Spring naar bijdragen

alverzoening


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Flawless victory:

Maar de komende jaren, tijdens de Grote Verdrukking die over de hele wereld gaat komen, zal een enorme grote schare mensen alsnog tot geloof komen en Jezus Christus aannemen als hun persoonlijke Verlosser.  Zij hebben het teken van het Beest geweigerd en zijn Jezus trouw gebleven.  Een groot deel van deze mensen zal dit echter moeten bekopen met hun fysieke leven. Zij zijn de zielen die komen uit de Grote Verdrukking en die hun klederen gewassen hebben in het bloed van het Lam.

Alhoewel ik het met je eens ben over de alverzoening, zit je er verder naast. De grote verdrukking is de benauwdheid van "Jakob". Jer. 30:7 "O wee! want die dag is zo groot, dat zijns gelijke niet geweest is; en het is een tijd van benauwdheid voor Jakob; nog zal hij daaruit verlost worden." Die dag is de grote en vreselijke dag des Heeren, Mal. 4:5,

De uitdrukking "het lam" word nooit gebruikt als het over heidenen gaat, alleen maar als het over Israël gaat. Tussen twee haakjes, Christus is de herder, de Joden de schapen, nooit word dit over heidenen gezegd. Velen halen dan b.v. Joh. 10:16 aan "Ik heb nog andere schapen, die van dezen stal niet zijn ...", maar het Grieks belet dit, het woord gebruikt voor "andere" is "allos" oftewel andere van dezelfde soort, dus ook Joden. Als het een andere groep was geweest, b.v. heidenen had er "heteros" in de tekst gestaan.

Israël was wel bekend met het lam, denk aan het bloed wat ze aan de deurposten moesten smeren in Egypte. Exo. 12.

Nog steeds word er veel te veel van Israëls profetie genomen door de heidenen.

Aristarkos
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Zou je dan consequent willen zijn en het goede voorbeeld geven door dan ook gewoon je mond te houden over mijn vermeende oordelen?

Ik heb inderdaad weleens filmpjes van straatevangelisten gezien, waarbij ze voorbijgangers deze vraag stellen. Zodra de voorbijganger dan ook maar iets kleins toegeeft, zoals het weleens denken aan ee

Als nu alverzoening waar zou zijn, waarom zou er dan überhaupt een Bijbel bestaan? Het zou toch absolute onzin zijn om een Bijbel te schrijven met allerlei waarschuwingen en een verhaaltje over Jezus,

1 uur geleden zei Paulus888:

er staat dat je Jezus moet volgen. Dus wij moeten allemaal ons zelf verloochenen maar we moeten het zelf van Jezus volgen? Dus Jezus verloochent zijn Zelf niet..

 

Je verwoordt het redelijk goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Paulus888:

dat is toch raar...

wat dat betreft Jezus net een sekteleider. Die wil ook dat volgelingen hun zelf verloochenen als ze zelf maar gediend worden.

Ik heb het al eerder geschreven: Jezus is radicaal.    Je kunt niet een beetje Jezus volgen.  Je kunt niet een beetje van jezelf overhouden.    De mens dient 100 % leeg van zichzelf te worden , anders kan God zijn intrede niet doen in de mens.

Ook het vergelijk met een sekte gaat op, die sekte heet dan het Koninkrijk Gods.  Ook daar geldt dat je niet een klein beetje mee doet met dat Koninkrijk.   Je doet voluit mee of je komt er simpelweg niet in.     Daar zijn plausibele redenen voor, maar die zijn pas te weten als het Koninkrijk Gods in de mens vorm krijgt.

God (onder)handelt niet.  Het is óf leven in de liefde van de Vader óf je houdt vast aan de wereld waarin je leeft. 

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Flawless victory:

 

Alverzoening houdt in dat uiteindelijk, ooit, het met ieder mens goedkomt, omdat God alles in allen zal zijn.  Dat gaat echter nog duizenden jaren duren.   
De mensen echter die het teken van het Beest wel hebben aanvaard kunnen het Koninkrijk niet binnengaan. 
Bevinden  zij zich dan “buiten” al die ongelovigen en al de grote en kleine zondaars??? De poorten staan echter wel OPEN!!!! Zonder versperringen! 

Nu ga ik wat filosoferen:  Dan denk ik zo dat het voor een ongelovige maar een kleine stap zal zijn om zijn ongelijk te erkennen en de stap door de poort naar binnen te zetten.

Voor een massa-moordenaar zal het aanzienlijk langer duren eer hij zover is  en zo zal een ieder zijn of haar tijd nemen/krijgen om tot God te gaan. Er zal wellicht een hele lange aioon voor nodig zijn eer de laatste  grote zondaren hun stijve nek buigen. Ik zie figuren als een Mao, een Hitler, een Djengis Khan,  een Pol Pot, een Stalin en zo nog een stelletje politici, niet als eerste een der Poorten binnengaan en buigen voor het GENADE-aanbod. Die lieden hebben hun tijd daarvoor nodig om van de gevallen hemellingen met hun leider nog maar niet te spreken.
 

Dank voor je uitgebreide antwoord. Wat ik er in lees dat degene die het teken van het beest aanvaarden niet in het Koninkrijk komen, maar uiteindelijk toch ook weer wel. Ze doen er alleen wat langer over.

Ik heb geen idee hoelang het gaat duren voordat de laatste Huiswaarts keert. Misschien heeft Poetin straks wel een shortcut te pakken en ploeter ik nog heel lang door. 
Het verhaal van de verloren zoon rept niet over een buiging voor het genade-aanbod. De vader wil er niets van horen, het is gewoon feest.

De deuren staan open voor iedereen en iedereen kan vrijelijk naar binnen. 
Het is in mijn optiek niet van belang waarom je naar huis gaat of hoe je naar huis gaat. Het is alleen van belang DAT je naar huis gaat.

En dat kan zonder voorwaarden (Hopper weer bijv altijd weer hele rijen voorwaarden te bedenken).

Daar geloof ik niet in. Ik zie het eerder andersom. Ga naar Huis en naarmate je dichterbij komt heb je geen behoefte meer aan moorden, valse getuigenissen afleggen en al dat. Zoek eerst het Koninkrijk Gods en de rest al u gegeven worden.

Naarmate je dichter bij het Licht komt, wordt je steeds lichter. 
Ik heb niets met al die behoorlijk woeste verhalen. Het is gewoon het goddelijke en wij. Wij kwetsen het goddelijke niet door ons af te keren, we doen alleen onszelf ernstig tekort.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Aristarkos:

Alhoewel ik het met je eens ben over de alverzoening, zit je er verder naast. De grote verdrukking is de benauwdheid van "Jakob". Jer. 30:7 "O wee! want die dag is zo groot, dat zijns gelijke niet geweest is; en het is een tijd van benauwdheid voor Jakob; nog zal hij daaruit verlost worden." Die dag is de grote en vreselijke dag des Heeren, Mal. 4:5,

De uitdrukking "het lam" word nooit gebruikt als het over heidenen gaat, alleen maar als het over Israël gaat. Tussen twee haakjes, Christus is de herder, de Joden de schapen, nooit word dit over heidenen gezegd. Velen halen dan b.v. Joh. 10:16 aan "Ik heb nog andere schapen, die van dezen stal niet zijn ...", maar het Grieks belet dit, het woord gebruikt voor "andere" is "allos" oftewel andere van dezelfde soort, dus ook Joden. Als het een andere groep was geweest, b.v. heidenen had er "heteros" in de tekst gestaan.

Israël was wel bekend met het lam, denk aan het bloed wat ze aan de deurposten moesten smeren in Egypte. Exo. 12.

Nog steeds word er veel te veel van Israëls profetie genomen door de heidenen.

Aristarkos
 

 

Alhoewel ik het met je eens ben over de Alverzoening, zit jij er verder naast. Je maakt kunstmatige scheidingen aan en leest enkel maar letterlijk. Schapen zijn allen die Zijn Stem horen (Johannes 10:27-30), zij zijn geënt op de edele olijfboom waarvan takken uit de Joden zijn weggesneden.  

Verder is er inderdaad Jakob’s benauwdheid (de ster van Jakob, Numeri 24:17, staat overigens nu aan de hemel) maar de of een grote verdrukking komt over de gehele aardbodem. Daarom is het ook zo kwalijk dat jij beweert dat er een “renaissance” zou komen. Dat is misleidend en het klopt niet. Vergeet het maar, de ure der verzoeking is aanstaande en die komt over de ganse aardbodem. Zie Openbaring 3:10. En iedereen die dan nog op de aarde woont krijgt ermee te maken. 

De bedeling van de genade is bijna voorbij en dan breekt de bedeling van het oordeel aan. De tijd van de gemeente(vorming) zit erop en daarmee is ook de opdracht aan de gelovigen om te getuigen ten einde. En tijdens de grote verdrukking die hierop volgt, de zgn. ‘bedeling van het oordeel’ (Daniël 9:27), wordt deze taak overgenomen door de 144.000 verzegelden (Openbaring 7:1-8), de twee getuigen (Openbaring 11) en door de engel die ‘het eeuwig Evangelie zal verkondigen‘ (Openbaring 14:6).

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Flawless victory:

Daarom is het ook zo kwalijk dat jij beweert dat er een “renaissance” zou komen. Dat is misleidend en het klopt niet. Vergeet het maar, de ure der verzoeking is aanstaande en die komt over de ganse aardbodem. Zie Openbaring 3:10. En iedereen die dan nog op de aarde woont krijgt ermee te maken.

Ik heb het je al eerder gezegd, tijd is een ongelofelijk mooi iets, het zal bewijzen wie er gelijk heeft. Wacht het maar rustig af en zie wat er komt/gebeurd.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat als de 2 getuigen nu gewoon Mozes en Elia zijn. Dus een verwijzing naar de TeNaCh. Deed Jezus dat ook niet met een verwijzing naar de wet en de profeten. Goede exegese is bij eindtijdpredikers niet te vinden.

Ja hoor het gaat spoedig gebeuren, maar dan moet je wel bij ons clubje horen.  
Het is nu 1 oktober 2024. Wat is spoedig: 1 oktober 2025? 

Zelfs een club als Jezuskomtspoedig roept het al 3 jaar. Er zijn lieden die roepen het al meer dan 10 jaar. Ze zijn totaal ongeloofwaardig. De aanhangers vind ik niet erg slim.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Aristarkos:

Ik heb het je al eerder gezegd, tijd is een ongelofelijk mooi iets, het zal bewijzen wie er gelijk heeft. Wacht het maar rustig af en zie wat er komt/gebeurd.

Aristarkos

 

Wij weten wat er gebeurt. Als je met die “renaissance” de opname bedoelt, dan heb je gelijk,  maar die betreft enkel de Gemeente. Na Openbaring 5 is die niet meer op aarde, anders hadden er vanaf Openbaring 6 wel aanwijzingen en bemoedigingen voor de Gemeente in gestaan. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Monachos:

Ik vind het echt knap als mensen precies weten hoe God's agenda eruit ziet.

Amos 3: 7 Gewis, de Heere Heere zal geen ding doen, tenzij Hij Zijn verborgenheid aan Zijn knechten, de profeten, geopenbaard heeft.

1 Korinthe 15: 51-52

Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Flawless victory:

Amos 3: 7 Gewis, de Heere Heere zal geen ding doen, tenzij Hij Zijn verborgenheid aan Zijn knechten, de profeten, geopenbaard heeft.

1 Korinthe 15: 51-52

Zie, ik vertel u een geheimenis: Wij zullen wel niet allen ontslapen, maar wij zullen allen veranderd worden, in een ondeelbaar ogenblik, in een oogwenk, bij de laatste bazuin. Immers, de bazuin zal klinken en de doden zullen als onvergankelijke mensen opgewekt worden, en ook wij zullen veranderd worden.

ik vind het knap dat Joden precies weten wat Gods agenda is...

In feite zijn de mensen als Paulus en Amos ook maar mensjes die van niks weten natuurlijk. Maar wel Gods agenda kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Flawless victory:

 

Wij weten wat er gebeurt. Als je met die “renaissance” de opname bedoelt, dan heb je gelijk,  maar die betreft enkel de Gemeente. Na Openbaring 5 is die niet meer op aarde, anders hadden er vanaf Openbaring 6 wel aanwijzingen en bemoedigingen voor de Gemeente in gestaan. 

 

Ze zijn er al een hele tijd mee bezig en zaten er allemaal naast.

https://en.wikipedia.org/wiki/Predictions_and_claims_for_the_Second_Coming

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Hopper:

Ik heb het al eerder geschreven: Jezus is radicaal.    Je kunt niet een beetje Jezus volgen.  Je kunt niet een beetje van jezelf overhouden.    De mens dient 100 % leeg van zichzelf te worden , anders kan God zijn intrede niet doen in de mens.

Ook het vergelijk met een sekte gaat op, die sekte heet dan het Koninkrijk Gods.  Ook daar geldt dat je niet een klein beetje mee doet met dat Koninkrijk.   Je doet voluit mee of je komt er simpelweg niet in.     Daar zijn plausibele redenen voor, maar die zijn pas te weten als het Koninkrijk Gods in de mens vorm krijgt.

God (onder)handelt niet.  Het is óf leven in de liefde van de Vader óf je houdt vast aan de wereld waarin je leeft. 

Je hebt jouw geloofsleven een mix gemaakt, een persoonlijke mix.

Met ideeën uit het orthodoxe christendom (geloof in satan en de erfzonde), aangevuld met wat gnostische elementen (gehele zelfontlediging en de begeerte aanwijzen als wortel van alle ellende) en je persoonlijke drang naar zelfdestructie.

Prima als jij je weg daarin vindt, het is de dor jouw bedachte God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei HJW5:

Je hebt jouw geloofsleven een mix gemaakt, een persoonlijke mix.

Met ideeën uit het orthodoxe christendom (geloof in satan en de erfzonde), aangevuld met wat gnostische elementen (gehele zelfontlediging en de begeerte aanwijzen als wortel van alle ellende) en je persoonlijke drang naar zelfdestructie.

Ik heb geen geloof in de erfzonde, de erfzonde is een feit.   Mensen die de erfzonde ontkennen leven nog in de erfzonde: de natuurlijke mens.    Wat uit een vrouw is geboren is per definitie belast met de erfzonde, mijn kinderen, mijn kleinkinderen enz.   Er is slechts een moment dat die belasting er niet is en die staat omschreven in Joh 1:9 .

Diep van binnen kent dus ieder mens -en jij ook- de niet-erfzonde.    Daarom dient de mens zichzelf te ledigen.  Hetgeen geen gnostisch element is, maar wat gewoon in Marcus 8:34 en Matteüs 16:24 vermeldt staat.    Alleen de van zelf geledigde mens is weer zoals de kinderen.

Ik volg dus gewoon het Evangelie, wat jij of een ander daar ook van moge vinden.  Dat er veel gelovigen zijn die de zelfverloochening niet serieus nemen is mij ook bekend.  Maar dwalende gelovigen doen natuurlijk niks af aan het Evangelie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Hopper:

Ik heb geen geloof in de erfzonde, de erfzonde is een feit.   Mensen die de erfzonde ontkennen leven nog in de erfzonde: de natuurlijke mens.    Wat uit een vrouw is geboren is per definitie belast met de erfzonde, mijn kinderen, mijn kleinkinderen enz.   Er is slechts een moment dat die belasting er niet is en die staat omschreven in Joh 1:9 .

Diep van binnen kent dus ieder mens -en jij ook- de niet-erfzonde.    Daarom dient de mens zichzelf te ledigen.  Hetgeen geen gnostisch element is, maar wat gewoon in Marcus 8:34 en Matteüs 16:24 vermeldt staat.    Alleen de van zelf geledigde mens is weer zoals de kinderen.

Ik volg dus gewoon het Evangelie, wat jij of een ander daar ook van moge vinden.  Dat er veel gelovigen zijn die de zelfverloochening niet serieus nemen is mij ook bekend.  Maar dwalende gelovigen doen natuurlijk niks af aan het Evangelie. 

Erfzonde is een geloofsovertuiging. Je hebt regelmatig moeite om feiten en geloofsovertuigingen uit elkaar te houden. 
Zelfontlediging is een centraal thema binnen de gnostiek. Je leest de tekst dus gnostisch. 
Je volgt gewoon je eigen bedachte interpretatie van het evangelie. Met een mix van geloofsrichtingen en eigen ervaringen in het leven,

Uiteraard komt er weer een verheven opmerking als laatste. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Breuk:

En wat als de 2 getuigen nu gewoon Mozes en Elia zijn. Dus een verwijzing naar de TeNaCh.

Waren Mozes en Elia er ook niet bij tijdens de verheerlijking (Mat.17:2 — 4)? Ik denk ook dat de twee getuigen Mozes en Elia zijn.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Aristarkos:

Waren Mozes en Elia er ook niet bij tijdens de verheerlijking (Mat.17:2 — 4)? Ik denk ook dat de twee getuigen Mozes en Elia zijn.

Aristarkos

Volgens sommige commentaren zijn het ook Mozes en Elia in het lege graf:  

Lukas 24:1 En op de eerste dag van de week gingen zij, heel vroeg in de morgen, naar het graf en brachten de specerijen mee die zij gereedgemaakt hadden, en sommigen gingen met hen mee.
2. Zij nu vonden de steen afgewenteld van het graf.
3. En toen ze naar binnen gegaan waren, vonden zij het lichaam van de Heere Jezus niet.
4. En het gebeurde toen ze daarover in twijfel waren, zie, twee mannen stonden bij hen in blinkende gewaden.
5. En toen zij zeer bevreesd werden en het gezicht naar de grond bogen, zeiden die tegen hen: Waarom zoekt u de Levende bij de doden?
6. Hij is hier niet, maar Hij is opgewekt. Herinner u hoe Hij tot u gesproken heeft, toen Hij nog in Galilea was:
7. De Zoon des mensen moet overgeleverd worden in handen van zondige mensen en gekruisigd worden en op de derde dag opstaan.
8. En zij herinnerden zich Zijn woorden. 
 

(Overigens best interessant om alle lege graf verhalen met elkaar te vergelijken. Ze verschillen allemaal, maar met een speciale reden die dus voor elke evangelist anders is.).

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Breuk:

Volgens sommige commentaren zijn het ook Mozes en Elia in het lege graf:  

Lukas 24:1 En op de eerste dag van de week gingen zij, heel vroeg in de morgen, naar het graf en brachten de specerijen mee die zij gereedgemaakt hadden, en sommigen gingen met hen mee.
2. Zij nu vonden de steen afgewenteld van het graf.
3. En toen ze naar binnen gegaan waren, vonden zij het lichaam van de Heere Jezus niet.
4. En het gebeurde toen ze daarover in twijfel waren, zie, twee mannen stonden bij hen in blinkende gewaden.
5. En toen zij zeer bevreesd werden en het gezicht naar de grond bogen, zeiden die tegen hen: Waarom zoekt u de Levende bij de doden?
6. Hij is hier niet, maar Hij is opgewekt. Herinner u hoe Hij tot u gesproken heeft, toen Hij nog in Galilea was:
7. De Zoon des mensen moet overgeleverd worden in handen van zondige mensen en gekruisigd worden en op de derde dag opstaan.
8. En zij herinnerden zich Zijn woorden. 
 

(Overigens best interessant om alle lege graf verhalen met elkaar te vergelijken. Ze verschillen allemaal, maar met een speciale reden die dus voor elke evangelist anders is.).

Dat geloof ik dan weer niet, engelen (boodschappers) worden over het algemeen als "mannen" gezien, denk aan de verschijning aan Abraham in Gen. 18:2 "En hij hief zijn ogen op en zag; en ziet, daar stonden drie mannen ...", dit waren de Engel des Heeren en 2 engelen. Als je Gen. 18 verder leest dan zie je dat de twee "mannen" naar Sodom vertrekken terwijl Abraham de Heere — de Engel des Heeren — pleit.  Nergens blijkt uit de Schrift dat die twee Mozes en Elia waren.

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Aristarkos:

Dat geloof ik dan weer niet, engelen (boodschappers) worden over het algemeen als "mannen" gezien, denk aan de verschijning aan Abraham in Gen. 18:2 "En hij hief zijn ogen op en zag; en ziet, daar stonden drie mannen ...", dit waren de Engel des Heeren en 2 engelen. Als je Gen. 18 verder leest dan zie je dat de twee "mannen" naar Sodom vertrekken terwijl Abraham de Heere — de Engel des Heeren — pleit.  Nergens blijkt uit de Schrift dat die twee Mozes en Elia waren.

Aristarkos

Dat waren Mozes, Elia en Swiebertje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Aristarkos:

Dat geloof ik dan weer niet, engelen (boodschappers) worden over het algemeen als "mannen" gezien, denk aan de verschijning aan Abraham in Gen. 18:2 "En hij hief zijn ogen op en zag; en ziet, daar stonden drie mannen ...", dit waren de Engel des Heeren en 2 engelen. Als je Gen. 18 verder leest dan zie je dat de twee "mannen" naar Sodom vertrekken terwijl Abraham de Heere — de Engel des Heeren — pleit.  Nergens blijkt uit de Schrift dat die twee Mozes en Elia waren.

Aristarkos

In Genesis zullen de schrijvers geen directe toespeling kunnen maken op Mozes en Elia.   
In Lukas gaat het over zie, twee mannen stonden bij hen in blinkende gewaden. 
Waarom gebruikt Lukas dan niet het woord engel, zoals Mattheus of Johannes.

Later wordt dat wel expliciet gedaan. Het is een beetje onduidelijk.

Lukas 24:23 En toen zij Zijn lichaam niet vonden, kwamen ze zeggen dat ze zelfs een verschijning van engelen gezien hadden, die zeiden dat Hij leeft.
maar Jezus refereert wel direct  in Lukas 24:27 En Hij begon bij Mozes en al de profeten en legde hun uit wat in al de Schriften over Hem geschreven was.

 Even Googlen en de verwijzingen naar Mozes en Elia zijn volop te vinden (ik sta niet in voor de gehele content)

https://bijbelin1000seconden.be/menu/tiki-index.php?page=Paaswake C - evangelie&pagenum=2    https://janengelen.nl/pasen/060402luk_ver.htm
https://vanmoolenbroek.nl/dedagenvanelijah/de-getuigen/ (deze verwijst ook door naar Openbaring, waar de discussie meebegon).

En dit was nog snel gezocht…

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hello folks!
I came across a 74 valuable site that I think you should dive into.
This site is packed with a lot of useful information that you might find helpful.
It has everything you could possibly need, so be sure to give it a visit!
[url=https://www.unfoldingroma.com/roma-da-vivere/20119/a-tavola-con-la-vita:-il-sinfonico-dialogo-della-gastronomia-con-lessere-umano/]https://www.unfoldingroma.com/roma-da-vivere/20119/a-tavola-con-la-vita:-il-sinfonico-dialogo-della-gastronomia-con-lessere-umano/[/url]

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Aristarkos:

Volgens sommige commentaren zijn het ook Mozes en Elia in het lege graf:

 

16 uur geleden zei Breuk:
21 uur geleden zei Aristarkos:

Dat geloof ik dan weer niet, engelen (boodschappers) worden over het algemeen als "mannen" gezien, denk aan de verschijning aan Abraham in Gen. 18:2 "En hij hief zijn ogen op en zag; en ziet, daar stonden drie mannen ...", dit waren de Engel des Heeren en 2 engelen. Als je Gen. 18 verder leest dan zie je dat de twee "mannen" naar Sodom vertrekken terwijl Abraham de Heere — de Engel des Heeren — pleit. 

Nergens blijkt uit de Schrift dat die twee Mozes en Elia waren.

Aristarkos

In Genesis zullen de schrijvers geen directe toespeling kunnen maken op Mozes en Elia.   

Ik heb het niet duidelijk genoeg gezegd vermoed ik, misschien is het zo wel duidelijk wat ik bedoel. (Even alles openvouwen)

Aristarkos

bewerkt door Aristarkos
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid