Spring naar bijdragen

Drie-eenheid en het debat


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 855
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Bestaat er een grotere liefde dan jezelf opofferen voor het leven van een ander? Elke andere vorm van opofferen, bijvoorbeeld door het aanwijzen van een schepsel als offer, zou een goedkoop alternatie

Dat we niet ten volle kunnen begrijpen betekent niet dat het niet waar is, wij begrijpen zoveel niet ten volle hoe denk je een eeuwig God boven alles verheven te begrijpen? Er blijft een mysterie maar

Voor de zoveelste keer: Je gaat er niet van uit wat er staat maar wat het WTG denkt wat er staat. En dat neem je dan klakkeloos over. Daarmee geef jij jouw eigen verantwoordelijkheid uit handen. Wel z

7 uur geleden zei Bastiaan73:

Ik denk dat je hier beter over 'Christus' kunt spreken dan over 'Jezus'. De mens Jezus had wél een begin. Hij kwam namelijk net als elk mens als een baby ter wereld. De Christus valt - denk ik - samen met het Woord. Het Woord is volgens Johannes 1 vlees geworden in de mens Jezus.

Ik denk dat het onderscheid voor ons niet relevant is, Bastiaan:

2 Corinthians 5:16-17 (NBG1951) “Zo kennen wij dan van nu aan niemand naar het vlees. Indien wij al Christus naar het vlees! gekend hebben, thans niet meer. Zo is dan wie in Christus is een nieuwe schepping; het oude is voorbijgegaan, zie, het nieuwe is gekomen.”

Beter is het na te denken over het begrip logos, dat in Christus! vlees is geworden. Juist het Woord dat in Jezus gestalte heeft gekregen, maakt Hem tot de Gezalfde. Jezus Christus ( = Jezus de Gezalfde). Jezus Christus is dan ook niet het Woord, maar het ‘vleesgeworden’ Woord.

Welk woord is gesproken in Christus?

 

bewerkt door Jurriën Sr.
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

DIT IS EEN AUTOMATISCH GEGENEREERDE REACTIE

Bull Shit.

Sorry, ik begreep je verkeerd, je vroeg om argumentatie die je probeert te verdoezelen, zo kunnen we nog wel even verder gaan. :)

5 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Indien wij al Christus naar het vlees! gekend hebben, thans niet meer.

Wat is er misgegaan? 

2 minuten geleden zei Desid:

Nou jullie zwatelen de ganse tijd over niets en vervuilen daarmee elk topic, zonder ook maar een heel klein beetje toe te voegen.

Waarom elimineer je alles dat toegevoegd wordt, is het misschien daarom dat er al eeuwen over de verzoeningsleer gesproken wordt zonder dat we er in praktijk iets van merken? 

9 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Ik denk dat het onderscheid voor ons niet relevant is, Bastiaan.

Een aantal denkt echter van wel, sommigen denken dat Christus de familienaam van Jezus is, daar begint het mee. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

Beter is het na te denken over het begrip logos, dat in Christus! vlees is geworden. Juist het Woord dat in Jezus gestalte heeft gekregen, maakt Hem tot de Gezalfde. Jezus Christus ( = Jezus de Gezalfde). Jezus Christus is dan ook niet het Woord, maar het ‘vleesgeworden’ Woord.

Welk woord is gesproken in Christus?

 

Ik denk dat Joh. 17 verklaart hoe het Woord rondgaat in de wereld; door hen, die inderdaad in Christus zijn; de Logos verkondigen; Het Licht, het Leven.

Of 1 Joh. 4

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

4 Kinderkens, gij zijt uit God, en hebt hen overwonnen; want Hij is meerder, Die in u is, dan die in de wereld is.

Joh. 17

18 Gelijkerwijs Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.

19 En Ik heilige Mijzelven voor hen, opdat ook zij geheiligd mogen zijn in waarheid.

20 En Ik bid niet alleen voor dezen, maar ook voor degenen, die door hun woord in Mij geloven zullen.

21 Opdat zij allen een zijn, gelijkerwijs Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons een zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

 

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Wie is de 'ik' in deze zin? 

De Zoon, Jezus Christus.

3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.

1 Joh. 4

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

bewerkt door thom
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jurriën Sr.:

Zodra TTC normaal doet, houd dit op.

Dit is een christelijk forum, waar mensen een antwoord geven op aangeleverde argumentatie, niet voor kleine kindjes die denken dat iedereen achterlijk is en ze als honden, leugenaars, fundamentalisten en kippen zonder kop labelt zonder ook maar enig idee te hebben van de diepgang en waarachtigheid waar het christendom voor staat. Simpel, doe normaal Jurriën, het gaat om mensenlevens, niet om bezigheidstherapie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Dit is een christelijk forum, waar mensen een antwoord geven op aangeleverde argumentatie, niet voor kleine kindjes die denken dat iedereen achterlijk is en ze als honden, leugenaars, fundamentalisten en kippen zonder kop labelt zonder ook maar enig idee te hebben van de diepgang en waarachtigheid waar het christendom voor staat. Simpel, doe normaal Jurriën, het gaat om mensenlevens, niet om bezigheidstherapie. 

DIT IS EEN AUTOMATISCH GEGENEREERDE REACTIE

Bull Shit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

De Zoon, Jezus Christus.

3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.

1 Joh. 4

2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

Ben je zeker? 

18 Gelijkerwijs Gij => Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik (= Mij) hen ook in de wereld gezonden.

Dan zou Jezus Christus ons in de wereld gezonden hebben? Hier strikt lineair beschouwend. 

3 minuten geleden zei Jurriën Sr.:

DIT IS EEN AUTOMATISCH GEGENEREERDE REACTIE

Bull Shit.

We hopen dat het je goed mag gaan, het is iedereen gegund. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ben je zeker? 

18 Gelijkerwijs Gij => Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik (= Mij) hen ook in de wereld gezonden.

Dan zou Jezus Christus ons in de wereld gezonden hebben? Hier strikt lineaire beschouwend. 

Ja, mits de mens in het Licht wandelt, omdat het Licht in diegene her-verbonden is; de Religie een feit, het bouwwerk opgetrokken en de Geest (weer) woonachtig is.

 

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was bij God, en het Woord was God.

2 Dit was in den beginne bij God.

3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dat doe jij ook. Welke universiteit heb je gezeten? Protestant of Katholiek. Ze leren allebei wat anders.

Het begint vroeg dat we onze kinderen misleiden. :)

1 minuut geleden zei thom:

Ja, mits de mens in het Licht wandelt, omdat het Licht in diegene her-verbonden is; de Religie een feit, het bouwwerk opgetrokken en de Geest (weer) woonachtig is.

Op deze manier kom je uit bij het non-dualisme, de persoonsvormen worden dan irrelevant omdat ze illusoir zijn? 

4 minuten geleden zei thom:

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Het innerlijke, dat is duidelijk, dank. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Deze?

Onder andere. Je hebt echter nog geen antwoord gegeven op de vraag wat in de redenatie van Tomega de ‘dogmatische’ misleiding is. Het antwoord dat je gaf toonde aan dat je niet eens weet wat dogma eigenlijk is; je verwarde gewoon een Bijbels waarheid met wat jij een ‘dogmatische’ misleiding noemt.

Bijkbaar blaas je dus hoog van de toren en probeer je op die manier een ander de mond te snoeren. Ook nu wring je jezelf in allle bochten om de consequentie van je halve waarheden te ontwijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Jurriën Sr.:

Onder andere. Je hebt echter nog geen antwoord gegeven op de vraag wat in de redenatie van Tomega de ‘dogmatische’ misleiding is. Het antwoord dat je gaf toonde aan dat je niet eens weet wat dogma eigenlijk is; je verwarde gewoon een Bijbels waarheid met wat jij een ‘dogmatische’ misleiding noemt. Bijkbaar blaas je dus hoog van de toren en probeer je op die manier een ander de mond te snoeren. Ook nu wring je jezelf in allle bochten om de consequentie van je halve waarheden te ontwijken.

Je raakt precies totaal de kluts kwijt, wees toch maar voorzichtig in deze fase, kan je best niet onderschatten. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid