Plume 189 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 (bewerkt) 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: lukraak omdat diepgaander beschouwing doet vermoeden dat overeenkomsten tussen twee soorten gegevens de kans op interferentie verhoogt. Vandaar wellicht je neiging tot syncretisme. Interferentie heeft je belemmerd de Essentie te verstaan? 12 februari 2020 bewerkt door Plume Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 (bewerkt) 12 minuten geleden zei TTC: Ik doe dat niet meer, uit zelfredzaamheid. Binnen het vigerende nulsomspel kan je maar beter niet over geld beginnen, tenzij je dat volledig conform de conventies binnen het spel houdt. Ik had me dus beter niet laten inspireren door Einstein, plots werd alles zo eenvoudig dat ik er sterk aan begon te twijfelen dat het zo eenvoudig kon zijn, zelfs zo verbazingwekkend dat m’n emoties en intellect verstrengeld raakten en ik het amper in woorden kon beschrijven. Deze ervaring heeft me doen besluiten dat het delen van inzichten best met enige voorzichtigheid aangepakt kan worden, naar mijn mening toch net iets anders dan wat de nieuwe GGZ pretendeert met het idee van een open dialoog. Eigenlijk wel ja, liefde kan je verrassen op manieren die je helemaal niet verwacht, al vergt dat misschien wat meer diepgang en elaboratie om er gepast mee te kunnen omgaan. Honestly? Dus je zit hier jaren( ?) depressief te wezen omdat ge u niet begrepen voelt, je hebt door die ervaringen een heel plan uitgewerkt waarmee je denkt de ggz te helpen. Maar als puntje bij paaltje komt ga je het niet door communiceren wegens zelfredzaamheid = verder depressief wezen? Als je vernieuwing in de ggz wilt, zal je ze het moeten zeggen. Tegen mij of een ander zeggen brengt jezelf niets op. En ik let niet op volgens u? Uw toestand doet er toe ja, optellen aftrekken vermenigvuldigen wat minder. Sorry. 12 februari 2020 bewerkt door Fundamenteel Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 10 minuten geleden zei Fundamenteel: Honestly? Dus je zit hier jaren( ?) depressief te wezen omdat ge u niet begrepen voelt, je hebt door die ervaringen een heel plan uitgewerkt waarmee je denkt de ggz te helpen. Maar als puntje bij paaltje komt ga je het niet door communiceren wegens zelfredzaamheid = verder depressief wezen? Als je vernieuwing in de ggz wilt, zal je ze het moeten zeggen. Tegen mij of een ander zeggen brengt jezelf niets op. En ik let niet op volgens u? Uw toestand doet er toe ja, optellen aftrekken vermenigvuldigen wat minder. Sorry. Ik zeg het, dat je ons voor geen meter begrijpt is al een tijdje duidelijk, daarom dat het leven voor psychisch kwetsbare mensen des te pijnlijker en ondraaglijker wordt. Maar dat is geen verwijt, ondanks alle boeken die hierover al geschreven zijn en de informatie die hierover gedeeld wordt, gratis. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 Zojuist zei TTC: Ik zeg het, dat je ons voor geen meter begrijpt is al een tijdje duidelijk, daarom dat het leven voor psychisch kwetsbare mensen des te pijnlijker en ondraaglijker wordt. Maar dat is geen verwijt, ondanks alle boeken die hierover al geschreven zijn en de informatie die hierover gedeeld wordt, gratis. Maar het hangt niet van mij af, toch? Ik heb me verdiept in het ops en zal daar mij daarop aanpassen jegens u. Zover mijn inlevingsvermogen dat toestaat. Het is als ik andere zou gaan verwijten mijn diagnose niet te begrijpen. Waar is den tijd dat mensen niet zoveel moesten stilstaan bij alles en we nog gewoon simpel iets dronken en een biljartje deden, een kaart legde en ongegeneerd om ter hardste scheten lieten? den tijd waar sudoku nog plezant was ! Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Maar het hangt niet van mij af, toch? Ik heb me verdiept in het ops en zal daar mij daarop aanpassen jegens u. Zover mijn inlevingsvermogen dat toestaat. Het is als ik andere zou gaan verwijten mijn diagnose niet te begrijpen. Waar is den tijd dat mensen niet zoveel moesten stilstaan bij alles en we nog gewoon simpel iets dronken en een biljartje deden, een kaart legde en ongegeneerd om ter hardste scheten lieten? Als ik mij laat inspireren door m’n klanten dan zou het kunnen zijn dat ik morgen opgenomen moet worden, ik hou dan ook veel liever afstand dan dat ik zou willen begrijpen wat ze me inhoudelijk te vertellen hebben. Naar het werk van Carl Rogers, psycholoog en psychotherapeut. 5 minuten geleden zei Fundamenteel: Zover mijn inlevingsvermogen dat toestaat. Hebben al denkelijk duizend keer gezegd dat het om elaboratie gaat, je weet inmiddels uit je broekzak wat dat betekent. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 5 minuten geleden zei TTC: Als ik mij laat inspireren door m’n klanten dan zou het kunnen zijn dat ik morgen opgenomen moet worden, ik hou dan ook veel liever afstand dan dat ik zou willen begrijpen wat ze me inhoudelijk te vertellen hebben. Naar het werk van Carl Rogers, psycholoog en psychotherapeut. Hebben al denkelijk duizend keer gezegd dat het om elaboratie gaat, je weet inmiddels uit je broekzak wat dat betekent. Door uw klanten? Je moet niet opgenomen worden tenzij gevaar voor jezelf of anderen. Maar sowieso zou het niet slecht zijn eens in iets te springen wat u kan beter maken. Als is er maar de kleinste kans. Zeg al die dingen eens tegen iemand die sleutels tot uw brein kan aanreiken. Als je de sleutels niet aangrijpt blijft de deur dicht. Tijdens de storm en volle maan heb ik hem ook moeten contacteren hoor. There is no shame. Only acces to resources. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 (bewerkt) 4 minuten geleden zei Fundamenteel: Door uw klanten? Je moet niet opgenomen worden tenzij gevaar voor jezelf of anderen. Maar sowieso zou het niet slecht zijn eens in iets te springen wat u kan beter maken. Als is er maar de kleinste kans. Zeg al die dingen eens tegen iemand die sleutels tot uw brein kan aanreiken. Als je de sleutels niet aangrijpt blijft de deur dicht. Tijdens de storm en volle maan heb ik hem ook moeten contacteren hoor. There is no shame. Only acces to resources. Doe je af en toe al eens moeite om mensen te begrijpen? Ik bedoel dan, begrijpen door informatie ten gronde te elaboreren en pas dan te oordelen. 12 februari 2020 bewerkt door TTC Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 2 minuten geleden zei TTC: Doe je af en toe al eens moeite om mensen te begrijpen? Ik bedoel dan, begrijpen door informatie ten gronde te elaboreren en pas dan te oordelen. Waar oordeel ik dan? Je vroeg ooit zelf naar de gegevens he, nu heb je ze. Use them. En echt wel dat ik moeite doe in te leven en begrijpen, ik heb gisteren uw diagnose serieuze aandacht gegeven. Moest het u niet opvallen, mijn manier van discussie voeren is aangepast. Alleen ben ik niet thuis in uw geest en begrijp ik niet alles neen. Alsof dat andersom wel is. Als je zelf al op afstand houdt, wie heeft er dan (voor)oordelen? Hetzij onder het mom van “zelfredzaamheid”. Mensen met een doctoraat zijn niet gelijk aan mensen op credible.nl he. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 12 minuten geleden zei Fundamenteel: Waar oordeel ik dan? Je vroeg ooit zelf naar de gegevens he, nu heb je ze. Use them. En echt wel dat ik moeite doe in te leven en begrijpen, ik heb gisteren uw diagnose serieuze aandacht gegeven. Moest het u niet opvallen, mijn manier van discussie voeren is aangepast. Alleen ben ik niet thuis in uw geest en begrijp ik niet alles neen. Alsof dat andersom wel is. Als je zelf al op afstand houdt, wie heeft er dan (voor)oordelen? Hetzij onder het mom van “zelfredzaamheid”. Mensen met een doctoraat zijn niet gelijk aan mensen op credible.nl he. Moest je het begrepen hebben dan zou je heel andere dingen schrijven, zo eenvoudig is het. In het andere geval kunnen we ook niet zeggen dat interferentie de grootste last vormt voor psychisch kwetsbare mensen, het is logica van het innerlijke kind dat zichzelf hervonden heeft. Heb je daar nu echt een doctoraat voor nodig of gewoon logisch boerenverstand? 16 minuten geleden zei Fundamenteel: Mensen met een doctoraat zijn niet gelijk aan mensen op credible.nl he. Stel je dat voor, dat straks al mijn lieve lotgenoten, ervaringswerkers in de GGZ, als een sprinkhanenplaag de wereld bevruchten met hun liefdevolle aandacht zodat alles terug begint te groeien. Ja, meestal is het pas achteraf dat ik me vragen stel bij wat ik spontaan, alsof uit het niets oprijzend, geschreven heb. Net zoals ik dan weer op zoek kan gaan naar het verband met wat anderen al eens geschreven hebben, alsof het tijdloos zou zijn, eindeloos kan het doorgaan. But never mind, ieder z’n weg, feeling good as long progression passes by. Plume reageerde hierop 1 Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 44 minuten geleden zei Fundamenteel: ik heb gisteren uw diagnose serieuze aandacht gegeven. En wat met al die andere diagnoses, heb je die ook al bekeken? Ik heb er veel hoor, gewoon door een paar vragenlijsten in te vullen, meer niet. Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 Op 10-2-2020 om 14:47 zei TTC: Is dat wat de JG bedoelen met opgaan van de gemeente? Die moet je even uitleggen, want dat zeggen wij helemaal niet. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 24 minuten geleden zei sjako: Die moet je even uitleggen, want dat zeggen wij helemaal niet. Wat heb ik precies gezegd dan? 1 uur geleden zei Fundamenteel: Als je zelf al op afstand houdt, wie heeft er dan (voor)oordelen? Misschien kan het inspireren, nyaya is geen logica omwille van de logica alleen maar richt zich voornamelijk op kennis die ons vrijmaakt van het menselijke lijden. Dom voorbeeld om de relevantie te duiden, als er niet genoeg geld is om onze pensioenen te financieren dan lijkt het logisch om langer te gaan werken, het is begrijpelijk. Nyaya zegt heel iets anders, iets dat je zelf logisch kan beredeneren door het te onderzoeken, eigenlijk niet anders dan schematherapie. Klein addertje onder het gras, het kan ook tot hoopvolle resultaten leiden. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 53 minuten geleden zei sjako: Die moet je even uitleggen, want dat zeggen wij helemaal niet. Ben terug mee, je bedoelt dat stuk van die parallelle werelden wellicht. Waarin ligt het grote verschil dan, interessant om weten. Link naar bericht Deel via andere websites
sjako 699 Geplaatst 12 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 44 minuten geleden zei TTC: Wat heb ik precies gezegd dan? Dat de gemeente zou worden opgenomen. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 15 minuten geleden zei sjako: Dat de gemeente zou worden opgenomen. Ja, in relatie tot die parallelle werelden, waarom zou dat niet hetzelfde kunnen zijn, begrijp ik niet. 20 uur geleden zei Fundamenteel: Maar jij wilt mijn verschillen niet aanvaarden terwijl ik wel door de jouwe kan zien. Vergeef me dan ook als ik eens correcter kan terugkaatsen. Het is nu eenmaal zo en heb daar bij m’n geboorte echt niet om gevraagd, ik heb de neiging om dingen steeds te vereenvoudigen om er dan met een zo nuchter mogelijke blik naar te kijken. En als het me interesseert dan kan ik een lange aandachtsfocus houden op een specifiek onderwerp om zodoende alternatieve wegen te vinden, doordacht. En dan komt het, nu net deze eigenschap blijkt m’n grootste probleem te zijn geworden, zich vertalend naar m’n OPS-lijderschap waardoor ik, door de effectieve toepassing, m’n eigen leven vergald heb. Het is eigenlijk ook niet meer dan dat, zo eenvoudig dat het misschien ook als ongeloofwaardig gepercipieerd kan worden, net zoals onbegrepen met alle gevolgen van dien. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 3 uur geleden zei Fundamenteel: Moest het u niet opvallen, mijn manier van discussie voeren is aangepast. Alleen ben ik niet thuis in uw geest en begrijp ik niet alles neen. Ik geef een voorbeeld, als we zeggen dat Jezus niet zal terugkomen tot het Evangelie over heel de wereld verspreid is, waarom zou je dan willen wachten tot Jezus terugkomt dat hij het zal doen? Of klopt dat verhaal niet? 20 uur geleden zei Fundamenteel: Het is wel anders geweest trouwens. Systemen komen en gaan constant. Het ongewild veroorzaken van perverse effecten laat ‘domheid’ vermoeden waarmee we aansluiting vinden met het centraal gestelde Dunning-Krugereffect. Simultaan kunnen we denken aan het werk van Amartya Sen, een Nobelprijswinnaar die het heeft over ‘Rational Fools’. Hij koppelt de rationele keuze aan normen, waarden en ethiek, een gegeven dat door het ego- en etnocentrische ‘gelukstreven’ nogal vaak naar de achtergrond lijkt te verdwijnen. En sterker, het simpelweg ontbreken aan informatie kan leiden tot een ‘tragische absurditeit’ die we, op basis van alle beschikbare kennis en alternatieven, amper voor mogelijk houden maar toch manifest waarneembaar is. Het beroert ons, of ook helemaal niet. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 5 uur geleden zei Fundamenteel: Mensen met een doctoraat zijn niet gelijk aan mensen op credible.nl he. Als ik morgen weer zo een klant over de vloer krijg die in complotten gelooft dan zal ik hem eens goed duidelijk maken dat hij zich moet schikken naar onze wetten, die bijzondere informatie over beperkte rationaliteit en de gevolgen daarvan geef ik hem dan maar liever niet aangezien dat nu net in het verkeerde keelgat zou kunnen schieten. Overigens, ik ken immers ook alle alternatieven niet die buiten het collectieve bewustzijnsveld vallen, het is bijna als zeggen dat ik mezelf een beetje belachelijk zou willen maken en daar heb ik nu eenmaal niet voor gestudeerd. Open dialoog, oefeningen voor ervaringswerkers in de GGZ, voor wie het de interesse mag genieten. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 (bewerkt) Op 11-2-2020 om 12:34 zei Fundamenteel: Er is geen falen, dikke knuffel vriend. Mensen die onverbiddelijk hoge eisen stellen voor zichzelf kan je misschien beter niet naar de GGZ sturen, het zou immers kunnen dat ze met stoornissen buiten komen waar ze nog nooit eerder van gehoord hebben. Het probleem wordt hiermee enkel maar groter, het risico bestaat immers dat ze ook daar het fijne van willen weten waarna ze prompt een cursus ervaringswerker in de GGZ gaan volgen. We kunnen dan ook niet zeggen dat de diagnose niet klopt, zo heeft iedereen gelijk en de vreedzame hulpvraag blijft netjes buiten het aandachtsveld, samen met de klant die spontaan OPS-lijder wordt. 12 februari 2020 bewerkt door TTC Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 7 uur geleden zei sjako: Dat de gemeente zou worden opgenomen. Ja, in relatie tot die parallelle werelden, waarom zou dat niet hetzelfde kunnen zijn, begrijp ik niet. Sjako? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 12 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2020 (bewerkt) Op 11-12-2019 om 20:55 zei Fundamenteel: Laatst gaf mijn psychiater toe dat ik misschien toch wel eens gelijk kan hebben. Ergens hoopte ik mijn ongelijk daar te vinden... Echt, ik meen dat vanuit het diepste van m’n hart, heb eigenlijk nooit goed begrepen waarom je niet gewoon getallen van plaats kan verwisselen. Correcter is misschien te zeggen dat het technisch gezien perfect mogelijk is maar dat we deze optie schijnbaar niet in overweging nemen binnen maatschappelijke besluitvormingsprocessen. Absurd zal je misschien zeggen, ik heb er een hele portfolio over geschreven, netjes onderbouwd door het prachtige studiewerk van de GGZ. De GGZ biedt ons dan ook alle middelen om rationeel doordacht een en ander te herstellen, net zoals paradoxale verklaringen waarom we iets niet begrijpen, ondanks de eenvoud zelve. Het punt is dat we er finaal eigenlijk niet zoveel aan hebben, aan verklaringen. 12 februari 2020 bewerkt door TTC Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2020 Het is beter dat ik gewoon zwijg. Wees stil en weet dat er een God is. Return to innocence ttc Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2020 9 uur geleden zei Noel2: Het is enorm lekker om verklaringen te maken. Maar sociaal gezien kom je in een isolement. OPS weer veilig gesteld. Elaboratie is veel moeilijker dan we aanvankelijk enthousiast en hoopvol denken, veel vaker is het resultaat krampachtig vasthouden en krachtdadig verdedigen van het gekende om zodoende tot het paradoxale fenomeen angst voor vrijheid te komen. OPS-lijderschap inhoudelijk verklaren is dan ook zo moeilijk niet, noch waarom Schopenhauer meende dat elke waarheid in drie fasen komt, geen garantie op de derde fase, verre van. Kortom, een volgend wereldconflict zou om deze redenen als tragisch absurd gezien kunnen worden, doch begrijpelijk. Verder hebben we ontelbare tinten grijs die niet altijd helpen bij de hoopgevende verheldering en bevrijding waar het aanvankelijk om ging, het tragische lot der mensheid. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2020 54 minuten geleden zei Fundamenteel: Het is beter dat ik gewoon zwijg. Wees stil en weet dat er een God is. Return to innocence ttc Je hoort het vaak, het is zoeken naar ons ware zelf door ons te ontdoen van het valse zelf, in het verlengde een verwarrend complex aan variaties, interpretaties, onbegrip en bijhorend meningsconflict. Merk op, we zitten dan in een sfeer waar het onderwerp al ter dialoog kan gesteld worden, nog net iets anders dan een debat over het volgende regeerakkoord. Kortom, mijn volgende existentiële angstervaring zal er wellicht komen als de nieuwe GGZ besluit om aan dit kluwen nog een aantal derde orde impulsen toe te voegen, die eigenlijk al eeuwen gewoon in de schuif liggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Fundamenteel 1.017 Geplaatst 13 februari 2020 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2020 15 minuten geleden zei TTC: Je hoort het vaak, het is zoeken naar ons ware zelf door ons te ontdoen van het valse zelf, in het verlengde een verwarrend complex aan variaties, interpretaties, onbegrip en bijhorend meningsconflict. Merk op, we zitten dan in een sfeer waar het onderwerp al ter dialoog kan gesteld worden, nog net iets anders dan een debat over het volgende regeerakkoord. Kortom, mijn volgende existentiële angstervaring zal er wellicht komen als de nieuwe GGZ besluit om aan dit kluwen nog een aantal derde orde impulsen toe te voegen, die eigenlijk al eeuwen gewoon in de schuif liggen. Ben je daar niet te gevoelig voor? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 13 februari 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 februari 2020 30 minuten geleden zei Fundamenteel: Ben je daar niet te gevoelig voor? Ik weet dat we, lotgenoten der lage landen, niets te zeggen hebben, toch is het m’n wens om m’n integere bezorgdheid uit te drukken middels het enige kanaal dat ik nog heb. Die zorg heeft vooral te maken met congruentie, tussen wat gezegd wordt en wat het in werkelijkheid betekent. Simpel gezegd, mijn hart verkrampt quasi letterlijk wanneer ik de nieuwe GGZ vrolijk en dartel hoor spreken over derde orde impulsen, hiermee mensen inspirerend tot diepgaander onderzoek om ze vervolgens misschien moederziel alleen achter te laten omdat het resultaat niet bevalt, nochtans nuchter doordacht. En dit is geen kwestie van paniekzaaierij, dit zijn berichten vanuit een diepe angstschreeuw om nu net nog veel erger te voorkomen. Kortom, we zijn mensen onder elkaar, waarvan een aantal zich ernstig zorgen maken over de nabije toekomst, doch tegelijk uitermate hoopvol, net omwille van de beschikbare derde orde impulsen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten