Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Nicky O:

Kinderen lesgeven over het geloof en naar Jezus brengen gaat me in de Geest heel goed af.. maar mijn ongelovige ouders duidelijk maken waarom Jezus gestorven is.. dat is een ander verhaal.

Misschien gaat dat vanaf morgen beter ?

Normaliter zijn het je ouders die jou wijsheid proberen bij te brengen. Nu is het andersom. Dat is even wennen. Je kunt in ieder geval getuigen wie Jezus voor jou is en het overtuigen aan een Ander overlaten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

12 jaar??? Serieus?  Ik wil dit filmpje graag met jullie delen, gemaakt door een Belgische psychiater.   

Dirk de Wachter, ik mag hem graag horen. In Nederland is hij ook populair.

@ Nicky, bedankt voor het filmpje. Mooi en waar. 

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt in ieder geval getuigen wie Jezus voor jou is en het overtuigen aan een Ander overlaten.

Dank je wel.

Ik ontvang morgen tijdens de H. mis van Pinksteren het Vormsel; het sacrament van de Heilige Geest en daarmee ook de gave om te getuigen. Een mooie en voor mij belangrijke dag..

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Nicky O:

Ik ontvang morgen tijdens de H. mis van Pinksteren het Vormsel; het sacrament van de Heilige Geest en daarmee ook de gave om te getuigen. Een mooie en voor mij belangrijke dag..

Ik denk niet dat men voor het ontvangen van de Heilige Geest afhankelijk is van een sacrament.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ik denk niet dat men voor het ontvangen van de Heilige Geest afhankelijk is van een sacrament.

Nou, misschien de doop, want ik heb de Geest al ontvangen, maar ik geloof wel in de Genade van het sacrament van het Vormsel. Maar we gaan off-topic nu.. gingen we al de hele tijd. 

Job.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dit gaat volgens mij over herkennen/erkennen van het kwaad en de keuze maken voor God en de daarna totale overgave aan Zijn wil. Alles in het Licht zetten, geen geheimen meer, zo belangrijk. 

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn land? Dit is mijn land niet meer. Ik woon in dit landschap en betaal belasting aan een volk waar ik geen verwantschap mee voel, maar dit is niet mijn land. Omdat ik dat gevoel niet ken voor dit land, kan ik er makkelijker afstand van nemen. Wat mij betreft hoef ik dit land ook niet terug te pakken want ze is ingewisseld voor een beter land.

Ik heb een waarheid die rotsvast is en dat bevalt mij uitstekend. Deze waarheid hoef ik niet te veranderen maar kan het beste verklaard worden.

En die waarheid staat dan maar toe dat u er vanop afstand op toekijkt? Die waarheid roept u niet op het onrecht in uw omgeving aan te wijzen? Die waarheid maakt u niet boos getoetst op de wereld van vandaag?

21 uur geleden zei Dolce Vita:

Ja. De hele aarde is een bewakingsstaat aan het worden. De eerste 60 satellieten van Elon Musks "Starlink"  zijn al gelanceerd. https://www.nu.nl/wetenschap/5908119/geen-ufos-maar-zestig-satellieten-spacex-boven-nederland.html ; https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Starlink

Ze kunnen al reeds in iedere huiskamer meekijken en meeluisteren. Onze smartphone luistert onze real life gesprekken reeds constant af. Excuus daarvan: om reclame op aan te passen. Alle techn wordt aangepast op spraakbesturing en om tijdig te kunnen reageren moet die AI ook ieder gesproken woord registreren. Het beestensysteem is ver gevorderd, zeer ver. Weldra gaan elektromagnetische stralingen die 4x de norm overschrijden ons constant bombarderen met miljarden elektromagnetische deeltjes. Maar het is de zon die ons kanker geeft.... ?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Nicky O:

@Fundamenteel ook goedemorgen.

Kan het een beetje minder? Ik heb nogal een gevoelig hart.

(Ik geloof niet dat je de mensen op dit forum hoeft te overtuigen van het bestaan van de duisternis.. daar zijn we ons denk ik wel van bewust.)

 

Goedemorgen, nuanceer “minder”?

Ik bepleit eerder meer? Deze kritieke tijden vragen geen verbloeming van de feiten. Moord is moord, of ze het nu doen met tech waarmee ze zichzelf verrijken, abortus tot 24w voor de organen of euthanasie op kinderen omdat ze weigeren hun falen te erkennen. Ook ik ben daar gevoelig voor en benoem dan liever het beest bij naam dan rekening te houden hoe dit bij anderen binnenkomt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

En die waarheid staat dan maar toe dat u er vanop afstand op toekijkt? Die waarheid roept u niet op het onrecht in uw omgeving aan te wijzen? Die waarheid maakt u niet boos getoetst op de wereld van vandaag?

Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen; Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn; opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid. Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen. (1Tim.2:1-4, SV)

Politiek activisme is volgens mij geen Bijbelse opdracht. Neemt niet weg dat ik mij wel eens boos voel om alle onrecht dat er is. In geval van euthanasie ben ik het niet eens met het beleid van onze overheid. Echter het beste spreekt men de mens aan die zelfmoord wil plegen ipv de overheid en brengen we beiden in gebed voor God.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Nicky O:

Dit gaat volgens mij over herkennen/erkennen van het kwaad en de keuze maken voor God en de daarna totale overgave aan Zijn wil. Alles in het Licht zetten, geen geheimen meer, zo belangrijk. 

Mij doet het denken aan volharden en bepaalt mij bij de vraag hoe te lijden zonder getraumatiseerd te worden.

 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Mij doet het denken aan volharden en bepaalt mij bij de vraag hoe te lijden zonder getraumatiseerd te worden.

 

Lees nog maar eens de Salvifici Dolores.. daarin wordt ook gesproken over Job.

https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=714&id=2786

Werelds lijden is niet te vergelijken met lijden in de Geest, dat is mijn ervaring.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

hoe te lijden zonder getraumatiseerd te worden.

Dat doe je door volledige overgave aan Zijn wil. Dan doet lijden geen pijn meer omdat je weet je dat het Zijn weg is.  Na het lijden ervaar je dan de verrijzenis, je stijgt uit boven de wereldse vergankelijkheid en vindt daarin weer je geluk. 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Ik vermaan dan voor alle dingen, dat gedaan worden smekingen, gebeden, voorbiddingen, dankzeggingen, voor alle mensen; Voor koningen, en allen, die in hoogheid zijn; opdat wij een gerust en stil leven leiden mogen in alle godzaligheid en eerbaarheid. Want dat is goed en aangenaam voor God, onzen Zaligmaker; Welke wil, dat alle mensen zalig worden, en tot kennis der waarheid komen. (1Tim.2:1-4, SV)

Politiek activisme is volgens mij geen Bijbelse opdracht. Neemt niet weg dat ik mij wel eens boos voel om alle onrecht dat er is. In geval van euthanasie ben ik het niet eens met het beleid van onze overheid. Echter het beste spreekt men de mens aan die zelfmoord wil plegen ipv de overheid en brengen we beiden in gebed voor God.

 

De overheid eigent zich alle macht toe en belooft daarvoor in ruil veiligheid en gezondheidszorg.

Mogen wij die boekhouding daarvan eens uitspitten? Of is dat ergens transparant af te lezen? We lezen wel regelmatig hoeveel geld er vrijkomt, de verdeling ervan zien we nooit. 

Het spreekt voor zich dat een christen deze boze machten moet bekend maken alvorens ze kunnen stoppen. 

Hoe hebben ze het in Alabama bereikt denk je? Door zich slaafs te schikken en democraten te behagen? Neen die hebben hen in het gezicht geslagen met feiten en zijn dat blijven doen. Een christen diens bondgenoot is de waarheid.

Er is geen midden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

De overheid eigent zich alle macht toe en belooft daarvoor in ruil veiligheid en gezondheidszorg.

Mogen wij die boekhouding daarvan eens uitspitten? Of is dat ergens transparant af te lezen? We lezen wel regelmatig hoeveel geld er vrijkomt, de verdeling ervan zien we nooit. 

Het spreekt voor zich dat een christen deze boze machten moet bekend maken alvorens ze kunnen stoppen. 

Hoe hebben ze het in Alabama bereikt denk je? Door zich slaafs te schikken en democraten te behagen? Neen die hebben hen in het gezicht geslagen met feiten en zijn dat blijven doen. Een christen diens bondgenoot is de waarheid.

Er is geen midden. 

En met die waarheid stap je het beste op de mens af die de regering maakt. Je buurman bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Kaasjeskruid:

En met die waarheid stap je het beste op de mens af die de regering maakt. Je buurman bijvoorbeeld.

Ik ben al bezig met 5G. Ik kan niet alles tegelijk doen he. Maar de discussie over abortus lijkt wel overgewaaid te zijn van Amerika. Daaraan kan je dan mensen onderscheiden die zich laten leiden of zelf leiden. Het plebs heeft geen inspraak meer, hun bestuur wordt veranderd en alles wordt weer nieuw. We keren beter terug naar sferen van weleer dan verder in leugen te leven omdat dit een handjevol verrijkt. Meelopers en streberkes hadden we nog eens in Europa, never again.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
10 minuten geleden zei Modestus:

Ga je nou in elk topic je mening delen d.m.v. links naar een ander forum?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Dat is het uiteraard niet. Maar m.i. ook niet de manier om je eventuele punt te maken.

Het enige wat je hoeft te doen is alleen dat bericht lezen, eventueel een stukje tekst kopiëren en hier citeren om het bespreekbaar te maken. Het feit dat het een ander forum is speelt geen rol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Modestus:

Zolang als het niet verboden is.

Dat worden interessante discussies hier. Links naar teksten en topics op andere forums afgewisseld met referenties naar bijbelteksten. Zoiets als

Etc...

9 uur geleden zei Modestus:

Je ventileert hier je visie? Met welk doel vraag ik mij dan af, op geloofsgesprek ga je niet in op de enkele opmerking die daar geplaatst wordt. Ga je hier op dezelfde manier de discussie aan, met verder niet op het onderwerp reageren?

Als je niet over visie wilt praten waarom publiceer je hem dan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Modestus:
11 uur geleden zei Bastiaan73:

Ga je nou in elk topic je 'visie' delen d.m.v. links naar een ander forum?

Zolang als het niet verboden is.

Dit is een vreemde reactie.
Je doet alsof je van niets weet, maar het is zeker niet de eerste keer dat ik je wijs op de richtlijnen waarin staat:

Citaat

 Eigen argumenten. Discussie valt of staat met argumenten. Het alleen plaatsen van een link of een zin die verwijst naar een andere site of forum helpt daar niet in. Indien dit toch gebeurt zal de link worden verwijderd. Links zijn bedoeld om je argumentatie te ondersteunen, maar niet om als argument te dienen.

Bron: https://www.credible.nl/guidelines/ 

Ondanks dat je hier al enkele malen op bent gewezen, doe je het niet.
Zo langzamerhand is het wel duidelijk dat je hier gewoon maling aan hebt. 

11 uur geleden zei Modestus:

Het enige wat je hoeft te doen is alleen dat bericht lezen, eventueel een stukje tekst kopiëren en hier citeren om het bespreekbaar te maken. Het feit dat het een ander forum is speelt geen rol.

Die is helemaal mooi. Nu draai je het om en moeten anderen jouw argumenten uit je links halen en hier plakken. Kennelijk snap je de meest elementaire beginselen niet van wederzijdse communicatie. 

12 uur geleden zei Modestus:

"502 Bad Gateway" error.  Is die mening zo schrikwekkend dat hij niet gedeeld mag worden ?  

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid