Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

12 jaar??? Serieus?  Ik wil dit filmpje graag met jullie delen, gemaakt door een Belgische psychiater.   

Dirk de Wachter, ik mag hem graag horen. In Nederland is hij ook populair.

@ Nicky, bedankt voor het filmpje. Mooi en waar. 

24 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat versterving door de Nederlandse wet wordt gezien als een natuurlijke dood en daarmee wellicht de ophef kan worden verklaard in het buitenland, waar het merendeel lijkt te denken dat ze geëuthanaseerd is. Bewuste versterving stuit natuurlijk op dezelfde principiële bezwaren.

Gaat jou dat ergens brengen? Ik begrijp niet welk punt je wilt maken. Eigenlijk begrijp ik niet eens dat je een punt  wil maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Nicky O:

Ik weet het niet. Waar ligt je vraag precies? Of het team medeplichtig is?

 

4 minuten geleden zei Nicky O:

Ik weet het niet. Waar ligt je vraag precies? Of het team medeplichtig is?

De oorspronkelijke vraag is:

Maar hoe zit dat met Job dan? De man heeft ontzettend veel lijden meegemaakt en zag de kwaliteit van zijn leven van de ene op de andere dag verdwijnen. Zijn vrouw geeft hem een heel alledaags advies: vervloek God en sterf toch.

Waarom weigerde hij om zelf een einde aan zijn leven te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Nicky O:

Wat verwacht je nou?

Dat we laten horen hier niet langer mee gediend te zijn en de HG haar ding via ons laten doen? What else? :D

19 uur geleden zei Mullog:

Ik wilde mijn bericht aanpassen, maar je was te snel :-) 

Waarom leg je het bij een falend bestuur? Er worden kinderen geboren die zaken overkomen. Daar hebben de ouders een verantwoordelijkheid in en naarmate het kind ouder wordt heeft het kind daar zelf ook een verantwoordelijkheid in. Waarom afwentelen op "het bestuur", een anonieme club van mensen, die nauwelijks iets weten van individuele gevallen. En je kunt ze dat nauwelijks kwalijk nemen want je kunt zelfs niet van een politicus in Den Haag verwachten dat hij weet wat er met een jongetje of een meisje ergens in het land precies gebeurt. Dat weet jij waarschijnlijk al niet van je buren twee deuren verder. 

En als je dat wel op die manier wilt dan hangen er binnen de kortste keren camera's bij je in huis, tot op de WC toe, en kun je niet meer bewegen zonder dat er iemand is die controleert wat je doet. 

Uiteindelijk zullen er altijd individuele gevallen zijn waar zaken mis gaan wat door niets en niemand voorkomen is (zelfs als dat gekund had, kijk maar naar onze Anne Faber). 

En met alle respect, christenen zijn tegen abortus maar hebben geen oplossingen voor ongewenste kinderen die dan gaan opgroeien in een omgeving waar minder toezicht, minder verantwoordelijkheidsgevoel, minder liefde en minder zorg is dan als ze wel gewenst zijn. En daar gaan we "het bestuur" dan ook weer op aanspreken? 

In de christelijke wereld is dat in basis het christendom. Dat is overal om je heen. De tien geboden, heb je naaste lief als jezelf, keer je vijand de andere wang toe, allemaal van dat soort dingen. En het verandert op details want tegenwoordig word er bijvoorbeeld anders tegen de lhbt gemeenschap aangekeken dan pakweg 50 jaar geleden. Maar in kern blijft het christendom staan. 

 

Men is niet tegen abortus maar dwingt tot urgentie, zodat de abortus voor 6 tot 8w gebeurt. Wat moet ik dan zeggen? De goddelozen willen aborteren tot bijna een half jaar dus hun argumenten tellen niet omdat ze medeplichtig aan moord zijn? Daar geen geweten bij hebben? Als er niet voldoende oplossingen voor een pasgeboren kind zijn moeten die er komen. Niet het kind verwijderen omdat uw systeem zou falen. In BE is er een vondelingenschuif nadat men een paar pasgeborenen had vermoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dan zou gerechtigheid dus kunnen bestaan uit een samenleving met de juiste cultuur. Maar welke juiste cultuur zou zoiets dan hebben kunnen voorkomen? Een cultuur waar gerechtigheid heerst. Maar welk recht had dit meisje in leven gehouden?

Er is geen juiste cultuur. Wij hebben die van ons en worden er van geboorte af in geworpen. Onderweg eigenen we delen naar onszelf toe die onze identiteit vormen. In onze cultuur is dat een proces in ontwikkeling, maar het lijkt sterk dat die gestagneerd is door de multicul. Het gaat niet meer vooruit maar achteruit. 

Als iemand teveel drinkt en zelfmoordneigingen heeft wordt deze persoon ongeacht zijn / haar leeftijd gecolloqueerd. Maar wanneer iemand met een eetstoornis besluit te stoppen met eten kijkt men toe tot het lichaam de geest geeft? Hier kon de staat de overhand nemen en haar sondevoeding geven. 

Fysiek lijden waar geen beterschap is kan ik nog plaatsen. Maar een 18 jarig iemand met emotioneel lijden... Mij lijkt ook sterk dat de ggz veel zwakkelingen enabelt. Iedereen mag gekwetst zijn en jaren in dat gevoel sudderen. Als ik “niet normaal” deed kreeg ik een klap voor mijn kop. Dat dit niet de weg is begrijp ook wel, maar ik opteer wel iets daarvan in het midden. De geest is flexibel en ik ervaar sterk dat de ggz die geest verkeerd kneedt. Iedereen die oprecht hulp heeft gezocht in die wereld, en zelf die studies eens onder de loepe nam, kan toch niet anders dan beamen dat wij enkel en alleen klaargestoomd worden een economie te dienen die ons niet dient. Eerder vermoordt ze onze kinderen en ons. Wat ze nodig hebben doden ze traag, wat ze niet nodig hebben doden ze liefst al voor het geboren is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat we laten horen hier niet langer mee gediend te zijn en de HG haar ding via ons laten doen? What else? :D

Juist!

U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want Hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 1 Johannes 4:4 

Heb vertrouwen, blijf bidden en richt je blik op Christus. Hij is aan het werk.

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is geen juiste cultuur. Wij hebben die van ons en worden er van geboorte af in geworpen. Onderweg eigenen we delen naar onszelf toe die onze identiteit vormen. In onze cultuur is dat een proces in ontwikkeling, maar het lijkt sterk dat die gestagneerd is door de multicul. Het gaat niet meer vooruit maar achteruit. 

Als iemand teveel drinkt en zelfmoordneigingen heeft wordt deze persoon ongeacht zijn / haar leeftijd gecolloqueerd. Maar wanneer iemand met een eetstoornis besluit te stoppen met eten kijkt men toe tot het lichaam de geest geeft? Hier kon de staat de overhand nemen en haar sondevoeding geven. 

Fysiek lijden waar geen beterschap is kan ik nog plaatsen. Maar een 18 jarig iemand met emotioneel lijden... Mij lijkt ook sterk dat de ggz veel zwakkelingen enabelt. Iedereen mag gekwetst zijn en jaren in dat gevoel sudderen. Als ik “niet normaal” deed kreeg ik een klap voor mijn kop. Dat dit niet de weg is begrijp ook wel, maar ik opteer wel iets daarvan in het midden. De geest is flexibel en ik ervaar sterk dat de ggz die geest verkeerd kneedt. Iedereen die oprecht hulp heeft gezocht in die wereld, en zelf die studies eens onder de loepe nam, kan toch niet anders dan beamen dat wij enkel en alleen klaargestoomd worden een economie te dienen die ons niet dient. Eerder vermoordt ze onze kinderen en ons. Wat ze nodig hebben doden ze traag, wat ze niet nodig hebben doden ze liefst al voor het geboren is.

Ben het met je eens.  Aan wat er in de wereld niet meer gezegd mag worden kun je zien wie er de baas zijn en waar het heen gaat met de wereld.  Maar dat kunnen wij niet meer stoppen, Funda. Wel erover spreken zolang het kan, opdat mensen wakker worden en de wapenrusting van God aantrekken en hun kinderen ook daarmee beschermen. Onderstaande is niet van Anonymous. Dat zeg ik er even bij omdat de voorkant doet lijken alsof dat zo is. Het is een steengoed interview dat letterlijk beschrijft hoe de mensen op de matrix worden aangesloten. Uit de Bijbel weten we dat deze gruwelijkste van alle duistere systemen zál worden vernietigd door onze Heer Jezus Christus. Doch niet met mensenhanden.

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is geen juiste cultuur.

Culturen zijn ontwikkeld aan de hand van belangen die de mens dienen en kunnen dus per definitie niet goed van aard zijn. Naar mijn idee kent elke cultuur zijn duisterheden en vertaalt dit zich vanzelf in gruwelijk handelen. Gerechtigheid kunnen we in onze culturen mensen niet bieden.

Daarom ook dat God in het OT Israël opdroeg zich niet in te laten met de culturen om hen heen:

Wanneer gij komt in het land, dat de HEERE, uw God, u geven zal, zo zult gij niet leren te doen naar de gruwelen van dezelve volken. (Deut.18:9, SV)

Ik ben van mening dat deze opdracht nog immer staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ben het met je eens.  Aan wat er in de wereld niet meer gezegd mag worden kun je zien wie er de baas zijn en waar het heen gaat met de wereld.  Maar dat kunnen wij niet meer stoppen, Funda. Wel erover spreken zolang het kan, opdat mensen wakker worden en de wapenrusting van God aantrekken en hun kinderen ook daarmee beschermen.

Stoppen zal moeilijk zijn, dat zou enigszins tegen de profetieën ingaan. Wel hoeven we dat niet te aanvaarden.

Want dat overheden, media en andere goddelozen ons denken manipuleren bewijst zeker dat er een mind control gaande is. Wat die film verwoordt via AI is ook een programma geleid door het “MK-ultra project”. Dat is al lang gaande en met 5G en AI boeken ze daar enorme winst in. De tech wordt tegen ons gebruikt en het goede wordt toegeëigend door degene die ons kwaad doen.

Verlos ons van het kwade.

7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Culturen zijn ontwikkeld aan de hand van belangen die de mens dienen en kunnen dus per definitie niet goed van aard zijn. Naar mijn idee kent elke cultuur zijn duisterheden en vertaalt dit zich vanzelf in gruwelijk handelen. Gerechtigheid kunnen we in onze culturen mensen niet bieden.

Daarom ook dat God in het OT Israël opdroeg zich niet in te laten met de culturen om hen heen:

Wanneer gij komt in het land, dat de HEERE, uw God, u geven zal, zo zult gij niet leren te doen naar de gruwelen van dezelve volken. (Deut.18:9, SV)

Ik ben van mening dat deze opdracht nog immer staat.

Begrijp ik wil. Maar ons land is afgepakt en je mag enkel in uw eigen of gehuurde tuin vee en groenten telen. Je moet je wel onderwerpen enigszins of je vergaat. Je moet zelfs weldra belastingen betalen op de zuurstof die je ademt, zo ver is het gekomen. De goddelozen hebben de wereld geërfd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Stoppen zal moeilijk zijn, dat zou enigszins tegen de profetieën ingaan. Wel hoeven we dat niet te aanvaarden.

Want dat overheden, media en andere goddelozen ons denken manipuleren bewijst zeker dat er een mind control gaande is. Wat die film verwoordt via AI is ook een programma geleid door het “MK-ultra project”. Dat is al lang gaande en met 5G en AI boeken ze daar enorme winst in. De tech wordt tegen ons gebruikt en het goede wordt toegeëigend door degene die ons kwaad doen.

Verlos ons van het kwade.

Ja. De hele aarde is een bewakingsstaat aan het worden. De eerste 60 satellieten van Elon Musks "Starlink"  zijn al gelanceerd. https://www.nu.nl/wetenschap/5908119/geen-ufos-maar-zestig-satellieten-spacex-boven-nederland.html ; https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Starlink

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Begrijp ik wil. Maar ons land is afgepakt en je mag enkel in uw eigen of gehuurde tuin vee en groenten telen. Je moet je wel onderwerpen enigszins of je vergaat. Je moet zelfs weldra belastingen betalen op de zuurstof die je ademt, zo ver is het gekomen. De goddelozen hebben de wereld geërfd.

Mijn land? Dit is mijn land niet meer. Ik woon in dit landschap en betaal belasting aan een volk waar ik geen verwantschap mee voel, maar dit is niet mijn land. Omdat ik dat gevoel niet ken voor dit land, kan ik er makkelijker afstand van nemen. Wat mij betreft hoef ik dit land ook niet terug te pakken want ze is ingewisseld voor een beter land.

Ik heb een waarheid die rotsvast is en dat bevalt mij uitstekend. Deze waarheid hoef ik niet te veranderen maar kan het beste verklaard worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Mijn land? Dit is mijn land niet meer. Ik woon in dit landschap en betaal belasting aan een volk waar ik geen verwantschap mee voel, maar dit is niet mijn land. Omdat ik dat gevoel niet ken voor dit land, kan ik er makkelijker afstand van nemen. Wat mij betreft hoef ik dit land ook niet terug te pakken want ze is ingewisseld voor een beter land.

Ik heb een waarheid die rotsvast is en dat bevalt mij uitstekend. Deze waarheid hoef ik niet te veranderen maar kan het beste verklaard worden.

Amen! (YY)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar het schijnt is fysieke pijn niet de bepalende factor bij mensen die euthanasie overwegen/aanvragen, maar is het een existentiële kwestie. Verlies van controle over hun leven maakt het een ondraaglijk lijden.

https://www.christianheadlines.com/blog/new-study-shows-euthanasia-is-about-fear-not-pain.html

Canada, nooit over nagedacht ivm euthanasiewetgeving. Toch speelt daar waar het werkelijk om draait:

https://www.kn.nl/nieuws/canadees-rapport-euthanasie-bespaart-130-miljoen-euro/

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Verlies van controle over hun leven maakt het een ondraaglijk lijden.

Dat is het zoeken naar opvulling van de leegte, de leegte die alleen opgevuld kan worden door God. 

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Canada, nooit over nagedacht ivm euthanasiewetgeving. Toch speelt daar waar het werkelijk om draait:

Dit is om te huilen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Nicky O:

Dat is het zoeken naar opvulling van de leegte, de leegte die alleen opgevuld kan worden door God.

Het beste geeft men de controle over het leven uit handen en klampt men er zich niet aan vast.

48 minuten geleden zei Nicky O:

Dit is om te huilen.

Ja, patiënten bezoeken doe je dan niet meer met: "Beterschap!", maar met: "Ben je nog niet dood? Hartstikke duur man steeds hier op bezoek komen." En Hallmark moet op zoek naar een ander soort beertje om op een ansichtkaart duidelijk te maken dat de ander een goede dood wordt toegewenst. No more forever friends.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Het beste geeft men de controle over het leven uit handen en klampt men er zich niet aan vast.

Ja, het beste volgen we onze Herder in alle rust en vertrouwen.

Toch maak ik me zorgen. Mijn familieleden zijn niet allemaal even jong meer.. en ik weet hoe ze staan tegenover de dood. Ze willen niet lijden. Wat kan ik doen??

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Nicky O:

Toch maak ik me zorgen. Mijn familieleden zijn niet allemaal even jong meer.. en ik weet hoe ze staan tegenover de dood. Ze willen niet lijden. Wat kan ik doen??

 Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven. (Mat.8:22b, SV)

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

 Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven. (Mat.8:22b, SV)

Ik lees dit als: Volg Mij en onthecht je, laat alles los, heb vertrouwen. 

Kan ik dan niets doen? Ik kan toch op z'n minst vertellen over Christus, de vergeving van de zonden en het eeuwig leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Uiteraard, graag zelfs.

Kinderen lesgeven over het geloof en naar Jezus brengen gaat me in de Geest heel goed af.. maar mijn ongelovige ouders duidelijk maken waarom Jezus gestorven is.. dat is een ander verhaal.

Misschien gaat dat vanaf morgen beter ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid