Spring naar bijdragen

Genesis 2:17


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Openbaring 14:4 zegt over de 144.000:

 

Ze zijn uit de mensheid gekocht als eerstelingen

Vergelijk dat met Openbaring 20:4

De eerstelingen zijn degenen die de eerste opstanding krijgen, of de eerdere opstanding.

Ja, we kennen die riedel ondertussen wel. Maar er staat niet in Openbaring dat er maar 144.000 mensen naar de hemel gaan. En dat Openbaring 20: 4 over de 144.000 verzegelden gaat is verzonnen door het WTG want dat staat er niet. En het woord "eerstelingen" houdt dus in dat ze de eerste van nog veel meer mensen zijn, vergelijkbaar met de eerste oogst. 

In Openbaring 7 wordt ons medegedeeld dat de 144.000 verzegelden uit het volk van Israël zijn. Direct daarna lezen we over een ontelbare menigte die de grote verdrukking door is gekomen. Het lijkt er dus sterk op dat de 144.000 evangelisten betreft, eerstelingen uit Israël, die het evangelie over de hele aarde verkondigen waardoor er nog een ontelbare schare uit alle volkeren tot geloof in Jezus komt. De verzegeling doet denken aan een speciale, goddelijke bescherming.

In Openbaring 14 lezen we weer over 144.000 mensen bij Jezus, op de berg Zion, en direct na de beschrijving van die mensen lezen we wederom over een eeuwig evangelie dat aan iedereen op de aarde bekend gemaakt moet worden. Dat bevestigt het beeld dat het evangelisten betreft die het evangelie, tijdens de grote verdrukking, aan de volken prediken en onaantastbaar zijn voor het beest.

 

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 549
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Weet je. Je kunt het Sjako bijna niet kwalijk nemen. De westerse christenen zijn grotendeels opgevoed met vervangingstheologie. Er was geen twijfel mogelijk. Dat was gewoon zo. Joden waren uit de grat

Het loslaten van die diepgewortelde vervangingstheologie vereist dat je de bijbel helemaal opnieuw gaat lezen en je geheugen uitschakelt. Dan zie je meteen in Genesis dat God een verbond sluit, e

Niet expliciet, maar als Jacob zegt: Op uw zaligheid wacht ik, HEERE! (Gen.49:18, SV) Dan klinkt hierin wel door dat er een andere bestemming is dan een aardse. Op meerdere plekken in het OT

1 uur geleden zei Willempie:

Ja, we kennen die riedel ondertussen wel. Maar er staat niet in Openbaring dat er maar 144.000 mensen naar de hemel gaan. En dat Openbaring 20: 4 over de 144.000 verzegelden gaat is verzonnen door het WTG want dat staat er niet. En het woord "eerstelingen" houdt dus in dat ze de eerste van nog veel meer mensen zijn, vergelijkbaar met de eerste oogst. 

In Openbaring 7 wordt ons medegedeeld dat de 144.000 verzegelden uit het volk van Israël zijn. Direct daarna lezen we over een ontelbare menigte die de grote verdrukking door is gekomen. Het lijkt er dus sterk op dat de 144.000 evangelisten betreft, eerstelingen uit Israël, die het evangelie over de hele aarde verkondigen waardoor er nog een ontelbare schare uit alle volkeren tot geloof in Jezus komt. De verzegeling doet denken aan een speciale, goddelijke bescherming.

In Openbaring 14 lezen we weer over 144.000 mensen bij Jezus, op de berg Zion, en direct na de beschrijving van die mensen lezen we wederom over een eeuwig evangelie dat aan iedereen op de aarde bekend gemaakt moet worden. Dat bevestigt het beeld dat het evangelisten betreft die het evangelie, tijdens de grote verdrukking, aan de volken prediken en onaantastbaar zijn voor het beest.

 

 

 

1 uur geleden zei Willempie:

Ja, we kennen die riedel ondertussen wel. Maar er staat niet in Openbaring dat er maar 144.000 mensen naar de hemel gaan.

 

 

Daarom vroeg ik naar de grote Schare die niemand tellen kan.

Alles wat ik lees over die grote Schare is dat deze zich in de hemel bevindt.

En die grote schare omvat meer dan 144000 mensen

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dannyr:

 

Daarom vroeg ik naar de grote Schare die niemand tellen kan.

Alles wat ik lees over die grote Schare is dat deze zich in de hemel bevindt.

En die grote schare omvat meer dan 144000 mensen

En het tafereel van die 144.000 verzegelden uit Israël lijkt zich nu juist op de aarde af te spelen. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Willempie:

Ja, we kennen die riedel ondertussen wel. Maar er staat niet in Openbaring dat er maar 144.000 mensen naar de hemel gaan.

Lees dan eens goed. De eerstelingen zijn idd de eerste oogst. De eerste personen die een opstanding krijgen. En lees nu ons zonder oogkleppen wat Openbaring 20 daar over schrijft. Het wordt gekoppeld aan de 144.000. Geen speld tussen te krijgen.

11 uur geleden zei Willempie:

En het tafereel van die 144.000 verzegelden uit Israël lijkt zich nu juist op de aarde af te spelen. 

Je leest niet goed. Van de 144.000 wordt gezegd dat ze van de aarde zijn gekocht. Niet op de aarde. Ze zijn dus niet op aarde.

Openbaring 20:3 Vóór de troon en vóór de vier levende wezens en de oudsten zingen ze wat een nieuw lied lijkt te zijn. Niemand kon dat lied leren behalve de 144.000, die van de aarde zijn gekocht.

13 uur geleden zei Dannyr:

Daarom vroeg ik naar de grote Schare die niemand tellen kan.

Alles wat ik lees over die grote Schare is dat deze zich in de hemel bevindt.

En die grote schare omvat meer dan 144000 mensen

Je hebt een groep 144.000. Een exact getal, dus te tellen. En dan heb je een schare die niemand tellen kan. Die wordt geïdentificeerd als degenen die door de grote verdrukking heenkomen. Waar is die grote verdrukking? Op de aarde. Het zijn dus duidelijk twee verschillende groepen. Als je die andere teksten die ik heb gegeven over de rechtvaardigen erbij legt dan zie je dat de rechtvaardigen de aarde zullen beërven. Ook de profetie van Jesaja is aards.

Vergelijk het ook eens met Openbaring 21

En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is er niet meer.  2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeruzalem, bij God vandaan uit de hemel neerdalen, klaar als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man.  3 Toen hoorde ik een luide stem vanaf de troon zeggen: ‘Kijk! De tent van God is bij de mensen en hij zal bij hen wonen. Ze zullen zijn volk zijn en God zelf zal bij hen zijn.  4 Hij zal elke traan uit hun ogen wissen. De dood zal er niet meer zijn. Er zal geen rouw, geen gehuil en geen pijn meer zijn. De dingen van vroeger zijn voorbij.’ 5 Hij die op de troon zat, zei: ‘Kijk! Ik maak alles nieuw.’ Ook zei hij: ‘Schrijf, want deze woorden zijn betrouwbaar en waar.’

God zal dus bij de mensen wonen. Niet de mensen bij God dus. De dood zal niet meer zijn. Is er ooit dood geweest in de hemel? Nee, dit gaat over de aarde. De grote schare is een miljoenen groep die de grote verdrukking op aarde zullen overleven. Het zijn niet degenen die een opstanding krijgen. Dat is een andere groep.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

De eerste personen die een opstanding krijgen.

Staat er niet.

2 uur geleden zei sjako:

Je leest niet goed. Van de 144.000 wordt gezegd dat ze van de aarde zijn gekocht. Niet op de aarde. Ze zijn dus niet op aarde.

Openbaring 20:3 Vóór de troon en vóór de vier levende wezens en de oudsten zingen ze wat een nieuw lied lijkt te zijn. Niemand kon dat lied leren behalve de 144.000, die van de aarde zijn gekocht.

Het speelt zich gewoon af op de aarde, zoals er duidelijk staat. De berg Zion bevindt zich ook op de aarde.

De leer van het WTG klopt gewoon van geen kant en heeft ook niets te maken met wat de eerste christenen en de kerkvaders leerden. Het is een verminking van het evangelie en heeft daar zelfs weinig meer mee te maken. Vandaar dat het als een valse leer wordt beschouwd. Ik wil daar dan ook ernstig tegen waarschuwen. Maar nog erger dan de valse leer is de organisatie zelf, die zich als enige vertegenwoordiger van Jezus beschouwt en alle echte volgelingen van Jezus wegzet als oplichters en charlatans. Dat is ontzettend erg. Werk van de duivel zelfs. Kom maar op met je ban.

 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Ok, als je er om verzoekt kan je die wel krijgen hoor. Discussiëren kan je niet. 

Niet als discussiëren in jouw woordenboek betekent dat het WTG de waarheid verkondigt, nee. Want op de echte inhoudelijke vragen en discussiepunten ga jij nooit in. Het enige dat jij doet is het WTG nakakelen. En die wijzen we dus categorisch af. Dat ergert je. Het zij zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Willempie:

Het speelt zich gewoon af op de aarde, zoals er duidelijk staat. De berg Zion bevindt zich ook op de aarde.

Hebreeën 12:22 Maar jullie zijn wel bij de berg Sion gekomen en bij de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en bij myriaden engelen.

De berg Sion staat dus symbool voor de plaats van het hemelse Jeruzalem. Het tegenbeeld van het aardse Sion, de plaats van het aardse Jeruzalem.

2 minuten geleden zei Willempie:

Niet als discussiëren in jouw woordenboek betekent dat het WTG de waarheid verkondigt, nee. Want op de echte inhoudelijke vragen en discussiepunten ga jij nooit in. Het enige dat jij doet is het WTG nakakelen. En die wijzen we dus categorisch af. Dat ergert je. Het zij zo.

Je bent alleen uit om het WTG en mij te beschadigen en je komt met ongenuanceerde argumenten die ik wegvaag zoals je ziet. De waarheid is de waarheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei sjako:

Je bent alleen uit om het WTG en mij te beschadigen en je komt met ongenuanceerde argumenten die ik wegvaag zoals je ziet. De waarheid is de waarheid.

Wat ik schrijf doe ik om de valse leer van het WTG te ontmaskeren en zeker niet om jou te beschadigen. 

 

53 minuten geleden zei sjako:

Hebreeën 12:22 Maar jullie zijn wel bij de berg Sion gekomen en bij de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en bij myriaden engelen.

De berg Sion staat dus symbool voor de plaats van het hemelse Jeruzalem. Het tegenbeeld van het aardse Sion, de plaats van het aardse Jeruzalem.

Misschien moet iemand jou eens leren te lezen wat er staat. Daar hoef je echt geen jaren voor gestudeerd te hebben want zelf een kind kan het begrijpen. Stapje voor stapje dan:

vraag 1: Aan wie is de brief aan de Hebreeën gericht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Willempie:

Wat ik schrijf doe ik om de valse leer van het WTG te ontmaskeren en zeker niet om jou te beschadigen. 

 

Tot nu toe ontmasker je helemaal niks, integendeel. Neem nu jou argument van de berg Sion. Paulus is heel duidelijk wat de betekenis daarvan is. Het was dus een bekende term in de eerste eeuwse gemeente. Hebreeën onthult wat Sion betekent maar je walst er met je eigen theolotietje er dwars overheen zonder tegenargumenten. Ik bewijs alles aan de hand van de Bijbel zonder het Griekse sausje die er in de loop van de eeuwen erover heen is gegoten. Dus je kan wel grote woorden zeggen, maar je praat jezelf steeds vaster.

14 minuten geleden zei Willempie:

vraag 1: Aan wie is de brief aan de Hebreeën gericht?

Hebreeën 3:1 Daarom, heilige broeders, die deelhebben aan de hemelse roeping, denk diep na over de apostel en hogepriester die we erkennen.

Dus aan de broeders en zuster met een hemelse roeping. Door dit zo te schrijven zijn er dus blijkbaar ook broeders en zusters met een aardse roeping anders had Paulus dat er niet bij hoeven zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Hebreeën 3:1 Daarom, heilige broeders, die deelhebben aan de hemelse roeping, denk diep na over de apostel en hogepriester die we erkennen

Dit is een ontwijkend antwoord. Je hebt erg de neiging om er omheen te gaan draaien als je concrete vragen krijgt. Dus bij deze nogmaals de vraag maar nu specifieker. Is de brief gericht aan Joodse christenen of aan een speciale groep van 144.000 mensen? Graag duidelijk antwoord. Dan kunnen we verder met vraag 2.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:
15 uur geleden zei Willempie:

En het tafereel van die 144.000 verzegelden uit Israël lijkt zich nu juist op de aarde af te spelen. 

Je leest niet goed. Van de 144.000 wordt gezegd dat ze van de aarde zijn gekocht. Niet op de aarde. Ze zijn dus niet op aarde.

Openbaring 20:3 Vóór de troon en vóór de vier levende wezens en de oudsten zingen ze wat een nieuw lied lijkt te zijn. Niemand kon dat lied leren behalve de 144.000, die van de aarde zijn gekocht.

Je kunt @Willempie wel lopen te verwijten, maar het blijkt dat jij zelf niet goed leest @sjako en dat de koppelingen die je over de 144.000 maakt, meer te maken hebben met vooringenomen WTG-doctines dan met concrete contexten volgens de Bijbel.
Het is natuurlijk wel vriendelijker om een vergissing dat in het verleden is gebeurt, ook in de verleden tijd uit te drukken zoal bijvoorbeeld "Je hebt niet goede gelezen." En zoals u wilt dat de mensen u doen, doet u hun ook zo (Lucas 6:31 HSV).

Openbaring 7:4 HSV
4. En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.

Betreffende Openbaring 7:4 staat er duidelijk dat het om de Israëlieten gaat en bovendien staat er niet aangegeven dat het om Nieuwtestamentische Israëlieten/gelovigen gaat en kunnen het dus ook Oudtestamentische Israëlieten zijn.

Betreffende de 144.000 Israëlieten in Openbaring 7:4, staat er in navolging daarvan in Openbaring 14:1-3 niet dat de 144.000 naast de Israëlieten ook nog andere volken of stammen betreft.

Openbaring 14:1-4 HSV
1. En ik zag, en zie, het Lam stond op de berg Sion, en bij Hem honderdvierenveertigduizend mensen met op hun voorhoofd de Naam van Zijn Vader geschreven.
2. En ik hoorde een geluid uit de hemel, als een geluid van vele wateren en als het geluid van een zware donderslag. En ik hoorde het geluid van citerspelers die op hun citers spelen.
3. En zij zongen als een nieuw lied vóór de troon, vóór de vier dieren en de ouderlingen. En niemand kon dat lied leren behalve de honderdvierenveertigduizend, die van de aarde gekocht waren.
4. Zij zijn het die niet met vrouwen bevlekt zijn, want zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam volgen waar Het ook naartoe gaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, als eerstelingen voor God en het Lam.

GotQuestions.org: Who are the 144,000? 🔗

Citaat

Question: "Who are the 144,000?"

Answer: The 144,000 are first mentioned in Revelation 7:4, “Then I heard the number of those who were sealed: 144,000 from all the tribes of Israel.”

These 144,000 Jews are “sealed,” which means they have the special protection of God. 

(Vertaald)
Antwoord: De 144.000 worden voor het eerst genoemd in Openbaring 7:4, "Toen hoorde ik het getal van hen die verzegeld waren: 144.000 uit al de stammen van Israël."

Deze 144.000 Joden zijn "verzegeld", wat betekent dat zij de speciale bescherming van God hebben.

Openbaring 7:4,9 HSV
4. En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
9. Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand.

De term "Hierna" in Openbaringen 7:9 wijst erop dat Johannes ná ofwel naast de 144.000 Israëlieten, een grote menigte zag uit alle naties, stammen, volken en talen.

Als de 144.000 volgens jou niet persé Israëlieten zouden zijn, geef dan bij de koppelingen die je maakt over de 144.000 duidelijk de desbetreffende Bijbelverzen aan.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Willempie:

Dit is een ontwijkend antwoord

Helemaal niet. De brief is geschreven aan de heiligen, degenen die een roeping hebben tot een hemelse opstanding. Zo klaar als een klontje.

33 minuten geleden zei Willempie:

Is de brief gericht aan Joodse christenen of aan een speciale groep van 144.000 mensen?

Duidelijk aan het Joodse gedeelte van de 144.000. Want enkel de 144.000 hebben een hemelse roeping.

22 minuten geleden zei Ricky Tjin:

En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.

Je, het geestelijke Israël.

22 minuten geleden zei Ricky Tjin:

Als de 144.000 volgens jou niet persé Israëlieten zouden zijn, geef dan bij de koppelingen die je maakt over de 144.000 duidelijk de desbetreffende Bijbelverzen aan.

Het zijn niet perse Israelieten. De opsomming van de stammen is anders als die van het natuurlijke Israël. 
Openbaring 14:1 zegt ook

Toen keek ik en zag het Lam op de berg Sion staan, en met hem 144.000. Op hun voorhoofd stonden zijn naam en de naam van zijn Vader geschreven.  Kortom het zijn Christenen. Er is geen onderscheid meer tussen de Jood en de Griek.

Bovendien ga je aan alle profetiën voorbij die zeggen dat de aarde wordt hersteld en dat de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei sjako:

Duidelijk aan het Joodse gedeelte van de 144.000. Want enkel de 144.000 hebben een hemelse roeping.

Eindelijk een helder antwoord. Dank je. De brief geldt dus niet voor christenen maar voor een speciale groep. Dit impliceert dat wat er in andere brieven en de rest van de Bijbel staat ook niet geldt voor ons maar alleen voor een speciale groep van 144.000. Dit is de eerste leugen van het WTG, waarmee ze de beloften en bemoedigingen in de Bijbel grotendeels ongedaan maakt. Duivels slim, dat wel. De tweede leugen is dat je de Bijbel alleen maar kunt begrijpen na jarenlange studie (van het WTG materiaal wel te verstaan). De waarheid is dat een kind de Bijbel kan begrijpen. Het hangt alleen maar af van de eigen instelling en de hulp van de Heilige Geest (die ook in kinderen werkzaam is).

Vraag 2: Is de verwijzing in de Hebreeënbrief naar Sion bedoeld als een plaatsverwijzing? In de hemel of op de aarde? Of bedoelt de schrijver dit geestelijk?

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Openbaring 7:4 HSV
4. En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.

Betreffende Openbaring 7:4 staat er duidelijk dat het om de Israëlieten gaat en bovendien staat er niet aangegeven dat het om Nieuwtestamentische Israëlieten/gelovigen gaat en kunnen het dus ook Oudtestamentische Israëlieten zijn.

Betreffende de 144.000 Israëlieten in Openbaring 7:4, staat er in navolging daarvan in Openbaring 14:1-3 niet dat de 144.000 naast de Israëlieten ook nog andere volken of stammen betreft.

Openbaring 14:1-4 HSV
1. En ik zag, en zie, het Lam stond op de berg Sion, en bij Hem honderdvierenveertigduizend mensen met op hun voorhoofd de Naam van Zijn Vader geschreven.
2. En ik hoorde een geluid uit de hemel, als een geluid van vele wateren en als het geluid van een zware donderslag. En ik hoorde het geluid van citerspelers die op hun citers spelen.
3. En zij zongen als een nieuw lied vóór de troon, vóór de vier dieren en de ouderlingen. En niemand kon dat lied leren behalve de honderdvierenveertigduizend, die van de aarde gekocht waren.
4. Zij zijn het die niet met vrouwen bevlekt zijn, want zij zijn maagden. Dezen zijn het die het Lam volgen waar Het ook naartoe gaat. Dezen zijn gekocht uit de mensen, als eerstelingen voor God en het Lam.

GotQuestions.org: Who are the 144,000? 🔗

Openbaring 7:4,9 HSV
4. En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
9. Hierna zag ik en zie, een grote menigte, die niemand tellen kon, uit alle naties, stammen, volken en talen, stond vóór de troon en vóór het Lam, bekleed met witte gewaden en palmtakken in hun hand.

De term "Hierna" in Openbaringen 7:9 wijst erop dat Johannes ná ofwel naast de 144.000 Israëlieten, een grote menigte zag uit alle naties, stammen, volken en talen.

Als de 144.000 volgens jou niet persé Israëlieten zouden zijn, geef dan bij de koppelingen die je maakt over de 144.000 duidelijk de desbetreffende Bijbelverzen aan.

Het zijn niet perse Israelieten. De opsomming van de stammen is anders als die van het natuurlijke Israël. 
Openbaring 14:1 zegt ook

Toen keek ik en zag het Lam op de berg Sion staan, en met hem 144.000. Op hun voorhoofd stonden zijn naam en de naam van zijn Vader geschreven.  Kortom het zijn Christenen. Er is geen onderscheid meer tussen de Jood en de Griek.

De Bijbel is er in Openbaring 7:4 HSV 🔗 duidelijk over dat de 144.000 de verzegelden zijn uit alle stammen van de Israëlieten, wat volgens de Bijbel in Openbaring 14:1-4 HSV 🔗 niet wordt tegengesproken dat het slechts Israëlieten zijn.

Openbaring 7:4 HSV
4. En ik hoorde het aantal van hen die verzegeld waren: honderdvierenveertigduizend waren er verzegeld uit alle stammen van de Israëlieten.
 

2 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Als de 144.000 volgens jou niet persé Israëlieten zouden zijn, geef dan bij de koppelingen die je maakt over de 144.000 duidelijk de desbetreffende Bijbelverzen aan.

Bovendien ga je aan alle profetiën voorbij die zeggen dat de aarde wordt hersteld en dat de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten. 

Je bovengenoemde suggestie is subjectief en ongenuanceerd, dat ik volgens jou @sjako voorbij ga aan alle profetiën die zeggen dat de aarde wordt hersteld en dat de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten. Vreemd dat jij ineens met zo een onzinnig antwoord komt; je bent geen God dat jij in het verstand van een ander mens kan kijken, om te zien waar iemand aan voorbij gaat en bovendien ken jij mij niet persoonlijk.

Je bovengenoemde suggestie over alle profetiën die zeggen dat de aarde wordt hersteld en dat de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten blijkt eerder betrekking te hebben op een WTG-doctrine dan op de Bijbelse context van de 144.000 uit Openbaring 7:4 en Openbaring 14:1-4.

In je bovengenoemde suggestie blijk jij zoetsappig de nadruk te leggen op de aarde te bezitten door profetieën en dat jij zelf voorbij gaat aan de prijs die de gelovigen ervoor over moeten hebben om Jezus Christus te volgen en dat je blijkbaar voorbij gaat aan de grote verdrukking die z'n climax nog niet bereikt heeft.

2 Timoteüs 3:1 NBG51 🔗 
1. Weet wel, dat er in de laatste dagen zware (chalepos / G5467) tijden zullen komen:

Het Griekse grondwoord m.b.t. zware tijden (chalepos / G5467) wordt volgens de Grieks Nederlandse Lexicon omschreven als:
1) moeilijk om te doen, te nemen, te naderen
2) moeilijk te dragen, lastig, gevaarlijk
2a) hard, woest, wild

De Engelse King James Bible benadrukt in 2 Tim 3:1 🔗 dat er in de laatste dagen gevaarlijke tijden (perilous times) zullen komen.

ROM 8:33-37 NBG51
33. Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt;
34. wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit.
35. Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard?
36. Gelijk geschreven staat: Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood, wij zijn gerekend als slachtschapen.
37. Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad.

Volgens de Bijbel dienen we rekening te houden met lijden en verdrukking en dienen we aan God getrouw te zijn tot aan de dood (Openbaring 2:10).

Openbaring 2:10-11 NBG51 🔗
10. Wees niet bevreesd voor hetgeen gij lijden zult. Zie, de duivel zal sommigen uwer in de gevangenis werpen, opdat gij verzocht wordt, en gij zult een verdrukking hebben van tien dagen. Wees getrouw tot de dood en Ik zal u geven de kroon des levens.
11. Wie een oor heeft, die hore, wat de Geest tot de gemeenten zegt.Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Willempie:

Dank je. De brief geldt dus niet voor christenen maar voor een speciale groep.

Maar daarom geldt het meeste ook voor Christenen met een aardse hoop. Johannes 10 heeft het ook ver verschillende groepen. In vers 16 staat

En ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn. Ook die moet ik bij elkaar brengen. Ze zullen naar mijn stem luisteren, en ze zullen één kudde onder één herder worden.  17 De Vader houdt van mij omdat ik mijn leven geef, zodat ik het weer mag ontvangen.  
Er zijn verschillende ‘groepen’ oftewel kooien, maar deze vormen één kudde. Maar de Hebreeën brief is gericht aan de kooi die een hemelse hoop heeft. Je negeert nog steeds dat door de hele Bijbel door er gesproken wordt over een aardse opstanding. Maar ook over een hemelse. Het zijn twee verschillende soorten opstanding en Paulus legt ook uit dat er verschillende soorten van lichamen bestaan, aardse en hemelse.

1 uur geleden zei Willempie:

Duivels slim, dat wel

Zou je eens willen ophouden met iets duivels te noemen wat jezelf niet begrijpt? Jou inzicht is niet zo heel geweldig om dat te beoordelen.

1 uur geleden zei Willempie:

De waarheid is dat een kind de Bijbel kan begrijpen.

Jij begrijpt er helemaal niks van, dat is het probleem. Het hele doel waarom Jezus naar de aarde is gekomen gaat je helemaal voorbij. Zonder inzicht dat er verschillende groepen zijn kan je de Bijbel nooit begrijpen.

1 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je bovengenoemde suggestie is subjectief en ongenuanceerd, dat ik volgens jou @sjako voorbij ga aan alle profetiën die zeggen dat de aarde wordt hersteld en dat de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten. Vreemd dat jij ineens met zo een onzinnig antwoord komt; je bent geen God dat jij in het verstand van een ander mens kan kijken, om te zien waar iemand aan voorbij gaat en bovendien ken jij mij niet persoonlijk.

Ik heb jou nog niet gezien met een verklaring dat 1. De aarde wordt hersteld met daarop de rechtvaardigen en 2. Dat er mensen naar de hemel gaan. Het wordt alletwee geleerd. Als mens kan je of een opstanding op aarde krijgen of een hemelse opstanding. Het kan niet alletwee tegelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei sjako:

Zou je eens willen ophouden met iets duivels te noemen wat jezelf niet begrijpt? Jou inzicht is niet zo heel geweldig om dat te beoordelen.

Ik zeg dat omdat het zo is, om jouw eigen woorden te gebruiken.

 

6 minuten geleden zei sjako:

En ik heb nog andere schapen, die niet van deze kooi zijn. Ook die moet ik bij elkaar brengen. Ze zullen naar mijn stem luisteren, en ze zullen één kudde onder één herder worden.

Dit gaat over de schapen van Israël en die van de overige volkeren.

Maar wanneer ga je vraag 2 beantwoorden? Of kun je daar geen instructies over vinden in de WTG literatuur?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Ik zeg dat omdat het zo is, om jouw eigen woorden te gebruiken.

Rapport is verzonden voor @Trajecto

Zo ga je niet met mensen om. 

2 minuten geleden zei Willempie:

Dit gaat over de schapen van Israël en die van de overige volkeren.

En wie is die kleine kudde dan?

3 minuten geleden zei Willempie:

Dit gaat over de schapen van Israël en die van de overige volkeren.

Maar wanneer ga je vraag 2 beantwoorden? Of kun je daar geen instructies over vinden in de WTG literatuur?

Ik hou er over op. Je zal het in je haatdragende karakter nooit begrijpen. Gegroet.

2 uur geleden zei Willempie:

Vraag 2: Is de verwijzing in de Hebreeënbrief naar Sion bedoeld als een plaatsverwijzing? In de hemel of op de aarde? Of bedoelt de schrijver dit geestelijk?

Heb ik al beantwoord 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei sjako:

Heb ik al beantwoord 

Nee, dat heb je niet. Maar ik weet wel wat jouw antwoord zou moeten zijn, volgens de doctrine van het WTG. Jullie lezen de Bijbel namelijk als een soort natuurkundeboek. Het antwoord zou dan met geografie te maken moeten hebben, natuurkundige plaatsbepaling dus. Zo beschouwen jullie God ook als een soort natuurkundig studieobject, met de zogenaamd juiste naam en zo. Het is echt ten hemel schreiend. Alle beloftes aan Israël en de gelovigen uit de heidenen worden door jullie even ongedaan gemaakt en daarmee maken jullie van God dus iemand die zijn beloftes niet nakomt en dus onbetrouwbaar is. Dat is godslasterlijk. Met die leer houden jullie miljoenen mensen tegen om in de juiste verhouding met God te komen en het Koninkrijk binnen te gaan. Jij wilt niet eens antwoorden op mijn vraag wat het evangelie inhoudt. Zo erg is het!

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een moeilijk gedeelte, om het in het juiste perspectief te zien is een gedegen kennis van de overige schrift nodig en daarbij de eerder genoemde verzen in verhouding te zien met eerder genoemde letterlijke dingen en de symboliek ervan zoals Sion, ik vind dat Sjako het goed verwoord, maar ik kan ook de weerstand invoelen, het is je altijd anders geleerd, dat laat je niet zo snel los, ook ik had bij studie daarvan met JG. zo een gevoel, toch ben ik van mening dat je dat gevoel los moet laten, mij heeft het een kennis bij gebracht die ik anders niet zou hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Ricky Tjin:

Je bovengenoemde suggestie is subjectief en ongenuanceerd, dat ik volgens jou @sjako voorbij ga aan alle profetiën die zeggen dat de aarde wordt hersteld en dat de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten. Vreemd dat jij ineens met zo een onzinnig antwoord komt; je bent geen God dat jij in het verstand van een ander mens kan kijken, om te zien waar iemand aan voorbij gaat en bovendien ken jij mij niet persoonlijk.

Je bovengenoemde suggestie over alle profetiën die zeggen dat de aarde wordt hersteld en dat de rechtvaardigen de aarde zullen bezitten blijkt eerder betrekking te hebben op een WTG-doctrine dan op de Bijbelse context van de 144.000 uit Openbaring 7:4 en Openbaring 14:1-4.

Ik heb jou nog niet gezien met een verklaring dat 1. De aarde wordt hersteld met daarop de rechtvaardigen en 2. Dat er mensen naar de hemel gaan. Het wordt alletwee geleerd. Als mens kan je of een opstanding op aarde krijgen of een hemelse opstanding. Het kan niet alletwee tegelijk.

Je suggereert dat jij mij nog niet gezien hebt met een verklaring, maar als jij met een bepaalde (WTG) doctrine komt zoals bijvoorbeeld dat de aarde wordt hersteld met daarop de rechtvaardigen, dan is het niet aan mij om dat te verklaren, maar dan dien jij dat zelf te verklaren op basis van de Bijbel en is het ongepast als jij de verantwoording daarvoor wilt doorschuiven naar andere Christenen.

Op basis van welke Bijbelteksten baseer jij je stellingen?
1) De aarde wordt hersteld met daarop de rechtvaardigen.
2) Als mens kan je of een opstanding op aarde krijgen of een hemelse opstanding. Het kan niet alletwee tegelijk.

Als je met stellingen ofwel doctrines komt, maar ze niet Bijbels onderbouwt, dan ben jij voor mij ongeloofwaardig.

bewerkt door Ricky Tjin
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Ricky Tjin:

1) De aarde wordt hersteld met daarop de rechtvaardigen.

Mattheus 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden

Psalm 37:11 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.  11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed. ז [zajin]

Jesaja 11:6 Een wolf en een lam zullen samen rusten, een luipaard zal naast een geitje liggen, een kalf, een leeuw en een vetgemest dier zullen allemaal samen zijn, en een kleine jongen zal ze leiden.  7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen.  Een leeuw zal stro eten net als een stier. 8 Een zuigeling zal spelen bij het hol van een cobra en een kind zal zijn hand leggen op het nest van een giftige slang.  9 Ze zullen geen kwaad doen of schade aanrichten op heel mijn heilige berg, want de aarde zal beslist vervuld zijn van de kennis van Jehovah zoals water de zeebodem bedekt.

Habakuk 2:14 Want de aarde zal vervuld zijn van de kennis van Jehovah’s glorie zoals water de zeebodem bedekt

Romeinen 8:21 dat ook de schepping zelf bevrijd zal worden uit de slavernij van de vergankelijkheid en de glorieuze vrijheid van Gods kinderen zal hebben. 
En dan heb je nog de Abrahamitische belofte waarbij Jehovah Abraham land beloofd en dat alle volken via zijn zaad zouden worden geheiligd. 
En zo zijn er nog veel meer teksten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:
13 minuten geleden zei Ricky Tjin:

1) De aarde wordt hersteld met daarop de rechtvaardigen.

Mattheus 5:5 Gelukkig zijn degenen die zachtaardig zijn, want van hen zal de aarde worden

Psalm 37:11 Nog even en er zijn geen slechte mensen meer. Je zult kijken op de plek waar ze waren, maar ze zijn er niet meer.  11 De zachtmoedigen zullen de aarde bezitten, ze zullen intens genieten van vrede in overvloed. ז [zajin]

Jesaja 11:6 Een wolf en een lam zullen samen rusten, een luipaard zal naast een geitje liggen, een kalf, een leeuw en een vetgemest dier zullen allemaal samen zijn, en een kleine jongen zal ze leiden.  7 Een koe en een beer zullen samen grazen en hun jongen zullen bij elkaar liggen.  Een leeuw zal stro eten net als een stier. 8 Een zuigeling zal spelen bij het hol van een cobra en een kind zal zijn hand leggen op het nest van een giftige slang.  9 Ze zullen geen kwaad doen of schade aanrichten op heel mijn heilige berg, want de aarde zal beslist vervuld zijn van de kennis van Jehovah zoals water de zeebodem bedekt.

Habakuk 2:14 Want de aarde zal vervuld zijn van de kennis van Jehovah’s glorie zoals water de zeebodem bedekt

Romeinen 8:21 dat ook de schepping zelf bevrijd zal worden uit de slavernij van de vergankelijkheid en de glorieuze vrijheid van Gods kinderen zal hebben. 

Voor het herstel van de aarde met daarop de rechtvaardigen zullen we geduldig dienen te wachten tot de wederkomst van Jezus Christus, waarbij we rekening dienen te houden met zware/gevaarlijke tijden (2 Timoteüs 3:1 NBG51 / 2 Tim 3:1 KJV) en dat we om wille van JHWH gedood kunnen worden maar onlangs dat meer dan overwinnaars zijn (ROM 8:36-37 NBG51) en dat we aan God getrouw dienen te zijn tot aan de dood (Openbaring 2:10-11 NBG51).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid