Spring naar bijdragen

Genesis 2:17


Aanbevolen berichten

Nee, mensen zouden dan kunnen sterven. alleen niet als straf van God maar als natuurlijk proces.

Daarbij is het zo dat God altijd nog creatiever is dan wij kunnen bedenken.

Ooit hoorde ik dat er niet voor niets zoveel planeten zijn. (erg speculatief).

Het gebod om de aarde te vullen werd niet aan Adam gegeven maar aan Noach. In die tijd werd ook de levensverwachting van de mens door God naar beneden bijgesteld.

Dus ook hier geen overbevolking.

 

bewerkt door GerardS
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 549
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weet je. Je kunt het Sjako bijna niet kwalijk nemen. De westerse christenen zijn grotendeels opgevoed met vervangingstheologie. Er was geen twijfel mogelijk. Dat was gewoon zo. Joden waren uit de grat

Het loslaten van die diepgewortelde vervangingstheologie vereist dat je de bijbel helemaal opnieuw gaat lezen en je geheugen uitschakelt. Dan zie je meteen in Genesis dat God een verbond sluit, e

Niet expliciet, maar als Jacob zegt: Op uw zaligheid wacht ik, HEERE! (Gen.49:18, SV) Dan klinkt hierin wel door dat er een andere bestemming is dan een aardse. Op meerdere plekken in het OT

55 minuten geleden zei GerardS:

Dit is erg speculatief. Je gaat er van uit dat de mens niet zou sterven.

De mens zou zeker niet sterven als ze niet van de boom zouden eten. Symbolisch hadden ze de beschikking over de boom des levens in het paradijs. Als ze van de boom van de kennis van goed en kwaad zouden eten zouden ze zeker sterven. Dood is tegengesteld van leven. Het was niet bedoeling dat de mens zou sterven want de schepping was zeer goed. Door die ene daad van ongehoorzaamheid is de dood van mens op mens doorgegeven. Je kan geen onsterfelijkheid doorgeven als je het zelf niet hebt. Dat het de bedoeling was dat de mens niet zou sterven blijkt al uit de tekst dat de laatste vijand, de dood, zal worden weggedaan.

1Kor 15:20 zegt genoeg

Maar Christus is wel uit de dood opgewekt, als de eersteling van hen die zijn gestorven.  21 Omdat de dood er is gekomen door een mens, komt ook de opstanding van de doden er door een mens.  22 Want zoals in Adam iedereen sterft, zo zal ook in de Christus iedereen levend gemaakt worden.  23 Maar ieder op zijn beurt: Christus als eersteling en daarna, tijdens zijn aanwezigheid, zij die bij de Christus horen.  24 Vervolgens het einde, wanneer hij het Koninkrijk aan zijn God en Vader overdraagt, wanneer hij alle regeringsautoriteit en alle gezag en kracht heeft uitgeschakeld. Want hij moet als koning regeren totdat God alle vijanden aan zijn voeten heeft gelegd.  26 De laatste vijand die wordt uitgeschakeld is de dood.  27 Want God ‘heeft alles onder zijn voeten onderworpen’. Maar als hij zegt dat ‘alles onderworpen is’, is het duidelijk dat dit niet geldt voor degene die alles aan hem onderwierp.  28 Als alles aan hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alle dingen aan hem onderwierp, zodat God alles zal zijn voor iedereen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De laatste vijand die verslagen wordt is de dood. Zeker waar. Samen met hem het dodenrijk. Zij worden in de poel geworpen ( de hel).

Wat mij intrigeert is dat er ook geschreven wordt in Openbaring dat satan en zijn volgelingen in poel geworpen worden. Door de Bijbel heen (zeker aan het eind) lijkt  het wel of de dood en satan dezelfde persoon zijn. Een rijk kun je niet in een poel gooien maar de inwoners van dat rijk wel.

 

Doet niets af aan de opdracht die aan Noach werd gegeven.

bewerkt door GerardS
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Symbolisch???????? Ikke niet begrijpen. Je bedoelt met symbolisch dat het niet echt is?

Dat moet haast wel. Stel dat er miljarden mensen van die ene boom moet eten om in leven te blijven. Zal het wel druk worden rond die boom.

1 uur geleden zei GerardS:

De laatste vijand die verslagen wordt is de dood. Zeker waar. Samen met hem het dodenrijk. Zij worden in de poel geworpen ( de hel).

Hele rare redenatie. Hades wordt in de poel des vuur geworpen. Niemand komt meer in Hades, het Graf der mensheid waar iedereen, goed en slecht naar toe gaat alvoor je een opstanding krijgt. De poel des vuurs is gelijk aan de Tweede dood. De eerste dood is de dood die we allemaal moeten ondergaan, de Tweede dood is de dood waaruit je geen opstanding meer kunt krijgen. Totale vernietiging van de hele persoon. 
Maleachi 4:3 ‘En gij zult de goddelozen vertreden; want zij zullen as worden onder de zolen uwer voeten, te dien dage, dien Ik maken zal, zegt de HEERE der heirscharen.’
‭‭MALEACHI‬ ‭4:3‬ ‭SV-RJ‬‬
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei GerardS:

Wat mij intrigeert is dat er ook geschreven wordt in Openbaring dat satan en zijn volgelingen in poel geworpen worden. Door de Bijbel heen (zeker aan het eind) lijkt  het wel of de dood en satan dezelfde persoon zijn. Een rijk kun je niet in een poel gooien maar de inwoners van dat rijk wel.

Je moet eerst goed begrijpen wat Hades, Sjeool, Gehenna en Tartarus is. In sommige vertalingen met ‘hel’ vertaald. Een Katholieke uitvinding die pas 500 na Christus is uitgevonden. De poel van vuur is niet gelijk aan Hades, Sjeool en Tartarus. Je zou het kunnen vergelijken met Gehenna, de vuilnisbelt van Jeruzalem die altijd brandend wordt gehouden. Als je na je opstanding wordt veroordeeld wordt tot de Tweede dood dan hou je op te bestaan, je wordt as onder de voetzolen volgens Maleachi. Een eeuwige straf, de (tweede) dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei GerardS:

De laatste vijand die verslagen wordt is de dood. Zeker waar. Samen met hem het dodenrijk. Zij worden in de poel geworpen ( de hel).

Wat mij intrigeert is dat er ook geschreven wordt in Openbaring dat satan en zijn volgelingen in poel geworpen worden. Door de Bijbel heen (zeker aan het eind) lijkt  het wel of de dood en satan dezelfde persoon zijn. Een rijk kun je niet in een poel gooien maar de inwoners van dat rijk wel

Je redenatie in de laatste zin klopt als een bus. Je kunt een rijk niet in een poel gooien, en precies zoals dat niet kan,  kun je ook de dood niet verslaan.

Met die bewering begin je echter toch een dan zeg je er nog eens bij dat het zeker waar is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je redenatie in de laatste zin klopt als een bus. Je kunt een rijk niet in een poel gooien, en precies zoals dat niet kan,  kun je ook de dood niet verslaan.

Met die bewering begin je echter toch een dan zeg je er nog eens bij dat het zeker waar is? 

Hoezo kun je eer rijk niet in een poel gooien? Over pakweg 4 miljardjaar wordt de hele aarde in een poel van vuur gegooid, zijnde de opzwellende zon. 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Dat moet haast wel. Stel dat er miljarden mensen van die ene boom moet eten om in leven te blijven. Zal het wel druk worden rond die boom.

Hele rare redenatie. Hades wordt in de poel des vuur geworpen. Niemand komt meer in Hades, het Graf der mensheid waar iedereen, goed en slecht naar toe gaat alvoor je een opstanding krijgt. De poel des vuurs is gelijk aan de Tweede dood. De eerste dood is de dood die we allemaal moeten ondergaan, de Tweede dood is de dood waaruit je geen opstanding meer kunt krijgen. Totale vernietiging van de hele persoon. 
Maleachi 4:3 ‘En gij zult de goddelozen vertreden; want zij zullen as worden onder de zolen uwer voeten, te dien dage, dien Ik maken zal, zegt de HEERE der heirscharen.’
‭‭MALEACHI‬ ‭4:3‬ ‭SV-RJ‬‬
 

Hel kan een vertaling zijn maar is zeker geen RKK uitvinding. Verder verbaast het mij dat jij de woorden van Jezus uit Mattheüs 24 verandert. Er staat duidelijk dat er een eeuwige duisternis zal zijn waar geween en tandengeknars zal zijn. Dus niets tijdelijks. Maleachi 4:3 kan je niet plakken op de wederkomst van Jezus. Er wordt verderop duidelijk naar de Wet van Mozes verwezen dus in eerste instantie moet je de toepassing in het OT begrijpen voordat je de toepassing op je eigen leven mag plakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei GerardS:

Er staat duidelijk dat er een eeuwige duisternis zal zijn waar geween en tandengeknars zal zijn.

Er staat niet dat er eeuwig tandengeknars is na de dood. 
 

‘Mijn heer blijft uit, en hij zou beginnen zijn medeslaven te slaan en met de dronkaards zou eten en drinken,

dat hij het niet weet, en hij zal hem folteren en hem in het lot der huichelaars doen delen. Daar zal het geween zijn en het tandengeknars.’
‭‭Matteüs‬ ‭24:49, 51‬ ‭NBG51‬‬
https://www.bible.com/328/mat.24.49,51.nbg51

Als de onrechtvaardige zijn oordeel hoort zal het geween en tandengeknars zijn. Hier staat nergens dat het eeuwig is. 

1 uur geleden zei GerardS:

Maleachi 4:3 kan je niet plakken op de wederkomst van Jezus. Er wordt verderop duidelijk naar de Wet van Mozes verwezen dus in eerste instantie moet je de toepassing in het OT begrijpen voordat je de toepassing op je eigen leven mag plakken.

Het gaat om het eindoordeel van onrechtvaardigen. Die zullen als as worden. Nergens staat er dat er na de dood bewustzijn is.

1 uur geleden zei GerardS:

Hel kan een vertaling zijn maar is zeker geen RKK uitvinding.

Zeker weten. De eerste Christenen geloofden niet in een hel. Ze kenden het woord niet eens. Pas 500 na Christus ontstond het begrip. Het vagevuur nog veel later in het Concilie van Trente. De leer heeft er voor gezorgd dat de mensen gingen gehoorzamen, want niemand wilt eeuwig in een hel zitten. 
De Bijbel zegt nergens dat er eeuwige hel is, wel een eeuwige dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Sjako, er hoeft ook niet te staan dat er bewustzijn is. Jezus verteld (Mat 25:30): daar zal gejammer zijn en tandengeknars. Als Jezus dat verteld heb ik geen argument meer om iets anders te beweren. Of dat nu uitkomt met mijn theologie of niet.

Dat geeft aan dat er bewustzijn is. Dan hoeft het er niet nog eens extra te staan.

Het woord hel mag dan niet bekend geweest zijn bij de eerste christenen. De Buitenste Duisternis was dat wel. Je mag het ook zo noemen als je dat wilt. at blijft staan is dat het een plek is waar met terecht komt als je onder het oordeel van God valt. Er staat in de Bijbel niets over een verdwijnen of veranderen in stof.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei GerardS:

@Sjako, er hoeft ook niet te staan dat er bewustzijn is. Jezus verteld (Mat 25:30): daar zal gejammer zijn en tandengeknars. Als Jezus dat verteld heb ik geen argument meer om iets anders te beweren. Of dat nu uitkomt met mijn theologie of niet.

Dat geeft aan dat er bewustzijn is. Dan hoeft het er niet nog eens extra te staan.

 

Eens!
 

Geween en tandengeknars zijn tekenen van bewustzijn. Ben het met je eens dat nog eens benadrukken dat er bewustzijn is een toevoeging zou zijn die overbodig is.

Het is nogal wiedes dat geween en tandengeknars tekenen zijn van bewust zijn.

 

 

bewerkt door Dannyr
Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei sjako:

Zeker weten. De eerste Christenen geloofden niet in een hel. Ze kenden het woord niet eens. Pas 500 na Christus ontstond het begrip. Het vagevuur nog veel later in het Concilie van Trente. De leer heeft er voor gezorgd dat de mensen gingen gehoorzamen, want niemand wilt eeuwig in een hel zitten. 
De Bijbel zegt nergens dat er eeuwige hel is, wel een eeuwige dood.

Het is helemaal niet relevant wat het Concilie van Trente leert.

GerardS citeert woorden van Jezus niet die vh Concilie van Trente.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei GerardS:

Jezus verteld (Mat 25:30): daar zal gejammer zijn en tandengeknars. Als Jezus dat verteld heb ik geen argument meer om iets anders te beweren. Of dat nu uitkomt met mijn theologie of niet.

Maar niet voor hoe lang. Als jij een mooie wereld aan je neus ziet voorbij gaan dan jammer je ook. En dat komt ook overeen met de gelijkenis. De slaaf had de meester niet gehoorzaamt en niks met zijn talenten gedaan. Daarom werd de onnutte slaaf buiten gegooid waar hij jammert en knarsetandend. Dus het gaat helemaal niet om een hel, maar hij wordt buitengesloten, hij neemt niet deel aan de Abrahamitische belofte, het  Messiaanse Koninkrijk.

1 uur geleden zei Dannyr:

Geween en tandengeknars zijn tekenen van bewustzijn.

De onnutte slaaf wordt buitengegooid in de duisternis en dan gaat hij jammeren. Als Jezus wederkomt dan is er opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

Handelingen 24:15 Op God heb ik mijn hoop gevestigd, en deze mannen hebben dezelfde hoop, namelijk dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.  
en Johannes 5:28

Verbaas je daar niet over, want de tijd komt dat alle mensen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen  29 en tevoorschijn zullen komen — wie goede dingen hebben gedaan tot een opstanding voor leven en wie walgelijke dingen hebben gedaan tot een opstanding voor oordeel.  
Als onrechtvaardigen een negatief oordeel krijgen zijn ze bewust, dus na de opstanding. En ze gaan jammeren en knarsetanden als ze het oordeel krijgen, de Tweede dood. Ze worden voor eeuwig vernietigd, onbewust, dood. 
De rechtvaardige krijgt een opstanding tot leven.

1 uur geleden zei Dannyr:

Het is helemaal niet relevant wat het Concilie van Trente leert.

Toen pas is het een vaste leer geworden, wat ze heel goed uitkwam. Jezus zegt echt nergens dat er een hel is waar mensen eeuwig branden. Het is een beledigende leer voor God. Gehenna is de vuilnisbelt van Jeruzalem dat eeuwig brandend werd gehouden, waar misdadigers in werden geworpen. Het was het dal van Hinnom waar kinderoffers aan Baäl werden gebracht. Om die plek te ‘ontheiligen’ werd het een vuilnisbelt. Gehenna is dus symbool van oneervolle vernietiging.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Maar niet voor hoe lang. Als jij een mooie wereld aan je neus ziet voorbij gaan dan jammer je ook. En dat komt ook overeen met de gelijkenis. De slaaf had de meester niet gehoorzaamt en niks met zijn talenten gedaan. Daarom werd de onnutte slaaf buiten gegooid waar hij jammert en knarsetandend. Dus het gaat helemaal niet om een hel, maar hij wordt buitengesloten, hij neemt niet deel aan de Abrahamitische belofte, het  Messiaanse Koninkrijk.

De onnutte slaaf wordt buitengegooid in de duisternis en dan gaat hij jammeren. Als Jezus wederkomt dan is er opstanding van rechtvaardigen en onrechtvaardigen.

Handelingen 24:15 Op God heb ik mijn hoop gevestigd, en deze mannen hebben dezelfde hoop, namelijk dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.  
en Johannes 5:28

Verbaas je daar niet over, want de tijd komt dat alle mensen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen  29 en tevoorschijn zullen komen — wie goede dingen hebben gedaan tot een opstanding voor leven en wie walgelijke dingen hebben gedaan tot een opstanding voor oordeel.  
Als onrechtvaardigen een negatief oordeel krijgen zijn ze bewust, dus na de opstanding. En ze gaan jammeren en knarsetanden als ze het oordeel krijgen, de Tweede dood. Ze worden voor eeuwig vernietigd, onbewust, dood. 
De rechtvaardige krijgt een opstanding tot leven.

Toen pas is het een vaste leer geworden, wat ze heel goed uitkwam. Jezus zegt echt nergens dat er een hel is waar mensen eeuwig branden. Het is een beledigende leer voor God. Gehenna is de vuilnisbelt van Jeruzalem dat eeuwig brandend werd gehouden, waar misdadigers in werden geworpen. Het was het dal van Hinnom waar kinderoffers aan Baäl werden gebracht. Om die plek te ‘ontheiligen’ werd het een vuilnisbelt. Gehenna is dus symbool van oneervolle vernietiging.

De poel van vuur in openbaringen is de hel waar ik het over heb.

Er staat inderdaad dat personen die zich daar in begeven gepijnigd worden en gefolterd.

Het Griekse woord wat er in de grondtekst staat is basanizo:

“Het werkwoord basanizō betekent ‘(bij het ondervragen) folteren, pijnigen, kwellen’.

In engere zin wordt basanizō gebruikt, wanneer het gaat om een folteren door bevoegde instanties om de waarheid uit iemand los te krijgen. Bij een proces in de Oudheid werden bijvoorbeeld slaven gewoonlijk gefolterd om hun getuigenis geldig te maken. ‘Folteraar’ was dan ook een erkend beroep (vgl. basanistēs‘folteraar, beul’).”bron; online StudieBijbel

Dus toch een sprake ve hel, zonder welk concilie dan ook ter herleiden uit oa openbaringen 20:10 en uit de grondtekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei GerardS:

@Sjako, er hoeft ook niet te staan dat er bewustzijn is. Jezus verteld (Mat 25:30): daar zal gejammer zijn en tandengeknars. Als Jezus dat verteld heb ik geen argument meer om iets anders te beweren. Of dat nu uitkomt met mijn theologie of niet.

Dat geeft aan dat er bewustzijn is. Dan hoeft het er niet nog eens extra te staan.

Het woord hel mag dan niet bekend geweest zijn bij de eerste christenen. De Buitenste Duisternis was dat wel. Je mag het ook zo noemen als je dat wilt. at blijft staan is dat het een plek is waar met terecht komt als je onder het oordeel van God valt. Er staat in de Bijbel niets over een verdwijnen of veranderen in stof.

Opmerkelijk hoe je dingen ziet die niet in de Bijbel staan,  en van dingen die er wel in staan beweert dat ze er niet staan. 

Genesis 3:19. ..... totdat je terugkeert naar de aarde waaruit je bent weg genomen.  Stof ben je en tot stof zul je terugkeren..... en gruwelijke miskleun dus in je laatste zin. Hoe kom je er bij dat er niets in de Bijbel staat over veranderen in stof? 

Wat betreft je begin,  dat is het slot van een gelijkenis, in dit geval van de talenten. Gelijkenissen zijn een verzonnen verhaal om iets duidelijk te maken. Jij neemt er een zin uit  neemt die letterlijk en begint daar vergaande conclusies aan,  dat is niet waar gelijkenissen voor waren bedoeld. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Dannyr:

De poel van vuur in openbaringen is de hel waar ik het over heb.

Nee, dat is ook geen 'hel'. Het beeld de Tweede Dood af. Kijk maar vanaf vers 12

Openbaring 20:12-14

 Ik zag de doden, van groot tot klein, voor de troon staan, en er werden boekrollen geopend. Maar er werd nog een andere boekrol geopend: de boekrol van het leven. Op grond van de dingen die in de boekrollen geschreven stonden, werden de doden geoordeeld naar hun daden. 

- Hier staan de opgestane doden die niet Christen zijn. De doden die van Christus zijn hadden al een oordeel en opstanding gekregen aan het begin van Jezus regering. Alle mensen staan hier voor de troon (hoeft niet perse in de hemel te zijn). Ook Hindoestanen, Boedhisten en andere mensen die Christus nog niet hebben leren kennen. Ze krijgen ook de kans om Jezus aan te nemen als hun Redder. Ze worden geoordeeld naar hun daden. 

13  De zee stond haar doden af en de dood en het Graf* stonden hun doden af, en ze werden afzonderlijk geoordeeld naar hun daden. - De zee is in Openbaring symbool voor woelige mensenmassa. Daaruit komen mensen tot een opstanding en ook Hades = Sjeool, hier vertaald met 'het Graf' met een hoofdletter wordt geleegd. Dus alle dode mensen die bewusteloos in de dood waren, de doodslaap, krijgen hier een opstanding.

Dan vers 14 en 15

14 De dood en het Graf* werden in het meer van vuur gegooid. Dit meer van vuur betekent de tweede dood.

- De eerste dood en Hades worden weggedaan en in het meer van Vuur gegooid. Ze bestaan niet meer. (zie ook Jesaja 25:8; 1Kor 15:26)

Merk op dat Hades hier in veel vertalingen wordt vertaald met 'de hel'. De 'hel' kan dus niet het Meer van Vuur zijn. Trouwens Hades is een symbolische plaats. Je kan geen reisje maken naar Hades of zo. Het is het symbolische Graf der mensheid, waar iedereen naar toe gaat na zijn dood, wachtend op de opstanding. Als Hades dus symbolisch is, dan is het Meer van vuur dat logischerwijs ook.

Wat de meer van vuur betekent is ook duidelijk in dit vers: dit betekent de Tweede dood. De Tweede dood is net als de eerste dood, maar er is geen opstanding meer uit mogelijk. Het is een eeuwige straf, een eeuwige vernietiging.

15  Bovendien werd iedereen die niet in het boek van het leven geschreven bleek te zijn, in het meer van vuur gegooid.

- Iedereen die verachtelijke dingen heeft gedaan wordt in het meer van vuur gegooid. Die mogen dus niet in het Paradijs verblijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaring 21:8    Maar de lafaards, degenen zonder geloof, degenen die onrein en walgelijk zijn, de moordenaars,o de seksueel immorele* mensen, degenen die aan spiritisme doen, de afgodenaanbidders en alle leugenaars: hun deel is in het meer dat met vuur en zwavel brandt. Dat betekent de tweede dood.’

Net als Gehenna, de vuilnisbelt net buiten Jeruzalem, wordt het meer brandend gehouden met zwavel. Mensen die God niet accepteren komen daarin terecht. Het is afval. Ze worden tot as verbrand (volgens Maleachi). Ten overvloede wordt er nog gezegd dat het de tweede dood betekent. Ze worden symbolische 'gepijnigd' oftewel gevangen gehouden. Daarom werd een gevangenbewaarder vroeger ook wel een pijniger genoemd.

9 uur geleden zei Dannyr:

‘Folteraar’ was dan ook een erkend beroep

Een folteraar was ook een gevangenbewaarder!

14 uur geleden zei GerardS:

Er staat in de Bijbel niets over een verdwijnen of veranderen in stof.

Misschien 'stof zijt gij en tot stof zult gij wederkeren'??? Psalm 104:29 Als u uw gezicht verbergt, raken ze van slag. Als u hun geest (ruach/levensadem) wegneemt, sterven ze en keren te terug tot stof.

Prediker 3:20 Ze gaan allemaal naar de dezelfde plaats. Ze zijn allemaal uit stof ontstaan en ze keren allemaal tot stof terug.

Denk dat deze vraag nu wel duidelijk is beantwoord. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het tot stof wederkeren gaat over het sterven in deze wereld. Dat gebeurt er met ontbinding in het graf. En heeft dus niets te maken met de 2e dood, de hel enz. Je kunt niet zomaar teksten die gaan over dit leven plakken op het leven na dit leven.

Jouw aanhaling van Psalm 104 is ook dubieus. Een Psalm is poëtisch en nooit feitelijk. dus moet je erg oppassen een zin uit een Psalm over te nemen als feit. Dat doen we ook niet met Nederlandse gedichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-2-2021 om 20:34 zei Dannyr:

Dan zou je inderdaad overbevolking krijgen op de aarde.

 

Daar is een antwoord op. Enerzijds geeft Jesaja een beeld van de eeuwigheid waarbij jonge kinderen aanwezig zijn. "Een kind steekt zijn hand uit bij het nest van een slang" en "er zal geen kwaad geschieden op heel mijn heilige berg", dat gaat dus om het leven op de nieuwe aarde. Dus de voortplanting blijft. Ook Adam en Eva werd geen restrictie opgelegd ten aanzien van voortplanting. Maar Jezus zegt ook niet dat er geen kinderen geboren worden in de hemelse toestand. Hij zegt dat er geen huwelijk meer zal zijn, niet dat er geen gemeenschap meer zal zijn. Maar nu: Bij de torenbouw van Babel zegt God dat voor de mens niets onmogelijk zal zijn. Als dat voor Babel al gold dan helemaal voor de mens op de nieuwe aarde. Dus overbevolking wordt opgelost door reizen naar nieuwe planeten ed.

Ook werden Adam en Eva zeer oud en zij verwekten nog kinderen op hoge leeftijd. Een snelle bevolkingsgroei is waarschijnlijk en dat zal ook de toestand in het toekomstig koninkrijk zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit soort teksten vind ik onbeschoft en onbeschaafd.

Maar zo wordt het omschreven, het geeft precies aan wat er bedoeld wordt. Gehenna was een vuilnisbelt, daar ging afval naar toe en dat werd tot stof verbrand. Dus als iemand naar Gehenna gaat gebeurd dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dit soort teksten vind ik onbeschoft en onbeschaafd.

Maar zo wordt het omschreven, het geeft precies aan wat er bedoeld wordt. Gehenna was een vuilnisbelt, daar ging afval naar toe en dat werd tot stof verbrand. Dus als iemand naar Gehenna gaat gebeurd dat ook

Vrijheid van meningsuiting geeft je niet het recht om groepen mensen te betitelen als afval dat tot as wordt verbrand.
Zo'n uitspraak laat weer eens zien dat WTG leden volkomen naast de realiteit leven, alleen op zichzelf gericht zijn en totaal geen rekening houden met anderen.
Dat iemand 75 jaar na de oorlog tot zo'n uitspraak komt, nog wel zonder enige vorm van schaamte.
Onvoorstelbaar en, zoals ik al zei, onbeschoft en onbeschaafd.

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid