Spring naar bijdragen

Zelfs niet in geval van verkrachting en incest!


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei Nicky O:

Ik vraag me af hoe het met je geweten gesteld is? Als ik je zo volg, dan wals je bijna zonder emotie overal dwars overheen... Het klopt dat we altijd de keuze hebben, maar het is de bedoeling dat we de juiste keuzes maken.

 

En wat maakt jou degene met de juiste keuze?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nu begrijp ik je beter inderdaad en kan ik me ook wel voorstellen dat je in die context wat cynisch naar dergelijke protesten kijkt. Ik vermoed alleen wel dat die cijfers de sterfte van ongeboren kind

Verschillende staten in de VS zijn nu in het nieuws door het introduceren van zeer zware anti-abortus maatregelen. Het doel lijkt duidelijk te zijn: de zaak voor het hoge gerechtshof te brengen, waarv

31 minuten geleden zei Nicky O:

Ik vraag me af hoe het met je geweten gesteld is? Als ik je zo volg, dan wals je bijna zonder emotie overal dwars overheen... Het klopt dat we altijd de keuze hebben, maar het is de bedoeling dat we de juiste keuzes maken.

 

Mensen als dbi en Mullog zijn -denk ik- te zwakbegaafd om voor zichzelf te denken. Daar mensen zo beïnvloedbaar als een kat zijn is het geen wonder dat de monkey-does handelt zoals monkey-says. Dit is toch een creationisme forum? Dbi en mullog zijn wellicht diegene die willen evolueren uit apen en dan krijg je dit... Wij geloven dat ons leven uit de adem van God komt, toch?

bewerkt door Fundamenteel
Lees opnieuw
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Nicky O:

Precies. Ik ben ook niet bang. Maar mijn ik bestaat niet meer, ik leef in Hem.

Jij zegt al reeds te leven in Hem. Ik poog dat en door die roeping ben ik gedwongen meer bewustzijn toe te reiken. Voel me wel alleen waar mensen samenkomen die Christus na (zou) streven... Door dit forum, irl interacties en de democratie is er maar 1 leer die overeind blijft waarvoor ik respect kan delen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nicky O:

Ik vraag me af hoe het met je geweten gesteld is? Als ik je zo volg, dan wals je bijna zonder emotie overal dwars overheen... Het klopt dat we altijd de keuze hebben, maar het is de bedoeling dat we de juiste keuzes maken.

 

Over het geweten van andere posters praten lijkt me niet zuiver.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Lobke:

Over het geweten van andere posters praten lijkt me niet zuiver.

Lobke, je hebt gelijk hoor, daar gaat het niet om, ik daag hem uit. Om eerlijk te zijn vraag ik me af waarom hij zijn geloof is verloren..

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Voel me wel alleen waar mensen samenkomen die Christus na (zou) streven

Dat herken ik.. me noemen ons Christen, toch blijkt een Christen er weer ieder voor zich anders over te denken, zo triest. We hebben het al zwaar genoeg in deze wereld, we zijn elkaars broeders en zusters. Daarom zeg ik, laten we 1 Lichaam vormen, naar Zijn wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Nicky O:

Dat herken ik.. me noemen ons Christen, toch blijkt een Christen er weer ieder voor zich anders over te denken, zo triest. We hebben het al zwaar genoeg in deze wereld, we zijn elkaars broeders en zusters. Daarom zeg ik, laten we 1 Lichaam vormen, naar Zijn wil.

Vecht dan in uw fascistisch land. 

modbreak Trajecto: "fascistisch land"? Leg uit wat de bedoeling is. Waar slaat het op?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Nicky O:

Dat herken ik.. me noemen ons Christen, toch blijkt een Christen er weer ieder voor zich anders over te denken, zo triest. We hebben het al zwaar genoeg in deze wereld, we zijn elkaars broeders en zusters. Daarom zeg ik, laten we 1 Lichaam vormen, naar Zijn wil.

Vind je het zwaar in deze wereld? Woorden van Jezus; mijn juk is zacht en mijn last is licht. Niet teveel medelijden met jezelf Heren.|:)

Kies een partij die jouw standpunten vertegenwoordigd, en in bepaalde situaties begrip tonen voor hen die abortus plegen betekend niet dat je een voorstander van abortus bent. Het is een keuze die mensen maken, je zult misschien meer keuzes afkeuren van mensen, maar soms als we het achterliggend verhaal weten dan kan het maar zo zijn dat we het begrijpen. Soms ook helemaal niet en dat is inderdaad best moeilijk.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Lobke:

Vind je het zwaar in deze wereld? Woorden van Jezus; mijn juk is zacht en mijn last is licht. Niet teveel medelijden met jezelf Heren

Dat is geen medelijden met onszelf hebben, zeker niet, we zijn gered en in Hem hebben we eeuwig leven. Ik heb het over het kruis opnemen en Zijn weg volgen, het smalle pad. 

Wie mijn volgeling wil zijn, moet Mij volgen door zichzelf te verloochenen en elke dag opnieuw zijn kruis op te nemen. Want wie zijn leven wil redden, zal het verliezen. Maar wie zijn leven verliest om Mijnentwil, die zal het redden. Wat voor nut heeft het voor een mens heel de wereld te winnen, als hij zichzelf hierdoor zijn ondergang en dood berokkent? Lucas 9:23-25

Gelukkig zijn jullie wanneer de mensen jullie omwille van de Mensenzoon haten en buitensluiten en beschimpen en je naam door het slijk halen. Lucas 6:22 

 

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Nicky O:

Dat herken ik.. me noemen ons Christen, toch blijkt een Christen er weer ieder voor zich anders over te denken, zo triest. We hebben het al zwaar genoeg in deze wereld, we zijn elkaars broeders en zusters. Daarom zeg ik, laten we 1 Lichaam vormen, naar Zijn wil.

Iedereen moet domweg doen wat wordt gevraagd en anders is hij fout? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Lobke:

Het is een keuze die mensen maken, je zult misschien meer keuzes afkeuren van mensen, maar soms als we het achterliggend verhaal weten dan kan het maar zo zijn dat we het begrijpen. Soms ook helemaal niet en dat is inderdaad best moeilijk.

Ik sta hier heel anders in Lobke. Ik kijk naar het nieuwe leven in de moederschoot.

Gods eigen vinger schrijft het gebod Gij zult niet doden Exodus 20, 13, Deuteronomium 5, 17 in steen, en Christus bevestigt het opnieuw  in Matteüs 19, 18, waar Hij dit gebod als eerste noemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei antoon:

Het waren inderdaad puur anti semitische betogingen waarbij geen middel om te verwijzen naar Hitler en zijn holocoust als oplossing geschuwd werden 

Toch wel. Hitler collaboreerde met Palestijnen (toen ottomanen) tegen de joden. Als je dan nog als land na Anne Frank met Palestijnen tegen joden gaat betogen.... 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid