

Zo, Geliefde broeder @Kaasjeskruid, aangaande je vraag of de Bijbel 'bewijs' of een bewijsstuk is, is het eerder een kwestie van:

  • Welke God wil je dienen?
  • Welk Evangelie wil je ontvangen?
    In welke Jezus geloof je?
    Welke verborgen geest wil je ontvangen, die gelinkt is aan het evangelie waar je in gelooft? (2 Korinthe 11:3-4 HSV).
  • Welke ambities heb je (werken van het vlees of van de Geest), en wat zijn je doelstellingen; en welke God en welk evangelie kan jou helpen, om die doelen te bereiken, en welke Bijbel hoort bij dié God en dát evangelie wáár jij in gelooft?

Voor mij als een Godvrezende christen, met ontzag voor 'God Almachtig' is de KJV Bible één van de meest geschikte Bijbels, om mijn God Yahawah (יהוה) te dienen, en mij te ondersteunen; in het geloof, aangaande hét Evangelie van Jezus Christus waar ik in geloof. Tevens is heb ik geen doelstellingen om rijkdommen van deze wereld te verwerven en is gehoorzaamheid aan het Evangelie één van mijn hoofddoelstellingen in het leven.

Gods zegen, geliefde broeder @Kaasjeskruid:
Genade en vrede zij u; van ‘God Almachtig’ Die onze Vader is, en van onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV / Openbaringen 1:8) 

 

12 uur geleden zei Kaasjeskruid:
Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Jezus Christus zei nadrukkelijk dat wie in Hem gelooft, dat hij/zij ook de werken zou/zal doen die Hij gedaan heeft (Johannes 14:12 HSV).

Daar staat nog meer:

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie in Mij gelooft, zal de werken die Ik doe, ook doen, en hij zal grotere doen dan deze, want Ik ga heen naar Mijn Vader. (Joh.14:12, HSV)

Welke kerkhoven heb jij bezocht en hoeveel lijken doen laten opstaan? Nog wat tsunamies gestild de laatste tijd? Het is wel verdacht rustig daaromtrent wat actuele berichtgeving betreft...

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Over kerkhoven gesproken
Kerken en denominaties, wat in feiten tot christelijke subculturen behoren, die interesseren mij eigenlijk niet.

Het Griekse grondwoord voor kerk is 'ekklesia' (G1577) staat o.a. voor 'samenstelling van':
Ekklesia (G1577), betekent volgens de Nederlandse Lexicon:

1) een vergadering van burgers, uit hun huizen geroepen naar een openbare plaats, volksvergadering
1a) een vergadering van mensen, bijeengeroepen in een openbare raadsvergadering om zaken te overleggen
1b) een bijeenkomst van de Israëlieten
1c) iedere toevallige vergadering van mensen, zelfs wanordelijk
1d) in christelijke zin
1d1) een vergadering van gelovigen, bijeengekomen voor een eredienst
1d2) een groep van gelovigen, of van hen die in verwachting van eeuwig heil door Jezus Christus, hun eigen rituelen waarnemen, hun eigen godsdienstige bijeenkomsten houden, hun eigen zaken regelen, volgens voorschriften voor het geheel terwille van een goede gang van zaken
1d3) zij die ergens, in een stad, dorp, zo’n groep vormen en met elkaar verenigd zijn
1d4) het geheel van de gelovigen over de hele wereld verspreid
1d5) de vergadering van gelovigen die al overleden zijn en in de hemel wonen

Het christen zijn gaat niet om een denominatie of christen subcultuur, maar het gaat erom, om volgelingen te zijn van Jezus Christus, en dienaren te zijn van het Nieuwe verbond en om gehoorzaam te zijn aan hét Evangelie van Jezus Christus, Die de Middelaar is tussen 'God Almachtig' en de mens.
Jezus Christus, Die zonder zonde was, heeft het volmaakte offer gebracht en Zijn bloed vergoten aan het kruis, om als de Hogepriester dienst te doen in de ware hemelse tabernakel, om zó eeuwige verlossing tot stand te brengen, voor hen die getrouw in Zijn Evangelie geloven en Hem gehoorzaam zijn.

Werken en bedieningen (1 Korinthiërs 12:4-7 NBG51)
Het lichaam van Christus bestaat uit vele leden en een verscheidenheid aan:

  • genadegaven,
  • bedieningen,
  • werkingen.

Bij die verscheidenheid aan genadegaven, bedieningen en werkingen; gaat het om dezelfde Heere is en dezelfde God, Die alles in allen bewerkstelligt, waarbij er aan ieder de openbaring van de Heilige Geest gegeven, tot nut en welzijn van de ander. Als jij in een andere Jezus gelooft, dan de Jezus Christus waarin ik gelooft, dan valt er door mij niets aan jou te bewijzen, aangaande je vraagstelling of de Bijbel een 'bewijs' is of 'een bewijsstuk'.

Als ik je persoonlijke vraag over werken, die je mij stelt, goed begrijp dan vraag je mij hoeveel lijken ik heb doen opstaan. De genadegave van 'Het doen opstaan van lijken' is mij (nog) niet gegeven.

Gods zegen, geliefde broeder @Kaasjeskruid:
Genade en vrede zij u; van ‘God Almachtig’ Die onze Vader is, en van onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV / Openbaringen 1:8) 

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Kaasjeskruid:
Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Er zijn verschillende mensen op dit forum. Ik ben wel benieuwd wat voor soort gelovige je bent.

Een conservatieve christen.

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Ken je de Bijbeltekst, dat Jezus Christus gebood om te waken en te bidden, om niet in verzoeking te komen, want de geest is wel gewillig maar het vlees is zwak (Mattheüs 26:40-41 HSV).

Hoe denk jij over porno?
Is het erg als een christen in verzoeking valt en toegeeft aan porno?

Ik zie je antwoord met belangstelling tegemoet.

God's zegen, geliefde broeder @Kaasjeskruid,
Genade en vrede zij u; van ‘God Almachtig’ Die onze Vader is, en van onze Heere Jezus Christus, Die ‘De Alfa’ en ‘De Omega’ is, Die was, Die is en Die komen zal. (Filippenzen 1:1-2 HSV / Openbaringen 1:8) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Hoe denk jij over porno?

Als een vleselijke aangelegenheid waarvan de relatie mbt tot het topiconderwerp mij ontgaat.

34 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Is het erg als een christen in verzoeking valt en toegeeft aan porno?

Is het erg als een christen zondigt? Ja natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Wist je dat afgoderij ook een vorm is van hoererij, maar dan geestelijk? (Openbaring 2:12-21 HSV)

Jammer dat dit soort dreigementen worden gebruikt:

Citaat

Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren

Dat klinkt bepaald niet 'liefdevol' , of vindt jij dat oorlog wel liefdevol is ? 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Dat beloof ik:
Citaat

Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren 

Dat klinkt bepaald niet 'liefdevol'

Er staat nog wat achter DBI:

Openbaring 2:16 Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren met het zwaard van Mijn mond.

De aanleiding staat in de eerdere verzen: 12 t/m 15.

~

Hebreeën 4:12 Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Dat beloof ik:
Op 14-8-2020 om 21:06 zei Ricky Tjin:

Hoe denk jij over porno?

Op 14-8-2020 om 21:44 zei Kaasjeskruid:

Als een vleselijke aangelegenheid waarvan de relatie mbt tot het topiconderwerp mij ontgaat.

11 uur geleden zei Ricky Tjin:

Wist je dat afgoderij ook een vorm is van hoererij, maar dan geestelijk? (Openbaring 2:12-21 HSV)

Jammer dat dit soort dreigementen worden gebruikt:

Citaat

Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren, met het zwaard van Mijn mond (Openbaring 2:16).

Dat klinkt bepaald niet 'liefdevol' , of vindt jij dat oorlog wel liefdevol is ? 

Het is te begrijpen, dat je het ervaart als niet liefdevol. Eeder mens heeft een andere belevingswereld, die alleen door God Almachtig begrepen kan worden, en buiten Hem, is er niemand die dat kan evenaren.

Paulus riep de ons er toe op, om door de ontfermingen van God Almachtig, om onze lichamen aan Hem te wijden als een levend offer, heilig en voor 'God Almachtig' welbehaaglijk: dat is onze redelijke godsdienst. En hebben niet aan deze wereld gelijkvormig te zijn, maar veranderd te worden door de vernieuwing van onze denkwijze, om te kunnen onderscheiden wat de goede welbehaaglijke en volmaakte wil van God is (Romeinen 12:1-2 HSV).
Dat je ervaart dát het niet liefdevol klinkt heeft te maken met het geestelijk kunnen onderscheiden.
God Almachtig, de Vader heeft Zijn ontferming en liefde geopenbaard door de enige Zoon Die Hij bezat op te offeren en naar deze wereld te zenden, zodat een ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft (John 3:16 - KJV).
Jezus Christus is het vleesgeworden Woord; vol van genade en waarheid, alsmede dat de genade en de waarheid door Jezus Christus gekomen zijn (Johannes 1:14,17 HSV).

Zo is er nu, géén veroordeling voor ons, die in Christus Jezus zijn. Want de wet van de Geest des levens heeft ons in Christus Jezus vrijgemaakt, van de wet der zonde en des doods (ROM.8.1-2.NBG51).  :-d

Principes; wetten met onzichtbare krachten
Principes hebben te maken met de manier hoe iets werkt; het om kan zowel om zichtbare (fysiek) als onzichtbare dingen gaan.
Principes zijn wetten, met onzichtbare krachten, die continu en ononderbroken werkzaam zijn.

Neem nou als voorbeeld de 'Wet van de Zwaartekracht'. De 'Wet van de Zwaartekracht' is een principe, met onzichtbaar krachten, die constant werkzaam zijn, waarbij voorwerpen naar het middelpunt van de aarde worden toegetrokken, onafhankelijk van wat voor voorwerp het is, waarbij er ook subfactoren zijn, zoals bijvoorbeeld de 'Wet van Aerodynamica' die een cruciale rol kunnen spelen. Als iemand uit een vliegtuig springt, zonder parachute, dan is de kans daarbij groot dat die persoon, dood neervalt door de 'Wet van de Zwaartekracht', terwijl een ander die wél met parachute uit een vliegtuig spring, de kans heeft om de val te overleven. Niet allen principes hebben dus consequenties, maar ook de subfactoren, die daartoe in relatie staan.

Naast principes, zijn er ook wetten in de vorm van statuten. Wie zich bijvoorbeeld in deze coronatijd niet houd aan de coronamaatregelen, die krijgt een aantal waarschuwingen, en als die persoon de coronamaatregelen een aantal keren heeft overtreden, dan volgt er een boete. ?
En als mensen een grote misdrijf plegen komen ze hoogstwaarschijnlijk in de gevangenis. ?

Het aardse is tijdelijk ~ Het geestelijk is eeuwig  ?
Jezus Christus is niet gekomen voor de rechtvaardigen, maar om zondaren te roepen tot bekering (Markus 2:16-17 HSV). Dit leven op aarde is tijdelijk. Hier op aarde vind de beproeving plaats of mensen zich willen bekeren. Er staat niet letterlijk dat je je bekeerd van je zonde, maar het gaat er ten eerste om, dat je je bekeert tot Jezus Christus, want de genade en de waarheid zijn door Hem.
Als mensen zich niet willen bekeren, dan zal de tweede dood de boete zijn voor de ongehoorzaamheid en de overtredingen, die de zondaren die zich niet bekeerd hebben, zijn begaan. Zoals iemand hier op aarde voor misdrijven en overtredingen in de gevangenis kan belanden, zó kunnen mensen via de tweede dood ook in de geestelijke gevangenis komen van een eeuwig tijdsspectrum.
De tijd zal komen dat Jezus Christus terugkomt en dat allen die in de graven zijn zullen allen eruit gaan; zij die het goede gedaan zullen deelhebben aan naar de opstanding ten leven, maar zij die het kwade gedaan hebben zullen deelhebben aan de opstanding ter verdoemenis (Johannes 5:28-29 HSV).

Geestelijke hoererij
Geestelijke hoererij is een geestelijk principe principe, met consequenties voor het geestelijke leven en behoort tot zonde. In Openbaring 17:5 spreekt de Bijbel over over de vrouw op het beest, die op haar voorhoofd een naam heeft; Geheimenis, het grote Babylon, de moeder van de hoeren en van de gruwelen van de aarde.

Geestelijke principes, en geestelijke wetten in de vorm van statuten
Naast de driedimensionale wereld waarin we leven, is er ook een 'vierde dimensie', wat een onzichtbaar spectrum betreft, wat als spiritueel wordt beschouwd. Zoals er in het natuurlijke principes zijn, zó zijn er óók principes, voor het geestelijke onzichtbare spectrum, dat de 'vierde dimensie' wordt genoemd. Er zijn dus ook geestelijke principes, met onzichtbare krachten, die continu en ononderbroken werkzaam zijn. En er zijn ook geestelijke wetten in de vorm van statuten.

De 'Wet van Zonde'
Een geestelijke principe is bijvoorbeeld is bijvoorbeeld, dat wie zonde bedrijft het wetboek van 'God Almachtig' overtreedt, en dat zonde inhoudt dat het wetboek van 'God Almachtig' wordt overtreden (1 John 3:4 - KJV). Het afdwalen van 'God Almachtig' en je eigen weg gaan los van Hem, dát is gelinkt aan de zonde (Jesaja 53:6 NBG51).
Zonde is dus ook een principe, met onzichtbare krachten, die continu en ononderbroken werkzaam zijn. Als mensen zondigen, dus afdwalen van 'God Almachtig, dan staan ze bij 'God Almachtig in de schuld, onafhankelijk van wie dan ook die zonde begaat. Zonde resulteert in feiten in een schuld bij 'God Almachtig'.
Maar zoals er bij de 'Wet van de Zwaarte kracht' subfactoren zijn, die een cruciale rol kunnen spelen in relatie tot die wet, zó zijn er ook in relatie tot de 'Wet van de Zonde' subfactoren in het spel, zoals bij de 'Wet van de Zwaartekracht' in relatie tot de ''Wet van Aerodynamica'.
Het loon (bestemming) van de zonde is de dood (Romeinen 6:23 HSV), maar bij de 'Wet van de Zonde' zijn er ook subfactoren. Subfactoren bij de 'Wet van Zonde' zijn bijvoorbeeld de 'genade' én 'gewilligheid tot bekering'.  ?

Genade
In verband met de 'Wet van de Zwaartekracht' kunnen er ook gevaarlijke situaties plaatsvinden, waarbij subfactoren een cruciale meebeslissende rol kunnen spelen in de kwestie, tussen leven en dood; op het overleven of niet overleven van een situatie.
Zoals er voor de wet van de 'Wet van de Zwaartekracht' ook subfactoren zijn, die een cruciale meebeslissende rol kunnen spelen, zó is het ook met de 'Wet van de zonde', waarbij de 'genade' en 'bereidwilligheid tot bekering' een cruciale rol kunnen spelen in de kwestie, om aan de tweede dood te ontsnappen (Openbaring 2:11 HSV).  ?

Als iemand uit een vliegtuig springt zonder parachute, dan is de kans groot dat die persoon de val niet overleeft, en indien iemand wél met een parachute uit een vliegtuig springt, de val voor die persoon geen levensbedreiging hoeft te vormen. Zo is het ook gesteld in de relatie tussen de 'Wet van de zonde' en de genade van 'God Almachtig'.

De situatie dat iemand die zich niet bekeert en als loon van de zonde de dood ondergaat, kun je bekijken als iemand die zonder parachute uit een vliegtuig springt, én die val niet overleeft. En je neem daar tegenover iemand die zich als zondaar wél bekeert; dan kun je het bekijken als degene die wél met een parachute uit een vliegtuig sprong én daarbij de val wél overleefde;
Het loon van de zonde, dat de dood is, is als het ware een geestelijk val, waarbij men op weg is naar de tweede dood. De genade van 'God Almachtig' is als het ware de geestelijke parachute, om aan de val, op weg naar de tweede dood, te ontsnappen.

Degenen die zichzelf ten dienste hebben gesteld van 'God Almachtig', over hun heeft de zonde geen heerschappij meer, want ze zijn niet onder de wet, maar ze zijn onder de genade (Romeinen 6:13-14 NBG51).  :-d

De zegen van ‘God Almachtig’:
חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים אבינו שבשמים, בהשם יהושע המשיח אדנינו
Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth HaAhlahayam Ahbayanawa Shabashamayam,
baHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa.
Genade en vrede zij u van Yahawah HaElohim, onze Vader Die in de Hemelen is,
in De Naam van Jezus Christus, onze Heere.

בהשם יהושע המשיח אדנינו; חסד ושלוםו לך מאת יהוה האלהים
אשר אל שדי; אלהי אברהם, אלהי יצחק, ואלהי יעקב
BaHa’Sham Yahawashaäy HaMashayach, Ahdanayanawa; Chaasad wa’shalawamaw ma’ahth Yahawah HaAhlahayam, Ahshar Ahla Shaday, Ahlayah Ahbaraham, Ahlahay Yatazachaaq, wa’Ahlahhay Yaäiqab.
In De Naam van Jezus Christus, onze Heere; Genade en vrede zij u van Yahawah HaAhlahayam, Die El Shaddai is; de God is van Abraham, Izak en Jakob.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen het dikgedrukte haal ik er even uit, want dat krijg je met zoveel tekst; waar wil hij heen met zijn verhaal..

Je schrijft; Het loon van de zonde, dat de dood is, is als het ware een geestelijk val, waarbij men op weg is naar de tweede dood. De genade van 'God Almachtig' is als het ware de geestelijke parachute, om aan de val, op weg naar de tweede dood, te ontsnappen.

Die vergelijking gaat m.i. mank, aan het feit dat er nog steeds een val is, een aardse landing. :-) 

Wanneer er werkelijk redding is, is dat alleen mogelijk als 'de neus de andere richting op gaat', tegengesteld, ommekeer, inkeer.
Wat dan plaatsvindt in die mens, is een verandering, een trans-figuratie, een bewust-worden van het wezen mens; van een aards lichaam, in een goddelijk lichaam; het evenbeeld van Hem.

Dát is de verandering door het 'wezen' Christus, het Licht, in de mens zelf.
Het is de parachute vervaardigen (in die zin kan ik met het denkbeeld mee), de Ark, dat is het Lichtkleed weven, wat de opdracht is aan die mens die tot het geloof gekomen is; wat verandert, is de mens zelf door de gekozen richting van het Licht.

Het is het inzien wat de mens is geworden, en in wat voor wereld hij ronddoolt. Dat kan pas, als er een andere wereld aan de deur heeft geklopt, en de Stem beantwoord. En de begeerte naar Hem de werken blootlegt in zichzelf; de weg recht maakt voor Hem in zichzelf.

Met dit schrijven hoop ik je vragen hieronder beantwoord te hebben.

Je schreef n.l. ook eerder; Om terug te komen op je vraag:
Wat wil je ermee zeggen dat ook Jezus Christus in de mens zelf tot ontwikkeling moet komen?
Bij wie leg je die verantwoording? Leg je het bij de mens, bij Jezus Christus of is het een samenspel tussen de gelovige en Jezus Christus?

 

47 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Het loon van de zonde, dat de dood is, is als het ware een geestelijk val, waarbij men op weg is naar de tweede dood. De genade van 'God Almachtig' is als het ware de geestelijke parachute, om aan de val, op weg naar de tweede dood, te ontsnappen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-8-2020 om 08:34 zei Kaasjeskruid:
Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Het gaat volgens jou niet om God te ervaren, maar om Hem te geloven. Dat komt ongenuanceerd en eenzijdig over.

Niet bepaalt. Ik stel enkel dat God geloven niet gelijk staat aan God ervaren. En dat men ook op dagen dat men God niet lijkt te ervaren, zeker mag weten dat God er is en zorgt. Vaak zijn mensen die op de ervaring zitten uit op macht over anderen.

Op 14-8-2020 om 08:34 zei Kaasjeskruid:
Op 11-8-2020 om 09:40 zei Ricky Tjin:

Wat zegt de Bijbel over het geloof en neem je de Bijbel echt serieus?

Is de Bijbel bewijs of een bewijsstuk?

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Je stelt enkel dat God geloven niet gelijk staat aan God ervaren.
Wist je dat ervaren meer dan voelen inhoudt, en dat het ervaren van God met je belevingswereld te maken heeft? De betreffende vraagstelling hierboven, ging niet over voelen, maar over ervaren. Voelen is slechts een gedeelte van van de belevingswereld, wat weer een breed spectrum betreft.

Jezus Christus zei tot de Sadduceeën: "U dwaalt, omdat u de Schriften niet kent en ook niet de kracht van God" (Mattheüs 22:29 HSV).
De waarachtige christenen ofwel volgelingen van Jezus Christus dienen dus zowel de schriften als de kracht van 'God Almachtig' te kennen.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-8-2020 om 08:34 zei Kaasjeskruid:

Niet bepaalt. Ik stel enkel dat God geloven niet gelijk staat aan God ervaren. En dat men ook op dagen dat men God niet lijkt te ervaren, zeker mag weten dat God er is en zorgt. Vaak zijn mensen die op de ervaring zitten uit op macht over anderen.

Dat ben ik wel met je eens.  Het is voor een christen belangrijk om trouw te blijven aan God en geloof en de wedloop met vallen en opstaan uit te blijven dienen. Dat mondt echter wel uit in het proeven van God. Het christelijk geloof stuwt je dan voort naar het proeven van de wijn van God. Ervaren is eigenlijk niet eens een heel goed woord hiervoor want ervaring kan ook aan de buitenkant zijn. En dat is niet per definitie verkeerd maar zoals jij zelf ook zegt ontstaan er dan vaak allerlei machtsstructuren, zoals bij sommige pinkstergemeenten. Of denk jij aan iets anders als je het hebt over macht?

Vanaf de 25e tot ongeveer 34e minuut van deze preek wordt het proeven van het feest van God besproken. Het gaat daarbij om een verandering van het hart en de grote macht van Jezus om het feest van God te doen smaken. 
 

 

bewerkt door Chris Walters
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Chris Walters:

Dat ben ik wel met je eens.  Het is voor een christen belangrijk om trouw te blijven aan God en geloof en de wedloop met vallen en opstaan uit te blijven dienen. Dat mondt echter wel uit in het proeven van God. Het christelijk geloof stuwt je dan voort naar het proeven van de wijn van God. Ervaren is eigenlijk niet eens een heel goed woord hiervoor want ervaring kan ook aan de buitenkant zijn. En dat is niet per definitie verkeerd maar zoals jij zelf ook zegt ontstaan er dan vaak allerlei machtsstructuren, zoals bij sommige pinkstergemeenten. Of denk jij aan iets anders als je het hebt over macht?

Pinkster en charismatische aangelegenheden zijn een broeivat voor machtsmisbruik.

10 minuten geleden zei Chris Walters:

Vanaf de 26e tot ongeveer 34e minuut van deze preek wordt het proeven van het feest van God besproken. Het gaat daarbij om een verandering van het hart en de grote macht van Jezus om het feest van God te doen smaken.

Tim Keller heult met rooms katholieken en gelooft in evolutie, ik kan deze man niet serieus nemen. Tevens promoot hij goeroe Peter Scazzero als iemand waar je wat van kan leren... Die rare potpourri van theologieen mag ie in zijn eigen huiskamer op gaan steken, maar bij mij komt het er niet in.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Pinkster en charismatische aangelegenheden zijn een broeivat voor machtsmisbruik.

Tim Keller heult met rooms katholieken en gelooft in evolutie, ik kan deze man niet serieus nemen. Tevens promoot hij goeroe Peter Scazzero als iemand waar je wat van kan leren... Die rare potpourri van theologieen mag ie in zijn eigen huiskamer op gaan steken, maar bij mij komt het er niet in.

Is je Engels toereikend om het over de inhoud te kunnen hebben? Meen je deze harde veroordelingen over mensen en kerken echt? 

Proef je zelf wel eens iets van de feestvreugde van God, of betekent het geloof in jouw beleving vooral kommer en kwel?

bewerkt door Chris Walters
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Chris Walters:

Is je Engels misschien niet toereikend om het over de inhoud te kunnen hebben?

Mijn kennis over het gedachtegoed van deze man weerhoudt mij van verdere studie.

50 minuten geleden zei Chris Walters:

Of meen je deze harde veroordelingen over mensen en kerken echt?

Jazekers. Toegeven dat ik ipv "heulen met rooms katholieken" beter had geschreven: "heulen met het rooms katholiek gedachtegoed".

52 minuten geleden zei Chris Walters:

Proef je zelf wel eens iets van de feestvreugde van God, of betekent het geloof in jouw beleving vooral kommer en kwel?

Ik verwonder mij over je uitspraak dat ik vooral kommer en kwel zou ervaren. Wellicht is dat juist hoe jij mijn wereld zou ervaren aan de hand van de informatie die jij meent te filteren uit platte tekst, maar dat zegt niets over mijn beleving.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Bastiaan73:

Er staat nog wat achter DBI:

Openbaring 2:16 Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren met het zwaard van Mijn mond.

De aanleiding staat in de eerdere verzen: 12 t/m 15.

~

Hebreeën 4:12 Want het Woord van God is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard, en het dringt door tot op de scheiding van ziel en geest, van gewrichten en merg, en het oordeelt de overleggingen en gedachten van het hart.

inderdaad staat er van mijn mond achter.
Maar er staat niet: zal ik met hen discussiëren met mijn mond.
Er staat: al ik met hen oorlog voeren met het zwaard van mijn mond.

Vandaar dus mijn vraag aan @Ricky Tjin:

22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat klinkt bepaald niet 'liefdevol' , of vindt jij dat oorlog wel liefdevol is ? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

inderdaad staat er van mijn mond achter.
Maar er staat niet: zal ik met hen discussiëren met mijn mond.
Er staat: al ik met hen oorlog voeren met het zwaard van mijn mond.

Natuurlijk, jij gaat in discussie met een rechter als je gepakt bent voor een misdaad en bedankt hem voor het debat na het uitspreken van het vonnis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Natuurlijk, jij gaat in discussie met een rechter als je gepakt bent voor een misdaad en bedankt hem voor het debat na het uitspreken van het vonnis.

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Kende je E-Sword al?
Het is een gratis Bijbelprogramma, en je hebt een verscheidenheid aan keuzes op het gebied van Bijbels, commentaren en woordenboeken.
En de King James Strongs zijn ook beschikbaar via E-Sword, en nog gratis ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Geliefde broeder @Kaasjeskruid,

Kende je E-Sword al?
Het is een gratis Bijbelprogramma, en je hebt een verscheidenheid aan keuzes op het gebied van Bijbels, commentaren en woordenboeken.
En de King James Strongs zijn ook beschikbaar via E-Sword, en nog gratis ook.

Jammer hoor, steeds dat zwaard er bij halen.
Ga je nog antwoord geven op de vraag?

22 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat klinkt bepaald niet 'liefdevol' , of vindt jij dat oorlog wel liefdevol is ? 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jammer hoor, steeds dat zwaard er bij halen.
Ga je nog antwoord geven op de vraag?

 

Het woord van 'God Almachtig' is het geestelijke zwaard voor de volgelingen van Jezus Christus.
Hoor jij ook bij de volgelingen van Jezus Christus?

En waar ging je vraag precies over, wat nog antwoord geven betreft?

10 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Jammer hoor, steeds dat zwaard er bij halen.

Ben jij soms bang voor het zwaard?
Het is gewoon het woord van 'God Almachtig'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

En waar ging je vraag precies over, wat nog antwoord geven betreft?

Deze:

Op 15-8-2020 om 22:18 zei Dat beloof ik:
Citaat

Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren

Dat klinkt bepaald niet 'liefdevol' , of vindt jij dat oorlog wel liefdevol is ? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid